Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
Varmasti tiedossani oleva helsingin nopein dieseltaksi on bmw 535 d lastutettuna/ohjelmoituna. Minulla on autosta vain vanhat teholukemat-uuden päivityksen lukuja en tiedä. Vanhat lukemat vääntö n. 600 nm+ teho 300hv+. Eli tuo moottorihan on tyyppimerkinnästä poiketen 3 litrainen tuplaturbo. Tuo moottorihan on melkein jo vakiona superturbo ja edelleenkään mikään muu dieselvalmistaja ei ole lähelläkään bmw:n teholukuja (siis nyt puhutaan maks. 3.0 litran turbodieseleistä!)vaikka 535 d on ollut markkinoilla jo melko pitkään.
Vanhalla ohjelmalla kiihtyvyydeksi oli mitattu 5,9 s. nollasta sataan. No onhan näillä palstoilla tehokkaampiakin W123:sia ja W124:sia, mutta täytyy muistaa, että bmw on vakionakin jo 6,5 s. menijä-eli vakiodieseliksi voimaa on jo tehtaalta tultaessa miehekkäästi.
Vanhalla ohjelmalla kiihtyvyydeksi oli mitattu 5,9 s. nollasta sataan. No onhan näillä palstoilla tehokkaampiakin W123:sia ja W124:sia, mutta täytyy muistaa, että bmw on vakionakin jo 6,5 s. menijä-eli vakiodieseliksi voimaa on jo tehtaalta tultaessa miehekkäästi.
Mahtoikohan auton väri olla musta? Meidän firman tirehtööri vaihtoi pois kuvailemasi laitteen vajaan vuoden käytön jälkeen...ei kuulema säily kortti moisella vehkeellä. Muutman kerran istuin vänkärin paikalla..oli kieltämättä omituinen kokemus.
Muutoin johtaja manaili kaupan olleen elämänsä kallein kokeilu
Muutoin johtaja manaili kaupan olleen elämänsä kallein kokeilu
Muistelisin että vanhan testamentin puolella joskus määritelty noin....kilander kirjoitti:Milloin ja missä tuo on muuttunutXUX63 kirjoitti:Eikös se superin määritelmä ollut ainakin jossain vaiheessa 120hp/litraxr5t kirjoitti:340 hv ohjelma noihin on olemassa
EDT: sen jälkeen kun 100hp/litra alkoi olla melkein joka mersussa Haun perusteella taitaa päteä kuitenkin tuo 100hp eli periaatteessa biimerikin olisi superi jos se olis mersu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4ritelm%E4
Viimeksi muokannut XUX63, 25.8.2006 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Niin ja varsinkin kun "hiljaa" viittaa äänitasoon, eikä nopeuteen joka ilmaistaan termillä "hitaasti"Ari66 kirjoitti: Ennemmin hiljaa ja arvokkaasti, mersulla
Aika jutkuttamista meno superin tehoja kunnolla käytettäessä on. Istuin kesällä velipojan lastutetun (siinäkin vain 175 hv) V70:n takapenkillä mutkaisella tiellä. Aika rauhatonta oli, ensin painuu selkä nojaan kiinni, sitten jo turvavyö kiristää rintaa... kaasua, jarrua, kaasua, jarrua..... kuskille kivaa, muttei kyytiläiselle.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Mie ajan silti Tarvaisen pitkällä taksilla tahi sitten Roopen lyhyemmällä aina Oulussa ajellessanijiipee kirjoitti:Minä lueskelin jostain, että se superin raja ois 100Kw/litraXUX63 kirjoitti:Eikös se superin määritelmä ollut ainakin jossain vaiheessa 120hp/litraxr5t kirjoitti:340 hv ohjelma noihin on olemassa
Niin tai näin mutta varmaan buimuri mukavat kyydit antaa noillakin tehoilla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pari kertaa on tuo fin-8 tullu jämsässäkin vastaan. Varmaan helsinki-vantaalta tulossa
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
Niin BMW tosin on esitellyt ihan vasta uuden 3-litraisen turplaturpotiiselin 335d:hen. Lohko on vaihtunut alumiiniseksi ja tehoa kiristetty vielä 10kW lisää -> 210kW eli 286hv. Aika hyvin kun 90-luvun 3-litraisessa M3:ssa oli samat teholukemat. Melko peli, vaan ajaneeko tuolla miljoonaa kantta avaamatta...kardaani kirjoitti:Tuo moottorihan on melkein jo vakiona superturbo ja edelleenkään mikään muu dieselvalmistaja ei ole lähelläkään bmw:n teholukuja (siis nyt puhutaan maks. 3.0 litran turbodieseleistä!)vaikka 535 d on ollut markkinoilla jo melko pitkään.
I drive an Opel. What's your excuse?
Re: Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
Minäkin olen muistaakseni nähnyt senlaatuista ulkomaan tekstiä.Melitos kirjoitti:Niin BMW tosin on esitellyt ihan vasta uuden 3-litraisen turplaturpotiiselin 335d:hen. Lohko on vaihtunut alumiiniseksi ja tehoa kiristetty vielä 10kW lisää -> 210kW eli 286hv. Aika hyvin kun 90-luvun 3-litraisessa M3:ssa oli samat teholukemat. Melko peli, vaan ajaneeko tuolla miljoonaa kantta avaamatta...kardaani kirjoitti:Tuo moottorihan on melkein jo vakiona superturbo ja edelleenkään mikään muu dieselvalmistaja ei ole lähelläkään bmw:n teholukuja (siis nyt puhutaan maks. 3.0 litran turbodieseleistä!)vaikka 535 d on ollut markkinoilla jo melko pitkään.
Oliko se niin, että se oli nimenomaan tuplaturbo, siis ei enää vaiheittain ahdettu ?.
Tekisi mieli vähän uhoillakkin, mutta olkoon, kun kompastun kuitenkin omaan näppäryyteeni.
Mutta on tässä tehty voimansiirtoon ja ilmantuottoon nyt satsauksia, jotka toimiessaan kyllä todistaa, ettei tuo tehomäärä kuusisylinterisestä nyt niin kovin kummoinen ole. Alle 50hv/syl.
.
Viimeksi muokannut tuikku, 30.8.2006 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajaa tietysti miljoonan. Ei vaan on siinä ainakin kori ehjänä 10 vuoden päästä toisin kuin väyrysissä Kuinka paljon siinä uudessa on vääntöä-600 alkaa lähennellä kuitenkin? En tiedä, mutta luulisin, että olisi ilman muuta vaiheittain ahdettu. Eikö uusi kone ole kuitenkin suora kutonen?
Mersu 3 litrainen turbodiesel 224 hv bemun 286 hv. Ero on lähes 30 prosenttia. No mutta väännössä ero vain reilun 10 prosenttia. Eihän noissa kiihtyvyydessä 0-100. sekuntia suurempaa eroa kuitenkaan ole. Mutta lukuina ero on selkeä-bemari on dieseleiden vakiotehokunkku!!
Mersu 3 litrainen turbodiesel 224 hv bemun 286 hv. Ero on lähes 30 prosenttia. No mutta väännössä ero vain reilun 10 prosenttia. Eihän noissa kiihtyvyydessä 0-100. sekuntia suurempaa eroa kuitenkaan ole. Mutta lukuina ero on selkeä-bemari on dieseleiden vakiotehokunkku!!
Re: Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
e26 m1/e28 m5/e24 m6 mallissa oli tuo jo paljon aikasemmin...Melitos kirjoitti:Niin BMW tosin on esitellyt ihan vasta uuden 3-litraisen turplaturpotiiselin 335d:hen. Lohko on vaihtunut alumiiniseksi ja tehoa kiristetty vielä 10kW lisää -> 210kW eli 286hv. Aika hyvin kun 90-luvun 3-litraisessa M3:ssa oli samat teholukemat. Melko peli, vaan ajaneeko tuolla miljoonaa kantta avaamatta...kardaani kirjoitti:Tuo moottorihan on melkein jo vakiona superturbo ja edelleenkään mikään muu dieselvalmistaja ei ole lähelläkään bmw:n teholukuja (siis nyt puhutaan maks. 3.0 litran turbodieseleistä!)vaikka 535 d on ollut markkinoilla jo melko pitkään.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nuita pirkkamersuja (lue: audeja) ja pessaareita... vai mitä ne munasarjan kuvat merkkaa... jää tossa jo aamusella pölyä nielemään, vaikka työmatkaa on vain 9,8 km....kardaani kirjoitti:bemari on dieseleiden vakiotehokunkku!!
Hytissä näkyy vaan kauheeta rykimistä ja tempomista ja älämölö vaan kasvaa, vuan mittää ei tapahu...
Mie oon RayBanit silimillä (noo... kopiot juu) cool ja ripahutan ikkunan raosta tuhkat silimille. Isolla ei auta klasia pittää ettei kabiini ylilämpene asetuksista (+17 ºC)
Voipi olla manuaalivaihteisto paperilla nopiampi, vaan elävässä elämässä ei vielä kertaakaan.
Valoissakin saa olla tarkkana kun eeltä lähtee joku urku auki ykkösellä tai kakkosella ja sitten eka vaihdossa nyykähtää -20 km/h... siinä vaiheessa meikä kiroo... etteikö sitä kinneriä saa pois jaloista jos kerran kiire on... tai ees sivulle jos kerran ei ole kiire... jarrua sotkotettava ettei perään kilahda
Ari66 kirjoitti:
Voipi olla manuaalivaihteisto paperilla nopiampi, vaan elävässä elämässä ei vielä kertaakaan.
Tuosta asiasta sammaa mieltä 110 %!!!
Ei oo tänäkesänä ykskään auto rinnalla pysyny liikennevaloista lähössä,sataysikymppi mese vakiona,puhumattakaan turpona...
On se vaan automaatilla joutusaa tuo liikkeellelähtö..
Suututtaa oikein ne harrasteautoilijat;vaihetta aletaan ettiä,kun vihree palaa jo
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
Käsittääkseni turboahdinjärjestelmä on samanlainen 535d ja 335d:ssä, eli siihen ei ole tullut ainakaan periaatteellisia muutoksia.
Paras piirrehän tuossa on perinteisiä suoraruiskuja laajempi vetoalue, meno ei lopu neljässä tonnissa kuten muilla. (Puhutaan toki tehdasvakioista peleistä.)
Paras piirrehän tuossa on perinteisiä suoraruiskuja laajempi vetoalue, meno ei lopu neljässä tonnissa kuten muilla. (Puhutaan toki tehdasvakioista peleistä.)
Juu, vaan niissoliki isoolohkokutonen.Hannu kirjoitti:e26 m1/e28 m5/e24 m6 mallissa oli tuo jo paljon aikasemmin...
I drive an Opel. What's your excuse?
Re: Helsingin nopein taksi BMW 535 d-superturbo
joo 3.5 litraa ja m3:ssa 3 tai 3.2 litraa että on suuren suuri ero...Melitos kirjoitti:Juu, vaan niissoliki isoolohkokutonen.Hannu kirjoitti:e26 m1/e28 m5/e24 m6 mallissa oli tuo jo paljon aikasemmin...