bmw 525tds tyyppiviat?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

bmw 525tds tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Elikkä ossaisko joku kertoa mitä tyyppivikoja on 525tds:ssä? miten kestää automaattilaatikko? mitä kannattais katella tarkemmin kun menee kattomaan? ja kyseessä on -98 vuojen auto.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Asiaan perehtyminen ja kyseleminen ei ole pahasta.

BTCF Forum
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

justiin tuo automaattilaatikko on niin vissiin aikas heikko. ja eikös nuosta mee nuota kansinahkoja suhkot paljo tai riippuu nuoki varmaan kuinka on autollla ajeltu
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Olemmie kuullu semmosesta viastaki että syöttöpumpulta menee takaiskuventtiili paskaksi, sillon kuulehma kylymänä lähtee hyvin (niin siis bemarin hyvin) käyntiin ja lämpimänä ei taho lähtiä vitullakkaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No tuossahan ne suurimmat olikin.

Ja alustahan noissa on kulutustavaraa, koko alustan kun uusii 200tkm välein, niin on kunnossa. :)

Riippuu toki edellisten omistajien pidosta, onko alusta kunnossa vai ei.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Sama kone on myös Opel Omegassa, joten http://www.opelclubfinland.fi voi myös auttaa. Tuolla on pätevä diesel-topikki, jossa on reilusti keskustelua tuosta koneesta. Monelle Opelistille tuolla koneella varustettu Omega on "unelmien täyttymys" :shock: tai sellaisen kuvan saa noista keskusteluista (vaikka Omegassa ei olisi enää yhtään peltiä jäljellä).
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Mikä lienee tds:n laatikon tyyppi/valmistaja?

Kyllä kait se kansipahvi kestää kohtuudella, kunhan ei sillä vakio pilleriahtimella lähe leikkimään paineitten kans. Ainakaan omasta tds:stä en saanut hajotettua. :lol:

Multa sitten löytyy vikakoodi/koodaus hommelit jos tarvetta ilmenee. :wink:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

_Hämis_ kirjoitti:Mikä lienee tds:n laatikon tyyppi/valmistaja?
Mä oon ymmärtäny et olis E39 Dieseleissä GM :arrow: Huono

ja Bensoissa sitte ZF, joka kestää?

Ainakin 530d:ssä on GM, ja hajoskos noista turbiinin laakeri vai mikäs? Ite laatikko kait ei?
_Hämis_ kirjoitti:ZF 5hp18 :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP18_transmission
Saattaa jopa kestää. :idea:
No katos perkule. 8)
Viimeksi muokannut Vensku_, 29.12.2012 1:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

kondivo kirjoitti:Asiaan perehtyminen ja kyseleminen ei ole pahasta.

BTCF Forum
Vähän nihkeetä tuntuu olevan infoaminen tuolla foorumilla. Itsekin luin yhtä topikkia enkä ymmärtänyt yhtä hommaa ja kysyin tarkentavan kysymyksen. Neuvona oli lukea topikki uudelleen. :roll:

Mieluummin kyselen täällä Suomen johtavalla tiedefoorumilla.
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sampo N. kirjoitti:
kondivo kirjoitti:Asiaan perehtyminen ja kyseleminen ei ole pahasta.

BTCF Forum
Vähän nihkeetä tuntuu olevan infoaminen tuolla foorumilla. Itsekin luin yhtä topikkia enkä ymmärtänyt yhtä hommaa ja kysyin tarkentavan kysymyksen. Neuvona oli lukea topikki uudelleen. :roll:

Mieluummin kyselen täällä Suomen johtavalla tiedefoorumilla.
Totta. Sinne ei viitti mennä ku haulla ettimään, sitä vartenhan se kait koko forumi on, ainahan kun kysyy jotain, "käytä hakua" -tulee vastaukseksi. :lol: :evil:

Ja silti tullu häiriköityä siellä melkein 2000 viestin verran.. :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Njaa, ei mua kukaan ole käskenyt käyttää hakua tuolla. :shock:
Mutta ei siellä näemmä kukaan osaa vastata mun kysymykseen. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: bmw 525tds tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja xr »

mersuw123 kirjoitti:Elikkä ossaisko joku kertoa mitä tyyppivikoja on 525tds:ssä? miten kestää automaattilaatikko? mitä kannattais katella tarkemmin kun menee kattomaan? ja kyseessä on -98 vuojen auto.
kynnyksen taka osat alhaalta pohjanpuolelta jos farmari niin takaluukusta varmaan löytyy ruostetta akun alla voi olla myös ruostetta oven ulko kulmat alhaalta
yllätä myyjä että näet kuinka auto käynnistyy kylmänä pummuvika näkyy kylmästartissa pitkänä starttina myös vanha startti moottori voi aiheuttaa samaa tekemällä magneettikentän joka sotkee pyörintä anturin toiminnan
kuskin puolen oviaukon karmissa oleva tiiviste rispaantuu kun siitä on paljon kömytty sisään autoon
etupyörän edessä olevat muovit ehjiä
perus mootorihan ei mikään huono ole
kaiken merkkisten autojen automaattilaatikot on sontaa jos minulta kysytään :D
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Lisätään vielä, että jos lähtee huonosti käyntiin, niin akuthan näissä on kulutustavaraa, 2 vuotta vanha akku voi olla jo vaihtoiässä.

Oon pähkäilly, että ylläpitolaturi, tai sitte lohkolämppärin yhteydessä oleva laturi vois pidentää akun elinikää aika paljon, varsinkin kun tulee myös sitä pätkäajoa... (no jaah, ompas jotenkin tyyriitä, Galixi 120e... Mieluummin ostan toisen Ctekin...)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

JiiTee_ kirjoitti:Olemmie kuullu semmosesta viastaki että syöttöpumpulta menee takaiskuventtiili paskaksi, sillon kuulehma kylymänä lähtee hyvin (niin siis bemarin hyvin) käyntiin ja lämpimänä ei taho lähtiä vitullakkaan.
jaahas, eilenhän se bemarin osti ja tännään ihimetteli ku lähtee lämpimänä hunonosti käyntiin :lol: joutuu kuulemma noin. 10sek starttaamaan että lähtee käymään.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Määränsäätimeen hammermodea.
Milli ei näy ku pankkitilillä, tuossa se voi olla jo liikaa. Itse kokeilisin tuota säätöä, vaikka se tuskin varsinaista vikaa poistaa.

TDS:n määränsäädin, omaani tuon uusin. Kaikki häröilyt loppuivat samantein. Visuaalisesti ei löytynyt vikaa tuosta.

Kuva
Kuva
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

hmmm.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=253712 liekö käypä? Liekö ehjä? :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mersuw123 kirjoitti:
JiiTee_ kirjoitti:Olemmie kuullu semmosesta viastaki että syöttöpumpulta menee takaiskuventtiili paskaksi, sillon kuulehma kylymänä lähtee hyvin (niin siis bemarin hyvin) käyntiin ja lämpimänä ei taho lähtiä vitullakkaan.
jaahas, eilenhän se bemarin osti ja tännään ihimetteli ku lähtee lämpimänä hunonosti käyntiin :lol: joutuu kuulemma noin. 10sek starttaamaan että lähtee käymään.
jos se ei lyö hehkua päälle kun on lämmin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

xr kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:
JiiTee_ kirjoitti:Olemmie kuullu semmosesta viastaki että syöttöpumpulta menee takaiskuventtiili paskaksi, sillon kuulehma kylymänä lähtee hyvin (niin siis bemarin hyvin) käyntiin ja lämpimänä ei taho lähtiä vitullakkaan.
jaahas, eilenhän se bemarin osti ja tännään ihimetteli ku lähtee lämpimänä hunonosti käyntiin :lol: joutuu kuulemma noin. 10sek starttaamaan että lähtee käymään.
jos se ei lyö hehkua päälle kun on lämmin
Eipä se paljoa pitäis hehkua tarvitakkaan lämpösenä. Just aloin kuuklettaa, että olikos tuo vielä suorasuihku vai apukammiokone, kammiovehje nähtävästi... No, kyllähän se sitte vähä hehkua tarvii.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

meillä ollu e34 tds ei ainakaan suostunu hehkuttamaan jos kone oli lämmin korkeintaan hehkuvalo vain välähti
samaista ongelmaa oli transportterin 1,6 turbodieselin kanssa siihen löytyi ratkaisuksi ottaa johto irti hehkun lämpöanturilta kannesta
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Nämä tyyppiviat on joskus vähemmän tyypillisiä. Kun meille ostettiin E28 korin 524td, niin joka puolelta kuului, että kansi noista menee, mutta nyt on äiti ajellut jo yli 20 vuotta kyseisellä laitteella eikä mikään ole hajonnut. Alkuaikoina opetin äidin käyttämään konetta pari minuuttia aina ennen sammutusta. Niin se tekikin varmaan 15 vuotta, mutta näyttää sammuttavan heti nykyään. Käytölläkin on varmaankin joissakin tapauksissa merkitystä tiettyihin tyyppivikoihin, mutta tietysti toisiin ei.
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Minkälainen homma ois vaihtaa tuommoseen 525tds e34 virtalukko? onko niissä miten se ajon esto juttu yms? eli jos vaihtaa jostakin käytetyn virtalukon passaako miten?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

kondivo kirjoitti:Asiaan perehtyminen ja kyseleminen ei ole pahasta.

BTCF Forum
Hmm. 178 sivua vaan, noita vika/ongelma kyselyjä 8) .
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Köster kirjoitti:
kondivo kirjoitti:Asiaan perehtyminen ja kyseleminen ei ole pahasta.

BTCF Forum
Hmm. 178 sivua vaan, noita vika/ongelma kyselyjä 8) .
Eipä löytyny sivua.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Juu, mesellä 11 sivua ja paljon enemmän tietoo :D.
Avatar
jomppe87
Viestit: 201
Liittynyt: 12.3.2008 19:59
Paikkakunta: lapua

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

_Hämis_ kirjoitti:Mikä lienee tds:n laatikon tyyppi/valmistaja?

Kyllä kait se kansipahvi kestää kohtuudella, kunhan ei sillä vakio pilleriahtimella lähe leikkimään paineitten kans. Ainakaan omasta tds:stä en saanut hajotettua. :lol:

Multa sitten löytyy vikakoodi/koodaus hommelit jos tarvetta ilmenee. :wink:
tuossa mun purkuautossa näyttää olevan 5 hp-18 loota http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1472857
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

mersuw123 kirjoitti:Minkälainen homma ois vaihtaa tuommoseen 525tds e34 virtalukko? onko niissä miten se ajon esto juttu yms? eli jos vaihtaa jostakin käytetyn virtalukon passaako miten?
Avain 1-asentoon ja ~1,5mm poranterä, tai vastaava, sinne avaimen takana olevaan reikään. Saattaa joutua hiukan haeskelemaan oikeaa kohtaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Avaimesta vetämällä sitten nousee lukkopatruuna pois kolostaan.
Jos tässä tätä nyt haettiin. :oops:

Ajoneston antenni on tieten siinä virtalukon ympärillä? Siitä kannattaa johdot irroitella ennen patruunan irroitusta. Liekkö vanhasta avaimesta sais sen sirun otettua uuteen?
E39:ssä onnistuu noin.. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

_Hämis_ kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:Minkälainen homma ois vaihtaa tuommoseen 525tds e34 virtalukko? onko niissä miten se ajon esto juttu yms? eli jos vaihtaa jostakin käytetyn virtalukon passaako miten?
Avain 1-asentoon ja ~1,5mm poranterä, tai vastaava, sinne avaimen takana olevaan reikään. Saattaa joutua hiukan haeskelemaan oikeaa kohtaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Avaimesta vetämällä sitten nousee lukkopatruuna pois kolostaan.
Jos tässä tätä nyt haettiin. :oops:

Ajoneston antenni on tieten siinä virtalukon ympärillä? Siitä kannattaa johdot irroitella ennen patruunan irroitusta. Liekkö vanhasta avaimesta sais sen sirun otettua uuteen?
E39:ssä onnistuu noin.. :roll:
Mitenhän sitten ku kyseistä autoa on yritetty varastaa ja virtalukon hajottamisen lisäksi on joitan johtoja katkottu, menisköhän pelkästään uudestaan liittämällä vai onkohan mahollisesti tullu jottai muuta vikkaa? ja pystyykö sitä ajonestoa ottaan pois mitenkään käytöstä jos ei ala toimimaan?
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=198264&lang=fi tuota oon vähän katellu, että oiskohan minkälainen hommalaittaa kuntoon, vai kannattaako tommoseen ees sekkaantua? :roll:
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

mersuw123 kirjoitti:
_Hämis_ kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:Minkälainen homma ois vaihtaa tuommoseen 525tds e34 virtalukko? onko niissä miten se ajon esto juttu yms? eli jos vaihtaa jostakin käytetyn virtalukon passaako miten?
Avain 1-asentoon ja ~1,5mm poranterä, tai vastaava, sinne avaimen takana olevaan reikään. Saattaa joutua hiukan haeskelemaan oikeaa kohtaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Avaimesta vetämällä sitten nousee lukkopatruuna pois kolostaan.
Jos tässä tätä nyt haettiin. :oops:

Ajoneston antenni on tieten siinä virtalukon ympärillä? Siitä kannattaa johdot irroitella ennen patruunan irroitusta. Liekkö vanhasta avaimesta sais sen sirun otettua uuteen?
E39:ssä onnistuu noin.. :roll:
Mitenhän sitten ku kyseistä autoa on yritetty varastaa ja virtalukon hajottamisen lisäksi on joitan johtoja katkottu, menisköhän pelkästään uudestaan liittämällä vai onkohan mahollisesti tullu jottai muuta vikkaa? ja pystyykö sitä ajonestoa ottaan pois mitenkään käytöstä jos ei ala toimimaan?
Eiköhän tuo johdot korjaamalla tokene. Saattaa siinä olla jonkinlainen savotta alkaa ajonestoa poistamaan, luulisin.
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”