Pakkaskokemuksia
Tänään elettiin jännittäviä aikoja, kun piti heittää kaveri lentokentälle aamulla. Mersussa on hehkut heikossa kunnossa niin että pitää jo 0-kelissä antaa hieman kaasua käynnistyksessä.
Eilen yritin vaihtaa uusia hehkuja pihalla, mutta tuloksena oli vain rikkinäinen bilteman jatkovarsi.
Aamulla mittari näytti -23 ja eikun starttaamaan autoa. 5 hehkutusta releen naksahtamiseen asti ja pyöritystä... ei mitään. Sama uudestaan, eikä vieläkään mitään eloa. Sen jälkeen muutamia hekutuksia ja pitkää starttia muutamaan otteeseen ja lopulta vanha sotaratsu tärähti käyntiin. Tuli melkoinen voittajafiilis.
Onneksi ei tarvitse lähteä pariin päivään autolla minnekään. On niin sydäntäriipaisevaa touhua vammaisen mersun käynnistäminen pakkasella.
Eilen yritin vaihtaa uusia hehkuja pihalla, mutta tuloksena oli vain rikkinäinen bilteman jatkovarsi.
Aamulla mittari näytti -23 ja eikun starttaamaan autoa. 5 hehkutusta releen naksahtamiseen asti ja pyöritystä... ei mitään. Sama uudestaan, eikä vieläkään mitään eloa. Sen jälkeen muutamia hekutuksia ja pitkää starttia muutamaan otteeseen ja lopulta vanha sotaratsu tärähti käyntiin. Tuli melkoinen voittajafiilis.
Onneksi ei tarvitse lähteä pariin päivään autolla minnekään. On niin sydäntäriipaisevaa touhua vammaisen mersun käynnistäminen pakkasella.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Just äsken vein konevuokraamoon Hondan generaattorin, kun kolleekan Passatti jäi eilen parkkipaikalle. 2 tuntia oli Passatti Hondan jatkona ja hyvin käynnistyi. Tuollainen sähkövepasto on näppärä peli:
http://www.honda.brandt.fi/power/mallisto.php?m=31&l=11
http://www.honda.brandt.fi/power/mallisto.php?m=31&l=11
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tutkiskelin tuon oman auton akkua tänään, niin ei mikään ihme että rupee olemaan finaalissa. Akku on merkkiä Genolite ja on ostettu tammikuussa -03.. Pitkään on kehannu toimia..ArPi kirjoitti:Mulle kävi sama homma eilen.. No minä laiton vielä tunniks lämpöön ja laturiin. sitten lähti hyvin.antti86 kirjoitti:auto roikannokassa 2h minkä pystyy lämmittämään.väänsin virta-avaimesta ja tulikin "starttaa nastamuumio" efektin sijaan "vou-vou" akku tyhjä. no nyt on uus akku pitäís kohta varmaan lähtee asentaan se et pääsee liikenteeseen.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Oma orggis mersun akku vuoden 2001 alusta, eli 6 vuotta tulee ikää kaverille ilman ongelmia. kopkop..(koputtää päätä)ArPi kirjoitti:Tutkiskelin tuon oman auton akkua tänään, niin ei mikään ihme että rupee olemaan finaalissa. Akku on merkkiä Genolite ja on ostettu tammikuussa -03.. Pitkään on kehannu toimia..ArPi kirjoitti:Mulle kävi sama homma eilen.. No minä laiton vielä tunniks lämpöön ja laturiin. sitten lähti hyvin.antti86 kirjoitti:auto roikannokassa 2h minkä pystyy lämmittämään.väänsin virta-avaimesta ja tulikin "starttaa nastamuumio" efektin sijaan "vou-vou" akku tyhjä. no nyt on uus akku pitäís kohta varmaan lähtee asentaan se et pääsee liikenteeseen.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
QuulQaas...enot
toyota carinaII vm 88 hyrähti tänä aamuna (täällä päin -26) ensi nykäsyllä käyntiin...roikka ei toimi...ja hyrisi kivasti yskimättä koko lasien skrapailun ajan ja koko työmatkan . Kyllä vanha lady rulettaa!!
Vaan töistä kotiin...itki jo tyttö...tai oikeesti lievästi sauhutti...ei muuta kuin nesteiden lisäys ja matka jatkui...käry kaikkosi nopeasti ja rakkaus (kun sais jo vihdoin niitä rakkaus-hymiöitä kehiin...niin heti laittaisin) vanhaa tojotaa kohtaan vaan syveni. Naapurin honda crv 06 hyytyi aamulla eikä lähtenyt...
..ei niin että mitenkään nauttisin vahingonilosta...
toyota carinaII vm 88 hyrähti tänä aamuna (täällä päin -26) ensi nykäsyllä käyntiin...roikka ei toimi...ja hyrisi kivasti yskimättä koko lasien skrapailun ajan ja koko työmatkan . Kyllä vanha lady rulettaa!!
Vaan töistä kotiin...itki jo tyttö...tai oikeesti lievästi sauhutti...ei muuta kuin nesteiden lisäys ja matka jatkui...käry kaikkosi nopeasti ja rakkaus (kun sais jo vihdoin niitä rakkaus-hymiöitä kehiin...niin heti laittaisin) vanhaa tojotaa kohtaan vaan syveni. Naapurin honda crv 06 hyytyi aamulla eikä lähtenyt...
..ei niin että mitenkään nauttisin vahingonilosta...
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Nahkahanskat ja siihen päälle paksut lapaset niin kyllä tarkeneeKannastaisko laittaa kahvanlämmitimet?
Saisivatten vaan kehitellä semmosen vaihteiston joka ei jäädy! Kuuluu niin hirviää rutinaa ja pauketta että hirvittää, ja kun vaihtaa pienemmälle ylämäessä niin polkimet pyörähtääki tyhjää Penkinlämmittimenä toimii vanaha baskeri perseen alla
No onneks toi oma volokkari on lämmin ja lähti viime yönä ihmeen kaupalla käyntiin -36 asteen pakkasesta iliman lämmitystä, no akku taitaa kyllä olla aika heikossa hapessa ei ainakaan pyöritä häävisti kutosta näillä keleillä.Jokke79 kirjoitti:"Volkkari on hyvä talviauto. Turvavöitä ei tartte, penkkiin jäätyy kiinni."
No, kun noista japseistakin tässä on puhuttu...anopin -97 almera 1,6 seisoi mennäyön ja tämän päivän pihassa. Pakkasta 22-28 astetta. Äsken kävin sitä käynnistelemässä. Ei mitään lämmityksiä, eikä tietoa siitä, miten pitäisi kaasun kanssa pelata näillä keleillä. Istuin kylmästi nisukkaan ja väänsin avaimen starttiasentoon. Käsittämättömän hidasta vouvausta, ja olin varma että näin ei lähde. Sitten käytin mersun kaasarikone-tyyliin kaasun pohjassa ja katso: tulille samantien. Jäi nätisti pyörimään puoltatoistatuhatta kierrosta.
Tdi-koneeseen tottunutta hämmästytti enempi se, että lämppärin suuttimista alkoi tulla haaleaa ilmaa jo noin kilsan ajon jälkeen, eikä auto käynyt paikallaan pihalla kuin sen hetken mitä krapaamiseen aikaa menee.
Tdi-koneeseen tottunutta hämmästytti enempi se, että lämppärin suuttimista alkoi tulla haaleaa ilmaa jo noin kilsan ajon jälkeen, eikä auto käynyt paikallaan pihalla kuin sen hetken mitä krapaamiseen aikaa menee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tänään 530D masterilla käyntiin ja ajelin 300km -29-37asteen pakkasessa keskellä ei mitään
Uskotteko jos sanon, että kävi mielessä semmonenki asia, jotta mitähän jos tämä hyytyy tänne
Noh jokatapauksessa bemari toi perille ja sisällä oli kyllä t-paitakelit, kiitos webaston
Uskotteko jos sanon, että kävi mielessä semmonenki asia, jotta mitähän jos tämä hyytyy tänne
Noh jokatapauksessa bemari toi perille ja sisällä oli kyllä t-paitakelit, kiitos webaston
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mites ilman webastoa??Jube kirjoitti:Tänään 530D masterilla käyntiin ja ajelin 300km -29-37asteen pakkasessa keskellä ei mitään
Uskotteko jos sanon, että kävi mielessä semmonenki asia, jotta mitähän jos tämä hyytyy tänne
Noh jokatapauksessa bemari toi perille ja sisällä oli kyllä t-paitakelit, kiitos webaston
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
..
Hyvin tuntuu tarkenevan w123:ssa, kunhan vain saa sen lämpimäksi sisältä, huokuu pinnat kylmää yllättävän kauan... Sitten kun saa lämpimäksi, niin tarkenee vaikka T-paitasillaan ajella -35 pakkasessa ilman webastoa
Keulaan ei ole tullut laitettua mitään pahvia, kun on tuulihaka poikki eikä viitsi pakkasessa ruveta millään koukuilla ronkkimaan peltiä auki. Silti lämmöt pysyy pikkusen 80:n päällä.. Polttoaine suodatinkin jäi vaihtamatta viimesyksynä
Keulaan ei ole tullut laitettua mitään pahvia, kun on tuulihaka poikki eikä viitsi pakkasessa ruveta millään koukuilla ronkkimaan peltiä auki. Silti lämmöt pysyy pikkusen 80:n päällä.. Polttoaine suodatinkin jäi vaihtamatta viimesyksynä
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Nyt on kokeiltu uudella akulla käynnistystä. Auto oli tunnin roikassa, ois kyllä ollut pitempääkin, mutta jätin kämpän avaimet sisälle kun lähdin laittamaan lämpötolppaan lisää aikaa. Niinpä hakemaan emännältä avaimia. Nyt tunnustas, että on liikaakin virtaa, kun eka starttauksella ei startti kerenny mukaan vaan pyöräytti tyhjää, mutta toisella lähti hyvin tulille.
Sitten kun lähdin ajelemaan niin näinpä hinaus-auton lavalla väyrysen, mikä ei sinällään mikään huvittava näky oo, mutta kun liikenne valoista nytkähti hinaus-auto liikkeelle, niin väykyssä meni varashälytin päälle. Valot vilkku ja sireeni soi. Kuski vaan ajo pokkana kylän läpi huutava väykky kyydissä. Tais tulla väykyllä kiire huoltoon, kun oikein vilkkuvalot ja sireeni päällä meni.
Sitten kun lähdin ajelemaan niin näinpä hinaus-auton lavalla väyrysen, mikä ei sinällään mikään huvittava näky oo, mutta kun liikenne valoista nytkähti hinaus-auto liikkeelle, niin väykyssä meni varashälytin päälle. Valot vilkku ja sireeni soi. Kuski vaan ajo pokkana kylän läpi huutava väykky kyydissä. Tais tulla väykyllä kiire huoltoon, kun oikein vilkkuvalot ja sireeni päällä meni.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
..... ...
ihan turhaan eilen hehkutin vanhan lady-toyotani puolesta ...
tänään lähes jäätiin Turun motarille, kun kone taas savutti ja kärytti...
...sain ajettua rohkeasti auton ylikuumenneine moottoreineen lähimmälle pankkiautomaatille..ajatuksena että kärytköön siinä, jatkan taksilla töihin.
Vaan kun pankkiautomaattikaan ei toiminut...tai siis pankkikorttini. En saanut ulos sen enempää bussirahaa kuin taksirahaakaan...
Vaan...hätä ei lue lakia...
..astelipa samaiselle automaatille kaupungin teknisen viraston haalareissa ihqu huoltomies. Vaikka yleensä olenkin niin ujo ja hiljainen niin nyt päätin rohkaista mieleni ja kysäistä kyytiapua...
Ja sain kyydin komiassa seurassa suoraan työpaikkani pääovelle! Palkaksi sai ihqu kuski pusun poskelle...olimme molemmat tyytyväisiä ! Tai ehkä ois voinut kysyä puhelinnumeroa, jos ei olis ollut onnesta niin soikeana....että ihan aivotoiminta ehtyi hetkeksi.
Mut...se ihan oikea huoli on edelleen siellä parkissa ... apua on kenties tulossa laina-auton muodossa jo tänä iltana, mutta carinaII joutuu ihan yksin värjöttelemään vieraalla parkkiksella ainakin huomiseen iltapäivään...Ja sitten ne murheet vasta alkavatkin...
Mut...enpäs ollut mukana liukastelemassa peltikolareissa tänään!
Huomenissa kertoilen varmaankin kuinka peugeot 405 vm 96 tai jotain sinne päin...käynnistyi aamusella
ihan turhaan eilen hehkutin vanhan lady-toyotani puolesta ...
tänään lähes jäätiin Turun motarille, kun kone taas savutti ja kärytti...
...sain ajettua rohkeasti auton ylikuumenneine moottoreineen lähimmälle pankkiautomaatille..ajatuksena että kärytköön siinä, jatkan taksilla töihin.
Vaan kun pankkiautomaattikaan ei toiminut...tai siis pankkikorttini. En saanut ulos sen enempää bussirahaa kuin taksirahaakaan...
Vaan...hätä ei lue lakia...
..astelipa samaiselle automaatille kaupungin teknisen viraston haalareissa ihqu huoltomies. Vaikka yleensä olenkin niin ujo ja hiljainen niin nyt päätin rohkaista mieleni ja kysäistä kyytiapua...
Ja sain kyydin komiassa seurassa suoraan työpaikkani pääovelle! Palkaksi sai ihqu kuski pusun poskelle...olimme molemmat tyytyväisiä ! Tai ehkä ois voinut kysyä puhelinnumeroa, jos ei olis ollut onnesta niin soikeana....että ihan aivotoiminta ehtyi hetkeksi.
Mut...se ihan oikea huoli on edelleen siellä parkissa ... apua on kenties tulossa laina-auton muodossa jo tänä iltana, mutta carinaII joutuu ihan yksin värjöttelemään vieraalla parkkiksella ainakin huomiseen iltapäivään...Ja sitten ne murheet vasta alkavatkin...
Mut...enpäs ollut mukana liukastelemassa peltikolareissa tänään!
Huomenissa kertoilen varmaankin kuinka peugeot 405 vm 96 tai jotain sinne päin...käynnistyi aamusella
Viimeksi muokannut revontuletar, 08.2.2007 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
...hei...älä kysy noin vaikeita...mä vaan ajan sillä ...
...ei vaan kyllä mä pari kertaa oon avannut konepellinkin näiden yhteisten 18:n vuoden aikana...
...mut ei se taas mitään kerro siitä, ettäkö mistään mitään tajuaisin
Joo...jäähdytysnesteet puskee/puski pihalle...jotain lievää vaivaa oli viime kesänä...joka sit äityi nyt kovilla pakkasilla... kai...
arvelee tää
...ei vaan kyllä mä pari kertaa oon avannut konepellinkin näiden yhteisten 18:n vuoden aikana...
...mut ei se taas mitään kerro siitä, ettäkö mistään mitään tajuaisin
Joo...jäähdytysnesteet puskee/puski pihalle...jotain lievää vaivaa oli viime kesänä...joka sit äityi nyt kovilla pakkasilla... kai...
arvelee tää
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
eipä lähtenyt mazdakaan käyntii... (ei kyllä tosin ollu roikassa)..noh. 1/2 tuntia roikassa ja laturissa, sillä välin käytiin hakemaan kaverin kanssa vianorilta starttipilottia johan rupes lyyti kirjottamaan..
(jokohan tuota nyt muistas laittaa jo se imuilmanlämmitysputken paikalleen niin ei jäätäs tuota karburaattoria).
(jokohan tuota nyt muistas laittaa jo se imuilmanlämmitysputken paikalleen niin ei jäätäs tuota karburaattoria).
BMW E31 V12
Aamulla näytti -31 mittari kun kävelin katokseen käynnistämään 200D:tä.Auto oli ollut lämmityksessä jonkun vajaan tunnin ja toiveikkain mielin aloin hehkuttelemaan. Aikani hehkuteltua käänsin avaimesta ja kone pyöri iloisesti...pari sekuntia jonka jälkeen startti hyytyi Toinen pikainen epätoivoinen yritys paljasti akun olevan yksinkertaisesti tyhjä Muutaman päivän katoksessa seisominen näköjään kyllästyttää 200D:tä.
No pieni epätoivo jo valtasi mielen, tärkeä meno oli reilun tunnin päästä ja auto oli saatava käyntiin. Tiedossa oli ettei lohkolämppärillä lämpene tarpeeksi kun akussa vähän virtaa. Akkulaturillakaan ei tunnissa akkua taiota täyteen
No eikun vaan sisätilan lämppäri akun viereen sitä lämmittämään ja akku lataukseen, virtaa akku ei aluksi ottanut juurikaan vastaan mutta toivoin että kun hieman lämpenee niin alkaa jotain tapahtumaan.No,sitten ongelmana moottori,jotenkin se olisi saatava lämpöiseksi.Lohkolämppäri ei tee kesää tässä pakkasessa,ja kun virtaakaan ei ole paljoa käytettävissä olisi kone saatava ihan lämpöiseksi. Eikun sisälle ja vedenkeittimellä lämmittämään kuumaa vettä Aluksi hieman haaleampaa ettei -31 asteinen rauta säikähdä ja sitten pikkuhiljaa kiehuvalla vedellä lämmitystä Imusarja ja suuttimien juureen kippailin varmaan puolen tunnin ajan pikkuhiljaa kuumaa vettä ja sitten loppuu aika
Laturi irti akusta ja eikun kabiiniin starttaamaan.Hehkuttaa ei uskaltanut kuin lyhyesti että jäisi edes hieman virtaa starttaukseen.Avaimesta kääntö ja mersu lähti tulille heti,aivan kuin kesällä olisi startannut
Idea kuumasta vedestähän muistui tuolta jostain topikista mieleen ja epätoivoisena sitä oli kokeiltava.Ja sehän toimi
No pieni epätoivo jo valtasi mielen, tärkeä meno oli reilun tunnin päästä ja auto oli saatava käyntiin. Tiedossa oli ettei lohkolämppärillä lämpene tarpeeksi kun akussa vähän virtaa. Akkulaturillakaan ei tunnissa akkua taiota täyteen
No eikun vaan sisätilan lämppäri akun viereen sitä lämmittämään ja akku lataukseen, virtaa akku ei aluksi ottanut juurikaan vastaan mutta toivoin että kun hieman lämpenee niin alkaa jotain tapahtumaan.No,sitten ongelmana moottori,jotenkin se olisi saatava lämpöiseksi.Lohkolämppäri ei tee kesää tässä pakkasessa,ja kun virtaakaan ei ole paljoa käytettävissä olisi kone saatava ihan lämpöiseksi. Eikun sisälle ja vedenkeittimellä lämmittämään kuumaa vettä Aluksi hieman haaleampaa ettei -31 asteinen rauta säikähdä ja sitten pikkuhiljaa kiehuvalla vedellä lämmitystä Imusarja ja suuttimien juureen kippailin varmaan puolen tunnin ajan pikkuhiljaa kuumaa vettä ja sitten loppuu aika
Laturi irti akusta ja eikun kabiiniin starttaamaan.Hehkuttaa ei uskaltanut kuin lyhyesti että jäisi edes hieman virtaa starttaukseen.Avaimesta kääntö ja mersu lähti tulille heti,aivan kuin kesällä olisi startannut
Idea kuumasta vedestähän muistui tuolta jostain topikista mieleen ja epätoivoisena sitä oli kokeiltava.Ja sehän toimi
Tällä viikolla koin ensimmäistä kertaa ääninäytteen nopeusmittarin vaijerista pakkasella. Kun talviauto W123 250 tuli nyt otettua arkikäyttöön, enpä tuolla ole aiemmin tainnut ihan oikeilla pakkasilla ajaa.
Ääni oli matalampi kuin olisin odottanut, oikein hyvä töötti-imitaatio. Miltä mahtoi kuulostaa ulospäin... pillit soiden kohti päiväkotia. Sireeni rätkähti päälle noin 60 km/h:ssa, muutaman kilometrin jaksoi vollottaa ja sitten jo tokeni. Sama toistui sitten seuraavana aamuna.
Kun oli tarpeeksi taas pakkasta, innostuin yhtenä iltana tutkimaan saman auton klassista ongelmapesää, Solex 4A1 -kaasaria. Välillä vähän v*tuttanut kun auto ei kylmänä kerta kaikkiaan pysy tyhjäkäynnillä. Voitelin ja vemppasin niveliä, sitten tuli mieleen tarkistaa onko ruuvit kireellä. Ei olleet. Joka ikinen ruuvi, mitä kaasuttimessa oli näkösällä, oli löysällä. Kiristelin ne sitten ja kah, tyhjäkäynti on jo paljon parempi. Niin sitä yrittää tumpeloida mutta tuleekin huoltaneeksi samalla.
Ääni oli matalampi kuin olisin odottanut, oikein hyvä töötti-imitaatio. Miltä mahtoi kuulostaa ulospäin... pillit soiden kohti päiväkotia. Sireeni rätkähti päälle noin 60 km/h:ssa, muutaman kilometrin jaksoi vollottaa ja sitten jo tokeni. Sama toistui sitten seuraavana aamuna.
Kun oli tarpeeksi taas pakkasta, innostuin yhtenä iltana tutkimaan saman auton klassista ongelmapesää, Solex 4A1 -kaasaria. Välillä vähän v*tuttanut kun auto ei kylmänä kerta kaikkiaan pysy tyhjäkäynnillä. Voitelin ja vemppasin niveliä, sitten tuli mieleen tarkistaa onko ruuvit kireellä. Ei olleet. Joka ikinen ruuvi, mitä kaasuttimessa oli näkösällä, oli löysällä. Kiristelin ne sitten ja kah, tyhjäkäynti on jo paljon parempi. Niin sitä yrittää tumpeloida mutta tuleekin huoltaneeksi samalla.
Tää on ihan kohta valmis.
UPitaas tämäkin.
Kesällähän kävi niin, että farkku imaisi akun tyhjäksi. Mäkistartilla tulille ja sitten ajeltiinkin koko kesä ja syksy hyvillä mielin. Tähän asti on kaikki pelannut mainiosti, vaan tulipa lauantaina käytyä pari kertaa kaupoilla, so. pakkasta pirusti ja muutama kylmäkäynnistys ja pätkäajoa.
Tänä aamuna auto olisi siis melkein lähtenyt. Roikassa ollessa pitää aina sahata enempi ja niin tänäänkin. Ja kuvioon kuuluu että sitä päästää avaimesta irti sekunnin murto-osaa liian aikaisin... uusintastartilla tuloksena olikin sitten enää örinää. Kaapelisulkeisiksi meni, pitää laittaa akku latautumaan kotvan kuluttua oikein.
Kesällähän kävi niin, että farkku imaisi akun tyhjäksi. Mäkistartilla tulille ja sitten ajeltiinkin koko kesä ja syksy hyvillä mielin. Tähän asti on kaikki pelannut mainiosti, vaan tulipa lauantaina käytyä pari kertaa kaupoilla, so. pakkasta pirusti ja muutama kylmäkäynnistys ja pätkäajoa.
Tänä aamuna auto olisi siis melkein lähtenyt. Roikassa ollessa pitää aina sahata enempi ja niin tänäänkin. Ja kuvioon kuuluu että sitä päästää avaimesta irti sekunnin murto-osaa liian aikaisin... uusintastartilla tuloksena olikin sitten enää örinää. Kaapelisulkeisiksi meni, pitää laittaa akku latautumaan kotvan kuluttua oikein.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Kiinan mänkijän tänään tempasin käyntiin ekan kerran sitten pakkasten alun. Akku oli tyhjentynyt-> ei muuta kun hihnan varteen ja ryyppy päälle toisella käyntiin oltiin ilosta poikaa ja pienen lämmittelyn jälkeen ei muuta ku hanat auki ja saimaalle polettamaan Hupia oli. pakkasta ei oo kun 16 astetta ja lunta tulloo.