Audi A6, vaihtoehto Mersulle?
Audi A6, vaihtoehto Mersulle?
Parin vuoden päästä olisi tarkoitus vaihtaa uudempaa kulkinetta, ja dieseli pitäisi olla todennäköisesti.
Nyt olisi kaksi vaihtoehtoa mielessä MB C220cdi farrku automaatti vm.2004-2005, sekä Audi A6 Avant 2.5tdi quatro multitronic. vm.2004 eli viimeisiä "vanhan mallin".
Saksasta aattelin kyseisiä autoja katella ja varusteet kattavat esim. nahat, k-luukku.
Mersuhan se olisi se ykkös vaihtoehto, mutta tuo audin neliveto kyllä olisi talvella mahtava. Kummassakin "vikoja" varmaan samanverran ilmenee. Ja jos nokkaremmin vaihtoa ei oteta huomioon, niin liekkö sen kalliinpaa huoltaa audia?
Kertokaapa mielipiteitä/kokemuksia kyseisistä autoista.
Nyt olisi kaksi vaihtoehtoa mielessä MB C220cdi farrku automaatti vm.2004-2005, sekä Audi A6 Avant 2.5tdi quatro multitronic. vm.2004 eli viimeisiä "vanhan mallin".
Saksasta aattelin kyseisiä autoja katella ja varusteet kattavat esim. nahat, k-luukku.
Mersuhan se olisi se ykkös vaihtoehto, mutta tuo audin neliveto kyllä olisi talvella mahtava. Kummassakin "vikoja" varmaan samanverran ilmenee. Ja jos nokkaremmin vaihtoa ei oteta huomioon, niin liekkö sen kalliinpaa huoltaa audia?
Kertokaapa mielipiteitä/kokemuksia kyseisistä autoista.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Re: Audi A6, vaihtoehto Mersulle?
ELi ostat suosiolla sen 4matic-mersun, vaikka väykky-farmari 3,2 litran koneella ja vot.Joker kirjoitti:mutta tuo audin neliveto kyllä olisi talvella mahtava. Kummassakin "vikoja" varmaan samanverran ilmenee..

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tästä taitaa olla jotain apua, ainakin moottorin osalta?
viewtopic.php?t=1993&highlight=koeajossa+audi
viewtopic.php?t=1993&highlight=koeajossa+audi
Multitronic ja quattro ei mahdu samaan autoon...automaatti-q:t on normi tiptronicceja.
Kyllähän tommonen A6 on ajolleen ihan leuhka ja kulkeekin kivasti, mutta pahimmillaan ylläpito maksaa omaisuuksia. Heikkoja paikkoja konepuolella nokka-akselit, turbot, syöttöpumput. Jakohihnan vaihto tuppaa maksamaan sen 800 örkkiä, jos muutama rulla sökönä moniurahihnapuolelta, niinkuin yleistä on, hinta pompsahtaa helposti toiselle tonnille. Multitronickiin vaihdetaan öljy 60tkm:n välein, tippilaatikkoon ei ainakaan sakemannit vaihda öljyjä, vaikka hyvä olisi. Molemman tyypin laatikot on kivoja käyttää, mutta vikaa voi olla molemmissa. Vaihtoloota maksaa neljä tonnia.
Kannattaa ostaa mahdollisimman uusi ja vähän ajettu, mieluusti alta kaksivuotias niin saa takuuseen korjautettua mahdolliset viat.
Kori on hyvä eikä ruostu, uudemmissa ei ole myöskään tukivarsiongelmia. Vetonivelien suojakumit hajoaa yleensä eka talvena suomessa, samoin jarruletkut murtuu. Takaperän öljyvuodot myös yleisiä.
Ite ostasin mersun...
Kyllähän tommonen A6 on ajolleen ihan leuhka ja kulkeekin kivasti, mutta pahimmillaan ylläpito maksaa omaisuuksia. Heikkoja paikkoja konepuolella nokka-akselit, turbot, syöttöpumput. Jakohihnan vaihto tuppaa maksamaan sen 800 örkkiä, jos muutama rulla sökönä moniurahihnapuolelta, niinkuin yleistä on, hinta pompsahtaa helposti toiselle tonnille. Multitronickiin vaihdetaan öljy 60tkm:n välein, tippilaatikkoon ei ainakaan sakemannit vaihda öljyjä, vaikka hyvä olisi. Molemman tyypin laatikot on kivoja käyttää, mutta vikaa voi olla molemmissa. Vaihtoloota maksaa neljä tonnia.
Kannattaa ostaa mahdollisimman uusi ja vähän ajettu, mieluusti alta kaksivuotias niin saa takuuseen korjautettua mahdolliset viat.
Kori on hyvä eikä ruostu, uudemmissa ei ole myöskään tukivarsiongelmia. Vetonivelien suojakumit hajoaa yleensä eka talvena suomessa, samoin jarruletkut murtuu. Takaperän öljyvuodot myös yleisiä.
Ite ostasin mersun...
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Niin sen verran pitää vetää takaisin, että isoja vikoja ei löydy läheskään kaikista yksilöistä, mutta onhan se hyvä tietää, mitä VOI tapahtua.
Kokonaisuutena 4B-koppanen A6 on ihan hyvä peli, parhaimmillaan noin luotettavuuden osalta 1,9 pumppusuutinkoneella.
Kokonaisuutena 4B-koppanen A6 on ihan hyvä peli, parhaimmillaan noin luotettavuuden osalta 1,9 pumppusuutinkoneella.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- simppa1048
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01.10.2005 21:05
- Paikkakunta: laukaa
itse olen koeajanut naapurin -02 A6 2,7 biturbo quatro "lastutettu" ja ohan se mahtava kampe. Viime viikonloppuna ajoin pikku lenkin -05 E200 cdi:llä ja se ei kyllä valitettavasti tuntunut kovin mukavalta ajettavalta, tosin osa syynä oli ilmeisesti vääriään pyörimis suuntaan asennetut nastarenkaat ja alusta tuntui myös tosi vetelältä vaikka mittarissa oli vasta 18000km. Jäi vähän semmoinen olo et eikö n.50000€ maksava mersu antaisi parempaa kyytiä 

190E -88
tunturi city -79
KTM 200 EXC -04
bmw 316 ti -02
tunturi city -79
KTM 200 EXC -04
bmw 316 ti -02
Nyt kuulostaa siltä että autiloitten kahtelu lopetettaan ainakin tällä suunnalla. Tosin vastahan erään tuttavan 60:ntä tonnia ajetusta 1.8t a4:sesta paukahti ensin turpo ja sitten se automaatti, oliko nyt tiptronikki.
Niin ja starttihan siitä hajosi myös, oli kait jäänyt pyörimään moottorin mukana tai jotain.
Tuo startin hajoaminen tapahtui siis ennen ensihuoltoa, eivät olleet edes kertoneet tartin todellista vikaa.
Ja sitten ooteeseen
Onkohan nuo "faceliftatut" ceet bensakoneella mitenkä hyviä kärryjä, se nanolakkahan niissä ainakin olisi.
Edit: motivioin äkillisen luki/kirjoitus häiriön jontkaan.



Ja sitten ooteeseen

Edit: motivioin äkillisen luki/kirjoitus häiriön jontkaan.

Viimeksi muokannut J.T.S, 22.2.2006 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei paha jos 60 000 000 kilometriä kesti... Paras tietämäni mersu väsähti jo viidessä miljoonassa.J.T.S kirjoitti:60000:ntä tonnia ajetusta 1.8t a4:sesta paukahti ensin turpo ja sitten se automaatti, oliko nyt tiptronikki.Niin ja starttihan siitä hajosi myös, oli kait jäänyt pyörimään moottorin mukana tai jotain.
I drive an Opel. What's your excuse?
Oli muuten juuri lauantai iltana grillillä kun pääsin taas kuuntelemaan audin v6 tdi:tä. Ihmettelinkin miksi Audi oli ainoa auto, joka oli sammutettu grillin eteen. Asia selvisi kuitenkin hyvin pian. Kun nokka-akselivikainen audi lähti käyntiin, niin äänet olivat ihan kuin ennen vanhaan talbotissa. Harvoin sellaista nakutusta enää nykyään pääsee kokemaan. Jotenkin sitä ymmärtää omistajaa. Uudet nokat on 3000€, joten aika pahasti se saa nakuttaa, ennen kuin itsekään asialle mitään tekisin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Melitos kirjoitti:No ei paha jos 60 000 000 kilometriä kesti... Paras tietämäni mersu väsähti jo viidessä miljoonassa.J.T.S kirjoitti:60000:ntä tonnia ajetusta 1.8t a4:sesta paukahti ensin turpo ja sitten se automaatti, oliko nyt tiptronikki.Niin ja starttihan siitä hajosi myös, oli kait jäänyt pyörimään moottorin mukana tai jotain.


informaatiosuma penkin ja pöydän välissä?J.T.S kirjoitti:Melitos kirjoitti:No ei paha jos 60 000 000 kilometriä kesti... Paras tietämäni mersu väsähti jo viidessä miljoonassa.J.T.S kirjoitti:60000:ntä tonnia ajetusta 1.8t a4:sesta paukahti ensin turpo ja sitten se automaatti, oliko nyt tiptronikki.Niin ja starttihan siitä hajosi myös, oli kait jäänyt pyörimään moottorin mukana tai jotain.
Tarkoitin 60000km, mutta liian näppäimistö/tajunnanvirta-tekninen ongelma aiheutti tilapäisen daatta katkoksen näppäimitönohjausjärjästelmässä.
