Nyt laitetaan törkyläjät paremmuusjärjestykseen
Nyt laitetaan törkyläjät paremmuusjärjestykseen
Elikkä tuon autokuumeen kanssa painiessa oli pari vaihtoehtoa joita harkitsen vakavasti. Nyt keskustelua tästä ikuisuuskysymyksestä
Huom Linkkien autoja ei vahingoitettu tätä tarinaa kirjoitettaessa.
[nettiauto]1963227[/nettiauto]
Tai
[nettiauto]1897801[/nettiauto]
Että tälläistä, nyt selvitettään yhdessä tuumin kumpi takavetoinen saksalainen "sikariportaan" kohonkuljetin todella on se baanojen kuningas
Huom Linkkien autoja ei vahingoitettu tätä tarinaa kirjoitettaessa.
[nettiauto]1963227[/nettiauto]
Tai
[nettiauto]1897801[/nettiauto]
Että tälläistä, nyt selvitettään yhdessä tuumin kumpi takavetoinen saksalainen "sikariportaan" kohonkuljetin todella on se baanojen kuningas
No nykyisillä polttoaineen hinnoillahan on se kaikkien janoisten autojen sankari nimeltään Smart mutta jos ihan oikeaa autoa halutaan ohjastaa (oikea auto = tilaa vähintään viidelle) niin eihän sitä voi muuta suositella kuin Tojota Jarista 4-ovisena taikka Nissan Mikraa 4 ovisena ja tietenkin diisselinä ko vielä toistaiseksi kumminkin diisseli on halvempaa kuin bensa ja verothan voi aina jättää rästiinkun vain muistaa vaihtaa autoa ennen katsastusta tai sitten voi jättää hyvällä syyllä katsastuksenkin väliin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Bemarissa on nykyaikainen moottori jossa potkua eri malliin kuin Mersussa, toisaalta mersun 290 kone ei ole yhtä herkkä vikomaan.
Bemarin laatikko ei välttämättä kestä jos tehoa lisätään ohjelmalla tai muuten.
Mersu voi olla pahastikin ruosteessa.
Ooteenä voisi mainita että Mersu on helpompi korjattava jos ja kun vikaa tulee.
Bemarin laatikko ei välttämättä kestä jos tehoa lisätään ohjelmalla tai muuten.
Mersu voi olla pahastikin ruosteessa.
Ooteenä voisi mainita että Mersu on helpompi korjattava jos ja kun vikaa tulee.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jotenki tuo väyrysen laatu ei iske, ja muutamalla eri versiolla ajaneena tuo bemari tuntuis kyllä paremmalta.Meissenkeri kirjoitti:Näistä kahdesta ottaisin bemarin. On hieno auto, olen ajanut tuommoisella. Sen vain varmistaisin että onko siinä todellakin ajonvakautusjärjestelmä, koska kaikissa ei ole (karvalakkisuomiversioissa).
Ja nyt ei etsitä kikkeliin jatketta, sitä kun ei mun mielestä ainakaan tuu farmarimallin dieselperheautolla, vaikka se olis minkä merkkinen.. Nyt ratkaisee ominaisuudet ja laatu.
Minulle on näiden kyseessä olevien merkkien ajokokemusten perusteella muodostunut sellainen mielikuva että Bmw on parempi ajaa, ei mersukaan huono ole mutta bemari tuntuu silti vielä vakaammalta ja "junamaisemmalta". Virkumpihan tuo 530D varmasti on kuin vakio 290leka.
Sedaneissa tuo e39:sin takatila on mielestäni aika häiritsevän ahdas (liekö pemarilla aina olleet ahtaat takapenkit pl. 700srj).
Tekniikka on käsittääkseni tuossa 5pyttyisessä mersussa melko pomminvarmaa... Eikös bemarissa taas ole ainakin satunnaisesti tippunut niitä imusarjan läppiä jotka sitten aiheuttavat sellaisia pienoisia huoltoja
Se bmw:n steptronic laatikko ilmeisesti nöyrtyy jo tehokkaimman ohjelman edessä, niinkuin Dealer sanoi.
Itsekkin aikoinaan mietin pitkään laitanko E39:sin vaikko Paavon, Päädyin Paavoon lähinnä sen vuoksi että kaveripiirissä on niin paljon jo bemareita
Sedaneissa tuo e39:sin takatila on mielestäni aika häiritsevän ahdas (liekö pemarilla aina olleet ahtaat takapenkit pl. 700srj).
Tekniikka on käsittääkseni tuossa 5pyttyisessä mersussa melko pomminvarmaa... Eikös bemarissa taas ole ainakin satunnaisesti tippunut niitä imusarjan läppiä jotka sitten aiheuttavat sellaisia pienoisia huoltoja
Se bmw:n steptronic laatikko ilmeisesti nöyrtyy jo tehokkaimman ohjelman edessä, niinkuin Dealer sanoi.
Itsekkin aikoinaan mietin pitkään laitanko E39:sin vaikko Paavon, Päädyin Paavoon lähinnä sen vuoksi että kaveripiirissä on niin paljon jo bemareita
BMW E31 V12
Linkin mersu ainakaan ei minusta anna mitenkään erikoisen hoidetun auton vaikutelmaa, jotenkin väsähtänyt olemus. Bemarin osalta on sentään listattu vähän, mitä autolle on tehty ja laitettu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Ja E39 taitaa pitää vieläkin hiljaisimman auton titteliä? Kuulemma todella hiljainen auto... E34:nkin on jo tosi hiljainen, voin vain kuvitella kuin hiljainen tuo on.
Bemareiden diiselien luotettavuus ei mulle kyllä oikein iske, melkein kokoajan saa olla jotain huoltamassa, vrt. mersun om60x sarjaa...
Ja noitten imusarjan läppien poisto on helppo ja yksinkertainen toimenpide, joka KANNATTAA tehdä! Samalla se EGR Kannattaa tukkia. Moni oikea bemariharrastaja tämän on tehnytkin, jos siis sellaiselta satut bmw:n ostamaan.
Itse en pidä bemaria kikkelinjatkeena... Kuinkas monella se muka on kasvanut? Kateellisten panettelua yms... Ne ei ymmärrä hyvän päälle.
(Tosin Mazdan laatuahan ei mikään voita... )
E39:n farmarin ostaisin jos viitsis tällä hetkellä autoon panostaa noin paljon rahaa. Talo tässä tarvii nyt sijoituksia enemmän..
Ei sillä, kukas vaihtais Volvon Vaniin? (nälkä kasvaa syödessä!)
edit:
Hetkonen! Tuo kyseinen bemuhan taitaa olla vielä niin wanha, että siinä ei edes noita läppiä ole imusarjassa! Läpät tuli 03/2000 (muistaakseni) Jälkeen valmistettuihin!
Bemareiden diiselien luotettavuus ei mulle kyllä oikein iske, melkein kokoajan saa olla jotain huoltamassa, vrt. mersun om60x sarjaa...
Ja noitten imusarjan läppien poisto on helppo ja yksinkertainen toimenpide, joka KANNATTAA tehdä! Samalla se EGR Kannattaa tukkia. Moni oikea bemariharrastaja tämän on tehnytkin, jos siis sellaiselta satut bmw:n ostamaan.
Itse en pidä bemaria kikkelinjatkeena... Kuinkas monella se muka on kasvanut? Kateellisten panettelua yms... Ne ei ymmärrä hyvän päälle.
(Tosin Mazdan laatuahan ei mikään voita... )
E39:n farmarin ostaisin jos viitsis tällä hetkellä autoon panostaa noin paljon rahaa. Talo tässä tarvii nyt sijoituksia enemmän..
Ei sillä, kukas vaihtais Volvon Vaniin? (nälkä kasvaa syödessä!)
edit:
Hetkonen! Tuo kyseinen bemuhan taitaa olla vielä niin wanha, että siinä ei edes noita läppiä ole imusarjassa! Läpät tuli 03/2000 (muistaakseni) Jälkeen valmistettuihin!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
"toverilla" on tuollainen 530 vm. 99. Ajettu n.340tkm. Hyvä ajaa, hiljainen, tehoa tarpeeksi. Mutta: kone ja laatikko (autom.) vaihdettu (särkyivät ed. omistajalla, ei tietoa miksi..), äskettäin katkesi nokka-akseli, ei tietoa mitä tuhoa teki, Ja sitten tietysti ne perusjutut noissa. Onko sitten Maanantai-kappale, en tiedä, itselläni ei olisi tuollaista kuitenkaan vara pitää.
Oisko tuota bemun konetta ite räpelletty jos nokka oli katkennut.Koskaan aiemmin ei tuommosta vikaa ole tullut vastaan enkä ole kuullutkaan että noin olisi käynyt muillekkaan.530D bemussa on kyllä luja kone mutta apulaitteet saattavat särkeä koneen.Suutimet ja muut polttoainelaitteet ovat samaa tavaraa kuin muissakin commonrail dieseleissä vikoineen päivineen.MH_W124 kirjoitti:"toverilla" on tuollainen 530 vm. 99. Ajettu n.340tkm. Hyvä ajaa, hiljainen, tehoa tarpeeksi. Mutta: kone ja laatikko (autom.) vaihdettu (särkyivät ed. omistajalla, ei tietoa miksi..), äskettäin katkesi nokka-akseli, ei tietoa mitä tuhoa teki, Ja sitten tietysti ne perusjutut noissa. Onko sitten Maanantai-kappale, en tiedä, itselläni ei olisi tuollaista kuitenkaan vara pitää.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Yhtäkään Volvoa en ennen nykyistä ole omistanut, mutta mitään ei ole tarvinnut katua. Ajaa parempi kuin W211, maksaa huomattavasti vähemmän täyteen ladattuna samoilla varusteilla kuin vastaava MB ja soratiellä, mutta etenkin talvella, voi voi kun tuo awd tekee namia tämän kylän 535d lauman keskellä Ainoastaan pieni moottori harmittaa...
Kannattaa kokeilla, oikeesti. Vaikka kaikilla onkin (Volvo) eipä sen tarvitse "hinnat alkaen" saksalaisille kumarrella. Täyteen ladattu Mercedes on aika harvinaisuus täällä, kun jätetään ne jälki-importit pelistä pois... Ehkä kaksinkertainen varustehinnoittelu tekee sen
Kannattaa kokeilla, oikeesti. Vaikka kaikilla onkin (Volvo) eipä sen tarvitse "hinnat alkaen" saksalaisille kumarrella. Täyteen ladattu Mercedes on aika harvinaisuus täällä, kun jätetään ne jälki-importit pelistä pois... Ehkä kaksinkertainen varustehinnoittelu tekee sen