Mitä laitetaan? Quattro part 2, kiitos.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

tapio89 kirjoitti:
Mikä näissä saa venttiilin tippumaan männänpäälle? Lie täytyy nostajan mennä ihan kappaleiksi ja jättää venttiili alas?
Pumpparikoneessa nokka kuluttaa nostimen pinnan syvälle kuopalle kunnes se menee lopulta puhki. Tällöin nostimen sisältä pääsee paineet pois ja välys muuttuu niin isoksi, että venttiili ei aukea enää tarpeeksi. Vian voi havaita helposti muuttuneena käyntiäänenä ja imuputkistoon takaisin iskevänä sykäyksenä aina yhden tahdin kohdalla.
Tätä ei tosin kauaa kestä vaan nostimessa päällä oleva pieni reikä rouhiintuu nopeaan tahtiin isommaksi kunnes nostin romahtaa kokonaan ja venttiilin pää pääsee nokan käsittelyyn.

Sittenpä se onkin selvä tapaus.

Näin voi käydä alta 200tkm:n tai sitten mennään puoli miljoonaa ilman ongelmia mutta sanoisin, että tuommonen keskikokoinen farkku, esim. A4 tai Passat joka jo antaa vähän kuormaa koneelle+ Saksan autobaana+ longlife-öljynvaihtovälit niin ei varmasti päästä yli 250tkm...


tapio89 kirjoitti: Tuossa audissa muuten on kylmänä semmoinen ominaisuus että käy jännästi lotkottamalla. Tuohon oli laitettu nokka ja nostimet vuosi sitten ja niistä löyty kuitti, 280e. Ei taida sillä rahalla saada kovin merkkituotteita?
Ja välillä jää puolilämpimänäkin joku nostin naksuttamaan. Meinasin jo että laittas merkkinostimet ja kattoisi että mitä tuleman pitää.
Taitaa kiinalaiset nokan+nostimet juuri irrota tuohon rahaan ja työt siihen päälle, tosin kovin kauaa ei nokan vaihdossa mene. Pukkien pultit on venyvät ja ne olen ite aina myös vaihtanut, en tiedä menisikö vanhoillakin..

Ilman muuta kannattaa vilkaista kopan alle.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Jiitek kirjoitti:Pumpparikoneessa nokka kuluttaa nostimen pinnan syvälle kuopalle kunnes se menee lopulta puhki. Tällöin nostimen sisältä pääsee paineet pois ja välys muuttuu niin isoksi, että venttiili ei aukea enää tarpeeksi. Vian voi havaita helposti muuttuneena käyntiäänenä ja imuputkistoon takaisin iskevänä sykäyksenä aina yhden tahdin kohdalla.
Tätä ei tosin kauaa kestä vaan nostimessa päällä oleva pieni reikä rouhiintuu nopeaan tahtiin isommaksi kunnes nostin romahtaa kokonaan ja venttiilin pää pääsee nokan käsittelyyn.
Jaa niin tähän tapaan?

Kuva

Tämä tosin bensakoneesta, Audi A6(C4) ja 2.6 V6 (ABC). Käyntiääni oli kuin Talbotissa.
Kokeeksi vaihdettiin vaan tuo yksi painin kun ei ollut tietoa onko muutakin hajalla ja tuon vaihtoon kun ei tarvinnut edes jakohihnaa käyttää irti.
Ei ollut muuta hajalla, ääni muuttui normaaliksi. Pitää nyt vaihtaa loputkin kun noissa on tuollaista syöpymää jokaisessa. Näkyy tuossakin kuvassa.
Kilometrejä tässä on 250tkm mittarissa, mitä lie sitten ajettu.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No jees, ainakin nostimen vaurio on selvästi sukua.

Olen pitänyt tuota vaivaa lähinnä pumpparidieselille ominaisena koska siinä on loppunut käytännössä tila nokka-akselilta kesken ja imu- ja pakonokat ovat jääneet väkiselläkin kapeiksi. So. kovat pintapaineet.

Ne nostimen ensimmäiset irtohilut löytyvät muuten sitten öljypumpun sihdistä josta ne pikkuhiljaa hankautuvat läpi öljypumpulle.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jahas, pikku paikkamaalaus lähti hanskasta kuskinpuolelta..

Kuva

Kuva

Vänkärin puoli päästää vähän vähemmällä:

Kuva
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt passaa. 8)
Tähdellisen parantola
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No jopa alkoi rouvaa täällä kiinnostaa. Tuleeko Audi myyntiin jossain vaiheessa?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mulla oli vajaan vuoden tuon korin S4. Ensivaikutelmahan tuosta mallista on hyvä, se on jotenkin tosi ajattoman ja sporttisen näköinen ja sisältäkin hieno, varsinkin mittaristo. 203:sen jälkeen audi näytti jotenkin tosi hyvältä ja nuorekkaalta. Mutta omassa alkoi häiritä sisustan nitinät ja natinat, en saanu ovitiivisteiden yläreunojen narinaa millään kuriin. Muutenkin se on aika muovisesti tehty. Lisäksi tosi pieni. Bensaakin se vei. Lisäksi audia ei todellakaan oo tehty niin että sillä ajettais puolen miljoonan ja miljoonan väliin.


Mutta toi neliveto on hyvä, auto hienon näköinen ja jos sisusta ei nitise niinku viimeistä päivää niin erinomainen talviautohan tuo on.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kyllä audi tulee varmaan viimeistään keväällä tarjolle. Jos yhtään itseäni tunnen. :roll:
Pikkuhinku ollut kokoajan V6 TDI Quattroa kohtaan. Ja nimenomaan kolmelitraisena. Mutta vielä tähänasti olen osannut ajatella järjellä ja kuunnellut 1.9TDI:n mieltä rauhoittavaa raksutusta.

Mulla ei ainakaan ole ollut moitteita nitinöistä ja natinoista näitte kahen kokemuksen kanssa. Mielestäni on erittäin hiljainen auto. :)
Itelle ainakin tällähetkellä mieluisampi auto mitä mersu, möin w211 eemelin pois ja -07 ceemersu on seisonnassa.


Kuva

Kuva

Kuva

Alustan korottaminen on käynyt muutamaan otteeseen mielessä, katsotaan että aiheuttaako toimenpiteitä. Ainakin kuvissa ui perä matalalla jonkunlaisen koukkupainon takia.

Soitinkin tuli päivitettyä rätisevästä pioneeristä orkkis RNS-E naviin. Ostin tuon navin jo edelliseen audiin, mutta oli liian iso kynnys alkaa hommaaman 2din keskikonsolia ja ilmastoinnin paneeleita. Tässä onneksi oli ollut jos joskun orkkis navi ja 2din reikä löytyi valmiiksi.
Ihan miellyttävä on tuo audin 2005 valmistettu navi, löytyy kaksi sd-korttipaikkaa yms.

Öljyt vaihdoin Teboilin Diamond Dieseleihin ja kone alkoi käymään paljon sievemmästi. Castrollin litkut ei tainnu olla mieluisia. :lol:
Tähdellisen parantola
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

tapio89 kirjoitti: Pikkuhinku ollut kokoajan V6 TDI Quattroa kohtaan. Ja nimenomaan 2,5 litraisena. Mutta vielä tähänasti olen osannut ajatella järjellä ja kuunnellut 1.9TDI:n mieltä rauhoittavaa raksutusta.

Itelle ainakin tällähetkellä mieluisampi auto mitä mersu :
On se talvella mukava tuo quattro, ei siitä pääse mihinkään. Epähuomiossa tuollaisen A6 2.5 TDI:n puolitoista vuotta sitten ostin, eikä raaski pois vaihtaa. Saattaa kyllä tulla väykkyä ikävä, kun alkaa tuo maailmanlopun tekniikka prakaamaan.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

-jorkki- kirjoitti:
tapio89 kirjoitti: Pikkuhinku ollut kokoajan V6 TDI Quattroa kohtaan. Ja nimenomaan KOLME! litraisena. Mutta vielä tähänasti olen osannut ajatella järjellä ja kuunnellut 1.9TDI:n mieltä rauhoittavaa raksutusta.

Itelle ainakin tällähetkellä mieluisampi auto mitä mersu :
On se talvella mukava tuo quattro, ei siitä pääse mihinkään. Epähuomiossa tuollaisen A6 2.5 TDI:n puolitoista vuotta sitten ostin, eikä raaski pois vaihtaa. Saattaa kyllä tulla väykkyä ikävä, kun alkaa tuo maailmanlopun tekniikka prakaamaan.
:lol:
Tähdellisen parantola
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

-jorkki- kirjoitti:
tapio89 kirjoitti: Pikkuhinku ollut kokoajan V6 TDI Quattroa kohtaan. Ja nimenomaan 2,5 litraisena. Mutta vielä tähänasti olen osannut ajatella järjellä ja kuunnellut 1.9TDI:n mieltä rauhoittavaa raksutusta.

Itelle ainakin tällähetkellä mieluisampi auto mitä mersu :
On se talvella mukava tuo quattro, ei siitä pääse mihinkään. Epähuomiossa tuollaisen A6 2.5 TDI:n puolitoista vuotta sitten ostin, eikä raaski pois vaihtaa. Saattaa kyllä tulla väykkyä ikävä, kun alkaa tuo maailmanlopun tekniikka prakaamaan.
kai otit vielä multitronicilla? :jerkit:
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

jolle kirjoitti:
-jorkki- kirjoitti:
tapio89 kirjoitti: Pikkuhinku ollut kokoajan V6 TDI Quattroa kohtaan. Ja nimenomaan 2,5 litraisena. Mutta vielä tähänasti olen osannut ajatella järjellä ja kuunnellut 1.9TDI:n mieltä rauhoittavaa raksutusta.

Itelle ainakin tällähetkellä mieluisampi auto mitä mersu :
On se talvella mukava tuo quattro, ei siitä pääse mihinkään. Epähuomiossa tuollaisen A6 2.5 TDI:n puolitoista vuotta sitten ostin, eikä raaski pois vaihtaa. Saattaa kyllä tulla väykkyä ikävä, kun alkaa tuo maailmanlopun tekniikka prakaamaan.
kai otit vielä multitronicilla? :jerkit:
Tiptronicilla. Laatikkoremppa oli juuri tehty.

Käsittääkseni quattroon ei ole saanutkaan multitronicia.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

-jorkki- kirjoitti:
jolle kirjoitti:
kai otit vielä multitronicilla? :jerkit:
Tiptronicilla. Laatikkoremppa oli juuri tehty.

Käsittääkseni quattroon ei ole saanutkaan multitronicia.
Voi hyvin olla ettei ole saanut, minä noista vageista paljo tiedä :lippu:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”