Hajun suparu ja nyt mersukin mukana

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Pappi kirjoitti:
haju kirjoitti:Jos päädyn omaan, niin silloin kyseeseen tulee 09-10 mallin Outbackit ja leasinginä uuskoppanen. Vanhempikorinen on omaan silmään edelleen paremman näköinen ja tekniikaltaan luotettavampi.
Mikäli päädyt Subaruun niin hope so jaksat kertoa kokemuksia meille vajaavetoisten omistajille :)
No tokihan, jahka saa asiat väännettyä kohdilleen. Alkaa vaakakuppi kääntymään oman hankintaan. Mersulla ei oikein ole sellaista meikälle passelia nelivetoa. Tokihan GLK olisi mutta lompsalle se ei oikein sovellu...
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Outback varattu, vm. -09 ja ajettu vajaa 90 tuhatta. Huomenna katsastamaan ja jos on passeli, niin lähtee mukaan. Harmikseni myöhästyin 15 minuuttia hieman paremmin varustellun yksilön kohdalla ja se ehti mennä jo.

Jostain syystä kun soittelin eilen ja tänään noita nelivetoja, niin 4 etukäteen valitusta 3 myytiin nenän edestä :shock: Onko etelässä tullut paniikki kun lunta on satanu ja nelikot viedään käsistä :lol:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

No se on sitten Outback pihassa. Nyt ei tarvitse hiljentää hidasteisiin tai muutoinkaan kauheasti varoa kiviä tms. Eihän toki kyseessä ole mikään maastoauto mutta varsin hyvin tuolla puskee lumessa ja pääsee hieman kauemmaksi metsäänkin. Kulutus on myös varsin mukavalla tasolla nelivedoksi. Ensimmäisen 800 kilsan setti oli apaut 5,2l/100km ajotietokoneen mukaan, todellinen lienee siinä 5,6 litran tietämissä. Eli menee samoihin kuin aiempikin subaruni, joka tosin ei ollut outback

Audiin verrattuna melutaso nousi ja jenkkavehkeet ovat lähes naurettavat. Audin ajo-ominaisuudet olivat myös erinomaiset mutta ei outback nyt aivan katastrofi ole. Yleinen sisäosien laatutaso ei myöskään yllä Audin tasolle. Toisaalta eiväthän nämä ihan samassa sarjassa kisailekkkaan. Outback on ns. perusvarusteinen, joka tosin mielestäni on varsin riittävä. Löytyy nimittäin ilmastointi, xenonit, vakionop.säädin, sähköpenkkiä tms. Siinä ohi menneessä yksilössä olisi ollut lisänä nahkat, kattoluukku sekä penkkiin 3 muistipaikkaa eri asennoille, eiköhän ilman noitakin pärjää. Lisänä tässä on eberi, joka on kyllä kerta kaikkiaan mainio keksintö ! Pitäisi vielä kaukosäädin hommata ja lienee weban T91 pystyy naittamaan tuohon minikellon jatkeeksi/tilalle? kellään tietoa moisesta?

En tiedä onko tähän yksilöön vaihdettu kytkin, ei nimittäin tärise yhtään edes kylmänä. Ja ehkä aavistuksen pehmeämmät on moottorin subarulle tyypilliset kilkatukset, mitä oli aiemmassani?

Eli tällä mennään toistaiseksi ja tyytyväinen olen, tokihan tiesin aiemmasta mitä tuleman pitää.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Haet kaupasta halvan liittymän, ilman kk-maksua ja virittelet sen sinne eberille.. Sitten vain soitto ko. numeroon ja auto alkaa lämpiämään. Suhteellisen simppeli homma tehdä. Vielä kun laittaa uuden liittymän asetuksista, että siihen ei voi soittaa muut kuin SINÄ, niin eipähän aiheuta ongelmia.. :idea:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

no nyt se hajos :evil:
kone kilisee ja kolisee ja öljyäkin näemmä hieman tippasee.

Oisko tommonen Saab 9-3 Sport Combi 2,0TS Vector XWD mimmonen keksintö? saapiko osia vaikka tehdas loppuukin?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

haju kirjoitti:no nyt se hajos :evil:
kone kilisee ja kolisee ja öljyäkin näemmä hieman tippasee.

Oisko tommonen Saab 9-3 Sport Combi 2,0TS Vector XWD mimmonen keksintö? saapiko osia vaikka tehdas loppuukin?
Eihän opelin valmistus mihinkää lopu. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

haju kirjoitti:no nyt se hajos :evil:
kone kilisee ja kolisee ja öljyäkin näemmä hieman tippasee.

Oisko tommonen Saab 9-3 Sport Combi 2,0TS Vector XWD mimmonen keksintö? saapiko osia vaikka tehdas loppuukin?
Kylläpä se nyt koettelee. Itsellä ei ole enää ollut Subarun kanssa mitään ongelmia. Jos kuitenkin sitä uudempikoppaista saparoa? :lol:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Niin se subarukin sitten vaihtoi omistajaa. Kaksi subarun dieseliä peräjälkeen omistaneena voin kokonaisvaltaisesti sanoa, että hinta/laatusuhteeltaan varsin hyvä auto. Ensimmäisen kanssa ei mitään ongelmia ja tämän toisen kanssa sitten hieman enemmän 8)

Nyt on kiikarissa BMW X3 diesel mallit, tietysti 3.0 diesel automaattina ja sportpenkeillä. Suomiautoja on tarjolla jonkin verran mutta varsin vaatimattomin varustein. Ehkä tuo 2.0d riittäisi mutta olisi se automaatti varsin mukava ja kovin suuria kulutuseroja ei ole 2 ja 3 litran koneiden välillä. Saksassa taasen tarjontaa on yllin kyllin, joten sinne suuntautunee matka jossakin vaiheessa.

Siihen saakka pitänee kuitenkin jokin väliaikaiskulkine hommata. Noita vanhempia C sarjan dieselfarkkuja pakuverolla on tullut katseltua sillä silmällä :D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sehän on tuo hajun autonvaihtofrekvenssi lähes meikäläisen luokkaa... :lol:

Eipä mitään, mukavaa että kalusto vaihtuu ja saadaan uusia käyttökokemuksia tänne foorumille. Ja nämä hajun autot on yleensä vielä sieltä aika maukkaasta päästä. 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

No joo, ikuinen kalustovehtaaja kaikessa suhteessa :lol:

Rouvan A3 quattrolle tehdään myös syksyn mittaan huollot ja laitetaan vaihtoon/myyntiin. Siitä joku saa aivan loistavan kulkineen, jolla ei jää jalkoihin. Suomiauto ja naisen hellästä käytöstä:wink:
A3 käy meille vähän pieneksi, jos kahta koiraa joutuu kuskaamaan minun ollessa reissun päällä. Ja ei sillä kovin huonoille teille kyllä ole edes asiaa, sen verran on matala.

Sitä tiedä vaikka pääsis ihan mersun kokemuksia tännekin kertoilemaan.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Jos talvisin hermopaine nousee sutiessasi liukkaissa risteyksissä tai kun naapurin Erno kiihdyttää 4wd suzukilla ohitsesi, niin tästäpä oiva lääke siihen: http://www.nettiauto.com/audi/a3/5071608
Eli rouvan silmäterä nyt tarjolla.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Jaaha. Sitä on melkoinen vehtaaja :lol:
Pihassa on jälleen Subaru. Tällä kertaa hieman harvinaisempi legacy. Nimittäin 3.0R Spec B aut. farmari :shock: Ei välttämättä mikään ekoauto...
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Mahtaa olla makoisat soundit tuossa kutosbokserin tuottamana. 8)
S204, AZT250
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Täytyy kyllä sanoa, että kuinka voikin olla jäätävä ero, kun vertaa aiempia diesel legacyjä tähän malliin :shock:
Löylyä riittää ja ohjaus on makea, alusta on omaan makuun juuri mukavan jäykkä. Soppaahan tämä nielee, matka-ajossa meni eilen semmoset 10l/100km ja tässä kaupungissa kiihdytellessä kulutus pyörii 11-12 välillä. Talvella saattakin sitten mennä vielä enemmän 8)

Pitää raapustaa tässä jonkilaista raporttia kuvien kera, jahka saa vähän kilometrejä alle.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

haju kirjoitti:Pitää raapustaa tässä jonkilaista raporttia kuvien kera, jahka saa vähän kilometrejä alle.
Ilman muuta, näitä on aina mukava lukea! Onnittelut hankinnasta!
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

haju kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, että kuinka voikin olla jäätävä ero, kun vertaa aiempia diesel legacyjä tähän malliin :shock:
Löylyä riittää ja ohjaus on makea, alusta on omaan makuun juuri mukavan jäykkä. Soppaahan tämä nielee, matka-ajossa meni eilen semmoset 10l/100km ja tässä kaupungissa kiihdytellessä kulutus pyörii 11-12 välillä. Talvella saattakin sitten mennä vielä enemmän 8)

Pitää raapustaa tässä jonkilaista raporttia kuvien kera, jahka saa vähän kilometrejä alle.
Yllättävän taloudellinen laite. Itsellä 2.0R farkkulega vei kaupunkiajossa samanlaisia lukemia, talvella vähintään litran verran enemmän. :lol: Onneksi tämä nykyinen pirssi on nyt toiminut. Suurin "vika" on ollut nitisevä turvavyön vastakappale kuljettajan istuimessa.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Kilometrejä on tullut tasaiseen tahtiin ja kulkine on kyllä mieluinen. Pari pikkujuttua tosin häiritsee, ilmeisesti vakaajatangon pusla tms. joka kolahtaa ajaessa terävään kuoppaan ja aavistuksen täristävät jarrut. Pitää seuraavan huollon yhteydessä sitten vaihdattaa levyt ja vaimentaa kolina. Normaalia kulumista ja korjaantunee kohtuu edukkaasti.

Vaimo kävi vajaan tuhannen kilometrin reissun ja kulutus oli 8,4, keli oli aika liukas. Ei siis paha, jos ajelee rajoitusten mukaan ilman täyskaasuohituksia. Tosin vaikea tällä on ajaa hissukseen 8)

Konehan on siis 3 litranen ja speksit 245hv/300Nm. Moottori on todellinen kierroskone ja hauskuus alkaakin vasta 6000 rpm kohdilla :lol:
Näihinhän saa myös remmiahdin settiä jos tuntuu voiman puute vaivaavan... :twisted:

S-Drive on kohtuullisen toimiva systeemi, autoa voi täten hieman muokata tilanteen mukaan. Eli rullasta voi valita sportin, sport sharpin tai intelligent moden, joka käsittääkseni vaikuttaa ainakin kaasupolkimen ja laatikon sekä ecun toimintaan. Normaaliajossa sport on toimivin ja sharpilla ajosta tulee helposti nykivää, kun laatikko vaihtaa napakasti ja antaa kierrättää reilusti. Tämä silloin hyvä kun ajaa reippaasti, jolloin tämä auto on parhaimmillaan.Rattivaihteet ovat kuitenkin yllättävän toimivat talviajossa. Voi harrastaa sladittelua hallitusti ja hyödyntää moottorijarrutuksia. Onneksi luistonestot saa kokonaan otettua pois.

Spec B mallissa on siis alkujaan bilsteinin iskarit, jota ainakin lehdistö on kovasti kehunut ja jotka pitäisi olla normaalia paremmat. Minä en näistä niin tiedä, tuntuu se ainakin mainiolta. Verrattuna esim. omistamaani A6 s-line alustaan, tässä on jopa hieman mukavuuttakin, olematta kuitenkaan löysä. Itse tykkään kuitenkin jämäkästä alustasta ja napakasta ohjattavuudesta.

Varusteena oleva webasto on mukava lisä, täytyy vain akku tarkistaa ennen kovempia pakkasia.

DVD systeemikin näemmä toimii ja leffat pyörivät mutta ei se oikein ole käytännöllistä pyörittää ajon aikana leffaa koelaudan näytöllä. Pitänee tsekata saisiko yhdistettyä johdoilla niskatukinäyttöihin. Soitinkin rupesi toimimaan kun sääteli oikein ja löysin subbarin aktivoimisen. Välttävät minulle. Radio on subarumaiseen tyylin aika heikko kuuluvuudeltaan. Kaikissa aikaisemmissakin subaruissani ollut radio huono.

Muita varusteita on kaiketi lähes kaikki mitä on ollut mahdollista ottaa.

Talvirenkaat ovat 17" ja kesätassut 18". Maavarakin on kohtuullinen vaikka ulkonäön vuoksi voisikin madaltaa mutta käytönnössä en siihen lähde. Kyseessä kuitenkin käyttöauto, jolla silloin tällöin pistäydytään huonoillakin teillä.


Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10655
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hieno on... Tänään olisi ollut mukavaa ajaa nelivedolla töihin. :)
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Subarulla kävin liikenteessä. Miksi kaikki muut lähtee liikennevaloista, kuin hidastetussa filmissä? :twisted:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

petri.n kirjoitti:Subarulla kävin liikenteessä. Miksi kaikki muut lähtee liikennevaloista, kuin hidastetussa filmissä? :twisted:
heheh, ihan samaa olen mietiskellyt :lol:
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Kylläpä hampaitakin naurattaa tällaiset lumikelit :lol:
Kahden päivän keskikulutus näemmä rapiat 15l/100km mutta aivan sama. On kyllä kerrassaan erinomainen vietävä pienessä luisussa verrattuna edelliseen diesel versioon. Dieselissä vetosuhde oli 50/50 ja sitten ku siinä loppu aappa, niin se meinas singota lepikkoon. Tässä on vetosuhde 40/60 ja aivan eritavalla käyttäytyy. Liekkö myös vaikutusta takaviskolla? ja nyt löysin myös rattivaihteille ihan hyvän perusteen...

Talviautona siis mitä parhain, lämpenee nopsaan ja ei jää sutimaan. Tosin webasto vaikuttaa hieman tehottomalta, pitäs vikakoodit lukasta. Radiossa myös häikkää, ei oikein meinaa kuuluvuus pysyä. Oisko sitten tuulilasinvaihdon syytä, tässä muistaakseni tuulilasi hoitaa antennin virkaa?

Nahkapenkit ovat kyllä maailman eniten perseestä talviautoilussa :evil:
Artturi on jäässä samantien, kun penkkiin istuu.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Mitenkäs se on ihmiselo Suparun ratissa jatkunut? :D

Osaatkos Haju vastata seuraaviin:

-Onko tuossa 3.0 mallissa erilainen, "parempi" neliveto kuin pienempikoneisissa malleissa?
-Onko vaihteisto sama portaaton automaatti kuin muissakin? Oletko kuullut, onko ongelmaton aski vai saako olla korjaamolla yhtenään? :shock:
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Subarun omistajina olemme jättäneet korjaamot muun merkkisten autojen omistajille. :twisted:
Ainoastaan määräaikaishuollot on tarvinnut käydä pajalla.
Vetosysteemit mielestäni näissä kaikissa on samanlainen. Jatkuva neliveto viscolukolla.
Ei tuolla subaru forumilla enempiä murheita ole tullut eteen tuolla kyseisellä vaihteistolla.
Vaikka itse sanon: "Kaiken kaikkiaan loistava auto."
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Harald kirjoitti:Mitenkäs se on ihmiselo Suparun ratissa jatkunut? :D

Osaatkos Haju vastata seuraaviin:

-Onko tuossa 3.0 mallissa erilainen, "parempi" neliveto kuin pienempikoneisissa malleissa?
-Onko vaihteisto sama portaaton automaatti kuin muissakin? Oletko kuullut, onko ongelmaton aski vai saako olla korjaamolla yhtenään? :shock:
Samanlainen neliveto tuossa uutisessa on kuin pienempikoneisissa. Vetotavan erot johtuvat lähinnä vaihteistosta. Manuaalivaihteisena vetosuhde on 50/50, automaatilla tuo 40/60. Portaaton vaihteistohan tuli vasta Legacyssa ja Outbackissa tähän nykyiseen korimalliin. Viime vuonna kävin Outbackilla yhden ylimääräisen kerran korjaamoll, silloin vaihdettiin nitisevä turvavyön vastakappale.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Elo on sujunut mukavasti. Auto on lähtenyt joka aamu käyntiin ja ainakaan vielä ei vikavalot ole häirinneet. Bensaa palaa toki keskivertoa enemmän mutta eipä se haittaa, ei kuitenkaan noita kilometrejä tule kovinkaan paljoa. Talviautona mitä mukavin ja ei tällä kovin nätillä kaasujalalla malta ajella oikeastaan koskaan. Kulkee muuten nätisti traileri ja 3 kelkkaa, tosin tankille pitää pysähtyä tiheästi :boing_boing:

Automaatti ei ehkä ole ihan maailman jouhevin, erityisesti kylmänä vetäsee 2-3 välillä. Toisaalta kaverin samalla koneella oleva Outback teki tismalleen samoin, joten lienee ominaisuus. Lämpimänä toimii niinku pitää.

Ainoa negatiivinen yllätys on etuvetareiden rouhea hinta, marmorilla yli 1000€/kpl, joten pitänee etsiä e-baysta. Näitä on jonkin verran mennyt, mitä noita jenkkifoorumeita olen selaillut.

Kuten yllä mainittiin, ei taida nelivedoissa olla eroja muuta kuin vetosuhteen osalta. Tosin 3.0 automaateissa on aina käsittääkseni myös visko taka-akselilla.

Uusikorinen Outback 3,6L koneella olisi magea :kuume:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

haju kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Subarulla kävin liikenteessä. Miksi kaikki muut lähtee liikennevaloista, kuin hidastetussa filmissä? :twisted:
heheh, ihan samaa olen mietiskellyt :lol:
Minua taas mietityttää, miksi nelivetokuskien kiire loppuu toukokuuhun :twisted:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

haju kirjoitti:Nahkapenkit ovat kyllä maailman eniten perseestä talviautoilussa :evil:
Lampaantaljat penkeille, eikä istuinlämmittimiä ole ikävä koko talvena.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

740 GLE kirjoitti:Lampaantaljat penkeille, eikä istuinlämmittimiä ole ikävä koko talvena.
Kuulemma Airbuseissakin käyttävät semmosia.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Nyt ei pukka kabiiniin hönkää :evil:
eli puhaltimet eivät toimi eikä liioin muutkaan ilmastointiin liittyvät säätimet. Diginäytössä lämpötilatnumerot ja muut merkinnät välkkyvät tai eivät näy lainkaan. Sitten kun laitan webaston kaukosäätimestä päälle, alkaa kaikki toimimaan niinkuin pitää. Eli lienee jokin oikonen tms. Sulakkeet tsekkasin mutta pitää päivän valossa tarkemmin perehtyä. Oisko vinkkejä?
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Ilmeisesti oli jokin kosketushäiriö, kun ilmastonti on taas pelannut pitkän aikaa moitteetta. Pitänee kuitenkin käyttää jollain webasto pajalla varmuudeksi.

Etuvetareiden etsintä myös jatkuu, en ala maksamaan alkuperäisistä kiskurihintoja. Ei oikein kehtaa antaa runtua, kun raksuttelee veto päällä kääntäessä jo aika pahasti.

Muuten on meno ( ja menovesi 8)) maistunut mukavasti. Pari pidempää reissua tuli tehtyä ja onhan tämä kyllä leppoisa matka-auto. Tosin japanialaiset saisivat opetella tekemään navin paremmaksi. Tämän käyttö vaatii lähinnä ylipopistotason tutkinnon :evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”