Volvo S60 D5

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Volvo viety huoltoon kun ei omat taidot enää riittänyt.
Varsinaninen huolto oli siis jakopään ja vesipumpun vaihto, osat maksoi 150€ joten edullista tuon suhteen eikä kuulemma mene kuin 3h tuon vaihtoon. Tähän tuli vielä 4v takuu osille ja töille joten en "nyrkkipajaa" tuon takia edes harkinnut vaikka 50-100€ tulee kalliimaksi
Jakohuolto oli varattu ke illaksi joten vein auton töistä suoraan huoltoon. Kerroin samalla että voisitteko katsoa mikä vika tuli autoon kun pari päivää ei ole toiminut juuri mitenkään koska ei tunnu käyvän kaikilla, kulutus noussut huomattavasti, tehot kateissa, nykii ja rykii 2000 kierroksen tietämillä ja muutenkin hassua käytöstä.
Korjaaja kysyi samantien että oletko käynyt tankkaamassa lähiasemalla --> kyllä olen ja ihan piripintaan vielä!
Korjaaja kertoi että heille on tullut jo 4 autoa korjattavaksi koska huoltoaseman tankkeihin oli päässyt vettä jostain laipan välistä :shock:
Eipä ihme että on ollut hassua käytöstä. Kävin huoltoasemalla sitten kertomassa tarinaa ja maksavat tietenkin kaiken kuitteja vastaan. Osaako joku sanoa miten tuollainen commonraili ottaa itteensä vedestä? yksi skoda oli myös tehnyt tenän samasta asiasta ja tuohon oli tullut 5000€ remppa kun pumput ja suuttimet oli rikkoutunut veden takia.
Tässä kuva polttoainesuodattimesta:
Kuva
tuo harmaa on siis vettä..
Jakopäähan korjaaja omin lupnen vaihtoi nokka-akselin stefan koska oli hiukan kostea eikä viittinyt tuota jättää paikalleen, hyvä näin 8)
Kävin korjaamolla sanomassa että tyhjäävät koko tankin polttoaineesta ja vedestä eikä jätetä sattuman varaan mitenkään. Etelä-Suomen turnee tulossa ensiviikolla enkä halua jäädä välille missään joten pelataan varmanpäälle 8)
Auto toiminut eritäin hyvin muuten, 300tkm merkkipaalun jälkeen tehty normi öljyhuolto sekä muuten katseltiin sieltä täältä onko jotain ennakkohuoltotarpeita?
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Jakopään vaihto, vesipumppu, nokka-akselin stefa, moniurahihna ja vaihtotyö maksoi yht 365€, työtä meni 2,8h
Tankin putsaus/tyhjennys, polttoainesuodatin ja dieseliä 24l tankkiin maksoi 110€ ja tämän laskun kiikutin suoraan huoltoasemalle sekä oman tankkauskuitin jonka maksavat minun tilille.

Seuraavaan remminvaihtoon 120tkm 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Moniuraremmin kiristin? Sekin on syytä vaihtaa tuossa huollossa. Maksaa huomattavasti vähemmän kuin koneen korjaus jakopäähän sylttääntyneen moniuraremmin vuoksi.

Tovin sai avainvaunullakin aiheesta keskustella mutta kun käskin tuon kiristimen vaihtamaan niin tekivät työtä käskettyä.

Yhteenkään tarjoukseen ko huollosta tuo ei sisältynyt. Sitä kun ei tarvi kuulemma vaihtaa. Nooo ei tarvi paljoa vrcf foorumia lukea niin moni on oppirahat maksanut.

Jakopää sinällään ei ole kallis osiltaan.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Vaimon auto vaihtui kuinka ollakkaan Volvoon, tälläkertaa V70 ja bensana 8)
Sama vuosimalli ja väri.. noihin ei pystynyt oikein vaikuttamaan ellei uutta osta..
Kilometrejä autolla ajettu 230tkm ja aika hyvin huollettu liikkeessä. Varusteista tärkeimmät eli automaatti ja täysnahkasisustalla :!:
Tuohon tein kuitenkin täys sisäpesun vaikka puhdas olikin autoliikkeen fiksauksen jälkeen mutta itse pitää kuitenkin saada edellisen omistajan "pöpöt" pois.
Kissasaippualla ja harjalla kaikki penkit ensin puhtaaksi, lähti muuten likavettä vaikka näytti puhtaalle aluksi. Päälle tuli Megun nahanhoito tuotetta.
Muovipinnat yms muut pinnat sai päälleen ensiksi ValetPron Cleaneria ja paineilmaa/mikrokuituliinaa perään, tällä saa kaikki pienetkin roskat pois ahtaista väleistä jotka ei imurilla lähde. Hoitoaineeksi päälle AutoFinessiä.
Tuli kyllä huomattavan raikkaammaksi sisäilma ja ennenkaikkea nahat tuntuu ja näyttää nahalle 8)
Kuva

Molemmat pitäisi 1.stepin myllytyksellä käydä läpi ja fussottaa :roll: jospa kesälolmalla kerkeää..
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Kohta tasan vuosi ajeltu. Kilometrejä nielty tänä aikana 29tkm joten ihan koristeena tämä ei ole ollut ajossa kylläkin 8)
Tänään käyty myös konttorilla näyttämässä ja ekalla läpi vaikka olin varautunut toiseen kertaan.
Kesärenkaat alkaa olemaan ns. alkukesän versiot ja talvirenkaat ns. alkutalven versiot odotellaan liikkeiden sesonki tarjouksia siis
Kesälomalla tuli auto myös myllytettyä 1-stepin menetelmällä Schollin 20+ ja navy blue laikalla ja tietenkin rotary koneella. Tuolla lähti ihan hyvin pesunaarmut ja osa isommista, hopeassa kun ei muutenkaan naarmut näy niin helposti kuin muissa väreissä joten tämä riitti minulle tälläkertaa. Päälle vetäsin fussot kuinkas muutenkaan nykytredin mukaisesti. Tilasin myös kun halvalla sain H&R alustan mutta tuon alle laitosta en nyt ressiä ota ehkä keväällä sitten tai aikaisemmin. Katsotaan nyt miten jaksaa kömytä ihtensä auton alle :roll:
Vielä pakollinen kuva perään

Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Tuli kilometrit täyteen etupyörän laakerille, hyvin tuo näytti kestävän 325tkm. Uusi laakerinapa 150€ ja meno jatkuu 8)

edit: töineen tuli maksamaan tasan 200€
Tilasin ajan myös renkaanvaihdolle (talvi) Hankookit asennettuna 388€
Netistä kun olisi tilannut olisi 300€ tietämillä ollut allelaitettuna, kannatin paikallista :halm:
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Suutinjumpaa taas tiedossa :cry:
tilanne eskaloitui kun olimme vaimon kanssa Jyväskylässä. Hotellin parkkipaikalle kun illalla tulimme ja löysimme ainoan vapaan paikan parkkipaikalta jonne auton sai tungettua. Lähimme käymään vielä keskustassa ja kun tulimme takaisin oli "meidän" paikka viety ja tuskastuneena etittiin uutta paikkaa ja sellaisen löysimmekin (onneksi) lämmitystolpallisen joka ei ihan meille kuulunut mutta kun ei muutakaan löytynyt. Päivä kävellen Jyväskylän keskustassa ja auto hiotellin parkkiksella niin eipä lähtenyt käyntii vaikka oli -3 pakkasta. Tolpan luukku väkisin auki ja kaksi tuntia lämmitystä niin hörähti käyntiin. Tuossa odotusaikana tulikin selattua Jyväskylän autotarjonta läpi, uhkasin nimittäin pattikyljen vaihtaa Kiaan jossei nyt lähe käymään ja niin lähti :shock:
Ehkä pientä osviittaa suutin on antanut pitkähköllä startilla mutta auto ollut aina roikan päässä tai lämpösessä parkkihallissa.
Seuraavana päivänä sitten suutintesti ja 2.suutin päästää läpi paluupuolelle kaiken :evil:
5. suutin olikin jo aikasemmin korjattu joten se oli hyvä indikaattori muihin vertailtaessa. Korjausaika varattu suutinrempalle..
Samalla kun suuttimet tarkistin niin imupuolta tutkin ja ERG tulppaa. EGR tulppa toiminut oikein hyvin mutta öljyä oli imupuolella melko paljon--> turbo falskaa ilmeisesti paljon, ulinaakin on alkanut varsinkin kylmänä pitämään melko hyvin. Myös turbo lähti ostoslistalle :roll:
Jospa näillä taas hetken pärjää 8)
Kuva suutintestistä
Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

RATSUNI kirjoitti:Seuraavana päivänä sitten suutintesti ja 2.suutin päästää läpi paluupuolelle kaiken :evil:
Valehteleeko mulla silmät vai onko nelosen mitassa taso samaa luokkaa kakkosen kans?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Roisto kirjoitti:
RATSUNI kirjoitti:Seuraavana päivänä sitten suutintesti ja 2.suutin päästää läpi paluupuolelle kaiken :evil:
Valehteleeko mulla silmät vai onko nelosen mitassa taso samaa luokkaa kakkosen kans?

t.
Risto
Valehtellee 8)
4. suuttimeen tuli saman verran kuin 5. suuttimeen. 4. suuttimesta pääsi tosin nesteet karkuun ennen kuvaa kylläkin kun räpelsin joten siinä mielessä olit tarkkasilmänen.
Keskiviikkona suutin menee työnalle Alajärven diselkorjaamolle 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Taitaa tuo suutin homma olla näissä 350tkm paikkeilla aika yleinen juttu? Vai joko tällä on ajettu enemmän? Katsoin että laakeriremppaa teit 325 kohdalla.

Hyviä autoja nämä on. Ikä- ja hintaluokassaan hiljaisia sekä hyvin varusteltu. Ikävä on tuo verotuksellinen kohtelu. Sylettää maksaa noin 800€ vuodessa siitä että saa tankata kädet mustana 10snt halvempaa menovettä. Tietty vastaava s60 bensana on hiukan janoisempi.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Sen mitä lueskelin netistä vkl aikana niin monelta mennyt suuttimet 250tkm korvilla vaihtoon.
Tällä ajettu nyt noin 335tkm joten nyt alkaa nuo suuttimet olemaan varmaan jo ehtoo puolella mutta korjataan sitä mukaan kun rikki menee, toisaalta nyt olisi myynnissä 350€ hintaa koko sarja tarkistettuja suuttimia. Eri numerolla kylläkin joten joutuu piuhan päässä käymään että saa toimimaan ennakot oikein.

Alkaa olemaan tuo km määrä sitä luokkaa että paikka jos toinenkin alkaa olemaan vaihtokunnossa kuten tuo turbo ja seuraavaksi tulee todennäköisesti laturi ja startti. Halvempi nuo on korjata ja ajaa sen jälkeen kuin lainaa ottaa ja maksaa ihtensä kipeäksi.

Mukava vehje tämä on kyllä, tosin takapenkin jalkatila on melko onneton. Tenavat kasvaa ryminällä nyt pituutta niin jalkojen asettelu matkan ajaksi tuottaa tuskaa, itsekkin kun on vähän pitkävartinen niin oma penkki on melko takana :roll:

Vaimon V70 on sitten jo tilava, tuollakin pääsee sitten jos alkaa takapenkki jo vähän ahistamaan. Bensaa vie (2,4 170hv) mutta viekööt :!:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Startti on halpa ja helppo vaihtaa. Eri virkeesti pyöritti uusi startti vrt vanha kun ex vihreeseen vaihdettiin.

Oliko tässä ardic vielä toiminnassa. Jyväskylässä on firma mikä niitä korjaa jos alkaa temppuilemaan. Volvolla on hinnat kohdallaan. Pelkkä huolto 299€ jos en väärin muista. Tuohon sitten varaosat.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Pappi kirjoitti:
Oliko tässä ardic vielä toiminnassa. Jyväskylässä on firma mikä niitä korjaa jos alkaa temppuilemaan. Volvolla on hinnat kohdallaan. Pelkkä huolto 299€ jos en väärin muista. Tuohon sitten varaosat.
Voi kun olisikin edes Articci. Tämä on jostain lämpösestä joskus tuotu niin kaikki muut lisävarusteet on ruksattu mutta lämmitin on unohtunut.

Tähänkin on joku ääliö laittanut säteilylämmittimen vaikka letkulämppäreitäkin olisi ollut tarjolla. Jos tuo menee rikki niin vaihdan letkulämppärin tilalle :wink:
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Suutin korjattu. Teflonirengas oli halki ja penkkiajon jälkeen suutin oli lähes tehtaan arvoissa.
Pohjatiiviste oli vähän kärsinyt
Kuva

Suuttimen reikää sitten tuli putsattua sillä aikaa kun suutin oli ultraäänipesurissa. Kirkas tuli, vaikea kuvata tosin
Kuva

Kävi huomattavasti paremmin kuin aikasemmin korjauksen jälkeen. Tästä korjauksesta seuraavana päivänä
Kuva
Ja arvaten ärsytti, valtavaa nykimistä kun yritti ajaa ja vähän väliä limpmode.
Vika poistui ainakin toistaiseksi polttoainesuodattimen vaihdolla ja imm putsauksella.
Seuraavaksi turbon vaihtoon kunhan tiivistesarja saapuu ßaksanmaalta.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Foorumin alkuaikoina ei juurikaan tietokoneita tarvinnut huollossa. Nyt kun lukee näitä ylläpitoon liittyviä topicceja niin aina on joku läppäri esillä. Pääseekö tuolla autocomilla kuinka syvälle. Minulla on bsr:n kopio käytössä.

Vol-fcr oli kova sana joskus aikoinaan. Sillä kun sain kuitattua huoltovalon vanhemmasta tdi moottorista. Olikohan MSA 15.7 moottorinohjaus.

Suutinsarjoja näyttää olevan myynnissä jonkun verran mutta hinnat ei kauas jää kunnostetusta. Kerralla kaikki 5 aiheuttaa vaan pienen tuulenvireen lompakossa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti:Foorumin alkuaikoina ei juurikaan tietokoneita tarvinnut huollossa. Nyt kun lukee näitä ylläpitoon liittyviä topicceja niin aina on joku läppäri esillä. Pääseekö tuolla autocomilla kuinka syvälle. Minulla on bsr:n kopio käytössä.
Itsellä on delphin kopio lukulaite joka on aikalailla sama kuin autocom. Delphillä pääsee ainakin tuossa meidän v70:sessä tutkailemaan joka ohjainlaitetta, moottorille oli suuttimien vaihdon kertomisia, dpf regenerointia ja jotain. Ilmastoinnille kalibrointia yms. Ihan riittävä 50euron laitteeksi.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pssttt. Ei kerrota ettenpäin, löytyy vielä DiCe jos pitää syvemmälle mennä. Ei vaan aina jaksa läppärillä värkätä. Satasen pintaan oli muutama vuosi sitten. :whisper:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti:Pssttt. Ei kerrota ettenpäin, löytyy vielä DiCe jos pitää syvemmälle mennä. Ei vaan aina jaksa läppärillä värkätä. Satasen pintaan oli muutama vuosi sitten. :whisper:
Tuommonen vois olla aivan järkiostos jos näitä volvoja siunaantuu vielä jatkossa vaikka harvemminhan näissä mittää vikoja on... :P
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Magge-- kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Pssttt. Ei kerrota ettenpäin, löytyy vielä DiCe jos pitää syvemmälle mennä. Ei vaan aina jaksa läppärillä värkätä. Satasen pintaan oli muutama vuosi sitten. :whisper:
Tuommonen vois olla aivan järkiostos jos näitä volvoja siunaantuu vielä jatkossa vaikka harvemminhan näissä mittää vikoja on... :P


8)
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Turbo vaihdettu ja kesärenkaat uusittu!
Uudet kesärenkaat 225/40/18 Nankang. Huomiona, olisi pitänyt ottaa leveämmät esim 245 tai 255. Jää vähän vanteen sisään, vanteen leveys 8,5". Näillä nyt mennään pari kesää kuitenkin
Kuva

Turbo vaihdettu ja oli helppoa siihen asti kun piti nostaa yläkautta pois (yllättävän paljon joutuu ruuvaamaan osaa irti). Vaikka missä asennossa yritti niin ei ylös. Kaveri apuun ja rautalangalla moottoria kääntää pois edestä
Huono kuva asiasta!
Kuva


Uudesta tuli onneksi vnt siipiä kokeiltua ennen asennusta joka johti turbon purkamiseen. Siivet oli karstaa ihan täynnä eikä toiminta ollut
täten toimivaa. Nyt sekin tuli tehtyä ja on varmasti puhdasta. Uuden kun laittoi paikalleen niin ei tullut katsottua missä asennossa alipainekello oli ollut ja sehän meni kahdesta vaihtoehdosta juuri väärin päin ja kaikki pultit uudelleen irti ja turbo syliin. Otti hiukan kupoliin. Uuden sai nyt asennettua paikalleen, harjoitus tekee mestarin, 4h meni koko vaihtoon, onneksi kaveri vähän jelppasi.

Vanha oli melko välyksellinen tuosta saa kyllä kalun vielä tehtyä laakeroinnin jälkeen imusiivet oli jossain vaiheessa saanut vähän osumaa







Kuva

Loppu hyvin kaikki hyvin! Alhaalle tuli lisää vääntöä niin että oikein raapaisi eturengas ekalla kaasutuksella 8)
Nyt ajetaan taas pitkä tovi ellei ylimääräistätule vastaan.
Paitsi HR jouset odottaa asentajaa
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Jälleen katsastuksessa käyty ja uudelleen joutuu pyörähtämään. Molemmilta puolilta takaa jarruletkut murtunut joten pientä askaretta tiedossa.
Nyt samalla vaihdetaan tuo jousisarja kun muutenkin menen kaverin korjaamolle nuo letkut vaihtamaan.
Vuodessa oli mittariin pyörähtänyt 35tkm joten hyvin ollut ajoa, nyt mittarissa aika tasan tarkkaan 350tkm. Kilometrien kunniaksi päätin oikein pestä auton, pesun jälkeen suihkuttelin pintaa boostaamaan Megun x-spray waxin. Lopuksi mustat muoviosat puhdistin rasvanpoistolla ja pintaan laitoin Gtechniq C4 pinnoitteen joten mustat muoviosat näyttää nyt seuraavat pari vuotta ihan uusilta 8)
Kuva

Toistaiseksi auto täysin toimiva :D
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Jarruletkut tuli vaihdettua, jokseenkin tympeä homma :x
Samalla vaihtui tuo alusta, jousilla vähän kokoeroa
Kuva
tippui ihan mukavasti/sopivasti
Tässä alkuperäinen
Kuva
ja muutoksen jälkeen
Kuva

muita huomioita samalla kun alusta oli levällään.
pelkääjänpuolen koiranluu hiukan väljä
pelkääjänpuolen etuiskari olisi vaihdon tarpeessa kuten yläpään kääntölaakeri
kuskinpuolen takaiskari myös vaihdon tarpeessa

ja että miltä tuntui ajossa, noh toiset tykkää ja toiset ei. Paljon paremmin käyttäytyi mutkissa, tien epätasaisuudet tuntuu nyt selvästi. Lisäksi autoon kulkeminen :roll:
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Eillen vaihdettu molemmat etuiskarit, oik. koiranluu+ kääntölaakeri, vas takaiskari, ilman suodatin, raitisilmansuodatin (aktiivihiili), öljyt ja suodatin. Kilometrejä aika tasan tarkkaan 365tkm.
Paljon muuttui kyllä ajettavuus ja pieni kolina joka silloin tällöin kuului on vaiennut.
Ensiviikolle varattu aika 4 pyöräsuuntaukseen ja vas sisemmän vetonivelen suojakumin vaihtoon. Iskari rempassa tuli huomattua että vaseliinit on pitkin auton pohjaa ja kumi rikki. Tuota en tod. lähde itse vaihtamaan niin korjaamo saa hoitaa homman.
Eipä muuta jatketaan ajoja entiseen malliin kun hyvin tuntuu toimivan ja nyt iskareiden jälkeen ajo tuntuu paljon vakaammalta. Kuskin etuiskari oli käytännössä poissa pelistä kokonaan, liekö jotain vaikutusta tuon suojakumin rikkoutumiseen ennen aikojaan (jos 365tkm samalla kumella)

edit. 4 pyörä suuntaus tehty ja vetonivelen suojakumi vaihdettu. Homman kokonaishinta 138€. Myös laturin vapaakytkin vaihdettu jokin aika sitten



EDIT: Myyty foorumin kautta 8) seuraava omistaja saa jatkaa ajoja
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Jatketaanpas tähän samaan syssyyn, kun tämä samainen auto alkukesemmällä ilmaantui omaan pihaan :shock:. Hyvin on päästy volvolla(kin) paikasta A paikkaan B.

Yksi kysymys on tullut eteen jarruihin liittyen. Tuossa on välillä tullut semmoista omainaispiirrettä, että kun jalan nostaa nopsaan jarrupolkimelta, polkimen seudulta (auton sisällä siis) kuuluu jalan nostamisen jälkeen sellainen melko voimakas VIIIIUUUFFFFF viheltävän tyyppinen ääni. Jarruthan tuossa sisänsä toimii kuten pitääkin, mutta mikä tuon äänen mahtaa aiheuttaa (tai onko se seurausta jostain viasta)?
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Andy kirjoitti:(tai onko se seurausta jostain viasta)?
Mulla piti s80 poljin sellasta tuhinaa kanssa välillä. Eipä tuo koskaan vaivannut itteä, kun jarrut kuitenkin pelas. Liekkö enempi ominaisuus kuin vika.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mou
Viestit: 1663
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

S80 mainittu! Mää ostin talvi autoksi S80:sen tuossa joitakin viikkoja sitten. :D
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Mou kirjoitti:S80 mainittu! Mää ostin talvi autoksi S80:sen tuossa joitakin viikkoja sitten. :D
hyviä vehkeitä. Ja riittävän kokoisia 8)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mou
Viestit: 1663
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

miqum_86 kirjoitti:
Mou kirjoitti:S80 mainittu! Mää ostin talvi autoksi S80:sen tuossa joitakin viikkoja sitten. :D
hyviä vehkeitä. Ja riittävän kokoisia 8)
Siitä sitten niin tiedä... Kunhan nyt olis lämmin ja mukava ja huoleton.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

RATSUNI kirjoitti:Suutinjumpaa taas tiedossa :cry:
Ja tämä jumppa jatkuu nyt. Kaksi on siis vaihdettu/korjattu aiemmin ennen omaa aikaani ja nyt uusi uhri vuorossa.

Oisko kenelläkään vinkata sopuhintaista pajaa pk-seudulta, joka näitä korjaisi? Eli siis jos suutin nyt ylipäätänsä olisi korjattavissa eikä tarttisi vaihtaa tykkänään.
W204mr
Viestit: 4
Liittynyt: 25.1.2020 21:40

Viesti Kirjoittaja W204mr »

Itsellä oli S60 Volvo kans,vuosimalli 2003. D5 oli paras diesel kone millä ikänään olin ajanu. Jerkkua löytyi vakionakin riittävästi. Alkuun oli mulla kans suutinjumppaa,homman ratkaisin sillä,että vaihdoin kaikki suuttimet. Ostin kunnostetuina. 120tkm ajelin yhteensä eikä ollu enää ainuttakaan käynnistysongelmaa jne vaihdon jälkeen. Jos lompakko kestää,niin uusiks kaikki kerralla. Yhden kun korjaa niin saa hetken päästä jo toista vaihtaa muuten..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”