Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
Tuonne kun klikkailet sisään ja syötät auton vin-numeron seitsemän viimeistä numeroa, niin sivun yläreunasta pitäis löytymän Options-nappi josta muistaakseni löytyy värikoodi jne..
Tuonne kun klikkailet sisään ja syötät auton vin-numeron seitsemän viimeistä numeroa, niin sivun yläreunasta pitäis löytymän Options-nappi josta muistaakseni löytyy värikoodi jne..

® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ok,
ajattelin tuon takaikkunan kanssa askarrella, se kun ei aukea. Pitäisi vähän ruosteita pöläyttää pois sieltä ja saada ruutu pelaamaan.
Sitten tuleekin seuraava kysymys, miten Inpalla sai tuon ikkunan auki? Kaveri sen kerran tekikin jo, mutta en huomannut katsella miten. Hänkin lähti nyt kesälomalle, joten ei oo kuin puhelinyhteyden päässä.
Anybody?
ajattelin tuon takaikkunan kanssa askarrella, se kun ei aukea. Pitäisi vähän ruosteita pöläyttää pois sieltä ja saada ruutu pelaamaan.
Sitten tuleekin seuraava kysymys, miten Inpalla sai tuon ikkunan auki? Kaveri sen kerran tekikin jo, mutta en huomannut katsella miten. Hänkin lähti nyt kesälomalle, joten ei oo kuin puhelinyhteyden päässä.
Anybody?
Kein siknatuur
Heipä hei.
Ilmoittaudun tässä vain Mutterikerhon jäseneksi jälleen.
E39 528iA Touring lähti matkaan Oulusta.
Kuvaa ei nyt ole laittaa, photobucketti juonittelee, mutta laitetaan varustelistaa näytille..
Ilmoittaudun tässä vain Mutterikerhon jäseneksi jälleen.

E39 528iA Touring lähti matkaan Oulusta.
Kuvaa ei nyt ole laittaa, photobucketti juonittelee, mutta laitetaan varustelistaa näytille..
HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
BMW light alloy wheel, cross spoke 29
Alarm system
Deleted, model lettering
Windscreen, green-tinted upper strip
Roof railing
Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
Luggage compartment net
Warning triangle and first aid kit
Smoker package
Comfort seat with memory
Seat heating driver/passenger
Headl.washer system/intensive cleaning
Park Distance Control (PDC)
Xenon Light
Automatic air conditioning
Auxiliary heating
Cruise control
On-board computer V with remote control
CD changer for 6 CDs
HiFi speaker system
Self-levelling suspension
Fine wood trim
Seat adjustment, electric, with memory
Armrest front
Lumbar support, driver and passenger
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Kyllä se tuo E39 on edelleen upean ja tyylikkään näköinen vaunu. Onnittelut hankinnasta. Kyllä saman aikakauden väyrysmersu on melko onnettoman näköinen vertailussa.
Mulla on ollut salaisena haaveena E39 530i koneella jo pitkään mutta ei ole varaa...
Mulla on ollut salaisena haaveena E39 530i koneella jo pitkään mutta ei ole varaa...

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tästä eldolle huoleton bmw.
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1417658
Tuttu tuuppas rekkajonon perään 80 vauhdissa.
Onneks osu vaan vänkärin puolelle! Ja oli yksin menossa tankkaamaan rajan taa...
Katto on takapenkin niskatukiin asti kasassa.

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1417658
Tuttu tuuppas rekkajonon perään 80 vauhdissa.

Katto on takapenkin niskatukiin asti kasassa.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Juuei... liikaa skraaduja ja klommoja...
Mutta kyllähän E39 korimalli vilahtelee märissä unissa aina tasaisin väliajoin. 530i tekniikalla ja touringina. Touringissa tosin on ne saakelin ilmajouset kiusana. Automaattihan se meikäläiselle pitäisi olla ja eikös tämän aikakauden tomaatit ole bemareissa arvelluttavaa kamaa...
Ehkä parempi pysyä erossa noista kuitenkin. Mersupuolellakaan ei ole helppoa kun kaikki yksilöt joihin olis varaa ovat enemmän tai vähemmän ruosteessa - yleensä enemmän.
Tjaa... sittenhän olis vielä Auditkin... mutta VAGina osastolla taidetaan mennä ojasta allikkoon?

Mutta kyllähän E39 korimalli vilahtelee märissä unissa aina tasaisin väliajoin. 530i tekniikalla ja touringina. Touringissa tosin on ne saakelin ilmajouset kiusana. Automaattihan se meikäläiselle pitäisi olla ja eikös tämän aikakauden tomaatit ole bemareissa arvelluttavaa kamaa...
Ehkä parempi pysyä erossa noista kuitenkin. Mersupuolellakaan ei ole helppoa kun kaikki yksilöt joihin olis varaa ovat enemmän tai vähemmän ruosteessa - yleensä enemmän.


Tjaa... sittenhän olis vielä Auditkin... mutta VAGina osastolla taidetaan mennä ojasta allikkoon?

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mutta kun haluan 530:n.Sampo N. kirjoitti:Otat Eldo 523:n farkkuna, ei oo ilmapusseja kuin erikseen listalta raksittuna. Minullakin on tuossa rautajouset.

Mersullakin ärsyttää kun S211 on aina ilmapusseilla.


kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mää ainakin kiroan noita rautajousia, oon jo yhdet taakse ostanu, siinä toivossa että perä nousis normaali korkeuteen, mut ei...
Osta eldo se pussillinen 530i, mää voin vaihtaa takajouset ja komponentit ilmatteeks ristiin.
Osta eldo se pussillinen 530i, mää voin vaihtaa takajouset ja komponentit ilmatteeks ristiin.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Heitetään nyt vielä tähän bimmeri-asiantuntijoiden ruodittavaksi omia olettamuksiani merkistä, oikokaa tarpeen mukaan:
-E39 korimalli ei ole paha ruostumaan (ainakaan jios vertaa mersuihin)
-E39 on hiljainen ja pesee ajettavuudellaan saman ikäluokan muut premiumsakemannit (Audi, MB)
-E39:ssä oleva 530d dieselmoottori on murheenkryyni, ja ongelmat vain moninkertaistuvat jos sen jatkeena on automaattiloota
-E39:n 530i bensamoottori on pomminvarma ja hyvämaineinen, varsinkin manuaalin kera
-E39 farkun ilmajousitus peräpäässä ei ole iso ongelma - särkyessäänkään
Ja tietysti voi kertoilla tähän lisäksi mahdollisia E39 sudenkuoppia ja tyyppivikoja. Ne imusarjan läpät jo tiedänkin, se ongelmahan kaiketi selviää sillä että ne läpät otetaan veks.
Oman käytettävissä olevan hankintabudjetin huomioiden BMW E39 alkaa olla varteenotettavampi ostos kuin mersut, koska MB:t ovat tässä hintaluokassa (n. 10 k€) kaikki todella ruosteisia. Valitettavasti.
-E39 korimalli ei ole paha ruostumaan (ainakaan jios vertaa mersuihin)
-E39 on hiljainen ja pesee ajettavuudellaan saman ikäluokan muut premiumsakemannit (Audi, MB)
-E39:ssä oleva 530d dieselmoottori on murheenkryyni, ja ongelmat vain moninkertaistuvat jos sen jatkeena on automaattiloota
-E39:n 530i bensamoottori on pomminvarma ja hyvämaineinen, varsinkin manuaalin kera
-E39 farkun ilmajousitus peräpäässä ei ole iso ongelma - särkyessäänkään
Ja tietysti voi kertoilla tähän lisäksi mahdollisia E39 sudenkuoppia ja tyyppivikoja. Ne imusarjan läpät jo tiedänkin, se ongelmahan kaiketi selviää sillä että ne läpät otetaan veks.
Oman käytettävissä olevan hankintabudjetin huomioiden BMW E39 alkaa olla varteenotettavampi ostos kuin mersut, koska MB:t ovat tässä hintaluokassa (n. 10 k€) kaikki todella ruosteisia. Valitettavasti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Taitaa se E39 kohtuullisen hiljainen olla, ajettavuudesta en tiedä onko ihmeellinen verraten muihin mainittuihin.
Väykky ruostuu pahemmin kuin E39 mutta W211 taitaa puolestaan olla parempi.
Ilmajousituksessa noissa menee kompuroita mutta kestäähän uusi sitten pitkään kun pitää huolen ettei ilmanottoletku ole poikki.
SRS valo noissa tuntuu palavan vähän väliä, istuintunnistin tai turvavyön kiristimistä joku hajalla.
Kardaanit ovat mallia täristävä useissa yksilöissä.
Väykky ruostuu pahemmin kuin E39 mutta W211 taitaa puolestaan olla parempi.
Ilmajousituksessa noissa menee kompuroita mutta kestäähän uusi sitten pitkään kun pitää huolen ettei ilmanottoletku ole poikki.
SRS valo noissa tuntuu palavan vähän väliä, istuintunnistin tai turvavyön kiristimistä joku hajalla.
Kardaanit ovat mallia täristävä useissa yksilöissä.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Hiljasia nuo ovat, pitää paikkansa. Aika usein tapahtuu motarilla tai maantiellä, että luulee ajavansa vitosella kunnes tulee katsoneeksi kierroslukumittariin. Ja eikun oikeesti vitosta sisään neloselta.
Ruosteita on tosiaan jossain ovien saumoissa, mutta en nyt mitenkään pahaksi ongelmaksi sanoi.
Ruosteita on tosiaan jossain ovien saumoissa, mutta en nyt mitenkään pahaksi ongelmaksi sanoi.
Kein siknatuur
ruosteEldorado kirjoitti:Heitetään nyt vielä tähän bimmeri-asiantuntijoiden ruodittavaksi omia olettamuksiani merkistä, oikokaa tarpeen mukaan:
-E39 korimalli ei ole paha ruostumaan (ainakaan jios vertaa mersuihin)
-E39 on hiljainen ja pesee ajettavuudellaan saman ikäluokan muut premiumsakemannit (Audi, MB)
-E39:ssä oleva 530d dieselmoottori on murheenkryyni, ja ongelmat vain moninkertaistuvat jos sen jatkeena on automaattiloota
-E39:n 530i bensamoottori on pomminvarma ja hyvämaineinen, varsinkin manuaalin kera
-E39 farkun ilmajousitus peräpäässä ei ole iso ongelma - särkyessäänkään.
kori kestää aika hyvin mutta varsinkin farmarin takaluukut pakkaavat olla mädänneitä
hiljainen
39 on kyllä hiljainen jopa hiljaisempi kuin seuraava viitos sarjalainen hyvähän ne on audit merust ja pemut ajaa kun alustat on vaan kunnossa
diesel
ei tuossa mitään mullistavaa ole ahdin kailahtaa siinä 250-500tkm välillä polttoaineeen sähköisiä siirtopumppuja voi joutua vaihtamaan polttoaineen ilma vuotoja ja suuttimen vuotoja vähemmän kuin mersussa
automaatit on surkeita tosin niin ne on muissakin vähääkään kun tätäkin foorumia lukee niin on ongelmia öljyt on poksis, venttiili vikaa, tiiviste vikaa, ym.
jos vättämättä haluaa automaatin olise minkä merkkinen hyvänsä niin pitää aina varautua siihen että koska hyvänsä se jää tielle ja tulee 3000€ lasku
ohan niitä poikkeuksiakin erään 530da olen lastuttanut kolme vuotta takaperin niin sanotusti kaikki irti ja on raskaassa käytössä ja raskas jalka rajoitinkin 230 kmh piti nostaa kun ei piisannu, oli vetäny kärryllä jotain murskan osia rapatiellä ei ollu kuulemma menny kaasupohjassa kuuttakymppiä lujempaa alkuperäinen loota kilometrejä yli 500tkm mainitaan vielä että kysiseen autoon ei ole vaihdettu yhtään polttoaine pumppua
pensaa
miksi ostaa pensaa kun dieselistä saa saman jopa enempikin voimaa ohjelmoimalla
tosin jos vähän tulee kilsoja niin sitten
lämpeehän tuo pensa varmaan nopammin tuskin se huono on manuaalina

ilmajouset
ei nuo nyt niin kalliita ole http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=15964
PS. kyllä ne sun kaverien mersunrasvakourakädet osaa pemariakin korjaille vai etooko niitä koko ajatus

