Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Niin tuosta uudesta hankinnasta vielä että onnea sen johdosta! Punaiseen väriin saa hienoa syvyyttä laadukkaalla vahauksella ja verhoilu on siistin näköinen noinkin paljon ajetuksi. Velipojan 170 tuhatta ajetun Mk. 2:n penkit piti heti hoitaa ku olivat jotenkin väsähtäneen näköiset.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Omistushistorian kun katselin niin takana ei juurikaan ole istuttu. Viimeisin omistaja pariskunta ja rouva ajanut pitkää työmatkaa.
En edes muista monesko punainen tämä on minulla. Masan kulkineista kun ottaa mallia ja vinkkiä niin värikin pysyy kunnossa. Vaatiihan tämä huolenpitoa mutta ompahan tekemistä.
Dpf ilmoitteli itsestään mutta regeneroi itsensä ajon aikana. Entinen ei polttoja ilmoitellut mitenkään.
En edes muista monesko punainen tämä on minulla. Masan kulkineista kun ottaa mallia ja vinkkiä niin värikin pysyy kunnossa. Vaatiihan tämä huolenpitoa mutta ompahan tekemistä.
Dpf ilmoitteli itsestään mutta regeneroi itsensä ajon aikana. Entinen ei polttoja ilmoitellut mitenkään.
Ah niin sverige mammaa. https://youtu.be/NZDYWSS5Eow
Ikkunoiden tummennusta jäin edellisestä kaipaamaan.
Tietojeni mukaan ex on löytänyt uuden kodin samalta kylältä. Saattaapi tulla vastaan joku päivä. Joku nuorempi henkilö ostanut
Ikkunoiden tummennusta jäin edellisestä kaipaamaan.
Tietojeni mukaan ex on löytänyt uuden kodin samalta kylältä. Saattaapi tulla vastaan joku päivä. Joku nuorempi henkilö ostanut
Nyt on tovi hyrrätty nykyisellä. Muutamia havaintoja.
Automaattilaatikon toimintaa on parannettu edelliseen verrattuna. Tämä ei tee sitä ärsyttävää pienemmälle vaihtoa niin terävästi kuin entinen mäkeen saapuessa. Oikeastaan kierroslukumittarista vain näkee, että nyt vaihdettiin hetkeksi pienempi vaihde.
Vetokoukkua ei vissiin ihan äsken ole tässä käytetty. Tänään kävin töissä kärryn kanssa ja tuli samalla testattua koukun asentaminen ja sähköjen toimivuus. Hyvin kulki Tekno perässä.
Pientä kuittailua on tuosta verhoilusta kuulunut... Paikallinen liike tarjosi "ameriikan lasia" hintaan 260€ + special tarrat. Harkintaan.
Matka jatkuu... Leimalle saa kohta viedä, joten konttorille tieni vie.
Automaattilaatikon toimintaa on parannettu edelliseen verrattuna. Tämä ei tee sitä ärsyttävää pienemmälle vaihtoa niin terävästi kuin entinen mäkeen saapuessa. Oikeastaan kierroslukumittarista vain näkee, että nyt vaihdettiin hetkeksi pienempi vaihde.
Vetokoukkua ei vissiin ihan äsken ole tässä käytetty. Tänään kävin töissä kärryn kanssa ja tuli samalla testattua koukun asentaminen ja sähköjen toimivuus. Hyvin kulki Tekno perässä.
Pientä kuittailua on tuosta verhoilusta kuulunut... Paikallinen liike tarjosi "ameriikan lasia" hintaan 260€ + special tarrat. Harkintaan.
Matka jatkuu... Leimalle saa kohta viedä, joten konttorille tieni vie.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Kyllä se on surkeeta kun tuolla iällä alkaa jo tuo muisti tehdä temppujaan... Se xenon sarja piti olla h3 mutta olikin h7 ja montako vuotta se olikaan lojunut hyllyssäPappi kirjoitti:Niin ne on jääneet hankkimatta. Hyllyssä on yksi käyttämätön h3 sarja. Jää varmaan käyttämättä.
Aamulla ajelin erittäin kovassa tihkusateessa kotiin. En ihan äsken muista tuollaista olleen. Rekkojen välissä suhaillessa kävi monta kertaa mielessä alkanut hirvikausi.
Hopeen pistän nyt pakettiin kulujen osalta.
Koko yhteisen matkan kulutus.
Joka jakautui sitten näin. Aika paljon oli tankkauksia, etten ottanut täyteen. Tämä jakauma on laskettu täysien tankkien perusteella.
Koko matka mentiin oikeastaan tehtaan lupaamissa lukemissa. Keskikulutus taisi jäädä allekin. Tyytyväinen saa olla ottaen huomioon nämä savolaiset tiet.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avainvaunun myyjälle kävin antamassa synninpäästön. Punaisen käytin leimalla kun tuli mahdollisuus. Viime katsastuksesta 30tkm ajettu ja mitään moitittavaa ei löytynyt. Samalla katselin alustaa ja sain varmistuksen, että tässä ei ole nivoja haittaamassa mahdollista iskareiden ja jousien päivitystä kun sen aika koittaa. Alustassa ei ollut välyksiä, ei edes alkavia. Ajoaikaa nyt tuonne helmikuulle 2018.
Vihreeseen vaihdettiin tänään talvirenkaat alle. Kiva homma kun olkapään kiertäjäkalvosin on kipeytynyt. Ei kestä maitopurkkia raskaampaa nostaa olkapään yläpuolelle. Hankookin kesärenkaat menee vielä seuraavan kesän. Olivat sen verran tasaisesti kuluneet, että ei ole kiirettä ostaa uusia.
Onneksi viime syksynä tuli ostettua tuo sähkökäyttöinen pulttiväännin. Eihän se akkukoneen veroinen ole, mutta helpottaa kummasti.
Vihreeseen vaihdettiin tänään talvirenkaat alle. Kiva homma kun olkapään kiertäjäkalvosin on kipeytynyt. Ei kestä maitopurkkia raskaampaa nostaa olkapään yläpuolelle. Hankookin kesärenkaat menee vielä seuraavan kesän. Olivat sen verran tasaisesti kuluneet, että ei ole kiirettä ostaa uusia.
Onneksi viime syksynä tuli ostettua tuo sähkökäyttöinen pulttiväännin. Eihän se akkukoneen veroinen ole, mutta helpottaa kummasti.
Talvirenkailla ajettu ensimmänen tankillinen. Kulutus tippui litran verran / 100km. Kesärenkaat 225/50 17" ja talvirenkaat 205/60 16". Varmasti osansa myös talvirajoituksilla, mutta ero on huomattava. Punaisen ajotietokoneesta voi suoraan valita, käytetäänkö lisälämmitintä automaattisesti vai ei. Hyvä ominaisuus jos pelottaa, että lämmitin menee tilttiin. Tässähän on joku Webaston tekele lisänä. Lämmintä kyllä saa tovin odotella jos ei lämmitintä käytä.
Tulevalla viikolla voisi pestä ja vahata kun tuli pakkaset. Pysyy ehkä viikon puhtaana
Tulevalla viikolla voisi pestä ja vahata kun tuli pakkaset. Pysyy ehkä viikon puhtaana
Ei oo tullu pestyä eikä vahattua.
Just kurvasin mökiltä kotiin. Keli ei suosinut mennessä eikä tullessa. Laskettu kulutus kuomukärryn kanssa 9,31ltr/100km. Tänään varsinkin oli raskasta ajaa. Alkumatka mökiltä liukasta ja loppumatka räntäsateessa.
Mökillä en autoon koskenut. Siirtymät, noin 100km maastossa mentiin mönkijällä.
Koko paketin saisi ajaa halliin pestäväksi. Auton ja kärryn.
Pyhännän Salen dieselmittari ruikki ripulitautisen oravan lailla kun kävin tankilla, vieno dieselin tuoksu vaatteissa kohti kotia.
Just kurvasin mökiltä kotiin. Keli ei suosinut mennessä eikä tullessa. Laskettu kulutus kuomukärryn kanssa 9,31ltr/100km. Tänään varsinkin oli raskasta ajaa. Alkumatka mökiltä liukasta ja loppumatka räntäsateessa.
Mökillä en autoon koskenut. Siirtymät, noin 100km maastossa mentiin mönkijällä.
Koko paketin saisi ajaa halliin pestäväksi. Auton ja kärryn.
Pyhännän Salen dieselmittari ruikki ripulitautisen oravan lailla kun kävin tankilla, vieno dieselin tuoksu vaatteissa kohti kotia.
Vihree katsastettiin eilen. Leima vuodeksi ja matka jatkuu. Tälle syksylle vaihdettiin etujarrulevyt, palat ja hehkutulpat + vuosihuolto.
Punaisen webasto vaatii vähän huolenpitoa. Ajaa itsensä vikatilaan ja syy tiedossa. Hehkutulppa menee vaihtoon ja samalla varmaan palopesäkin uusitaan. Aika viilee auto kun mittarissa oli -26c. Keulassa ei ole mitään viimasuojaa.
Jatketaan ajoa.
Punaisen webasto vaatii vähän huolenpitoa. Ajaa itsensä vikatilaan ja syy tiedossa. Hehkutulppa menee vaihtoon ja samalla varmaan palopesäkin uusitaan. Aika viilee auto kun mittarissa oli -26c. Keulassa ei ole mitään viimasuojaa.
Jatketaan ajoa.
Vihreen toinen takaiskunvaimennin menee takuuseen uusiksi. Huoltoliike oli asiassa itse aktiivinen. Kovin paljoa tuolla iskarilla ei ehditty ajaa kun pukkasi öljyt pihalle. Merkkiä en muista mutta takuu on 2 vuotta.
Punasen webasto pöhisee taas kuten pitääkin. Tai oikeestaan hiljaisemmin kun vanhaa jäi vain runko ja vesipumppu. Vaihtolaitetta ei Volvolta saanut ja uusi lämmitin olisi maksanut 1500€. Volkkariin sama lämmitin löytyy vaihtolaitteena ja hinta 600€. Jostain syystä ohjainlaite oli myös vikaantunut. Sen vaihdosta koitui lisäkuluja mutta kuntoonhan tuo piti laittaa. Tästä webaston peruskunnostuksesta kuluja 900€. Saa luvan toimia sen aikaa kun auto on minulla ajossa.
Matka jatkuu.
Punasen webasto pöhisee taas kuten pitääkin. Tai oikeestaan hiljaisemmin kun vanhaa jäi vain runko ja vesipumppu. Vaihtolaitetta ei Volvolta saanut ja uusi lämmitin olisi maksanut 1500€. Volkkariin sama lämmitin löytyy vaihtolaitteena ja hinta 600€. Jostain syystä ohjainlaite oli myös vikaantunut. Sen vaihdosta koitui lisäkuluja mutta kuntoonhan tuo piti laittaa. Tästä webaston peruskunnostuksesta kuluja 900€. Saa luvan toimia sen aikaa kun auto on minulla ajossa.
Matka jatkuu.
Nuo on ihme juttuja kun jotkin webastot tai eberit maksavat hirveästi ja jotkut ei niinkään, vaikka paljonhan siinä aina menee rahaa kun noita joutuu kuntoon laitattamaan.
Joku W211 tai W220 webasto on varmaan pari tonnia (?) ja Viton eberiä saadaan uutena alkuperäisosana tällä hetkellä 850 euroon jossa mukana kaikki; polttoainepumppu, pakoputki, teline jne. Vain kiertovesipumppu puuttuu mutta se onkin konetilassa ja Boschia saa 60 euroon.
Sitten taas uusi 4kw webasto asennettuna pikkuautoihin 1260€ töineen
Joku W211 tai W220 webasto on varmaan pari tonnia (?) ja Viton eberiä saadaan uutena alkuperäisosana tällä hetkellä 850 euroon jossa mukana kaikki; polttoainepumppu, pakoputki, teline jne. Vain kiertovesipumppu puuttuu mutta se onkin konetilassa ja Boschia saa 60 euroon.
Sitten taas uusi 4kw webasto asennettuna pikkuautoihin 1260€ töineen
wiimax.fi
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Kolmesta liikkeestä kysyin.
Ensimmäinen ei saa Kahalta osia. Haluavat pitää paikalliset asentajat leivässä. Iisalmessa on kuulemma riittävästi jälleenmyyjiä.
Toinen liike olisi saanut osat mutta eivät ottaneet enää yhteyttä kun lähetin kuvan webaston tyyppikilvestä. Ei varmaan olisi tullut tuollakaan kuntoon kun ohjainkortti piti vaihtaa ja ohjelmoida autoon.
Avainvaunu laittoi kerralla kuntoon. Osia tuossa laskussa oli noin 670€ edestä.
Käytettyjä webastoja liikkuu markkinoilla mutta on luojassaan keskusteleeko auton kanssa ilman ohjelmointia, joka maksaa erikseen 100€. Vaikka kyseessä olisi vastaavasta Volvosta irroitettu. Tämän erikseen asentajalta kysyin ja eipä siinä mittään.
Rahallahan tästä selvisi mutta tuollekin olisi ollut muuta käyttöä.
Jotenkin tuo osien saamattomuus haiskahtaa, mutta minkäs näin yksittäisenä kuluttajana teet...
Ensimmäinen ei saa Kahalta osia. Haluavat pitää paikalliset asentajat leivässä. Iisalmessa on kuulemma riittävästi jälleenmyyjiä.
Toinen liike olisi saanut osat mutta eivät ottaneet enää yhteyttä kun lähetin kuvan webaston tyyppikilvestä. Ei varmaan olisi tullut tuollakaan kuntoon kun ohjainkortti piti vaihtaa ja ohjelmoida autoon.
Avainvaunu laittoi kerralla kuntoon. Osia tuossa laskussa oli noin 670€ edestä.
Käytettyjä webastoja liikkuu markkinoilla mutta on luojassaan keskusteleeko auton kanssa ilman ohjelmointia, joka maksaa erikseen 100€. Vaikka kyseessä olisi vastaavasta Volvosta irroitettu. Tämän erikseen asentajalta kysyin ja eipä siinä mittään.
Rahallahan tästä selvisi mutta tuollekin olisi ollut muuta käyttöä.
Jotenkin tuo osien saamattomuus haiskahtaa, mutta minkäs näin yksittäisenä kuluttajana teet...
Ei tuo parkkienkaan vaihto nyt ihan mukavinta ollut. Ovat aika syvällä tuolla umpiossa. Piti pitkällä meisselillä avata lukitus ja sitten "varovasti" kiskoa kanta ylös. Pitkät pihdit olisivat olleet paikallaan. Sen verran iski kaipuu menetettyyn nuoruuteen, että tyrkkäsin "rutakon keisarin" kautta tulleet ledit.Teddy kirjoitti:Näppärä ominaisuus, mutta apupitkän H7 on siltikin oikein v*ttumainen vaihdettava.Pappi kirjoitti: umpion irroitus. 2 tappia irti ja saa koko ajovalon irti.
Umpion pohjassa olisi nätti paikka ballastille alkuperäisen vieressä... Noh, kohtahan tuo on kesä.
Turvallista uutta vuotta 2017
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Pappi on näköjään selvinny jouluista yli jälleen kerran.
http://i1042.photobucket.com/albums/b42 ... e15eng.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b42 ... e15eng.jpg
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Webasto tuottaa lämpöä tarvittaessa. Viime tankin kulutus oli 7.2ltr / 100km.
Appiukko osti 1.6.sen v70 dieselin. Vähällä tuntuu menevän. Eihän se mikään raketti ollut mutta normaalissa ajossa aivan riittävä.
EDIT: aamulla töihin lähtiessä -28c. Ihan riittävän kylmä. Auto käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen ja webasto päälle. Muutaman kilometrin ehdin ajaa kunnes autoon alkoi tulemaan lämmintä. Ilman webastoa olisi saattanut olla viilee työmatka. Työpaikan lähettyvillä mitattiin -30c ja enemmän.
Appiukko osti 1.6.sen v70 dieselin. Vähällä tuntuu menevän. Eihän se mikään raketti ollut mutta normaalissa ajossa aivan riittävä.
EDIT: aamulla töihin lähtiessä -28c. Ihan riittävän kylmä. Auto käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen ja webasto päälle. Muutaman kilometrin ehdin ajaa kunnes autoon alkoi tulemaan lämmintä. Ilman webastoa olisi saattanut olla viilee työmatka. Työpaikan lähettyvillä mitattiin -30c ja enemmän.
Karvan alle kasin oli viime tankki. Webastoa ja kärryn vetoa. Unohtamatta yöllisiä työmatkoja.
Parkkitutkat ilmoitteli jotain huollon tarvetta mutta menkööt kosteuden piikkiin. Testeriä en jaksa vielä kaivella kaapista. Sen verran nakkasin suolaa haavoihin, että alkuperäinen korin väriin maalattu anturi noin 100€ ja tarvike mustana 38€ kpl.
Kuulostellaan ja katellaan. Kymppitonni täynnä.
Parkkitutkat ilmoitteli jotain huollon tarvetta mutta menkööt kosteuden piikkiin. Testeriä en jaksa vielä kaivella kaapista. Sen verran nakkasin suolaa haavoihin, että alkuperäinen korin väriin maalattu anturi noin 100€ ja tarvike mustana 38€ kpl.
Kuulostellaan ja katellaan. Kymppitonni täynnä.
Vihree sai hellää hoitoa diesel pajalla. Käytettiin suuttimien testauksessa ja etsittiin samalla syitä "venyvään käynnistykseen".
Suuttimissa ei ollut mitään sellaista, joiden takia kannattaa nyt hätiköidä. Normaalia kulumista, mutta ei ohivuotoa. Suuttimet käytettiin testipenkissä.
Startti meni vaihtoon. Uusi Boschin käynnistin asennettuna 260€. Asentajalle pistin painetta, että puoleen tuntiin sen kaveri lupasi vaihtaa, mutta en peru aikaani kun osat on tilattu. En ehtinyt kunnolla kahvia juoda kun soittivat, että tule hakemaan.
Nyt tuo starttaa "sähköjäniksen lailla".
Mukava lisätieto oli se, että huollon suorittanut liike tekee myös Ardicin huoltoja. Vielähän tuo pöhisee. Sitten kun se vika iskee niin on hyvä tietää, että löytyy paja missä tuota voi huollattaa... Ei tarvi kaikkea Volvolta ostaa.
Hopeen uusi omistajakin nähty ja jututettu. "pientä säätöä" oli alussa ollut hopeen kanssa mutta on kuulemma tyytyväinen autoonsa. Hyvä niin.
Suuttimissa ei ollut mitään sellaista, joiden takia kannattaa nyt hätiköidä. Normaalia kulumista, mutta ei ohivuotoa. Suuttimet käytettiin testipenkissä.
Startti meni vaihtoon. Uusi Boschin käynnistin asennettuna 260€. Asentajalle pistin painetta, että puoleen tuntiin sen kaveri lupasi vaihtaa, mutta en peru aikaani kun osat on tilattu. En ehtinyt kunnolla kahvia juoda kun soittivat, että tule hakemaan.
Nyt tuo starttaa "sähköjäniksen lailla".
Mukava lisätieto oli se, että huollon suorittanut liike tekee myös Ardicin huoltoja. Vielähän tuo pöhisee. Sitten kun se vika iskee niin on hyvä tietää, että löytyy paja missä tuota voi huollattaa... Ei tarvi kaikkea Volvolta ostaa.
Hopeen uusi omistajakin nähty ja jututettu. "pientä säätöä" oli alussa ollut hopeen kanssa mutta on kuulemma tyytyväinen autoonsa. Hyvä niin.
Maanantaina laitoin kesärenkaat punaiseen. Muuten ihan ok, mutta tänään töihin lähtiessä oli loskap*skaa 10cm ja pihasta ei toivoakaan lähteä pois.
Vihree myös menossa, joten töihin ajatti mönkijällä metsäteitä pitkin (noin 92km).
Yöllä vissiin vaihdettava takaisin talvirenkaat kun ennusteen mukaan ei keli ainakaan parane.
Ainoa päivä milloin ehti vaihtamaan renkaat kun punanen lähtee viikonloppuna hämeenlinnaan
Vihree myös menossa, joten töihin ajatti mönkijällä metsäteitä pitkin (noin 92km).
Yöllä vissiin vaihdettava takaisin talvirenkaat kun ennusteen mukaan ei keli ainakaan parane.
Ainoa päivä milloin ehti vaihtamaan renkaat kun punanen lähtee viikonloppuna hämeenlinnaan
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Aamulla luistelin kuorma-autolla rautavaaralle, yksi läheltä piti tilanne oli matkalla kun ei suostunut hyppäämään hyyhmä-vallin yli vaan sitkeästi yritti antaa pick-upille keulapusun.10-15cm loskaa ja lunta tiellä.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Tästä ei nyt ihan mahottomasti ollut apua... Kesti mukana noin 80tkm kunnes tänä aamuna kääntyi nurin auton alla kun peruutin pihasta pois.Pappi kirjoitti:Päivitystä.
Eilen oli tehokas päivä. Olen pikkuhiljaa kerännyt pisteosia tuohon vihreeseen.
Taka-akselille tuli uusi ilmanohjain. Vasen takavanne keräsi todella paljon soraa sisälleen ja toiveissa on, että tämän norsunkorvan asennuksen myötä ongelma vähenee.
Nykäsin koko norsun korvan hevon kuuseen. Pihamaa on pottupeltona kiitos roudan sulamisen. Savea varmaan kiinaan asti, joten ylimääräiset kikottimet jää matkalle.
Kahta kauheemman metelin piti "päivystys focus" kun sen eilen vein pois pihasta. Maastokelpoiselle autolle olisi sosiaalinen tilaus, mutta kaippa tuo kelirikko juhannukseen helpottuu
Ei oo kyllä hääviä ajella siellä nurkilla.
Muistan kun kerran kävin ja sillon taisi olla kuitenki kohtuu kunnossa se tie, eikä silti ollu hääppönen.
Muistan kun kerran kävin ja sillon taisi olla kuitenki kohtuu kunnossa se tie, eikä silti ollu hääppönen.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.