VOLVO XC 60 D 5 autom. 4-veto
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
VOLVO XC 60 D 5 autom. 4-veto
Nyt kun sitten viimeinen Mersu jätti meidän perheen autopihan - on firmaamme tullut - tadaa - VOLOVO!
Joo-o - VOLVOPA hyvinkin. vm 2010 VOLV XC 60 dieseli konneella!
Ajokomemus noin 5 km osalta!
Melkoisen kompakti kaluste pyörillä. Ajajan paikalta katsottuna sellainen tunne, että on ympäristöltä suojassa. Sen verran muhkeaa sisältä ja ikkunaluukut kapeita ja vielä tummennettu. Vaatii tottumusta, että tietää auton äärireunat. Alussa paras totella PDC:tä. Hyvin hiljainen kylänopeudessa. Hirveen monta elektronista viestintämerkkiä. Radio hyvä kun näyttää aseman heti isolla ruudulla, radion asemna valinta helppoa, kevyt ohjata, mutta välittää huonosti tien todellisen tilanteen eli entiseen verrattuna, vaikka Coupe 124:sen ajamiseen, ei tiedä, minkälainen tien kunto just silloin on. Traktio-ohjaus tekeen työnsä ajajan huomaamatta. Kun tulee lisää ajaokokemusta- jatketaan raportointia.
Ai niin - polttoaineen kulutus! tankillisella 800 km seka-ajoa pääkaupunkialueella sekä 5 tietä pitkin Savoon . Tankkillinen 65 l.
Joo-o - VOLVOPA hyvinkin. vm 2010 VOLV XC 60 dieseli konneella!
Ajokomemus noin 5 km osalta!
Melkoisen kompakti kaluste pyörillä. Ajajan paikalta katsottuna sellainen tunne, että on ympäristöltä suojassa. Sen verran muhkeaa sisältä ja ikkunaluukut kapeita ja vielä tummennettu. Vaatii tottumusta, että tietää auton äärireunat. Alussa paras totella PDC:tä. Hyvin hiljainen kylänopeudessa. Hirveen monta elektronista viestintämerkkiä. Radio hyvä kun näyttää aseman heti isolla ruudulla, radion asemna valinta helppoa, kevyt ohjata, mutta välittää huonosti tien todellisen tilanteen eli entiseen verrattuna, vaikka Coupe 124:sen ajamiseen, ei tiedä, minkälainen tien kunto just silloin on. Traktio-ohjaus tekeen työnsä ajajan huomaamatta. Kun tulee lisää ajaokokemusta- jatketaan raportointia.
Ai niin - polttoaineen kulutus! tankillisella 800 km seka-ajoa pääkaupunkialueella sekä 5 tietä pitkin Savoon . Tankkillinen 65 l.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
XC kulkee pitkin poikin Suomea, lähinna Kuopion ja Espoon väliä. En ole päässynnä rattiin, vaan porukat siellä sillä kulkevat. Joten raporttia vielä joutuu odottamaan. En taida päästä ihan lähiaikoina sillä muutenkaan ajelemaan, kun on muita kiireitä. - Sitä vaan , että ei noilla ihka uusilla laitteilla noin vain ajellakknaan. Melkoine opiskelu/tutkistelu urakka ohjekirasta, liittyen käynnistykseen, webaston ajastamiseen, ilmankierron ohjailu lasien kirkkaan pitämisessä, penkkien taitto ym.ym. On se niin paljon helpompaa, kun on vuosia ajellut samalla merkillä, niin paikat ja toiminnot oli tuttuja. No ajovuoroa odotellessa .....



Ei Volvossa tartte ilmastointia säätää: Senkus aukaisee vaan kaikki suuttimet ja painaa pyöreää namiskaa jossa on teksti 'auto.' Toimii pakkasista riippumatta, senkus valitsee vaan sopivan lämpötilan.
Ja suuntaushan toimii niin yksinkertaisesti, että jopa pölhöt mersumiehet osaa ilman manuaalia, siinä on se istuvan ihmisen symboli, siitä valitsee
Ja suuntaushan toimii niin yksinkertaisesti, että jopa pölhöt mersumiehet osaa ilman manuaalia, siinä on se istuvan ihmisen symboli, siitä valitsee

Tää on mun mielestä äärimmäisen hieno keksintö!Mariini kirjoitti: Ja suuntaushan toimii niin yksinkertaisesti, että jopa pölhöt mersumiehet osaa ilman manuaalia, siinä on se istuvan ihmisen symboli, siitä valitsee

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
varmaan asia ilman suuntauksista ja säädöistä toimii juuri niin kuin tuossa edellisessä neuvottiin - mutta kun en ole edes päässyt niin pitkälle asiaan perehtymään - webaston sekä käynnistämisen osalta piti jo lukea manuaalia - ei ole ehtinyt - puoli minuuttia ei riitä minulle asiaan perehtymiseen!
Mutta sitten kun pääsen rauhassa asiaan tutustumaan - niin sitten
Mutta sitten kun pääsen rauhassa asiaan tutustumaan - niin sitten

Kuulostaa selkeästi S80 sukulaiselta, jos se tuolla tavoin toimii.Mariini kirjoitti:Ei Volvossa tartte ilmastointia säätää: Senkus aukaisee vaan kaikki suuttimet ja painaa pyöreää namiskaa jossa on teksti 'auto.' Toimii pakkasista riippumatta, senkus valitsee vaan sopivan lämpötilan.
S60 ei ollut yhtä mukava pitkäselkäiselle kuljettajalle. Jo -25 pakkasessa piti alkaa säätää itse, mutta S80 pitää säädetyn asetuksen mukavasti. Kesäksi voi sitten kääntää asteen viileämmälle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Itse olen koeajanut XC60 2.4D AWD:n kun tuota nykyistä nelikkoa hankittiin. Autohan oli maantiellä kuin kotonaan, mutta kaupungissa tuo harmonia haihtui kaukaisuuteen ja auto avasi aivan oman puolensa. Eli kaupungissa auto oli aivan järkyttävä ajaa, rattia sai kääntää kahdella kädellä, jotta sai kaistaa vaihdettua, normaaliin pysäköintiruutuun ajaessa 90 asteen kulmaan, piti autolla venkslailla ihan tosissaan, jotta sen sai siihen ruutuun taittumaan. Automaatti oli tosin kiva siinä autossa. Lähinnä koeajon jälkeen autosta jäi niinkin kyseenalainen kuva, että ei edes viitsinyt alkaa kyselemään siitä tarjousta, kuitenkin hinta varusteluun nähden on vähintäänkin luokkaa järkyttävä
Summa summarum, Volvo XC60 2.4D AWD on mun mielestä notkea kuin norsu ja ketterä kuin keppihevonen. Maantiellä mukava, mutta kaupunkiin en sitä suosittele.
Tuosta ilmastoinnista. Perheessämme on vielä hetken yksi Volvo. Se on V70 2.0D. Auto on ketterämpi kuin tuo em XC60 ja mukavempi ajaa. No ilmastointi onkin ehkä penkkien jälkeen paras ominaisuus tuossa meidän volvossa. Ei tarvitse automaattiasennossa säädellä mitään, auto tekee sen itse ja vieläpä hyvin. Samoin ilmastoinnin toimintatapaa voi säätää valikoista, joka on hyvä ominaisuus.

Summa summarum, Volvo XC60 2.4D AWD on mun mielestä notkea kuin norsu ja ketterä kuin keppihevonen. Maantiellä mukava, mutta kaupunkiin en sitä suosittele.
Tuosta ilmastoinnista. Perheessämme on vielä hetken yksi Volvo. Se on V70 2.0D. Auto on ketterämpi kuin tuo em XC60 ja mukavempi ajaa. No ilmastointi onkin ehkä penkkien jälkeen paras ominaisuus tuossa meidän volvossa. Ei tarvitse automaattiasennossa säädellä mitään, auto tekee sen itse ja vieläpä hyvin. Samoin ilmastoinnin toimintatapaa voi säätää valikoista, joka on hyvä ominaisuus.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Nyt noin 1200 km ajettu
itse. Ok - autoa on helppoa käsitellä lyhyessä ajassa autoon tottuu. Pääasiallinen ajokokemyus on tullut maantieajosta viitostietä pitkin ajeltua. Ihan ekaksi hämmästyksen aiheuttama piirre on, että melko ketterä hyvin kiihtyvä on Diesel- laitos. On kyllä tekniikka viety aikas pitkälle. Keskikonsolin namiskoita oppii sitten aika nopeasti käyttämään. Kunhan ensin rauhassa tutustuu periaatteeseen. Navissa on hieman - miten tuon nyt sanois - hidastavaa, että on jokainen osoite ja nimi eriksessn kirjain kirajaimelta syötettävä. Vaikka TOM TOM ia vanhaksi voi haukkua, minusta on hyvä että ohjelma tarjoaa nopeasti osoitteen vaihtoehtoa valmiiksi.
Mukava seikka on myös tuo käynnistys napinpainauksella. Kuinka hyvi neliveto oikeasti tekee työnsä ei vielä selvinnyyt. Itse asiassa en luottanut 4-vetoon ihan täysin, kuten esim. talossamme olevaan BORA 4-motion 2.8 V& autoon. Boran neliveto onkin jatkuva - permanentti neliveto. Tuohon kaupunkiliikenne taipumattomuuteen en ole vielä saanut riittävästi kokemusta. Mutta kun PORSCHE CAYENNELLA ajoin Helsingin kaupungin liikenteessä, koin Porschen olevan aikas - no miten sen nyt sanois - isoksi. Eräs mielikuva jäi voimakkaasti mieleen, kun aloin ahtaa PORSCHEA Kaisaniemen parkkihalliin. Ei ollut mukava kokemus. Kokoajan luuli, että katto ottaa ylemmän rampin alapohjaan kiinni.
Valitettavasti lähdin kirjoittamaan tätä sopimattomaan aikaan. On jatkettava myöhemmin. Mutta vastakommentteja saa laittaa tai kysyä VÖLVÖstä , jos ahluaa tietää tiettyuä speksiä.
Mukava seikka on myös tuo käynnistys napinpainauksella. Kuinka hyvi neliveto oikeasti tekee työnsä ei vielä selvinnyyt. Itse asiassa en luottanut 4-vetoon ihan täysin, kuten esim. talossamme olevaan BORA 4-motion 2.8 V& autoon. Boran neliveto onkin jatkuva - permanentti neliveto. Tuohon kaupunkiliikenne taipumattomuuteen en ole vielä saanut riittävästi kokemusta. Mutta kun PORSCHE CAYENNELLA ajoin Helsingin kaupungin liikenteessä, koin Porschen olevan aikas - no miten sen nyt sanois - isoksi. Eräs mielikuva jäi voimakkaasti mieleen, kun aloin ahtaa PORSCHEA Kaisaniemen parkkihalliin. Ei ollut mukava kokemus. Kokoajan luuli, että katto ottaa ylemmän rampin alapohjaan kiinni.
Valitettavasti lähdin kirjoittamaan tätä sopimattomaan aikaan. On jatkettava myöhemmin. Mutta vastakommentteja saa laittaa tai kysyä VÖLVÖstä , jos ahluaa tietää tiettyuä speksiä.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
AJOKOKEMUSTA tullut lisää
joo - hienohan tuommoinen auto on, erittäin siisti sisustus ja muutenkin aika moderni. Ei ensialkuun ollenkaan VOLVOmainen - vaikka en siitä tiedäkkään paljon mitään - on nimittäin eka.
BLIS toiminto - eli ulkopeilissä kuolleen kulman paljastaja - toimii miten sattuu - näyttää jopa jossain tapauksessa keskiviivaa tai reunaviivaa. En ymmärrä - on kyllä melkein kuin vilkku. Hienoa on itse avautuva ja sulkeutuva takaluukku. Äärilinjat on vähän vaikea hahmottaa, mutta kun ne PDC piipitykset kuulee, voi näytöstä seurata kuionka monta plakkia liian lähellä estettä on. Ei ole tullut kokeiltua ääritilanteissa. Tähän asti on hyvi palvellut. Tavaratila on pienempi kuin luulee. Coupemersuun sai mielestän helpommin tavarat mahtumaan, mutta onhan XC 60 korkeutta, että se sitten vaäöähjän antaa lisää tilaa. - Olen tosi huono antamaan n'äitä ajaraportteja! Ai niin - jarrut tuntuu olevan alimitoitettuja.
BLIS toiminto - eli ulkopeilissä kuolleen kulman paljastaja - toimii miten sattuu - näyttää jopa jossain tapauksessa keskiviivaa tai reunaviivaa. En ymmärrä - on kyllä melkein kuin vilkku. Hienoa on itse avautuva ja sulkeutuva takaluukku. Äärilinjat on vähän vaikea hahmottaa, mutta kun ne PDC piipitykset kuulee, voi näytöstä seurata kuionka monta plakkia liian lähellä estettä on. Ei ole tullut kokeiltua ääritilanteissa. Tähän asti on hyvi palvellut. Tavaratila on pienempi kuin luulee. Coupemersuun sai mielestän helpommin tavarat mahtumaan, mutta onhan XC 60 korkeutta, että se sitten vaäöähjän antaa lisää tilaa. - Olen tosi huono antamaan n'äitä ajaraportteja! Ai niin - jarrut tuntuu olevan alimitoitettuja.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Ei niitä raportteja tarvitse kirjoittaa siihen iänikuiseen TM kaavaan perustuen.
Laitat näppiksen laulamaan ja kerrot miltä auto SINUN mielestä tuntui. Se on raportti se.
Jos jäljittelet kliseistä tyyliä, haukottelu alkaa ainakin täälläsuunnalla. Keskity fiiliksiin, kaikki nykyautot ovat riittävän hyviä ominaisuuksiltaan tuossa hintaluokassa

Nimimerkillä: XC60 on yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista seuraavaksi käyttikseksi

Laitat näppiksen laulamaan ja kerrot miltä auto SINUN mielestä tuntui. Se on raportti se.
Jos jäljittelet kliseistä tyyliä, haukottelu alkaa ainakin täälläsuunnalla. Keskity fiiliksiin, kaikki nykyautot ovat riittävän hyviä ominaisuuksiltaan tuossa hintaluokassa


Nimimerkillä: XC60 on yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista seuraavaksi käyttikseksi

Työkolleega haukkui tuommosen syvimpään h*lvettiin.. oli ollu huono yksilö
pelkkää vikaa, kerta viikossa Bilialla korjattavana sähkövikojen takia.... tai sit tosi huono yksilö, menejatiedä.. Oli tyytyväinen ku pääsi eroon.. 


S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
No voi sun
- onneksi on päässyt sitten eroon. Meidän XC 60 ei siis ole ollut verstaalla muulloin kuin jokin määräaikais jutska - ei kait siinäkään ole vielä edes tehty paljon mitään. Helmikuusta tähän ollaan ajettu nyt yli 15 000 km - tulee varmaan jotakin selittelyjä vastaan, kun sopimuksessa luki 80 000 km mittarissa neljän (4) vuoden kuluttua. Varmaan pitää hankkia mersu rinnalle ja laittaa vulva parkkiin.