Mites toi Saab uudemmat onks tietoo? Nopeea auto kiinnostais

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Mites toi Saab uudemmat onks tietoo? Nopeea auto kiinnostais

Viesti Kirjoittaja cupee »

Minkälaisia noi Saab it on - ellikkä onko ne muuttuneet, kun kerran ovat edelleen aika omaperäisiä korin ääriviivojen suhteen jne.. Vieläkö ne on hirveitä polttoainesyöppöjä, entä niiden huolto - löytyykö osaa? Mites kori - onko heikkouksia, että vaikkas jo muutamassa vuodessa on jotkut ovet tai kotelot ruosteessa? - On nimittäin hakusessa helppohoitoinen ajokki joka kuiteskin olisi nopea kiihtymään, ei kuluta järettömästi, johon saa osia hyvin ja mallille löytyy osaavaa asentajaa- eli ei ois joku hirveen harvinainen tai poikkeuksellinen malli. Ajokin pitäis näyttää kuitenkin jotensakin tyylikkäältä. No siinäpä noi- Tällä hetkellä on BMW 525 vm. 93 ajettu 207 000 km ja kori kunnossa ja muutenkin huollettu säännöllisesti.- Olen ajatellut että Hondasta vois löytyy tollaista huolletonta nopeeta, mutta kuinkas kori sitten? Niin ja tosta Saabista en tiedä yhtikäs mitään. Henkilölle jolle kyselen ei Meseä halua. -
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Saab malleista voit katsoa tietoa osoitteesta

www.saabclub.fi

Eri mallit löytyvät etusivuilta eriteltyinä ja "haku" toimintoa käyttämällä saat esiin tietoa kyseisestä mallista.
Itse olen omistanut Saab 9000CS mallin, joka on edelleen parhaita autoja, joka minulla on ollut.

Saabin turbomoottorit ovat käytännössä kohtuukulutteisia ja oikein huollettuna hyvin kestäviä ja suorituskykyisiä.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

OK - meen kattoo - mutta pysyykö Saabistit objektiivisina

Viesti Kirjoittaja cupee »

eli meinaaks niille mitään muut merkit vai hehkuttaako ne sitten tätä maalla kulkevaa lentokone-merkkistä autoa parraaks mitä on koskaan tehty? - Meen kuitenkin kattoo - kyselen just ton esittämäni epäilyn takia täältä -
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Saabilla oli noissa uudemmissa turbo-koneissa joku kampikammion huohotus-ongelma,
työkaverille vaihdettiin ensin ahdin ja sitten puolimoottori.
Rapaa öljynsä todella nopsaan ja voitelu katoaa.
Saab on julkistanut ongelmaan useamman fixin mitkä huollossa laitetaan autoon.
Kyllä kai se nyt on taas pelannut.
Iso normaalihuolto maksoi muuten 800€...
Pro HVM
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei ole ollut tarvista saappaan tekniikkaan liiemmin perehtyä, itse ihmettelin joskus 95:sta kokeillessani että millä pirulla on ns.ison auton näköisestä tekeleestä saatu niin pirun ahtaan oloinen sisätiloiltaan.
Täytyy niissä kai jotain positiivistakin olla, naapuri on ajellu saapeilla viimoset 25 vuotta luullakseni ilman suurempia murheita.
Oman kokemuksen perusteella nuo uudet on säilyttäneet saappimaisuutensa aika hyvin, tuntuma on aika samanlainen kuin vanhemmissa vedoksissakin....onko tuo sitten hyvä vai huono asia on jokaisen oman maun mukaan :roll:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Nopea ja etuveto samassa lauseessa... :roll:
I drive an Opel. What's your excuse?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Melitos kirjoitti:Nopea ja etuveto samassa lauseessa... :roll:
Just meinasin samaa sanoa....No nopeahan se voi olla mutta hukkaan ne tehot menee kun on niin tylsä :cry:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ja kenen ranteet kestää sitä ratin riuhtomista (paitti Rässin).
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Melitos kirjoitti:Ja kenen ranteet kestää sitä ratin riuhtomista (paitti Rässin).
Minun :lol:

Ei se ny niin hirveesti riuhdo, ainakaan tuo itselläni ja lähipiirissä vuosia ollut Baas :roll:
Tosin siinä on ollut alle 250hv säädöt...

cupee kirjoitti:Vieläkö ne on hirveitä polttoainesyöppöjä
Onko ne joskus ollu?
Ei ainakaan yksikään mulla ollu saab oo mikään juoppo :?
Paitsi ehkä 1.85l koneella varustettu -74 99.

Uusimmista ei niin hirveesti ole kokemuksia...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ehdottomasti kannattaa hankkia se jenkkimarkkinoille tehty Saab-citymaasturi. Chevroletilta kori, maski Saabilta ja kone Subarulta... Jippii globaali autoteollisuus :roll:
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eihän saapit ole koskaan olleet juoppoja. Vertaa vaikka vulvaan..

Velipojalla oli vm2000 9-3 Aero kaikilla herkuilla ja ei voi pahaa sanaa sanoa siitä! Mielipide kysymyksiä....
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Re: OK - meen kattoo - mutta pysyykö Saabistit objektiivisin

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

cupee kirjoitti:eli meinaaks niille mitään muut merkit vai hehkuttaako ne sitten tätä maalla kulkevaa lentokone-merkkistä autoa parraaks mitä on koskaan tehty? - Meen kuitenkin kattoo - kyselen just ton esittämäni epäilyn takia täältä -
Laita hakun vaikka "tyyppiviat" hakusanaksi, niin saat eri mallien tyypillisimpiä ongelmakohtia selville.
Kysymääsi asiaa on saabclubin sivuilla tiedusteltu useaan otteeseen ja tietoa löytyy.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

Viesti Kirjoittaja cupee »

cupee kiittää jälleen - asetin topicin kyllä hieman harhaanjohtavasti kun halusin sillei vähän tietää mitä sitten noilla em. kriteereillä voisi tarjota. Tässä mietittyäni olen kyllä sitä mieltä että 124 korinen 230 bensa on kyllä aika kiitollinen ja helppohpoitoinen malli - eli sitä voisi kyllä ehdottaa kuiteskin ennen kuin suapia - mutta eihän se nopea ole - siihen pitäisi sitte tehhä jotain varmaan :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”