Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!
No pahus. Joko säksätin käy, kohtahan on iltapäivä?
JuMun oma kellariterapiaprojekti on seisahtunut joksikin aikaa. Öljyrenkaita en tahdo saada puijattua pyttyihin sisälle, ei sitten millään.
Varta vasten tätä tarkoitusta varten lainatusta männänrengaspuristimestakaan ei nyt ole apua.
Hirveästi voimaakaan ei noihin brassirinkuloihin uskalla käyttää, on noita joskus keritty hajottamaankin kun on kiirusta pitänyt.
On HaaFauEmmän pahnapuhaltimessa kuutioita riittävästi kansanvaunun livakkaan liikuttamiseen, itselle tulee vain Mahlen 90,5mm halkaisijalla olevat pytyt ja vakioiskuinen vastapainokampi.
JuMun oma kellariterapiaprojekti on seisahtunut joksikin aikaa. Öljyrenkaita en tahdo saada puijattua pyttyihin sisälle, ei sitten millään.
Varta vasten tätä tarkoitusta varten lainatusta männänrengaspuristimestakaan ei nyt ole apua.
Hirveästi voimaakaan ei noihin brassirinkuloihin uskalla käyttää, on noita joskus keritty hajottamaankin kun on kiirusta pitänyt.
On HaaFauEmmän pahnapuhaltimessa kuutioita riittävästi kansanvaunun livakkaan liikuttamiseen, itselle tulee vain Mahlen 90,5mm halkaisijalla olevat pytyt ja vakioiskuinen vastapainokampi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No ok. Oliskohan pitäny antaa auton seistä ladossa ja muistella aikoja kun tämä oli vielä hieno? Aika lohduttomaan kuntoon on auto päässyt 13 vuoden seisonnan aikana. Mutta peräännytä ei, tässä niitä luvattuja kuvia:
Puomi kiinni
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise104.jpg
Susuki kiinni volskiin :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise105.jpg
Sivukuvaa, päälle kaatunut halkopino on tehnyt rutun takalokariin, rupiakin on ilmestynyt :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise106.jpg
Konstailemattonman äijä ja paskainen konehuone. Kromit on joutavia, niitä saa irrotella muutaman kilometrin välein kun kone räjähtää
Ulkonäöstä huolimatta potkii mukavasti:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise107.jpg
Sisusta on räjähtänyt ja paskassa, huomaa Formuling :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise109.jpg
Oho, mitä löyty?
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise110.jpg
Takaa. Konepeitossa on ruttuja ulospäin, hihnoja katkeilee kuin leipää. Kone ryntää "melko" rivakasti?
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise111.jpg
Keula:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise112.jpg
Ajan hammas on tehnyt tosiaan tehtävänsä. Jarruja ei ole käsijarrua lukuun ottamatta ensinkään, siihen kaikki muu lysti päälle. katotaan nyt onko tästä enää muualle kuin pellolle? Mukava peli tosin varmasti sielläkin.
Ei tuo nyt ihan toivoton kuusneloseks ole, taitaa ne tehä vielä huonommistakin autoja...
Katotaan piisaako virta ja aika leimata.
Ps. Alla on sitten vara-seka -rengastus. Puolet kumeista oli pykinyt puhki. Normaalisti alla on takana 8" peltivanteet, etuset suunnilleen tuollaiset.
Kuvaan lisää kun ennätän.
Puomi kiinni
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise104.jpg
Susuki kiinni volskiin :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise105.jpg
Sivukuvaa, päälle kaatunut halkopino on tehnyt rutun takalokariin, rupiakin on ilmestynyt :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise106.jpg
Konstailemattonman äijä ja paskainen konehuone. Kromit on joutavia, niitä saa irrotella muutaman kilometrin välein kun kone räjähtää
Ulkonäöstä huolimatta potkii mukavasti:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise107.jpg
Sisusta on räjähtänyt ja paskassa, huomaa Formuling :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise109.jpg
Oho, mitä löyty?
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise110.jpg
Takaa. Konepeitossa on ruttuja ulospäin, hihnoja katkeilee kuin leipää. Kone ryntää "melko" rivakasti?
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise111.jpg
Keula:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise112.jpg
Ajan hammas on tehnyt tosiaan tehtävänsä. Jarruja ei ole käsijarrua lukuun ottamatta ensinkään, siihen kaikki muu lysti päälle. katotaan nyt onko tästä enää muualle kuin pellolle? Mukava peli tosin varmasti sielläkin.
Ei tuo nyt ihan toivoton kuusneloseks ole, taitaa ne tehä vielä huonommistakin autoja...
Katotaan piisaako virta ja aika leimata.
Ps. Alla on sitten vara-seka -rengastus. Puolet kumeista oli pykinyt puhki. Normaalisti alla on takana 8" peltivanteet, etuset suunnilleen tuollaiset.
Kuvaan lisää kun ennätän.
Onkin tuo rekkari osuva, eikös sama auto ollutkin "alustana" jossain Princen tms videolla?
Nätti kremahan siinä on. Pitempää ikää virivirikoneelle saat kun laitat sen konehuoneesta puuttuvan pikku peltilipareen paikoilleen.
Nätti kremahan siinä on. Pitempää ikää virivirikoneelle saat kun laitat sen konehuoneesta puuttuvan pikku peltilipareen paikoilleen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei oo ollu tämä auto muilla kun hetero-videoilla, ei jopa niilläkään.JuMu S kirjoitti:Onkin tuo rekkari osuva, eikös sama auto ollutkin "alustana" jossain Princen tms videolla?
Nätti kremahan siinä on. Pitempää ikää virivirikoneelle saat kun laitat sen konehuoneesta puuttuvan pikku peltilipareen paikoilleen.
Puhallinkopissa ei ole ollut tuon enempää peltejä koskaan, eikä ole mistä laittaakaan. Taitaa olla tyttöjä varten se koneen takapään pellitys, jos sitä meinaat? Kestää se sen minkä tarvitsee, eli noin 5tkm.
Nyt on muuten paikallaan oma pensapumppukin, kun sähköpumppu karkuutti savunsa. Kuvaan öljynkiertoa/ jäähdytystä kun ennätän, sehän on erittäin tärkeä jäähdyttäjä näissä pehkunpuhaltimissa. Ei maha ihan heti tulla toista samanlaista öljynkiertoa vastaan...
Pitää yrittää huomenna keretä ostamaan akku ja tuupata pahka talliin jatkotutkimuksia varten. Olkatapit pitää takuulla kiristää, suorittaa arkeologiset kaivaukset jarrurummuissa (uusia sylinterit) katella palaako valot ja jättää pakokaasutesti ottamatta nauraen p*skaista naurua.stanger kirjoitti:no vaan kopsakassa kunnossahan tuo kuvista päätellen näkyy olevan
Ei muutakuin hieman "remontinkorjausta" ja lakki kourassa leimalle.
Sittehän sitä joutaa myydä vaikka ässän mulle kun on paiseessa leima....
Kaapo myy ässänsä - se aikoo kuulemma ruveta "harrastamaan" mersuja.
Vormulinki se olla pitää! Samaten 197/70 x 14 tuning-pallot. Toinen satsi -niillä leveämmillä vanteilla- on 235/60 x 14. Mahtaa nykyään löytyä renkaita?Boss kirjoitti:Herkku, varsinkin se valkoinen formulinkura kruunaa kabiinin.
Oliko entisaikoina erikoiskilvet tarjouksessa?
Ajatko suoraan leimalle kun jyrähtää käymään
Ei maha olla tämä rottelo ihan muutamaan aikaan konttorilla, ei sinne viitsi tahallaan turistina mennä.
Alotetaan nyt ensin siitä tärkeimmästä eli pesusta. Loppu onkin sitten julistamista ja kosmetiikkaa.
Ainakin Euromaster myy Cooper Cobra -renkaita. Löytyy kuulemma kokoja laidasta laitaan. Muilta EM:n edustamilta valmistajilta ei löytynyt esim. W123:n vakiokokoisia takarenkaita (255/55R15). Onpa vielä hyvännäköisetkin renkaat vanhemman luokan kuumakeppiin (hot rod, suom.huom.): liksautapa tätä235/60 x 14. Mahtaa nykyään löytyä renkaita?
Polkaisepas kiltisti gubbevankkuri kammesta käyntiin ja pöräytä videota näytille. Eihän se nyt riitä jos sanot että se laulaa hieanosti, kyllä se pitää omin jaloin kokea täälläkin päässä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ei tipu puskuri, se on rautaa. Sen takana on myös veistetty kakkosnelonen tukena, näkyy vähän huonosti.J.T.S kirjoitti:Eikä edes pudonna puskuri.
Hienossa kunnossahan tuo on, ei muuta kun leima kuntoon ja paanalle. (Tosin, raahtiiko tuolla ajaa. )
Raaskiiko ajaa? Siihen tuo rottelo on luotu - ajamiseen. Ei nämä nykyromut suttaa kaasulla, pakko ajaa 60-luvun autoilla. No joku tiiseli saattaa sutatakin, minuutin viiveellä...
Ja ensimmäisenä oli kiellettävä autoon koskeminen ja astinlaudoilla riekkuminen.HVÄMMÄ kirjoitti:Kyllä oli kuusivuotiaan tyttösen naama näkemisen arvoinen kun päiväkodista kotiuduttiin ... "Äiti onko tuo ihan oikeesti meijän?"
Asiaan: aiemmin uhkailin ottaa kuvia öljynkierosta ja -jäähdytyksestä. Tässä niitä nyt on:
Öljy tulee kajuutan läpi kohti keulaa:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... tys003.jpg
Keulassa öljy menee kennolle, josta saadaan lämmintä komentosillalle:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... tys001.jpg
Eeperikin on, mutta paiseessa ei tarkene vaikka siellä olisi kamina :
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... tys002.jpg
Pitää huomenna varmaan vähän raivailla ja siistiä "tavaratilaa", ei mahu muuten matkalaukut kyytiin.
Oli tosiaan LOISTAVA öljynjäähdytys! mutta heti herää kysymys: mitenkä tuolla nyt sitten silloin kun öljynjäähdytystä todella tarvitaan -> kesähelteellä mateluvauhdilla sukkuloitaessa, istutaanko paiseessa munasillaan ja hiotaan kuin saunassa
Itse toteutin jäähdytyksen asentamalla sinne laatikon syvennykseen molemminpuolin isot kennot ja HeavyDuty pumpulla suorattimenkautta kierto-> jäähtyy niin ettei tahdo saada öljynlämpöjä nousemaan edes 60ast. vaikka kuinka survoo
Itse toteutin jäähdytyksen asentamalla sinne laatikon syvennykseen molemminpuolin isot kennot ja HeavyDuty pumpulla suorattimenkautta kierto-> jäähtyy niin ettei tahdo saada öljynlämpöjä nousemaan edes 60ast. vaikka kuinka survoo
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Hönkä piisaa kun käytetään öljyjä jotka on tarkoitettu_puhallinjäähdytteiseen_ moottoriin. Mobilin rallivormulat on näille pannuille kirosana. 20W50 on minimi, mieluummin W30. Synteettiset tulee sitäpaitsi jokaisesta rakosesta pihalle, ne kuumuu niin paljon näissä pannuissa. Purkki STP:tä ei tee pahaa sekään.Mika.T kirjoitti: No tuo öljynjäähdytys toteutus on ainakin toimiva.
Jos koneen öljypumpussa riittä hönkä kierrättämään tervoja edessä saakka.
Varmaankin hillitsee aika hyvin mosan lämmön nousua.
Ikkunat auki... Takapenkin alta napatussa kuvassa näkyy rassi, joka menee venttiiliin, jolla suljetaan öljynkierto jos paine alkaa laskemaan tai hiki iskee otsaan. Sitten on käytössä koneen oma öljynjäähdytin ja lisäjäähdytin.piippu kirjoitti:Oli tosiaan LOISTAVA öljynjäähdytys! mutta heti herää kysymys: mitenkä tuolla nyt sitten silloin kun öljynjäähdytystä todella tarvitaan -> kesähelteellä mateluvauhdilla sukkuloitaessa, istutaanko paiseessa munasillaan ja hiotaan kuin saunassa
Pakun vanteet ne on - saa laitettua vanteelle muitakin kokoja kuin 155x15 rälläkänlaikkoja. Skodan vanteet käy muuten volskiin myös - näihin uudempiin nelipulttisiin.MJF kirjoitti:Hyvällehän se näyttää Ei muuta kuin vähän jarrujen etsintää ja konttorille, kyllä tuolla kelpaa kurvata kylille
14" vanteita on vissiin ollut jossain pakussa alunperin?
Kävin tilaamassa kaikki jarruosat uusiksi mitä tarjolla on: kengät, sylinterit jne. Ens viikon tiistaina on hoitoaika paikallisella pajalla, kävi nimittäin arveluttamaan josko ne paskaantuu vaikka näpit jos ite alkaa tekemään. (Laiskottaa)
Akku on ostettu, katellaan jos tässä tänään vielä kerkeää hinkkaamaan konetta tulille. Voi olla ettei kerkiä, mutta onhan se aina olemassa se "manjaana" -vaihtoehtokin...
Pitäs käydä ostamassa pensaakin...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Hieno punainen pukama, kovaa ajoa vain, jarrut vaan hidastavat menoa. Mulla oli tommonen musta, mutta tyhmänä myin pois.HVM kirjoitti:Kaapo myy ässänsä - se aikoo kuulemma ruveta "harrastamaan" mersuja. :
Miten niin myymässä Ässää, ei siitä ole ollut missään mitään puhetta. En myy
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Jotta ostat satanelikympin sille niinkun kaveriksi - siitosoriksi? Jaajuu, ajattelin automaattisesti jotta daamille koittaa lähtö uuden auton tieltä.Kaapo kirjoitti:
Miten niin myymässä Ässää, ei siitä ole ollut missään mitään puhetta. En myy
Hyvä jos et myy.
Ps. Aika oo puupiä ollu jos oot volskin hävittäny - ei nuita enää puissa kasva. Vai möitkö sen vuonna 1685?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ei Daamille lähtöä tule, vaikka siitosori tulisikin... saa nähdä, sähköposti agentille Hampuriin on jo lähtenyt, saas nähdä mitä siellä on. Asialla ei ole kiirettä, mutta pitää näitä aina miettiä.HVM kirjoitti: Jotta ostat satanelikympin sille niinkun kaveriksi - siitosoriksi? Jaajuu, ajattelin automaattisesti jotta daamille koittaa lähtö uuden auton tieltä. Hyvä jos et myy.
Ps. Aika oo puupiä ollu jos oot volskin hävittäny - ei nuita enää puissa kasva. Vai möitkö sen vuonna 1685?
Juu, puupää olin ja Rättärin hukkaaminen veeduttaa ehkä vieläkin enemmän, niitä ei kasva senkään vertaa.
Vuosilukuarvaus osui aika tarkasti kohilleen jos käännät toisen numeron ympäri
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954