Masan kulkineita, kissa tuli taloon
Masan kulkineita, kissa tuli taloon
Terävimmät osasivat jo eilen yhdistää vihjeet oikein
Tällä merkillä ajelin tuossa vuosituhannen vaihteen molemmin puolin ja tykkäsin kovasti.
Lasten tulemisen myötä piti laittaa farkku ja lompakko ei tähän merkkiin silloin riittänyt...
Jotenkin se asia jäi kaivelemaan ja nyt kun tilanne on toinen koska merkin loppumisen myötä
hinnat ovat tulleet alas ja tämmönen tuli vastaan...
Kyseessä on Saab 9-5 Aero Wagon vm.2004 ja autolla on ajettu 125.500 km.
Varusteita mm. automaattivaihteisto ratissa olevin vaihtoläpysköin,vaalea täysnahkaverhoilu,
Konin säädettävä alusta, etuistuimet sähköllä/grillillä, irrotettava vetokoukku, lohkolämmitin,sisäpistoke
ym. Aeron perusvermeet
Viimeisimpänä MapTunin Steg1+ Biopower ohjelma 630 cc suuttimien kera, etanolilla lukemat 285 hv/420 Nm.
Tankkiin saa siten tankata RE85, 95E10 ja 98E5
Näissä Saabeissa on yksi sama juttu kuin Mersuissa, jos kerran
olet paljon matkaa kyseisellä merkillä tehnyt niin kaikki "vempaimet"
löytyvät kyllä...
T. masa
Tällä merkillä ajelin tuossa vuosituhannen vaihteen molemmin puolin ja tykkäsin kovasti.
Lasten tulemisen myötä piti laittaa farkku ja lompakko ei tähän merkkiin silloin riittänyt...
Jotenkin se asia jäi kaivelemaan ja nyt kun tilanne on toinen koska merkin loppumisen myötä
hinnat ovat tulleet alas ja tämmönen tuli vastaan...
Kyseessä on Saab 9-5 Aero Wagon vm.2004 ja autolla on ajettu 125.500 km.
Varusteita mm. automaattivaihteisto ratissa olevin vaihtoläpysköin,vaalea täysnahkaverhoilu,
Konin säädettävä alusta, etuistuimet sähköllä/grillillä, irrotettava vetokoukku, lohkolämmitin,sisäpistoke
ym. Aeron perusvermeet
Viimeisimpänä MapTunin Steg1+ Biopower ohjelma 630 cc suuttimien kera, etanolilla lukemat 285 hv/420 Nm.
Tankkiin saa siten tankata RE85, 95E10 ja 98E5
Näissä Saabeissa on yksi sama juttu kuin Mersuissa, jos kerran
olet paljon matkaa kyseisellä merkillä tehnyt niin kaikki "vempaimet"
löytyvät kyllä...
T. masa
Viimeksi muokannut masa66, 04.8.2022 19:10. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Niin taitaa. Naapurinmies on ihan ehta saapisti, tällä hetkellä pihassa on kolme ( 2 ysitonnaria ja hienokuntoinen 99 ) ja tallissa yksi ihan ehta kuuppa eli ysikutonen. Mukava seurailla sitäkin touhuaPega kirjoitti:...taitaa vaan olla niitä merkkejä mitkä jää pikkasen kans takaraivoon kun kerran on yhen omistanut
® Mesen linttaklubi
Pitää tulla poikkeamaan kunhan saa tuon uutukaisen vahattuaBomber4 kirjoitti:Kävinpäs päivällä jo tuos sun kulmilla kurkkimas..... Vein tuota volvon kauhakuormaajaa ,120:stä takaspäin. Onnea hankinnalle. Aavistelinkin merkin oikeaksi,kun taisit viimeksi poiketessasi mainita jotakin aiheeseen viittaavaa. Tuu poikkeen niin kurkitaan Saabia ja näät mun "hankkeen" vaiheen.
ja siihen kuntoon, että viitsii tulla näyttämään...
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Pari asemaa ( RE85) löytyy työmatkan varrelta, tämä oliSergey kirjoitti:tuo liikahtaa ihan mukavasti. Onko RE85 asema lähellä?
myös yksi syy ostopäätökseen.
Tehon/väännön suhteen olen "vähän" pihalla koska tuntuu, että
tulevat turhan helposti "kehiiin" ei tarvitse polkea kuten mersua,
tulee vähän semmoinen häirikkö fiilis...
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Vai opelin se Masa hommas...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Masan farkku, part II
Onnittelut hankinnasta!
Mitäs tämmöisistä saa nykyään maksaa, jotain 15 tontun kieppeillä vissiin..?
Ihan mukavat lukemat, ja auto ei kaiketi ole hirmuisen painavakaan joten kulkupuoli lienee saa naaman näkkärille. Tuo korimalli on mielestäni myös omalla tavallaan aika hyvän näköinen.masa66 kirjoitti:...285 hv/420 Nm...
Mitäs tämmöisistä saa nykyään maksaa, jotain 15 tontun kieppeillä vissiin..?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Re: Masan farkku, part II
Siinä paikkeilla Aerot pyörii, tämä lähti kylläkin halvemmallaEldorado kirjoitti:Onnittelut hankinnasta!
Mitäs tämmöisistä saa nykyään maksaa, jotain 15 tontun kieppeillä vissiin..?
kun oli rahat pankissa valmiina ja ehdin ensimmäisenä
kaupoille.
t, masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Suoppi oli siinä tallessa kun "puunasin" Mersua katoksessa myyntikuvia vartenBomber4 kirjoitti:Vaikka en mitään mistään ymmärrä,niin siltihän tuo on komian näköinen. Eihän tuo autokorjaamon piha liity mitenkään hankintaasi muuten kuin lähellä olevana kuvauspaikkana.
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
No, eipä aleta tuolle linjalle, ei se jälki nyt niin hyvääBomber4 kirjoitti:Eikö mersus oo jo vahaa pinnassa ja sisustassa niin,että se kelpaa ulkoa jopa "kiveniskuteipistä". Ainahan mersus on on ollut niin siistissä kunnossa kuin auto vain voi olla ja vähän enempikin.
ole ollut.....
Kuitenkin tämmöistä jälkeä tänään tuli, kunhan saisin tuohon Aeroon
samanlaista
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Just äsken utelin vaimolta kummonen peli tuommonen saappi olis
Tuumas vaimo: juu ja minä ajan ekassa ojan kohtaa sen etuvedon ojaan ..sitte tuli 2poikaa kyttäämään olan yli ni 11v tuumas:..no tuo ois hyvä peltoautoks ja piharalliautoks..ja etuvetoisena siihen että "driftaa" sen kylki eellä...kurviin
Nii ja ANTEEKSI hiukka ot, hölmönä kysyin muilta asunnossa asuvilta henk.koht voisin jopa ajela tuollasella..keväisin
Tuumas vaimo: juu ja minä ajan ekassa ojan kohtaa sen etuvedon ojaan ..sitte tuli 2poikaa kyttäämään olan yli ni 11v tuumas:..no tuo ois hyvä peltoautoks ja piharalliautoks..ja etuvetoisena siihen että "driftaa" sen kylki eellä...kurviin
Nii ja ANTEEKSI hiukka ot, hölmönä kysyin muilta asunnossa asuvilta henk.koht voisin jopa ajela tuollasella..keväisin
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Joo, monta tuttua jotka ovat kovia saabbi miehiä ja yksi niistä on jo eläkkeellä oleva entinen saabin työntekijä ruotsista siis, niin kovasti kyllä kehuvat saabbia, itse en niin perusta kyseisestä merkistä lainkaan koska pidän niitä omaan silmään omituisen näköisinä, mutta olen jokusilla saabeilla ajanut ja se pitää sanoa kyllä että ajettavuus on niissä huippuhyvä.Arto N kirjoitti:Niin taitaa. Naapurinmies on ihan ehta saapisti, tällä hetkellä pihassa on kolme ( 2 ysitonnaria ja hienokuntoinen 99 ) ja tallissa yksi ihan ehta kuuppa eli ysikutonen. Mukava seurailla sitäkin touhuaPega kirjoitti:...taitaa vaan olla niitä merkkejä mitkä jää pikkasen kans takaraivoon kun kerran on yhen omistanut
Viimeksi muokannut MercMan, 30.9.2012 0:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Pikkasen tuli Pupetin alkuperäistä viestiä muokattua.. (sorry)pupetti kirjoitti: Just äsken utelin vaimolta kummonen peli tuommonen saappi olis
henk.koht voisin jopa ajela tuollasella..keväisin
mutta laitetaan kuitenkin kokemuksia/fiilistä kahden viikon ja
reilun 1000 km jälkeen.
Varmistan vielä, että kyseessä ei ole mainospuhe minkään merkin puolesta mitään merkkiä vastaan
vaan omakohtaisesta kokemuksesta ja vertailusta eri merkkien välillä.
Siinä se nyt on, unelmieni täyttymys vuosien takaa: Saab 9-5 Aero wagon vm. 2004 ja vielä Stage 1+ 285Hp, 420Nm softalla,
saa tankata 85:sta 98:n.
Istun kuskin paikalle ja huomaan, että edelleen Saab huomioi kuljettajan ensimmäiseksi, liekö historialla vaikutusta asiaan ?
Penkki on pirun hyvä ja ajoasento löytyy aika nopeasti sähköisiä vipuja käyttämällä, keskikonsoli on "käännetty" kuskia kohden
jotta mitään nappulaa/vipua ei tarvi kurotella.
Automaattivaihteisto aiheuttaa hieman ongelmia koska "vivun" päässä on joku nappi jossa on S merkintä
ja itse kaaviossa ja koetaulussa on M+ asento (nappivaihteet)
Voihan vitsi, tässähän on opetteleminen mersun jälkeen..
Laitan kuitenkin D-asennon päälle ja lähden kohti moottoritietä ja muistan entisen omistajan ohjeistuksen = 1800 rpm ja sitten lähtee
mutta muista, että Audin S4:n kanssa älä lähde viivalta koska silloin tulee pataan, ei muuten mutta Quattro lähtee neljällä tassulla...
Nousen rampille ja laitan "hieman" mersumaisesti kaasua jotta pääsen mukaan liikenne virtaan, Ei SAATANA tämähän lähtee lentoon,
äkkiä jalka pois kaasulta, himmaa, himmaa, eihän kukaan huomannut..
Hengitän syvään ja liityn huomaamatta liikennevirtaan ja laitan cruisen päälle ja alan tunnustelemaan uutta tulokasta.
- Ajoasento on oikeasti hyvä jopa parempi kuin mersussa.
- Ohjaus on pirun nopea/tarkka, hyvä vai huono vrt. w124
- Alla olevat renkaat ovat äänekkäämmät. (ns. jenkkikitkat) vs. MB/Nokian Z2.
- Ajettavuus yleensä, tämä on todella hankala arvioida koska kyseessä
on niin erilaiset autot.
1. MB w124 = arvokasta jopa junamaista menoa eteenpäin, kuutoskone "ärjäisee" tarvittaessa..
2. Saab 9-5 Aero steg 1+ = vähän niin kuin "lämminverinen" hermostunut ehkä jopa tökkivä perusliikenteessä
ja tuntuu odottavan lähtökäskyä koko ajan ja jos sattuu olemaan +60 km/h niin näyttää kyllä närhen "m***t"
lähes kaikille jotka haluavat "haastaa"
- Tässä on oikeasti opetteleminen koska kaasu on niin paljon herkempi kuin
mersussa.
- Sisustan yleisvaikutelma = Saab on hyvä mutta ei pärjää w124:lle.
- Kulutus kaupungissa: välillä "polkien" 14,6 ltr / 100 km.... (E85)
Tämä Topicci tulee saamaan jatkoa kunhan kilometrit karttuvat ja
alamme ymmärtämään toisiamme ( or not ) tämän uusimman tulokkaan kanssa...
T. Masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Päivitetään tätäkin topiccia.
Tuollaiset edellisessä viestissä kuvatut 17" vanteet
on ensi kesäksi hommattu. Uudestakaupungista kävin
hakemassa.
Öljyt ja suodatin on kertaalleen vaihdettu, ihan varmuuden
vuoksi talvihuollon yhteydessä ( 140,-) ja kilometrejä on minulla tämän kanssa tullut reilu 3000.
Vikoja ei ole ilmaantunut ja kyyti tuntuu edelleenkin mukavalta
vaikka pitoja ei liukkaalla oikein olekaan vaikka alla on
16" nastarenkaat....
Ohessa kuvatus eiliseltä pesun jälkeen
t. Masa
Tuollaiset edellisessä viestissä kuvatut 17" vanteet
on ensi kesäksi hommattu. Uudestakaupungista kävin
hakemassa.
Öljyt ja suodatin on kertaalleen vaihdettu, ihan varmuuden
vuoksi talvihuollon yhteydessä ( 140,-) ja kilometrejä on minulla tämän kanssa tullut reilu 3000.
Vikoja ei ole ilmaantunut ja kyyti tuntuu edelleenkin mukavalta
vaikka pitoja ei liukkaalla oikein olekaan vaikka alla on
16" nastarenkaat....
Ohessa kuvatus eiliseltä pesun jälkeen
t. Masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Mimmoinen melutaso näissä on? Tuossa entisessä 9-3 Aerossani eniten otti päähän se järjetön rengasmeteli. Varsin makea pelihän se muuten oli.
Takatilatkin oli ihan liian pienet isoilla turvaistuimilla istuville penskoille, tältä osin 9-5 varmasti on parempi?
Takatilatkin oli ihan liian pienet isoilla turvaistuimilla istuville penskoille, tältä osin 9-5 varmasti on parempi?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
En minä tähän oikein osaa vastata koska 9-3:sta ei ole ikuna ollut..luokyio kirjoitti:Mimmoinen melutaso näissä on? Tuossa entisessä 9-3 Aerossani eniten otti päähän se järjetön rengasmeteli. Varsin makea pelihän se muuten oli.
Takatilatkin oli ihan liian pienet isoilla turvaistuimilla istuville penskoille, tältä osin 9-5 varmasti on parempi?
Verrattuna w124 farkkuun tulee ihan heti mieleen seuraavaa:
- Pienempi kontti
- Pienempi renkaiden melu ?? (Pirelli vs. Michelin) + kangas vs pahvi ?
- Pienemmät takatilat, syvyyssuunta ???
Tästä viimeistä en ole varma koska turvaistuimelle ei
tarvetta "onneksi" enää ole...
Oma tuntuma ilman virallisia lukemia on se, että 9-5 menisi
juurikin C ja E-mallin väliin jos mitataan sisätiloja ???
Viisaammat ja viksummat etsivät/löytävät faktat..
T. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Kivan näköinen kampe vaikka tykkäsinkin entisestä 124:stasi enemmän. Livenä en nähnyt mutta kuvissa kuolattavan hieno, siihen beige nahka jne.... No niin
Ittellä on jokunen SAAB ollut ja ne on etuvetoisuudestaan huolimatta ajajalle suunniteltuja interiööriltään. Aivan mainioita suorastaan. Ajettavuuden suhteen mulla on kokemuksia vain nuista SAAB:n tekemistä eli vanhemmista alustoista. Ne oli joskus aika yllätyksellisiäkin varsinkin jos kovassa vauhdissa alkoi takapää haluamaan edelle eli tehon puute alkoi vaivaamaan... Noh, kivoja anyway. Uudemmista omaa perverssiivistä ihannointia herättää lähinnä se malli, missä keula muistuttaa sitä kissamallia
Ittellä on jokunen SAAB ollut ja ne on etuvetoisuudestaan huolimatta ajajalle suunniteltuja interiööriltään. Aivan mainioita suorastaan. Ajettavuuden suhteen mulla on kokemuksia vain nuista SAAB:n tekemistä eli vanhemmista alustoista. Ne oli joskus aika yllätyksellisiäkin varsinkin jos kovassa vauhdissa alkoi takapää haluamaan edelle eli tehon puute alkoi vaivaamaan... Noh, kivoja anyway. Uudemmista omaa perverssiivistä ihannointia herättää lähinnä se malli, missä keula muistuttaa sitä kissamallia