Herrasmiehet ajavat BMW:llä
E60 ei voi kovin huolettomaksi sanoa.
Ikääntyessä nissanimaisia sähkövikoja etenkin takapäässä.
ZF askit on elinikäisillä öljyillä, se sitten tuurista kiinni kuinka pitkälle pääsee ongelmitta.
Jostain kolkuttaa takaraivossa että suodin ois integroitu öljypohjaan, tämä tosin vain hatara muistikuva.
Tosin ongelmattomia autoja tuskin enää paljoa muutenkaan on.
EDIT: Loppupään malleissa (LCI) näkyy olevan vaihdettava suodin, tosin siihen osaa tästä suoraan sanoa kuuluuko vaihtaminen ollenkaan ohjelmaan.
Ikääntyessä nissanimaisia sähkövikoja etenkin takapäässä.
ZF askit on elinikäisillä öljyillä, se sitten tuurista kiinni kuinka pitkälle pääsee ongelmitta.
Jostain kolkuttaa takaraivossa että suodin ois integroitu öljypohjaan, tämä tosin vain hatara muistikuva.
Tosin ongelmattomia autoja tuskin enää paljoa muutenkaan on.
EDIT: Loppupään malleissa (LCI) näkyy olevan vaihdettava suodin, tosin siihen osaa tästä suoraan sanoa kuuluuko vaihtaminen ollenkaan ohjelmaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
BMW:n muskeliosaston johtaja: Manuaalivaihteiden aika on ohi:
http://www.iltalehti.fi/autot/2015070719996239_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2015070719996239_au.shtml
Farmarimalleissa (E61) yleisesti hajoaa antennivahvistin (takaluukun seutuvilla) sinne pääsevästä kosteudesta. Samaten takaluukun johtosarjat katkeavat saranakohdasta. Monessa farkussa myös takaluukku alkaa ruostumaan avattavan takalasin karmeista. Sedan on siinä mielessä paljon huolettomampi. Mulla on käsitys että ihan toimiva kampe 530d on, mutta kannattaa pysyä kaukana lastutetuista, vaillinaisella huoltohistorialla olevasta, italiantuonneista jne... Ruostetta auto vastustaa hyvin.
2006-vuosimallista (nappistartilla) eteenpäin sähköt on suunniteltu uudestaan, pitävät huomattavasti luotettavampina. Muuten varmaan perus nykyautoja, BMW:n vikakoodinlukuohjelmalla (INPA) säästää satasia nopeasti.
Itsellä on E60 530i, joka on pelannut kyllä hyvin. W211 ei ole kokemusta, joten en osaa sanoa kumpi on parempi. Itsellä kuitenkin seuraava autopäivitys kallistuu varmaankin diesel-W212 kohdalle, BMW:llä ei ole enää vaparikutosbensakonetta, turbovehkeitä vierastan. Ja diesel-Bemaria vastustan vain tunnesyistä.
2006-vuosimallista (nappistartilla) eteenpäin sähköt on suunniteltu uudestaan, pitävät huomattavasti luotettavampina. Muuten varmaan perus nykyautoja, BMW:n vikakoodinlukuohjelmalla (INPA) säästää satasia nopeasti.
Itsellä on E60 530i, joka on pelannut kyllä hyvin. W211 ei ole kokemusta, joten en osaa sanoa kumpi on parempi. Itsellä kuitenkin seuraava autopäivitys kallistuu varmaankin diesel-W212 kohdalle, BMW:llä ei ole enää vaparikutosbensakonetta, turbovehkeitä vierastan. Ja diesel-Bemaria vastustan vain tunnesyistä.
® Mesen Porkkana-klubi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kuka kieltää vaihtamasta niitä ikiöljyjä? Niin, ei kukaan.Mulqvist kirjoitti:E60 ei voi kovin huolettomaksi sanoa.
Ikääntyessä nissanimaisia sähkövikoja etenkin takapäässä.
ZF askit on elinikäisillä öljyillä, se sitten tuurista kiinni kuinka pitkälle pääsee ongelmitta.
Jostain kolkuttaa takaraivossa että suodin ois integroitu öljypohjaan, tämä tosin vain hatara muistikuva.
Tosin ongelmattomia autoja tuskin enää paljoa muutenkaan on.
EDIT: Loppupään malleissa (LCI) näkyy olevan vaihdettava suodin, tosin siihen osaa tästä suoraan sanoa kuuluuko vaihtaminen ollenkaan ohjelmaan.
Kuka estää ostamasta öljypohjaa jossa suodatin ja vaihtamasta sitä? Jep, sama homma
Pienillä kilsoilla oleva vielä menee. Mutta reilusti ajetussa riski että laatikko valmiiksi jo kypsymässä ja remontti mahdollisesti edessä. 300tkm samoilla öljyillä on melko paljon jos tavan vaihtoväli 80-100tkm.
Enkä tainnut missään kohdin sanoa etteikö saisi tai voisi vaihtaa mehuja askiin. Mainitsin vain ikiöljyjen mukana tulevista kustannuksista.
Enkä tainnut missään kohdin sanoa etteikö saisi tai voisi vaihtaa mehuja askiin. Mainitsin vain ikiöljyjen mukana tulevista kustannuksista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Aamen.laineracing kirjoitti:Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
Joseph Göbbels kirjoitti:Uudelleen ja uudelleen toistetusta valheesta tulee totta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Eräänlaisen takinkäännön tein minäkin kun liityin "herrasmies"klubiin BMW E39:n muodossa Toki yksi mersukin on vielä talossa..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Onnittelut onnistuneesta harrastuksen hankinnasta, päiväkirja -muotoista korjuu threadia odotellessa.
Vaikkakin tuo ehkä huanoimpia mosana nuista, vaikkakin tietyissä määrin vähempivikainen kuin CR-koneet.
Vaikkakin tuo ehkä huanoimpia mosana nuista, vaikkakin tietyissä määrin vähempivikainen kuin CR-koneet.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
G Power julkaisi jo vuosia sitten hahmotelmia F01-seiska-muokkauksestaan:
-nyt nuo suunnitelmat on vihdoin pantu täytäntöön:
http://www.worldcarfans.com/11507099638 ... owphotos#5
-nyt nuo suunnitelmat on vihdoin pantu täytäntöön:
http://www.worldcarfans.com/11507099638 ... owphotos#5
Meillä bmw merkkiliikkeessä ollaan kysyttäessä suositeltu öljynvaihtoa laatikkoon saate sanoin että ikuista öljyä ei ole olemassa.laineracing kirjoitti:Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Eräällä WV korjaamolla eivät vaihtanu kaverin volkkariin dsg;n öljyjä vaikka ihan erikseen tilas vielä työn joutu vaihtaan 100km päähän toiseen merkkikorjaamoon ett onnistujari_w123 kirjoitti:Meillä bmw merkkiliikkeessä ollaan kysyttäessä suositeltu öljynvaihtoa laatikkoon saate sanoin että ikuista öljyä ei ole olemassa.laineracing kirjoitti:Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
Kiitos kannustuksesta ostin eräältä MESE jäseneltä,alku kesästä,nyt ajettu noin 3000km,tänä viikonloppuna vaihtuu kartaanin tuki hilppeet,muuten menny hienosti.mittariston pikselit hukassa,ja ahto vuoto kai jossain,viheltää miehekkäästi eikai toi voi olla huonompi ku väyrynen?Mulqvist kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta harrastuksen hankinnasta, päiväkirja -muotoista korjuu threadia odotellessa.
Vaikkakin tuo ehkä huanoimpia mosana nuista, vaikkakin tietyissä määrin vähempivikainen kuin CR-koneet.
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Tuskin on uusin 7 kunnolla ehtinyt markkinoille, kun manhart on jo ruuvannut 750:n 700-heppaiseksi:
http://www.autozeitung.de/tuning-news/m ... w-7er-2015#
http://www.autozeitung.de/tuning-news/m ... w-7er-2015#
Täällä kävi vähän samalla tavalla,itsellä tosin vaan E34 farkkupaku Tds bemari Mutta jotenkin tuo tuntuu kyllä oudolta laitteelta kun en ole koskaan aiemmin bemaria omistannut Jotenkin sellainen muovisempi mun mielestä kuin saman ikäluokan mersutCee220 kirjoitti:Eräänlaisen takinkäännön tein minäkin kun liityin "herrasmies"klubiin BMW E39:n muodossa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Uusia kuvia faceliftastusta 3:sta:
http://www.worldcarfans.com/11507199676 ... /lowphotos
http://www.worldcarfans.com/11507199676 ... /lowphotos
Joo,erikoisia on ratkasut,vaikeemmin kasattu ku mersu.Mutta hyvä se on ajaa!mese300 kirjoitti:Täällä kävi vähän samalla tavalla,itsellä tosin vaan E34 farkkupaku Tds bemari Mutta jotenkin tuo tuntuu kyllä oudolta laitteelta kun en ole koskaan aiemmin bemaria omistannut Jotenkin sellainen muovisempi mun mielestä kuin saman ikäluokan mersutCee220 kirjoitti:Eräänlaisen takinkäännön tein minäkin kun liityin "herrasmies"klubiin BMW E39:n muodossa
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Juu,hiljanen ennenkaikkea,ja ensimmäinen auto missä mulla eituu selkä kipeäksi kun tuolta haapavedeltä oon nyt pari kertaa etelään ajanut,ja oon ajanu monilla autoilla,isoilla,ja pienillä
Pakko kai myöntää,kyllä siinä on väykylle kova vastus..
Pakko kai myöntää,kyllä siinä on väykylle kova vastus..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
IS Itävallassa: Näin kolmossarjan Bemaria uudistettiin – ”siellä luotetaan ihmisten järkeen”
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438914884001.html
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438914884001.html
Alpina B3/D3 päivitetty:
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1162604
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1162604
BMW:llä harkinnassa 9-coupe:
http://www.motor1.com/spy/58832/bmw-9-s ... considered
http://www.motor1.com/spy/58832/bmw-9-s ... considered
BMW 7 voi olla maailman paras
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015 ... 2_at.shtml
-parin vuoden päästä pitäisi Ässään tulla facelift.
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015 ... 2_at.shtml
-parin vuoden päästä pitäisi Ässään tulla facelift.