Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ja nyttoon tietysti sitte Saappissa komiaan ulkoiseen valkoiseen väriin rimmaavat Lumilepardi-penkinpäälliset, ettei orkkis-sisusta nuhjaannu turhaan. Laitan jossain vaiheessa lisää kuvia, jahka saa tuon vaan taas pestyä. On tupannu oleen semmosset kelit että pskasduu tuo auto niin helppoon...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Saappi on toiminu täysin moitteetta sen mitä sillä oon nyt ajanu. Kovin on ollu lämpönen peli. Takaluukkuun pitäisi asentaa valo, sen on joku sieltä ryöstäny. Piuhat ja paikkahan on siellä valmiina. Toinen hantipuoleinen takavalo on pimeänä, mutta onhan siellä vielä sentään yksi tuikku palamassa. Jossain vaiheessa pitäis varmaan vaihteistoöljyt vaihtaa, vaikka näistä ei niitä kuuluisi vaihtaa, vaan lisätä vaan. Mutta kun kerran tuolla on poistoproppu, niin täytynee vaihtaa, jos vaikka menis pykälät päälle vielä paremmin.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 07.12.2011 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Moottoriöljyä laatikkoon, niinhän se suositus muistaakseni on.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

VMTD kirjoitti:Moottoriöljyä laatikkoon, niinhän se suositus muistaakseni on.
Juu joo, olis ehkä ollu oikeammin ilmaista että vaihtaa öljyt laatikkoon... :lol: Saabi-palstoilla vääntävät kättä että kumpi on parempi normimoottoriöljy vai Nesteen hypoidi, sitäkin kun sinne jotkut kaatelevat. Ite aattelin pysyä tehtaan suosituksissa.

Kulutus tällä tankillisella ollu nyt 9,9 ltr/100km kun ollu pääasiassa lähes nurkka-ajoa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Joo, monet on sitä mieltä, että laatikossa pitäisi olla vaihteisto-öljy. Itse vaihdoin tonnariin imemällä öljyn ja laitoin ihan mineraali moottoriöljyä ja ainakin keppi oli herkkä liikutella viimetalven kovilla pakkasillakin. Kait ne on öljyasiat miettineet tehtaalla kun tuohon ovat päätyneet.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Talvisen päivän ratoksi alkuviikosta otin muutamia kuvia Saabista kun se vielä oli puhdas :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Vanja-eno kirjoitti:Talvisen päivän ratoksi alkuviikosta otin muutamia kuvia Saabista kun se vielä oli puhdas :D

Kuva
Jos joku sanoo tietynlaista punaista sisustaa **rnoksi, niin mitähän noista päällisistä voisi sanoa... :huh:
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Andy kirjoitti:Jos joku sanoo tietynlaista punaista sisustaa **rnoksi, niin mitähän noista päällisistä voisi sanoa... :huh:
Tuo sisustus suorastaan huutaa tyyliin sopivaa ajoasua:

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joo samaa mieltä historikin kanssa.. tyyli ennenkaikkea!
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kuva

- Hyvät herrat! Olen suorastaan pöyristynyt, että luulette minun olevan
tyylitajuton moukka! Katsokaapa näitä kuvia niin voitte todeta, että
asukokonaisuus on tuohon Saabiin täydellinen kenkiä ja solmiota myöten.


Kuva

-Huomatkaa myös aistillisen väriset sukkani
ja korrekti muovikassi
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ny kakaset mistä hajit noin komiat penkinpäälliset ja montako dinaaria kustansi :shock:
Mä tahtoo tommoset kans :roll: Palkkioks tarjoan ilmasen pesun ja huokean vahauksen jos joskus eksyt Lahteen :wink:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Wolfie kirjoitti:Ny kakaset mistä hajit noin komiat penkinpäälliset ja montako dinaaria kustansi :shock:
Mä tahtoo tommoset kans :roll: Palkkioks tarjoan ilmasen pesun ja huokean vahauksen jos joskus eksyt Lahteen :wink:
Noin 3-4 vuotta sitten ostin nuo eräältä Lada-harrastajalta Mikkelistä. Hän oli ostanut niitä jokusen sarjan Eestistä/Latviasta, siellä käydessään. Satsi maksoi silloin muistaakseni 80 euroa, vai oliko se 60 euroa, siis jotain sinnepäin. Tuo harrastaja sanoi että saattaa tuoda niitä joskus lisääkin, mutten ole ainakaan Lada-forumilla nähnyt enää hänen kaupittelevan mitään. Voin laitella yv:nä sulle kaverin numeron...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Taian jatkaa etsimistä siis :) Mutta kiitos infosta. Jos joskus sattuu silmään jossain niin ilmoittele, olis komiat saada linttaan tuommoset tai vastaavat :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10707
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kysäseppä tuolta...
http://www.tammer-suoja.fi/lomake.php

Viimeksi vuosia, vuosia sitten muistan nähneeni esim anttilan :shock: kuvastossa myynnissä. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Do dii, nyt on og satku ostettu. Beryllin vihreä ja vuosimalli -90 5 ovinen, tosin takaluukku ei aukea. Toivottavasti Lauantaina ei tule yllätyksiä, kun jäi koeajo tekemättä.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

VMTD kirjoitti:Do dii, nyt on og satku ostettu.
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

VMTD kirjoitti:Do dii, nyt on og satku ostettu. Beryllin vihreä ja vuosimalli -90 5 ovinen, tosin takaluukku ei aukea. Toivottavasti Lauantaina ei tule yllätyksiä, kun jäi koeajo tekemättä.
Oikein tehdyt kaupat, köyhät ne autojansa koeajaa :no:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Näin on valitettavan usein toimittu ja vieläpä Saksan autoissa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Täältä löytyy myös saab 900i 16v vm -89 ajettu rapiat 250000 km. Sitten tuolla navetan vintissä on vielä tuo 99 saabi vm. -84 jolla ajettu 184000 km. Laitatin siihen uuden alustan. Iskarit, alapallonivelet ja jouset. Lämmityslaitteen moottori vielä pitäisi uusia 99 saabikkaaseen ja ryyppyvaijeri.
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään tuli sitten suoritettua koeajo, kun auton Huittisista hain. Eipä mitään maailmaa kaatavaa, saattaa oikea etupyörän laakeri pitää ääntä. pakoputki saattaa hieman vuotaa ja käkkäri on heikkotehoinen ja tietysti täytyy saada takaluukun lukko auki, se ei suostu avaimella kääntymään niin pitkälle, että hanikka avaisi lukon.
Huolto-osia on nyt hommattu 137 eurolla, elikä öljyä, suodattimia ja vahvemmat takajouset. Noilla nyt pääsee alkuun.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

VMTD kirjoitti: ja tietysti täytyy saada takaluukun lukko auki, se ei suostu avaimella kääntymään niin pitkälle, että hanikka avaisi lukon.
Voi olla että joudut takapenkin selkänojan kippaamaan ja ryömimään sieltä avaamaan kontin... :lol:

Kävin tämään Sipoossa tsekkaamassa yjtä varaosa 99:iä. Sillä oli ajettu 293 tkm ja risat, seissy ruohikossa viimeset 8 vuotta ja silti siinä oli ehjemmät ovet kuin mulla :shock: Täytyy keväämmällä palata asiaan, jos tuo 99 mulla vielä on. Vois noutaa ne pois, viedä puhallettavaksi ja maalauttaa ne... tai ainakin ensin ottaa ne vaan talteen. :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Niin on tehtävä, nyt olen peräkonttia käyttänyt takapenkin kautta.
Ovethan tuossa on huonossa kunnossa, korjauspeltejä on näköjään motonetista saatavilla.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

On tullut aika valita Saabille viimeinen leposija
Kuva
http://www.egmcartech.com/2011/12/19/sa ... ankruptcy/ :byebye:
Kuva
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt on hieman luovutushuoltoa tullut tehtyä, hieman harmitta kun en käyttänyt aikaa enempää hyvän etsiskelyyn, niitäkin olisi varmasti ollut tarjolla. Tosin jos ajattelee työkäyttöä siitä ei ole haittaa.
Takakontin lukossa oli vipu luiskahtanut pois paikoiltaan ja korjaus oli helppo.
Moottori on saanut uudet öljyt, tulpat, virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpanjohdot, ilmansuodatin ja sisäilmansuodatin tuli vaihdettua, niin ja termari. Kahdesta tulpasta oli irronnut hattu johtimen päähän, enkä saanut ronkittua niitä pois.
Nyt tuntuu pelaavan ihan hyvin. Pakoputkessa on pieni vuoto.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyttehä me saapistit ollaan suorastaan eliittijoukkoa kun ajetaan lakkautetulla automerkillä :niinpaniin:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Meikän Saappi on pelittäny hyvin. Ainoa miinus on ollu mulla takakontin valo. Kun ostin tuon, niin siellä ei ollu tuikkua lainkaan. No tuolta Sipoosta semmonen löyty, kahdessa osassa oleva. Liimailin kasaan ja laitoin paikoilleen. Oli huonoa liimaa ja hajos uuestaan, nyt vetäsin oikeen kunnon kontaktiliimalla. Tuli ruma, ihan itetehdyn näkönen, mutta on pysyny toistaseks kasassa. Olisko jollain jouten ehjää tuommosta?
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 29.12.2011 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

VMTD kirjoitti:Joo, monet on sitä mieltä, että laatikossa pitäisi olla vaihteisto-öljy. Itse vaihdoin tonnariin imemällä öljyn ja laitoin ihan mineraali moottoriöljyä ja ainakin keppi oli herkkä liikutella viimetalven kovilla pakkasillakin. Kait ne on öljyasiat miettineet tehtaalla kun tuohon ovat päätyneet.
Enpä huomannut ajoissa kommentoida. Omassa saappassa vaihteet hiukan takerteli ja tuli kokeiltua useampaakin öljyä, totesin että 10W30 mineraali Delvac oli ihan parasta ainetta :idea:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Cossie
Viestit: 58
Liittynyt: 23.5.2011 20:52

Viesti Kirjoittaja Cossie »

Tuo delvacci on ollu kovaa tavaraa pärrien laatikoissa,miettiny tässä itsekin että uskaltaisko tuota kokeilla tenavan getraggiin sisään :roll:

Onko täällä kokemuksia enemmänkin tuosta delvacista autojen laatikoissa :?: Sori OT :idea:
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Vanja-eno kirjoitti:Olisko jollain jouten ehjää tuommosta?
Täytyypä kysästä enomiehiltä jotta olisiko niillä tuikkua sulle... :roll:

Edit: Kyllä kuulemma pitäisi löytyä. Montako laitetaan? :contract:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^alotetaan yhdestä :lol: eiköhän se riitäs ens hätään... Mites me sovitetaan toimitus ja mikä on korvauksen määrä :?:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”