Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Mersun harrastamisen lisäksi on minulla pari Alfaakin, 164 T.Spark 2.0 1991 ja 164 Super V6 3.0 A 1995.
Käyttöauto-osastossa on VW Passat 1.8 ja Toyota Avensis Verso 2.0
Matkailuautoja on ollut MB 608 ja 508 alustoilla. Sekä Setra 210 HD 1986 bussi MB:n V6 koneella. Oli muuten Setra parempi ajaa kuin moni saman ikäinen henkilöauto.
Sitten on ollut moottoripyöriä, viimeiset 30 vuotta pääasiassa italialaisia Laverda, Aprilia, Ducati ja Moto Guzzi.
Käyttöauto-osastossa on VW Passat 1.8 ja Toyota Avensis Verso 2.0
Matkailuautoja on ollut MB 608 ja 508 alustoilla. Sekä Setra 210 HD 1986 bussi MB:n V6 koneella. Oli muuten Setra parempi ajaa kuin moni saman ikäinen henkilöauto.
Sitten on ollut moottoripyöriä, viimeiset 30 vuotta pääasiassa italialaisia Laverda, Aprilia, Ducati ja Moto Guzzi.
Fiat 125 Special vuosimallia 1970
Autostani on paljonkin tarinaa Fiat -kerhon lehdessä "Bellissima" 1/2008 koskien autoni entisöintiä sekä myös saman lehden numerossa 2/2010 koskien autoni museokatsastusta. Jos ystäväpiiriisi kuuluu Fiat-Lancia-Abarth henkisiä harrastajia, niin ilmeisesti voit lainata näitä lehtiä ystäviltäsi. Myös Juha Vartiaisen äskettäin kirjoittamassa kirjassa nimeltään "Harrastuksena Museoajoneuvo" on autostani tekstiä sekä myös kuvia. Kirjan kustantaja on Alfamer.
Seuraavassa postissani vähän myöhemmin yritän lähettää kuvia autostani. Tämä kuvien lähetys on ainakin minulle vielä melkoisen haastava homma. Kuvat menevät yleensä sinne sun tänne. Onneksi palstan asiantuntijat ihan mielellään opastavat yksinäistä kulkijaa näissä asioissa.
Seuraavassa postissani vähän myöhemmin yritän lähettää kuvia autostani. Tämä kuvien lähetys on ainakin minulle vielä melkoisen haastava homma. Kuvat menevät yleensä sinne sun tänne. Onneksi palstan asiantuntijat ihan mielellään opastavat yksinäistä kulkijaa näissä asioissa.
Vaihteen ja huvin vuoksi päätin kokeilla jotain muutakin kuin nissania, bemaria tai mersua, ensinnämainittuun en tosin aio enään ikinä koskea kun jotenkin järjissäni olen. Tai vaihtoehtoisesti jos rauhottavia kuluu alle levyllinen päivässä. Jälkimmäiset ihan mukiinmenevää ja tulee varmasti vielä joskus olemaankin.
Eli mitäkö hankin, tietysti erittäin halpa ja pitkällä leimalla. Sanotaanko vinkkinä että ohjaus on mersumainen tunnoton ja epämääräinen, jousitus mukavampi josta johtuen ohjauksen samankaltaisuus. Perinteinenkö ratkaisu jousituksessa, ei ollenkaan. Eli tässä kohdin joku varmasti jo keksi että sitikka kyseessä, no paljastetaan mallikin vielä. Eli 97 vuotinen Xantia farmarina.
Ensimmäiset fiilikset autosta on tuo jousitus, joka viallisenakin on melko mukava. kone on nöyrä ja kiukkuinen 1.8 16venanen. Sisatilat hyvät, viistoa luukkua lukuunottamatta, takajalkatilat selkeästi väyrystä suuremmat, penkit positiivinen yllätys. En odottanut että pystysin tuollasella yli puolta tuntia ajamaan pysähtymättä venyttelemään. Varusteitahan tuossa yksilössä on yhtä paljon kuin alunperin Suomeen myydyssä 124 mersussa. Eli ei mitään. Sähköt pääosin toimii, tieten muutamia ranskalaisuuksia mahtuu mukaan mutta niiden kanssa voi elää.
Automaatti tuo kyllä olisi saanut olla mutta sekin on asia minkä kanssa voi elää, vatkataan mul.... keppiä sitten. Yksi suuri yllätys kyllä oli tuon hiljaisuus, melko hyvin kestää jopa vertailua +200kg painavempiin farkkuihin. Painon puolesta odotukset oli melko vähäiset mitä melun eristämiseen tulee, mutta melko hyvin onnistunut tapaus sen osalta.
Eli mitäkö hankin, tietysti erittäin halpa ja pitkällä leimalla. Sanotaanko vinkkinä että ohjaus on mersumainen tunnoton ja epämääräinen, jousitus mukavampi josta johtuen ohjauksen samankaltaisuus. Perinteinenkö ratkaisu jousituksessa, ei ollenkaan. Eli tässä kohdin joku varmasti jo keksi että sitikka kyseessä, no paljastetaan mallikin vielä. Eli 97 vuotinen Xantia farmarina.
Ensimmäiset fiilikset autosta on tuo jousitus, joka viallisenakin on melko mukava. kone on nöyrä ja kiukkuinen 1.8 16venanen. Sisatilat hyvät, viistoa luukkua lukuunottamatta, takajalkatilat selkeästi väyrystä suuremmat, penkit positiivinen yllätys. En odottanut että pystysin tuollasella yli puolta tuntia ajamaan pysähtymättä venyttelemään. Varusteitahan tuossa yksilössä on yhtä paljon kuin alunperin Suomeen myydyssä 124 mersussa. Eli ei mitään. Sähköt pääosin toimii, tieten muutamia ranskalaisuuksia mahtuu mukaan mutta niiden kanssa voi elää.
Automaatti tuo kyllä olisi saanut olla mutta sekin on asia minkä kanssa voi elää, vatkataan mul.... keppiä sitten. Yksi suuri yllätys kyllä oli tuon hiljaisuus, melko hyvin kestää jopa vertailua +200kg painavempiin farkkuihin. Painon puolesta odotukset oli melko vähäiset mitä melun eristämiseen tulee, mutta melko hyvin onnistunut tapaus sen osalta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Onnittelut hankinnasta. Olen joskus luullut omistaneeni tuollaisen mutta sitten heräsin. Kuulemma kivoja vehkehiä.Mulqvist kirjoitti:97 vuotinen Xantia farmarina.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HA!
Sain tänään loppukesän lähikulkuneuvoni valmiiksi; saanko esitellä:
STEELARROW (työnimeltään Alaston Tunturi)
Runko on n. 30-40 vuotias Tunturi.
Etujarru, eturattaat, jalka ja takalokasuoja originaaleja.
Vanteet, stonga, takajarru, jarrukahvat ja vaihteet 30-vuotiaasta Kulkurista.
Jarrupalat ja satula uusia.
Runko hiekka- ja soodapuhallettu, hiottu, harjattu ja lakattu.
Josko sitä huomenna pääsisi kokeilemaan jo asvaltille
Sain tänään loppukesän lähikulkuneuvoni valmiiksi; saanko esitellä:
STEELARROW (työnimeltään Alaston Tunturi)
Runko on n. 30-40 vuotias Tunturi.
Etujarru, eturattaat, jalka ja takalokasuoja originaaleja.
Vanteet, stonga, takajarru, jarrukahvat ja vaihteet 30-vuotiaasta Kulkurista.
Jarrupalat ja satula uusia.
Runko hiekka- ja soodapuhallettu, hiottu, harjattu ja lakattu.
Josko sitä huomenna pääsisi kokeilemaan jo asvaltille
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Oli pakko tunnustaa häviöni taistelussa ruostetta vastaan ja niinpä tein elämäni nopeimmalla päätöksellä autokaupan. Eemeli sai jäädä Sport Car Centeriin ja kotiin ajeltiin Chryslerin 300C SRT DEsignillä. Vuosimalli on 2008 ja kilsoja 198 tuhatta, suomiauto. Vielä tuntuu mukavalta, mutta aika murheellisia nämäkin ovat. Paljon tuossa on mersua, kone, loota, perä ripustuksineen sekä joitain yksittäisiä nippeleitä. Osaisiko joku sanoa, mistä nämä v6-dieselit hörppii polttoainejärjestelmäänsä ilmaa, pitkä vietäri aamuisin ja ajon jälkeen naftan vieno tuoksahdus. Pikaisesti katottuna moottorisuojan alle, en vuotoja huomannut.
Tämmönen. Tän viikon tiistaina levis vanha opel käsiin, ja työmatkan takia suunniteltu diesel-auton hankinta nopeutui. Siitä syystä tutulta kauppurilta hain tämän kuvan yksilön, 2,5TDi klonkkarin.
On navigaattorimankkaa (alkuperäinen), ilmastointia ja muuta herkkua. Pirun tömäkkä ajaa, nöyrä mutta ihan riittävän tehokas kone. Tiptronicilla voi tökkiä itekin, jos haluaa, mutta herrasmies ajaa automaatilla. Mittarissa on 337tkm, eli vielä pitäs olla kilsoja edessä riittämiin.
Etupäässä on erittäin jämäkät valokannakkeet. Suoraan runkopalkkiin pultatut. Eli isoa ämpäriä olis varaston hyllyltä tulossa keulille
Kaukalomatot ja sisätilalämppäri tarviis ostaa, kun edellinen omistaja on kankaisilla ajanu näemmä kesät talvet.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Aina ei Subarulla ajo onnistu,
(isäukko törkeästi vie auton), jolloin ajossa moinen baijerilainen mutteriwiritelmä:
Kaksi ekaa kuvaa on otettu liikkeen pihalta uutena ennen auton luovutusta tammikuussa 2013, ekassa kuvassa näemmä näkyy oman pirssin perä jopa.
Onhan tuo hyvä ajaa, vaikkakin en sitä talveksi itse huolisi ajoon, koska sitä on tullut totuttua nelivetoisen käyttäytymiseen. Kesällähän tuo bmw on aivan loistava, sport-laatikko vaihtaa ajatuksen voimalla ja hieman paremminkin. Subarussa nyt tällä hetkellä 97tkm, Baijerilaisessa isällä näytti viikonloppuna olevan 53tkm mittarissa. Hyvin se kiinni vetää, vaikka itsellä tulee se 25tkm vuoteen.
Viikon verran tuossa kuukausi takaperin oli Subaru ja BMW mulla hallissa. Jostain syystä, kun ei liukasta ollut, niin tuon ajan löysin joka aamu itseni BMW:n ratin takaa. On se kaupungissa pirun mukava laite, on se sitä kyllä maantielläkin.
Bmw e30 320i cabriolet -90
-180 tkm ajettu
-H&R cup kit alusta
-9x16" BBS RS replicat 205/45/16 renkailla
-OEM performance etulippa
-OEM takalippa
-OEM sumuvalot
-OEM M-tech 1 ratti
-OEM M-tech 1 nuppi
-OEM business cd
-OEM tekstiilimatot
-180 tkm ajettu
-H&R cup kit alusta
-9x16" BBS RS replicat 205/45/16 renkailla
-OEM performance etulippa
-OEM takalippa
-OEM sumuvalot
-OEM M-tech 1 ratti
-OEM M-tech 1 nuppi
-OEM business cd
-OEM tekstiilimatot
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Talviautona toiminut jo useampana vuotena tuollainen kuvanmukainen aluminisukkula. En ole parempaa talviautoa keksinytkään paitsi uudempi vastaava ja tässä muutaman vuoden sisällä tuo vaihtuu 10v tuoreempaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Täähän pelaa kuin Buickki! 3kk, 14tkm, 7,2l/100km. Mainio keksintö!
-Spöke-
-Spöke-
spöke kirjoitti:Oli pakko tunnustaa häviöni taistelussa ruostetta vastaan ja niinpä tein elämäni nopeimmalla päätöksellä autokaupan. Eemeli sai jäädä Sport Car Centeriin ja kotiin ajeltiin Chryslerin 300C SRT DEsignillä. Vuosimalli on 2008 ja kilsoja 198 tuhatta, suomiauto. Vielä tuntuu mukavalta, mutta aika murheellisia nämäkin ovat. Paljon tuossa on mersua, kone, loota, perä ripustuksineen sekä joitain yksittäisiä nippeleitä. Osaisiko joku sanoa, mistä nämä v6-dieselit hörppii polttoainejärjestelmäänsä ilmaa, pitkä vietäri aamuisin ja ajon jälkeen naftan vieno tuoksahdus. Pikaisesti katottuna moottorisuojan alle, en vuotoja huomannut.
Piti pitkä hiljaiselon jäläkee palata forumille ku perjantaina kävi kankaanpäästä hakee eka "mersun"
Mersun kone siinä on (kertokaapa viisaammat malli ? ).
Ja mersun automaatti laatikko.
Muu on sitte svensonie tekemää
Alkolukko tietokoneessa ois pop
En tosin ite ostanu vaan velipoika huutokaupasta meni huutamaa, piti sitte ostaa puolet pois nii saapaha vapaasti.
Oikee tienny kuulusko mihi osastoon nii laitetaa tänne muihi sekalaisii, siirtäköö modet sopivampaa.
Kysymyski ois heti, voiko tuota laatikkoa säätää jotenki nii ettei kone sammu ku pukkaa vaihteen silimää jos ei pole kierroksia josta seuraa että heti haluaa lähtiä liikkeelle.
Mersun kone siinä on (kertokaapa viisaammat malli ? ).
Ja mersun automaatti laatikko.
Muu on sitte svensonie tekemää
Alkolukko tietokoneessa ois pop
En tosin ite ostanu vaan velipoika huutokaupasta meni huutamaa, piti sitte ostaa puolet pois nii saapaha vapaasti.
Oikee tienny kuulusko mihi osastoon nii laitetaa tänne muihi sekalaisii, siirtäköö modet sopivampaa.
Kysymyski ois heti, voiko tuota laatikkoa säätää jotenki nii ettei kone sammu ku pukkaa vaihteen silimää jos ei pole kierroksia josta seuraa että heti haluaa lähtiä liikkeelle.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Kovin on mersumainen ajoltaan, jenkkmäinen näöltään ja euromainen tuntumaltaan. Tuossa on aika napakka jousitus ja ohjauskin on melko jäykkä paikallaan käänneltäessä, mikä tietenkin muuttuu ajossa ihan mukavan tunnokkaaksi. Väykkyyn verrattuna hiljaisempi, paremmat penkit ja korkeampi maavara. Ja paremmat stereot. Uloshan tuolta ei näe kuin arvaamalla, etututkien puute vaikeuttaa ahtaissa paikoissa pujottelua. Eniten ehkä mukavuustoiminnoista on ihmetyttänyt huoltonäytön puute. Ajotietokone laskee kaikennäköisiä kiihtyvyyksiä, muttei osaa kertoa öljynvaihdoista. Ehkä ameriikoissa ei liukasteita vaihdella, mene ja tiedä.dealer kirjoitti: spöke, miten muuten jos analysoit 300:a vertaillen mersuun ?
Se on myös kumma juttu, että tollanen vajaan parinkympin auto saa ihmiset kadehtimaan. Liikkeessä oli samanikäinen ja -hintainen Golf+, joka tuskin saisi kenenkään tuntemuksia kuumenemaan. Ei ole siis ujon ihmisen ajoneuvo.
-Spöke-
Osaako forumin asiantuntijat sanoa kuvan perusteella onko tuo meijä ruotsalaise tela-kömpime kone 250 vai 300 ?
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Pikkase on tehosta uupelo
Tasamaalla nippa-nappa 35 vetää eikä jaksa heittää nelosta silimää, pikkase ylämäkiä nii siinä ettei jouvu oven ravosta potkii vauhtia lisää ja alamäkee 40 jaksaa mennä ja tämä siis jäisellä tiellä.
Onneksi on puolittaja nii jotai toivoa päästä maastossa liikkuu ees tyhyjänä
Tasamaalla nippa-nappa 35 vetää eikä jaksa heittää nelosta silimää, pikkase ylämäkiä nii siinä ettei jouvu oven ravosta potkii vauhtia lisää ja alamäkee 40 jaksaa mennä ja tämä siis jäisellä tiellä.
Onneksi on puolittaja nii jotai toivoa päästä maastossa liikkuu ees tyhyjänä
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.