Käyttöauto 3000eurolla

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Mou
Viestit: 1638
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Samuli H kirjoitti:
Mou kirjoitti:Esimerkiksi turvalliset ja rivakat ohitukset ei onnistu mainitsemillasi teholukemilla. Useamman auton letkan ohituksiin tarvitsee jumalattoman suoran ja jos yllättäen tarvitaankin lisää voimaa, niin mitään ei ole tehtävissä kun kaikki voima on jo pelissä.

Toinen on ihan matka-ajo. Yleensä tuollaiset autot on välitetty kaupunkiolosuhteisiin ja maantiellä puhumattakaan moottoriteistä kierrokset nousevat ja kulutus nousee. Noh, uudemmissa rupeaa toki olemaan näitä vaihteita enemmän ja niillä saadaan kompensoitua kierroksia.
Tämäkin on ihan asennekysymys ja vastakysymyksenä voidaan esittää että miksi aina pitää niin kiire olla että joutuu ohittelemaan? Useamman vaparidieselin omistaneena olen niilläkin aina ehtinyt ajoissa perille. Tuo minun 123 on aivan äärimmäisen laiska mutta kyllä silläkin omat fiilikset saa ajellessa. 126 on turbo ja sillä pääsee jo rekastakin ohi mutta yhtä kaikki molemmilla olen aina ollut ajoissa perillä ja leppoisalla kyydillä. 8)
Tämä onkin juurikin asenne kysymys, olet oikeassa. Pahoittelut turhasta offtopicista johon provosoiduin vastaamaan. :) Ei se mulla ole koskaan aikataulu kysymys ollut. Tykkään vaan ajaa kovaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2568
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Minä en jännittäisi yhtään noita KIA, Hyundai, Daewoo/Chevrolet tuotteita. Väitän että kohtuu kilometreillä ja hyvillä varusteilla löytyy annetussa hintaluokassa varsin huoleton auto noista korea/kaukoitä valmisteista.

Meillä rouva ajelee vanhalla W202 bensa mersulla koska hän tykkää siitä. Mutta tuhannen kilometrin vuokra-auto kokemusella myös KIA Sportage on ajoittain esiintynyt keskusteluissa...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Samahan se millä kilsat taittaa jos ei rengasmelut, kolinat ja etuvetoisen vetelyt haittaa :lol: Taatusti pääsee helpommalla ja halvemmalla jos ei tee huoltoja/korjauksia itse. Jos itse, silloin taksimallin mersu on osiltaan niin edullinen ettei taida paljon millään samaan euroa per kilsa hintaan päästä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Nuihin raisuihin nyt ei ainakaan kannata kajota. Ja sama dodgessa. On niitä only in america vikoja ja ominaisuuksia. ninim. chyrsler jeep ja dodge merkkihuollossa töissä.

300c kuskin muuten todella ylimielisiä mulkkuja lähes kaikki, vähän tyyliin audi bmw.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samuli kirjoitti:Kyllä mersutkin kelpaa ei siinä mitään. 3000eurolla ei vaan saa ruosteetonta ilmastoitua hyväkuntoista mersua kun puhutaan uudemmista kun w124/201.
Ainakin teoriassa on mahdollista löytää W202 joka täyttäisi kriteerit.
Täydellinen ruosteettomuus on pahin kanto kaskessa, mutta kylläpä se myös ooppelit ja tojotat jne karsii vähiin.

Värejä:

[nettiauto]6275211 [/nettiauto]

[nettiauto]6135249[/nettiauto]

[nettiauto]6591288[/nettiauto]
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

[nettiauto]6631996[/nettiauto]

Kolmetonnia tulis hinnaksi, kun maksaisi vuoden diisseliverot.
Ei ihan paskoja autoja, kun noilla kilsoilla kuskinpenkkikin ehjä :shock:

Käytännön suorituskyky jotain muuta kuin vaparibensoilla & kulutus todella maltillista. Ja tietty ne pakolliset, eli ilmastointi ja Webasto.
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Volvo s/v 70. Hankalin noista kriteeteistä on toimivan ilmastoinnin löytäminen :) Ne monesti vaatii huoltoa jos sellainen on. Sinkkikori ei ruostu ja koneet kestää kevyesti puol milliä kun huoltaa. Vaparin kun hankkii niin ei tarvii alkaa turbon huoltamiseen, ja 10 venttiiliset kuulemma on kestävämpiä kuin 20v. Itellä nykyisin s70 -97 tuolla 10v 2.4 vaparikoneella, voimaa kyllä on sopivasti. Ja ne penkit, on kyllä mahtavat :lol: Ei voi kyllä edellisen w124 mesen penkkeihin verrata volvon puolinahkasohvia, ne vaan on hyvät istua.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

mesekisti kirjoitti:Volvo s/v 70. Hankalin noista kriteeteistä on toimivan ilmastoinnin löytäminen :) Ne monesti vaatii huoltoa jos sellainen on. Sinkkikori ei ruostu ja koneet kestää kevyesti puol milliä kun huoltaa. Vaparin kun hankkii niin ei tarvii alkaa turbon huoltamiseen, ja 10 venttiiliset kuulemma on kestävämpiä kuin 20v. Itellä nykyisin s70 -97 tuolla 10v 2.4 vaparikoneella, voimaa kyllä on sopivasti. Ja ne penkit, on kyllä mahtavat :lol: Ei voi kyllä edellisen w124 mesen penkkeihin verrata volvon puolinahkasohvia, ne vaan on hyvät istua.
ÄÄNI TÄLLE......ja siksi että mulla olis tohon hintaluokkaan tulossa "uusi"eli MK2 koppanen volvo v70 ihan lähipäivinä....saattaa mennä vähän yli 3000 tai sitten ei....katotaan nyt onko vikoja isompia kun tiedossa..... :wink:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Näin se menee.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Toinen veljmies on ajellut tyytyväisenä Chevyn Aveolla. Siinähän on Opelin kone yms. Sama taitaa olla kuin Daewoo.

100tkm takana ja ainoo isompi remontti oli abs ohjainyksikön vaihto, joka sekin meni takuuseen.

Edessä on riittävät tilat, mutta takana ei juurikaan tarvi matkustaa saati haaveilla isosta tavaratilasta.

Täyttää tarpeen siirtymiseen paikasta a paikkaan b. :)
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tuo Leon on noteerattu ja voisin sitä käydä katsomassakin. Myös nuo C-mersut kiinnostaisi ainakin minua mutta sijainnit pitäisi olla joko Ylivieskan tai Turun läheisyydessä ainakin nyt alkuun.

S/V70 on hyvä peli mutta onko se vähän liian iso? Mites Volvon automaatti? Bensahan niille maistuu mutta kyllä se kyytikin on mukavaa.
Mitä tyyppivikoja noissa on ollut?

Aveo on aika pieni. Pystyyköhän sillä ajamaan yli satasta ilman kuulosuojaimia?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kaksi vuosituhannen tältä puolen olevaa Toledoa olen lähipiiriin "ostattanut" ja toista huoltanutkin. Tdi-pannulla hyviä arkipelejä ja kestää kilometrejä siinä missä isommatkin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pystyy aveolla yli satasta ajamaan kunhan se ensin kiihtyy. Eihän se mikään hiljainen ole mutta jostain on tingittävä.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Itselleni tuli talviautoksi (hieman etuajassa) Seat Cordoba 1.9 SDI -04, ajettu 215 tkm. Hinta reilusti alle kolme tonnia. Dieselverokin pienemmästä päästä.

Tähän mennessä tyytyväinen tuohon peliin, autohan on pitkälti VW Polo johon lisätty iso takakontti. Ei tuo mikään farkku ole, mutta pärjäähän tuolla jos ei lastenvaunuja tai muita isompia tarvitse kuskata. Lapsista 2/3 mahtuu kerralla kyytiin, mikä riittää hyvin. Koko perheellä liikutaan sit isolla tila-autolla.

Osat vaikuttaisi olevan edullisemmasta päästä. Tein jarrurempan (Jarrulevyt+palat+rummut+kengät+asennussarjat) karvan päälle 200 euroa, mielestäni ei paha (Väykkyyn vastaavat taitaa saada itse asiassa vähän halvemmalla). Itse oli helppo asentaa.

Autossa ei ole juuri varusteita:
- ei turboa
- ei ilmastointia
- ei sähkösäätöjä (paitsi etulasit)
- ei kauko-ohjattua keskuslukitusta (vain tavallinen kuskin ovesta toimiva)
- ei webastoa (lohkolämmitin taitaa olla sentään...)
- ei cd-soitinta tai muita perusradiota kummempia hifejä

=> Sopii oikein hyvin meikäläiselle, jolla ei ole varaa korjaamolaskuihin eikä kauheasti aikaa itse laitella autoa. Perus köyhän ihmisen auto siis.

Uskaltaisin suositella kyllä ainakin näitä hieman vanhempia VAG-konsernin dieselvehkeitä ja miksei bensakoneitakin? Joitakin sudenkuoppia noissakin tosin taitaa olla (tietyt PumpeDuse koneet ainakin?). Turbolla tai ilman, ihan oman tarpeen mukaan.

64 hp ei ole paljoa, mutta - ajelen 20 km työmatkaa suuntaansa, matkalla ei tarvitse ohittaa ketään. Eipä tässä enempiä tehoja osaa kaivatakaan. Nyt vaan jännitetään miten tuo toimii talvella, ilmeisesti tässä uudempikoppaisessa ei enää ole esim. lukkojen jäätymisongelmaa kuten edeltäjässään...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Samuli H kirjoitti:S/V70 on hyvä peli mutta onko se vähän liian iso? Mites Volvon automaatti? Bensahan niille maistuu mutta kyllä se kyytikin on mukavaa.
Mitä tyyppivikoja noissa on ollut?
Jos seitenkymppi tuntuu liian isolta (millä tapaa isolta :o ) niin mites s/v40 :wink: Ei oo kyllä kokemusta ko mallista. 70-sarjan volvojen (Ensimmäisen sukupolven) "tyyppivioiksi" listaisin seuraavaa omien kokemusten ja kuulopuheiden perusteella:

*Sähköikkunoiden kytkinpaneeli kuskin ovesta hajoaa jos ei ole jo hajonnut jolloin ei saa ikkunoita oikein kiinni, yleensä aukeavat kyllä :lol: Puhdistus voi auttaa mutta uuden osan saa suoraan kiinasta 30€ postikuluineen...
*Venttiilinvarrenkumit monesti vuotaa pikkuisen jolloin kylmänä käynnistäessä pölläyttää sinistä, lämpimänä ei välttämättä savuta ollenkaan.
*Raidetangon päät, koiranluut ja alapallonivelet on monesti myös vaihtokohteita
*Abs yksikkö kaipaa toisinaan huoltoa, oireilee abs valona ja itse boksista voi kuulua surinaa. Joku niitä korjaa, olikohan ~100€ parin vuoden takuulla se korjaus. Huhuja tee-se-itse korjauksistakin liikkuu...

Eipä nyt muuta tule mieleen :lol: Jos se 2.5 litranen kone haukkaa jotain 8-10l satasella niin onko se nyt hirveesti samanikäisiin (ykköskoppa 97-99?) samankokoisiin autoihin verrattuna.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

tyyppivikoja volvossa on niin kuin muissakin autoissa,etupään nivelet mutta ei tarvii joka eikä edes joka toinen vuosi vaihdella,ja yleempänä oli muita pikku juttuja+ sisätilanflektit joskus konehuoneesta sama,kaasuläppäkotelo(jos keltasella tarralla niin vaihdettu(eikä enään hajoa)......sitten kun kierros kaikkia vaihdeltu(iskarit jos nivomatit niin kalliit,mutta kestää kyllä sen puolimiljoonaa) niin taas ajaa puolimiljoonaa :wink: ja laatikko no tämä se on esson baarien lempiaihe,jos huollettu ajallaan ei hajoa,no toki kaikki saa paskaksi mutta normikäytöllä kestää kyllä.....paremmin kuin saksalaisten laatikot :roll: ja MK2 kulutus on hyvinkin siedettävä.....ei kait muuta kun kuva(tulee pian kun saan kameran tyhjäksi) perään ja ostamaan volvo täältä.......on sitten kaikki viat valmiiksi korjattuna..........pari pikku juttua olis......mutta ei käyttöä haittaavaa ja osat tulee ruotsista perjantaiksi joten sitten nekin on korjattu........
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

mesekisti kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:S/V70 on hyvä peli mutta onko se vähän liian iso? Mites Volvon automaatti? Bensahan niille maistuu mutta kyllä se kyytikin on mukavaa.
Mitä tyyppivikoja noissa on ollut?

*Abs yksikkö kaipaa toisinaan huoltoa, oireilee abs valona ja itse boksista voi kuulua surinaa. Joku niitä korjaa, olikohan ~100€ parin vuoden takuulla se korjaus. Huhuja tee-se-itse korjauksistakin liikkuu...

Eipä nyt muuta tule mieleen :lol: Jos se 2.5 litranen kone haukkaa jotain 8-10l satasella niin onko se nyt hirveesti samanikäisiin (ykköskoppa 97-99?) samankokoisiin autoihin verrattuna.
ABS vika,jos ei ole anturi tai kehä minkä yleensä kertoo kone pistokkeessa käynnin jälkeen....niin tee-se-itse korjaus vaatii kolvin ja tinaa boxissa on muutama "kylmä juotos paikka"ei muuta....riippuu vuosi mallista mutta hyvinkin peruskoulu pohjalta tehtävissä.....jopa minä tiedän kuinka se korjataan!
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Kuva

toki ei pitänyt olla vissiin mikään auton myynti topic mutta tossa olis aika lähellä sun summaa oleva kehon liikutin,voidaan jatkaa vaikka yv-lä jos asia kiinostaa.....laitan sen jossain vaiheessa myyntiin kuitenkin mutta kysy jos kiinostaa..... :D
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kiitos pumballe infosta ja tarjouksesta. Laitetaan tästä infoa eteenpäin ja katsotaan jos tämä alkaa kiinnostaa.

Miten MK1 suhtautuu tuohon MK2:seen? Minä olin käsityksessä että tässä puhutaan juuri tuosta ykkössarjalaisesta kun ollaan tässä hintaluokassa. Tekeekö sellaisella kanttimallilla mitään? Omat kokemukset on vuosien takaa kaverin isän työautosta joka kyllä oli hyvin mukavakyytinen ja jämäkkä eli siis S70 MK1.

Meillä oli perheessä ykkössarjalainen S40 yli 15 vuotta eli sellaisesta on kyllä kokemusta. Hyvä peli se oli mutta nyt kun noissa alkaa ikä jo painaa niin jättäisin sen pois laskuista.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Velipojalla on useamman vuoden ollut ykköskoppainen V70 ja kyllä se hyvä peli on.
Bensaa kyllä palaa hyvän kulun kääntöpuolena, sillä on se turbollinen joku 170 hv versio automaatilla.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tuommoinen Vulva on kyllä vihon viimeinen rahareikä, jos edullinen auto pitää laittaa :shock: Itse kallistuisin tuolla hinnalla kans noihin Korean peleihin. Ehkä just Hyundai Getz vois olla paras vaihtoehto.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

cmeli kirjoitti:Tuommoinen Vulva on kyllä vihon viimeinen rahareikä, jos edullinen auto pitää laittaa :shock:
Serkkupoika kehui että kasipätkä oli varmaan edullisin ylläpidettävä mitä hällä on ikinä ollut - vähän vikoja, osat halpoja. Nyt loppuaikoina, vähän ennen vaihtoa, söi jo sen verran öljyä tosin ettei tarvinnut öljynvaihtoja miettiä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

cmeli kirjoitti:Tuommoinen Vulva on kyllä vihon viimeinen rahareikä, jos edullinen auto pitää laittaa :shock: Itse kallistuisin tuolla hinnalla kans noihin Korean peleihin. Ehkä just Hyundai Getz vois olla paras vaihtoehto.
HÖPÖHÖPÖ!!!monta ollu ja en voi kehua rahareijäksi......hemmetin hyviä autoja ajaa ja omistaa/varaosat halpoja ym!ja hei mitä tekee jollain Hyndailla,eihän sinne mahdu aikuinen sisään edes :shock:
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Samuli H kirjoitti:Kiitos pumballe infosta ja tarjouksesta. Laitetaan tästä infoa eteenpäin ja katsotaan jos tämä alkaa kiinnostaa.

Miten MK1 suhtautuu tuohon MK2:seen? Minä olin käsityksessä että tässä puhutaan juuri tuosta ykkössarjalaisesta kun ollaan tässä hintaluokassa. Tekeekö sellaisella kanttimallilla mitään? Omat kokemukset on vuosien takaa kaverin isän työautosta joka kyllä oli hyvin mukavakyytinen ja jämäkkä eli siis S70 MK1.

Meillä oli perheessä ykkössarjalainen S40 yli 15 vuotta eli sellaisesta on kyllä kokemusta. Hyvä peli se oli mutta nyt kun noissa alkaa ikä jo painaa niin jättäisin sen pois laskuista.
Tämä on siksi halpa(suhteellinen käsite)kun haluan itselleni takaisin MK1 koppasen,onhan tää 2 versio hiljasempi,vakaampi ym ajettava osat samoin halpoja(jos tietää mistä ostaa)viat suurin piirtein samoja kuin MK1 joitain pikku juttuja on mitä tullu paremmin esille kun on sähköä enenpi....mutta mun silmään vaan osuu enenpi toi 1 koppa....siksi laitan tän kiertoon toki ei paskempi ajaakaan just tuuppasin 300km ja kulutus kohtalainen 7-8l että ei paha,siinä tämä kori on parantunu että kulutus on pienentynyt roimasti MK1 nähden....ja jos ei halua kaikkia osia siniseltä ostaa niin näitä on purettuna myynnissä joka niemennotkossa joten käypää tavaraa vaikka kuinka ja edullista.
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Ittellä saattaas tulla tarve hankkia vajaan 3keuron kulkine työmatkoille. Työmatka tulee todennäköisesti olemaan tasan 100km/suunta. Tälle matkalle olisi siis jo kiva kun olisi kesäksi ilmastointi ja vakkari, tosin jälkimmäinenkään ei ole pakollinen asia. Webasto on iso +. Mutta luotettava ja OIKEASTI piäniruakaane laite sais olla, todennäköisesti matkanopeus tulee olemaan reipas kun pääasiallinen siirtyminen on 80km on puhdasta maantietä yhteensoittoon.. Pääasiassa japanin poijan tuotteet kiinnostaa ja tuollainen edellä mainittu Seat Leon on käynyt mieles. Mites nuo vuosituhannen vaihteen 220CDI kuten http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Mb_2 ... a=11&w=106 , millaisia laitteita ovat ja paljos ne kuluttaa :?:
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

paljos ne kuluttaa
Veikkaan että mainitussa työmatka-ajossa noin viittä ja puolta.
Kokemustakin on, että ei ihan veikkauspohjalta mennä, mutta ajotapa ym. vaikuttaa.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kävin ajamassa tuolla ylempänä mainitulla Seat Leonilla ja olin positiivisesti yllättynyt miten mukava kyyti sellaisessa on. Myös äänitaso on yllättävän hiljainen, tosin motarivauhtia en päässyt kokeilemaan. Tuossa yllämainitussa autossa kyllä näkyi jo kuljetut kilometrit mutta ei hintakaan ole enää paha kun huomio nuo varusteet.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

cmeli kirjoitti:Tuommoinen Vulva on kyllä vihon viimeinen rahareikä, jos edullinen auto pitää laittaa :shock:
Täsmennätkö?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

pumba kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Miten MK1 suhtautuu tuohon MK2:seen? Minä olin käsityksessä että tässä puhutaan juuri tuosta ykkössarjalaisesta kun ollaan tässä hintaluokassa. Tekeekö sellaisella kanttimallilla mitään? Omat kokemukset on vuosien takaa kaverin isän työautosta joka kyllä oli hyvin mukavakyytinen ja jämäkkä eli siis S70 MK1.
Tämä on siksi halpa(suhteellinen käsite)kun haluan itselleni takaisin MK1 koppasen,onhan tää 2 versio hiljasempi,vakaampi ym ajettava osat samoin halpoja(jos tietää mistä ostaa)viat suurin piirtein samoja kuin MK1 joitain pikku juttuja on mitä tullu paremmin esille kun on sähköä enenpi....mutta mun silmään vaan osuu enenpi toi 1 koppa....siksi laitan tän kiertoon toki ei paskempi ajaakaan just tuuppasin 300km ja kulutus kohtalainen 7-8l että ei paha,siinä tämä kori on parantunu että kulutus on pienentynyt roimasti MK1 nähden....
Yllä oleva pätee 97 I version ja 2001 II version vertailussa.

Kahden viimeisen vuoden suorakylkinen onkin sitten eri asia, koska tinaviitosen vapariversiot päivitettiin jo tuolloin, ja kone on tasan sama kuin pattikylkisessä ja niin on kulutuskin. Tankkikirjan mukaan ajoin omalla 2000-mallisella ympärivuotisen keskikulutuksen juuri alle 8 sadalle, ja se V70 oli vielä perheen ainoa vetokoukullinen ja ainoa suksilaatikon kuljetuslavetti. 99-mallin uusi moottori pudottaa kulutusta tehtaan mukaan 1.4 litraa sadalle ja omat havainnot 850, V70 ja S70 malleista vahvistavat sen.

Onko pattikylkisessä oikeasti enemmän sähkölaitteita? Saman moottorinvaihdoksen yhteydessä tuli käyttöön CAN -väylä ja pattikylkisen BSR-testeri keskustelee sujuvasti 99-mallista eteenpäin suorakylkisten kanssa myös. Ainakin meillä nähdyt 2 suorakylkistä ovat olleet erittäin huolettomia tässäkin suhteessa.

700-sarja oli Volvomaisen ketterä ja kääntyy tiukemmin kuin joku Toyota Yaris tai muu kömpelö möhkäle. Ei liioittelua, vaan fakta. Suorakylkinenkin kääntyy siinä missä joku nykypäivän kikotin, vaikka kääntöympyrä takavetoisesta parikymmentä senttiä kasvaakin. Pattikylkisellä se kasvaa sitten pari metriä. Suorakylkisen akseliväli on 10 senttiä lyhempi kuin 740, ja ellei se käänny riittävän tiukasti, ovat jäljelle jäävät vaihtoehdot vanha takaveto-Volvo, alkuoeräinen Mini ja Lontoon taksi.

Uusi on mukavampi, tilavampi ja hiljaisempi. Suorakylkinen V70 oli uutena hiljainen farkku, mutta siitä ajasta on kauan aikaa. S70 on sitä hiljaisempi, mutta ei mielestäni pärjää Pumban yllä esittelemälle pattikylkiselle.

Lisään sekä uuden että vanhan mallin tyyppivikalistalle moottorin yläpuolisen ja alapuolisen tukikumin. Helppo vaihtaa ja hintaa alun toista sataa yhteensä, mutta kannattaa vaihtaa ajoissa, ennen kuin eessuntaas heiluva moottori nitkuttaa pakoputken poikki.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 25.8.2014 6:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

pumba kirjoitti:(iskarit jos nivomatit niin kalliit,mutta kestää kyllä sen puolimiljoonaa) niin taas ajaa puolimiljoonaa
...
MK2 kulutus on hyvinkin siedettävä...
Hyvin on nivåmaticit kestäneet, jos noin pitkälle on päässyt. Mutta sitten kun se lopulta kosahtaa, se ei ole mikään tonnin ilmajousi, joka on pakko korvata samanlaisella. Jos tasonsäätövaimentimen hinta hirvittää, voi tilalle vaihtaa ihan tavalliset iskarit.

Kuten jo yllä sanoinkin, pattikylki kuluttaa vähemmän kuin 97-98 S/V70, mutta saman kuin 99-2000 suorakylki, jossa on sama kone. Vanha on B5252 / B5254 ja uusi B5244. Vanhassa on vielä kaasuvaijeri ja uuden kaasuläppä on fly-by-wire.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”