Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vika on kennon sisällä, "jotain litkua" voi kokeilla mutta aina se ei auta vaan joutuu vaihtamaan kennon.
Satakaksnelosessa kennon tukkeutumista ei huomaa siitä että risteykseen hidastaessa alkaisi tulla lähes täysin kylmää kuten monessa muussa autossa, kiertovesipumppu kun on mukana pelissä...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja jos kennon kaivaa esille niin kannattaa suosiolla vaihtaa uuteen. Ei mikään ihan hauskin homma.
c-son
Viestit: 72
Liittynyt: 19.5.2007 19:13

Viesti Kirjoittaja c-son »

Ettei tyystin eksyttäisi aiheesta: Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään? Mikäli ei vielä, suosittelen kurkkaamaan sisäpuolelta ikkunatiivisteen alle. Alareuna lähtee ensimmäisenä. Tämä on vielä ajoissa helposti otettavissa kiinni, mutta kun ruoste tunkee ulkopuolelle asti niin kannattaa katsella jo ehjää luukkua tilalle (ja ne on harvassa).

Lisäksi etuiskareista ruostuvat kupit irti ja tuulilasin tiiviste alkaa jossain vaiheessa vuotamaan vettä sisälle (tuulilasikaan ei siis ole liimalasi). Itselläni ei näitä kahta jälkimmäistä ongelmaa ole vielä tullut eteen, mutta ei autollakaan ole ajettu kuin vasta 180 tkm. Engelsmannifoorumilla nämä kuuluvat olevan käytännössä Felician yleisimmät ongelmat.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään?
On siinä muutama ruostepilkku, siis ihan kunnon kokoinen jotain 1-2 cm halkaisijaltaan.
Tiivisteen reunassa ainakin yhdessä kohtaa n. 5cm pitkä ruostekohta ja olikohan listan laidassa myös.
Olen lueskellutkin ongelmasta eri palstoilta, pitää kesällä avata verhoilut ja ruostesuojailla / tarvittaessa korjailla luukkua sisältä ja päältä.
Sikäli mukava tehdä että ulkonäön kanssa tässä ei ole niin justiin eli pienet pensselikorjaukset käyvät hyvin terapiasta varsinaisen leipätyön välissä.

Eli joo, on alakanu. :roll: :lol:

Toinen takasuojankaari on tölväisty johonkin ylälaidastaan ja reunasta ruosteessa, sama juttu - kesällä entraillaan.

Etuiskarit (ja taka-) on vaihdettu muutama vuosi ja 90tkm sitten, kupit ovat vielä hyvässä kunnossa.

Vesivuodot selvinnevät seuraavalla sateella ... lattiamatto tosin oli ihmeenkin kuivassa kunnossa.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

dealer kirjoitti:
Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään?
On siinä muutama ruostepilkku, siis ihan kunnon kokoinen jotain 1-2 cm halkaisijaltaan.
Tiivisteen reunassa ainakin yhdessä kohtaa n. 5cm pitkä ruostekohta ja olikohan listan laidassa myös.
Olen lueskellutkin ongelmasta eri palstoilta, pitää kesällä avata verhoilut ja ruostesuojailla / tarvittaessa korjailla luukkua sisältä ja päältä.
Sikäli mukava tehdä että ulkonäön kanssa tässä ei ole niin justiin eli pienet pensselikorjaukset käyvät hyvin terapiasta varsinaisen leipätyön välissä.

Eli joo, on alakanu. :roll: :lol:

Toinen takasuojankaari on tölväisty johonkin ylälaidastaan ja reunasta ruosteessa, sama juttu - kesällä entraillaan.

Etuiskarit (ja taka-) on vaihdettu muutama vuosi ja 90tkm sitten, kupit ovat vielä hyvässä kunnossa.

Vesivuodot selvinnevät seuraavalla sateella ... lattiamatto tosin oli ihmeenkin kuivassa kunnossa.
Kesällä on hyvä entrailla, moneskohan kesä tässä ittellä tulee....jos nyt sais jo jotain aikaankin :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jaha, tuliko tästä dealerille siis pitoauto :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaha, tuliko tästä dealerille siis pitoauto
Kyllä vaan. :D Ei ole aikomusta myydä.
Kesällä on hyvä entrailla
Ei tosiaan passaa mainita vuotta :lol: kesä ku kesä.
c-son
Viestit: 72
Liittynyt: 19.5.2007 19:13

Viesti Kirjoittaja c-son »

Tuohon Felician kulkupuoleen kyllä kaipaisin samanlaista piristystä kuin HP:n paja teki OM602 pumpulle... Skodassa on Lucasin pumppu ja HP ei luvannut tehdä sille mitään. Pitäisi kuulemma laittaa Volkkarin Boschi tilalle jos aikoo saada yhtään enempää voimaa tästä moottorista.

Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.

Viime katsastuksessa savut olivat 0,31, joten varaa olisi kovinkin, mutta uutta pumppua ei tule pienen lisäpotkun toivossa kuitenkaan hommattua. PP:n Pasilta ei ole tullut pumpun optimointia vielä kysyttyä, mutta kertokoon mies itse jos sattuu olemaan kuulolla.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

c-son kirjoitti:Tuohon Felician kulkupuoleen kyllä kaipaisin samanlaista piristystä kuin HP:n paja teki OM602 pumpulle... Skodassa on Lucasin pumppu ja HP ei luvannut tehdä sille mitään. Pitäisi kuulemma laittaa Volkkarin Boschi tilalle jos aikoo saada yhtään enempää voimaa tästä moottorista.

Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.

Viime katsastuksessa savut olivat 0,31, joten varaa olisi kovinkin, mutta uutta pumppua ei tule pienen lisäpotkun toivossa kuitenkaan hommattua. PP:n Pasilta ei ole tullut pumpun optimointia vielä kysyttyä, mutta kertokoon mies itse jos sattuu olemaan kuulolla.
Heitä se juudas tallin seinään ja kuunon boschin rivipumppua tilalle, ei niillä juudaksen pumpuilla tee kun päänsä kipiäksi.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Alkupään 1,9 td:stä syöttöpumppua, imusarjaa, ykskutosen pakosarjaa turboneen yms... Siitä se sitten lähti 8)
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

c-son kirjoitti:Ettei tyystin eksyttäisi aiheesta: Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään? Mikäli ei vielä, suosittelen kurkkaamaan sisäpuolelta ikkunatiivisteen alle. Alareuna lähtee ensimmäisenä. Tämä on vielä ajoissa helposti otettavissa kiinni, mutta kun ruoste tunkee ulkopuolelle asti niin kannattaa katsella jo ehjää luukkua tilalle (ja ne on harvassa).

Lisäksi etuiskareista ruostuvat kupit irti ja tuulilasin tiiviste alkaa jossain vaiheessa vuotamaan vettä sisälle (tuulilasikaan ei siis ole liimalasi). Itselläni ei näitä kahta jälkimmäistä ongelmaa ole vielä tullut eteen, mutta ei autollakaan ole ajettu kuin vasta 180 tkm. Engelsmannifoorumilla nämä kuuluvat olevan käytännössä Felician yleisimmät ongelmat.
Peraluukku ruostuu, jousikupit irtoaa, tiivisteet vuotaa.. Tamahan kuulostaa ihan silta, etta dealeri kuunteli foorumilaisten toiveita ja osti Vayrysen :shock: Mutta vain halvan kopion :no: Tietty aidosta vayrysesta joutuu maksamaan 10 kertaisen hinnan halpaa kopioon verrattuna, joten mita jarkea ostaa samaa p*skaa kalliimmassa paketissa :ope:

Oikeesti varmaan kulkuneuvo jarkevimmasta paasta. Ei ole tassa kaupassa tunteet paasseet vaikuttamaan kauppaan :D
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kaverilta levis 1,9td vento, pultti löystyi. 8)
Tästä tiilerille vähän kutkutuskamaa. :shock:
Tähdellisen parantola
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaverilta levis 1,9td vento, pultti löystyi.
Jep, niissä on just se AAZ kone. :(
Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.
Onko tuossa pumpussa jossain ulkopuolella syöttöruuvi ? :twisted:

Viikko on ajeltu työmatkaa sokotalla ja kulutus oli 5,45 eli puolitoista litraa vähemmällä menee kuin 124 200D.

Eilenillalla ajelin sekä 124:llä että skootalla noin 80 km reissun, kyydillä molemmissa autoissa sama porukka eli minun lisäkseni pari aikuista ja pari yläasteikäistä lasta.
Skoda on takapenkkiläisten mielestä kapeampi mutta pituussuunnassa tilaa on skodassa enemmän; ei tarvinnut ajaa rintakehä ratissa kiinni kuten 124 kanssa tahtoo olla täydellä autolla.
"Kova" takapenkki ei saanut kiitosta. :lol:

Viikon ajelun jälkeen skoda tuntuu varsin käteenkäyvältä autolta.

Moottorissa on samanverran vääntöä kuin 200D:ssä mutta se on 200-300 kierrosta alempana, samaten huipputeho.
Vaihteita tuleekin selattua kiihdytysvaiheessa ylöspäin varsin alhaisilta kierroksilta, se kai osaltaan auttaa polttoaineenkulutuksen pysymisessä pienenä.
Mersussa taas on hiljaista eivätkä kuopat tunnu :arrow: kiihtyvyys ja vauhti ei tunnu :arrow: ainakin minun tulee kiihdyteltyä 200D:n pikkuvaihteilla aika koville kierroksille.
Sokota on tietysti kevyempikin kuin 124, eroa on reilut 200 kg.

Vaihteisto on sopivasti välitetty; liikkeelle voi lähteä ykkösellä tai kakkosella, kadunkulmia käännellä kakkosella tai kolmosella jne ... eli tilanteeseen kuin tilanteeseen tuntuu olevan kaksi sopivaa vaihdetta, ei ole niin nuukaa millä mennään.
Ellei moottorin teho riitä normaaliin liikenteeseen täällä maaseudulla vika on kuljettajassa eikä autossa.
Viiden hengen kuormalla meno on edelleen vaivatonta ja kohtalaisessa mäessä 90 mittarinopeus pysyy viitosvaihteella, kärryä en toki enää perään laittaisi ja kiihdytykset tehdään kaasu pohjassa. :lol:

(Ei ole tarkoitus kehua skodaa yli kaiken ja väittää paremmaksi kuin mersu mutta kun 124 on itselle tuttu ja lukijoista suuri osa ymmärtää parhaiten vertaukset mersuun - kylläpä te ymmärrätte )

Edit: Ajovalot :idea: :idea: on skodassa parhaat mitä minun autoissa on ollu 240 Volvon jälkeen nuin kun aatellaan vakiopolttimoilla ja iliman mittää lisävaloja.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

dealer kirjoitti:...10 km ajon jälkeen lämpömittarin on 85 asteessa ja auto sisältä tarpeeksi lämmin....
No oho! :shock:

Kakkosnelosesta tuli taannoin vaihdossa silloisien kollegoideni "natKuvasipakastimeksi" ristimä Volkkari (ymmärtääkseni) vastaavalla koneella - mitä nyt turbotetulla. Sinä aikana, jonka Volkkari taloudessamme vieraili, se kulutti kaupungissa 6-ja-risat ja maantiellä vähän alle 5.

Osin edellämainittujen lukuarvojen seurauksena auto ansaitsi nimensä ajaessani työreissun kuskina tammipakkasilla Tampereelta kohti Helsinkiä. Jo heti täpärästi ennen Hämeenlinnaa alkoi tulla lämmintä matkustamoon. Vaan mistäpä sitä olisi tullut, kun polttoainettakaan ei juuri kulunut! Hämmästelen hieman ja onnittelen Skoda-kuskeja, jos tsekkikulkineessa alkaa tarjeta jo 10 km jälkeen.

Volkkari kiihtyi nollasta sataan tehtaan sähäkät 18,0 s. Miten Skoda tästä suoriutuu?

Joko on pari Garrett GT60:a tilattu? :wink:
-T

Kuva
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

eerola kirjoitti:
dealer kirjoitti:...10 km ajon jälkeen lämpömittarin on 85 asteessa ja auto sisältä tarpeeksi lämmin....
No oho! :shock:

Kakkosnelosesta tuli taannoin vaihdossa silloisien kollegoideni "natKuvasipakastimeksi" ristimä Volkkari (ymmärtääkseni) vastaavalla koneella - mitä nyt turbotetulla. Sinä aikana, jonka Volkkari taloudessamme vieraili, se kulutti kaupungissa 6-ja-risat ja maantiellä vähän alle 5.

Osin edellämainittujen lukuarvojen seurauksena auto ansaitsi nimensä ajaessani työreissun kuskina tammipakkasilla Tampereelta kohti Helsinkiä. Jo heti täpärästi ennen Hämeenlinnaa alkoi tulla lämmintä matkustamoon. Vaan mistäpä sitä olisi tullut, kun polttoainettakaan ei juuri kulunut! Hämmästelen hieman ja onnittelen Skoda-kuskeja, jos tsekkikulkineessa alkaa tarjeta jo 10 km jälkeen.
Jaa kyllä turbotiisseli-Ventossa tarkeni hyvin. Ettei vaan olisi ollut TDi eikä TD tuo Pasuuna :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuo Eerolan vokkelo lie ollut TDI jotka lämpiävät hhiittaaaassttii. :roll:
Semmonen se oli 850TDI:kin, pari-kolmekymmentä kilometriä ajoa jotta sai lämmöt normaaliin.
Sitten kyllä tarkeni missä pakkasessa vaan.
Volkkari kiihtyi nollasta sataan tehtaan sähäkät 18,0 s. Miten Skoda tästä suoriutuu?
Joko on pari Garrett GT60:a tilattu?
Käyttöohjekirjassa taisi olla maininta 16,5 sekunnista nollastasataan.
En ole kokeillut niinkun en vähään aikaan mitään muutakaan kiihtyvyyttä mistään muustakaan autosta kun nykyisestä kännykästä ei löydy sekkaria. :(
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

ArzieX kirjoitti:...Ettei vaan olisi ollut TDi eikä TD tuo Pasuuna
No ei. Olisikin ollut. :roll: Mutta kun ei. :lol:
-T

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Passatti on ollut rikki, esikammio-TD lämpenee toki nopeammin ... termarivikaa tai kenno tukossa jos lämmöt nousi muttei niitä saatu sisälle autoon. :roll:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Sitten sellainen erikoisempikin mahdollisuus on että jokin pääsiäiskäsi on laittanut vesipumpun hihnan kiertään väärältä puolen vesipumppua, siis 1.9td, eli aaz. Ei oo yks eikä kaks kertaa kun tommosen oon nähny, kone kyl lämpee, mut sisätilat ei kun pumppu ei pumppaa oikein :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sovitaan siis kennovian puolesta. Onneksi meni eteenpäin ilmeisen osaavalle henkilölle ja vieläpä sopuhintaan. Eli että ei mennyt jollekulle tumpulalle, joka olisi sen jälkeen - ressukka - perheineen palellut kaiket talvet yhden kennon vuoksi :)
-T

Kuva
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Boss kirjoitti:Onko noissa muuten ollu suurempia ihmevikoja, ei ainakaan uskoisi?
Kaverilla oli aikoinaan tiilerin mallinen farmari Skooda. Sen piti mennä maanantaina vaihtamaan Skooda uudempaan Nissaniin. Autoliikkeen kanssa oli kaikki sovittu jo perjantaina. Kuinka ollakkaan lauantaina vaihteiston/moottorin alumiinivalua oleva kannake petti. Motti/vaihteisto yhdistelmä tippui vetarin päälle joka meni yllättäen poikki. Kannattaa tarkistaa se kannake mahd. murtumien varalta.

:oops: Shit happens!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KÄÄK ! :shock: Kipsun mainitsema kohde pitää pikimmiten tarkistaa, nyt alako hirvittää. :huh:
Sitten sellainen erikoisempikin mahdollisuus on että jokin pääsiäiskäsi on laittanut vesipumpun hihnan kiertään väärältä puolen vesipumppua, siis 1.9td, eli aaz.
Niitä on nähty, juu ... vesipumpun pyörähän on hämäyksen vuoksi sileäpintainen mutta remmistä siihen vastaa urapuoli. :roll:
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Parempi kai se tuokin on ku ooppeli :roll:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Re: Tiileriparka :(

Viesti Kirjoittaja Holomes »

dealer kirjoitti:Nyt lipsahti :shock: eri merkkiin. :mrgreen:
Justiin hajin tuommosen:
Kuva
Laskeskelin tuossa että Lumikkiin nähen tämä säästäs polttoainekuluissa ostohintasa takasin apout vuuessa jos ajas 35000 km. :roll:
Mulla oli justiinsa tuollanen kans ennen tuota 250D:tä ajelin sillä 70 000. Ihan hyvä perus kippo, mut ei nyt ihan voi verrata mitää ominaisuuksia tuon 10 vuotta vanhemman mersun kanssa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihan hyvä perus kippo, mut ei nyt ihan voi verrata mitää ominaisuuksia tuon 10 vuotta vanhemman mersun kanssa.
Skoda on tosiaan tiellä koirankoppi 10 vuotta vanhempaan Mersuun verraten - meteliä ja epätasaista kyytiä jne - osaan kuvitella miltä sinusta tuntui vaihdettuasi Skodan 124:ään. :wink:
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Tiileriparka :(

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Holomes kirjoitti:Mulla oli justiinsa tuollanen kans ennen tuota 250D:tä ajelin sillä 70 000. Ihan hyvä perus kippo, mut ei nyt ihan voi verrata mitää ominaisuuksia tuon 10 vuotta vanhemman mersun kanssa.
ettei vain ollu punainen, työkaveri vaan haki tuos joku noin vuosi takaperin sieltä teiltä päin tuollaisen sokotan ja oli kuulemma kyseistä skoodaa myinyt henkilö ostanut mersun...
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

osta skooda se on niinkuin peruna loora isä työntää äiti ohjaa ja lapset pitää pohjaa :D

vanha sanonta
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

xr5t kirjoitti:osta skooda, se on niinkuin peruna loora. Isä työntää, äiti ohjaa ja lapset pitää pohjaa, mummo kerää muttereita, vaari ???
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös siitä lorusta ollut aika pitkäkin versio olemassa ?
Pitääpä etsiä jahka kerkiää.... :roll:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Nauratti aina kun niissä vanhoissa skodillakeissa oli takalasissa tarra: Auto sillä kulkee kaikki!
Miten liittyy skodaan tuo teksti, se on jäänyt hämärän peittoon. :roll:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”