Tiileriparka :(
Heh, niin on minunkin väyrysessä parametriohjaus. Hyvä varuste.
Minullahan pointtina Kian hankintaankin oli se että tarvitaan opetuskäyttöön manuaalivaihteinen auto. En väyrysen tilalle harkitsisi, mutta pakosti tulee laskettua kuluja...
Tänään laitoin Kiaan polkimen ja lisäpeilit. Molemmin puolin kokeeksi, toki yksikin riittäisi täyttämään vaatimukset.
Minullahan pointtina Kian hankintaankin oli se että tarvitaan opetuskäyttöön manuaalivaihteinen auto. En väyrysen tilalle harkitsisi, mutta pakosti tulee laskettua kuluja...
Tänään laitoin Kiaan polkimen ja lisäpeilit. Molemmin puolin kokeeksi, toki yksikin riittäisi täyttämään vaatimukset.
Tätä on pakko tarkentaa. Fiksuus on vain siinä, että kiristäessä käytettävät lukitus- ja säätöruuvit on helposti käsillä.Ilmastoinnille on oma moniurahihna, ja sitten vielä kolmas laturi - vesipumppu. Kiristyssysteemit on toteutettu fiksusti, mitä ei aina voi sanoa.
Ilman muuta radikaalisti parempi systeemi olisi automaattinen kiristin, jos se olisi toteutettu kuten useimmissa mersuissa eli tarvittaessa helposti ja halvalla vaihdettavissa uusi osa, ja kaikki samalla remmillä.
Kuten kerroinkin jouduin kertaalleen kiristämään tehostimen hihnaa, ja eilen aamulla joku hihna taas kiljahti kun käynnistin kovasta pakkasesta
Vikatestissä auton oston jälkeen löytyi nakutustunnistimesta vikakoodi, ja se oli uusiutunut parissa viikossa. Kiihdyttäessä olin havainnut lievää puutumista, mutta ei siinä määrin että olisin heti ollut uutta tunnistinta tilaamassa.
Nyt kuitenkin tankattuani 98:a puutumista ei ole enää kuten 95:lla oli.
Joko oireet johtuivat bensiinilaadusta tai sitten jotain korjaantui omia aikojaan. Ajattelin ajella pari tankillista ysikasia ja kokeilla sitten taas ysiviitosta. Käyttöohjekirjassa ei esitetä oktaanivaatimuksia minkäänlaisia.
wiimax.fi
Kuukausi meni. Talvilomapäivä ja sopiva hetki käyttää Kiaa katsastuksessa.Kuukauden kuluttua leimalle.
Korjauskehotus toisesta rekisterikilven valosta ja suullinen maininta takajarrujen tehoerosta sekä seisonta- että käyttöjarrulla. Kuitenkin jarrut laillisissa lukemissa eli hyväksytty ja ajoaikaa 22.4.2020 saakka.
Taakse olikin vaihdettu vasta toinen satula, se on uuden näköinen.
Onko sitten vaihdettu vain sille puolelle palat - tai laitettu vanhat joissa pinnat hiilestyneet jarrun laahatessa, sitäpä en ole tutkinut. Eikä tarvitsekaan kun toimii riittävän hyvin näin - ja vaihtosatulan hinta taisi olla 70€ nurkilla eli jos sen seuraavalle leimalle joutuu vaihtamaan niin ei haittaa. Josko auto sitten enää meillä on.
Lämmityslaitteen säätimet on hyvät. Isot rullat ja selkeät merkinnät.
(ruuvi EI ole pudonnut mistään vaan jäi opetuspoljinasennuksessa ylimääräiseksi )
wiimax.fi
Noita pyörittelee mielellään.dealer kirjoitti:Lämmityslaitteen säätimet on hyvät. Isot rullat ja selkeät merkinnät.
Pitäisi joskus päästä ajelemaan jotain kosketusnäyttöautoa pakkaskelissä, jotta selviäisi saako persgrillejä tahikka takalasin lämppäriä päälle hanskat saatika kinttaat kädessä vai painuuko koko näyttö sisään, kun kuskilta loppuu kärsivällisyys.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Toisaalta, pitää pyöritellä, toisin kuin mersuissa joissa riittää kun kerran valitsee sopivan lämpötilan
Kia liikkuu Haapavesi - Ylivieska - väliä joka työpäivä. Mittarissa nyt 224xxx.
Kulutus on ollut joka tankkauksella hyvin lähellä seitsemää litraa. Ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka tankkaa ja laskee mutta katsotaan vielä sitten kun siirrytään kesänopeuksiin, miten muuttuu.
Pitäisi katsella jostain kesärenkaat. "Jostain" = purkaa joku 15" mersun sarja joita näytti varastossa olevan. Onneksi koot sopivat niin ei tarvitse sikapäiviltä uusia kumeja tilata
Kia liikkuu Haapavesi - Ylivieska - väliä joka työpäivä. Mittarissa nyt 224xxx.
Kulutus on ollut joka tankkauksella hyvin lähellä seitsemää litraa. Ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka tankkaa ja laskee mutta katsotaan vielä sitten kun siirrytään kesänopeuksiin, miten muuttuu.
Kokeiltu on ja ysiviitosella ei toimi puutuilematta. Ysikasilla taas toimii.Joko oireet johtuivat bensiinilaadusta tai sitten jotain korjaantui omia aikojaan. Ajattelin ajella pari tankillista ysikasia ja kokeilla sitten taas ysiviitosta.
Kuukausi ja pari- kolme tuhatta kilometriä lisää, ja sama toteamus. Hajutonta väritöntä mautonta ( ) liikkumista pisteestä A pisteeseen B. Ajaessa ei häiritse oikein mikään, paitsi radion kun laittaa päälle tai sammuttaa rikkinäinen automaattiantenni sanoo KLOK KLOK KLOK KLOK KLOK KLOK. Siis kuusi kertaa KLOK.Kia tuntuu toimivan oikein hyvin.
Pitäisi katsella jostain kesärenkaat. "Jostain" = purkaa joku 15" mersun sarja joita näytti varastossa olevan. Onneksi koot sopivat niin ei tarvitse sikapäiviltä uusia kumeja tilata
Laitoin, ne kesärenkaat alle. Kasireikävanteilta irrottelin 195/65/15" joiden merkistä en saanut edes selvää kun oli niin taiteellisesti tekstattu kumiin.
Varmasti halvat, ja kiinalaiset. Näkyi olevan paistettu 11/2017.
Ei mennyt paljon painoja peltivanteisiin. Hiljaiset tuntuu olevan, ei täristä eikä mitään ikävää ilmennyt ajossa.
Kovin on mennyt kesärengasasiat siihen että kiinanpojan tekeleistä pitää valita autoon kuin autoon kumit. Suurin ero on hinnassa, ja se ero on suuri varsinkin jos mennään erikoisempiin kokoihin.
Viime syksynä tilasin Kärkkäiseltä jotkin nixnaxit 211:een taakse valmiiksi kesää odottamaan, pari taisi maksaa rahteineen jotain 110-120 euroa.
Vannetukussa näkyy yksi Hankook tuossa koossa (275/30/19") maksavan 217,95€ ja Michelin 289,95€.
Kesässä niistä tulee sileät, merkistä ja hinnasta riippumatta. Jos taas ajossa on niin iso ero että sillä on oikeasti merkitystä, kalliimman hyväksi, niin sama siirtyä pienempään kokoon. Sillä konstilla ajettavuus ja ennenkaikkea melutaso on taatusti mukavampi.
Varmasti halvat, ja kiinalaiset. Näkyi olevan paistettu 11/2017.
Ei mennyt paljon painoja peltivanteisiin. Hiljaiset tuntuu olevan, ei täristä eikä mitään ikävää ilmennyt ajossa.
Kovin on mennyt kesärengasasiat siihen että kiinanpojan tekeleistä pitää valita autoon kuin autoon kumit. Suurin ero on hinnassa, ja se ero on suuri varsinkin jos mennään erikoisempiin kokoihin.
Viime syksynä tilasin Kärkkäiseltä jotkin nixnaxit 211:een taakse valmiiksi kesää odottamaan, pari taisi maksaa rahteineen jotain 110-120 euroa.
Vannetukussa näkyy yksi Hankook tuossa koossa (275/30/19") maksavan 217,95€ ja Michelin 289,95€.
Kesässä niistä tulee sileät, merkistä ja hinnasta riippumatta. Jos taas ajossa on niin iso ero että sillä on oikeasti merkitystä, kalliimman hyväksi, niin sama siirtyä pienempään kokoon. Sillä konstilla ajettavuus ja ennenkaikkea melutaso on taatusti mukavampi.
wiimax.fi
Cerato on hetken lepäillyt liikennekäytöstä poistettuna, kohta olisi aika ottaa ajoon (ja C180 pois käytöstä) ja alkaa ajella opetusajoja.
Olen katsellut jotain pikkudieseliä jos vaihtaisi Ceraton sellaiseen, mutta kun mietityttää onko 1000-2500 euron hintaluokassa mitään sellaista jonka kanssa itse pärjäisi jonkin aikaa
Felician kanssa kyllä pärjäisi mutta ne on kuolleet pois.
Fabia fabar...eikun vaparina kiinnostaisi, mutta tarjonta on vähäistä. Minnekään kauemmas en lähde hakemaan. Muut skodat ei jaksa kiinnostaa.
Kia Ceed dieselinä = ? Heikko tarjonta tässä lähistöllä, ei pääse koeajamaankaan. Varmaan maailmanlopun vehkeitä ylläpitää
Volkkarien osalta farkku golf ehkä, mutta toisaalta taas
Japanilaiset ? Ranskalaiset ? Ei taida jaksaa.
Mersut, no joo jos nostaisi budjettia sen verran että facelift 203 ostaisi. Siinä taas se "ongelma" että ei millään viitsisi manuaalia, joka taas pitää olla opetusajoon
Olen katsellut jotain pikkudieseliä jos vaihtaisi Ceraton sellaiseen, mutta kun mietityttää onko 1000-2500 euron hintaluokassa mitään sellaista jonka kanssa itse pärjäisi jonkin aikaa
Felician kanssa kyllä pärjäisi mutta ne on kuolleet pois.
Fabia fabar...eikun vaparina kiinnostaisi, mutta tarjonta on vähäistä. Minnekään kauemmas en lähde hakemaan. Muut skodat ei jaksa kiinnostaa.
Kia Ceed dieselinä = ? Heikko tarjonta tässä lähistöllä, ei pääse koeajamaankaan. Varmaan maailmanlopun vehkeitä ylläpitää
Volkkarien osalta farkku golf ehkä, mutta toisaalta taas
Japanilaiset ? Ranskalaiset ? Ei taida jaksaa.
Mersut, no joo jos nostaisi budjettia sen verran että facelift 203 ostaisi. Siinä taas se "ongelma" että ei millään viitsisi manuaalia, joka taas pitää olla opetusajoon
wiimax.fi
vaimollahan on 1 kulkinen, jonka tunnet erittäin hyvin Sitä en tiedä kuin vaimon saa innostumaan vaihtamiseen, sen tiedän ettei mersut ihan heti häntä innosta, paitsi jos on farmari eikä natise, siinäkin tulee just se hintapolitiikka eteen, vaan eihän sitä ikinä tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Tuolla skodalla tykkää poikakin ajella, tosin nyt osti oman mersun, ni sillä harjotellaan, kirjalliset jo kävi läpäisemässä, mutta en vielä päästä ajokokeeseen, hiukan vielä pitää harjotella, varsinkin kaupunkiajoa, käsittely kyllä sujuu hyvin, ihan ammattiopettajankin mukaan, enempi hermostuu minuun, kun en kuulemma mitään opeta, istua möllötän vieressä ja kattelen maisemia vaan mitäpä minä siinä motkottelemaan, kyllähän tuo ajelee ihan hyvin, oppis vaan ajamaan niinko minä neuvon, eikä niinko minä ajan Ihmetelläänpä tuossa lisää, kunhan koulut on loppu ja lomat alkaneet, tullaan käväsemään sinne tiilerin nurkille.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tiileri tulee nyt vaan sieltä kaapista ulos ja hyväksyy että Sokotat ja Volsut on ihan samaa pötköä mutta hiukan eri hajuisessa paketissa. Jos Kolhvia tai Vapiaa sietää takamuksensa alla pitää tärisemässä niin pitäisi kyllä Oktaavian tai Poolonkin kehoa liikuttamaan kelvata.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Diesel farkku Poloja on nettiautossa 3 kappaletta eikä yhdessäkään ilmastointia, eli pääsee helpommalla kun ostaa felician jos sille tielle taas lähtisi. Feliciassa kuitenkin toimii mittaristot ja ovet ja sellaiset, mistä taas poloissa ei tiedä.
Vähäistä on octaviatarjontakin, alle kahden ja puolen tonnin leimattuja farkkuja joissa ei ole salaperäisiä DGS, PD, DPF merkintöjä. Mainittuja "varusteita" en tarvitse.
Alle kymmenen autoa taitaa olla.
Tuossa yksi esimerkki, Onkohan pumppusuutinvehje ?
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10410334
Vähäistä on octaviatarjontakin, alle kahden ja puolen tonnin leimattuja farkkuja joissa ei ole salaperäisiä DGS, PD, DPF merkintöjä. Mainittuja "varusteita" en tarvitse.
Alle kymmenen autoa taitaa olla.
Tuossa yksi esimerkki, Onkohan pumppusuutinvehje ?
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10410334
wiimax.fi
Tuollainenhan on sama auto kuin Hyundai i30 vaan Kia on kyseisen huihai mallin "halppis" versio ja dieselinä todella pikku ruokainen ja luotettava kunhan turbo on vaihdettu jotka tyyppivikana noissa,kestää yleensä sen 2-300tkm jolloin tulee niiden vaihto ajankohtaiseksi. Uusi turbo kustantaa kuitenkin vain 500e ja vaihtoon menee aikaa noin 6tuntia Polttoaine järjestelmän osatkin noissa kaikki Boschin tekemiä eikä ongelmia ole ollut niiden kanssa. Varsin huolettomia pelejä nuo on mutta ainakin hyundaissa osat ovat yllättävän kalliita jos niitä joutuu alkaa vaihtamaan pois lukien tekniikka puolen osat Itseä vaan alkoi hyundaissa vaan ärsyttämään sen auton rengasmelu ja juuri esim. alustan osien kalleus jonka takia siitä luovuindealer kirjoitti:Kia Ceed dieselinä = ? Heikko tarjonta tässä lähistöllä, ei pääse koeajamaankaan. Varmaan maailmanlopun vehkeitä ylläpitää
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Heh, ja minä kun luulin että huihai on Kian halpisversio lähinnä siitä ajattelin kun TM jossain talvitestissä hyundain lämmityslaite oli ala-arvoinen ja kiassa taas OK.
Ahtimen vaihto taitaa tosiaan olla noissa ajoittain tarpeen. Jos itselle ostaisi pitäisi vaan toivoa ettei satu omalle kohdalle
Sen verran lueskelin kian pikkudieseleistä että jakopää on ketjulla, mutta ei välttämättä kestävällä ketjulla ja sen vaihtaminen tottakai viikon työmaa
Ahtimen vaihto taitaa tosiaan olla noissa ajoittain tarpeen. Jos itselle ostaisi pitäisi vaan toivoa ettei satu omalle kohdalle
Sen verran lueskelin kian pikkudieseleistä että jakopää on ketjulla, mutta ei välttämättä kestävällä ketjulla ja sen vaihtaminen tottakai viikon työmaa
Fordejakin tosiaan olisi sopivia. Onkohan se vetoakselien sisäpään kumi- ja täristysongelma vielä hieman uudemmissakin olemassa ? Miten focukset muuten toimii ? Aika vähälle jäänyt noiden kanssa värkkääminen. Vanhoissa oli hirveä rengasmelu, mutta ne jututhan ei tässä autonvalinnassa ole ykköspointteja.
Sekin on yksi puoli asiassa että tuo olemassaoleva C180 on läpeensä toimiva laite eli työmatkalla ainoa murhe suurehko kulutus. Pitäisi siis sattua löytämään pikkudiesel jonka korjauksiin ei tarvitsisi heti ainakaan rahaa laittaa kovin paljon, eikä sitten vähään aikaan muutenkaan.
Tai sitten niin halpa yleiseen hintatasoon nähden että voi ostella osia auton hinnan karkaamatta. (t. nuukapihi)
Yhdestä 203:sta olin yhteydessä kun liikkeen chatti hyppäsi silmille ilmoitusta tutkiessani, myyjä soitti kun lupasin, no se oli arvattavissakin ettei ceratosta saa ns "mitään" vaihdossa.
Sanoi suoraan että hyvitys on tuon verran ja he ehkä saa autosta tuplaten sitten myydessä.
Kysyin sitten että mitenkäs jos ostaa seen suoraan, niin sanoi heti että kyllä siihen on laskettu hinta valmiiksi kohdalleen.
Tähän sanoin että no tämä selvitti asian hyvin, eli minäpä jatkan etsintää, tämä ei ole minun auto.
Sitten hätä että no no no oisko sulla jotain omaa näkemystä ?
Totesin että no vähän olisin kokeillut tingata, mutta antaapa olla kun hinta niin tiukka on
Sekin on yksi puoli asiassa että tuo olemassaoleva C180 on läpeensä toimiva laite eli työmatkalla ainoa murhe suurehko kulutus. Pitäisi siis sattua löytämään pikkudiesel jonka korjauksiin ei tarvitsisi heti ainakaan rahaa laittaa kovin paljon, eikä sitten vähään aikaan muutenkaan.
Tai sitten niin halpa yleiseen hintatasoon nähden että voi ostella osia auton hinnan karkaamatta. (t. nuukapihi)
Yhdestä 203:sta olin yhteydessä kun liikkeen chatti hyppäsi silmille ilmoitusta tutkiessani, myyjä soitti kun lupasin, no se oli arvattavissakin ettei ceratosta saa ns "mitään" vaihdossa.
Sanoi suoraan että hyvitys on tuon verran ja he ehkä saa autosta tuplaten sitten myydessä.
Kysyin sitten että mitenkäs jos ostaa seen suoraan, niin sanoi heti että kyllä siihen on laskettu hinta valmiiksi kohdalleen.
Tähän sanoin että no tämä selvitti asian hyvin, eli minäpä jatkan etsintää, tämä ei ole minun auto.
Sitten hätä että no no no oisko sulla jotain omaa näkemystä ?
Totesin että no vähän olisin kokeillut tingata, mutta antaapa olla kun hinta niin tiukka on
Omakohtainen kokemus on noista Focuksista (eli oma, veljen, kummipojan äidin ja tallikaverien) että huolettomia pelejä Helppo tekniikka ja halvat osat, jopa marmoritiskillä. Lämmitettävä tuulilasi on aivan ehdoton. Simppeliä perustekniikkaa ja mielestäni hyvä ajaa. Ainakin nuo isommat TDCi:t ovat ihan kelpo myllyjä, 1,6 ei havaintoja, kannataisi googlata itseniki, kun olen ajatellut rouvalle seuraavaksi hommata diesel Focuksen, se tykkää kovasti ajaa Focuksella.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Toyotalla ei taida avensis kuitenkaan päästä kovin pieneen kulutukseen ? D4D myös ikävä, kun ei tiedä milloin on sihti tukossa. Kuitenkin vaivaisi niin että joutuisi suuttimet ja öljypohjan käyttämään irti.
Varmaankin olisi kokonaisuutena vähävikainen.
Fordin dieselmoottoreista on minullekin tullut sellainen kuva ettei ole heikoimmasta päästä.
Varmaankin olisi kokonaisuutena vähävikainen.
Fordin dieselmoottoreista on minullekin tullut sellainen kuva ettei ole heikoimmasta päästä.
wiimax.fi
En kyllä varmaksi uskalla väittää mutta hyvinkin paljon mahdollista koska sellainen löytyy myös tuosta vm.89 olevasta Ford Transitin asuntoautosta ja siinä sen oivallisuus myös tuli hyvin esiin aamusella kun liikkeelle lähtee autossa nukutun yön jälkeenRuuvimeisseli kirjoitti:Offtopiccia tähän väliin, oliko lämmitettävät tuulilasit fordilla patentoituna kunnei muilla merkeillä moisia ole nähty? Jostain taisin kuulla tälläistä joskus.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
TDCI koneesta kun haluaa kokemusta niin lukasee tuon Höömyn mondeo topicin kertauksena.dealer kirjoitti:Fordin dieselmoottoreista on minullekin tullut sellainen kuva ettei ole heikoimmasta päästä.
Hyviä autoja ne on ajaa... Omakin monsuuni oli ikäiseksseen hyvä ajettava, vaikka vuodet olivat koria jo kurittaneet.
Yksi uudehko transit jäi nyt hallin pihaan moottorin vikavalo palaen. Vikakoodi vei adblue säiliön lämmitykseen... uusi mokkula tankkiin vain 550e.
Tojotaan olen jäävi kommentoimaan mitään? Käyttää öljypropun reiästä semmosta tähystyskameraa sisällä...
Cerato toimii nöyrästi. Hihna, joku niistä kolmesta, vinkaisee joskus heti käynnistyksen jälkeen. Eivät ne löysällä ole, joten en ole jaksanut puuttua asiaan.
Sitten jos joku keskustassa asuva tuttava laittaa joku aamu viestiä veispuukiin tyyliin
"Taitaa Jarilla olla työpäivä, kun seittemän jälkeen ajoi joku kylän läpi jotta uiuiuiuiuiuiuiuiuiuiuiouiouiouiouioui ?"
alan suunnitella jotain remmipikeä hihnalle
Sisäilmasuodattimen vaihdoin, kun tuli talvella ostettua. Minuutin homma, ei työkalujen tarvetta.
Hanskakotelon sivurajoittimet kääntäen irti, vaimenninkuminauha pois reiästään -> hanskakotelo alas ja siinäpä on suodattimen kansiosa näkösällä.
Ilmastoinnissa on asento "MAX A/C" joka kytkee tietysti jäähdytyksen maksimiteholle, mutta ei puhallusta joka pitää säätää itse. Lisäksi se kytkee päälle sisäkierron. Ihan näppärä pikajäähdytys kyllä, kun lähtee auringonpaisteesta ajamaan. Toisaalta, sisäkierron kytkeytyminen ainut lisäjuttu, tuskin mikään sen enempää päällä on.
Sitten jos joku keskustassa asuva tuttava laittaa joku aamu viestiä veispuukiin tyyliin
"Taitaa Jarilla olla työpäivä, kun seittemän jälkeen ajoi joku kylän läpi jotta uiuiuiuiuiuiuiuiuiuiuiouiouiouiouioui ?"
alan suunnitella jotain remmipikeä hihnalle
Sisäilmasuodattimen vaihdoin, kun tuli talvella ostettua. Minuutin homma, ei työkalujen tarvetta.
Hanskakotelon sivurajoittimet kääntäen irti, vaimenninkuminauha pois reiästään -> hanskakotelo alas ja siinäpä on suodattimen kansiosa näkösällä.
Ilmastoinnissa on asento "MAX A/C" joka kytkee tietysti jäähdytyksen maksimiteholle, mutta ei puhallusta joka pitää säätää itse. Lisäksi se kytkee päälle sisäkierron. Ihan näppärä pikajäähdytys kyllä, kun lähtee auringonpaisteesta ajamaan. Toisaalta, sisäkierron kytkeytyminen ainut lisäjuttu, tuskin mikään sen enempää päällä on.
wiimax.fi
Nostin budjettia hieman ja hankin facelift ceen.dealer kirjoitti: Olen katsellut jotain pikkudieseliä jos vaihtaisi Ceraton sellaiseen, mutta kun mietityttää onko 1000-2500 euron hintaluokassa mitään sellaista jonka kanssa itse pärjäisi jonkin aikaa
Felician kanssa kyllä pärjäisi mutta ne on kuolleet pois.
Fabia fabar...eikun vaparina kiinnostaisi, mutta tarjonta on vähäistä. Minnekään kauemmas en lähde hakemaan. Muut skodat ei jaksa kiinnostaa.
Kia Ceed dieselinä = ? Heikko tarjonta tässä lähistöllä, ei pääse koeajamaankaan. Varmaan maailmanlopun vehkeitä ylläpitää
Volkkarien osalta farkku golf ehkä, mutta toisaalta taas
Japanilaiset ? Ranskalaiset ? Ei taida jaksaa.
Mersut, no joo jos nostaisi budjettia sen verran että facelift 203 ostaisi. Siinä taas se "ongelma" että ei millään viitsisi manuaalia, joka taas pitää olla opetusajoon
Automaattihan tuo, mikä toki ajollisesti mieluisaa mutta estää opetuskäytön. Tai itse asiassa ei estä, mutta pakko on olla myös manuaalivaihteinen sitä varten.
Cerato saa siis olla sitä varten.
Vajaa pari kuukautta tuli aktiivisesti seurattua farkku Felicia - Fabia - Ceed tarjontaa. Varsin heikkoa oli tässä lähialueilla, Felicialta pelastikin vain se ettei sattunut sopivasti kukaan naapurikaupunkien alueelta kauppaamaan
Jokunen farkku golf olisi ollut, mutta jotenkin niin ryytyneitä jo ilmoituksen perusteella ... niistä olisi ehkä löytynyt sopiva telineeksi parille valtavalle led-paneelille
Olin ajatellut että käyn joka tapauksessa koeajamassa Fabian tai Ceedin jos lähellä olisi myynnissä, mutta ei ollut yhtään sellaista josta olisin ajatellut kauppaa vääntäväni, paitsi se yksi josta kerroinkin että olin yhteydessä mutta myytiin ennenkuin ehdin koeajollekaan. Oulun suunnalla olisi jokunen Ceed ollut mutta ei ollut muuten käyntiä siellä, eikä jotenkin viitsinyt vartavasten edes 250 km lenkkiä lähteä ajelemaan autokaupoille. Laiskuus on hyve joissain asioissa
Oisit soittanu, tosin itse olin viimeyöhön asti eteläsuomen suunnalla, mutta vaimolla se sinun hyvin tuntema kulkine, näet sen kuun vaihtuessa toiseen, siis heinäkuun-19
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Niin nähtiin, sitten viime näkemän oli yksi jousi katkennut ja jarruletkut murtuneet mutta muuten OK.
Oispa halapa, mikä juluvetun suksiluukku tuossa takapenkin nojassa on ?
https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/10670224
Herkkua erikoiskilvillä
https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/10660695
Oispa halapa, mikä juluvetun suksiluukku tuossa takapenkin nojassa on ?
https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/10670224
Herkkua erikoiskilvillä
https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/10660695
wiimax.fi
Nii,in,
Tämähän tuli meille, joskus viimmevuonnahan se oli, nyt kävästiin lintosella, koska siellähän vellisikaa hoidettu, huolella. Nyt vuorossa se toinen takajousen vaihto, 1 jarruletku ja rek.kilven valo (t).
Vaimo tuolla vellisialla tykkää ylipaljon ajella, on tuossa ollu vaimolla ja nuoremmalla pojalla sanallista vääntöä, siittä että poika tuon vellisian vaihtaa mersuun, kunhan löytää sopivan, siinä ei kuulemma äiteellä ole mitään sanomista
Tuolla vellisialla kyllä poikakin ajeli, opetuslupalaisena, tykkäs kovasti sen mutkaominaisuuksista, koska ei kallistele eikä hötkyile. Käytiin tuolla maksalaatikon sunnalla ajelemassa, tiellä 80km/h rajoitus, veteli kloppi mutkat läpi sitä 80 tai 90 nopeutta, kun huomautin, sain vastauksena: shhhh, ei kerrota äippälille
Inssin ajelikin sitten mersulla, jonka osit ähtäristä, on vm-87 ja räpeltämätön yksilö, ihmeen ehjäkin, ruostetta toki löytyy, vaan ei muutakuin pintaruostetta...vielä.
Kuvia laitan...kunhan opin niitä tällä linuxilla pienentämään.
Olen kuitenkin tuolla mersulla vuosina -87 - 90 ajellu pitkiä matkoja, koska oli taksissa vara-autona, tuli sillä ajettua hki-jyväskylä, hki savonlinna, hki tre-jyväskylähki, hki-oulu-turku-hki välejä aina välillä, joten sinänsä "tuttu" peli.
Kulutusta en oo laskenu, vielä. Poika katto että tehdas luvannu joskus että max nopeus on 160, no liikkuu se 158 ja rapiat, kun piti "radalla" käydä noet putsaamassa ja aukoa putket.
Vellisikaan verratessa menee vellisika edelle, kunnes tulee riittävän pitkä suorahko tie, silloin konkreettisesti on toteutettavissa " ohitus perustuu yllätykseen", muuten ei kyllä viitti edes yrittää, koska mersu on perus 200D.
Vellisikaan jos vertaa, nii mersu on hiljasempi, ei nitise tai natise, jollei kuuntele takapenkkiläisiä, käyntiin lähtö samanlaista kummallakin.
Mersun alustasta en tiedä, kun en ole sitä kunolla tutkinu, mutta kait siellä normi paikoissa ruostetta, pinnalta ei kauhiasti sitä näy. on ylimaalattu ja maalauksessa jääny vesipisaroita tms sontaa maalin alle, päällepäin ei ruosteita näy, ellei ala kunnilla tutkimaan.
Vellisialla ajelee vaimo....ja minä jos saan avaimet salaa napattua häneltä, syy on kuulemma siinä etten vaan rikkois vellisikaa, minun ajotyyli kuulemma ei edistä vellisian säilymistä ehjänä...oispa kyydissä kun poika antaa vellisialle käskyjä
Noo, näillä nyt mennään ja matkataan, toistaiseksi, ja vellisika on meillä kunnes ruoste meidät eroittaa...tuumas vaimo
Tämähän tuli meille, joskus viimmevuonnahan se oli, nyt kävästiin lintosella, koska siellähän vellisikaa hoidettu, huolella. Nyt vuorossa se toinen takajousen vaihto, 1 jarruletku ja rek.kilven valo (t).
Vaimo tuolla vellisialla tykkää ylipaljon ajella, on tuossa ollu vaimolla ja nuoremmalla pojalla sanallista vääntöä, siittä että poika tuon vellisian vaihtaa mersuun, kunhan löytää sopivan, siinä ei kuulemma äiteellä ole mitään sanomista
Tuolla vellisialla kyllä poikakin ajeli, opetuslupalaisena, tykkäs kovasti sen mutkaominaisuuksista, koska ei kallistele eikä hötkyile. Käytiin tuolla maksalaatikon sunnalla ajelemassa, tiellä 80km/h rajoitus, veteli kloppi mutkat läpi sitä 80 tai 90 nopeutta, kun huomautin, sain vastauksena: shhhh, ei kerrota äippälille
Inssin ajelikin sitten mersulla, jonka osit ähtäristä, on vm-87 ja räpeltämätön yksilö, ihmeen ehjäkin, ruostetta toki löytyy, vaan ei muutakuin pintaruostetta...vielä.
Kuvia laitan...kunhan opin niitä tällä linuxilla pienentämään.
Olen kuitenkin tuolla mersulla vuosina -87 - 90 ajellu pitkiä matkoja, koska oli taksissa vara-autona, tuli sillä ajettua hki-jyväskylä, hki savonlinna, hki tre-jyväskylähki, hki-oulu-turku-hki välejä aina välillä, joten sinänsä "tuttu" peli.
Kulutusta en oo laskenu, vielä. Poika katto että tehdas luvannu joskus että max nopeus on 160, no liikkuu se 158 ja rapiat, kun piti "radalla" käydä noet putsaamassa ja aukoa putket.
Vellisikaan verratessa menee vellisika edelle, kunnes tulee riittävän pitkä suorahko tie, silloin konkreettisesti on toteutettavissa " ohitus perustuu yllätykseen", muuten ei kyllä viitti edes yrittää, koska mersu on perus 200D.
Vellisikaan jos vertaa, nii mersu on hiljasempi, ei nitise tai natise, jollei kuuntele takapenkkiläisiä, käyntiin lähtö samanlaista kummallakin.
Mersun alustasta en tiedä, kun en ole sitä kunolla tutkinu, mutta kait siellä normi paikoissa ruostetta, pinnalta ei kauhiasti sitä näy. on ylimaalattu ja maalauksessa jääny vesipisaroita tms sontaa maalin alle, päällepäin ei ruosteita näy, ellei ala kunnilla tutkimaan.
Vellisialla ajelee vaimo....ja minä jos saan avaimet salaa napattua häneltä, syy on kuulemma siinä etten vaan rikkois vellisikaa, minun ajotyyli kuulemma ei edistä vellisian säilymistä ehjänä...oispa kyydissä kun poika antaa vellisialle käskyjä
Noo, näillä nyt mennään ja matkataan, toistaiseksi, ja vellisika on meillä kunnes ruoste meidät eroittaa...tuumas vaimo
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Katsotaan onnistunko linkkiä laittamaan, mersusta muutama kuvatus.
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 1D944C76A3
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 1D944C76A3
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.