Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Osaa mennä mukavan matalilla kierroksilla, taajamassa huomaa D:llä ajellessa etenevän n.1200 rpm.
Ei osaa eikä opi käyttämään vääntöä vakkarilla. Häiritsevä piirre kun tulee vastamäkeä minkä mersu menee eleettömästi 7 vaihteella, Toyotaa huvittaa puottaa kolmoselle siinä.
Silleen vaikuttaa että mersulla tulee käytettyä vakkaria aina kun voi, Toyotalla vain valtateillä. Mäkisillä pikkuteillä meno kuin vuoristoradalla.
Ei osaa eikä opi käyttämään vääntöä vakkarilla. Häiritsevä piirre kun tulee vastamäkeä minkä mersu menee eleettömästi 7 vaihteella, Toyotaa huvittaa puottaa kolmoselle siinä.
Silleen vaikuttaa että mersulla tulee käytettyä vakkaria aina kun voi, Toyotalla vain valtateillä. Mäkisillä pikkuteillä meno kuin vuoristoradalla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vuoristorata on hyvä termi. Mäkisessä maastossa tuolla vakkarilla ei tee mitään. Ei osaa hyödyntää vääntöä vaan käyttää kierroksia.
Jotenkin jää maku, että vaihteisto on ”vanhempaa ikäluokkaa” ilman älyä.
Pitää huollossa kysyä aiheesta enemmän tai googlettaa aiheesta laatikon tyypillä.
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=fAZeCSZIU2g Vaihteiston tyyppi on U660E?
Tankkaaminen. Tänään taas sattui sellainen mittari, jossa pistooli tiputti kahvan juuresta dieseliä. Tässä ei ole mitään kaukaloa täyttöaukon juuressa, joten pistoolista valunut diesel sotki kädet ja kyljen.
Pieniä asioita, mutta puroista se virtakin karttuu... Vai miten se menikään yhden pankin mainos.
Jotenkin jää maku, että vaihteisto on ”vanhempaa ikäluokkaa” ilman älyä.
Pitää huollossa kysyä aiheesta enemmän tai googlettaa aiheesta laatikon tyypillä.
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=fAZeCSZIU2g Vaihteiston tyyppi on U660E?
Tankkaaminen. Tänään taas sattui sellainen mittari, jossa pistooli tiputti kahvan juuresta dieseliä. Tässä ei ole mitään kaukaloa täyttöaukon juuressa, joten pistoolista valunut diesel sotki kädet ja kyljen.
Pieniä asioita, mutta puroista se virtakin karttuu... Vai miten se menikään yhden pankin mainos.
Tuo punanen on hieno!Pappi kirjoitti:Talviloman ja kuivan kelin kunniaksi ajoin toisen kulkineen pesukoneen läpi...
Pitäisi vaan saada aikaiseksi vahata kunnolla.
Meilläkin on nyt kakkoskoppanen 70 puhtaanvalkoisena pihalla kalkinvalkoisen mersun kaverina.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Valkoinen on tyylikäs väri ja varsinkin tuo "kalkinvalkoinen", joka on murrettu sävy. Sukuun tuli tänään päivitystä autokantaan kun veljmies päivitti omansa uudempaan kulkineeseen. Siinä oli joku erikoisväri (valkoinen pohjavärinä). Oisko se vanha kunnon "maalarin valkoinen"
Vahaa tuo mun auto kaipaa pintaansa. Masan kaltaiselle puunaajalle töitä
Vahaa tuo mun auto kaipaa pintaansa. Masan kaltaiselle puunaajalle töitä
Origamin mukana tuli hyvät kesärenkaat, joita voi pitää ihmeenä. Yleensä kontissa on mustat ja pyöreet kuluneet tiskirätit. Koko oli sama kuin talvirenkaissa 215 55 17”. Continentalit. Alkuperäisillä vanteilla niin ei tarvi alkaa pulttien ja sovitteiden kanssa pelaamaan.
Omat kesärenkaat olisi ostettava. Hmmmm Volvossa on myös 17” ja aattelin juurikin laittaa 215 55 17”. Ei taida uskaltaa kikkailla. Saattaa ruokalistalla olla bataattikeittoa loppuvuosi.
Omat kesärenkaat olisi ostettava. Hmmmm Volvossa on myös 17” ja aattelin juurikin laittaa 215 55 17”. Ei taida uskaltaa kikkailla. Saattaa ruokalistalla olla bataattikeittoa loppuvuosi.
Tänään vein Toyotan sovitusti huoltoon missä laitetaan koeajolla huomattuja asioita kuntoon. Samalla korjaavat matkustajan puolen etuoven kun autoliike sai siihen tehtyä lommon esikaupan ja noutopäivän välisenä aikana.
Sijaisauton koeajosta kirjoitan varmaan erillisen raportin kun tällä saa nyt ajella muutaman päivän.
Sijaisauton koeajosta kirjoitan varmaan erillisen raportin kun tällä saa nyt ajella muutaman päivän.
Sijaisauton koeajo ja raportti kuvineen tuolla:
https://kuukkelinpuu.blogspot.fi/2018/0 ... istui.html
Sisältää paljon Toyota materiaalia, joten jos olet allerginen tuulipuvun kahinalle yms niin älä klikkaa.
https://kuukkelinpuu.blogspot.fi/2018/0 ... istui.html
Sisältää paljon Toyota materiaalia, joten jos olet allerginen tuulipuvun kahinalle yms niin älä klikkaa.
Kyllä tämä ”Nauris” herättää keskustelua joka paikassa. Työkaverit ihmetteli että missä minä tuota lataan. En missään. Ajamalla virtaa akustoon ja sieltä kiertoon takaisin.
Huomenna palautus Kuopioon. Kipinä kytee mutta tämä se ei varmaan ole. Omaan käyttöön olisi kiva esimerkiksi V60 d6 awd hybrid mutta hankintahinta ja verotus käyttövoiman osalta eivät naurata.
Huomenna palautus Kuopioon. Kipinä kytee mutta tämä se ei varmaan ole. Omaan käyttöön olisi kiva esimerkiksi V60 d6 awd hybrid mutta hankintahinta ja verotus käyttövoiman osalta eivät naurata.
Eillen iltalenkillä ajoi ohi tuollainen vastaava V70 kun Papilla. Papatti niin melkoisesti että
Onko näissäkin tuota samaa venttiilikoneiston kuluma vikaa kuin vanhemmassa kopassa?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33610.0
Onko näissäkin tuota samaa venttiilikoneiston kuluma vikaa kuin vanhemmassa kopassa?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33610.0
En ole aatellut eikä vuosihuolloissa ole asiasta mitään mainittu. Hovikorjaaja vaan totesi että nokka-akselin kulumista voidaan vähentää huomattavasti käyttämällä oikeita öljyjä mitä moottoriin suositellaan. Olen suosiolla jättänyt ne markettien tarjoukset hyödyntämättä.
Punasessa alkaa olla 355tkm taulussa. Viikkoon en ole ajanut itse kun on tämä auris ajossa. Vielä tämän viikon saan fiilistellä kun avensis ei valmistu huollosta. Ruuhkaa tuntuu olevan Toyotallakin.
Alkaa jo tottumaan taajamassa ajoon ilman ääntä
Punasessa alkaa olla 355tkm taulussa. Viikkoon en ole ajanut itse kun on tämä auris ajossa. Vielä tämän viikon saan fiilistellä kun avensis ei valmistu huollosta. Ruuhkaa tuntuu olevan Toyotallakin.
Alkaa jo tottumaan taajamassa ajoon ilman ääntä
Tämä siis -06 ja uudemmat, tai -05 syksystä eteenpäinJoku volvofoorumilla kirjoitti:Hyviä tuntomerkkejä, kun venakoneisto on näissä lopussa on "lotkottava" tyhjäkäynti, IMM:n sekoilu, kun alkaa päästää imuvenoista pakokaasua väärään suuntaan, vakava tehottomuus ja sitten lopulta kunnon kova rätinä / raklatus / kevyt paukutus / metallin murskausääni kannen suunnalta.
Jälkimmäisen jälkeen kopan alta löytyy paskaksi kuluneet nokka-akselit, irronneita keinuja, paikaltaan pudonneita nostimia ja revenneitä nostinpesiä... ;D Homma korjaantuu, kun vaihtaa tilalle uuden kannen, nokka-akselit ja siihen vielä INA:n nostimet ja keinut.
wiimax.fi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Katsotaan mikä on tuon palautuspäivä. Soittelen aiheen tiimoilta
Töissä kun tulee vaihtelevasti pyöriteltyä Volvo L90 pyöräkuormaajaa niin tuolla Auriksella ajo on aikalailla samantyylistä, varsinkin kun joutuu vaihtamaan suuntaa... Jarrua ja vivusta vaan suunnanvaihto. Matkan jatkuessa eleettömästi.
Töissä kun tulee vaihtelevasti pyöriteltyä Volvo L90 pyöräkuormaajaa niin tuolla Auriksella ajo on aikalailla samantyylistä, varsinkin kun joutuu vaihtamaan suuntaa... Jarrua ja vivusta vaan suunnanvaihto. Matkan jatkuessa eleettömästi.
Meillä on pihassa ”hopeisilla muoveilla” oleva, kansiremontti tehty 50tkm sitten, auton hintaan nähden kuitissa oleva summa oli mielestäni aika iso. Toki tuo oli 440tkm kohilla tehty että varmaan nyt mennee toisen mokoman jos jaksaa piettää tuota, nyt 490tkm ja risat päälle mittarissa.Pappi kirjoitti:Tuntomerkkinä ”hopeet moottorin suojamuovit”. Punaisessa on. Vihreessä mustat. Tämän muistelisin lukeneeni jostain.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Ei päivää ettei jotain uutta oppis
Olen monesti ihmetellyt Volvojen tyhjäkäyntiä, sellainen aika kovasti lotkottava imuääni pienillä kierroksilla. Olen kuvitellut sen liittyvän johonkin tiettyyn moottorityyppiin/tehoversioon, mutta kysymys on siis viasta
Ei vissiin mitenkään harvinaista ole tuo, koska tuota ääntä tosiaan kuuluu niin usein että sen kuvittelee helposti olevan normaalia
Olen monesti ihmetellyt Volvojen tyhjäkäyntiä, sellainen aika kovasti lotkottava imuääni pienillä kierroksilla. Olen kuvitellut sen liittyvän johonkin tiettyyn moottorityyppiin/tehoversioon, mutta kysymys on siis viasta
Ei vissiin mitenkään harvinaista ole tuo, koska tuota ääntä tosiaan kuuluu niin usein että sen kuvittelee helposti olevan normaalia
Kaikissa näissä kotteroissa on omat vaivansa.
Huomenna olisi vietävä Auris pois. Pidempään parisuhteeseen olisi ollut hyvä mahdollisuus. Antaa ajatuksen kypsyä vielä hetken. Auriksen hintalappu oli nyt vähän "pitkä" tähän tilanteeseen, joten jatketaan dieselillä. Erittäin miellyttävä kuva jäi tuollaisesta "tuulipukukansan" suursuosikista.
Rouva ottanee Avensiksen ajoon ja minä palaan Volvon rattiin.
Huollosta ei tullut meille kuluja. Autoliike maksoi oman "mokansa" ja Toyota maahantuojana airbagiin liittyneen ongelman. En edes tiedä, mitä tuonne vaihtoivat mutta kaippa se aamulla selvinnee.
Sijaisautokin kuului suulliseen sopimukseen. Näin liike saa pidettyä asiakkaistaan huolta. Ei ole mitenkään mahdottomuus, että asioin tuolla uudelleen.
Huomenna olisi vietävä Auris pois. Pidempään parisuhteeseen olisi ollut hyvä mahdollisuus. Antaa ajatuksen kypsyä vielä hetken. Auriksen hintalappu oli nyt vähän "pitkä" tähän tilanteeseen, joten jatketaan dieselillä. Erittäin miellyttävä kuva jäi tuollaisesta "tuulipukukansan" suursuosikista.
Rouva ottanee Avensiksen ajoon ja minä palaan Volvon rattiin.
Huollosta ei tullut meille kuluja. Autoliike maksoi oman "mokansa" ja Toyota maahantuojana airbagiin liittyneen ongelman. En edes tiedä, mitä tuonne vaihtoivat mutta kaippa se aamulla selvinnee.
Sijaisautokin kuului suulliseen sopimukseen. Näin liike saa pidettyä asiakkaistaan huolta. Ei ole mitenkään mahdottomuus, että asioin tuolla uudelleen.
Aamulla ajoin Auriksella sen enempiä säästelemättä Kuopioon.
Autokauppias pahoitteli, että auto on hivenen jäässä mutta työnjälki saatiin tarkastettua ja todettua hyväksi. Minun silmään ei sävyeroa eikä muutakaan hyväksymistä haittaavaa näkynyt.
Auriksen osalta koeajo päättyi haikeaan eroon. Tässä viimeisin ajoraportti.
Avensista luovuttaessa tuli puhetta näistä hybrideistä. Avensis tulee poistumaan valikoimasta ja malliston Auris venytetään vastaamaan nykyistä Avensista. Todella mielenkiintoinen ajoneuvo sitten joskus? 2 litrainen 180hp hybridi.
Autokauppias tuumasi vielä ennen lähtöä, että hänen pitää käyttää eräs auto tankilla. Aja perässä niin saat vaivanpalkkana vielä tankin täyteen... Mikäpä siinä. Käteltiin tankilla ollessa hyvällä mielellä. Eräästä asiasta lähti vielä Toyotan takuuseen kysely. Airbagin osalta oli jotain tehty vänkärin penkkiin, mutta nyt näyttää valot toimivan oikein. Uskaltaa viedä toukokuussa leimalle.
Ajelin kotimatkan ilman vakkaria normaalilla tyylilläni. Kotiin kurvatessa käväsin vielä tankilla ihan mielenkiinnosta, että mitä tuo origami todellisuudessa kulutti.
Matka-ajoa reippaalla tyylillä ilman hurjastelua. Eihän tuo nyt varmasti totuus ole pidemmällä välillä, mutta sain verrokin hybridin ilmoittamaan lukemaan.
Se ero vaan, että origamissa on vero 700€ vs Auris 150€... Origamilla saa kiskoa 1600kg ja Auriksella alle 400kg. Tähän on kuulemma tulossa muutos seuraavissa malleissa?
Ajattelemisen aihetta
Autokauppias pahoitteli, että auto on hivenen jäässä mutta työnjälki saatiin tarkastettua ja todettua hyväksi. Minun silmään ei sävyeroa eikä muutakaan hyväksymistä haittaavaa näkynyt.
Auriksen osalta koeajo päättyi haikeaan eroon. Tässä viimeisin ajoraportti.
Avensista luovuttaessa tuli puhetta näistä hybrideistä. Avensis tulee poistumaan valikoimasta ja malliston Auris venytetään vastaamaan nykyistä Avensista. Todella mielenkiintoinen ajoneuvo sitten joskus? 2 litrainen 180hp hybridi.
Autokauppias tuumasi vielä ennen lähtöä, että hänen pitää käyttää eräs auto tankilla. Aja perässä niin saat vaivanpalkkana vielä tankin täyteen... Mikäpä siinä. Käteltiin tankilla ollessa hyvällä mielellä. Eräästä asiasta lähti vielä Toyotan takuuseen kysely. Airbagin osalta oli jotain tehty vänkärin penkkiin, mutta nyt näyttää valot toimivan oikein. Uskaltaa viedä toukokuussa leimalle.
Ajelin kotimatkan ilman vakkaria normaalilla tyylilläni. Kotiin kurvatessa käväsin vielä tankilla ihan mielenkiinnosta, että mitä tuo origami todellisuudessa kulutti.
Matka-ajoa reippaalla tyylillä ilman hurjastelua. Eihän tuo nyt varmasti totuus ole pidemmällä välillä, mutta sain verrokin hybridin ilmoittamaan lukemaan.
Se ero vaan, että origamissa on vero 700€ vs Auris 150€... Origamilla saa kiskoa 1600kg ja Auriksella alle 400kg. Tähän on kuulemma tulossa muutos seuraavissa malleissa?
Ajattelemisen aihetta
Origamin kulutus alkaa laskemaan kun kelit lämpenee. Webastoa on käytetty aamuisin enää esilämmitykseen... Nyt näyttäisi kelit pysyvän plussan puolella, joten kesärenkaita saa alkaa katselemaan alle. 3300km takana yhteistä matkaa.
Mietinnässä josko toiseen vaihtaisi jo kesärenkaat kun työmatkaa saa ajaa sulalla tiellä...
Vappuna 3 vuotta sitten kylläkin kävi näin. https://youtu.be/ui34oD5cM4s
Mönkijällä töihin...
Mietinnässä josko toiseen vaihtaisi jo kesärenkaat kun työmatkaa saa ajaa sulalla tiellä...
Vappuna 3 vuotta sitten kylläkin kävi näin. https://youtu.be/ui34oD5cM4s
Mönkijällä töihin...
Yövuoron jälkeen ei koskaan pitäisi lähteä mihinkään autokauppaan...
Volvo jäi Kuopioon ja matka jatkuu nyt säästöporsaan uudistetulla versiolla.
Kotiin ajelin tämmösellä.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 140 4x4 Experience DSG Autom., Korotettu maavara, Tehdas webasto yms. 238 000 km, Diesel, Neliveto, Automaatti, Hopea. Käyttöönotto 12/2012 (alustanumero 2013 mallivuodelle). Täydellinen merkkiliikkeen öljynvaihto huoltokirja.
Sen verran jo lottoa pelannut avensiksen kanssa, että uskalsin ostaa voihan se suru tulla lompakkoon jos dsg ja haldex laukeaa kynsiin.
Autokuume ai tätä ihanuutta
Volvo jäi Kuopioon ja matka jatkuu nyt säästöporsaan uudistetulla versiolla.
Kotiin ajelin tämmösellä.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 140 4x4 Experience DSG Autom., Korotettu maavara, Tehdas webasto yms. 238 000 km, Diesel, Neliveto, Automaatti, Hopea. Käyttöönotto 12/2012 (alustanumero 2013 mallivuodelle). Täydellinen merkkiliikkeen öljynvaihto huoltokirja.
Sen verran jo lottoa pelannut avensiksen kanssa, että uskalsin ostaa voihan se suru tulla lompakkoon jos dsg ja haldex laukeaa kynsiin.
Autokuume ai tätä ihanuutta
Pitäis olla yöllä nettiauton esto päällä.
On tämä ollut jo jonkun aikaa harkinnassa. Eri vaihtoehtoja kävin läpi ja tähän sain tarjouksen jonka sitten hyväksyin. Viikon annoin hautua ajatuksissa.
Kirjoitan enemmän ajatelmia kunhan kokemusta kertyy.
Tankkaukset menee seurantaan ja kova luotto on kulutuksen laskuun.
On tämä ollut jo jonkun aikaa harkinnassa. Eri vaihtoehtoja kävin läpi ja tähän sain tarjouksen jonka sitten hyväksyin. Viikon annoin hautua ajatuksissa.
Kirjoitan enemmän ajatelmia kunhan kokemusta kertyy.
Tankkaukset menee seurantaan ja kova luotto on kulutuksen laskuun.