Chevy Tahoe, järkeä vaiko ei? Toyota on nyt alla :|

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

mese300 kirjoitti:
ThaBandit^ kirjoitti:Koneita on bensanakin, vissiin täälläpäin tunnetuin on se 7.3L V10 urpokiisseli... :P
eiköhän sielläkin pellin alla lymyä vaan V-8 kiisseli...ainakin nuo minun räjäytyskuvat huoltokirjasesta väittää sellaista(ainakin nuo uudemmat perustuu natikan tekniikkaan ja vanhat ovat suoraan lainattu natikasta)

Mutta itse aiheeseen... itsellä on kokemuksia tuosta Fordista ja sitten nykyisestä autosta niin itse pidin kuitenkin enemmän tuosta chevy suburbanista vaikka se ostohetkellä olikin 5vuotta vanhempi kuin se ford... fordissa on kone ja vaihteisto pirun kestäviä mutta niiden huoltohinnat täällä suomessa oli aikas korkeat verrattuna tuohon chevyyn
Kyllä tuolla freewayllä ajellessa huomasin jonkun Fordin konepellin kyljessä V10 lätkän, en tosin muista, oliko bensa vai diesel. Ei ollut kuitenkaan ihan kuorma-auton kokoluokkaa, vaan isomman puoleinen pickup :shock: Olisko lie ollut juurikin Excursion :?

Mites se muuten tuo Chevyn laatikon kestävyys, kun kuullut, että joutuisi yleensä n. 150 tkm:n jälkeen laatikkoremppaan. Onko näin? Nythän nuo, mitä kiikarissa on olleet, on aika uusia vähän ajettuja, mutta eihän sitä koskaan tiedä, kuinka pitkään sitä pitäisi :roll:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Osta paloauto :?

ULKOMAAT YLE LAUANTAI 24.11.2007

Kalifornian Malibussa maastopaloja
USA:ssa nopeasti leviävät maastopalot ovat tuhonneet kymmeniä koteja Kalifornian osavaltiossa. Uutistoimisto AFP:n mukaan 10 000 ihmistä on evakuoitu. Palot sijoittuvat rikkaiden asuttamalle Malibun alueelle. Niitä sammuttamassa on satoja palomiehiä, jotka eivät ole vielä saaneet niitä hallintaan. Palo sai alkunsa paikallista aikaa aamuyöllä. Kuiva maaperä ja kova tuuli nopeuttavat sen leviämistä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Onneksi en ole rikas, niin ei tartte pelätä rikkaiden asuinalueilla olevia paloja :lol: Tosin viikon päästä muutamme "lopulliseen" taloon ja siellä oli ne pahimmat palot muutama viikko takaperin. Yhdenkin kadun varrelta reilusti toistakymmentä taloa oli palanut... Oli aika karun näköistä, mutta silti kovin kummallista, kun saattoi olla yksi talo palanut perustuksia myöten ja vieressä molemmin puolin täysin vahingoittumattomat. Tuossa yksi esimerkki

Mutta asiaan. Tänään kävikin sitten jälleen kerran hullusti auton kanssa. Sattui olemaan Hertzillä paikan päällä 8 hengen mini-van ja kun oli vieläpä Toyota Sienna, jota olen jopa Toyotan liikkeessä käynyt ostoaikeissa katsomassa, niin otinkin sitten Expeditionin tilalle sen :shock: No, loppui ainakin tuo järjettömältä tuntuva polttoaineen kulutus, kun nyt pyöritään jossain 10-12 l/100 km välillä 17:n sijaan :roll: Laitetaanpa kuvakin jossain välissä, kunhan ehdin näppäämään...

Eli otetaanpa nyt hetken aikaa tuntumaa hiukan erilaiseen autoon. Tuo on tosin 19. joulukuuta asti ajossa, joten ehtii pitempäänkin "nauttimaan". Tahoe/Suburban täytyy vielä vakavissaan käydä koeajamassa liikkeestä tai parista, eli ei sitä vielä ole hyljätty :roll: Tosin Toyota tuntui äkkiseltään käteen paljon mukavammalta, koska on yllättävän paljon pirteämpi kuin Suburban. Moottorina Siennassa on 3,5 litrainen 266 HP V6, joka kyllä liikuttaa tuollaista autoa riittävän pirteästi 8) Ajomelu on myös pienempi kuin Chevyssä, eikä ole sellainen huojuva laiva. Jotta katsotaan nyt, mihin tässä vielä päädytään.. Vaihtoehtona siis edelleen myös se Honda :roll:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

veppe kirjoitti:Mites se muuten tuo Chevyn laatikon kestävyys, kun kuullut, että joutuisi yleensä n. 150 tkm:n jälkeen laatikkoremppaan. Onko näin? Nythän nuo, mitä kiikarissa on olleet, on aika uusia vähän ajettuja, mutta eihän sitä koskaan tiedä, kuinka pitkään sitä pitäisi :roll:
Kyllä se vaan ikävä kyllä paikkaansa pitää että laatikon joutuu pudottamaan auton alta pois noin 150-200 000mailin kohdilla, mutta ei kuitenkaan aina jos edelliset omistajat ovat muistaneet vaihdella öljyjä tarpeeksi usein ja osattu käyttää tätä Chevyn riemuvoitto loikkariaskia(loikkaria ei päälle alle 80km/h vauhdissa) mutta näissä chevyissä on kyllä sitten jo tietsikka pelissä ja jos aski toimii niin ylivaihteen ei pitäisi mennä päälle ollenkaan alle tuon 80km/h vauhdista... Itselläkin on tuosta Chevystä jo aikamoinen pinkka hyvin kalliita kuitteja...(mm.juuri tuo vaihteisto 2500e,jakolaatikko 1290e,kannet 1500e,turbo 750e ja polttoainelinjasto 250e)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

veppe kirjoitti:[
Kyllä tuolla freewayllä ajellessa huomasin jonkun Fordin konepellin kyljessä V10 lätkän, en tosin muista, oliko bensa vai diesel.
Fordilla, kuten Dodgellakin on bensakäyttöinen V10 tarjolla isoihin maastureihin ja lavapakuihin. Tai ainakin oli vielä joku vuosi sitten, nykytilanteesta en tiedä. Kummassakin tapauksessa kone on tehty jatkamalla V8-moottorin lohkoa yhdellä sylinteriparilla.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”