Lexus RX 400h vs. 4matic

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Lexus RX 400h vs. 4matic

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Miten hyvä pito mahtaa olla Lexus RX 400h:ssa?
Toimiiko sen neliveto niin hyvin, että sillä saa veneen ylös hiekkaluiskasta?
Onko sen pito lähelläkään 4maticia?

Pitäisi valita seuraava auto ja se voisi olla joko Lexus RX 400h, MB E320 CDI
4matic tai nykyinen auto 300 TDT 4matic. Hiukan huolestuttaa, riittääkö
Lexuksen pito vaativassa käytössä. Vaativaa käyttöä on esim. mainittu
jyrkkä luonnonluiska järveen. Jos siinä pyörä sutaisee, peli voi olla jo
menetetty.

Onko täällä kellään tuollaista nelivetoista hybridilexusta ja voitaisiinko
verrata pitoja? Tasataan massat laittamalla painoa tavaratilaan ja
kytketään autot vetokoukuista köydellä yhteen. Sitten katsotaan jäällä, mihin
suuntaan yhdistelmä liikkuu.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Lexus RX 400h vs. 4matic

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarkko N kirjoitti:Tasataan massat laittamalla painoa tavaratilaan ja
kytketään autot vetokoukuista köydellä yhteen. Sitten katsotaan jäällä, mihin
suuntaan yhdistelmä liikkuu.
Muistakaa laittaa ko. testissä autoihin myös identtiset renkaat.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Hae koe ajoon autoliikkestä lexus ja testaa.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Tuossa on oikein hyvä kampe veneen vesille laskuun, ei tarvi luiskista välittää:

http://www.pekeija.com/galleria/pikakii ... 768%5D.JPG
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Valtra olisi hyvä, mutta kun siinä on "traktorin moottori"...

Noita Lexuksia ei ole yhtään tarjolla Tampereella. Ja suoraan vertailuun
tarvittaisiin kaksi kuskia. Yksin ei uskalla edes ajaa pahaan paikkaan
kokeilemaan, jääkö kiinni.

Olen minä matikillakin kiinni jäänyt, kun oli Lapissa 20 senttiä märkää lunta
ja saksalaiset vanhat kitkat alla. Aika paljon se on renkaista ja nastoista
kiinni jäällä ja lumella.

Matikin kanssa olen usein vienyt isoa alumiinivenettä järville, joissa on ns.
luonnonluiska eli loiva ranta. Siinä tarvitaan maavaraa ja hyvää pitoa, jos
aikoo saada veneen ylöskin.

TM 15/2005 s.141: "Takapyörien vetovoima jää yllättävän vähäiseksi,
eivätkä ne pysty yksin liikuttamaan autoa, jos etupyörät ovat liukkaalla
ja menettävät otteensa yritettäessä lähteä liikkeelle."

50 kW ja 130 Nm luvataan takasähkömoottorille eikä jaksa lähteä liikkeelle? Häh?

Vetääkin saa jarrutta vain 700 kg.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Nyt tulee jo mieleen japanilaisten autojen huonoja puolia:
-Nokkahihna eikä ketju
-Ei keskuslukitusta
-Bensakorkki väärällä puolella
-Tekokuituinen paloarka sisustus
-Huono suuntavakavuus
-Kääpiöille tehdyt mitat, mm. kenkä ei mahdu kaasupolkimelle
-Tokyo by night -muotoilu, kojelauta tyylitön kuin matkaradio
-Muotoilu ja eleganssi itäautojen tasoa, muovinen sisustus
-"Jalopuut" pelkkiä muovikulisseja
-Matala penkki, istutaan melkein lattialla
-Surkea ergonomia, katkaisijat siroteltu minne sattuu
-Ruostuu
-Ikkunat ja kynnykset kuraantuvat helposti
-Pienet vetomassat
-Helposti naarmuuntuva maalipinta
-Pieni kantavuus

Mitkäs näistä pätevät Lexukseen? Nokkahihna ainakin, ja tuskin tuossa
on keskuslukitustakaan (bensakorkki luultavasti puuttuu lukituksesta).
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Miten tuo takasähkömoottorijjuttu pitikään ymmärtää, onko Lexuksessa semmoinen eikä raudalla toteutettu nelikko? shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Jarkko N kirjoitti: 50 kW ja 130 Nm luvataan takasähkömoottorille eikä jaksa lähteä liikkeelle? Häh?
Saattaa sulake palaa
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

jovihava kirjoitti:Miten tuo takasähkömoottorijjuttu pitikään ymmärtää, onko Lexuksessa semmoinen eikä raudalla toteutettu nelikko? shock:
Juu, kardaani puuttuu. Sen paikalla on iso 50 kW sähkömoottori,
joka on kytketty takapyöriin tasauspyörästön kautta.

Autossa on bensakuutonen ja sähkömoottori myös edessä.
Niiden välistä voimaa jakaa planeettapyörästö, joka toimii
portaattomana vaihteistona ja välittää voimaa etupyöriin.

Molemmat sähkömoottorit toimivat myös generaattoreina
ja ottavat jarrutusenergian talteen.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

Eritääin mielenkiintoinen vertaus ja keskustelu. - Huolestuttaa, että autoja (Lexus) tarjotaa nelivetoisena, mutta se onkin toteutettu sitten sähkömoottoriratkaisulla. Kyllä 4-veto pitää olla oikea. Mutta omat kokemukset rajoittuvat Toyota HJ, VW Taro, nykyuään perheessä VW Bora, 2.8 4 Motion, ja Volvo XC 60, 2 viimeiseksi mainitussa ei ole alennusvaihdetta, VW:ssä jatkuva 4-veto päällä, Volvossa voima siirtyy tarpeen mukaan. - Mutta ei ole veneitä tai muuta vedettävää ei ole koukkujakaan autoissa!
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

VW:ssä jatkuva 4-veto päällä
Haldex siinä Borassakin on ja tuon ikäisessä lienee n. 1% luokkaa sen mitä se vetää normaalitilanteessa- ihan sama kuin Volvossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”