vag 2.5v6TDI ja nyt 1.9TDi ihmettelyä
vag 2.5v6TDI ja nyt 1.9TDi ihmettelyä
Kävin tuossa kojeajamassa tuollaista ihmettä, tai ei se nyt kovinkaan ihmeellinen laitos ole. Muutama asia jäi kuitenkin mietityttämään.
Koeajon jälkeen kuuntelin moottoria sen käydessä, niin edestäpäin katsottunu vasemmaltapuolelta kuului pieni naputus. Ihan kuin yksi suutin olisi hiaman naputtanut.
Myyjä väitti, että aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili siellä naputtaa ja kuuluu asiaan. Onko selitys millään tavalla uskottava?
Hieman myös ala vääntö tuntui ohuelta. Vääntö lisääntyi aika rauhallisesti ja sivistyneesti. Toisen luontoinen moottori, kuin 1.9tdi.
Koeajon jälkeen kuuntelin moottoria sen käydessä, niin edestäpäin katsottunu vasemmaltapuolelta kuului pieni naputus. Ihan kuin yksi suutin olisi hiaman naputtanut.
Myyjä väitti, että aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili siellä naputtaa ja kuuluu asiaan. Onko selitys millään tavalla uskottava?
Hieman myös ala vääntö tuntui ohuelta. Vääntö lisääntyi aika rauhallisesti ja sivistyneesti. Toisen luontoinen moottori, kuin 1.9tdi.
Viimeksi muokannut _Niko, 16.2.2012 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Juurikin tämä nokkavikanen v6.
Nokkamurheet kyseisessä yksilössä voi ilmeisesti unohtaa vähäksi aikaa, kun myyjällä oli esitää iso lasku nokkaremontista. Toisaalta remontti oli tehty samassa firmassa jossa myyjä töissä... On varmasti vaikeaa todentaa, onko remontti tehty oikeasti tai ainakaan hyvin.
Luonteeltaan moottori oli kyllä ehkä mukavampi kuin normi 1.9tdi, ohut ala vääntö vain ihmetytti. Vai olisiko se mennyt pitkän turbo viiveen piikkiin. Ahtimen kuntoa on vaikea selvittää, eipä tuo ainakaan korviin asti viheltänyt.
Nokkamurheet kyseisessä yksilössä voi ilmeisesti unohtaa vähäksi aikaa, kun myyjällä oli esitää iso lasku nokkaremontista. Toisaalta remontti oli tehty samassa firmassa jossa myyjä töissä... On varmasti vaikeaa todentaa, onko remontti tehty oikeasti tai ainakaan hyvin.
Luonteeltaan moottori oli kyllä ehkä mukavampi kuin normi 1.9tdi, ohut ala vääntö vain ihmetytti. Vai olisiko se mennyt pitkän turbo viiveen piikkiin. Ahtimen kuntoa on vaikea selvittää, eipä tuo ainakaan korviin asti viheltänyt.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
1.9tdi koneitakin kun on 90 - 130hp tehoisina niin pitää miettiä mihin vertaa.
Omat kokemukset rajoittuvat lähinnä 90hp 1.9:siin ja 140hp 2.5tdi moottoreihin, 5-pyttysiin.
Muutama reissu tuli ajettua 110hp:lla.
Jos tuossa koeajetussa autossa on tehty tuo kallis remontti niin eikös sillä tovin päästele. Kait remontilla joku takuu on?
Omat kokemukset rajoittuvat lähinnä 90hp 1.9:siin ja 140hp 2.5tdi moottoreihin, 5-pyttysiin.
Muutama reissu tuli ajettua 110hp:lla.
Jos tuossa koeajetussa autossa on tehty tuo kallis remontti niin eikös sillä tovin päästele. Kait remontilla joku takuu on?
Niinhän sitä luulisi, että on takuu. Se on eri asia sitten miten käytännössä.
Vertailu kohtana on pari 90heppasta ja viimeksi ajettu 110heppanen. Toisaalta nämä edelliset ovat olleet ocun tai golffin nokalla.
toinem mikä jäi korviin pyörimään, oli pieni vinkaisu kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Noin kolmem tonnin, kohdalla. Ihan kuin joku hihna vähän vinkaisi tms.
Pelottaa perkeleesti ostaa tuollainen passatti ja vielä tuollaisella haukutulla moottorilla. Mutta ajossa oli kyllä eri mukava.
Vertailu kohtana on pari 90heppasta ja viimeksi ajettu 110heppanen. Toisaalta nämä edelliset ovat olleet ocun tai golffin nokalla.
toinem mikä jäi korviin pyörimään, oli pieni vinkaisu kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Noin kolmem tonnin, kohdalla. Ihan kuin joku hihna vähän vinkaisi tms.
Pelottaa perkeleesti ostaa tuollainen passatti ja vielä tuollaisella haukutulla moottorilla. Mutta ajossa oli kyllä eri mukava.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Oisko tuossa "juuttuvasiipinen" turbo, joka vinkasee kun annetaan kenkää..._Niko kirjoitti:toinem mikä jäi korviin pyörimään, oli pieni vinkaisu kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Noin kolmem tonnin, kohdalla. Ihan kuin joku hihna vähän vinkaisi tms.
Pelottaa perkeleesti ostaa tuollainen passatti
Pelkoihin on tartuttava, ei pidä antaa selkärangan ratketa. Vaan jos tuommonen porsii kynsiin niin taitaa lompakossa käydä tuulen tuiverrus...
Se on paha tuo autokuume .Pappi kirjoitti:Oisko tuossa "juuttuvasiipinen" turbo, joka vinkasee kun annetaan kenkää..._Niko kirjoitti:toinem mikä jäi korviin pyörimään, oli pieni vinkaisu kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Noin kolmem tonnin, kohdalla. Ihan kuin joku hihna vähän vinkaisi tms.
Pelottaa perkeleesti ostaa tuollainen passatti
Pelkoihin on tartuttava, ei pidä antaa selkärangan ratketa. Vaan jos tuommonen porsii kynsiin niin taitaa lompakossa käydä tuulen tuiverrus...
Vaikka kuinka järki sanoo älä osta, niin himottaa niin pi----i.
Jos oikein himottaa tehdä remppaa niin osta ja puristele palleja sen jälkeen.
Niin joo juuttuvasiipinenhän selittäisi alhaalta vedottomuuden ja tuon ulvasun. Napsutus olisi vielä vähän hukassa, kuulostaa parhaimmillaan kalliilta.
Tippi laatikosta osaan pysyä onneksi erossa. Vaikka vankkumaton DSG-kannattaja olenkin. Jossain se raja menee
Tänään kävin koestamassa 1.9 TDi joka oli lastutettu 120KW! Voi veljet mikä potku siellä oli! Kyllä Oli aivan erillailla menoa ja melskettä, kuin eilesellä 2.5 v6TDi. Veto alkoi heti ja sitä tuli reilusti aivan viiveettä. Auto oli liikkeessä myynnissä, soitin vanhalle omistajalle Kertoi ohjelmointi jutut ja muut. Siinä sivussa ilmoitti auton kuluttavan hieman jäähdytys nestettä. Liikkeessä ihmettelimme auton rajua huohotusta öljy korkin ollessa avattuna tyhjäkäynnillä...
Olisiko kansivikaa tarjolla, kilometrejä parisataatuhatta josta ehkä 50tkm lastutettuna.
Tänään ajettu passatti tarjosi ensimmäisenä iloisen yllätyksen tehoa ja vääntöä, kivat varusteet ja siisti peltinen yms. Muut ovat oleet aika rujossa kunnossa tähän asti. Nyt oli oikeaa ajamisen iloa, kyllä perkele liikahti tuolla sohjopaskassa!
[nettiauto]4583936[/nettiauto]
Tippi laatikosta osaan pysyä onneksi erossa. Vaikka vankkumaton DSG-kannattaja olenkin. Jossain se raja menee
Tänään kävin koestamassa 1.9 TDi joka oli lastutettu 120KW! Voi veljet mikä potku siellä oli! Kyllä Oli aivan erillailla menoa ja melskettä, kuin eilesellä 2.5 v6TDi. Veto alkoi heti ja sitä tuli reilusti aivan viiveettä. Auto oli liikkeessä myynnissä, soitin vanhalle omistajalle Kertoi ohjelmointi jutut ja muut. Siinä sivussa ilmoitti auton kuluttavan hieman jäähdytys nestettä. Liikkeessä ihmettelimme auton rajua huohotusta öljy korkin ollessa avattuna tyhjäkäynnillä...
Olisiko kansivikaa tarjolla, kilometrejä parisataatuhatta josta ehkä 50tkm lastutettuna.
Tänään ajettu passatti tarjosi ensimmäisenä iloisen yllätyksen tehoa ja vääntöä, kivat varusteet ja siisti peltinen yms. Muut ovat oleet aika rujossa kunnossa tähän asti. Nyt oli oikeaa ajamisen iloa, kyllä perkele liikahti tuolla sohjopaskassa!
[nettiauto]4583936[/nettiauto]
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Taas menee ihan asian viereen, laitettiin kuntoon erästä 2,5 pumppusuutin volkkaria jossa siis 5-pyttyinen moottori, vuosimalli 2007.
Kilometrejä noin 450000 ja oli alkanut käynti ontumaan.
Nokka ja nostimet aivan lopussa, yhdessä nostimessa jo keskellä reikä.
Suuttimien nokassa olevat kupit kuluneet.
Konehan on muutenkin omituinen, vesipumppu osittain öljytilassa koska pyörii jakopäästä joka hammasrattailla.
Laturikin taisi olla jossain suunnilleen moottorin sisällä.
Hehkutulppien vaihto &#¤/()/=!!=??(!!
Tuntuu omituiselta katsella noita osia loppuun kuluneina kun on tottunut että (mersun) dieseleissä nokat ja nostimet eivät kulu millään kilometreillä.
Toki nostimet saattavat rikkoutua niin että ne naputtavat.
Kilometrejä noin 450000 ja oli alkanut käynti ontumaan.
Nokka ja nostimet aivan lopussa, yhdessä nostimessa jo keskellä reikä.
Suuttimien nokassa olevat kupit kuluneet.
Konehan on muutenkin omituinen, vesipumppu osittain öljytilassa koska pyörii jakopäästä joka hammasrattailla.
Laturikin taisi olla jossain suunnilleen moottorin sisällä.
Hehkutulppien vaihto &#¤/()/=!!=??(!!
Tuntuu omituiselta katsella noita osia loppuun kuluneina kun on tottunut että (mersun) dieseleissä nokat ja nostimet eivät kulu millään kilometreillä.
Toki nostimet saattavat rikkoutua niin että ne naputtavat.
Off-topic onkin tämän foorumin parasta antia. Hienosti kumpuilevaa tekstiä on mukavampi lukea, kuin yhdestä ja samasta asiasta jänkkääminen.
Kyllä se vaan on kiva auto ajaa tuo passatti. Ei ihan Octavian veroinen minun arvoasteikolla, mutta lähelle mennään. Hinta on halvempi ja tuo torsen tuntuu järkevämmälle vaihtoehdolle. Totta puhuen en välttämättä huomaisi eroa ajossa torsenin ja viimeisten haldexien välillä.
Kyllä se vaan on kiva auto ajaa tuo passatti. Ei ihan Octavian veroinen minun arvoasteikolla, mutta lähelle mennään. Hinta on halvempi ja tuo torsen tuntuu järkevämmälle vaihtoehdolle. Totta puhuen en välttämättä huomaisi eroa ajossa torsenin ja viimeisten haldexien välillä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Torsenin pitäs olla huomattavasti haldeksia kestävempi_Niko kirjoitti:Off-topic onkin tämän foorumin parasta antia. Hienosti kumpuilevaa tekstiä on mukavampi lukea, kuin yhdestä ja samasta asiasta jänkkääminen.
Kyllä se vaan on kiva auto ajaa tuo passatti. Ei ihan Octavian veroinen minun arvoasteikolla, mutta lähelle mennään. Hinta on halvempi ja tuo torsen tuntuu järkevämmälle vaihtoehdolle. Totta puhuen en välttämättä huomaisi eroa ajossa torsenin ja viimeisten haldexien välillä.
Kannattaisikohan ostaa suoraan uudempi koppainen: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4554022 Ei kauheasti kalliimpi, luulisi että helpompi hukata sitten kun sen aika koittaa. Itsekin tuollaista vähän katsellu...mutta jotenkin tuo muovisuus pistää liikaa silmään
Ei okein sytytä tuo uusi malli. Jotenkin irtonaisen näköiset nuo suuret ja mahtipontiset puskurit. Eikös tuossa ole sähköinen käsijarru yms herkkuja jotka ei oikein suomessa toimi. Vanha malli miellyttää silmää enemmin, mielummin hyvin varusteltu vanhakoppanen joka on hyvässä kunnossa ja hyvin huollettu, kuin karvalakki mallin uusi.AM kirjoitti:Kannattaisikohan ostaa suoraan uudempi koppainen: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4554022 Ei kauheasti kalliimpi, luulisi että helpompi hukata sitten kun sen aika koittaa. Itsekin tuollaista vähän katsellu...mutta jotenkin tuo muovisuus pistää liikaa silmään
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
On muuten aika muovinen ja onnettoman oloinen tuollainen 2011 Passat. Koulun puolesta vähän koeajettiin ja hypisteltiin tuollaista 1.2TSi DSG:tä. Kyllä ei aiheuttanut kertakaikkiaan minkäänlaista omistushalua. Kauhea muovisuus vaivaa autoa, kaikki kopisevat. Ajoltaan ei mikään erikoinen, DSG-laatikkokin tuntui olevan "hieman" turha varuste tuollaisessa 122 hv laitteessa, erityisesti ne flappy-pedalit siellä ratissa.
Mutta en tiedä miten tuo AM:n linkittämä Folkkari. On kuitenkin jo nelikko ja 140hv TDi, joten voimaa ja etenemistä pitäisi olla tarjolla eri malliin. Sekä myös fun-factor talvea ajatellen. Ei mun mielestä ainakaan ole mikään karvalakkimalli, toisin kuin tuo mun aikaisemmin mainitsema. Varusteina taisi olla DSG ja autom. ilmastointi. Eikä mitään muuta.
Mutta en tiedä miten tuo AM:n linkittämä Folkkari. On kuitenkin jo nelikko ja 140hv TDi, joten voimaa ja etenemistä pitäisi olla tarjolla eri malliin. Sekä myös fun-factor talvea ajatellen. Ei mun mielestä ainakaan ole mikään karvalakkimalli, toisin kuin tuo mun aikaisemmin mainitsema. Varusteina taisi olla DSG ja autom. ilmastointi. Eikä mitään muuta.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tuokin ikuinen torsen vs. haldex keskustelu on aika kulunutta. Torsen kuitenkin jo 30 vuotta vanha keksintö, ja sen on tuntuinenkin. Jatkuva nelikko, joka taas suoraan lisää kulutusta. Haldexitkin ovat oikeastaan varsin hienoja laitteita, kun ottaa huomioon sen, että eivät ole jatkuvia.
Vetoa kuitenkin siirtyy kuitenkin reilusti, oliko peräti 60%, taka-akselille tarvittaessa. 740GLE:n kanssa joskus tästä oli keskustelua 4matic vs. Haldex. Torsenia ei voida elektronisesti ohjata oikein mitenkään, Haldexia taas pystyy. Siinä oikeastaan se tärkein erotus. En vieroksuisi Haldexia ollenkaan, varsinkaan niin pahasti kuin vanhoja viskokytkinviritelmiä.
EDIT: Eikai uusi Passat kuitenkaan Golffin pohjalevylle perustu?
Vetoa kuitenkin siirtyy kuitenkin reilusti, oliko peräti 60%, taka-akselille tarvittaessa. 740GLE:n kanssa joskus tästä oli keskustelua 4matic vs. Haldex. Torsenia ei voida elektronisesti ohjata oikein mitenkään, Haldexia taas pystyy. Siinä oikeastaan se tärkein erotus. En vieroksuisi Haldexia ollenkaan, varsinkaan niin pahasti kuin vanhoja viskokytkinviritelmiä.
EDIT: Eikai uusi Passat kuitenkaan Golffin pohjalevylle perustu?
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Viikon verran Haldex pelillä nyt kurvailleena niin ei voi kun kehua. Toki omassa tapauksessa TDI Cupra olisi varmasti ollut vielä huikeampi (Kulutus/Suorituskyky suhteessa verrattuna nykyiseen 1.8T:hen).
Kaveri joka on vannoutunut Toresen fanatikko kävi koeajaan ja totes että piru en oo kyllä tainu koskaa ennen sitten ajaa ehjällä haldexilla täähän poistuu (Positiivista kuulla urS4 kuskilta)
Kaveri joka on vannoutunut Toresen fanatikko kävi koeajaan ja totes että piru en oo kyllä tainu koskaa ennen sitten ajaa ehjällä haldexilla täähän poistuu (Positiivista kuulla urS4 kuskilta)
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
passat
No on tuo 170heppanen 2.0 tdi dsg nelikko kyllä varsin kelpo kulkupeli,
etenkin näin talvella,
Oltiin viimeviikolla moisella liikkeellä, ja mitään huonoa sanottavaa ei ole .
Autolla oli ajettu 9tuhatta.
Ja noista vw 2,5 tieselseitä,portterissa 310tuhatta mittarissa 2,5tdi syncro
koneessa ei muuta huomautettavaa,kun tuo hihnanvaihto ajoittan.
Eikös noissa v6 koneissa ollu nuo 150hv koneet joissa enepi nokka ohjelmaa,
kun nuo 180 hv oli jo rulla nostimilla
Terveisin Jamppa
etenkin näin talvella,
Oltiin viimeviikolla moisella liikkeellä, ja mitään huonoa sanottavaa ei ole .
Autolla oli ajettu 9tuhatta.
Ja noista vw 2,5 tieselseitä,portterissa 310tuhatta mittarissa 2,5tdi syncro
koneessa ei muuta huomautettavaa,kun tuo hihnanvaihto ajoittan.
Eikös noissa v6 koneissa ollu nuo 150hv koneet joissa enepi nokka ohjelmaa,
kun nuo 180 hv oli jo rulla nostimilla
Terveisin Jamppa
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Ekö volkkari ole helppo hoidettava ja osat saa tehtyä puujyrsimellä.
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=205299
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=205299
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Kahta yksilöä läheltä seuranneena ja huoltaneenakin voin sanoa, että ainakin niissä kahdessa ei kässärissä ole ollut mitään vikaa mutta kaikkea muuta mahdollista senkin edestä. Eikä ole mitään halpoja vikoja._Niko kirjoitti:Ei okein sytytä tuo uusi malli. Jotenkin irtonaisen näköiset nuo suuret ja mahtipontiset puskurit. Eikös tuossa ole sähköinen käsijarru yms herkkuja jotka ei oikein suomessa toimi. Vanha malli miellyttää silmää enemmin, mielummin hyvin varusteltu vanhakoppanen joka on hyvässä kunnossa ja hyvin huollettu, kuin karvalakki mallin uusi.AM kirjoitti:Kannattaisikohan ostaa suoraan uudempi koppainen: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4554022 Ei kauheasti kalliimpi, luulisi että helpompi hukata sitten kun sen aika koittaa. Itsekin tuollaista vähän katsellu...mutta jotenkin tuo muovisuus pistää liikaa silmään
Mitähän tuon mustan 1.9TDI kanssa oikeen tekis sydän sanois notta osta pois ja järki että älä helvetissä, se on lastutettu vie jäähdytysnestettä ja huohottaa tyhmää ostaa kymppitonnin projekti
Jäähdytysnesteelle ei ole löytynyt vuotopaikkaa, joten kansipahvi kuulostaisi minun mielestä järkevälle vaihtoehdolle. Huohotus kielisi kulahtaneista männänrenkaista tms. Ei toisaalta haittaa ajoa ainakaan vielä, joissain tapauksissa renkaat jumissa ja lähtee öljynvaihdolla ja moottorn huuhtelulla tms. Tuskin tuo pitkä pätkä lastutettuna ajettuna on hyvääkään tehnyt.
Onneksi tuo 2.5v6tdi on jo kuitenkin unohtunut. Ei se ehkä ole fiksuin kone, kun ei se edes ison remontin jälkeen ole tikissä
Jäähdytysnesteelle ei ole löytynyt vuotopaikkaa, joten kansipahvi kuulostaisi minun mielestä järkevälle vaihtoehdolle. Huohotus kielisi kulahtaneista männänrenkaista tms. Ei toisaalta haittaa ajoa ainakaan vielä, joissain tapauksissa renkaat jumissa ja lähtee öljynvaihdolla ja moottorn huuhtelulla tms. Tuskin tuo pitkä pätkä lastutettuna ajettuna on hyvääkään tehnyt.
Onneksi tuo 2.5v6tdi on jo kuitenkin unohtunut. Ei se ehkä ole fiksuin kone, kun ei se edes ison remontin jälkeen ole tikissä
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Meet uudelleen autoliikkeeseen ja kerrot faktat tuosta pasuunasta. Kokkeile saada liike selvittämään koneen kunto. Ohivuotomittaus yms... Sitten vaan hintoo tinkoomaan._Niko kirjoitti:Mitähän tuon mustan 1.9TDI kanssa oikeen tekis sydän sanois notta osta pois ja järki että älä helvetissä, se on lastutettu vie jäähdytysnestettä ja huohottaa tyhmää ostaa kymppitonnin projekti
Sillä edellytyksellä, että hyväksyy itse mahdollisen tulevan remontin.
On juteltu myyjän kanssa kunnosta ja liike käytti korjamolla, korjaamon setä sano vaan notta kuuluukin huohottaaPappi kirjoitti:Meet uudelleen autoliikkeeseen ja kerrot faktat tuosta pasuunasta. Kokkeile saada liike selvittämään koneen kunto. Ohivuotomittaus yms... Sitten vaan hintoo tinkoomaan._Niko kirjoitti:Mitähän tuon mustan 1.9TDI kanssa oikeen tekis sydän sanois notta osta pois ja järki että älä helvetissä, se on lastutettu vie jäähdytysnestettä ja huohottaa tyhmää ostaa kymppitonnin projekti
Sillä edellytyksellä, että hyväksyy itse mahdollisen tulevan remontin.
Joo kyllähän ne aina vähäsen puhaltaa, mutta tossa ei tosiaan korkki pysy lähelläkään reikää.
Eihän sille mitään voi jos myyjän ja ostajan näkemykset auton hinnasta ja kunnosta ovat eriäväiset. Silloin jää kauppa tekemättä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Joo ei tosiaan uppoo minun älyyn tuo öljyn kulutus, kyseinen 1.9TDi kuulema syö 1l/10000km. Joten siltäpohjalta pitäisi olla kunnossa. Ihme hommia nämät. Ei mene jakeluun että joku jeesuksen vanha ja paljon ajettu ei vie mitään, mutta viiskytä tonnia ajetulle tuntuu maistuvan 0.5l/1000km.Jiitek kirjoitti:No Volkkarin koneita on ainakin kahdenlaisia, niitä jotka eivät syö öljyä ja niitä jotka syövät. Ei ole tullut kiinnittettyä huomiota kulkeeko ominaisuus yhtä matkaa huohotuksen kanssa.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.