Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?
ainiin tuli taas yks mielenkiintoinen jetta muisto mielee. rasvaa apumiehenpuoleisen sisempi murros ja samalla tarkista sen kunto, voi aiheuttaa mielenkiitoisia jytinöitä ja tutinoita. Syy miks se just
Pakoputki käy lähellä kuumana ja muuttaa vaseliinin tosi juoksevaksi ja ajan oloon se vaan häviä sieltä siis se vaseliini. on muuten kinkkinen vika etittäväksi ite vaihoin ulomman muroksen sekä pyörälaakerin ennenkuin tuon huomasin.
Pakoputki käy lähellä kuumana ja muuttaa vaseliinin tosi juoksevaksi ja ajan oloon se vaan häviä sieltä siis se vaseliini. on muuten kinkkinen vika etittäväksi ite vaihoin ulomman muroksen sekä pyörälaakerin ennenkuin tuon huomasin.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Sen tasapainoitus puntin voi poistaa sieltä Se tuli 1,6 ja isompiin koneisiin , juuri apparinpuolelle ja irtoilee vanhemmiten. Jos ruprr kolisemaan!!!!ranex kirjoitti:ainiin tuli taas yks mielenkiintoinen jetta muisto mielee. rasvaa apumiehenpuoleisen sisempi murros ja samalla tarkista sen kunto, voi aiheuttaa mielenkiitoisia jytinöitä ja tutinoita. Syy miks se just
Pakoputki käy lähellä kuumana ja muuttaa vaseliinin tosi juoksevaksi ja ajan oloon se vaan häviä sieltä siis se vaseliini. on muuten kinkkinen vika etittäväksi ite vaihoin ulomman muroksen sekä pyörälaakerin ennenkuin tuon huomasin.
big jopo
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Onko isolohko-poolon kumi? Tässä kun on 1800cid-pata nokalla ja 50-pulttiset 20"lukko-vetarit. Pooloon ei tainnu saada ainakaan tehtaan kautta suihkumoottoria tehokkaampaa konetta? Eli ei varsin käy, vai mitä sanovat foorumin VAG-virittäjät?Iippo Vinetto kirjoitti:Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Umpeen hitsatulle paineistetulle venttiilikopalle ja tikunreiän titaaniselle peitelevylle vois olla käyttöä, nyt tuntuu jotta tehot karkaa tikun juuren ja öljykorkin kautta.
Vai pitäskö tilata jenkkilästä? Ainakin Bartholomew Rytkönen -rubberägg performance noita näyttää rapakon takana kauppaavan. Tulee vaan rahdeille ja tulleille hintaa.
G40 pannusta irtoaa kyllä enemmän kuin Jetasta http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Polo_G40HVM kirjoitti:Onko isolohko-poolon kumi? Tässä kun on 1800cid-pata nokalla ja 50-pulttiset 20"lukko-vetarit. Pooloon ei tainnu saada ainakaan tehtaan kautta suihkumoottoria tehokkaampaa konetta? Eli ei varsin käy, vai mitä sanovat foorumin VAG-virittäjät?Iippo Vinetto kirjoitti:Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Suojakumi tuskin silti passaa.
Tyttöjen vehkeitä tuommoset keinotekosesti paineistetut koneet. Kyllä tosimies ottaa lisähepat huohotuskaasusta.ArzieX kirjoitti: G40 pannusta irtoaa kyllä enemmän kuin Jetasta http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Polo_G40
Suojakumi tuskin silti passaa.
Melekeen uskaltaisin väittää että sopii Jetsoniinkin. Polossa näyttää olevan molemmilla puolilla erilaiset suojakumit, mutta molempia on käytetty Jetoissakin. Nämä perusmallit on tehty universaali osilla, samoja osia pikkasen eri näkösiin kuoriinIippo Vinetto kirjoitti:Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Tuli muuten semmonen mieleen, että mistäs etitään imusarjaan muutama tarpeeksi nopeasti reagoiva takaiskuventtiili? Nythän se paine taitaa karata sitä kautta, jos saadaan venttiilikoppa ja öljytikunreikä + stefat kunnolla tiiviiksi?HVM kirjoitti: Kyllä tosimies ottaa lisähepat huohotuskaasusta.
Mitenkäs isoilla huohotuspaineilla muut on ajelleet? XUX63 ajaa semmosilla kolmen ilmakehän höyryillä, se on korkin kautta kurkattu, mutta entäs muut?
Vai olenko alan pioneeri Suomessa, tai jopa koko maailmassa?
Oho ,nyt tuli mieleen semmoinen synkkä asia menneisyydestä:vuonna 1988 omistin VW Derbyn hetkenaikaa,ja joskus 90-luvulla VW (golf) caddy 1,6 d ,jolla tuli ajettua n.115 000km.
Oli nykymittapuun mukaan vielä hyvä autokauppa,ostin 14 000 markalla 220 000km. ajettuna,myin kahden ja puolen vuoden kuluttua 8000 markalla 335 000km.ajettuna.
Siihen aikaan tuli jaettua aamutuimaan lehtiä maaseudulle,semmoinen reilu sadankilometrin kierros ennenkuin normi duunari herää.Kilometrikorvaus oli siihenaikaan n.1,80 mk/km....
Rasittavasta ajosta huolimatta jäi mieleen:
-polttoainetta kului vähän
-ovenkahvat kesti runsasta käyttöä hyvin
-saranoita kului huomattavasti enemmän
-käsijarrua olis tarvinnut usein,toimi nippanappa katsastuksessa,ei juurikaan muulloin.
-kytkin ja laatikko män uusiksi,mutta halpaa oli uus levy/käytetty lodju
-murrokset voi naputtaa,vähän enemmänkin,tolkuton pauke osoittaa lopun olevan lähellä,tul joskus ajettua poikki.
-ei mersuun verrattuna mene paljoakaan alustan osia-kerran vaihoin alapallonivelen,joka oli vielä niiteillä kiinni.
-halvimmillaan maksoi Helsingin reissu (n.500km.) semmosen 10 mk.polttoaineiden osalta .
Oli nykymittapuun mukaan vielä hyvä autokauppa,ostin 14 000 markalla 220 000km. ajettuna,myin kahden ja puolen vuoden kuluttua 8000 markalla 335 000km.ajettuna.
Siihen aikaan tuli jaettua aamutuimaan lehtiä maaseudulle,semmoinen reilu sadankilometrin kierros ennenkuin normi duunari herää.Kilometrikorvaus oli siihenaikaan n.1,80 mk/km....
Rasittavasta ajosta huolimatta jäi mieleen:
-polttoainetta kului vähän
-ovenkahvat kesti runsasta käyttöä hyvin
-saranoita kului huomattavasti enemmän
-käsijarrua olis tarvinnut usein,toimi nippanappa katsastuksessa,ei juurikaan muulloin.
-kytkin ja laatikko män uusiksi,mutta halpaa oli uus levy/käytetty lodju
-murrokset voi naputtaa,vähän enemmänkin,tolkuton pauke osoittaa lopun olevan lähellä,tul joskus ajettua poikki.
-ei mersuun verrattuna mene paljoakaan alustan osia-kerran vaihoin alapallonivelen,joka oli vielä niiteillä kiinni.
-halvimmillaan maksoi Helsingin reissu (n.500km.) semmosen 10 mk.polttoaineiden osalta .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Nonii, tulihan se sieltä.kilander kirjoitti:Nyt vasta uskalsin tulla HVM:n esimerkin rohkaisemana kaapista...
Joku tuommonen tiiseli-kätty vois olla kunnossa ollessaan aika hyvä vaihtoehto...ööö...nelosautoks: ajaminen ei maksa mitään, ja peräkärryä ei tarvitsisi kiskoa.
Katotaan piisaako virta, mutta saattaa olla että tänään alotellaan Jetan sisätilojen desinfiointia.
It's the sign of the southern cross...EzKo kirjoitti:Tänää aamuyöstä tullessani Varkauteen näin 2 kpl 240 Vollee joidenka kumpasenkin rekkari oli HVM-***
Niin jetta;isäukolla oli diisseli vuosimallia 1986.Osti sen melko uutena ja ajoi sillä viitisentoista vuotta.En yhtä pahanhajuisessa autossa ole eläessäni istunut,äijä kerkesi muutaman hoffnarin vetäistä autossa.Ainut iso remppa oli kannentiiviste 300.000km:n kohdalla.Sitten äijä myi auton jollekkin työkaverilleen joka hitsasi autoa koko kesän ja sitten syksyllä ukko osti auton takaisin itselleen .Mutsin kanssa kiertivät Islantia lukuunottamatta kaikki skandinavian maat eikä tielle jääty kuin kerran laturin piiputettua.Velipoika ajoi ko. autolla opetusluvalla ajokortin ja meikäläinen työsti tuolla autolla Vaasa-Joensuu väliä puolisen vuotta,löpöä ei mennyt juurikaan ja muutenkin autosta jäi ihan mukavat muistot.
Eläpä nyt pakota meitä anelemaan, pistähän kuvat tänne.HVM kirjoitti:Jospa laittas ne Suomi24:lle, vai mihinkähän niitä oikein tunkis?
Laitoinhan minäkin portterinremonttikuvat näkösälle, eikä oo kukkaan mittään sanonu. Ei yhtään mittään. Ei kerrassaan. Niinkun ei alunperin. Yhtään mittään siis.
Eikun touhottaja, arvoisa mäntän kylähullumme oli jutun lukenut
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jetta! Eih! Silmät särkyyvät! Painajaiset ja traumat palaavat! Kaikki se hitsaaminen ja pellin hakkaaminen!
Editoitu tunnetasoa 4 pykälää alemmas, pääsipäs lipsahtamaan
Editoitu tunnetasoa 4 pykälää alemmas, pääsipäs lipsahtamaan
Viimeksi muokannut jovihava, 22.9.2007 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Arvasin! Haistoin sirossa nenässäni rikinkatkun ennenkuin poistuin foorumin äärestä saunaan, ja eipä erehtynyt meedion kyvyt omaava nenä tälläkään kertaa. Porukka käy kuumana, voin suorastaan aistia kuinka ilmassa on runsaasti sähköä. Nyt kun se joku humalainen vielä keksii avautua niin...
Pitäsköhän poistaa tuo kuva? Ja näitä kun olis vielä kaiken hyvän päälle 12 lisääkin. Niinku semmonen rojekti...
Pitäsköhän poistaa tuo kuva? Ja näitä kun olis vielä kaiken hyvän päälle 12 lisääkin. Niinku semmonen rojekti...
No hyvä on, otetaan riski :
Alkutilanne tuli jo tuolla ylempänä esiteltyäkin, joten jospa kurkataan varovasti penkinpäällisten alle :
Ehjältä näyttää, ja kamera näköjään suodattaa puolet kölästä.
Vänkärin ovipahvi:
Kuskin ovipahvi ja jalkatilaa:
Mahtaa olla jo sikailua jos näyttää vilautan miltä paikat näyttävät viiden tunnin esi-vesipesun jälkeen? Nythän tässä siis etsittiin vasta likaiset paikat, ja kun auto on kuiva, päästään kiinni itse pesutapahtumaan.
Ei taija arvata esitellä lisäkuvia...
Alkutilanne tuli jo tuolla ylempänä esiteltyäkin, joten jospa kurkataan varovasti penkinpäällisten alle :
Ehjältä näyttää, ja kamera näköjään suodattaa puolet kölästä.
Vänkärin ovipahvi:
Kuskin ovipahvi ja jalkatilaa:
Mahtaa olla jo sikailua jos näyttää vilautan miltä paikat näyttävät viiden tunnin esi-vesipesun jälkeen? Nythän tässä siis etsittiin vasta likaiset paikat, ja kun auto on kuiva, päästään kiinni itse pesutapahtumaan.
Ei taija arvata esitellä lisäkuvia...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Hohohoooo...touhottaja kirjoitti:älä näytä enempää kuvia luulevat pian että meillä on kotona samanlaista
Narrovaa, mahottoman siisti oli kortteeri. Jetalla on vaan vissiin ajettu vaatteet päälle ja kengät jalassa.
No laitetaanpas pari pestyä kuvaa:
Tässä näkyy ero pestyn ja pesemättömän jalkatilan välillä:
Vänkärin ovipahvikin kirkastu aika hyvin:
Kuskin jalakatila kaipaa vielä toisen pesun:
Kuskinpenkki:
Ja vänkärin:
Takatiloja pestynä:
Hirmu homma, mutta ehjä ja siisti sisusta siellä alla oli. Mitä nyt kuskilla on joskus tippunut nortinkekäle m*niin.
Huomenna vuorossa loppupesu, sekä katon ja seinien jynssäys.
No ei tasan pidä paikkaansa!touhottaja kirjoitti:älä näytä enempää kuvia luulevat pian että meillä on kotona samanlaista (joka pitää paikkansa)
Elä höpäjä joutavia, ei tuossa liene kellekkään mitään ihmeellistä, niija nähhäänpähän pesurin teho samallatouhottaja kirjoitti:jouvun jo kolome nitroo ottoo kun nolottaa ÄLÄ NÄYTÄ