Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Tämmönen S80 d5 automaatti tuli taloon. Vaihtokoneella ajettu 230 tuhatta, korilla 390tkm. Ei mitään syytä epäillä koneen kilometrejä, tuttu korjaamo hoitanut homman. Aktiivijousitusta, mustaa nahkaa, xenonia ja vaikka mitä varustelistassa ruksittuna. Koukkukin näky perässä olevan, 1800kg kytky niin saa ensi kesänä ottaa soliferin perään ja lähteä reissaamaan.
Renkaita kaipaisin vanteineen, kesäpinnalla. 16-18" löytyy otteesta, eli siltä väliltä kesikset jos löytäs.
Tosiaan seissyt ainakin vuoden päivät kuolinpesän autona, oli melko ruokottomassa kunnossa mulle tullessa Viitisen tuntia käyttäny siivoiluun ja pari tuntia pesuihin, niin alkaa jo joltain näyttääkin.
Renkaita kaipaisin vanteineen, kesäpinnalla. 16-18" löytyy otteesta, eli siltä väliltä kesikset jos löytäs.
Tosiaan seissyt ainakin vuoden päivät kuolinpesän autona, oli melko ruokottomassa kunnossa mulle tullessa Viitisen tuntia käyttäny siivoiluun ja pari tuntia pesuihin, niin alkaa jo joltain näyttääkin.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Loppuvuodesta tuli täydennettyä hirmuisen autokuumeen riivaamana tuota Nissan-laivuetta vm. 1983 Patrolilla.
P1230403 by Aki Härkönen, on Flickr
P1230405 by Aki Härkönen, on Flickr
P1230403 by Aki Härkönen, on Flickr
P1230405 by Aki Härkönen, on Flickr
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuvia ei oikein ole tuota kummempia vielä. Kevättä odotellaan, että pääsisi paremmin laittelemaan. Kuvat valehtelevat jonkin verran paremmaksi ainakin tuon maalipinnan osalta, kun edellinen omistaja on jossain välissä maalaillut hieman pikaisesti ja epätasaisesti. Sitrushedelmäefektiä siis löytyy melkoisesti. Vastapainoksi katosta lähtee alkuperäinen maali vesiletkupaineella lastuina irti. No, onpahan jotain mitä touhuta tekemisen puutteen iskiessä.
Itsessään tuo on kuitenkin ajoltaan ehjän tuntuinen, voimansiirtokaan ei pahemmin huutele. Mittarissa tällä hetkellä n. 316 tkm, neljä vaihdetta ja ahtamaton SD33 pellin alla. Alkujaan tuo on ollut Imatran kaupungin käytössä ja siirtynyt sieltä Delta Auton kautta Lieksaan vuonna 2002 ja ollut parina syksynä hirviporukan reissuautona. Sen jälkeen innostus oli ilmeisesti hieman hiipunut ja Patrol laitettu seisontaan, josta se oli seuraavan kerran herännyt 13 vuotta myöhemmin ja katsastettu pakettiautoksi. Suhteellisen ehjä kokonaisuus herätti Nissan-miehen mielenkiinnon ja tuo tuli haalittua talteen.
Periaatteessa tuota voisi kokeilla hiljakseen sipistellä, ehkä joskus jopa kokeilla museorekisteriinkin. Sitä ajatellen tuolla takahuoneen puolella on varastossa pakumuutoksen yhteydessä irrotetut takapenkit, joissa on ilmeisesti alusta alkaen ollut päällä istuinsuojat. Lukkovanteetkin on maltettu säilyttää mukana sekä kesä- että talvirenkaissa.
Pienimuotoista osahamsterointia ja puutteiden kartoitusta onkin ollut käynnissä. Umpiot tuli jo vaihdettua ja EU-kilvet korvattu alkuperäistunnuksin, ilman Eurostoliiton sinistä osuutta ja tietysti liisteröity tuo Nissan kestää -tarra takalasiin. Alla muutama viimeksi hankittu palikka.
P1230447 by Aki Härkönen, on Flickr
Kun kuvia pyydettiin, niin laitetaan todiste maastokelpoisuudesta. Lapiota tarvittiin...
P1230424 by Aki Härkönen, on Flickr
Itsessään tuo on kuitenkin ajoltaan ehjän tuntuinen, voimansiirtokaan ei pahemmin huutele. Mittarissa tällä hetkellä n. 316 tkm, neljä vaihdetta ja ahtamaton SD33 pellin alla. Alkujaan tuo on ollut Imatran kaupungin käytössä ja siirtynyt sieltä Delta Auton kautta Lieksaan vuonna 2002 ja ollut parina syksynä hirviporukan reissuautona. Sen jälkeen innostus oli ilmeisesti hieman hiipunut ja Patrol laitettu seisontaan, josta se oli seuraavan kerran herännyt 13 vuotta myöhemmin ja katsastettu pakettiautoksi. Suhteellisen ehjä kokonaisuus herätti Nissan-miehen mielenkiinnon ja tuo tuli haalittua talteen.
Periaatteessa tuota voisi kokeilla hiljakseen sipistellä, ehkä joskus jopa kokeilla museorekisteriinkin. Sitä ajatellen tuolla takahuoneen puolella on varastossa pakumuutoksen yhteydessä irrotetut takapenkit, joissa on ilmeisesti alusta alkaen ollut päällä istuinsuojat. Lukkovanteetkin on maltettu säilyttää mukana sekä kesä- että talvirenkaissa.
Pienimuotoista osahamsterointia ja puutteiden kartoitusta onkin ollut käynnissä. Umpiot tuli jo vaihdettua ja EU-kilvet korvattu alkuperäistunnuksin, ilman Eurostoliiton sinistä osuutta ja tietysti liisteröity tuo Nissan kestää -tarra takalasiin. Alla muutama viimeksi hankittu palikka.
P1230447 by Aki Härkönen, on Flickr
Kun kuvia pyydettiin, niin laitetaan todiste maastokelpoisuudesta. Lapiota tarvittiin...
P1230424 by Aki Härkönen, on Flickr
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
On tuolla varastossa levikkeetkin olemassa, tiedä sitten niiden komeudesta saati sitten niistä isoista renkaista.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Periaatteessa levikkeet ja pykälän suuremmat renkaatkin voisivat ihan hyvin mennä tyyliin, niitä näkyy kuitenkin esitekuvissakin. Ehkä tuon työkalumainen tyyli kuitenkin viehättää? Nuo hornanlieskat voisi jossain välissä teetättää.
Patrol by Aki Härkönen, on Flickr
Hieman harkitsen myös tyyliltään raikkaampien alkuperäisvanteiden ostamista, Nettivaraosassa näkyisi nytkin olevan satsi kanttilamppuisen kolmioreikäisiä normaalivanteita.
Patrol by Aki Härkönen, on Flickr
Hieman harkitsen myös tyyliltään raikkaampien alkuperäisvanteiden ostamista, Nettivaraosassa näkyisi nytkin olevan satsi kanttilamppuisen kolmioreikäisiä normaalivanteita.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Taas on reilu vuosi menty, 279tkm mittarissa nyt. Egr: n ohjausventtiili, hehkut, hehkurele, koiranluut ja toinen ilmapussi oli kuluneen vuoden saldo. Ei nitise, ei kolise ja lämpee pakkasessa kuin pakkasessa. Hitokseen hyvä keksintö. Toistaiseksi.spöke kirjoitti:Reilu vuosi ja kuuskyttuhatta tullut mittariin lisää, nyt 230tkm ja rapiat. Mitattu kulutus siinä seittemänpilkkuneljän huitteilla ja ilman ensimmäistäkään korjausta on menty. Öljyä vaihdettu ja ajettu. Ihan luottopeli! ( huomenna varmaan hajoo, kun näin sanon...)spöke kirjoitti:Daimler-Chrysler- kokeilu jäi vuoden mittaiseksi. Ei mulla riittäneet rahat
300C:n ylläpitoon. Vuoden aikana vaihdettiin laatikon johdinlevy, kardaanin tukilaakeri, virtalukko ( skim- moduuli) ja pakosarjat. Vajaa neljä tonnia ja 47tkm. Nyt tuli tilalle -08 530D hyvillä varusteilla. On comfortpenkit, laajat ilmastoinnit ja navit. Ja Karalan softa. En tiedä, olisko 212 mersu ollut parempi, mutta kokkeillaan ny tämmöstäkin. Aika näyttää, onko tää yhtä hyvä, mitä aikoinaan E39 oli.
-Spöke
-Spöke
Kyllä se vaan tuommonen sysleri ois makia kampe Kovin kummastelin tuota....
...kulujen määrää Ei nuo samat ois olleet merssuun tonnia. Onko tuossa niin spessua tavaraa että mersun osia käyttämällä ei pääse järkeviin kuluihin? Muovinen ja vähän halvan oloinen sisältä mutta look on kyllä Yhtä kerran kattelin jo ostohousut jalassa mutta oli niin levotonta kyytiä että voivoivoi.... Järjettömän ylihintainen tuo mielestäni pitkään oli mutta nyt on ollut jo pitkään edukas kampe. Ei varmaan tokikaan kulutukseltaan eikä ylläpidoltaan mikään Ampera (auwink tiileri-setä) mutta ei varmaan pahimpiakaanpsykö kirjoitti:johdinlevy, kardaanin tukilaakeri, virtalukko ( skim- moduuli) ja pakosarjat. Vajaa neljä tonnia ja 47tkm.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tämä oli kohtalaisen kuurassa Kamuxin pihassa Iisalmessa... https://www.kamux.fi/vaihtoautot/chrysler/300c/ijv-358
Jotain johtosarjoja, rattiakseli ja lämppärin säätösysteemit on vissiin ainakin suoraan mersua.dealer kirjoitti:Jaa-a, liekö mitään muuta kuin laatikko ja moottori (diesel) mersusta. Ei voi sanoa että niillä chrysler keskimäärin huononisi.
Pyöräntuentojen osat on ainakin hyvin samankaltaisia, jolleivat jopa täysin samoja kuin mersuissa.
No ulkonäkö ja paljon mersun tekniikkaa mikä tuossa on aina puhutellut. On koeajeltu ja todettu "ei mersun veroiseksi" jo muutama auto sitten eikä nyt puhuta kuukausista kun sen verta verkkaisesti nuo on mulla vaihtuneetdealer kirjoitti:Huomaa että on ooppelilla ajeltu jonkin aikaa ei ole hintaluokassaan kaksinen värkki 300C. Ulkonäöstä jos tykkää, niin tykkää ja siinä se.XUX63 kirjoitti:Kyllä se vaan tuommonen sysleri ois makia kampe
Leemu kirjoitti:Jotain johtosarjoja, rattiakseli ja lämppärin säätösysteemit on vissiin ainakin suoraan mersua.dealer kirjoitti:Jaa-a, liekö mitään muuta kuin laatikko ja moottori (diesel) mersusta. Ei voi sanoa että niillä chrysler keskimäärin huononisi.
Pyöräntuentojen osat on ainakin hyvin samankaltaisia, jolleivat jopa täysin samoja kuin mersuissa.
Sysleri on väkertänyt ite sisustuksia, mittaristoja, pellejä ja niin edelleen ja kaikki on vähän sinnepäin. Tekniikkaa on paljon muistaakseni 210/211/203-malleista
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kerran katselin 300 C:n pyöräntuennan osia ja saman tyylisiä olivat kuin Mersulla mutta kuitenkin pikkuisen eri mallisia ainakin etupäässä. Eli ei tietenkään passaa ristiin.
Millainenhan se oisi sillä Hemillä?
t.
Risto
Millainenhan se oisi sillä Hemillä?
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 05.3.2018 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Varmaan ihan yhtä hyvä kuin se V6 riisseli mikä käytiin Kempeleessä ajamassaRoisto kirjoitti:Millainenhan se oisi sillä Hemillä?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuo selittely johtuu varmaan aika yleisestä luulosta että osat olisivat samoja. Niin kirjoiteltiin aikoinaan jopa 300C-foorumeilla ja tottahan se on että jousitus ja takapään geometria on selkeitä sukulaisia. Niin kuin edellä mainittukin, konetta laatikkoo, ohjausta, muuta osaa, espiä, absia jne...dealer kirjoitti:Ei ole 300C alustassa mersua yhtään. Tottahan siellä tukivarsia on kuten mersuissakin muttei silti sinnepäinkään. Naapurifoorumilla joku selitteli joskus "väyrysen alustasta", no ei ei
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Takana taitaa olla tukivarsia mersujen tapaan, edessä ei ainakaan väyryseen verrattavaa ? Vai voisiko etupäätä verrata 211:een ja näistä sitten joku päätellä että "mersun alustalla"
https://www.ebay.co.uk/itm/Chrysler-300 ... SwFnxagDGO
Mistä mersusta tämä voisi olla ? :leemu kirjoitti:lämppärin säätösysteemit on vissiin ainakin suoraan mersua
https://www.ebay.co.uk/itm/Chrysler-300 ... SwFnxagDGO