Tiileriparka :(
Ettei tyystin eksyttäisi aiheesta: Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään? Mikäli ei vielä, suosittelen kurkkaamaan sisäpuolelta ikkunatiivisteen alle. Alareuna lähtee ensimmäisenä. Tämä on vielä ajoissa helposti otettavissa kiinni, mutta kun ruoste tunkee ulkopuolelle asti niin kannattaa katsella jo ehjää luukkua tilalle (ja ne on harvassa).
Lisäksi etuiskareista ruostuvat kupit irti ja tuulilasin tiiviste alkaa jossain vaiheessa vuotamaan vettä sisälle (tuulilasikaan ei siis ole liimalasi). Itselläni ei näitä kahta jälkimmäistä ongelmaa ole vielä tullut eteen, mutta ei autollakaan ole ajettu kuin vasta 180 tkm. Engelsmannifoorumilla nämä kuuluvat olevan käytännössä Felician yleisimmät ongelmat.
Lisäksi etuiskareista ruostuvat kupit irti ja tuulilasin tiiviste alkaa jossain vaiheessa vuotamaan vettä sisälle (tuulilasikaan ei siis ole liimalasi). Itselläni ei näitä kahta jälkimmäistä ongelmaa ole vielä tullut eteen, mutta ei autollakaan ole ajettu kuin vasta 180 tkm. Engelsmannifoorumilla nämä kuuluvat olevan käytännössä Felician yleisimmät ongelmat.
On siinä muutama ruostepilkku, siis ihan kunnon kokoinen jotain 1-2 cm halkaisijaltaan.Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään?
Tiivisteen reunassa ainakin yhdessä kohtaa n. 5cm pitkä ruostekohta ja olikohan listan laidassa myös.
Olen lueskellutkin ongelmasta eri palstoilta, pitää kesällä avata verhoilut ja ruostesuojailla / tarvittaessa korjailla luukkua sisältä ja päältä.
Sikäli mukava tehdä että ulkonäön kanssa tässä ei ole niin justiin eli pienet pensselikorjaukset käyvät hyvin terapiasta varsinaisen leipätyön välissä.
Eli joo, on alakanu.
Toinen takasuojankaari on tölväisty johonkin ylälaidastaan ja reunasta ruosteessa, sama juttu - kesällä entraillaan.
Etuiskarit (ja taka-) on vaihdettu muutama vuosi ja 90tkm sitten, kupit ovat vielä hyvässä kunnossa.
Vesivuodot selvinnevät seuraavalla sateella ... lattiamatto tosin oli ihmeenkin kuivassa kunnossa.
Kesällä on hyvä entrailla, moneskohan kesä tässä ittellä tulee....jos nyt sais jo jotain aikaankindealer kirjoitti:On siinä muutama ruostepilkku, siis ihan kunnon kokoinen jotain 1-2 cm halkaisijaltaan.Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään?
Tiivisteen reunassa ainakin yhdessä kohtaa n. 5cm pitkä ruostekohta ja olikohan listan laidassa myös.
Olen lueskellutkin ongelmasta eri palstoilta, pitää kesällä avata verhoilut ja ruostesuojailla / tarvittaessa korjailla luukkua sisältä ja päältä.
Sikäli mukava tehdä että ulkonäön kanssa tässä ei ole niin justiin eli pienet pensselikorjaukset käyvät hyvin terapiasta varsinaisen leipätyön välissä.
Eli joo, on alakanu.
Toinen takasuojankaari on tölväisty johonkin ylälaidastaan ja reunasta ruosteessa, sama juttu - kesällä entraillaan.
Etuiskarit (ja taka-) on vaihdettu muutama vuosi ja 90tkm sitten, kupit ovat vielä hyvässä kunnossa.
Vesivuodot selvinnevät seuraavalla sateella ... lattiamatto tosin oli ihmeenkin kuivassa kunnossa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tuohon Felician kulkupuoleen kyllä kaipaisin samanlaista piristystä kuin HP:n paja teki OM602 pumpulle... Skodassa on Lucasin pumppu ja HP ei luvannut tehdä sille mitään. Pitäisi kuulemma laittaa Volkkarin Boschi tilalle jos aikoo saada yhtään enempää voimaa tästä moottorista.
Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.
Viime katsastuksessa savut olivat 0,31, joten varaa olisi kovinkin, mutta uutta pumppua ei tule pienen lisäpotkun toivossa kuitenkaan hommattua. PP:n Pasilta ei ole tullut pumpun optimointia vielä kysyttyä, mutta kertokoon mies itse jos sattuu olemaan kuulolla.
Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.
Viime katsastuksessa savut olivat 0,31, joten varaa olisi kovinkin, mutta uutta pumppua ei tule pienen lisäpotkun toivossa kuitenkaan hommattua. PP:n Pasilta ei ole tullut pumpun optimointia vielä kysyttyä, mutta kertokoon mies itse jos sattuu olemaan kuulolla.
Heitä se juudas tallin seinään ja kuunon boschin rivipumppua tilalle, ei niillä juudaksen pumpuilla tee kun päänsä kipiäksi.c-son kirjoitti:Tuohon Felician kulkupuoleen kyllä kaipaisin samanlaista piristystä kuin HP:n paja teki OM602 pumpulle... Skodassa on Lucasin pumppu ja HP ei luvannut tehdä sille mitään. Pitäisi kuulemma laittaa Volkkarin Boschi tilalle jos aikoo saada yhtään enempää voimaa tästä moottorista.
Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.
Viime katsastuksessa savut olivat 0,31, joten varaa olisi kovinkin, mutta uutta pumppua ei tule pienen lisäpotkun toivossa kuitenkaan hommattua. PP:n Pasilta ei ole tullut pumpun optimointia vielä kysyttyä, mutta kertokoon mies itse jos sattuu olemaan kuulolla.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Peraluukku ruostuu, jousikupit irtoaa, tiivisteet vuotaa.. Tamahan kuulostaa ihan silta, etta dealeri kuunteli foorumilaisten toiveita ja osti Vayrysen Mutta vain halvan kopion Tietty aidosta vayrysesta joutuu maksamaan 10 kertaisen hinnan halpaa kopioon verrattuna, joten mita jarkea ostaa samaa p*skaa kalliimmassa paketissac-son kirjoitti:Ettei tyystin eksyttäisi aiheesta: Jokos dealerin Feliciassa on peräluukku alkanut mätimään? Mikäli ei vielä, suosittelen kurkkaamaan sisäpuolelta ikkunatiivisteen alle. Alareuna lähtee ensimmäisenä. Tämä on vielä ajoissa helposti otettavissa kiinni, mutta kun ruoste tunkee ulkopuolelle asti niin kannattaa katsella jo ehjää luukkua tilalle (ja ne on harvassa).
Lisäksi etuiskareista ruostuvat kupit irti ja tuulilasin tiiviste alkaa jossain vaiheessa vuotamaan vettä sisälle (tuulilasikaan ei siis ole liimalasi). Itselläni ei näitä kahta jälkimmäistä ongelmaa ole vielä tullut eteen, mutta ei autollakaan ole ajettu kuin vasta 180 tkm. Engelsmannifoorumilla nämä kuuluvat olevan käytännössä Felician yleisimmät ongelmat.
Oikeesti varmaan kulkuneuvo jarkevimmasta paasta. Ei ole tassa kaupassa tunteet paasseet vaikuttamaan kauppaan
Jep, niissä on just se AAZ kone.Kaverilta levis 1,9td vento, pultti löystyi.
Onko tuossa pumpussa jossain ulkopuolella syöttöruuvi ?Kotikonstein Lucasin pumpun ruuvaaminen säätää ruiskutushetken alkupäätä, kun yleensä ollaan Boschissa totuttu että ruuvaaminen jatkaa ruiskua iskun lopussa. Ruuvattaessa jouduttaisiin siis myös säätämään ennakkoa vastaavasti ja koska kokemuksia menetelmän toimivuudesta ei ole, olen antanut homman olla.
Viikko on ajeltu työmatkaa sokotalla ja kulutus oli 5,45 eli puolitoista litraa vähemmällä menee kuin 124 200D.
Eilenillalla ajelin sekä 124:llä että skootalla noin 80 km reissun, kyydillä molemmissa autoissa sama porukka eli minun lisäkseni pari aikuista ja pari yläasteikäistä lasta.
Skoda on takapenkkiläisten mielestä kapeampi mutta pituussuunnassa tilaa on skodassa enemmän; ei tarvinnut ajaa rintakehä ratissa kiinni kuten 124 kanssa tahtoo olla täydellä autolla.
"Kova" takapenkki ei saanut kiitosta.
Viikon ajelun jälkeen skoda tuntuu varsin käteenkäyvältä autolta.
Moottorissa on samanverran vääntöä kuin 200D:ssä mutta se on 200-300 kierrosta alempana, samaten huipputeho.
Vaihteita tuleekin selattua kiihdytysvaiheessa ylöspäin varsin alhaisilta kierroksilta, se kai osaltaan auttaa polttoaineenkulutuksen pysymisessä pienenä.
Mersussa taas on hiljaista eivätkä kuopat tunnu kiihtyvyys ja vauhti ei tunnu ainakin minun tulee kiihdyteltyä 200D:n pikkuvaihteilla aika koville kierroksille.
Sokota on tietysti kevyempikin kuin 124, eroa on reilut 200 kg.
Vaihteisto on sopivasti välitetty; liikkeelle voi lähteä ykkösellä tai kakkosella, kadunkulmia käännellä kakkosella tai kolmosella jne ... eli tilanteeseen kuin tilanteeseen tuntuu olevan kaksi sopivaa vaihdetta, ei ole niin nuukaa millä mennään.
Ellei moottorin teho riitä normaaliin liikenteeseen täällä maaseudulla vika on kuljettajassa eikä autossa.
Viiden hengen kuormalla meno on edelleen vaivatonta ja kohtalaisessa mäessä 90 mittarinopeus pysyy viitosvaihteella, kärryä en toki enää perään laittaisi ja kiihdytykset tehdään kaasu pohjassa.
(Ei ole tarkoitus kehua skodaa yli kaiken ja väittää paremmaksi kuin mersu mutta kun 124 on itselle tuttu ja lukijoista suuri osa ymmärtää parhaiten vertaukset mersuun - kylläpä te ymmärrätte )
Edit: Ajovalot on skodassa parhaat mitä minun autoissa on ollu 240 Volvon jälkeen nuin kun aatellaan vakiopolttimoilla ja iliman mittää lisävaloja.
No oho!dealer kirjoitti:...10 km ajon jälkeen lämpömittarin on 85 asteessa ja auto sisältä tarpeeksi lämmin....
Kakkosnelosesta tuli taannoin vaihdossa silloisien kollegoideni "natsipakastimeksi" ristimä Volkkari (ymmärtääkseni) vastaavalla koneella - mitä nyt turbotetulla. Sinä aikana, jonka Volkkari taloudessamme vieraili, se kulutti kaupungissa 6-ja-risat ja maantiellä vähän alle 5.
Osin edellämainittujen lukuarvojen seurauksena auto ansaitsi nimensä ajaessani työreissun kuskina tammipakkasilla Tampereelta kohti Helsinkiä. Jo heti täpärästi ennen Hämeenlinnaa alkoi tulla lämmintä matkustamoon. Vaan mistäpä sitä olisi tullut, kun polttoainettakaan ei juuri kulunut! Hämmästelen hieman ja onnittelen Skoda-kuskeja, jos tsekkikulkineessa alkaa tarjeta jo 10 km jälkeen.
Volkkari kiihtyi nollasta sataan tehtaan sähäkät 18,0 s. Miten Skoda tästä suoriutuu?
Joko on pari Garrett GT60:a tilattu?
-T
Jaa kyllä turbotiisseli-Ventossa tarkeni hyvin. Ettei vaan olisi ollut TDi eikä TD tuo Pasuunaeerola kirjoitti:No oho!dealer kirjoitti:...10 km ajon jälkeen lämpömittarin on 85 asteessa ja auto sisältä tarpeeksi lämmin....
Kakkosnelosesta tuli taannoin vaihdossa silloisien kollegoideni "natsipakastimeksi" ristimä Volkkari (ymmärtääkseni) vastaavalla koneella - mitä nyt turbotetulla. Sinä aikana, jonka Volkkari taloudessamme vieraili, se kulutti kaupungissa 6-ja-risat ja maantiellä vähän alle 5.
Osin edellämainittujen lukuarvojen seurauksena auto ansaitsi nimensä ajaessani työreissun kuskina tammipakkasilla Tampereelta kohti Helsinkiä. Jo heti täpärästi ennen Hämeenlinnaa alkoi tulla lämmintä matkustamoon. Vaan mistäpä sitä olisi tullut, kun polttoainettakaan ei juuri kulunut! Hämmästelen hieman ja onnittelen Skoda-kuskeja, jos tsekkikulkineessa alkaa tarjeta jo 10 km jälkeen.
Tuo Eerolan vokkelo lie ollut TDI jotka lämpiävät hhiittaaaassttii.
Semmonen se oli 850TDI:kin, pari-kolmekymmentä kilometriä ajoa jotta sai lämmöt normaaliin.
Sitten kyllä tarkeni missä pakkasessa vaan.
En ole kokeillut niinkun en vähään aikaan mitään muutakaan kiihtyvyyttä mistään muustakaan autosta kun nykyisestä kännykästä ei löydy sekkaria.
Semmonen se oli 850TDI:kin, pari-kolmekymmentä kilometriä ajoa jotta sai lämmöt normaaliin.
Sitten kyllä tarkeni missä pakkasessa vaan.
Käyttöohjekirjassa taisi olla maininta 16,5 sekunnista nollastasataan.Volkkari kiihtyi nollasta sataan tehtaan sähäkät 18,0 s. Miten Skoda tästä suoriutuu?
Joko on pari Garrett GT60:a tilattu?
En ole kokeillut niinkun en vähään aikaan mitään muutakaan kiihtyvyyttä mistään muustakaan autosta kun nykyisestä kännykästä ei löydy sekkaria.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Sitten sellainen erikoisempikin mahdollisuus on että jokin pääsiäiskäsi on laittanut vesipumpun hihnan kiertään väärältä puolen vesipumppua, siis 1.9td, eli aaz. Ei oo yks eikä kaks kertaa kun tommosen oon nähny, kone kyl lämpee, mut sisätilat ei kun pumppu ei pumppaa oikein
Jos ei kulje niin kromaa se.
Kaverilla oli aikoinaan tiilerin mallinen farmari Skooda. Sen piti mennä maanantaina vaihtamaan Skooda uudempaan Nissaniin. Autoliikkeen kanssa oli kaikki sovittu jo perjantaina. Kuinka ollakkaan lauantaina vaihteiston/moottorin alumiinivalua oleva kannake petti. Motti/vaihteisto yhdistelmä tippui vetarin päälle joka meni yllättäen poikki. Kannattaa tarkistaa se kannake mahd. murtumien varalta.Boss kirjoitti:Onko noissa muuten ollu suurempia ihmevikoja, ei ainakaan uskoisi?
Shit happens!
KÄÄK ! Kipsun mainitsema kohde pitää pikimmiten tarkistaa, nyt alako hirvittää.
Niitä on nähty, juu ... vesipumpun pyörähän on hämäyksen vuoksi sileäpintainen mutta remmistä siihen vastaa urapuoli.Sitten sellainen erikoisempikin mahdollisuus on että jokin pääsiäiskäsi on laittanut vesipumpun hihnan kiertään väärältä puolen vesipumppua, siis 1.9td, eli aaz.
Re: Tiileriparka :(
Mulla oli justiinsa tuollanen kans ennen tuota 250D:tä ajelin sillä 70 000. Ihan hyvä perus kippo, mut ei nyt ihan voi verrata mitää ominaisuuksia tuon 10 vuotta vanhemman mersun kanssa.dealer kirjoitti:Nyt lipsahti eri merkkiin.
Justiin hajin tuommosen:
Laskeskelin tuossa että Lumikkiin nähen tämä säästäs polttoainekuluissa ostohintasa takasin apout vuuessa jos ajas 35000 km.
Re: Tiileriparka :(
ettei vain ollu punainen, työkaveri vaan haki tuos joku noin vuosi takaperin sieltä teiltä päin tuollaisen sokotan ja oli kuulemma kyseistä skoodaa myinyt henkilö ostanut mersun...Holomes kirjoitti:Mulla oli justiinsa tuollanen kans ennen tuota 250D:tä ajelin sillä 70 000. Ihan hyvä perus kippo, mut ei nyt ihan voi verrata mitää ominaisuuksia tuon 10 vuotta vanhemman mersun kanssa.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"