Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Kuten tuolla land cruiser ketjussa kirjottelin niin tuli myytyä tuo viimeisin cruiseri ja katselin noita ihan loppupään j80 cruisereita varsin huonoin tuloksin.
Yksikin mielenkiintoinen vehe oli myyty sveitsiin
Päädyin sitten itsellekkin erikoiseen ratkaisuun. Pihaan tuli tuollanen "wannabe" maasturi.
2006 vuoden Volvo XC70 Oceanrace sinisenä D5 nakuttajalla ja "muka" nelivedolla.
Yksi syy moiseen oli se kun olen nyt puolisen vuotta jyrrännyt työmatkaa (82km/päivä) tuollaisella puolimiljoonaa ajetulla diiseli avensiksella ( )
Niimpä päätin vähän panostaa tuohon työmatka mukavuuteenkin.
Tällä se nousi aika reippaasti. Ainakin vielä tuntuu siltä
Ensimmäinen auto muuten jossa ratin saa just mieleiseen asentoon ilman kikkailuja.
Täytynee fiksailla tuo avekki kuntoon ja pistää taipaleelle sekin. Halpa sillä on kyllä ajella, paku ja 2.0d4d niin kustannukset ei päätä huimaa kun keskikulutus on ollut nyt talvella vähän reilu 6l/100km. Kesällä meni vitosella.
Noo spämmätään nyt alotukseen kuiten kuviakin.
ps. En ymmärrä tuota vokkelon insinöörin päähänpistoa tehhä ratista keskeltä musta ja kehältä vaalea... olis etes toisinpäin
Yksikin mielenkiintoinen vehe oli myyty sveitsiin
Päädyin sitten itsellekkin erikoiseen ratkaisuun. Pihaan tuli tuollanen "wannabe" maasturi.
2006 vuoden Volvo XC70 Oceanrace sinisenä D5 nakuttajalla ja "muka" nelivedolla.
Yksi syy moiseen oli se kun olen nyt puolisen vuotta jyrrännyt työmatkaa (82km/päivä) tuollaisella puolimiljoonaa ajetulla diiseli avensiksella ( )
Niimpä päätin vähän panostaa tuohon työmatka mukavuuteenkin.
Tällä se nousi aika reippaasti. Ainakin vielä tuntuu siltä
Ensimmäinen auto muuten jossa ratin saa just mieleiseen asentoon ilman kikkailuja.
Täytynee fiksailla tuo avekki kuntoon ja pistää taipaleelle sekin. Halpa sillä on kyllä ajella, paku ja 2.0d4d niin kustannukset ei päätä huimaa kun keskikulutus on ollut nyt talvella vähän reilu 6l/100km. Kesällä meni vitosella.
Noo spämmätään nyt alotukseen kuiten kuviakin.
ps. En ymmärrä tuota vokkelon insinöörin päähänpistoa tehhä ratista keskeltä musta ja kehältä vaalea... olis etes toisinpäin
Viimeksi muokannut Mika.T, 21.5.2024 18:54. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Kävimpä ostamassa alle uudet renkaat, sinne jäi vapinat ja vipatukset
Nuo alla olleet olikin jotkin matalaprofiiliset nakit. Nyt on alla korkeampi rofiiliset jotka näihin xc malleihin kuuluukin.
En alkanu leveydellä hulluttelemaan, 215/60/17 meni alle.
65 rofiilia kattelin myös mutta myyjä meinotteli etteivät mahdu taakse kun ottaa kaaren etureunaan kiinni.
Niin se vaan näyttääkin kun kattelee noita alle laitettuja, halkasijaltaan isompi ei kyllä mahdu jos ei muokkaa noita sisäkaarien muoveja.
Nuo alla olleet olikin jotkin matalaprofiiliset nakit. Nyt on alla korkeampi rofiiliset jotka näihin xc malleihin kuuluukin.
En alkanu leveydellä hulluttelemaan, 215/60/17 meni alle.
65 rofiilia kattelin myös mutta myyjä meinotteli etteivät mahdu taakse kun ottaa kaaren etureunaan kiinni.
Niin se vaan näyttääkin kun kattelee noita alle laitettuja, halkasijaltaan isompi ei kyllä mahdu jos ei muokkaa noita sisäkaarien muoveja.
Eilispänä tuli ajeltua maakuntareissu tuolla tornio/muoniojokivarressa 650km eikä tunnu missään.
Aika mukava on kyllä ajoasento kun tuollainen siirtymä ei puuduta paikkoja ollenkaan.,oli siinä toki pari pysähdystä välillä.
Nopeusmittari on nyt näillä renkailla varsin tarkka. Satasesta heittää vaan +2kmh ja matkamittari ei heitä ollenkaan kun gps:n lukemiin vertaili
Moottoriöljyt vaihtelin viikonloppuna kun viimeisin huoltokirjan merkintä on 250tkm kohalla eikä sen jälkeen ole mitään mainintaa mistään. Mittarissa napottaa nyt lukemat 282500km
Tuossa välissä on kuitenkin vaihdettu kaikki jarrulevyt ja palat+takapyörälaakerit.
Muutenkin pitää kaikki voimansiirron öljyt alkaa tässä vaihtelemaan.
Aika mukava on kyllä ajoasento kun tuollainen siirtymä ei puuduta paikkoja ollenkaan.,oli siinä toki pari pysähdystä välillä.
Nopeusmittari on nyt näillä renkailla varsin tarkka. Satasesta heittää vaan +2kmh ja matkamittari ei heitä ollenkaan kun gps:n lukemiin vertaili
Moottoriöljyt vaihtelin viikonloppuna kun viimeisin huoltokirjan merkintä on 250tkm kohalla eikä sen jälkeen ole mitään mainintaa mistään. Mittarissa napottaa nyt lukemat 282500km
Tuossa välissä on kuitenkin vaihdettu kaikki jarrulevyt ja palat+takapyörälaakerit.
Muutenkin pitää kaikki voimansiirron öljyt alkaa tässä vaihtelemaan.
Tässä korimallissa taitaa olla vielä Ardic? Toimiessaan hyvä lämmitin mutta vikaantuessaan työläs korjautettava kun käytetään vain Volvoissa. Mikan kaltaiselle rasvanäpille ei varmaan tuottane ongelmaa.
Jos enemmän alat näiden kanssa puljaamaan niin tämä kannattaa ostaa:
https://www.ebay.com/itm/Newest-VIDA-DI ... SwZ2tcJKjP
Pitää sisällään kaikki korjausohjeet ja varaosanumerot saa myös kaivettua. Maksaa kyllä hintansa takaisin aika pian.
Jos enemmän alat näiden kanssa puljaamaan niin tämä kannattaa ostaa:
https://www.ebay.com/itm/Newest-VIDA-DI ... SwZ2tcJKjP
Pitää sisällään kaikki korjausohjeet ja varaosanumerot saa myös kaivettua. Maksaa kyllä hintansa takaisin aika pian.
Tämä onkin ihan tehtävälistan kärjessä. Jospa viikonloppuna saisi läträttyä noiden kanssa. Tämähän on Ruotsin tuontia ja siellä tuo loovaöljyjen vaihto ilmeisesti kuuluu huolto-ohjelmaan toisin kuin Suomessa.RATSUNI kirjoitti:Uudet laatikko öljyt huuhtelulla sisään varsinkin jos ei ole mitää merkintöjä toimenpiteestä
En ole juurikaan aikaa uhrannut tuon vihkosen tarkempaan syynäämiseen joten ei ole tietoa onko niitä loova öljyjä vaihdettu koskaan.
Aika tummaa soosia siellä oli mitä tarkistusproppua raotin.
Tuo testerihomma olis hyvä mutta täytyy nyt tutkiskella onko tuo ohjelmiston toimintaan saattaminen niin järjetön homma kuin useimmissa muissakin merkkitestereissä...
Täytyypä perehtyä tuohon(kin) aiheeseen joskus paremmin.
Löysin tallin perukoilta 12litraa joskus aikanaan mersun sähköloovaan ostettua loovaöljyä jossa sattui olemaan myös tähän sopivat hyväksynnät. No ne tuli läträttyä heti tuon loovan läpi.
Eka tyhjäksi ja sitten 5kertaa peräjälkeen pari litraa sisään ja käyttöä hetki, ja taas tyhjäksi ja täyttöä ja käyttöä...
Aika mustaa paskaa sieltä kyllä aluksi tuli mutta onneksi viimeisellä kerralla alkoi väri muistuttaa jo ihan suhtkoht tervettä ATF:ää.
En nyt tiä muuttuiko tuo laatikon käytös miksikään mutta ompahan mielenrauhaa hetkeksi.
Täytyy joskus läträillä lisää, nyt saa kuitenkin hetken olla sen puolesta rauhassa.
Samalla tarkastin kulmavaihteen öljyn. Se oli ok mutta tietysti tummunut jonkin verran mitä nyt pienellä letkun pätkällä sai täyttöropusta imastua.
Taas yksi vokkelin insinöörin päähänpisto. Ei tyhjennysroppua Mitä v#¤%ttua
Löysin tallin perukoilta 12litraa joskus aikanaan mersun sähköloovaan ostettua loovaöljyä jossa sattui olemaan myös tähän sopivat hyväksynnät. No ne tuli läträttyä heti tuon loovan läpi.
Eka tyhjäksi ja sitten 5kertaa peräjälkeen pari litraa sisään ja käyttöä hetki, ja taas tyhjäksi ja täyttöä ja käyttöä...
Aika mustaa paskaa sieltä kyllä aluksi tuli mutta onneksi viimeisellä kerralla alkoi väri muistuttaa jo ihan suhtkoht tervettä ATF:ää.
En nyt tiä muuttuiko tuo laatikon käytös miksikään mutta ompahan mielenrauhaa hetkeksi.
Täytyy joskus läträillä lisää, nyt saa kuitenkin hetken olla sen puolesta rauhassa.
Samalla tarkastin kulmavaihteen öljyn. Se oli ok mutta tietysti tummunut jonkin verran mitä nyt pienellä letkun pätkällä sai täyttöropusta imastua.
Taas yksi vokkelin insinöörin päähänpisto. Ei tyhjennysroppua Mitä v#¤%ttua
Ardic on todella yksinkertainen purettava ja huollettava. Pitkulainen savustuspöntön näköinen vehje josta parin pultin aukaisulla sisuskalut ulkona. Osia tosiaan ei niin yleisesti saa kuin muihin merkkeihin mutta saa kuitenkin kohtuu hyvin, ebersbächer omistaa nykyään ardicin ja valmistaa osat. Joissakin audeissa käytetään myös tuon tyypin ardicia.Pappi kirjoitti:Tässä korimallissa taitaa olla vielä Ardic? Toimiessaan hyvä lämmitin mutta vikaantuessaan työläs korjautettava kun käytetään vain Volvoissa. Mikan kaltaiselle rasvanäpille ei varmaan tuottane ongelmaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Tarviiko edes irroittaa puskuria? Eräs volvohörhö nappasi ardicin kolostaan pois irroittamalla vain puskurin kuoren. Pahalta näytti kun muovi oli mutkalla, mutta sieltä se muljahti kuin poron vasa valkeelle hangelle.
Vesitilan pohjaa kannattaa seurata. Miehekkäät savut pukkaa kun päästää veden läpi. Vrcf: llä joku oli laittanut vähän jämerämmän pohjan... Taitaa kestää auton loppuiän.
Varaosia: https://www.autosahkotyotahonen.fi/ardic-lammittimet/
Vesitilan pohjaa kannattaa seurata. Miehekkäät savut pukkaa kun päästää veden läpi. Vrcf: llä joku oli laittanut vähän jämerämmän pohjan... Taitaa kestää auton loppuiän.
Varaosia: https://www.autosahkotyotahonen.fi/ardic-lammittimet/
Kirjotellaampa tännekkin kuulumisia.
Jylliksen alkumatka minun ohjaamana ei ole mennyt ihan ongelmitta...
Parisen viikoa sitten ilmeni tasavauhdissa kummallista nykimistä, jota tässä nyt on metsästetty ja putsattu/huolleltu paikkoja mutta tuo kummallinen satunnainen nykiminen vaan on ollut ja pysynyt.
Samalla kun tuo nykimiskohtaus ilmenee, tulee mittaristoon viesti "huolla moottori"
Mutta moottorin vikavalo ei ole syttynyt.
On vaihdettu ilmansuodin/polttoainesuodin mutta ei. Satunnaisesti nykii.
Nakkasin sitten kojelautaan orkkissoittimen tilalle tuollaisen 2din androidin jossa oli jo valmiiksi asennettuna Torque ohjelmisto ja kun romukasoja pengoin niin sieltä löytyi jo W220 ässän aikana hommattu OBD bluutuutti palikka.
Sieltähän sitä livadataa pääsi mittarein tutkimaan ajossa.
Noita seuraten tulin siihen tulokseen että kun auto alkaa tasavauhdissa nykimään niin EGR sekoilee omiaan ja ahtopaine nousee ajotilanne huomioiden aivan älyttömyyksiin. Vastaavasti koneeseen menevä ilmamäärä taas putoaa
Alla pari kuvaa samassa tilanteessa, ja samassa paikassakin muutaman tunnin välein.
Molemmat kuvat 110kmh mittarissa vakionopeussäädin päällä.
Tässä normaali tilanne vakkarilla 110kmh mittarissa. Auto kulkee kivasti pikkukaasulla.
EGR kiinni. =100% raitista ilmaa koneeseen.
Tässä sama vauhti vakkarilla, Sama paikka.
EGR sekoilee omiaan. Kova ahtopaine ja EGR auki ja nykimistä havaittavissa.
Moottorin ääni myös sellainen että töihin joutuu.
Tuossa yks ilta aloin sitten aukomaan mm EGR venttiiliä ja kaasuläppää. Noissa ei mitään paskaa sisällä ollut. Kaasuläppää en edes kerennyt irrottaa kun huomasin että ECU:n toinen johtosarja hankaa kaasuläpän runkoon...
Noh puhkihan se oli ittensä hinkannut...
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä kun purin tuon suojaverkon pois tuosta päältä. Kaksi johtoa siellä oli jo kuparit esillä. Toinen oli käytännössä poikki ja johto hapettunut pilalle pieneltä matkalta. Sinne muutaman sentin pätkä uutta johtoa tinaten kiinni ja sukka päälle.
Puhki olevat johdot lähti ECU:lta koneelle päin joten voi olla että liittyvät tuohon EGR:n ohjaukseen.
Tuohon kaasuläpän kannen terävään klipsiin hankautunut.
Nyt on meny jo useampi sata kilometriä ilman nykimisiä mutta mittaristo ilmoittaa silti joka startissa että "huolla moottori heti"
EGR livedatakin käyttäytyy jotenkin loogisemmin. Ei seilaa eestas miten sattuu.
Häätyy käyä jossaki testerin päässä tutkimassa tarkemmin mitä tuo haluaa.
Torque näyttää tällaisia koodeja. Mutta ei osaa kuitata noita.
Jylliksen alkumatka minun ohjaamana ei ole mennyt ihan ongelmitta...
Parisen viikoa sitten ilmeni tasavauhdissa kummallista nykimistä, jota tässä nyt on metsästetty ja putsattu/huolleltu paikkoja mutta tuo kummallinen satunnainen nykiminen vaan on ollut ja pysynyt.
Samalla kun tuo nykimiskohtaus ilmenee, tulee mittaristoon viesti "huolla moottori"
Mutta moottorin vikavalo ei ole syttynyt.
On vaihdettu ilmansuodin/polttoainesuodin mutta ei. Satunnaisesti nykii.
Nakkasin sitten kojelautaan orkkissoittimen tilalle tuollaisen 2din androidin jossa oli jo valmiiksi asennettuna Torque ohjelmisto ja kun romukasoja pengoin niin sieltä löytyi jo W220 ässän aikana hommattu OBD bluutuutti palikka.
Sieltähän sitä livadataa pääsi mittarein tutkimaan ajossa.
Noita seuraten tulin siihen tulokseen että kun auto alkaa tasavauhdissa nykimään niin EGR sekoilee omiaan ja ahtopaine nousee ajotilanne huomioiden aivan älyttömyyksiin. Vastaavasti koneeseen menevä ilmamäärä taas putoaa
Alla pari kuvaa samassa tilanteessa, ja samassa paikassakin muutaman tunnin välein.
Molemmat kuvat 110kmh mittarissa vakionopeussäädin päällä.
Tässä normaali tilanne vakkarilla 110kmh mittarissa. Auto kulkee kivasti pikkukaasulla.
EGR kiinni. =100% raitista ilmaa koneeseen.
Tässä sama vauhti vakkarilla, Sama paikka.
EGR sekoilee omiaan. Kova ahtopaine ja EGR auki ja nykimistä havaittavissa.
Moottorin ääni myös sellainen että töihin joutuu.
Tuossa yks ilta aloin sitten aukomaan mm EGR venttiiliä ja kaasuläppää. Noissa ei mitään paskaa sisällä ollut. Kaasuläppää en edes kerennyt irrottaa kun huomasin että ECU:n toinen johtosarja hankaa kaasuläpän runkoon...
Noh puhkihan se oli ittensä hinkannut...
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä kun purin tuon suojaverkon pois tuosta päältä. Kaksi johtoa siellä oli jo kuparit esillä. Toinen oli käytännössä poikki ja johto hapettunut pilalle pieneltä matkalta. Sinne muutaman sentin pätkä uutta johtoa tinaten kiinni ja sukka päälle.
Puhki olevat johdot lähti ECU:lta koneelle päin joten voi olla että liittyvät tuohon EGR:n ohjaukseen.
Tuohon kaasuläpän kannen terävään klipsiin hankautunut.
Nyt on meny jo useampi sata kilometriä ilman nykimisiä mutta mittaristo ilmoittaa silti joka startissa että "huolla moottori heti"
EGR livedatakin käyttäytyy jotenkin loogisemmin. Ei seilaa eestas miten sattuu.
Häätyy käyä jossaki testerin päässä tutkimassa tarkemmin mitä tuo haluaa.
Torque näyttää tällaisia koodeja. Mutta ei osaa kuitata noita.
Näissä tuntuu tuo nykiminen olevan "aika yleistä" kun noita nettifoorumeita lueskeli ko. aiheesta. Ja sellaisen käsitys jäi noista jutuista että enempi juuri D5:sen vaiva.
Ennen oli kaikki paremmin. Ei diiseliautot nykineet kun oli mekaaniset syöttöpumput
Nykiminen tuntuisi ainakin tässä yksilössä loppuneen tuon johtosarjan korjaamisen jälkeen. Sehän on tietysti täysi arvotus kauanko menee nykimättä.
Veikkaisin että seuraavaan hitupöntön tyhjennyspolttoon saakka...
Kaverin autocommilla katteltiin vikakoodeja. Olihan siellä vaikka ja mitä, mutta ei tietoa ovatko kuinka vanhoja.
Nollattiin kaikki pois ja täytynee joskus tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.
Hitupöntön vastapaine oli aivan olematon, joten voisi olettaa että se on vielä voimissaan.
Tuon nollauksen jälkeen ei muuten ole mittaristoonkaan tullut häiriötekstejä.
Samoin keskikulutusmittaus on tippunut yhden tankillisen aikana 0.5l/100km. Ostaessa nollasin tuon keskikulutusmittauksen ja se on näyttänyt nyt ~vajaan 5000km matkalta 7.5-7.7l/100km. Tänään töistä ajellessa se tippui jo lukemaan 7.0l/100km
Ennen oli kaikki paremmin. Ei diiseliautot nykineet kun oli mekaaniset syöttöpumput
Nykiminen tuntuisi ainakin tässä yksilössä loppuneen tuon johtosarjan korjaamisen jälkeen. Sehän on tietysti täysi arvotus kauanko menee nykimättä.
Veikkaisin että seuraavaan hitupöntön tyhjennyspolttoon saakka...
Kaverin autocommilla katteltiin vikakoodeja. Olihan siellä vaikka ja mitä, mutta ei tietoa ovatko kuinka vanhoja.
Nollattiin kaikki pois ja täytynee joskus tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.
Hitupöntön vastapaine oli aivan olematon, joten voisi olettaa että se on vielä voimissaan.
Tuon nollauksen jälkeen ei muuten ole mittaristoonkaan tullut häiriötekstejä.
Samoin keskikulutusmittaus on tippunut yhden tankillisen aikana 0.5l/100km. Ostaessa nollasin tuon keskikulutusmittauksen ja se on näyttänyt nyt ~vajaan 5000km matkalta 7.5-7.7l/100km. Tänään töistä ajellessa se tippui jo lukemaan 7.0l/100km
Minulla nykimisvaivat katosi polttoainesuodattimen vaihdolla ja suuttimien tarkistuksella(ohivuoto)
Ajotietokoneen kulutuslukemat ovat "hiukan" suuntaa antavia. Omaan keskikulutukseen 4,4l/100km joudun lisäämään n. 1,3l niin osuu laskemalla olevaan kulutukseen
Perusjuttu noiden johtosarjojen hikkautuminen puhki. Yhden jo purkuun menossa olevan D5 saatiin pelastettua aikoinaan johtosarjan korjauksella.
ko. auto saattoi sammua yhtäkkiä, tehot pois, vikavaloja kuin joulukuusessa.
Viallinen johtosarja löytyi vahingossa johtonippuja heilutellessa auton käydessä
Ajotietokoneen kulutuslukemat ovat "hiukan" suuntaa antavia. Omaan keskikulutukseen 4,4l/100km joudun lisäämään n. 1,3l niin osuu laskemalla olevaan kulutukseen
Perusjuttu noiden johtosarjojen hikkautuminen puhki. Yhden jo purkuun menossa olevan D5 saatiin pelastettua aikoinaan johtosarjan korjauksella.
ko. auto saattoi sammua yhtäkkiä, tehot pois, vikavaloja kuin joulukuusessa.
Viallinen johtosarja löytyi vahingossa johtonippuja heilutellessa auton käydessä
Mitäpä sitä paskettia. Ei toimi.
Viikon meni nykimättä mutta perjantaina töistä tullessa alko taas nykimään samanlaisessa tilanteessa kuin aiemminkin.
110kmh vakkarilla, ykskaks alkaa turbon vislaus kuulumaan sisälle ja siitä jo tiesi että kohta alkaa nykimään ja mittaristoon tulee häiriöteksti.
No niinhän ne tuli...
Tuollaiset löyty.
Nollattiin pois ja 15km päästä lävähti sama paska tauluun.
Illemmalla pasahti vielä vikatilaan. Kiva oli ajella 150km kämpille kun vetoa ei ole yhtään.
Viikon meni nykimättä mutta perjantaina töistä tullessa alko taas nykimään samanlaisessa tilanteessa kuin aiemminkin.
110kmh vakkarilla, ykskaks alkaa turbon vislaus kuulumaan sisälle ja siitä jo tiesi että kohta alkaa nykimään ja mittaristoon tulee häiriöteksti.
No niinhän ne tuli...
Tuollaiset löyty.
Nollattiin pois ja 15km päästä lävähti sama paska tauluun.
Illemmalla pasahti vielä vikatilaan. Kiva oli ajella 150km kämpille kun vetoa ei ole yhtään.
Tuo happitunnistin näyttää tutulta.. Nimim:
Ja sitten ajonaikaisen nollauksen jälkeen tulee välittömästi tämä:
Ja jos pienillä vaihteilla kiihyttää kaasupohjassa niin ahdot piikkaa 1.6barissa jolloin myös tallentuu tuo 1517 eli liian suuri ahtopaine mutta se taas johtuu jumivista vnt-siivistä.
Ja sitten ajonaikaisen nollauksen jälkeen tulee välittömästi tämä:
Ja jos pienillä vaihteilla kiihyttää kaasupohjassa niin ahdot piikkaa 1.6barissa jolloin myös tallentuu tuo 1517 eli liian suuri ahtopaine mutta se taas johtuu jumivista vnt-siivistä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mulla ahtaa torquen mukaan täyskaasulla 1.5bar. Piikkaa 1.6:ssa mutta ei ahtopaineesta ole tullut vikakoodia. vielä...
Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.
Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.
Voi olla että D5 erilaiset ahtopaine kartat kuin tässä 2.4D mallissa.Mika.T kirjoitti:Mulla ahtaa torquen mukaan täyskaasulla 1.5bar. Piikkaa 1.6:ssa mutta ei ahtopaineesta ole tullut vikakoodia. vielä...
Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.
EGR on tosiaan aika ikävän työläs irroittaa...
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Uus lambda paikallaan.
EGR:n sähköpuolen käytin auki ja putsasin sen eipä siellä juuri mitään paskettia ollu mutta tulipa rassattua tuota asentotunnistinta eestaas puhdistussprein kera.
Ei mitään muutosta mihinkään.
Nykii ja nyökkii välillä kuten ennenkin.
On nämä vaan pirun hyviä vehkeitä... Miksei näitä ole kaikilla?
EGR:n sähköpuolen käytin auki ja putsasin sen eipä siellä juuri mitään paskettia ollu mutta tulipa rassattua tuota asentotunnistinta eestaas puhdistussprein kera.
Ei mitään muutosta mihinkään.
Nykii ja nyökkii välillä kuten ennenkin.
On nämä vaan pirun hyviä vehkeitä... Miksei näitä ole kaikilla?
Päinvastoin.
Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä. Eli vakkarilla satasta niin ei mene montaa kilometriä ennenkuin alkaa joku tökkiä.
Nyt illalla kävin uudelleen ~40km lenkin. EGR pysyi nyt koko reissun täysin kiinni ja auto kulki "kuin sukkasilteen" ihan olemattomalla kaasun painamisella.
Tasavauhdissa myös ahtopaine pysyi nyt järkevissä lukemissa, eli 0.4-0.6 vähän maastosta riippuen. Hetkellinen kulutus näytti nyt ~5-7l/100km
Esim päivällä kun ajelin töistä kämpille (42km) niin EGR oli kokoajan auki ja seilasi eestaas 20-80% ja ahtopaine huiteli 100kmh vauhdissa 1-1.2kilossa kokoajan. Samalla hetkellinen kulutus napottaa 9-11l/100km lukemissa...
Aivan ihme sekoilua.
Vielä ei tosiaan kukaan ole osannut sanoa mitä ohjelmassa tapahtuu kun hitupöntön poltto on käynnissä?
Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä. Eli vakkarilla satasta niin ei mene montaa kilometriä ennenkuin alkaa joku tökkiä.
Nyt illalla kävin uudelleen ~40km lenkin. EGR pysyi nyt koko reissun täysin kiinni ja auto kulki "kuin sukkasilteen" ihan olemattomalla kaasun painamisella.
Tasavauhdissa myös ahtopaine pysyi nyt järkevissä lukemissa, eli 0.4-0.6 vähän maastosta riippuen. Hetkellinen kulutus näytti nyt ~5-7l/100km
Esim päivällä kun ajelin töistä kämpille (42km) niin EGR oli kokoajan auki ja seilasi eestaas 20-80% ja ahtopaine huiteli 100kmh vauhdissa 1-1.2kilossa kokoajan. Samalla hetkellinen kulutus napottaa 9-11l/100km lukemissa...
Aivan ihme sekoilua.
Vielä ei tosiaan kukaan ole osannut sanoa mitä ohjelmassa tapahtuu kun hitupöntön poltto on käynnissä?
Viimeksi muokannut Mika.T, 09.4.2019 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä se oli oman foorumielämäni alkuaikoina olla sellainen kovasti kummaksuttu asia kun ei muunlaisesti kuin talla pohjassa liikkuneita kartanojylliksiä tien päällä moni nähnytkään.Mika.T kirjoitti:
Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä.
Taitaa olla sisäänrakennettu ominaisuus joka sitten koulii kuskista pedon irti.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi