Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

ainiin tuli taas yks mielenkiintoinen jetta muisto mielee. rasvaa apumiehenpuoleisen sisempi murros ja samalla tarkista sen kunto, voi aiheuttaa mielenkiitoisia jytinöitä ja tutinoita. Syy miks se just :arrow:
Pakoputki käy lähellä kuumana ja muuttaa vaseliinin tosi juoksevaksi ja ajan oloon se vaan häviä sieltä siis se vaseliini. on muuten kinkkinen vika etittäväksi ite vaihoin ulomman muroksen sekä pyörälaakerin ennenkuin tuon huomasin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

ranex kirjoitti:ainiin
Pällistelin sitä vetaria tänään kun ropelsin jarrujen kanssa. On aika paksu jötikkä. :shock:

Voishan tuota joutessaan vaikka voidella, kun seuraavan kerran autoa nostelen. :idea:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

ranex kirjoitti:ainiin tuli taas yks mielenkiintoinen jetta muisto mielee. rasvaa apumiehenpuoleisen sisempi murros ja samalla tarkista sen kunto, voi aiheuttaa mielenkiitoisia jytinöitä ja tutinoita. Syy miks se just :arrow:
Pakoputki käy lähellä kuumana ja muuttaa vaseliinin tosi juoksevaksi ja ajan oloon se vaan häviä sieltä siis se vaseliini. on muuten kinkkinen vika etittäväksi ite vaihoin ulomman muroksen sekä pyörälaakerin ennenkuin tuon huomasin.
Sen tasapainoitus puntin voi poistaa sieltä Se tuli 1,6 ja isompiin koneisiin , juuri apparinpuolelle ja irtoilee vanhemmiten. :wink: Jos ruprr kolisemaan!!!!
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti: Sen tasapainoitus puntin voi poistaa sieltä Se tuli 1,6 ja isompiin koneisiin , juuri apparinpuolelle ja irtoilee vanhemmiten. :wink: Jos ruprr kolisemaan!!!!
Muistelen, ettei vetarissa ollut punttia. Voin muistaa jopa oikeinkin. :shock:
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Älkää polttako itteenne loppuun!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Iippo Vinetto kirjoitti:Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Onko isolohko-poolon kumi? Tässä kun on 1800cid-pata nokalla ja 50-pulttiset 20"lukko-vetarit. Pooloon ei tainnu saada ainakaan tehtaan kautta suihkumoottoria tehokkaampaa konetta? Eli ei varsin käy, vai mitä sanovat foorumin VAG-virittäjät? :idea:

Umpeen hitsatulle paineistetulle venttiilikopalle ja tikunreiän titaaniselle peitelevylle vois olla käyttöä, nyt tuntuu jotta tehot karkaa tikun juuren ja öljykorkin kautta. :?

Vai pitäskö tilata jenkkilästä? Ainakin Bartholomew Rytkönen -rubberägg performance noita näyttää rapakon takana kauppaavan. :idea: Tulee vaan rahdeille ja tulleille hintaa. :?
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

HVM kirjoitti:
Iippo Vinetto kirjoitti:Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Onko isolohko-poolon kumi? Tässä kun on 1800cid-pata nokalla ja 50-pulttiset 20"lukko-vetarit. Pooloon ei tainnu saada ainakaan tehtaan kautta suihkumoottoria tehokkaampaa konetta? Eli ei varsin käy, vai mitä sanovat foorumin VAG-virittäjät? :idea:
G40 pannusta irtoaa kyllä enemmän kuin Jetasta http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Polo_G40 :)

Suojakumi tuskin silti passaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

ArzieX kirjoitti: G40 pannusta irtoaa kyllä enemmän kuin Jetasta http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Polo_G40 :)

Suojakumi tuskin silti passaa.
Tyttöjen vehkeitä tuommoset keinotekosesti paineistetut koneet. Kyllä tosimies ottaa lisähepat huohotuskaasusta. :ope:
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Iippo Vinetto kirjoitti:Mulla olis yks ylimääränen -91 polon uus vetarin suojakumi. Arvo noin 2450 €. Soppiiko se tuohon?
Melekeen uskaltaisin väittää että sopii Jetsoniinkin. Polossa näyttää olevan molemmilla puolilla erilaiset suojakumit, mutta molempia on käytetty Jetoissakin. Nämä perusmallit on tehty universaali osilla, samoja osia pikkasen eri näkösiin kuoriin :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No sillä eholla saat Iippo sen tänne lähettää, että maksat postikulut. Oli menneeks. :?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti: Kyllä tosimies ottaa lisähepat huohotuskaasusta. :ope:
Tuli muuten semmonen mieleen, että mistäs etitään imusarjaan muutama tarpeeksi nopeasti reagoiva takaiskuventtiili? Nythän se paine taitaa karata sitä kautta, jos saadaan venttiilikoppa ja öljytikunreikä + stefat kunnolla tiiviiksi? :(

Mitenkäs isoilla huohotuspaineilla muut on ajelleet? XUX63 ajaa semmosilla kolmen ilmakehän höyryillä, se on korkin kautta kurkattu, mutta entäs muut?

Vai olenko alan pioneeri Suomessa, tai jopa koko maailmassa? :shock:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Oho :shock: ,nyt tuli mieleen semmoinen synkkä asia menneisyydestä:vuonna 1988 omistin VW Derbyn hetkenaikaa,ja joskus 90-luvulla VW (golf) caddy 1,6 d ,jolla tuli ajettua n.115 000km.

Oli nykymittapuun mukaan vielä hyvä autokauppa,ostin 14 000 markalla 220 000km. ajettuna,myin kahden ja puolen vuoden kuluttua 8000 markalla 335 000km.ajettuna.

Siihen aikaan tuli jaettua aamutuimaan lehtiä maaseudulle,semmoinen reilu sadankilometrin kierros ennenkuin normi duunari herää.Kilometrikorvaus oli siihenaikaan n.1,80 mk/km....

Rasittavasta ajosta huolimatta jäi mieleen:
-polttoainetta kului vähän
-ovenkahvat kesti runsasta käyttöä hyvin
-saranoita kului huomattavasti enemmän
-käsijarrua olis tarvinnut usein,toimi nippanappa katsastuksessa,ei juurikaan muulloin.
-kytkin ja laatikko män uusiksi,mutta halpaa oli uus levy/käytetty lodju
-murrokset voi naputtaa,vähän enemmänkin,tolkuton pauke osoittaa lopun olevan lähellä,tul joskus ajettua poikki.
-ei mersuun verrattuna mene paljoakaan alustan osia-kerran vaihoin alapallonivelen,joka oli vielä niiteillä kiinni.
-halvimmillaan maksoi Helsingin reissu (n.500km.) semmosen 10 mk.polttoaineiden osalta :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

kilander kirjoitti:Nyt vasta uskalsin tulla HVM:n esimerkin rohkaisemana kaapista...:oops:
Nonii, tulihan se sieltä. :D

Joku tuommonen tiiseli-kätty vois olla kunnossa ollessaan aika hyvä vaihtoehto...ööö...nelosautoks: ajaminen ei maksa mitään, ja peräkärryä ei tarvitsisi kiskoa. :idea:

Katotaan piisaako virta, mutta saattaa olla että tänään alotellaan Jetan sisätilojen desinfiointia. :idea:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:tiiseli-kätty vois olla kunnossa ollessaan
:lol: Kunnossa ollessaan :happy: :rollin: :rollin: :happy: :rollin: :rollin: :lol:
Kaikkia sitä näkkee kirijotettavan :lol:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tänää aamuyöstä tullessani Varkauteen näin 2 kpl 240 Vollee joidenka kumpasenkin rekkari oli HVM-*** :happy:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

EzKo kirjoitti:Tänää aamuyöstä tullessani Varkauteen näin 2 kpl 240 Vollee joidenka kumpasenkin rekkari oli HVM-*** :happy:
It's the sign of the southern cross... :halm:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Niin jetta;isäukolla oli diisseli vuosimallia 1986.Osti sen melko uutena ja ajoi sillä viitisentoista vuotta.En yhtä pahanhajuisessa autossa ole eläessäni istunut,äijä kerkesi muutaman hoffnarin vetäistä autossa.Ainut iso remppa oli kannentiiviste 300.000km:n kohdalla.Sitten äijä myi auton jollekkin työkaverilleen joka hitsasi autoa koko kesän ja sitten syksyllä ukko osti auton takaisin itselleen 8) .Mutsin kanssa kiertivät Islantia lukuunottamatta kaikki skandinavian maat eikä tielle jääty kuin kerran laturin piiputettua.Velipoika ajoi ko. autolla opetusluvalla ajokortin ja meikäläinen työsti tuolla autolla Vaasa-Joensuu väliä puolisen vuotta,löpöä ei mennyt juurikaan ja muutenkin autosta jäi ihan mukavat muistot.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jopas on Daimlerilla järkyttävä ihmiskohtalo. :shock: :lol:

Joo. Viitisen tuntia olin äsken tallissa, ja aikaansaannoksista olis muutama kuvakin. Niitä ei vaan maha hirvitä laittaa tämmöselle Mercedes-keskustelupalstalle, tulee pian sanomista. :shock:

Jospa laittas ne Suomi24:lle, vai mihinkähän niitä oikein tunkis? :(
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

HVM kirjoitti:Jospa laittas ne Suomi24:lle, vai mihinkähän niitä oikein tunkis? :(
Eläpä nyt pakota meitä anelemaan, pistähän kuvat tänne.

Laitoinhan minäkin portterinremonttikuvat näkösälle, eikä oo kukkaan mittään sanonu. Ei yhtään mittään. Ei kerrassaan. Niinkun ei alunperin. Yhtään mittään siis.

Eikun touhottaja, arvoisa mäntän kylähullumme oli jutun lukenut :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No jos nyt sitten varovasti yhen laittas, katotaan tuleeko porukat silmille. :shock: Jos reaktio ei ole voimakas tai negatiivinen, saatan esitellä kuvajaisia lisääkin. :huh:

Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

suht siistiltä toi näyttää. paa vaan kuvia kun rojektit etenee :!:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jetta! Eih! Silmät särkyyvät! Painajaiset ja traumat palaavat! Kaikki se hitsaaminen ja pellin hakkaaminen!

:?

Editoitu tunnetasoa 4 pykälää alemmas, pääsipäs lipsahtamaan :roll:
Viimeksi muokannut jovihava, 22.9.2007 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Arvasin! :eec: Haistoin sirossa nenässäni rikinkatkun ennenkuin poistuin foorumin äärestä saunaan, ja eipä erehtynyt meedion kyvyt omaava nenä tälläkään kertaa. Porukka käy kuumana, voin suorastaan aistia kuinka ilmassa on runsaasti sähköä. :eec: Nyt kun se joku humalainen vielä keksii avautua niin... :hang:

Pitäsköhän poistaa tuo kuva? :huh: Ja näitä kun olis vielä kaiken hyvän päälle 12 lisääkin. :eec: Niinku semmonen rojekti... :oops:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eikun anteeksi, pääsi jotenkin lipeämään. Aivan kaunis on tuo sisäkuva. Tämä on jo terapiavaiheessa läpikäyty vaikka kuinka monta kertaa, mutta kun näistä primitiivireaktioista ei koskaan tiedä.

Laitahan vaan lisää kuvia, me kestämme kuin marsut.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No hyvä on, otetaan riski :shock: :

Alkutilanne tuli jo tuolla ylempänä esiteltyäkin, joten jospa kurkataan varovasti penkinpäällisten alle :eec::

Kuva

Ehjältä näyttää, ja kamera näköjään suodattaa puolet kölästä. :shock:

Vänkärin ovipahvi:

Kuva

Kuskin ovipahvi ja jalkatilaa:

Kuva

Mahtaa olla jo sikailua jos näyttää vilautan miltä paikat näyttävät viiden tunnin esi-vesipesun jälkeen? :eec: Nythän tässä siis etsittiin vasta likaiset paikat, ja kun auto on kuiva, päästään kiinni itse pesutapahtumaan. :idea:

Ei taija arvata esitellä lisäkuvia... :huh:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

älä näytä enempää kuvia luulevat pian että meillä on kotona samanlaista
(joka pitää paikkansa) jouvun jo kolome nitroo ottoo kun nolottaa :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ÄLÄ NÄYTÄ :oops: :oops:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Kyllä se tuossa vaaleassa verhoilussa lika näkyy, mullakin oli varmaan samanmoiset mutta tummaväri (luumu) peitti sen tehokkaasti. Kyllä pesuvedestä näki ihan toisenlaisen totuuden, se oli ihan mustaa paskavettä :eec:
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

touhottaja kirjoitti:älä näytä enempää kuvia luulevat pian että meillä on kotona samanlaista
Hohohoooo... :lol:

Narrovaa, mahottoman siisti oli kortteeri. Jetalla on vaan vissiin ajettu vaatteet päälle ja kengät jalassa. :ope:

No laitetaanpas pari pestyä kuvaa:

Tässä näkyy ero pestyn ja pesemättömän jalkatilan välillä:

Kuva

Vänkärin ovipahvikin kirkastu aika hyvin:

Kuva

Kuskin jalakatila kaipaa vielä toisen pesun:

Kuva

Kuskinpenkki:

Kuva

Ja vänkärin:

Kuva

Takatiloja pestynä:

Kuva

Kuva

Kuva

Hirmu homma, mutta ehjä ja siisti sisusta siellä alla oli. Mitä nyt kuskilla on joskus tippunut nortinkekäle m*niin. :lol:

Huomenna vuorossa loppupesu, sekä katon ja seinien jynssäys. :idea:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

touhottaja kirjoitti:älä näytä enempää kuvia luulevat pian että meillä on kotona samanlaista (joka pitää paikkansa)
No ei tasan pidä paikkaansa!
touhottaja kirjoitti:jouvun jo kolome nitroo ottoo kun nolottaa :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ÄLÄ NÄYTÄ :oops: :oops:
Elä höpäjä joutavia, ei tuossa liene kellekkään mitään ihmeellistä, niija nähhäänpähän pesurin teho samalla :wink:
Kuva
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

:shock: Helevata, siitähän tulloo ku uus :shock:
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”