Haukutaanko Vålvå, ja Mazda 6 - MATSA VEI VOITON

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

mirrimus kirjoitti:Mazda ei oikee ole paras vaihtoehto. Onhan siinä tilaa tavaroille, mutta kuiteski. Volvo on kestävämpi, eikä happane yhtä noppeesti ku toinen vaihtoehtona ollutta merkkiä. Volvo on Mazdaa turvallisempi liikenteessä. Jos haluu hurjastella ja hämmästellä ihmeellisiä valoja kojelaudassa, sillo kannattaa valita Mazda.
Minä olen kyllä enemmän Volvon puolella. Olen koeajanut molempia merkkejä ja loppujen lopuksi meni pisteet Volvolle meitin perheessä. En omista ite autoa, mutta kuiteski ajan farmari bensa Volvoa. Meitin matkamesee en saa ajaa, koska ajokortti ei riitä siihen eikä voimat ratin kääntämiseen.

TiisseliVolvo on edullisempi ajoltaan kun bensaMazda.
Enpä voisi olla enempää eri mieltä :!:
Volgahan on auto, jota ei voi ostaa kertasuorituksena, vaan se ostetaan palasina; uutena sen saa raakileena liikkeestä ulos isolla kasalla rahaa ja sen jälkeen pitää ostaa vähintään 10000 km:n välein runsaasti uusia ja kalliita osasia. Tämä jatkuu koko auton eliniän. Se on kuin olisi ostanut auton osamaksulla :oops:
Matsa sensijaan on jaappanin poijan laatua, joka ostetaan kerran ja sillä hyvä.
Minkä auton sitten valitsee, riippuu tietenkin siitä kukakin autolta odottaa ja luulee saavansa, Volgat ei kuulu enää minun valintoihin :twisted:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nii, multaki o koko Volvo nyt räjäytettynä palasiksi, kun noissa on tiettyjä ominaisuuksia, joita ei mazdan kanssa ole osannut aavistaakaan. Kukas haluaa 945:n Turbon? Rikki tuo siis ei ole, oikeasti, mutta pitää vaan vähän parannella sitä. (esim ilmanputsarikotelon sisältä ne "villat" helvettiin, ettei riko ilmamassamittaria jne... :shock: )

Kohta tua on kun uus. Sitte japaninpeltiä ruotsinraudan tilalle, toivottavasti... :twisted: Tai saksan suolametallia... :shock: njääh, japanilaista...

Mutta onnittelut Eldon kaverille, en usko että tulee pettymään, ellei mazdan laatu jotenkin olis yht'äkkiä pudonnut. :shock: Ja nuo Suomeen tuotavat Mazda 6:t siis todellakin valmistetaan Japanissa, mille annan enemmän kuin ison käden ja hatunnoston! Ei mitään euroopassa tehtyjä japanilaisia! :x
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Vensku_ kirjoitti:Mutta onnittelut Eldon kaverille, en usko että tulee pettymään, ellei mazdan laatu jotenkin olis yht'äkkiä pudonnut. :shock: Ja nuo Suomeen tuotavat Mazda 6:t siis todellakin valmistetaan Japanissa, mille annan enemmän kuin ison käden ja hatunnoston! Ei mitään euroopassa tehtyjä japanilaisia! :x
Välitän onnittelut.
Kyllähän tuo kuulemma Japanista asti tulee, ja siksi voisi odottaa laadunkin olevan kohdallaan. Vaikka ei minulla mitään kokemusta ole siitä ovatko esim. euroopassa valmistetut japanilaismerkit sen huonompia kuin emämaassa tehdyt... kuulopuheita vaan olen kuullut.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Uusi Mazda 6 koeajettu osaltani. Hieno auto ja farkkuna hulppeen näköinen. Automaatti toimi hienosti ja kaksilitraisessakin oli riittävästi puhtia suomalaiseen liikenneympäristöön. Niin; isokin kuski mahtuu nyt vaivatta kuskinpaikalle.

Rengastus on kyllä älytön perheautoon ja tavallisen palkannauttijan kustannettavaksi: 215/50 17. Kierros tuollaisia kesäkummeja maksaa 1000-1300 euroa! Nykyiseen vanhaan meseen saan 195/65 15 renkaat alle 320 eurolla. Teini-imago maksaa! Ei kiitos!
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Kannattaisi vaihtaa siis 225/40-18, niitä ainakin kun saa 600€ pintaan. 8)
Ei ne nyt 17" renkaatkaan ihan tonnia paukuta!
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kiitoksia Tomaatille tarkkaavaisuudesta, minulla kun tahtoo olla syntymäpaikan peruja puheissa ns. "lapinlisää"! Mutta en minä pahasti liioitellut:

-Michelin Primacy HP 1080e kierros
-Nokia Hakka V 812e kierros

Hinnat Vianorilta ovh, saattaa saada tinkaamalla hintaa pois, tai jos on rengasmyyjäyrittäjän hyvä tuttu, niin rengassatsista höylääntyy satoja euroja pois. Sehän taas tarkoittaa sitä; ettei yrittäjälle jää myymistään kumeista katetta.

Mutta, mutta: siltikin liian kova hinta ajomukavuuden menettämisestä kovan alustan, huonon jousitusmukavuuden ja melutason nousun johdosta!

Talvirenkaat Mazdaan saa vain 16" vanteilla, kenties syystäkin!
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tomaatti II kirjoitti:Kannattaisi vaihtaa siis 225/40-18, niitä ainakin kun saa 600€ pintaan. 8)
Jaa nuokin on niin kallita :shock: Kannattaa vaihtaa 19" renkaisiin, niitä saa alle 600€.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

AM kirjoitti:
Tomaatti II kirjoitti:Kannattaisi vaihtaa siis 225/40-18, niitä ainakin kun saa 600€ pintaan. 8)
Jaa nuokin on niin kallita :shock: Kannattaa vaihtaa 19" renkaisiin, niitä saa alle 600€.
Jaa, joko pian lähtisi vanteineen tuohon rahaan? :wink:

Eibachin jouset mukavoitti muuten kummasti ainakin tuon aikaisemman Mazda6 -mallin alkuperäistä jousituksen pintakovuutta. Kovin paljoa ei Mazdassakaan ole jousitusmukavuuden tai melutason osalta merkitystä sillä, onko alla 205/55-16, 215/50-17 vai 225/40-18 renkaat. Ilmiöt ovat olemassa kyllä 16" rengastuksellakin, joka on pienin mitä jarrujen ympärille sopii.

Nykyään kun katselee noita "pikku" autojenkin rengaskokoja, niin se on melkein aina vähintään sen 16". Pikkuiseksi ne tosiaan useat mieltää, vaikka painavat lähes aina enemmän kuin w124 Mersu. :lol:
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kondivo kirjoitti:Mutta, mutta: siltikin liian kova hinta ajomukavuuden menettämisestä kovan alustan, huonon jousitusmukavuuden ja melutason nousun johdosta!
Nykyäänhän tuntuu siltä, että koska auto (useille) on edelleen statussymboli ja minkälie jatke niin muhkea öky-ulkonäkö nousee usein muita arvoja tärkeämmäksi. Sama se jos ajo-ominaisuudet ja mukavuus on surkealla tasolla, pääasia että naapurin äijä on kateellinen...

No, onhan se joillekin se ulkonäkö tärkeä asia ihan esteettisessäkin mielessä, en minä sillä. Jokainenhan saa tehdä ihan vapaasti omat ratkaisunsa. Itse sorruin hieman ehostamaan autoani laittamalla nimenomaan ylileveät ja matalaprofiiliset rattaat satalankkuuni, ulkonäön vuoksi tietenkin. Nyt ei puhuta kuin maltillisista muutoksista, koko on 205/55-R16 (vrt. vakio 195/65-R15) ja silti nyt jo raapii kaariin. Kaduttaa etten pysynyt originaalikoossa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

AM kirjoitti:
Tomaatti II kirjoitti:Kannattaisi vaihtaa siis 225/40-18, niitä ainakin kun saa 600€ pintaan. 8)
Jaa nuokin on niin kallita :shock: Kannattaa vaihtaa 19" renkaisiin, niitä saa alle 600€.
kuuteen hunttiihan saa jo nokialaiset, ja neliään hunttiin avan riittävän hyvät kummit, tosi ahalppiksia saa sinne kolmen sadanpuoleen väliin. ja nyt ei olla puhuttu vielä pinnatuista, eikä tulla puhumaankaan. ja koko oli tuo 225-18t. 275/30-20 BRIDGESTONE POTENZA:tki on vain 890e enää. eteen laittaa kapienmat niin tulee viä vähä halvemmalla :lol:
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Tuo ajomukavuus ei ole ihan yksiselitteinen juttu. Lisäksi tuo rengaskoon kasvattaminen vaikuttaa kovin erilaisesti eri autoihin.

Jos vaikka 323 F Mazdan rengaskokoa levennetään 20mm samalla kun vannekoko kasvaa kaksi tuumaa, voivat tuntemukset ollakin monin paikoin hieman epämiellyttäviä. Mikäli samat lisäykset rengaskoossa tehdään esim. W211 Mersuun, ei varmastikaan tule ajettavuuteen juuri negatiivista sanottavaa.

Jos Mazda 6 -malliin saisikin vaikka 14" vanteet mahtumaan, ja niille istuttaisi jotkin 185/70-14 renkaat, se vasta olisikin berberistä ajella. Saisihan sitä varmaan ajella aktiivisemmin, nuljuen mutkaista tietä näkymättömiin.

Auton alustassa se ajomukavuus ja joustavuus luodaan. Jos nämä seikat 1-2 tuumaa rengaskokoa kasvattamalla menee pieleen, jokin muu on alimitoitettu/ epäkunnossa.


:)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Volvolla suunnitteilla uusi edustusauto S90 (takavetoinen, kuten edeltäjänsä :?:):
Kuva
http://www.auto.it/anteprime/volvo/2010 ... e+tedesche :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tiesittekö, että Volvo on tehnyt myös suihkumoottoreita aikoinaan:
Kuva
http://www.flickr.com/photos/saminkuvat/2254900836/
Muita edesmenneitä Volvon tuotteita ovat mm. traktorit ja leikkuupuimurit. :roll:
Kuva
masa66
saabisti
Viestit: 692
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja masa66 »

kondivo kirjoitti:Kiitoksia Tomaatille tarkkaavaisuudesta, minulla kun tahtoo olla syntymäpaikan peruja puheissa ns. "lapinlisää"! Mutta en minä pahasti liioitellut:

-Michelin Primacy HP 1080e kierros
-Nokia Hakka V 812e kierros

Hinnat Vianorilta ovh, saattaa saada tinkaamalla hintaa pois, tai jos on rengasmyyjäyrittäjän hyvä tuttu, niin rengassatsista höylääntyy satoja euroja pois. Sehän taas tarkoittaa sitä; ettei yrittäjälle jää myymistään kumeista katetta.

Mutta, mutta: siltikin liian kova hinta ajomukavuuden menettämisestä kovan alustan, huonon jousitusmukavuuden ja melutason nousun johdosta!
Täältä löytyy 600,- kierros edellämainittun kokoisia renkaita:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Kolme sarjaa olen tilannut kyseisestä puljusta
ilman ongelmia.

T. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Klassikkokysymys Saab-harrastajalle on:

Missä Saabeissa on jo tehtaalta tullessa Volvon moottori?

Todenmukainen vastaus: Nopeimmissa!

ainakin Draken ja Viggen. Muistaakseni myös Gripen.

Sen verran tiukalla istuu vielä Volvohattu, että jo ennen kuittailuja huomatan myös Saabin väsänneen Gripenin avioniikan ihan itse. Volvo Flygmotorin tuote kävi kunnes sille syötettiin hiekkaa:

http://www.youtube.com/watch?v=lbtzsVQx ... ure=fvwrel
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”