Mersu vaihtui Volvoon
Mersu vaihtui Volvoon
ex. 230TE väyväy sai siirtyä lähinnä polttoaineen kulutuksen vuoksi Laihialle. Tilalle tuli Volvo V70 Tdi vm. 1999/2000 2-hengen pakettiauto (tuli onneksi takapenkit mukaan eli saa taas takaisin henkilömalliksi.) Varusteet itseä miellyttävät eli: Nahkapenkit, automaatti ilmastointi, vakkari, ajotietokone yms. pientä ja tarpeetonta. Kuvia laitellaan kunhan keretään ja saadaan auto pestyä.
juu täytyy odottaa semmoinen yön pimeä tunti ja heikkona hetkenä kirjoittaa. Tulihan sitä siivua tosiaan 38000km Tammikuusta eiliseen päivään.Pappi kirjoitti:Jyllisglubben vuan vahvistuu... Onko se tuassiisa johonki miittiin kateltava jylliskuskien mökki... Onnea uudelle kulkuneuvolle.
Kirjoita jossain vaiheessa kokemuksiasi bensa väykyn omistamisesta, kerkesit kuitenkin jonkinlaisen siivun sillä pistellä ennen auton vaihtumista.
Mersun tarinaa
Pikku tarina ex. väykystä. Auto tuli minulle vaihdossa tammikuussa 2010, silloin mittarissa oli n.278000km.
Pois vaihdettaessa oli lukema n.316000km.
Ensimmäisenä möin siihen käymättömät 18" keskin kt1 vanteet, ja sain niistä saamillani rahoilla ostettua 2 sarjaa orggis 16" avantgarden vanteita ja kesäkumit Nankang ns II.
Yhteiseen taipaleeseen sopi korjauksia ja tässä niistä yhteenveto:
Takakelkan etupuslat vaihto töineen 112 e.
Koiranluut eteen vaihtelin itse hintaa niille tuli 36 e.
Jarrupalat eteen itsevaihdettuna hinta kokonaiset 9e.
Raitisilmasuodattimet 22e.
Raidetangon pää etuoikea 14e. + suuntaus 70e.
Takajouset 118e.
Ilmastoinnin täyttöhuolto 80e.
Kannentiivisteen vaihto sis. venttiilivarren kumit ja oikaisu. 946e.
Tasonsäädön hydrauliöljyä 1L jota jäi uudellekin omistajalle 13e.
Yhteensä 1420e.
Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.
Ystävämme ruostehan se tuossakin rupesi nostelemaan päätään huolimatta siitä vaikka auto oli laitettu 6/2009.
Takapäässä oli jossain jo välystä, koska oli syönyt takarenkaitten sisälaidat melko olemattomiin, narinahelat ilmoitti äänellään olemassa olosta ja etupäässä kuului jo vieno koiranluiden kalina.
Auto oli hyvä ajettava, poislukien suurempi sivutuuli herkkyys kuin esim. edellisessä ja nykyisessä volvossa.
Suurin syy mikä tuon pisti pois vaihdettavien listalle oli vuotuinen ajokilometrimäärä suhteutettuna polttoaineen kulutukseen, ja ruostuminen.
Pois vaihdettaessa oli lukema n.316000km.
Ensimmäisenä möin siihen käymättömät 18" keskin kt1 vanteet, ja sain niistä saamillani rahoilla ostettua 2 sarjaa orggis 16" avantgarden vanteita ja kesäkumit Nankang ns II.
Yhteiseen taipaleeseen sopi korjauksia ja tässä niistä yhteenveto:
Takakelkan etupuslat vaihto töineen 112 e.
Koiranluut eteen vaihtelin itse hintaa niille tuli 36 e.
Jarrupalat eteen itsevaihdettuna hinta kokonaiset 9e.
Raitisilmasuodattimet 22e.
Raidetangon pää etuoikea 14e. + suuntaus 70e.
Takajouset 118e.
Ilmastoinnin täyttöhuolto 80e.
Kannentiivisteen vaihto sis. venttiilivarren kumit ja oikaisu. 946e.
Tasonsäädön hydrauliöljyä 1L jota jäi uudellekin omistajalle 13e.
Yhteensä 1420e.
Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.
Ystävämme ruostehan se tuossakin rupesi nostelemaan päätään huolimatta siitä vaikka auto oli laitettu 6/2009.
Takapäässä oli jossain jo välystä, koska oli syönyt takarenkaitten sisälaidat melko olemattomiin, narinahelat ilmoitti äänellään olemassa olosta ja etupäässä kuului jo vieno koiranluiden kalina.
Auto oli hyvä ajettava, poislukien suurempi sivutuuli herkkyys kuin esim. edellisessä ja nykyisessä volvossa.
Suurin syy mikä tuon pisti pois vaihdettavien listalle oli vuotuinen ajokilometrimäärä suhteutettuna polttoaineen kulutukseen, ja ruostuminen.
Re: Mersun tarinaa
Kyllähän tuota sinäkin kerkeet auton ratissa istumaan... Ymmärrän hyvin vaihdon dieseliin.SirHenkka kirjoitti:Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.
Tuo kulutushan ei nyt kovin mahdoton ole, ottaen huomioon auton kokoluokan.
Enkä ainakaan minä osaa moittia noita käyttökuluja. Ainoa harmittava takaisku taisi olla tuo kannentiivisteen pettäminen?
Mitkä on sinun mielestä keskeiset erot jos ajatellaan Mersun w210 sarjaa vs Volvo V70 mk1. Jotain tuolla jo olikin, mutta noin tilojen suhteen tms?
Kuviahan myö jotku ootellaan.
Re: Mersun tarinaa
Onhan väyrynen tilavampi kuin volvo, ajotuntumaa pidän volvossa kuitenkin parempana. Kohta perheen pienimmäinen rupeaa istumaan naama menosuuntaan niin silloin myös Rouva saa liikuteltua penkkiä taaksemmas, tietenkin sillä edellytyksellä että muutan auton takaisin henkilömalliksi.Pappi kirjoitti:Kyllähän tuota sinäkin kerkeet auton ratissa istumaan... Ymmärrän hyvin vaihdon dieseliin.SirHenkka kirjoitti:Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.
Tuo kulutushan ei nyt kovin mahdoton ole, ottaen huomioon auton kokoluokan.
Enkä ainakaan minä osaa moittia noita käyttökuluja. Ainoa harmittava takaisku taisi olla tuo kannentiivisteen pettäminen?
Mitkä on sinun mielestä keskeiset erot jos ajatellaan Mersun w210 sarjaa vs Volvo V70 mk1. Jotain tuolla jo olikin, mutta noin tilojen suhteen tms?
Kuviahan myö jotku ootellaan.
Re: Mersun tarinaa
Onpas väykyllä ajelu kallista, tuplasti enemmän ajetulla S124:llä on tullut ajeltua vuosi ja 50tkm, huoltokuluja 115€ - yli 10 kertaa vähemmän.SirHenkka kirjoitti:Yhteensä 1420e.
Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Ainiin ja onnea uuden auton johdosta
Viimeksi muokannut Hannu.H, 03.11.2010 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Allekirjoitan tämän... Vaikka muitakin mielipiteitä on tämän suhteen. Aika montaa Volvoa on tullut kurkittua, eikä yhdessäkään ruoste ole ongelmaksi asti muodostunut. Eri asia on sitten kolaroidut, p*rseelleen korjatut pakkelikasat, joita ei ole edes tehty kestämään...thabandit^ kirjoitti:Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä.
Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolm ... ia-volvoja
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kolm ... ia-volvoja
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkäänVolvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Tiisseleistä ei oo kokemusta, mutta kyllä tämä 2,4 matalapaineturpo ('00 S70) lähtee ku mersun jousi huonosta puristimesta.Pappi kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään
Sitä puhutaan ilmeisesti ilman faktaa.......tervetuloa ajelemaan....cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkäänVolvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja
Kunnon malmivaunussa on perusmoottori ilman puhaltimia tai muita hilppeitä. Muutenhan homma menee joko Daffiksi tai kiinakärryksi
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Juu Volvo vastustaa ruostetta ihan älyttömän hyvin. Rouva täräytti aikanaan V70:llä cruise päällä asuntovaunun ja Hiacen lunariin ja ajoi Volvon kotiin puolesta välistä Suomea. Pajalla kävin katsomassa sitä pikkuremonttia, mikä Volvoon tuli ja kymmenvuotiaassa Suomi-autossa oli alustassakin aivan kirkkaat pellit ja muutkin pelit. Ihmeellistä sanon minä.
Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.
Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.
TÄH ?Höömy kirjoitti:Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.
Ymmärrän kaiken kritiikin halvempien mallien Aisin-Warner automaateista ja liityn mielelläni niitä moittivien kuoroon.
Mutta etuvetomalleissa käsittääkseni vain T6:ssa on GM automaatti ja sitä pidetään suunnilleen pomminkestävänä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ja vaparikin hieman ripeämmin kuin TDI, vaikkei niiden välillä merkittävää nopeuseroa olekaan.boogieman kirjoitti:Tiisseleistä ei oo kokemusta, mutta kyllä tämä 2,4 matalapaineturpo ('00 S70) lähtee ku mersun jousi huonosta puristimesta.Pappi kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.cmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään
Suurin ero on siinä, että bensvapari on kierroskone, jonka vääntö jossain parin tonnin kieppeillä on noin puolet TDI:stä, joten tinaviitosta pitää kierrättää jos on kiire.
Jos tämä ahdistaa, niin ratkaisu on tuossa yllä, "tennfemma med snurra".
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Samassa ymmärryksessä ollaan. Bemareissa oli noita samoja GM-laatikoita vielä 2000-luvulla ja niiden kesto ei kyllä ollut raponen Melkeinpä arvelisin sen 200tkm välein porsivan AW:n lujemmaksiSehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Mitä mieltä ollaan 960 sarjan 2,5 24v volvo?
Ostin ruotsin Kirunasta,siis pohjois-ruotsista, Volvo 965 2,5 24v-95 manuaali Farmari,vaikka ajettu 300tkm niin ostopäätös tuli sinne suuntaan ,koska auto oli ollut melkein uudesta vanhemmalla pariskunnalla ja koko ajan siis myös aikasemman omistaja toimesta huolettu samassa volvon huotamossa ja siis täysi huoltokirja ja nyt uusittu jakopään hihna,ja muut hinat,tasosäätö ,iskarit,ilmastointi ja autossa myös vauhdinpitäjä, ja tosiaan vaikka olen vannoutunut mersu mies niin tämän Volvon ajettavuus yllätti kyllä täysin ja vaikka suomesta olisi saanut samalla hinnalla,niin soitto kierros paljasti,ettei suomessa ollut noin kattavaa huolto historiaa ja oli hinnat oli sitten jo kovat,mutta ruotsissa asuneena olen huomannut ,että ruotsalainen vie auton merkki huoltamoon,näimmä tämänkin ikäisen,varsiki jos auto on öllut uudesta koska esin tämä 960 sarjan volvo on ollut luxsusta uutena,kun tuntuu olevan vieläkin.
Itsellä oli edellinen auto GM:n Meksikossa tekemä Chevrolet Transsport. Siinä oli sama laatikko kuin jossain Volvoissa on (uudemmissa taitaa olla turbomalleissakin 4T65E?). Laatikon kestävyys on todella surkeaa ja niitä on levinnyt alle 200 000 kilometrin pilvin pimein. Itse sain sen jotenkin kukkumaan Forten ATT:n avulla, mutta lootakorjaajatkaan eivät sille luvanneet yli viiden vuoden käyttöikää täysremontillakaan.
Jonkun verran masentavaa oli, kun pajalla tykättiin, että remppaan olisi pitänyt käyttää melkein auton päivän arvo ja maksimissaan sillä saisi viisi vuotta lisää ja siitä asiallista toimintaa pari vuotta. Silloin vaihdoin Mersuun.
GM on alkanut jossain vaiheessa tehdä ikuisten autojen sijasta autoja viideksi vuodeksi ja 100 000 mailille.
Jonkun verran masentavaa oli, kun pajalla tykättiin, että remppaan olisi pitänyt käyttää melkein auton päivän arvo ja maksimissaan sillä saisi viisi vuotta lisää ja siitä asiallista toimintaa pari vuotta. Silloin vaihdoin Mersuun.
GM on alkanut jossain vaiheessa tehdä ikuisten autojen sijasta autoja viideksi vuodeksi ja 100 000 mailille.
Velipojalla on 1999 tai 2000 V70, valkoinen auto eikä pilkkuakaan ole korissathabandit^ kirjoitti:Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
No joo kyllä se vollen bensaturbo kulki ihan perkeleellisen hyvin omaan mersuun verrattunacmeli kirjoitti:Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään
Viimeksi muokannut ou812, 04.10.2011 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Turbobensalla en ole ajanut, mutta oma V70, jossa olis 20 venttiilinen vaparikone, ei ollut mikään kulkuihme. Vännöt ja tehot tuli yläkierroksilla ja alhaalla se oli suorastaan laiska tämän päivän kriteereihin. On kait muistettava, että kone on ihan 1990 -luvun alusta ja silloin perusmyllykin oli kova kone.
Nykyinen 320 ML benssakoneella liikkuu paljon paremmin tai vaivattomammin kuin se V70. On toki tehoeroa melkein 50 hv ja tilavuudessakin 0,7 litraa eli eurokossun verta.
On se Volvo kuitenkin kaikesta huolimatta hyvä auto. (Mutta ei Mersun veroinen)
Nykyinen 320 ML benssakoneella liikkuu paljon paremmin tai vaivattomammin kuin se V70. On toki tehoeroa melkein 50 hv ja tilavuudessakin 0,7 litraa eli eurokossun verta.
On se Volvo kuitenkin kaikesta huolimatta hyvä auto. (Mutta ei Mersun veroinen)
Minulle oli uutta, että jostain löytyy siis jopa A-W:ta huonompi automaatti. Hämmästyttävää!cmeli kirjoitti:Samassa ymmärryksessä ollaan. Bemareissa oli noita samoja GM-laatikoita vielä 2000-luvulla ja niiden kesto ei kyllä ollut raponen Melkeinpä arvelisin sen 200tkm välein porsivan AW:n lujemmaksiSehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM
Ongelma on selvästi itse aiheutettu. Mitäs asensivat moottorin väärin päin.
Vaimon S80 meni tänään yli 170.000 km, joten nyt alkaa kiinnostaa, että pitääkö tässä bensavaparinkin kanssa huolestua? Olen ollut siinä käsityksessä, että dieselautomaatti olisi suurin riski, mutta bensakoneen kyljessä tuo A-W vielä jotenkin kestäisi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Mitä mieltä ollaan 960 sarjan 2,5 24v volvo?
Sama havainto muutamia naapurista tuotuja tutkailleena. Heillä kuulostaa olevan tapana korjata viat tarvittaessa eikä pyytää vaihdettavaksi yhtä iskunvaimenninta ja toisen puolen jarrupaloja tai muuta höpsöä.wantti22 kirjoitti:koko ajan siis myös aikasemman omistaja toimesta huolettu samassa volvon huotamossa ja siis täysi huoltokirja ja nyt uusittu jakopään hihna,ja muut hinat,tasosäätö ,iskarit,ilmastointi ja autossa myös vauhdinpitäjä...ruotsissa asuneena olen huomannut ,että ruotsalainen vie auton merkki huoltamoon,näimmä tämänkin ikäisen,varsiki jos auto on öllut uudesta koska esin tämä 960 sarjan volvo on ollut luxsusta uutena,kun tuntuu olevan vieläkin.
Tuollaisen auton ostaja ei joudu hyvittämään edellisten omistajien vanhoja syntejä, vaan riittää kun korjaa sen mitä itse rikkoo.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.