Lexus kuumetta ilmassa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Kauppias lähetteli s-postia auton toimitusaika kuulemma SYYSKUU :shock: ! Mitähän mahtaa sanoa jos tosiaan noin kauaksi menee kun kauppanteko hetkellä nykyisellä autolla oli ajettu vähän yli 40 tkm ja syyskuussa siinä on yli 60 tkm? Onhan se kuitenkin 50% enemmän? Kauppa sopimuksessa mulla on ylikilometrikorvauksen kohdalla (-) viiva siis? Ainakin itestä jos olisin kaupan tehnyt 40 tkm ajetusta autosta siinä olis 60 tkm sitä mieltä et se ei ole ok? Vai onko tää kauppiaan riski joka joskus aina realisoituu kun uutta autoa tulekkaan ajallaan?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

korhora kirjoitti:Kauppias lähetteli s-postia auton toimitusaika kuulemma SYYSKUU :shock: ! Mitähän mahtaa sanoa jos tosiaan noin kauaksi menee kun kauppanteko hetkellä nykyisellä autolla oli ajettu vähän yli 40 tkm ja syyskuussa siinä on yli 60 tkm? Onhan se kuitenkin 50% enemmän? Kauppa sopimuksessa mulla on ylikilometrikorvauksen kohdalla (-) viiva siis? Ainakin itestä jos olisin kaupan tehnyt 40 tkm ajetusta autosta siinä olis 60 tkm sitä mieltä et se ei ole ok? Vai onko tää kauppiaan riski joka joskus aina realisoituu kun uutta autoa tulekkaan ajallaan?
Ehkä kauppias vaatii jatkossa välirahaa. Vaan jos Prius tuntuu hyvältä,
niin mikä etteikö sitä voisi jatkossakin ostaa. Jokainen auto on paras,
muutenhan ostaja ei sitä ostaisi. Eikä Prius muutenkaan huono ole,
päin vastoin.

Taloussanomat:

Automyyjät kertovat – tällaisia ovat ärsyttävimmät asiakkaat

Aina silloin tällöin autonostaja ryhtyy kikkailemaan tilaus- ja odotusajalla. Myyjä tekee tilaussopimuksen uudesta autosta, sovitaan vaihdokille hyvityshinta, ja sitten odotellaan auton valmistumista tehtaalta. Se kestää helposti ainakin 2–4 kuukautta.

– Kun asiakas tulee sitten hakemaan uutta autoaan, vanhan auton mittariin on voinut ilmestyä kuukaudessa yli 10 000 kilometriä lisää, jos ei ole sovittu tarkasti kilometrirajoja. Ollaan käyty pariinkin kertaan Norjassa kalastamassa, nääs. Ja sitten uhataan kaupan purkamisella, jos myyjä haluaa alentaa vaihdokin hyvityshintaa, kertoo automyyjä.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 227647/304
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

korhora kirjoitti:No rohkeutta on vaadittu aikaisemminkin! Varsinkin kun mersusta siirtyi priuksen rattiin sitä v.ttuilun määrää ei riitä sanat kuvaamaan. Nyt siis jo kolmas prius harkinnan alla! Ei nää tojotat ole tien päällä niitä parhaimpia mut nään toimii ja huolto pelaa, siellä ei selitellä vaan hommat toimii!
Kysytäänpä näin, että omistaako isäsi kaksi S124 Mersua ja touhuaa putkihommia Kouvolan suunnalla?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Miten tuo prius, sähköllä kulkee sen pari-kolmekymmentä kilsaa ja sitten loppuu meno, jos haluaa oikein viherpiipertäjä olla.

Entäpä Opel Ampera, omaan silmään paljonki fiksumman näkönen ku tuo priuksen köppänä, latauksella 40-80km, hörsiihän se sitten kyllä bensaakin kun loppuu akuista puhti.. Oliko jottain 7-10l, ellen ihan väärin muistele kun tässä joku viikko sitten lukasin autobildistä, vanhempi lehtinen jo oli.
Opel Amperan sähkömoottori kehittää lähes äänettömästi 111 kW (150 hv) tehon ja 370 Nm väännön. Voimaa on riittävästi kiihdyttämään Ampera paikaltaan sadan kilometrin nopeuteen 9 sekunnissa ja huippunopeutta löytyy tarvittaessa 161 km/h.


:roll:
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jopa näin saksalaisten autojen kannattajana ei kyllä tarvis kahta kertaa miettiä kumman ottaisin, ooppelin vai tojotan jos pitäis valita (onneks ei kuitenkaan tarvi) :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Kysytäänpä näin, että omistaako isäsi kaksi S124 Mersua ja touhuaa putkihommia Kouvolan suunnalla?

Isäni ei omista S124 mersuja eikä myöskään tee putkitöitä kouvolan suunnalla. :roll:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

korhora kirjoitti:Kysytäänpä näin, että omistaako isäsi kaksi S124 Mersua ja touhuaa putkihommia Kouvolan suunnalla?

Isäni ei omista S124 mersuja eikä myöskään tee putkitöitä kouvolan suunnalla. :roll:
Sinällään osuu vain moni asia hyvin samaksi, mutta sinulla on siis "kohtalo" toveri :shock:

Tuossa kahvipöydässä vain ollut puhetta tämän putkikaverin kanssa, kun hänen poikansa vaihtoi Mersusta Priukseen ja nyt on tilannut samalla tavalla uuden Priuksen.

Ja ihan ajossa oleva auto myöskin, joten kilometriäkin tulee yhtälailla paljon (näin ymmärsin tekstistä sinullakin tulevan.)
W124 500E
W903 316cdi
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Auto saapui! Eikä välirahasta tarvinnut keskustella-> niillä mentiin mitä oli sovittukin. Vanhassa oli lähemmäs 70 tkm. No uusi tuntuu huomattavasti "isommalta" autolta kuin vanha. Ensimmäinen pettymyskin tuli kun navi ei tiedä kameratolpista mitää. Ranskassa tullut kuulemma heinäkuun alusta laki voimaan joka kieltää navigaattoreiden kamara varoitukset ja sen takia kaikissa uusissa tojoissa ei kyseistä "palvelua" ole... :evil: Tulossa kuulemma koko EU alueelle sama kielto, aikataulusta en tiedä... Mitenhän lie muilla merkeillä? Kesäkuussa kun olis saannu auton niin olis ollu tolpatkin ensimmäiseen päivitykseen asti...
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

No entäs kulutus.. miten ladataan vai ladataanko, käyttääkö sähköä vai bensaa, pitkällekö sähköllä pääsee, kauanko lataa, millä ladataan, kolmivaihe vai muu? Kuuluuko ääniä, tuntuuko kiihtyvyys takapuolessa, kulkeeko kovaa, vaikuttaako kyytiläiset, vetääkö kaikilla pyörillä, onko sisätiloiltaan millanen, yms raporttia kehiin, kiitos...

Navi nyt löytyy joka vekottimesta...
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Ensimmäinen tankillinen menossa nyt ajettu 2070km jäljellä 85km. Keskikulutus mittari näyttää 1,7L/100km ja sähköä ladattu 165kw !!! Kiihtyvyys on kuminauhamainen kuten edellisessäkin kuitenkin helposti pysyy sähkölläkin muun liikenteen rytmissä. Autolla en ole ajannut yli 150km yhtämittaista ajoa eli kulutus kyllä nousee jos ajosuorite on pidempi. Ilmoitetut kulutuksethan on yhdistetty 2.1 ja bensiinillä 3.7L/100km. Sähkölataus tyhjästä täyteen kestää 1.5H ja virtaa ottaa 3kw/h eli tavallisesta pistorasiasta jos on 10A sulake riittää lataukseen. Sähkölatauspistoke on auton oikeassa takakulmassa samanlaisen läpän/luukun takana kuin pensatankki on toisella puolella.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Eli jos laskin noista sun luvuista oikein niin bensaan mennyt noin 60€ ja sähköön 15€ joten 75 eurolla menty noin 2000km. Eli menee alle puolet siitä rahasta mitä 6litraa/100km kuluttava dieselautolla. 6litraa/100km kuluttavalla dieselillä pääsee noin 1000km / 100 euroa.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

10 kuukautta phev;llä takana kulutus koko ajalta noin 2,5l/100km. Mitään häiriöitä tai vikoja autossa ei ole ollut, huollossa käyty 2 kertaa ensimmäinen 15tkm kohdalla öljynvaihtohuolto kustannus auto pestynä 136€ ja 30tkm huolto jossa vaihdetaan mm jarrunesteet myöskin pestynä 295€. Autolla nyt ajettu n34tkm ja autokuume riivaa taas!! Autoa on ladattu vähintään 2kertaa vuorokaudessa keskiarvo varmaan minun ajoilla 3-4kertaa vuorokaudessa! Tammikuussa olin työreissulla pariviikkoa jossa autoa ei päässyt lataamaan kertaakaan ja lämpötila oli -20c korvilla ja ajoa tuli päivittäin asunnon ja työmaan väliä noin 25km päivässä sekä viikonloppuna kotiin niin että parinviikon aikana tuli lähemmäs 2tkm pelkällä pensalla jolloin kulutus oli noin 4,5l/100km. Suurin kulutus jonka minä olen auton keskikulutukseksi saanut oli 300km maantie ajo 104km/h keskinopeudella ja kulutus näytti 4,9l/100km.

Autoon olen ollut tyytyväinen, rengasääntä sais olla vähemmän ja ehkä sen takia autokuume on alkanut nostaa päätään! Kuumetta on aiheuttanut uusi IS300H hinta on todella houkutteleva... Kulutus tosin kyllä tuplaantuisi nykyiseen nähden, mutta kyytikin olisi varmaan vähän toisenlaista?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

XUX63 kirjoitti:Rikkaimuri on käsittääkseni varsin helppohoitoinen kapine ja jos ei imurimainen surina ja rikkaimurin näköinen sivuprofiili häiritse niin varmaan aivan mainio värkki.

Kokemuksia kokonaiskuluista jne olis kiva kuulla. Ties vaikka itsekkin :eec:
Edelleen samoilla linjoilla.... Milloinkahan niitä merssun ässähypriitejä tahi eemeleitä alkaa saamaan järkihintaan :roll: Oisko se sitten Seko-Eemeli 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

todellauupunut kirjoitti:
korhora kirjoitti:Joopajoo, mulla on pari kaveria ketkä vaihtaa aina vanhan autonsa päikseen uuteen ja yleensä nousukauden aikaan autokauppias on maksanut thaimaanmatkan ja antanut kirjekuoren mukaan matkalle....


Nytpä en puhukkaan parista kaverista VAAN OMASTA kokemuksesta! Minä en ymmärä miksi alkaisin täällä kertomaan satuja?? :roll:
Niinpä, miksipä käyttäisin omaa nimeä enkä peittäisi autoni kuvasta rekisteritunnusta....jne.
Kyllä nämä palstat on parhaita iltasatuja jos nukkumaan haluaa ajoissa... :D

. :wink:
On tää uupunut kyllä ihme jantteri, kun jatkuvasti väittää muiden juttuja saduiksi...on varmaan ite patologinen valehtelija, joten ei voi uskoa muiden juttuja alkuunkaan. Meikälaisenkin perustylsä elämä tuolla toisella foorumilla on uupuneen toimesta julistettu täysin absurdiksi kusetukseksi...
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

bercedes menz kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
korhora kirjoitti:Joopajoo, mulla on pari kaveria ketkä vaihtaa aina vanhan autonsa päikseen uuteen ja yleensä nousukauden aikaan autokauppias on maksanut thaimaanmatkan ja antanut kirjekuoren mukaan matkalle....


Nytpä en puhukkaan parista kaverista VAAN OMASTA kokemuksesta! Minä en ymmärä miksi alkaisin täällä kertomaan satuja?? :roll:
Niinpä, miksipä käyttäisin omaa nimeä enkä peittäisi autoni kuvasta rekisteritunnusta....jne.
Kyllä nämä palstat on parhaita iltasatuja jos nukkumaan haluaa ajoissa... :D

. :wink:
On tää uupunut kyllä ihme jantteri, kun jatkuvasti väittää muiden juttuja saduiksi...on varmaan ite patologinen valehtelija, joten ei voi uskoa muiden juttuja alkuunkaan. Meikälaisenkin perustylsä elämä tuolla toisella foorumilla on uupuneen toimesta julistettu täysin absurdiksi kusetukseksi...
Piti oikein miettiä mistä tämä :ää: tuli ja etsiä topiksi.
Vieläkö mieltäsi oikeasti painaa kommenttini Accordiostoksestasi ?....jos pyydän kainosti anteeksi ja olen pahoillani, loppuvatko painajaiset ? :lol: .

Ja minähän valehtelin jossain topicissa omasta autokaupastani, ostin puoli vuotta sitten ja myin samalla hinnalla....noo toki kerroin myös että autoliike hyvitti prikulleen saman mitä maksoin mutta jätinkö kertomatta että uuden auton kate oli varmasti kohdallaan....aivan varmasti. Todellisuudessa väitän saaneeni vaihtoautostani 50% mutta paperilla olleen summan näkeminen ja tietäminen pitää mieleni hyvänä...tein suorastaan mainiota kaupat ja juhlistinkin kauppoja netto-ostoksella ja kävin kahvilla Kaivopuistossa Carusellissa jossa saa santsikupin kaupanpäälle....tienasin siinäkin vähän.

.
.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

todellauupunut kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Niinpä, miksipä käyttäisin omaa nimeä enkä peittäisi autoni kuvasta rekisteritunnusta....jne.
Kyllä nämä palstat on parhaita iltasatuja jos nukkumaan haluaa ajoissa... :D

. :wink:
On tää uupunut kyllä ihme jantteri, kun jatkuvasti väittää muiden juttuja saduiksi...on varmaan ite patologinen valehtelija, joten ei voi uskoa muiden juttuja alkuunkaan. Meikälaisenkin perustylsä elämä tuolla toisella foorumilla on uupuneen toimesta julistettu täysin absurdiksi kusetukseksi...
Piti oikein miettiä mistä tämä :ää: tuli ja etsiä topiksi.
Vieläkö mieltäsi oikeasti painaa kommenttini Accordiostoksestasi ?....jos pyydän kainosti anteeksi ja olen pahoillani, loppuvatko painajaiset ? :lol: .

Ja minähän valehtelin jossain topicissa omasta autokaupastani, ostin puoli vuotta sitten ja myin samalla hinnalla....noo toki kerroin myös että autoliike hyvitti prikulleen saman mitä maksoin mutta jätinkö kertomatta että uuden auton kate oli varmasti kohdallaan....aivan varmasti. Todellisuudessa väitän saaneeni vaihtoautostani 50% mutta paperilla olleen summan näkeminen ja tietäminen pitää mieleni hyvänä...tein suorastaan mainiota kaupat ja juhlistinkin kauppoja netto-ostoksella ja kävin kahvilla Kaivopuistossa Carusellissa jossa saa santsikupin kaupanpäälle....tienasin siinäkin vähän.

.
.
Mun maailma on ihan raiteillaan, vaikka kirjoittaisit mitä. Vituttaa vaan sellainen, kun perusoletuksena on se, että kirjoittaja valehtelee.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

korhora kirjoitti:Autoon olen ollut tyytyväinen, rengasääntä sais olla vähemmän ja ehkä sen takia autokuume on alkanut nostaa päätään! Kuumetta on aiheuttanut uusi IS300H hinta on todella houkutteleva... Kulutus tosin kyllä tuplaantuisi nykyiseen nähden, mutta kyytikin olisi varmaan vähän toisenlaista?
Eiköhän tuokin ole jonkun tojotan alustalle nakerrettu, Nauriksen ?
Kaverillani oli IS220d....minä en nähnyt siinä mitään eroa Avensikseen, kaverini oli sitä mieltä että iiässällä ei ole mitään tekemistä tojotan kanssa.

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 02.1.2014 1:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

:roll:
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Perkele kun kuume riivaa!!! Ei taida kuume loppua kun vaihtamalla!!!! Lexus se on jotain jota pidin aina saavuttamattomana unelmana ja liian kalliina/laadukkaana.... Nytkö se jo toteutuu jos ei omalla rahalla niin sitten työsuhdeautona... on se MAKEE UPEE HIENO.....
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Nyt on ensimmäinen 50 tkm täynnä Prius phev:llä. Kulutus on minun ajoilla ollut noin 2,5L/100km. Mitään häiriöitä/vikoja ei ole ollut. Auto voisi olla hiljaisempi muuten on ihan ok mielestäni. Tässä vielä kuva kuukausittaisesta kulutuksesta.
Kuva[/img]
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Akutkaan kestä paitsi jos ne no toyotassa!

Viesti Kirjoittaja korhora »

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/milj ... hybridilla

Siinä akun keston epäilijöille!!!
niska-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.11.2010 19:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja niska- »

Kuinkas Phevin kanssa on pärjäilty, montako lataussykliä olet ehtinyt ajella?
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Eipä oo Priusta enää. Sain uuden alle noin puolitoista kk sitten. Minä kerkesin Priuksella reilun 50tkm ajella minun ajoilla kulutus jäi alle 3l/100km. Lataus kertojen määrää en seuraillut mutta parhaina päivinä sain auton ladattu 3krt. Hyvä auto minun mielestäni ainut moite oikeesti oli rengasäänet. Saa nähdä tuleeko ensivuonna uusi PHEV tojon nettisivuilla on ensimakua ns4 olis esimakua tulevasta ladattavasta joka erottuu Priuksesta omaksi mallikseen. Minun silmään tyylikkään näköinen ja oli kauppiaan kanssa puhetta että kun saa tietoa uudesta niin palataan asiaan jos vaikka tilais ensimmäisten joukkossa sit semmoisen seuraavaksi...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”