Volvon ja mersun rinnakkainasettelu
Asia toimintaa, kun isot pojat on hiekkalaatikolla..
Tohon tyyliinhän ne kaikki mainokset tehdään esim. Toyotan 177 hv dieseliä mainostetaan luokkansa taloudellisimmaksi ja puhtaimmaksi.
Mikä luokka; 2.2 litraset japanilaiset dieselit vai pelkästään toyotan omat dieselit ? Vie muuten pikkusen enemmän kuin mainoksessa luvataan, millonkahan se "Kiichiro Toyoda" on käräjillä Suomessa?
Tohon tyyliinhän ne kaikki mainokset tehdään esim. Toyotan 177 hv dieseliä mainostetaan luokkansa taloudellisimmaksi ja puhtaimmaksi.
Mikä luokka; 2.2 litraset japanilaiset dieselit vai pelkästään toyotan omat dieselit ? Vie muuten pikkusen enemmän kuin mainoksessa luvataan, millonkahan se "Kiichiro Toyoda" on käräjillä Suomessa?
Juu onhan noi tojon 177hp diisselit puhtaita kun muistaa vaihtaa sen suodattimen siihe pakoputkeen 30tkm välein ja eihän noi ensimmäiset ees toiminnu pakkasessa. Mutta tojolla on aina hoidettu noi takuut sillai että harvoin putkahtaa ilmoille valituksia noista vioista. Esim kaverin appiukon avensikseen vaihettiin apurunko uudeltaan kun oli jokunen sauma pettänyt siinä ja etutassut raapi lokariin. Puhumattakaan muutamasta muusta murheesta ja kaikki tietysti takuisiin.
"Korkeimmat arvosanat turvallisuudessa. --- Kautta aikojen."
vs.
"Vastaajien ilmoituksessa viitataan Volvo S80:n saamiin tuloksiin mm. EuroNCAP-testeissä. Volvo S80 on saavuttanut mainituissa testeissä korkeimmat mahdolliset pisteet sivutörmäyssuojan osalta ja kokonaispisteitäkin 29."
ja kokonaispisteitäkin 29. Tuli oikein sellainen säälittävä olo, että on oikein kokonaispisteitäkin jopa 29 saatu. Hyvä ilmaus
Velipoika on niin intomielinen Volvo-fanaatikko, että täytyypä hänellekin sopivan tilaisuuden tullen vilauttaa tuota linkkiä
Mutta silti. Eniten tuosta(kin) jutusta tulee esiin se, että Mersulle yksi pahimmista kilpailijoista on Volvo ja sitä yritetään kampittaa aina kun mahdollista, keinolla millä hyvänsä
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Ei ole kummankaan merkin osalta ajokokemuksia kovin vanhoista malleista, ja Mersujen osalta melko vähäisesti uudemmistakaan.
Volvoja onkin sitten tullut ajeltua melko kattavasti joka mallia -00 ylöspäin. viimeksi viipyi pihassa -04 V70 R AWD.
Edellinen oma pirssi oli -00 V70 2.5T AT Classic, jota ei ollut köyhällä varaa pitää. Koko ajan jokin paikka kolisi, ja jos tuli hiljaisuus, se johtui moottorin sammumisesta ja vikavalon syttymisestä...
Sellainen käsitys minulle on syntynyt, että tekniseltä laadultaan Mersu olisi parempi kautta linjan, ei siis niin vikainen kulkuneuvo.
Volvo olisi ehkä näistä enemmän se oma juttu, mutta se V70 D5 185hv Geartronic(6) pitäisi saada irti ihan uutena ---> takuu!
Taitaa tulla ennemmin täälläkin suurta suosiota niittänyt Madsta6!
Etu- ja takavedon vertaaminen ajettavuudeltaan, ja monelta muultakin osin johtaa lopuksi köydenvetoon miitissä! Näin ratkottiin homma Volvolandian Suurmiitissä Kokkolassa!
Volvoja onkin sitten tullut ajeltua melko kattavasti joka mallia -00 ylöspäin. viimeksi viipyi pihassa -04 V70 R AWD.
Edellinen oma pirssi oli -00 V70 2.5T AT Classic, jota ei ollut köyhällä varaa pitää. Koko ajan jokin paikka kolisi, ja jos tuli hiljaisuus, se johtui moottorin sammumisesta ja vikavalon syttymisestä...
Sellainen käsitys minulle on syntynyt, että tekniseltä laadultaan Mersu olisi parempi kautta linjan, ei siis niin vikainen kulkuneuvo.
Volvo olisi ehkä näistä enemmän se oma juttu, mutta se V70 D5 185hv Geartronic(6) pitäisi saada irti ihan uutena ---> takuu!
Taitaa tulla ennemmin täälläkin suurta suosiota niittänyt Madsta6!
Etu- ja takavedon vertaaminen ajettavuudeltaan, ja monelta muultakin osin johtaa lopuksi köydenvetoon miitissä! Näin ratkottiin homma Volvolandian Suurmiitissä Kokkolassa!
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
uskoisin että ei oo mikään onkelmaNicNac kirjoitti:pappi ja harju toisella puolella....83 muuta miittiläistä toisella puolellaTomaatti II kirjoitti:Se suoritettiin ilman autoja, sillä ei niillä ollut "viattomina yksilöinä" mitään osuutta asiaan... [/b]
toki riippuu hyvinpaljolti siitä että sattuuko papilla huippukunto kohilleen
meseläisistä toivottavasti on 99% ylikunnossa
Rinnakkainasettelu
Viitaten otsikon aiheeseen.
Itselläni on ollut viisi erilaista volvoa ja neljä erilaista mersua
elikkä kokemusta löytyy molemmista merkeistä.
Kestävyydestä ei liene kellään epäselvää, kummankaan suhteen
Tänään viimeksi ajelin kaverin 960:sellä, todella hiljainen ja mukavan tuntuinen peli, koneessa kivasti puhtia, mutta jotain siitä vaan jäi puuttumaan.
Oli mukava tuon ajelun jälkeen hypätä oman Mersun puikkoihin ja kaasutella kotio.
En tiijä noista uudemmista malleista, josko ne volvot olis jo parempia ajella, verrata ei oikein voi mersua ja volvoa ajotuntuman suhteen, koska nyky volvot kynsivät edestä ja mersut perinteikkäästi takaa.
Itselläni on ollut viisi erilaista volvoa ja neljä erilaista mersua
elikkä kokemusta löytyy molemmista merkeistä.
Kestävyydestä ei liene kellään epäselvää, kummankaan suhteen
Tänään viimeksi ajelin kaverin 960:sellä, todella hiljainen ja mukavan tuntuinen peli, koneessa kivasti puhtia, mutta jotain siitä vaan jäi puuttumaan.
Oli mukava tuon ajelun jälkeen hypätä oman Mersun puikkoihin ja kaasutella kotio.
En tiijä noista uudemmista malleista, josko ne volvot olis jo parempia ajella, verrata ei oikein voi mersua ja volvoa ajotuntuman suhteen, koska nyky volvot kynsivät edestä ja mersut perinteikkäästi takaa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Tähän juttuun liittyen voisin hieman kertoa taustoja, jos ne eivät ole tiedossa. Elokuussa 2001 Volvolta siirtyi Jan-Martin Börman Vehon johtoon. Börman oli ollut Volvolla n. 20 vuotta eri tehtävissä mm. vetänyt Suomen Volvo-Autoa ja varatoimarina Volvo Cars Europea. Suomessa hän pelasti Volvo-Auton konkurssista 90-luvun alussa panostamalla ja uudistamalla Volvon markkinoinnin ja markkinointiviestinnän. Heti kun hän siirtyi Veholle niin mersun markkinointi muuttui agressiivisemmaksi. Vehon omistajat Aminoffit olivat tästä markkinoinnin koventamisesta kauhuissaan , koska Suomessa mersuja oli aiemmin markkinoitu "herrasmiesmäisesti". Markkinaoikeuteen Volvosta valituksen tehnyt kaveri on itse tehnyt Volvon mainoslauseet ja luonut Volvon mainosstrategian aikanaan. Hän sai tempustaan jonkin verran negatiivista palautetta, koska "pissi" aika pahasti entisen työnantajansa lahkeille.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Hahah Hienoa. Olen jo vuosia puhunut volvon harrastamasta valheellisesta mainonnasta ja mm. noiden ekomuovien statuksen nostamistamisesta ekopuuksi. Myös puhe maailman turvallisimmasta autosta vehkeiden kohdalla, joista puuttuu yleisimpiä turvavarusteita on kummastuttanut jo vuosikausia. (Tein muuten joskus aikoinaan aiheesta oikein yo-aineenkin, taisi silloin jopa E napsahtaa siitä arvosteluksi )
Harmi vaan, että tuo pöörmanni on tullessaan tuonut myös Mersulle täyttä pellemainontaa; vertauksia joihinkin apinakiikkuihin, "vakiona mm. turbo" ym. naurettavia mainoslauseita. Toisaalta hintaerot muihin merkkeihin ovat laskeneet ja varustelutaso noussut, mutta yhtenä selityksenä tietty se miten paljon halvemmalla nämä nykyiset tähtikeulat tehdään .