Tiileriparka :(
Tuulilasin alareunasta ovat ikävän hanakoita ruostumaan, pappa on oikeillä jäljillä. Lisää kokemuksia ja ehdotuksia vois kysellä vaikka tuolta:Jnz kirjoitti:Naapurin papalla on tollanen 1.9D feliizia vm. 2000. Ihmetteli kun vesi tulee kuskin jalkatilaan jostain. Tutkittiin asiaa eikä oikein löydetty vuotokohtaa. Epäili että tulisi tuulilasin välistä, mutta ei oikein mun mielestä natsannut. Verhoilumattokin oli kuiva jalkatilassa. Itse epäilin että vesi tulis jostain oven sisältä. Onko tiilerillä kokemuksia vastaavasta?
Skoda-forum
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Äitimuorin Felicia katsastettu eilen.
Suullinen huomautus tuli toisesta palaneesta rekisterivalon polttimosta, ei muuta maininnan arvoista.
Siltäpä tuo on tuntunutkin että katsastuskunnossa on siltään, ja muutenkin kunnossa.
Omassa vihreässä pakoputki tuntuu pörisevän, taidan antaa sen katketa niin näkee selvästi missä kohtaa vika on tuskin se pohjasta mitään hajottaa lähtiessään.
Suullinen huomautus tuli toisesta palaneesta rekisterivalon polttimosta, ei muuta maininnan arvoista.
Siltäpä tuo on tuntunutkin että katsastuskunnossa on siltään, ja muutenkin kunnossa.
Omassa vihreässä pakoputki tuntuu pörisevän, taidan antaa sen katketa niin näkee selvästi missä kohtaa vika on tuskin se pohjasta mitään hajottaa lähtiessään.
Pikku huoltoa omaan vihreään.
Vaihteistoöljyillä tuli 60tkm täyteen joten vaihtoon; VS200 ulos ja Castrol ATF dexron III tilalle.
Samalla sormenpään kokoisen reiän hitsaus pakoputkesta ja takapyöränlaakerien kiristys sekä rengaspaineiden ja alustan tarkastukset.
Puhaltimen moottorin rasvaus, tuppaa ykkösellä kitisemään joskus.
Vaihteistoöljyillä tuli 60tkm täyteen joten vaihtoon; VS200 ulos ja Castrol ATF dexron III tilalle.
Samalla sormenpään kokoisen reiän hitsaus pakoputkesta ja takapyöränlaakerien kiristys sekä rengaspaineiden ja alustan tarkastukset.
Puhaltimen moottorin rasvaus, tuppaa ykkösellä kitisemään joskus.
Akkuhan on toiminut lämmönsäätö venttiilinä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää, foorumilainen pappi kun omaansa kauppaili.
Auto joko tulee pojalle ajoon jahka hän saa ajokortin tai sitten yksi näistä rotteloista tulee myyntiin.
Tämä rivi siis löytyy pihasta, -96, -97, -98, -99:
Vasemmanpuoleinen on em. uusin tuttavuus, 295000 ajettu -96 ja tietysti 2+3 paku.
Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä vihreä -97.
Auto joko tulee pojalle ajoon jahka hän saa ajokortin tai sitten yksi näistä rotteloista tulee myyntiin.
Tämä rivi siis löytyy pihasta, -96, -97, -98, -99:
Vasemmanpuoleinen on em. uusin tuttavuus, 295000 ajettu -96 ja tietysti 2+3 paku.
Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä vihreä -97.
Oon kuullu sanottavan että saabismi on sairautta, mikähän tämä Skoda- fetissi sitten on ?
Omien kokemusten perusteella skoodat on olleet hyvin vähävikaisia, isompaa remppaa ei juuri ole ollut. Ei ole siis omakohtaisia kokemuksia vaan tutuilla on pari skoodaa, oiskohan nelivuotias octavia ja vähän vanhempi faabia.
Omien kokemusten perusteella skoodat on olleet hyvin vähävikaisia, isompaa remppaa ei juuri ole ollut. Ei ole siis omakohtaisia kokemuksia vaan tutuilla on pari skoodaa, oiskohan nelivuotias octavia ja vähän vanhempi faabia.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ööö et oo niiku apua hakenu tuohon ongelmaasi
En uskaltanu edellisessä viestissä kertoa että yks keulakolaroitu -99 diesel combi felicia on kans tulossa pihaan, kauniiden sanojenne rohkaisemana tuon tämänkin julki.saabismi on sairautta, mikähän tämä Skoda- fetissi sitten on ?
Siihen tarvitaan konepelti, syyläri ym. mitä löytyy varaosaromusta ... ans kattoo joutuuko ajan kans kasaamaan ihan liikennekelpoisen kulkineen.
Luultavasti ei, varaosiksi vaan...
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Ei se ole ongelma
Tuo on ammattitaitoa. (ja laskutaitoa tulot-menot= millä ajetaan)
Jos noin toimisin itsekin: ajaisin 90-luvun alun Toyota Corollalla
Jos osaa ja on hyvät tilat (ilmaiset) korjata niin voi ajaa vaikka Ladalla, tai vanhalla Saabilla.
Olisin varmaankin toista mieltä tästäkin, jos ainut korjauspaikka minullakin olisi kerrostalon parkkipaikka ja työkaluna Bilteman jakoavain.
Omaa= vuokrattua auton säilytys/ korjaustilaa, mahdollisuus työpaikan tilojen ja testerien käyttöön + 18 vuoden työkokemus monimerkkikorjaamoilla <-- kerrostaloissa asuville (Ei dealerille)
Tuo on ammattitaitoa. (ja laskutaitoa tulot-menot= millä ajetaan)
Jos noin toimisin itsekin: ajaisin 90-luvun alun Toyota Corollalla
Jos osaa ja on hyvät tilat (ilmaiset) korjata niin voi ajaa vaikka Ladalla, tai vanhalla Saabilla.
Olisin varmaankin toista mieltä tästäkin, jos ainut korjauspaikka minullakin olisi kerrostalon parkkipaikka ja työkaluna Bilteman jakoavain.
Omaa= vuokrattua auton säilytys/ korjaustilaa, mahdollisuus työpaikan tilojen ja testerien käyttöön + 18 vuoden työkokemus monimerkkikorjaamoilla <-- kerrostaloissa asuville (Ei dealerille)
No siihenhän riittää yksi kappale, kunhan kuski on tilanteen tasalla ja osaa vaihtaa kaistaa jatkuvasti.Fenton kirjoitti:Wuokilalla on Talpotteja kehä kolmosen ruuhkauttamiseksi asti
Ja ennenkuin joku herneilee, nii kerron että mullaki on ollu polpotteja alla, ihan mainioita käyttöautoja jos vähän pysyy työkalut kädessä
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Mieluummin hyvään kotiin kuin hunningolle... Oma kokemus tuosta Skodasta oli vain positiivinen. Yhtään kertaa ei tullut tunnetta "että tympäsee ajaa". Kuluneen vuoden aikana tuskin olisin halvemmalla ajanut. Yhteistä matkaa tuli noin 14 tuhatta?dealer kirjoitti:Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää, foorumilainen pappi kun omaansa kauppaili.Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä vihreä -97.
Olisipa joka autossa huoltokirja yhtä hyvin täytetty kuin tuossa minulla olleessa oli. Siitä olisi saanut vaikka hyvän päiväkirjan.
Onneksi auto jäi "lähipiiriin", pääsee aina kahtomaan silloin tällöin miten sokota jakselee
ONNEA NYT UUDELLE AUTOLLESI, TURVALLISIA JA ENNENKAIKKEA LÄMPIMIÄ KILOMETREJÄ!
Miksi ihmiset luopuvat aina parhaimmasta, taloudellisemmasta ja vähävikaisimmasta autostaan?Pappi kirjoitti:Mieluummin hyvään kotiin kuin hunningolle... Oma kokemus tuosta Skodasta oli vain positiivinen. Yhtään kertaa ei tullut tunnetta "että tympäsee ajaa". Kuluneen vuoden aikana tuskin olisin halvemmalla ajanut. Yhteistä matkaa tuli noin 14 tuhatta?dealer kirjoitti:Ettei pääsisi meiltä feliciat loppumaan ostin yhden lisää, foorumilainen pappi kun omaansa kauppaili.Hyvähän tuo oli ajaa
(ja tässä verrataan toisiin samanmoisiin, ei ässämersuun)
ja alustaltaan jämäkämpi kuin minun työmatka-ajossa pehmittämä vihreä -97.
Olisipa joka autossa huoltokirja yhtä hyvin täytetty kuin tuossa minulla olleessa oli. Siitä olisi saanut vaikka hyvän päiväkirjan.
Onneksi auto jäi "lähipiiriin", pääsee aina kahtomaan silloin tällöin miten sokota jakselee
ONNEA NYT UUDELLE AUTOLLESI, TURVALLISIA JA ENNENKAIKKEA LÄMPIMIÄ KILOMETREJÄ!
Olin tänään kyytimässä äitimuoria Ylivieskaan ja jouduin odottelemaan häntä muutaman tunnin. Päätin kuluttaa aikaa korjaamolla sinisen skodan parissa.
Elokuun öljynvaihdosta oli ajettu noin 7000 km joten huoltopuoleen ei tarvinnut kajota, öljyt kun on ollut tapana vaihtaa 10tkm välein.
Tarkistelin sentään moottoriöljyn määrän ja muut nestetasot, polttimot, rengaspaineet.
Sisävaloon vaihdoin 10w polttimon viisiwattisen tilalle.
Jonkinasteinen ei-asiaankuuluva levottomuus huonolla lumipinnalla oli havaittu ja tutkin alustan välykset.
Eipä siellä mitään löytynyt joten tarkastin aurauksen; 5 milliä.
Voi voi, siispä säätämään nollan paikkeille. Toivottavasti auttoi, nyt ei ollut sellaisia kelejä että olisi tuoreeltaan voinut päätellä jotain.
Takapään kolinaan löytyi syy iskarin yläpään mutterin löysyydestä.
Edellisen omistajan virhe, hänhän oli itse vaihtanut tähän iskarit ja jouset.
Toisaalta taisin jo kerran aiemmin kiristää samaa mutteria
Asentelin myös sisätilapistokkeen, joutilas lämmitin oli sopivasti olemassa.
Iltasella kävin kauppareissun samaisella Skodalla, marketista tullessa huomasin parkkipaikalla valkoisen Transporterin pelti pystyssä.
Vierellä oli vanha Mondeo poikittain käynnissä ja autojen välissä nainen ja mies keskustelemassa.
Nostelin tavarat autooni. Mies nousi Mondeoon ja lähti.
Muutamat ajoivat ohi katsellen ja kai miettien mitä ilmeisen pulassa oleva autoilija mahtaisi seuraavaksi tehdä.
Kävelin volkkarin luo ja kysyin naiselta jolla oli käynnistyskaapelit kädessä tarvitsisiko hän apua; kuulemma kyllä, virta autosta lopussa.
Mondeon mies oli neuvonut että kannattaa sitten sammuttaa auto josta antaa virtaa ja lähtenyt pois. Oli varmaankin kiire.
Minä ajoin skodan volkkarin viereen, avasin pellin, kytkin kaapelit ja odottelin hetken auto käynnissä.
Sitten käynnistin volkkarin, purin kaapelit irti ja annoin omistajalle, laitoin autojen pellit kiinni ja totesin että kannattaisi tarkistaa akku ja laturi ennen seuraavaa kauppareissua.
Rouva totesi että on hienoa kun löytyy vielä ihmisiä jotka haluavat ja joutavat auttamaan.
Olen ihan samaa mieltä ja jäi tietysti hyvä mieli minullekin.
Elokuun öljynvaihdosta oli ajettu noin 7000 km joten huoltopuoleen ei tarvinnut kajota, öljyt kun on ollut tapana vaihtaa 10tkm välein.
Tarkistelin sentään moottoriöljyn määrän ja muut nestetasot, polttimot, rengaspaineet.
Sisävaloon vaihdoin 10w polttimon viisiwattisen tilalle.
Jonkinasteinen ei-asiaankuuluva levottomuus huonolla lumipinnalla oli havaittu ja tutkin alustan välykset.
Eipä siellä mitään löytynyt joten tarkastin aurauksen; 5 milliä.
Voi voi, siispä säätämään nollan paikkeille. Toivottavasti auttoi, nyt ei ollut sellaisia kelejä että olisi tuoreeltaan voinut päätellä jotain.
Takapään kolinaan löytyi syy iskarin yläpään mutterin löysyydestä.
Edellisen omistajan virhe, hänhän oli itse vaihtanut tähän iskarit ja jouset.
Toisaalta taisin jo kerran aiemmin kiristää samaa mutteria
Asentelin myös sisätilapistokkeen, joutilas lämmitin oli sopivasti olemassa.
Iltasella kävin kauppareissun samaisella Skodalla, marketista tullessa huomasin parkkipaikalla valkoisen Transporterin pelti pystyssä.
Vierellä oli vanha Mondeo poikittain käynnissä ja autojen välissä nainen ja mies keskustelemassa.
Nostelin tavarat autooni. Mies nousi Mondeoon ja lähti.
Muutamat ajoivat ohi katsellen ja kai miettien mitä ilmeisen pulassa oleva autoilija mahtaisi seuraavaksi tehdä.
Kävelin volkkarin luo ja kysyin naiselta jolla oli käynnistyskaapelit kädessä tarvitsisiko hän apua; kuulemma kyllä, virta autosta lopussa.
Mondeon mies oli neuvonut että kannattaa sitten sammuttaa auto josta antaa virtaa ja lähtenyt pois. Oli varmaankin kiire.
Minä ajoin skodan volkkarin viereen, avasin pellin, kytkin kaapelit ja odottelin hetken auto käynnissä.
Sitten käynnistin volkkarin, purin kaapelit irti ja annoin omistajalle, laitoin autojen pellit kiinni ja totesin että kannattaisi tarkistaa akku ja laturi ennen seuraavaa kauppareissua.
Rouva totesi että on hienoa kun löytyy vielä ihmisiä jotka haluavat ja joutavat auttamaan.
Olen ihan samaa mieltä ja jäi tietysti hyvä mieli minullekin.
Juu niin...mäkin oon juotuna antaa virtaa hiukka isommalle kalustolle tässä 1kk:n sisään kun oon kurvannu rekkaparkkiin aamusella niin just kun saanu auton sammutettua on tultu kysyy saiskos virtaa kun webasto syöny akut tyhjäks oon kilttinä antanu virtaadealer kirjoitti:
Rouva totesi että on hienoa kun löytyy vielä ihmisiä jotka haluavat ja joutavat auttamaan.
Olen ihan samaa mieltä ja jäi tietysti hyvä mieli minullekin.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
WTF ??? Kaapeli oli naisella kuitenkin. Olisiko olleet mondeoon epäsopivalla liittimellä tai jännite 6 tai 24V mondeossa???dealer kirjoitti: Mies nousi Mondeoon ja lähti
No, tietääpä ettei mene konepelti pystyssä olevalle mondeokuskille tarjoamaan kaapeleita, mulla kun ne on tavallista mallia ja 12V sähköjärjestelmä.