Volvo S60 D5
Volvo S60 D5
Seatin
viewtopic.php?t=50704
jäätyä tienposkeen ja ajon loputtua siihen oli aika toteuttaa jo kauan mielessä pyörinyt auton vaihto. Ajankohta ei olisi nyt ollut vielä ehkä ensi kesänä mutta nyt tuli ns. pakko rako koska olisin joutunut samana iltana jo lähtemään työreissulle ja auto oli saatava heti käyttöön ja meidän toista autoa ei olis voinut viedä vaimon alta pois koska nelilapsisen arki olisi ollut pari päivää jokseenkin ongelmallista
Nopeaa autokauppaa, paikallisen autoliikkeen tarjonta oli mitä oli joten hirveästi ei voinut lähteä valikoimaan mutta ”helmi” sieltä kuitenkin löytyi jos näin voisi sanoa?
Eli S60 D5 ja automaatilla
Viimeisimpiä merkittäviä korjauksia/vaihtoja
20000km sitten vaihdelaatikko (2000€)
syyskuun alussa katsastus, samalla etuiskarit, kääntölaakerit, alapallo, pa-suodin, öljyt+ suodatin
Autoa en ole kerennyt sen enempää vielä tutkia tai ihmetellä, mutta noin 500km ensirykäyksellä ihan ok tuntuinen kampe joskin rengastus on vaan liian iso (18”) minun mieleen, nuoriso tykkää..
Katsotaan minkälainen tulokas tämä oli meidän talouteen, ainakin entiseen verrattuna ero on merkittävä
viewtopic.php?t=50704
jäätyä tienposkeen ja ajon loputtua siihen oli aika toteuttaa jo kauan mielessä pyörinyt auton vaihto. Ajankohta ei olisi nyt ollut vielä ehkä ensi kesänä mutta nyt tuli ns. pakko rako koska olisin joutunut samana iltana jo lähtemään työreissulle ja auto oli saatava heti käyttöön ja meidän toista autoa ei olis voinut viedä vaimon alta pois koska nelilapsisen arki olisi ollut pari päivää jokseenkin ongelmallista
Nopeaa autokauppaa, paikallisen autoliikkeen tarjonta oli mitä oli joten hirveästi ei voinut lähteä valikoimaan mutta ”helmi” sieltä kuitenkin löytyi jos näin voisi sanoa?
Eli S60 D5 ja automaatilla
Viimeisimpiä merkittäviä korjauksia/vaihtoja
20000km sitten vaihdelaatikko (2000€)
syyskuun alussa katsastus, samalla etuiskarit, kääntölaakerit, alapallo, pa-suodin, öljyt+ suodatin
Autoa en ole kerennyt sen enempää vielä tutkia tai ihmetellä, mutta noin 500km ensirykäyksellä ihan ok tuntuinen kampe joskin rengastus on vaan liian iso (18”) minun mieleen, nuoriso tykkää..
Katsotaan minkälainen tulokas tämä oli meidän talouteen, ainakin entiseen verrattuna ero on merkittävä
Minusta ei niin mukavat maantiellä, ja ehkä liian kovan tuntuiset. Renkaat näytti melkein uusille että menkööt nyt. Aurauskulmat tuntuisi vaativan hiukan huomiota pallonivelen ja iskarivaihtojen jälkeen.. jos nyt vkl aikana saisi katsottua autoa paremmindealer kirjoitti:Tuntuuko jotenkin ikävältä ajossa, tai muuten vaan ?rengastus on vaan liian iso (18”) minun mieleen,
Eillen harrastettu volvoilua
Kokeilumielessä laitoin egrrän tukkoon laipalla ja kyllä! tässä on se ohjelmistoversio joka ei sytytä vikavaloa. Nyt vaan pitää askarella rosterista virallinen versio.
Suuttimien ohivutotestaus olisi seuraavaksi vuorossa ihan mielenkiinnon vuoksi vaan jos jossain vaiheessa vaan kerkeää. Sitten pitäisi maalipinnalle tehdä perus myllytysjutut talvea vasten. Sisäpesun painehuuhtelulla ja nahkojen pesu kissasaippualla tulikin jo tehtyä, myös raitisilmasuodatin tuli vaihdettua samaan vaivaan. Paljon raikastui sisäilma autossa
Kokeilumielessä laitoin egrrän tukkoon laipalla ja kyllä! tässä on se ohjelmistoversio joka ei sytytä vikavaloa. Nyt vaan pitää askarella rosterista virallinen versio.
Suuttimien ohivutotestaus olisi seuraavaksi vuorossa ihan mielenkiinnon vuoksi vaan jos jossain vaiheessa vaan kerkeää. Sitten pitäisi maalipinnalle tehdä perus myllytysjutut talvea vasten. Sisäpesun painehuuhtelulla ja nahkojen pesu kissasaippualla tulikin jo tehtyä, myös raitisilmasuodatin tuli vaihdettua samaan vaivaan. Paljon raikastui sisäilma autossa
Tää on kyllä hyvää ainetta! Mulla on monta nahanhoitoainetta jäännyt pölyyntymään hyllyyn, kuhan vaan skeptisyyspäissäni maltoin kokeilla Putsaa, pehmentää ja jättää nätin mattapinnan yhdellä kertaa, lisäksi loistava saatavuus, eikä maksa periaatteessa mitäänRATSUNI kirjoitti:nahkojen pesu kissasaippualla tulikin jo tehtyä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Volvoa hiplailtu sieltä täältä omaksi iloksi, ulkopuolelle ei vielä ole kerennyt paneutua juurikaan. Tänään tuli pestyä konehuone kunnolla ja pinttyneen lian alta paljastuikin kirkas pinta ja jos nyt jostain jotain vuotaa niin pääseepähän selville paremmin. Muovi ja kumiosat saivat pintaansa AutoFitnesin tuotetta jospa pysyisivät parempina pitempään
sonikki kirjoitti:Tää on kyllä hyvää ainetta! Mulla on monta nahanhoitoainetta jäännyt pölyyntymään hyllyyn, kuhan vaan skeptisyyspäissäni maltoin kokeilla Putsaa, pehmentää ja jättää nätin mattapinnan yhdellä kertaa, lisäksi loistava saatavuus, eikä maksa periaatteessa mitäänRATSUNI kirjoitti:nahkojen pesu kissasaippualla tulikin jo tehtyä
Kissasaippua? Pikaisella haulla sain vastaukseksi Le Chat merkkisen tuotteen? Pitää melkein kokeilla
Jahas ruotsalaisessa taidon näytteessä haasteita..
Pari päivää oli ajamatta kunnes tänään piti lähteä jääkiekkoreeneihin ja ilman lämmitystä -8 starttaus, ei lähtenyt..
Tupla hehkutus ja sittenkin sai sahata kunnolla että räjähti käyntiin. Sen verran jouduin ottamaan selvää asiasta että suuttimen ohivuoto voi tehdä tuollasta kuten tietty hehkutkin mutta niitä en nyt epäillyt edes alkuun.
Joten tuumasta toimeen ja ohivuot testaus käyntiin. Tässä testi laitteistosta eli 20mm lääkeruisku ja paineletkua suuttimien paluupuolelle
Eipä kerennyt kuin 15sek käynnissä kun tuli kiire sammuttaa, syyllinen löytyi melko helposti
5. suutin kusee reippaasti muihin verrattaen
Tämän takia railipaineet ei pääse nousemaan tarvittavalle tasolle ja käynnistysongelmat tulee vastaan eritoten kylmällä koneella. Pitää kysyä minkälainen kanta autoliikkeellä olisi tämän korjaukseen. Käytetty suutin pyörii 100-150€ haarukassa ja uusi 500 tietämillä.
Ei jollain sattuisi olemaan tälläseen suutinta tiedossa?
Tässä osanumero ja kuva suuttimesta
Tuli myös positiivinen yllätys kun katsoin auton tietoja oikea vm onkin 03 mutta rekisteröinti 02. Mukava ajella vuoden uudenmalla autolla
Pari päivää oli ajamatta kunnes tänään piti lähteä jääkiekkoreeneihin ja ilman lämmitystä -8 starttaus, ei lähtenyt..
Tupla hehkutus ja sittenkin sai sahata kunnolla että räjähti käyntiin. Sen verran jouduin ottamaan selvää asiasta että suuttimen ohivuoto voi tehdä tuollasta kuten tietty hehkutkin mutta niitä en nyt epäillyt edes alkuun.
Joten tuumasta toimeen ja ohivuot testaus käyntiin. Tässä testi laitteistosta eli 20mm lääkeruisku ja paineletkua suuttimien paluupuolelle
Eipä kerennyt kuin 15sek käynnissä kun tuli kiire sammuttaa, syyllinen löytyi melko helposti
5. suutin kusee reippaasti muihin verrattaen
Tämän takia railipaineet ei pääse nousemaan tarvittavalle tasolle ja käynnistysongelmat tulee vastaan eritoten kylmällä koneella. Pitää kysyä minkälainen kanta autoliikkeellä olisi tämän korjaukseen. Käytetty suutin pyörii 100-150€ haarukassa ja uusi 500 tietämillä.
Ei jollain sattuisi olemaan tälläseen suutinta tiedossa?
Tässä osanumero ja kuva suuttimesta
Tuli myös positiivinen yllätys kun katsoin auton tietoja oikea vm onkin 03 mutta rekisteröinti 02. Mukava ajella vuoden uudenmalla autolla
Autoharri. Myy laadukkaita osia Volvoihin. Yhteystiedot vaikka tuosta. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23974.0
Itellä oli myös 2.4d mutta manuaalina, 225/45/17 kesärengastuksella oli mun ajolla aina sama 6.2 kulutus (laskemalla) tietokone näytti 4.6 luokkaa... Omallani oli ostaessa ajettu 443tkm ja myydessä oli 476tkm, olin tyytyväinen kyseiseen autoon sillä yksikään mersu ei ole itselläni mennyt yhtä edullisilla korjaus kustannuksillaRATSUNI kirjoitti:Laskin kulutusta, ajotietokone näyttää yltiöoptimisia lukemia
Sen mukaan 4.6 ja laskien 5.8, ihan ok lukema tuon kokoiselle autolle?
Onko muilla mennyt samoissa lukemissa?
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Laitoin harrille kysymyksen noista suuttimista ja vähän muustakin nippeliosastaPappi kirjoitti:Autoharri. Myy laadukkaita osia Volvoihin. Yhteystiedot vaikka tuosta. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23974.0
Toivotaa että tämäkin onjussaP kirjoitti:Omallani oli ostaessa ajettu 443tkm ja myydessä oli 476tkm, olin tyytyväinen kyseiseen autoon sillä yksikään mersu ei ole itselläni mennyt yhtä edullisilla korjaus kustannuksillaRATSUNI kirjoitti:Laskin kulutusta, ajotietokone näyttää yltiöoptimisia lukemia
Sen mukaan 4.6 ja laskien 5.8, ihan ok lukema tuon kokoiselle autolle?
Onko muilla mennyt samoissa lukemissa?
Kävin autoliikkeessä josta ostin tämän näyttämässä suutintestiä ottavat kustannuksiin osaa jollaintapaa ei kuitenkaan kokonaan. Heillä oli pari purkumoottoria jemmassa ja katsovat sieltä täsmääkö numerot? Minulle käy kunhan kuntoon tulee. Vaihtoehto B että viedään "diselahdille" (kuinka moni tuntee kaverin?)hoitoon ko. suutin jos saisi kuntoon?
Suutin tuli korjauksesta. Oli mennyt teflonirengas halki? ja kärjessä jotain, pitää kysyä tarkemmin kun saa pois. Korjaaja sanoi että joskus joku lirauttanut tankkiin jotain ylimääräistä joko kusta tai sokeria
Suutinkärjet oli sen näkösiä, liisteriä tms suuttimessa.. pitää kuulemma vaihtaa suodatin ja ajaa kone "punaiseksi" karstoista pois jäi vielä korjaamon pihaan. Testaavat aamulla kylmäkäynnistystä vielä
edit: saatu pois pihasta, käyntiääni parani jonkin verran.
Suutinkärjet oli sen näkösiä, liisteriä tms suuttimessa.. pitää kuulemma vaihtaa suodatin ja ajaa kone "punaiseksi" karstoista pois jäi vielä korjaamon pihaan. Testaavat aamulla kylmäkäynnistystä vielä
edit: saatu pois pihasta, käyntiääni parani jonkin verran.
Vollea huollettu
Nyky suuntauksen mukaan tästäkin yksilöstä puuttui eturoiskeläpät, asia vaivasi sen verran että piti alkuperäiset ostaa huimaan 35e hintaan. Asennus pop niiteillä. Maalasin samalla muutamia kiven hakkaumia lokarin päästä pois, eipähän muhi läpän alla
Toinen rempan kohde oli hälyttimen sireeniyksikön vaihto, tuossa olikin jo enemmän tekemistä tai oikeastaan purkamista kun tuo sireeni on lokasuojan sisällä ja sisälokari pitää ottaa pois edestä. Vaikein rasti oli hälyttimen telineen irroitus korista oli nimittäin sellasella niitillä kiinni että pari poranterää sain katki kun tuota ähelti.
Myös polttoainesuodatin, etu/taka jarrupalat vaihtui uusiin ja samalla jarrunesteet
Nyky suuntauksen mukaan tästäkin yksilöstä puuttui eturoiskeläpät, asia vaivasi sen verran että piti alkuperäiset ostaa huimaan 35e hintaan. Asennus pop niiteillä. Maalasin samalla muutamia kiven hakkaumia lokarin päästä pois, eipähän muhi läpän alla
Toinen rempan kohde oli hälyttimen sireeniyksikön vaihto, tuossa olikin jo enemmän tekemistä tai oikeastaan purkamista kun tuo sireeni on lokasuojan sisällä ja sisälokari pitää ottaa pois edestä. Vaikein rasti oli hälyttimen telineen irroitus korista oli nimittäin sellasella niitillä kiinni että pari poranterää sain katki kun tuota ähelti.
Myös polttoainesuodatin, etu/taka jarrupalat vaihtui uusiin ja samalla jarrunesteet
Jylliksellä kurvailtu jo 8000km eikä murheita ole ollut tuon suuttimen ohivuodon jälkeen yhtään. Kulutus ollut laskettuna nyt 5,7l/100km n. 1000km kertarykäyksellä. Seka-ajossa n. 6,5l/100km
Käytiin myös Hkin ytimessä itsenäisyyspäivänä, hyvin mahtui 5hlöä (joista 3 lapsia 5-8v välille) ja parin yön matkatavarat sekä ikean tuliaiset peräkonttiin.
Erittäin mielyttävä tuote matka-ajoon varsinkin
Käytiin myös Hkin ytimessä itsenäisyyspäivänä, hyvin mahtui 5hlöä (joista 3 lapsia 5-8v välille) ja parin yön matkatavarat sekä ikean tuliaiset peräkonttiin.
Erittäin mielyttävä tuote matka-ajoon varsinkin
Puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, että mikähän vuosimallai tämä on? ...ei ainakaan missän osunut tässä topicissa minun silmääni, tai sitten lukulasini ovat liian likaiset
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No nii, sielähän se oli hyvin "jemmassa" kuvatekstinä... Pitänee putsata lukulasitMika.T kirjoitti:RATSUNI 6.11.16 kirjoitti: Tuli myös positiivinen yllätys kun katsoin auton tietoja oikea vm onkin 03 mutta rekisteröinti 02. Mukava ajella vuoden uudenmalla autolla
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
vrcf.fi kautta löytyy paljon Volvon osia eritoten käytettyjä purkuautoista. Sieltä olisi suuttimen saanut 90e hintaan, tässä linkkiPappi kirjoitti:Oliko tuo 500€ Volvon hinta. Näyttää nuo D5 suuttimet maksavan ostopaikasta riippuen 250-300€/kpl. Sama hinta purkaamoillakin?
Asettuiko muuten käyntiinlähtö? Montako suutinta vaihdoit?
"kyselyikä"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=83667.0
Tuo yksi suutin korjattiin ja sillä tuli kuntoon. Ei häiriöitä käyntiin lähdössä