Pakkaskokemuksia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4373
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

NicNac kirjoitti:vloppuna ajelin niin kun ajoi 110mk/h niin lämmöt rupes nóusemaan ajoi hiljempaa niin laski tas...no hetken ihmettelin ja päätin laittaa syylarin eteen pahvia=>ongelma poistui...ilmeisesti oli niin laihat aineet että jäätyi syylariin kun ajoviima nousi.... :lol: :lol: :lol: pahvin kanssa ei mitää robleemaa...
Kannattaa vaihtaa jäykemmät nesteet,pahvi on mersussa aika turha.
Pari viikkoa sitten kun piti kovia pakkasia,laitoin pahvin varmuudeksi keulaan,niin pitempi pätkä 150km/h ajoa alko nostaa lämpöjä sataan asteeseen-pahvi pois ja ei onkelmia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Kävin eilen sitten auton pesemässä. Vaatii taas enempi jalkatyötä pakkasella pesu, ensin kierrän vaahtopistoolin kanssa autoa holvaamassa niin nopeasti ettei vaahto ehdi jäätyä mihinkään. Sitten pelkkää vettä, joka saisi kyllä olla kuumempaa. Taas kiertelyä ja yhdistettyä jäätymisen estämistä ja puhtauden edistämistä. Pesun jälkeen reipas lenkki (mm. Betonileipurin nykyisen kortteerin ohi) ja kotio auto pihaan tyhjäkäynnille, lämppäri touhaa täysillä. Hädissään kuivaamaan tiivisteitä, ja eikö aseöljypullon mekanismikin ole perkele jäässä, vaikka sitä on halkopinossa säilytetty, eikös haloilla pitäisi pysyä lämpimänä. Hanan alle sulattelemaan. Ikkunoista kaavin jään pois, tosin se oli vain hileinä kun lämppäri kohkasi sisällä. Kahvojen renkuttamista, pyrkivät jäähän. Takakontin tiivisteet nuohosin, aseöljyä lukkoon sinnekin, samoin tankin lukkoon. Pyyhkimet irti, umpioden rapsuttelu puhtaaksi jääpisaroista.

Jospa pitäytyisi talvella semmoisissa pesuloissa, joissa on kuivauskin :D Mitä Tärviön Basisti ja muut suosittelevat pesupaikaksi?
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Vilenin Herttua kirjoitti: Mitä Tärviön Basisti ja muut suosittelevat pesupaikaksi?
näsijärveä? :roll:
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

[jimi] kirjoitti:
Vilenin Herttua kirjoitti: Mitä Tärviön Basisti ja muut suosittelevat pesupaikaksi?
näsijärveä? :roll:
Hyviä perusteluita, neropatti?

:D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Vilenin Herttua kirjoitti:
[jimi] kirjoitti:
Vilenin Herttua kirjoitti: Mitä Tärviön Basisti ja muut suosittelevat pesupaikaksi?
näsijärveä? :roll:
Hyviä perusteluita, neropatti?

:D
Lähempänä kuin Oulujärvi :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

XUX63 kirjoitti:
Vilenin Herttua kirjoitti:
[jimi] kirjoitti: näsijärveä? :roll:
Hyviä perusteluita, neropatti?

:D
Lähempänä kuin Oulujärvi :roll:
ja tulee halvemmaks... :happy:
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

No niin no.

Tuota logiikkaa on tietysti hankala kumota. Mites se kuivaus sitten?
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Vilenin Herttua kirjoitti:No niin no.

Tuota logiikkaa on tietysti hankala kumota. Mites se kuivaus sitten?
auto täyteen vanhoja vaippoja? kyllä niissä imukykyä vielä on... :roll: :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vilenin Herttua kirjoitti: Jospa pitäytyisi talvella semmoisissa pesuloissa, joissa on kuivauskin :D Mitä Tärviön Basisti ja muut suosittelevat pesupaikaksi?
Pesupaikaksi suosittelen lämmintä tallia, jossa on sekä kylmä että lämmin vesi, lattiakaivo, neonputkivalaisimet, koneellinen ilmanvaihto + lämmitys-/kuivauspuhallin katossa. Lisäksi sankoja, sieniä, lastoja sekä pitkä letku, jossa on kallis Starkilta ostettu metallinen säädettävä suutin.
Tällainen paikka löytyy esim. Kaapon parkkiruudusta Aleksanterinkadulta.
Parkkikellari on aikaisemmin toiminut autoliikkeenä, joten varustus ja olosuhteet ovat kelvolliset myös oman auton käsinpesuun. Vierailu on mahdollinen, jos pesuvimma käy ylivoimaiseksi ja pakkaset eivät tahdo hellittää.

Tosin tuokaan ratkaisu ei ole idioottivarma, jos esim. Kaapo pesee pelinsä. Peräkontin lukostahan sitä joutui toissa-aamunakin keskuslukon pihaparkin jälkeen avaamaan, kun en kuivannut ovilukkoja kunnolla... kyllä ne lukot siitä parissa tunnissa kuivuvat... eivät kuivuneet :shock: :lol:
Viimeksi muokannut Kaapo, 09.2.2006 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Vilenin Herttua kirjoitti:Mites se kuivaus sitten?
Lainaa Herttuattarelta hiustenkuivaajaa?

Varo ettei auto kutistu pesussa. Käy pian niin jotta Näsijärvestä nousee ylös tämmönen:
Kuva

:lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Kaapo kirjoitti:[
Pesupaikaksi suosittelen lämmintä tallia, jossa on sekä kylmä että lämmin vesi, lattiakaivo, neonputkivalaisimet, koneellinen ilmanvaihto + lämmitys-/kuivauspuhallin katossa. Lisäksi sankoja, sieniä, lastoja sekä pitkä letku, jossa on kallis Starkilta ostettu metallinen säädettävä suutin.
Tällainen paikka löytyy esim. Kaapon parkkiruudusta Aleksanterinkadulta.
:shock: ja :eij_jumalauta_oon_kade:

Mitä enemmän noita Kaapon juttuja lueskelen, sitä enemmän mietin:missä se on töissä? Tuo työsuhde-etuhan on n. 1000 € arvoinen kuussa :D Kiitokset tarjouksesta myös!

Mitä taas Melitoksen ja Jameksen [jimi] ehdotuksiin tulee, niin... Olisko mitään semmoinen, että vanhasta kiukaasta rakentaisin tulisijan katokseen, rosteripiippu menisi avattujen ikkunoiden läpi kuskinikkunasta sisään ja mutkittelisi Mersun katonrajassa riittävän kauan, sitten taas kuskin ikkunasta ulos? Toisaalta jos kakkonelosen sisustan valaisi betonista, se ei imisi itseensä liikaa vettä. (?)

Nimim. Suhteita raskasrakentamisen puolella
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Vilenin Herttua kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:[
Pesupaikaksi suosittelen lämmintä tallia, jossa on sekä kylmä että lämmin vesi, lattiakaivo, neonputkivalaisimet, koneellinen ilmanvaihto + lämmitys-/kuivauspuhallin katossa. Lisäksi sankoja, sieniä, lastoja sekä pitkä letku, jossa on kallis Starkilta ostettu metallinen säädettävä suutin.
Tällainen paikka löytyy esim. Kaapon parkkiruudusta Aleksanterinkadulta.
:shock: ja :eij_jumalauta_oon_kade:

Mitä enemmän noita Kaapon juttuja lueskelen, sitä enemmän mietin:missä se on töissä? Tuo työsuhde-etuhan on n. 1000 € arvoinen kuussa :D Kiitokset tarjouksesta myös!

Mitä taas Melitoksen ja Jameksen [jimi] ehdotuksiin tulee, niin... Olisko mitään semmoinen, että vanhasta kiukaasta rakentaisin tulisijan katokseen, rosteripiippu menisi avattujen ikkunoiden läpi kuskinikkunasta sisään ja mutkittelisi Mersun katonrajassa riittävän kauan, sitten taas kuskin ikkunasta ulos? Toisaalta jos kakkonelosen sisustan valaisi betonista, se ei imisi itseensä liikaa vettä. (?)

Nimim. Suhteita raskasrakentamisen puolella
Kaapon työpaikka on ihan tässä oman työpaikan nurkalla. Tää or rikkairen alue :D
Siitä tuli mieleen että käykös Kaapo koskaan Coyotessa syömässä?

Ja Satakunnankadun Schumacherille tiedoksi että betoniksi kannattaa valita sitten vesitiivistä betonia. Raudoitus-suunnittelun voi ostaa minulta :twisted: kilohinnalla :shock:
® Mesen linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Vilenin Herttua kirjoitti:No niin no.

Tuota logiikkaa on tietysti hankala kumota. Mites se kuivaus sitten?
Kaikki kuivuu aikanaan :whistle:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Vilenin Herttua kirjoitti:
Mitä taas Melitoksen ja Jameksen [jimi] ehdotuksiin tulee, niin... Olisko mitään semmoinen, että vanhasta kiukaasta rakentaisin tulisijan katokseen, rosteripiippu menisi avattujen ikkunoiden läpi kuskinikkunasta sisään ja mutkittelisi Mersun katonrajassa riittävän kauan, sitten taas kuskin ikkunasta ulos? Toisaalta jos kakkonelosen sisustan valaisi betonista, se ei imisi itseensä liikaa vettä. (?)

Nimim. Suhteita raskasrakentamisen puolella
joo vanhasta kiukaasta saa oikeen hyvän kuivurin kun muistaa laittaa reikiä siihen rosteriputkeen notta se lykaa savua ja lämpöä kakkosneloseen sisälle niin maan pejjuunasti. tuo betonillavalaminen olisi kieltämättä aika radikaali ja lopullinen ratkaisu, mutta varmastikkaan ei vesi kakkosneloseen sisälle uisi.
mutta hei osta laminointikone ja laminoi kaikki pehmeät (lue:vettähylkimättömät) pinnat ja lopuksi poraat lattian täyteen reikiä. ei viihdy vesi mursuttimessa, ai... :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt takaisin topikkiin prkl :shout: , joka siis oli "Keskustelua muista merkeistä" ja pakkaskokemuksia.

Eilen kotiin ajellessa ihmettelin helevatan pitkää jonoa, joka mateli välillä alta kuuttakymppiäkin. Sentään moottoriliikennetie ja kelikin kohtalainen.
No sielläpä oli narun perässä uutukaisen oloinen BMW 3-sarjalainen, lätkiä ei ollut perässä, jota joku Corolla-farmari kiskoi kohti korjaamoa.
Umpijäässä näytti olevan, mutta akku pelitti, sillä valot olivat kirkkaina päällä ja vilkku napsutti virkeästi kun autot kääntyivät rampilta ylös.
No hovimaakarin pihaanhan karavaani päätyi, kun itsellä oli sama suunta -naapurifirmaan tosin. Ei tohtinut mennä vakoilemaan sen enempää.

Saako moottoriliikennetiellä hinata autoa? Ainakaan siellä ei saa ajella muuta liikennettä hitaammilla vehkeillä, kuten työkoneilla, mopoilla, traktoreilla jne.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Kaapo kirjoitti:Saako moottoriliikennetiellä hinata autoa? Ainakaan siellä ei saa ajella muuta liikennettä hitaammilla vehkeillä, kuten työkoneilla, mopoilla, traktoreilla jne.
Ei varsinaisesti saa hinata, mutta sinne hajonneen auton saa kyllä hinata pois, siis ensimmäisestä rampista ulos tietä tukkimasta! :pappa:

Korjatkaa viksummat, jos meni väärin.. :lol:
-jukka
W202 C180 automaatti -94
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ai hemmetti kun on musiikkia korville, kun räjäyttää hehkuvikaisen OM601:n tulille 20 asteen pakkasesta :hang:
quizzkid kirjoitti: Ei varsinaisesti saa hinata, mutta sinne hajonneen auton saa kyllä hinata pois, siis ensimmäisestä rampista ulos tietä tukkimasta! :pappa:
No ei sitä muutenkaan sieltä pois saa :idiot: Eli joo, hinata saa mutta vain ensimmäiselle rampille ja siitä ulos.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

quizzkid kirjoitti:Ei varsinaisesti saa hinata, mutta sinne hajonneen auton saa kyllä hinata pois, siis ensimmäisestä rampista ulos tietä tukkimasta! :pappa:
Ruotsissa sain hinata E4:sella kun en jäänny kiinni :lol: Tangon päässä tuli ~300km matkan Toyota SupraMK2 -88. Siellä oli rampit aika harvassa :nocando: Ihan hyvin pääsi 60-80km/h, ei kyllä ollu mitään herkkua mutta jäi se reissu taatusti mieleen!
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Heh, jatketaan kaapon mieliksi ot:lla. Tuosta hinaamisesta tuli mieleen kun hinasin kerran ex kakssatasella ransittia. Kaveri istui ransitin puikoissa ja mulla tietenki kasvoi sarvi ohtaan. Painoin lapikkaan lattiaan, tie oli semmosta mukavaa mutkaista asvalttia ja kohta tuli opel corsa-merkkinen henkilövaunu perä edellä vastaan. Olisittepa olleet näkemässä kundin ilmeen kun mentiin mersulla vauhdikkaasti 130km/h ohi ja perässä ransitti köyden jatkona! Näytti siltä, että ooppeli menee pellolle pakoon :lol: :lol:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

luokyio kirjoitti:
quizzkid kirjoitti:Ei varsinaisesti saa hinata, mutta sinne hajonneen auton saa kyllä hinata pois, siis ensimmäisestä rampista ulos tietä tukkimasta! :pappa:
No ei sitä muutenkaan sieltä pois saa :idiot:
Niin, onko sitten auton korjaaminen moottori(liikenne)tien varrella jo ehditty kieltää..? :hurt: :happy:
luokyio kirjoitti:Eli joo, hinata saa mutta vain ensimmäiselle rampille ja siitä ulos.
..mut jos kukaan ei näe, niin seuraavasta rampista taas takaisin väylälle :arrow: ja matka jatkuu.. :mrgreen: :axe:
-jukka
W202 C180 automaatti -94
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Jatketaanpa OT:ta. Ei jumahtanu raksutin jäähän pesun jälkeen, vaikka esim. Betonileipuri lähetti hiljaisia pyyntöjä korkeammille voimille :) Kauhealla tiivisteiden kuivailulla ja ajamalla auto isoon aseöljysäiliöön, kaikki pelaa edelleen :)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Vilenin Herttua kirjoitti:Jatketaanpa OT:ta. Ei jumahtanu raksutin jäähän pesun jälkeen, vaikka esim. Betonileipuri lähetti hiljaisia pyyntöjä korkeammille voimille :) Kauhealla tiivisteiden kuivailulla ja ajamalla auto isoon aseöljysäiliöön, kaikki pelaa edelleen :)
Injektoimaan, injektoimaan, täytyypä lähteä injektoimaan.
rallatirallaa, rallatirallaa.. :twisted:
:D
® Mesen linttaklubi
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

luokyio kirjoitti:Eli joo, hinata saa mutta vain ensimmäiselle rampille ja siitä ulos.
Tuossa vähän ennen klo 21:tä Porvoonväylällä n. 5km ennen Porvoota bongattu farmari-123 hinausköyden varassa, koilliseen päin siis ajelivat. Ja ihan kiitettävää kyytiä ajelivatkin; mittarinopeudella ~115-120km/h :shock:

(Eivätkä muuten poistuneet motarilta ensimmäisessä rampissa. Eikä seuraavassakaan. ..eikä sitä seuraavassakaan.. :roll: :naughty: :happy: )

Taisi olla sähkö vähissä hinattavassa, kun taaksepäin ei mitään valoa näyttänyt, edessä tuikki sentään himmeästi.. 8)
-jukka
W202 C180 automaatti -94
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3631
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

MB:n kanssa ei pakkasella ole oikein mitään probleemaa ollu. Mitä nyt omasta toheloinnista johtuen on unohtunut laittaa lohkolämmitin seinään pari kertaa... :oops:

Fordin kanssa tuntuu sentään talvikin talvelta. Kerran räpsähti työmaan pihalla pikkupakkasella ovet lukkoon kun raappasin tuulilasia ajokuntoon. Auto tietysti käynnissä, työkalut hanskat ja muut kivat apuvälineet sisällä. Vanha kunnon rautalanka avuksi ja tovin jälkeen oli kiva lähteä kotiin kunnolla lämminneellä autolla. Kotiin päästyä keskuslukon sulake irti ja taas toimii.

Kovempien pakkasten alettua alkoi käydä niin ettei lämmintä tullut sisälle ollenkaan. Kone lämpisi normaalisti, kaikki toimi muuten ok mutta lämmityslaitteessa ei vaan tuntunut vesi kiertävän. Epäilin kansipahvia mutta kun ei vedet ja öljyt vähene, lisäänny eivätkä keskenään sekaannu niin ei kait vika sitten siinä ollut. Glykolikin on ollut tarpeeksi ytyä.

No tämäkin ongelma on nyt ratkennut itsestään ajokilometrien myötä. Näköjään aika oli tässäkin asiassa se paras neuvonantaja...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Eipä ole ollut mitään ongelmia pakkasen kanssa. Tuon imuröörinkin jatkon ymmärsin ottaa ennen kovia pakkasia pois niin ei ainakaan päässyt ruisku jäätymään... :roll:
Vähänhän se on jähmeä kovemmilla pakkasilla, etenkin tuo laatikko tuntuu vähän miettivän mitä oikein tekisi.
Sellasen oon huomannu että jos kylmällä lähtee liikkeelle ravistaa auto jonkin verran 1500-2500 kierrosten välillä. Tuota hytkymistä tapahtuu myös jos paikallaan (vaihde vapaalla) nostaa kierrokset noille lukemille, niin hytkyttää koko autoa aika rankasti jonkun aikaa kunnes tasaantuu.

Kaverin Penarille on tullut useampana pakkasaamuna käytyä antamassa virtaa ym. tekohengitystä. 8)
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tomi S. kirjoitti: Tuon imuröörinkin jatkon ymmärsin ottaa ennen kovia pakkasia pois niin ei ainakaan päässyt ruisku jäätymään... :roll:
Mikähän siinä on, kun jotkut sanoo ruiskun jäätyvän jos tötterö on kiinni.
Omassa se on ollut aina talvisin paikallaan, eikä vielä ainakaan oo jäätänyt :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jani kirjoitti:
Tomi S. kirjoitti: Tuon imuröörinkin jatkon ymmärsin ottaa ennen kovia pakkasia pois niin ei ainakaan päässyt ruisku jäätymään... :roll:
Mikähän siinä on, kun jotkut sanoo ruiskun jäätyvän jos tötterö on kiinni.
Omassa se on ollut aina talvisin paikallaan, eikä vielä ainakaan oo jäätänyt :roll:
Mitenkä se jäätyminen sitten edes ilmenee?

Omassa ruutassahan on se hauska ilmiö, että kun värkin lyö hetkeksi kylmänä tulille tyhjäkäynnille esim. krapaamisen ajaksi, ensimmäisessä kiihdytyksessä koneen pitää "kakoa kurkkunsa" puhtaaksi eli hetki mukaryytyä. Pikku pölläytyksen jälkeen kaikki pelaa normaalisti.

Ilmoittaa nimimerkki "paukkuu muuten mielenkiintoisesti parhaillaan etupää kun kääntää rattia..." :x :oops: :shock: :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Nop mersut ei oo vielä jäätyny.Aikoinaan kortin saatuani ajelin hetken 300-sarjan vulvalla ja se kyllä jäätyili.Auto vaan yksinkertaisesti sammui.Korjauksena autoon otettiin pelikortit mukaan,yhden tai kaksi "koiraa" kun pelasi niin volvo oli sulanut ja matka sai jatkua 8)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eipä muuten hyydy mersu. w124:ssa on nimittäin polttoaineen lämmitin ja termostaatti vakiovarusteena. Pitää suodattimelle tulevan polttoaineen mukavasti siinä 30-40 asteen lämmössä. Kesälaatukin siis menee ongelmitta suodattimesta ongelmitta läpi, kunhan on edes sen verran juoksevaa että tulee tankista putkea pitkin. Omien kokemuksien mukaan ei temppuile vielä parin kymmenen asteenkaan pakkasella kesälaadulla.

Rupesipa varmimmista varmin auto temppuilemaan. Nimittäin diesel carina ei halunnutkaan kulkea enää 10 asteen pakkasessa. Tankissa oli ilmeisesti kesälaatua, mutta ihmetystä lisää se, ettei auto toipunut edes parin päivän sulattelun jälkeen. Nyt kun suodattimenkin tarkistin, ei ollut vettä (oli muuten vasta 9 vuotta ja 200tkm vanha suodatin) niin kaikki toimii taas. En muuten vaihtanut suodatinta. Onkohan niin, etteivät paraffiinikiteet sulakaan pelkästään lämmöstä, vaan vaativat lämmintä dieselin virtausta liuetakseen takaisin juoksevaan muotoon. Auto toimii jälleen korjauksesta huolimatta, eli kaikki taas hyvin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Pakkasta -22 ja coupe käyntiin.Lohkolämmitin ei vieläkään toimi :oops: .Ajelin n. 20 kilsaa,moottori normaalilämpöinen ja risteykseen..päts,siihen sammui.Sahausta..ei tarttaa ei.Turvavyö irti ja ovi auki..jaa no yksi kerta vielä starttausta ja toimii niinkuin aina.Mikähän lie..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”