Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin
Turbon ja jäähyn välillä on liitos josta korkkas. Tässähän on jo aftermarket letkusto tuon GT2260v:n takia.
Tänään huomasin että takarenkaat sisäreunalta kankailla. On se mukava näiden laatuautojen kanssa touhuta, olishan se tylsää kun tankkaaminen ja öljynvaihtaminen olis ainoat huollot mitä pääsee suorittamaan
Tänään huomasin että takarenkaat sisäreunalta kankailla. On se mukava näiden laatuautojen kanssa touhuta, olishan se tylsää kun tankkaaminen ja öljynvaihtaminen olis ainoat huollot mitä pääsee suorittamaan
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Itse asiassa sulla on takana 1" liian kapeat vanteet, että ei se vanteista johdu renkaiden epätasainen kuluminen.Tu-84 kirjoitti:Vikalistaa:
syöpyneet karuun kuntoon sisälaidalta. Johtunee vanteista. (8,5" joissa 225)
Alkuperänen koko E39 530d:ssä on edessä 8,5" (235/40/18 ) ja takana 9,5" (265/35/18 )
Kyllähän se vika on siellä camber kulmissa.
Katsoin ton videon, niin ihmettelinkin, että onpa laiska kulkemaan ku kerran 1,8 bar painettakin.Tu-84 kirjoitti:No selvis sekin miksei menty lentokentällä lujempaa!
Turbon ujellus kuului kabiiniin jo aiemmin, ajattelin sen olevan normaalia kunnes löysin änään ahtoletkusta reiän. Paineet ei nouse yli 1bar kun aiemmin mentiin 1,8bar maks. Ehkäpä tässä syy letkun hajoamiseen.
Suosituksia letkuksi? Motonetistä sinistä? Jostain jotain muuta?
Hyvä, että vika selvis. Kyllä ne motonetin letkut kestää, tosin ahtoputken klemmarit ei.
Nimimerk. 3 kertaa paukahtanut motarilla ku ahtoja ollu 1,5bar. joka kerta oli klemmari antautunut.
Muutenkin jos tuo on niinkuin meinaan että jatkoliitos, niin jatkopalan pitää olla kunnollinen. Itse sorvautin tutulla 60,3mm happosesta putkesta hammastuksineen 55mm kokoon jatkopalan. Ei korkannu enään 1,5bar paineilla sen jälkeen. Oikeanlaisella jatkolla klemmarikin joutuu vähemmän rasitukselle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Noniin. Ahtoletku korjattu. Oli kahdesta kohtaa halki. GT2260v turbo on ja vieläpä servosäädöllä. Oli ihan ite rakennettu ja turbon servomoottori + jokin alipainemotikka oli asennettu irralleen niin että roikkuivat sielä turbon alla pohjapanssarin päällä. Vahva tee-se-itse leima.
Kuvassa servomoottorin rojut
Uutta letkua paikalleen ja taas ahtaa 1,8bar. Tosin vieläkin nostaa paineet sinne maksimiin josta alkaa valumaan alaspäin 1,1bar asti kierrosten noustessa.... Liekkö normaalia käytöstä?
Turbon lähtö 2,25".
Kuvassa servomoottorin rojut
Uutta letkua paikalleen ja taas ahtaa 1,8bar. Tosin vieläkin nostaa paineet sinne maksimiin josta alkaa valumaan alaspäin 1,1bar asti kierrosten noustessa.... Liekkö normaalia käytöstä?
Turbon lähtö 2,25".
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Isompaa turboa kai täälläkin kaivataan. Tänään kävin uteliaisuudesta dynolla ottamassa selville onko lastutettu vai ei?
Tulos: 180,9hv ja 500Nm Huipputeho 3300rpm ja vääntö 2500rpm jonka jälkeen käyrässä näytti laskevalta kovasttikkin. Kaikki veto loppu 4400rpm kuin seinään. Ja 2000rpm käyrä nousi kun seinä
Niin ja ahtopaine oli 1,4 tai 1,5 kovimmillaan josta tippui just tohon 1,1 tietämille.
Tulos: 180,9hv ja 500Nm Huipputeho 3300rpm ja vääntö 2500rpm jonka jälkeen käyrässä näytti laskevalta kovasttikkin. Kaikki veto loppu 4400rpm kuin seinään. Ja 2000rpm käyrä nousi kun seinä
Niin ja ahtopaine oli 1,4 tai 1,5 kovimmillaan josta tippui just tohon 1,1 tietämille.
Tuo on vissiinkin GT2556V?
Automaatti vääristämässä käyriä?
Alunperin 184 vai 194hp?
Tämä meikäläisen versio on 12/99 ja 142kw automaatti. Persdynolla juurikin käyränmukainen luonne. Potkasee liikkeelle ihan mukavasti mutta tuntuu siltä että ei haluta edes 3500rpm yli kierrättää. Teho asustelee juurikin tuossa 2000-3500 alueella.
Automaatti vääristämässä käyriä?
Alunperin 184 vai 194hp?
Tämä meikäläisen versio on 12/99 ja 142kw automaatti. Persdynolla juurikin käyränmukainen luonne. Potkasee liikkeelle ihan mukavasti mutta tuntuu siltä että ei haluta edes 3500rpm yli kierrättää. Teho asustelee juurikin tuossa 2000-3500 alueella.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Vakiona
184hp/4000rpm
390nm/2000-3000rpm
Mittaus todnäk koneelta ja luvut vikipediasta. Koneelta vakiona varmaan 160/350 vois saada renkailta? Mutu.
Anttarilla
180hp/3300rpm
500nm/2000-2600rpm
Renkailta mitattuna.
Mitähän tuosta nyt vois päätellä. Tuikku tai kumipää osais varmaan sanoa jotain?
184hp/4000rpm
390nm/2000-3000rpm
Mittaus todnäk koneelta ja luvut vikipediasta. Koneelta vakiona varmaan 160/350 vois saada renkailta? Mutu.
Anttarilla
180hp/3300rpm
500nm/2000-2600rpm
Renkailta mitattuna.
Mitähän tuosta nyt vois päätellä. Tuikku tai kumipää osais varmaan sanoa jotain?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Joku kyllä mättää tuossa, kyllä nuo yleensä pitäs iloseen kiertää 4000-4500 asti, tietysti vakiolla ahtimella tulee äkkiä raja vastaan.
230 lukemia on tosin vakiolla kaiveltu, eli silloin tuo olis linjassa kun voimansiirron häviöt luokkaa ~50 kaakkia.
Tuossa referenssinä vähän varovaisesti harjoiteltu 525dA
-GT2260V servolla,
-2,5"DP+katit hakattu tyhjäks
-softaus 75mm3 syöttöö ja 1,5bar, joskin suuttimet on pykälää pienempää kuin 530d koneessa varaosanumeron perusteella.
Tuossa nyt oli ehkä jotain 200 kaakkia koneelta, tosin on lyhyemmin välitettykkin(3,07 vrt 53d:n 2,83 perään).
Ois pidempi veto pitäny ottaa videolle, mutta minkäs teet. Auto hukattu jo aikapäiviä sitte.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTiOkZTLnBI[/youtube]
EDIT: Tarkoitin siis että se mättää kun on niin alhaalla maksimitehot. Vähintään se 700rpm ylempana säis olla, kuten noissa yleensä.
230 lukemia on tosin vakiolla kaiveltu, eli silloin tuo olis linjassa kun voimansiirron häviöt luokkaa ~50 kaakkia.
Tuossa referenssinä vähän varovaisesti harjoiteltu 525dA
-GT2260V servolla,
-2,5"DP+katit hakattu tyhjäks
-softaus 75mm3 syöttöö ja 1,5bar, joskin suuttimet on pykälää pienempää kuin 530d koneessa varaosanumeron perusteella.
Tuossa nyt oli ehkä jotain 200 kaakkia koneelta, tosin on lyhyemmin välitettykkin(3,07 vrt 53d:n 2,83 perään).
Ois pidempi veto pitäny ottaa videolle, mutta minkäs teet. Auto hukattu jo aikapäiviä sitte.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTiOkZTLnBI[/youtube]
EDIT: Tarkoitin siis että se mättää kun on niin alhaalla maksimitehot. Vähintään se 700rpm ylempana säis olla, kuten noissa yleensä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Ettei olis siivet jumissa VNT:stä ku piikkaa alkuksi ja sitten tippuu ku lehmän häntä ? Liikkuuko säätötanko kunnolla käsin ?
Tai sitten se tee- se-itse patentti ei toimi Oikein.
Ei toi GT2260 mikään pikku turbo ole, Riittää 350hp.n
Edit. saisko tänne laittaa manuaalin käppyrät, ihan vertauksen vuoksi ?
Tai sitten se tee- se-itse patentti ei toimi Oikein.
Ei toi GT2260 mikään pikku turbo ole, Riittää 350hp.n
Edit. saisko tänne laittaa manuaalin käppyrät, ihan vertauksen vuoksi ?
Sitten se on loppuunajettu, maksimitehot kun tulee liian alhaalla. Kuten sanottua saisi olla ainakin sen 700rpm ylempänä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Hmm... vakiokuuleri on mitoitettu sille vakiolle 1,1bar. Voisko olla että ahdistaa +1,5bar paineilla?
Ujo veto taajama-alueen rajalla puolikaasulla, parastahan näissä on että tuntuu liikkuvan ilman että näitä tarvii edes kunnolla polkea
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vw-8pN91 ... e=youtu.be[/youtube]
Ujo veto taajama-alueen rajalla puolikaasulla, parastahan näissä on että tuntuu liikkuvan ilman että näitä tarvii edes kunnolla polkea
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vw-8pN91 ... e=youtu.be[/youtube]
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vuMpvE2CDY Tässä "radalta" pieni pätkä.
Aivan normit ostin. Ja huomasin että ostin väärän koska kuvassa oleva tukivarsi oli väljä :
Eli taaksepäin lähtevä tanko piti olla reaktiotanko. Mutta senhän voi tietenkin käsittää kahdella eri tavalla.
Navasta taaksepäin lähtevä.
Rungosta taaksepäin lähtevä.
Käsitin sen väärällä tavalla. Noh, tuleepahan vaihdettua nuo reaktiotangon puslatkin ja kyyti paranee. Öljyä oli pohjassa totuttuun tapaan. Saas nähdä mistä korkkaa kun ensimmäiset pakkaset (enemmän kuin -30C) tulee. 124:sta tulee ikävä. Entisen lankun uuden omistajan kävin pelastamassa huoltikselta kun oli tullut siihen vika. Tankinluukun lukitus oli jumissa. :/
Eli taaksepäin lähtevä tanko piti olla reaktiotanko. Mutta senhän voi tietenkin käsittää kahdella eri tavalla.
Navasta taaksepäin lähtevä.
Rungosta taaksepäin lähtevä.
Käsitin sen väärällä tavalla. Noh, tuleepahan vaihdettua nuo reaktiotangon puslatkin ja kyyti paranee. Öljyä oli pohjassa totuttuun tapaan. Saas nähdä mistä korkkaa kun ensimmäiset pakkaset (enemmän kuin -30C) tulee. 124:sta tulee ikävä. Entisen lankun uuden omistajan kävin pelastamassa huoltikselta kun oli tullut siihen vika. Tankinluukun lukitus oli jumissa. :/
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Niinno katos ku V8:ssa nuo reaktiotangot lähtee taaksepäin navasta. Eli oisko sen perusteella ollu teksti?
Missä kohtaa oli öljyä pohjassa? Näissä vuotaa moottoriöljyä herkimmin kait tuo suodatinjalan ja lohkon välinen tiiviste.
Missä kohtaa oli öljyä pohjassa? Näissä vuotaa moottoriöljyä herkimmin kait tuo suodatinjalan ja lohkon välinen tiiviste.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
En alkanut purkamaan muoveja vielä, pitää tutkia vuotopaikka kun nuo tukivarret + jarruosat eteen saapuu.
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... Categories
Tuolta tilasin, hinta 1/3 KL-hinnoista ja asiakaspalvelija vastaili sujuvasti sähköpostiin perjantaina klo 22:14 ....
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... Categories
Tuolta tilasin, hinta 1/3 KL-hinnoista ja asiakaspalvelija vastaili sujuvasti sähköpostiin perjantaina klo 22:14 ....
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Auton historia valottuu!
Nettiauton puolivillaisen myyntiesittelyilmoituksen kysymyslaatikkoon auton entinen omistaja ilmottautui. 5 vuotta toiminut moitteitta. Autosta selvisi seuraavaa:
Kaikki alustan osat vaihdettu kertaalleen, iskarit bilsteinin sportit ja puslat powerflexiä. Ilmapussit vaihdettu ja kaikkien pyörin navat. Ehjänä myyty ylivieskaan aika isohkolta kuulostavalla summalla josta minä maksoin n. 1/3 kun laatikkovikaisena sen sieltä hankin. Vähän haiskastaa siltä että kesärenkaiden poltossa on laatikko laennut -> öljynvaihtoelvytys -> ei toiminut. Koska jos huollossa joku rikkoo ehjän vaihdelaatikon niin kyllähän siinä 99% asiakkaista pyytää hyvittämään. Lisäksi kesäkumit ja 2 avainta on kadonnut tämän 8kk huolellisen ja hellän omistuksen aikana Ylivieskassa.
Alkuperäinen soitin, umpiot, yksi avaindummy ja peilit odottaa noutajaa hyvin asialliseen hintaan Rovaniemellä.
Tätä päivää:
Leimasinsetä tutki pulkan. Vikalista: Alatukivarsi vasemmalle, raidetangonpää oikealle. Kalvot pois etusivulaseista. Muutoin hyvä peli. Toinen etuiskari hiukan puolikuntoinen mutta toimiva. 85€ katsastuksen hinta näillä palakisilla päästömittauksen kera :/ Jälkisyynikin 25€.
Nettiauton puolivillaisen myyntiesittelyilmoituksen kysymyslaatikkoon auton entinen omistaja ilmottautui. 5 vuotta toiminut moitteitta. Autosta selvisi seuraavaa:
Kaikki alustan osat vaihdettu kertaalleen, iskarit bilsteinin sportit ja puslat powerflexiä. Ilmapussit vaihdettu ja kaikkien pyörin navat. Ehjänä myyty ylivieskaan aika isohkolta kuulostavalla summalla josta minä maksoin n. 1/3 kun laatikkovikaisena sen sieltä hankin. Vähän haiskastaa siltä että kesärenkaiden poltossa on laatikko laennut -> öljynvaihtoelvytys -> ei toiminut. Koska jos huollossa joku rikkoo ehjän vaihdelaatikon niin kyllähän siinä 99% asiakkaista pyytää hyvittämään. Lisäksi kesäkumit ja 2 avainta on kadonnut tämän 8kk huolellisen ja hellän omistuksen aikana Ylivieskassa.
Alkuperäinen soitin, umpiot, yksi avaindummy ja peilit odottaa noutajaa hyvin asialliseen hintaan Rovaniemellä.
Tätä päivää:
Leimasinsetä tutki pulkan. Vikalista: Alatukivarsi vasemmalle, raidetangonpää oikealle. Kalvot pois etusivulaseista. Muutoin hyvä peli. Toinen etuiskari hiukan puolikuntoinen mutta toimiva. 85€ katsastuksen hinta näillä palakisilla päästömittauksen kera :/ Jälkisyynikin 25€.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Noni, kohtahan se o ehjä ja alkaa Garrison Customs kyllästymään ehjiin autoihin joita ei voi ruuvailla ja sitten se tarjoaa ehjänä sitä mulle hyvin halvalla, eiks jeh!?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jokakeväisen autokuumeen otin esille tuossa viikko sitten ja vastaus oli että jos bemari lähtee niin emäntä lähtee mukana. Onneksi on moottoripyörä, kelkka ja mönkijä ajokelvottomina odottamassa GarrisonKustoms - käsittelyä, ei lopu ropaaminen eikä tarvi miettiä mihin laittaa kaiken sen rahan mitä valtio palkaksi väittää
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Tukivarsi oli varmaankin pallosta väljä? Suositan uutta vartta ja uretaania sitten sisäpäähän, tietysti kiristys oikeaan momenttiin(oikeassa korossa) ja asennusrasvan kera. Ei ole kovin harvinaista että jää löysäksi puslan pää ja hakkaa holkin väljäksi, tosiaan kuten todettua ei pahitteeksi ole kirrata puslan pulttia oikeassa korossa 110nm(ilman rasvaa x -määrä enemmän, x= 1-500nm, kuka tietää paljonko on tarpeeksi. ) mikä tuolle annetaan kiristykseksi.
EDIT: Toisekseen, tuo autokuume -> bemari kiertoon asiahan on hyvä. 2 kärpästä yhdellä iskulla, pitkällä tähtäimellä kustannuksia paljon säästävä toimenpide.
EDIT: Toisekseen, tuo autokuume -> bemari kiertoon asiahan on hyvä. 2 kärpästä yhdellä iskulla, pitkällä tähtäimellä kustannuksia paljon säästävä toimenpide.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr