Liekin laululintta eli Oldsmobile Delta 88 Royale 79´

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joo ne maskit tekee kauheen eron autoon. näyttää heti paremmalta minusta.

oma lassikin alkoi näyttää heti ehjemmältä kun kiinnitti ne sirpaleina olleet ja kasaan liimatut maskit takasin paikalleen.

- ja se kun jonkun entisen omistajan kanssa juttelee autosta on jotenkin kauheen mielenkiintoista hommaa.. minusta ainakin. kuulee hyvät ja huonotkin jutut siinä kun tarpeeksi kauan juttelee.. siitä syystä mun auton ostotapahtumat aina kestää niin hitosti tunteja.. jos soitan niin akku loppuu kesken ennenkun saan kysyttyä kaiken tarpeellisen.. ja paikanpäälläkin tulee jo iltahämärä ennenkun lähen pois. auton kanssa yleensä. (ostopäätös on 70% tehty jo ennenkun meen autoa katsomaan, ainoastaan joku iso yllättävä kallis vika tai valhe estää kaupan.. sitä vaan puhuu pälättää kunnes väsyttää myyjän hahah)

tosin.. siinä äkkiä on vaarassa tosiaan muuttua mobilistiksi jos kuulee paljon tarinaa millainen se oli uutena ja näkee niitä alkuperäisiä kuvia jne. ei haluakkaan enää muokata autoa enempää erilaiseksi mitä se on.. vaan hiljakseen muokkaa sitä normaalimmaksi.

jos haluut mun mielipiteen mitä mä tekisin tuolle autolle: vedä tuo yks väriseksi jollain tummalla tai mustalla värillä (matta tai kiiltävä) poista kaikki tarrat jne. jätä kattoteline ja muu jännä irto sälä ja romu mukaan silti.. nosta peräpäätä pikkasen ylemmäs että ei oo tollanen taildragger näkönen. valot vaihdat keltaisista kirkkaiksi ja maskit paikalleen. ja ehkä yleinen siistimis operaatio sisälle jos on rikkinäistä verhoilua jne. (ei ihan vakio pussihousuisuus tyyliseksi mutta vähemmän texasraggariksi.)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Kiitos NonSenCelle asiallisesta ja hyviä ajatuksia sisältävästä kommentista. :)

Juuri se ehjemmän ilmeen kaipuu ajoi ettimään tuota maskia Deltaankin. Vielä ei ole löytynyt mutta eipä tässä kiiretä ole. Ajan kanssa joutuu muutenkin toimimaan tämän ehostuksen kanssa. Lompakko ei anna myöten kovin äkkinäisiin operaatioihin. :D

Kyllä siinä tosiaan kiintymys kasvoi kun kuuli auton historiaa. Jotenkin eheytyi mielikuva tuosta yksilöstä kun tietää historiaa. Varmasti se jutteluhetkikin vaikutti mun ajatusmaailmaan Deltan ehostuksesta. Kaveripiiristä löytyy muutama siistimpi Delta niin olen ruvennut ajattelemaan että miksipä ei minullakin voisi olla siistimpi Oldsi. :D

Mielipiteesi Oldsin ehostuksesta oli aika tavalla justiinsa sitä mitä olen itsekkin miettinyt eli ei mitään täys pussihousulinjaa vaan enemmän semmoinen harrastetyylinen siisti jenkki. Esimerkiksi vanteista en luovu ikinä, mutta nehän ovatkin ajanmukaiset koristevanteet. :D Suomesta löytyy esimerkiksi museorekisteröity Plymouth Duster joka on museoitu slotit alla. :D Ajanmukaiset lisävarusteet hyväksytään. Maaliksi kelpaa vain orkkis kupari jos väri vaihtuu. Esimerkiksi perus mattamustana tuo näyttäis vaan samalta tylsältä mitä muutkin mattamustat lintat joita mahtuu se 13 tusinaan. :D Kiiltävällä mustallakin tuo on ehditty maalata jo kertaalleen joskus kasariysäri-aikoina. Ehjemmät puskuritkin pitäs löytää sitten jos maali vaihtuu. Etenkin nykyinen takapuskuri on harso vain alkuperäisestä. :D Peräpäätä vois tosiaan nostaa muutaman sentin ihan jo käytännöllisyyden takia. Pitäs vain löytää sopivat jouset. Minulla kyllä löytyy tuohon orkkistyyliset vetovaunujouset mutta niillä perä on korkealla mallia back to the seventies. :D Keulan ilme on tosiaan tarkoitus siistiä alkuperäiseksi. Semmoisena se on paras niinkuin on suunniteltu tehtaalla. Sisustassa riittääkin siistittävää sillä vuodet koirankoppina ovat jättäneet jälkensä. Ei taida paljoa ehjää olla jäljellä... :D Olisihan se viihtyisämpi ajellakkin kun olis siistimpi sisältä.

Noh katsotaan että mihin suuntaan rojekti lähtee menemään. :D Taloudellisista syistä johtuen mihinkään kovin rajuihin muutoksiin ei ole tosiaan mahdollisuuksia. Ajan kanssa pikkuhiljaa vaivihkaa. :lol: Oma talli helpottais kyllä elämää aika paljon. Tällä hetkellä ei ole minkäänlaista tilaa ja talvet Oldsi onkin viettänyt hangessa. Siellä ei innosta oikein tehdä mitään auton hyväksi.

Tulipas pitkä sepustus mutta koittakaa kestää. :D

Laitetaas loppuun vielä fiilistelukuvia että ei ole vaan tylsää kirjoitusta.

Aamuhetki Martinniemessä Oldsin lapsuusmaisemissa. :D

Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

hmm.. joo.. josko sen tekis kaksi värisenä? esim kuparin värinen konepelti ja katto sivupilarit ja takaluukun kansi.. alaosa mustalla.. minusta se näyttäisi aika hienolta. -sellanen oli väri ideana joskus tehdä erääseen vanhempaan jenkkiin muttakun joku muu kerkesi ostaan sen nenän edestä. (matta kupari ja kiiltävä musta)

ja muistelin että olin joskus kaverilta saanut pari photoshopattua väri kuvaa eräälle toisen tutun farkku capriceen ehdotuksiksi. toinen oli hopee katoinen + musta ja toinen kupari kattoinen. niin että kylki linjassakin oli vähän sitä väriä. oisko ollu takapilarissa tai kylkipokkauksen yläreunaan saakka. mutta eipä ole näemmä tullut tähän tietokoneeseen enää niitä kuvia siirrettyä.

tiedän hyvin tuon budjettirajoitukset. *huokaus.* ja sen että ei ole autotallia. *raskaampi huokasu*[/img]
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
karppov
Viestit: 63
Liittynyt: 08.9.2007 9:29
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov »

Ootkos kattonut/kysynyt puuttuvia osia tuolta.
http://www.southwesttrade.fi/purkuautot/
Itte kun tekee, niin saa sellaista kun sattuu tuleen.
VW Passat tfsi variant
M-B C180 1.8 A -99
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Kaksväriteema ei oikein iske omaan silmään etenkään jos kyljet ovat mustat. Tulee vaan mieleen heti joku vanha Cherry jossa on nostettu sururajaa alustamassalla ovenkahvoihin asti. :lol:

Yksvärinen tuosta tulee jos maali vaihtuu joskus tulevaisuudessa. :) Sekään ei tule tapahtuun ihan lähitulevaisuudessa sillä tossa olis käyttöauton maalaus ohjelmassa tälle syksylle/talvelle.

Nooh eipä tolla Oldsilla ole mitään kiirepaniikkia. Pikkuhiljaa laittelen suuntaan jos toiseen. :D

Kiitos karppoville linkistä. Pitää kysäistä tässä jossain vaiheessa tuolta että löytyykö vanhempaan Deltaan osia.
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Se olis sitten huomenna Cruisinkihommia Oulun seudulla. Piti tännään käydä jo Oldsissa läpi melkein semmoinen lentokoneen Check-lista... :D Vaihdelaatikko näyttää vuotavan aika huolella. Pittää vaihtaa stefat ja tiivisteet siihen samalla kun vaihtaa sen paremman moottorin joskus hamassa tulevaisuudessa...

Tälle iltaa pitäs viritellä paikalleen vielä semmonen FM-lähetin niin pääsee kuunteleen tikulta ränttätänttää. :D Tai siis kaveri sen asentaa. Joutuu uusiin tupakinsytyttimenkin kun entinen on ihan kuallut.

Että semmosta turinaa. Tossapa vielä tapahtuman hieno mainos. :D

Ei muutakuin tervetuloa paikalle!

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Joo cruisingissa tuli käytyä ja huomattiin heti alkuun että ei kärsi ottaa porukkaa kyytiin nuilla vanteilla ja lyhyillä takajousilla. Siinä sitten pikapikaa taakse peltivanteet jotta päästiin meininkiin mukaan.

Eipä sieltäkään sitten tarttunut haaviin rumimman auton palkintoa eli jotain oon todella saanut aikaan... :D Harmitusta lohdutti kuiteskin se että tapasin erään Oldsin entisistä omistajista ja kuulin hieman auton historiaa 90-luvun puolivälistä. Muutaman vanhan valokuvankin sain lahjoituksena. On se Oldsi ollut hienon näköinen helmiäismustanakin.

Tämän kyseisen cruisingin jälkeen piti sitten asentaa Oldsiin taas paikalleen ne pitkät takajouset jotta sai lisää kantavuutta. Nuo slotit pelastaa sen verran paljon että silmä tottui aika nopeasti Oldsin hyökkäävään etunojaan asentoon.

Muutamia kostean railakkaita rilluttelureissuja on Oldsilla tehty ja hemmetin mukavaa on ollu. :pidu: :beerhug: :jook: :deku: :lol:

Hattuhylly tuli verhoiltua kaverin kans yks päivä. Perinteistä raggariruutua. Samalla vauhdilla tuli sitten poistettua perästä pari tarraa... Kattoteline otettiin irti jo aiemmin. Vaihtelu virkistää. :D

Tämän päivityksen informatiivinen anti ei ole kovin häävi mutta tuntui että pitää jotain kuiteskin päivittää. :D

Muutaman kuvan jos paiskais taas perinteisesti... Joissakin kuvissa on hieno kännisumuefekti. taattua pokkarilaatua. :lol: Koittakaa kestää.

Hottentotti-stance:
Kuva

Sumuisia rairaikuvia:
Kuva

Kuva

Hattuhyllyn verhoilua:
Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Näitä juttuja on hauska seurata, kirjoittele toki enemmänkin. Ainoa ongelma on se, että ajoittain alkaa tehdä mieli kuunnella Eddie Meduzaa ja juoda kaljaa.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

nyt on stance oikeampi mun silmään. :)

autoon pieni etukeno sopii paremmin kuin väsymyksestä tms syystä lysähtänyt takapää. :)

tähän sanon heti ainakin poikkeuksena gasserit ja oikeat 50luvun tyyliin tehdyt taildragger customit. niissä nokan pitääkin olla korkeammalla.

ootko harkinnut joidenkin cargo coil tyyppisiä takajousia? jos haluat suoremman ryhdin tai jopa matalemman niin niitä voisi saada ehkä sinunkin silmiin sopivan korkuisina. niiden kanssa ei perä alkaisi niin helposti raapimaan kun tulee kuormaa takapenkille ryyppäämään. niissä kun alkuosa jousesta on pehmee ja mukava.. ja kun tavaraa ja kansaa runnoo takaosan täyteen niin jäykistyy ja ei kuitenkaan notkahda paljoakaan matalemmaksi.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

onre kirjoitti:Näitä juttuja on hauska seurata, kirjoittele toki enemmänkin. Ainoa ongelma on se, että ajoittain alkaa tehdä mieli kuunnella Eddie Meduzaa ja juoda kaljaa.
:D Mukava kuulla että edes jotakuta kiinnostaa mun turinat. Välillä meinaa vaan arvelluttaa kirjoitella mersufoorumilla jonkun jenkkilouskun seikkailuista... :lol:

Eihän se väärin ole jos haluttaa rentoutua hyvän musiikin ja juoman äärellä. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

NonSenCe kirjoitti:nyt on stance oikeampi mun silmään. :)

autoon pieni etukeno sopii paremmin kuin väsymyksestä tms syystä lysähtänyt takapää. :)

tähän sanon heti ainakin poikkeuksena gasserit ja oikeat 50luvun tyyliin tehdyt taildragger customit. niissä nokan pitääkin olla korkeammalla.

ootko harkinnut joidenkin cargo coil tyyppisiä takajousia? jos haluat suoremman ryhdin tai jopa matalemman niin niitä voisi saada ehkä sinunkin silmiin sopivan korkuisina. niiden kanssa ei perä alkaisi niin helposti raapimaan kun tulee kuormaa takapenkille ryyppäämään. niissä kun alkuosa jousesta on pehmee ja mukava.. ja kun tavaraa ja kansaa runnoo takaosan täyteen niin jäykistyy ja ei kuitenkaan notkahda paljoakaan matalemmaksi.
Kiitoksia. :D

Omakin silmä jo tottunut tuohon hyökkäävään etunojaan. Nuilla vanteilla tuo stance on ihan mukava. Tykkäsin siitä perää laahaavasta linttalookistakin kun vetokoukku otti hidastetöyssyihin kiinni mutta kyllä mieli on nyt muuttunut. :D Kaveritkin on jo kiinnittänyt huomiota mun lintan ehostamis-intoiluun. Eilen viimeksi cruisingissa eräs kaveri otti puheeksi että lintta ei olekkaan enää niin lintta. Vanteet ja auton asento tekee kuulemma jo paljon.

Enemmän ja enemmän on alkanut tuntumaan siltä että voishan tuo harrastepeli olla siistimpikin. Olis vaan aivan tolkuton työmaa jos tohon koittais saada siistimmän maalipinnan. Pohjien teossa menis loppuelämä. :lol: Ruosteiset puskuritkin pitäs sitten uusia mutta mistäpä löytyis sitten ruosteettomat tilalle kun tuntuu kaikki Deltan puskurit olevan samanlaisia mätäpaiseita...

Noh seuraava isompi operaatio on se koneen vaihto. Enemmän voimaa pellin alle.

Paiskaanpa tähän turinoinnin mausteeksi muutaman kuvan eilisen cruisingista. Laatu ei häikäise mutta sehän ei ole uutta... :lol:

Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Niinpä se tämäkin kottero heilahti viime viikolla talviteloille.

Monenlaista olis suunnitelmaa Oldsin ehostamiseksi mutta saa sitten nähdä että mitkä niistä toteutuu. Ykkösenä listalla on se moottorin vaihto ja vaihdelaatikon öljyvuotojen korjaaminen.

Niinsanotun pitkän leiman sais hakea marraskuun alussa mutta eipä taida olla vielä moottori vaihdettuna siihen mennessä. Tietty jos hakis leiman tolla vanhalla moottorilla niin sittenhän lintta olis valmis liikenteeseen heti kun motti on vaihdettu. :D

Slottivanteet otin talveksi kotia jemmaan. Pitäis kiillottaa ne ja maalata reikien sisäreunat punaisiksi. Peltisarjat tekis mieli hommata mutta sitten menis taas pakoputketkin uusiksi. Nooh näkkyypähän että mitä sitä saa aikaan.

Kauhia jenkkiautokuume iski melkein heti Oldsin telakallelaiton jälkeen. :lol: nettiautosta jo kahtelin levottomana nuita jenkkifarkkuja. Onneksi ei ole rahaa ja kukaan ei varmasti ota vaihdossa Omega B tiisselipakua... :D

Tämä oli taas tämmöinen aika tyhjänpäiväinen turina mutta piti päivittää tuo Oldsin nykytilanne kuiteskin.

Loppuun vielä muutama kuva Oldsin "talvilookista"... Tulipahan nuille kromivanteillekkin käyttöä...

Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

itse harkitsisin vielä auton leimaamista ehjäksi tiedetyllä/oletetulla kombolla. ja vaihtaisin sitten sen toisen paikalleen talven aikana.

ja oma kesäpelin aattelin vielä pitää ainakin marraskuun loppuun saakka käytössä ja verolla.. että saa sen 6kk käyttöaikaminimin jonka vakuutusyhtiö haluaa per vuosi jonka perusteella saa sen 10% bonus kertymän ensi vuodeksi.

ja tässä sen kuvatus (samalla kuvien lisäys harjoitus tänne ettei unohdu täysin)

Kuva

joo.. etujouset jäivät liian korkeiksi kun vaihdoin ehjemmät tilalle eteen ja taakse.. olisi pitänyt leikata vielä ainakin puoli kierrosta enemmän. nyt mullakin on tuo vääränlainen etunoja. (ehkä ensi kesänä sitten korjataan oikeammaksi)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei tulisi mieleenkään alkaa muutoskatsastamaan moottorin vaihtoa
se on aivan sama onko siellä 260-455 olssin motti siitä ei kukaan ymmärrä mitään paljon vähemmällä pääset :wink:
kerran tuli autoliikkeen cutlas kone remonttiin kattelin siinä että näyttää imukansi leveältä piti oikein ottaa mitta käteen ja mitata olihan se muistaakseni 3cm levämpi 260 olikin 455 :lol:
tuotakaan ei olis moni huomannu mutta kun samassa hallissa oli lattia täynnä jenkkien koneita ja joka päivä niitä työkseen rassattiin
silloinen pomo myi olssin 350 pensa mosan vietiin se sitten eteläsuomeen asiakkaan talliin kun sieltä lähdimme sanoin pomolle että oli harvinaisen siisti 260 kone sen ilme oli :shock:
pomolla oli Chevrolet Scottsdale oletti siinä olevan 350 dieselin käski minun ruuvata siitä pumppua kun ei siinä ollut hänen mielestä vetoja katoin ettei sen kuulukkaan vetää paremmin kun kone olikin 260 :D

nykypäivän katsuri ei edes tiedä mikä kuutiotuuma on :read:
sakkejee
Viestit: 1
Liittynyt: 26.11.2006 18:56

Viesti Kirjoittaja sakkejee »

Tutun näkönen lintta päässy taustalle :D

Kuva[/quote] :D
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Laitetaas tännekkin pikkusen kommenttia välillä...

Paljon on virrannut vettä oulujoessa ja eipä ole Oldsiprojekti edistynyt kovin paljoa.

Perjantaina otin sitten Oldsin ajoon sillä lauantaina oli semmoinen talviriehacruisingpäivä Oulussa/Virpiniemessä. Illalla oli vielä pirskeet eräässä baarissa parin bändin säestämänä. Mukavahan tuo oli rillutella Oldsin kyytissä kun käytiin sitten kortteliakin kiertämässä. Nyt on pakoäänetkin kohallaan kun otimme perjantaina äänenvaimentajat pois. :) Samalla heitettiin alkuperäinen homeinen ratti mäkeen ja tilalle tuli perinteinen Grantin ratti. :)

Oldsista loppuu ajoaika tossa kuun vaihteessa niin sitten se menee takaisin telakalle. Moottorin vaihto ynnä muut ehostukset alkavat todennäköisesti tossa maaliskuun aikana.

Kun olen puhunut katsastuksesta niin olen tarkoittanut ihan vuosikatsastusta. :) Turhaanpa tuota alkaa muutoskatsastaan kun se on tehty jo tolle koneelle vuonna 1989. Tilalle on tulossa samanlainen moottori mutta enemmän voimaa ja paremmassa kunnossa. :)

Että tämmöistä tällä kertaa.

Pari kuvaa vielä mausteeksi. :)

Talvilookkia yms...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Noniin käytin Oldsin tosiaan konttorilla ja vikalistahan sieltä jäi tulijaisiksi. :D

- Ohjauksessa väljää. Keskitangon nivel väljä. Osa on jo kiikarissa mutta joutuu oottaan pari viikkoa jotta on varaa hankkia se osa.
- Takajarruissa heittoa. Menee ihan herkistelyllä ja säädöllä.
- Ruostevikaa takarunkopalkeissa tankin molemmin puolin sekä vänkärin puolen helmassa. Kaveri hitsaa ne kuosiin.
- Takapuskurin reikiistä mainitsi katsuri että niitä vois pikkusen siistiä ja peitellä jotenkin.

Ei paha lista siis. :D

Eiköhän se leima paukahda otteeseen tossa kuun loppupuolella ja sitten alkaa se moottorin vaihto ja vaihdelaatikon öljyvuotojen tilkitseminen.

PS: Suorista putkista ei tullut minkäänlaista mainintaa vaikka halli välillä raikuikin. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Oldsikin sai sitten leiman otteeseen tännään. :D Mukava synttärilahja itelle.

Taloudellisista syistä johtuen koneenvaihto siirtyy huhtikuun puolelle mutta ehtiipä sen sittenkin tehä. Kelpaa sitten kesällä cruisailla paremman moottorin voimin. 8)

Lauantaina sitten kauden ensimmäiseen cruisinkiin Oulussa. :)

La 28.3. Uskalikkojen cruising. Kokoontuminen Haapalehdon Shellin p-alueelle klo 14. Kahvittelut Nallikari Campingin kahviossa.

Sitten muutama keväinen kuva Oldsista. Otettu muutama viikko sitten Martinniemen suunnalla. Kunpa sais laittaa jo kesävanteet alle... :lol:

Kuva

Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

täällä etelässä tollasia lumikasoja ei ole ollut koko talvena.. kohta kai kuukauden verran on ollut tietkin jo sulat ja käytännössä kuivatkin mutta kesäauto yhä talviteloilla. :(

ja onnittelut. uusien leimojen keräily on aina hauskaa. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Jospa ne täälläkin vielä kesäkelit tulis. Melko eksoottinen kokemus muuten ajella tommoisella lintalla räntäsateessa kauhiassa loskapaskasumussa. :D Melko paskainen oli jo välillä Oldsi mutta onneksi pikkusen peseytyi vesisateessa. Ihan asioikseen en ala tuota peseen. :D

Ens lauantaina esiintyy Francine Oulussa, joten kuski on hommattuna ja luvassa siis varsin kostea ja hauska rillutteluilta. :jook: :pidu: :beerhug: :deku: :deku2:

Pitänee ottaa humalaefektillä varustettu pokkarikamera taas mukaan. :lol:

PS: Kiitos NonSenCe:lle onnitteluista tuoreen leiman johdosta. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuttu näky AutoGrillin nakkijonossa 8)
Kuva

minullakin vahingossa pääsi suti irti :roll:
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Talven suolapaskat pois että pääsee amerikan kaar souhun :)
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Tiijä sitten että tykkäskö Oldsi kyttyrää kun menin sen pesemään... :roll:

Perjantai-iltana painui yllättäen jarrupedaali lattiaan ja jarrunesteet hävis jonnekkin. Mukava tälleen just ennen näyttelyä tommoinen... :roll:

Uusi kone saatiin ährättyä paikalleen torstaina ja kyllä se auton olemus muuttui ihan mukavasti parempaan suuntaan. Pientä säätöä vielä vaatii ja nyt vielä ne jarrutkin... Keskiviikkona olis tarkoitus tutkia että missä vika. Onhan tässä vielä muutama päivä armonaikaa... :D Ens viikonloppuna Oldsin pitäs tosiaan olla näytillä Oulun American Car Show:ssa Oulu-hallissa. :D

Tässäpä taas muutama kuva turinoiden mausteeksi.

Uus moottori paikallaan.
Kuva

Voimanpesä. :D 350cid Olds
Kuva

Oldsi haukottelee
Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Noniin Oldsi on sitten näytillä viikonlopun ajan tuolla Oulun American Car Showssa eli sinne vaan kaikki kynnelle kykenevät kahtomaan ja ihmettelemään vaikka tuo ei Merssu ookkaan. :D Onhan siellä toki paljon muutakin nähtävää. :D

Siinäpä se pestynä komeilee vaikka ei heti uskois... :lol: Pittää puunata ouluhallilla vielä toistamiseen...
Kuva

Ja tässäpä vielä tapahtuman mainos:
Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
cvan
Viestit: 285
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

pitihän se ääni lintalle käydä antamassa :D :D
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 datsun cerry-79
MB 211-06MB 123 240D-83
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

cvan kirjoitti:pitihän se ääni lintalle käydä antamassa :D :D
Kiitos. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Noniin sielläpä se Oldsi oli viikonlopun näytillä ouluhallissa ja hyvä fiilis jäi. :D
Ens lauantaina sitten Kemin näyttelyyn. :)
Kuva

Tuossapa Kemin näyttelyn mainos:
Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Kemin näyttelyssä oli kyllä mukava tunnelma ja Oldsi sai vielä Cars Top 5 pokaalinkin. :) Kovasti piristi kyllä meikäläistä kun tollainen lintta sai arvostusta. :) Mihinkähän tuon seuraavaksi puskis näytille? :D

Tässäpä linkki näyttelykuviin:

http://liekki.galleria.fi/kuvat/Kemin+C ... Show+2015/

Ja tässä vielä viestin mausteeksi muutama Oldsi-kuva:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Vaihtakaahan kuskiaki välillä! 8) :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kertakaikkisen nerokas ja varma lukkoratkaisu kuskin ovessa!!!
Minä sitte pidän tällaisesta rähjäisestä lookista.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”