Opel Vivaro

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Opel Vivaro

Viesti Kirjoittaja piippu »

:D Kysytääs täältä, kun taitaa parheiten tulla faktaa tähänkin merkkiin :wink:

Olisi erittäin houkuttelevalta kuulostava tapaus, ja vielä senverran lähellä, että jaksaisin jopa raahautua ihmettelemään tuollaista -02vm 1.9DTI Vivaroa…MUTTA, siinä on turbo hajalla :roll: Käytetty jossain korjaamolla jossa todettu akselin olevan poikki :shock: Noh, muuten kuulemma kone ok, mutta ja että ahtimen saisi vaihdettua, pitäisi kone pudottaa alas.

Onko kukaan sattunut ihmettelemään tuollaisen konehuonetta sillä silmällä, että onko tosiaan noin työläs tapaus, että koko tekniikka pöydälle, vai olikohan korjaamo vain halunnut hinnoitella itsensä ulos muiden hommien tieltä? :bere:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Silmäilty on (lepää yksi tollanen keula levällään pajan pihalla) ei tullut turbon irroituksen kannalta katottua. :cry:

Tekniikka on suhteellisen nopea pudottaa pois, kuulostaa isommalta työltä kun mitä käytännössä on.

Käytettiin irti ja tungettiin takaisin. Keula purkautuu nätisti pois tieltä. :pappa:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Montako vaihdetta tuossa 1,9 DTI:ssä on? Joskus muistan kuulleeni (varmaan opelclubfinlandin foorumilta), että 6-vaihteisesta porsii isoin vaihde "varmasti".
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin vanha 1,9 5-vaihteinen Vivaro tuntuu olevan melko toimiva laite, korjaamon käytössä moinen keksintö ollut jonkin aikaa. Hiljaisempi ja mukavampi ajella kuin takatuuppari Vito.

Enpä tiedä ahtimesta :? pitää vilkaista Autodatasta ohjeaikaa, jos muistaa.
komu
Viestit: 48
Liittynyt: 21.11.2007 19:09
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja komu »

Tuollaisesta kannattaa pysyä kaukana.
Just sain omani hukattua -04 1.9 dti oli se kamala paska koko auto, koko ajan jotain rikki ja kyllä sitä koitettiin hyvin pitää.
Kavereilla/tuttavilla on vastaavia murheenkryynejä ollut ja ilmeisesti -09 laatu on oleellisesti parantunut,
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Kolme Vivaroa oon uutena ostanut, -05,08 ja 11 vuosina.
Ei mitään isompia murheita ollut yhdessäkään.
Laatikothan noissa tuppaa oleen se heikoin lenkki, vanhemmissa ainakin. 2006 tuli facelift jolloin moottori kasvoi 2litraseksi ja tais kaikkiin tulla 6-vaihteinen, sitä ennen toi kuuslovinen oli vissiin vain 2,5-litraisissa..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
ArskaPrkl
Viestit: 42
Liittynyt: 28.3.2015 23:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ArskaPrkl »

kannatta käydä ooppeli sivustoilla kattelee tarkemmin....
6 lovisesta lootasta hajoo sivuakselin päätylaakeri jos on hajotakseen.... taitaa olla noin puolet laatikoista viallisia.... myös uudemmat versiot joissa rakennetta muutettu ! ekoja oireita on kun vaihtaa vitoselle tai kutoselle ja nostaa kytkyttimen ylös niin jos keppi heilahtaa niin on laakerissa jo hämminkiä. obelixi on melkeen ku mersu... molemmat pitää ostaa automaattina :lol:
W203 200cdi A -04
OM646 "semi-FL"
komu
Viestit: 48
Liittynyt: 21.11.2007 19:09
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja komu »

2 tai 3 kertaan laitettiin uudet takalevyt ja laakerit, se hienosysteemi kun jarrulevy on samalla pyörän napa,
Etu iskareiden yläpäät muistaakseni 3 kertaan vaihdettiin.
iskarit,etujouset,alapallonivelet, käsijarruvaijerit vaikka mitämuuta vaihdettiin.
Viime kesänä yht, äkkiä hirveä valkoinen savu konehuoneesta kesken ajon ja rattia sai repiä tosissaan että sain edes hallitusti tiensivuun, Ohjaus tehostimen pumppu oli haljennut ja öljyt suoraan laturiin, Startin vaihdossa meni puolipäivää kun olis just pitänyt kone ottaa irti,
Kone vuosi niin paljon öljyä että moniurahihna piti vaihtaa 3kk:n välein kun ei kestänyt öljyä, kerran kävi siten että autolla liikellä ollut kaveri oli ihmetellyt läpättävää ääntä ja kohta meno lakkasi kun remmi oli hakannut jakopään pahvisuojan vesipumpun ja jakohihnan väliin ja remmi poikki ja venttiilit tietty solmuun.
Jarruneste oli ainoa litku joka ei vuotanut jostain pihalle,
koko ajan jotain sähkövikaa, jos ei muuta niin sähkölasi jäi alas tai keskuslukitus ei avannut ovia, Vitun hätävilkku katkaisijakin oli purkaantunut itsestään.
Kaikki muovi osat on niin huonolaatuisia että varsinkin lamput halkeaa omia aikojaan ja tietty täyteen vettä ja katsastuksesta hylsy, kaikki kahvat jää käteen.
Tosiaan uutena ostettiin ja 300tkm ajettiin.
Tämähän on Ranskalaisista osista Englannissa koottu ooppeli Ja sen kyllä huomasi.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:lol: Kiitoksia mielenkiintoisista, ja ennenkaikkea kaunistelemattomista kokemuksien jakamisista! Juu kyllähän tuo on tiedossa, että nyt ei puhuta mistään ikiliikkujista, mutta toisaalta, ajanpa tällähetkellä henk.kohtaista tavarankuskausta (siis sikaosasto kokoajan täynnä ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä) niinkin vakuuttavalla pelillä, kuin Fiat Ducato 10 -97 (1,9td intte cool) 8) Ja jos tuo ooppeli nyt tuota huonompi voi olla, niin sitten on kyllä meleko paska :lol: Ei Viiatissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta onhan tuo nyt kuitenkin jotain uskomatonta W638 viton jälkeen....

Vaikka meinasin jo vastausten perusteella huitaista kintaat hankeen ja antaa olla koko ooppelin muiden murheena, niin silti vähän kiinnostaa josko tuo kone tosiaan lähtisi ilman ihmeempiä erikoisvehkeitä kolostaan :toks:
Sinänsä minä en kyllä tee tuollaisella yhtään mitään, mutta miten te Vivaron entiset omistajat olette niistä päässeet eroon :arrow: Ostetaanko tuollaisia 300tkm ajettuja tosiaan niillä hinnoilla mitä nettiautossa pyydellään? :shock:

Muistan muuten joskus kuulleeni yhden korjaamon omistajalta, että Primastar olisi tuosta pakusta kaikista pikkuvikaisin....ooppeliin kuulemaa saa vaihtaa takalaakerit joka katsastukseen ja oliko vähintään raidetangonpäät niveleistä, mutta Nissanissa kuulemma kestää kauemman :nocando:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tokihan sulla jo tuollainen sänkykin on? :lol:
http://www.tapsa.net/gallery/index.php/MM-Pilat/fakiiri
opel kun mikään ei riitä :D
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Mullon Primastarissa kohta jo 440 tkm. Kone apulaitteineen alkuperäistä, toinen loota menossa. Viimeisen neljänkympin matkalla oon uusinut alapallot, koiranluut, toisen etupyöränlaakerin ja abs- anturin. Emmää kauheesti menis moittiin. Ei yhtään sähkövikaa, ilmamassamittari tosin vetelee viimeisiään ja takaiskareista toinen pomppas katastuksessa. Jumalattoman mukava auto ajella.
-Spöke
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Työpaikallani on neljä 2005-2008 hankittua primastaria, jokaisessa 400-500tkm mittarissa ja ei ole ikinä erityisempää huoltoa kaivanut. Isäni ollut erittäin tyytyväinen autoihin. Itsekin ajoin 2005 mallisella 75tkm ennenku muutin affenanmaalle. Eli "Meillä" ollut uudesta asti. Viime syksynä tämä 2005 myytiin pois ku sil oli ajettu 440tkm. Nyt ku oon taas tässä samassa firmassa töissä, pitäs kai alkaa harkitsemaan jotain vastaavaa tilalle.

ELlei sit osta sitä "viimistä" oikeaa hiacee nelivetona...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

xr kirjoitti:tokihan sulla jo tuollainen sänkykin on? :lol:
http://www.tapsa.net/gallery/index.php/MM-Pilat/fakiiri
opel kun mikään ei riitä :D
:lol: No kai se pitää tuo Tempur sänky kipata kaatopaikalle ja hommata tuollainen tuskien vuode, jos tuosta opelista alkaisi tosissaan kauppaa vääntämään....hinta näköjään laskee kuin kissan häntä joka päivä, mutta kauanko myyjä jaksaa sitä tuputtaa ennenkuin kyllästyy ja pukkaa prässiin :roll: Enkä minä sitä itselle, kunhan pikkueuron toivossa myyntiin :whisper:


Mutta juuri näin tosiaan kuullut mitä spöke ja Sergey tuossa juuri todisti, että ja vaikka periaatteessa sama auto, niin Nissan on onnistunut kiertämään nuo renaultin ja opelin murheet....onko Primastarissa sitten eri moottori ja alusta kaikkineen :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Kaikki alustan ja tekniikan osat ovat prsiis samoja Vivaro/ Primastar/Traffic.
Eroavaisuuksia valaisimet/koristeosat, ratti ja mittaristo.
-Spöke
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”