BMW 700 vs w126 ässä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

BMW 700 vs w126 ässä

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Miten nämä kaksi vanhaa kunnon edustuskärryä eroavat toisistaan? Kävin katsomassa yhden autoliikkeen pihalla vuoden 1990 mallista 730bemua ja kyllähän tuo sikasiistiltä vaikuttaa....ainakin sisältä.

Mallihan näyttää ulkoapäin hyvältä ja sisältä kermanvärisellä nahkasisustalla se näytti tosi hyvältä. Ulkoapäin se nyt oli kärsinyt, pukkasi ruostetta puskureiden välistä ja takapuskuri roikkui vänkärin sivulta aika pahasti. Olisi mukava käydä joskus ajamassa sellaista.
Esim bemarin nahkapenkit näyttivät paljon mukavammilta istua entä esim. mersun vastaavat. Bemarissa ne on muotiltu ja nahka mutenkin näyttää vähän paremmalta entä esim. mersun makkarapenkit.

Onkos jollain kokemusta autosta verraten ässään? Hiljaisempi, tasainen kulku tms? Vaihdelaatikon toiminta ässään verrattuna?
w126 300SE 1986
Avatar
näätämö
Viestit: 151
Liittynyt: 30.10.2005 20:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja näätämö »

Ässistä ei niin paljoa kokemuksia ole mutta kyllä tuo pemarin e32 korinen antaa hienoa kyytiä koneesta huolimatta. Tässä hieman omaa vuodatusta aiheesta, toivottavasti on edes jotain apua...:lol:

M30-lohkoiset koneet (730i ja 735i) ovat jo kohtuullisen vanhaa tekniikkaa mutta kestäviä ovat kyllä. Sellaisesta raksuttavasta käyntiäänestä ei niin hirveästi kannata välittää, jos pemarin kone on hiljanen niin siellä on jotain rikki. :D
Nokka-akseli vammat ovat kohtuu yleisiä kun ei sitä voiteluputken tiivistettä viitsitä vaihtaa. Myös erilaiset tärinät/vipatukset/vatkaukset ovat isojen pemarien arkipäivää mutta korjaantuu kunnollisella nivel remontilla. Välillä vain vapinan aiheuttajan paikantaminen menee henkimaailman hommiksi :shock:

Lisävarusteita on yleensä runsaasti ja kaikki toimii sähköllä joten kannattaa painaa jokaista nappia ja todeta että niistä tapahtuu jotakin.
Ruostetta yleisesti ilmaantuu ovien alareunoihin ja etuiskarien kuppien ympäristöön.

Oma seiska oli manuaali ja saksan ruuhkissa meinasi iskeä kramppi jalkaan kun kaikki polkimet ovat pemarimaisen jäykät. Jarrut ovat suorastaan loistavat kun niihin tottuu. Aluksi tuntuu ettei jarruta yhtään ja yhtäkkiä sisäelimet yrittää päästä pihalle tai pää osuu rattiin ja 1600kg rautaa pysähtyy kun seinään. :D
Automaatti vaihtaa normaalisti tosi nätisti ja sporttiasennossa niinkuin pitääkin. 8)

750i (5.0 V12) on muuten maukas peli mutta jos koneeseen tulee vikaa niin järkevintä/halvinta on ostaa vaikka saksasta täydellinen varaosa-auto mistä vaihtaa koko moottorin. :)
Tosi siistin pelin saa saksasta 2000e pintaan ja lisävarusteita on yleensä paljon. Matka-ajossa menee vielä kohtuu pienellä pensalla vaikkakin nurkkapyörityksessä saa menemään yliluonnollisia lukemia, mutta kaikkihan on omasta jalasta kiinni. :)

Oma 730i kulutti sekalaisessa ajossa n. 12l/100km joka sisälsi myös ajoittaista polkemista. Matka-ajossa pääsin parhaillaan 7.2l/100km.
Auto menee kuin kiskoilla ja mitä enemmän on vauhtia niin sitä parempi se on ajaa. Kaikki mitä tienpinnassa tapahtuu välittyy kuljettajalle ja jotkut pitävät tätä epämiellyttävänä ominaisuutena. Usein vaan kun pemaria koittaa niin sille tielle jää...
on se vaan ajajan auto :halm:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”