Saabismiko sairautta?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10709
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eräällä entisellä työkaverilla oli seuraavanlainen tapa...
Auto oli musta Saab, malli vaihtui, mutta väri ei. Näin ei mummot päässeet pappia (oikiaa sellaista) syyttämään maallisen mammonan keräämisestä.
Itse kyllä huomasin, että auto vaihtuu. Mummot vaan ihmetteli, että kylläpä se saappi kestää. Auton vaihtoväli oli noin 3v?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Saabismi on sairautena hyvä, koska potilas on hyvinvoiva, iloinen ja työkykyinen. Tästä syystä KELA ei ole luokitellut saabismia sairaudeksi vaikka kansanparantajat niin tekevätkin. Väyrysmi taas menee enempi hulluuden tai tyhmyyden puolelle ja siitä paraneminen on vaikeaa ja kallista. Siihen on vain yksi parannuskeino ja se on Kuusakosken paalain. Sen oireita on rahattomuus, kärttyisyys ja jatkuva korjaamoilla pyöriminen. Näitä oireita voidaan hetkellisesti lieventää Volvolla. Myös Tojotan käytöstä on saatu hyviä hoitokokemuksia. :roll: :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Eka "tankillinen" bentsiiniä poltettu saabilla. Kilometrejä mittarissa 251046 josta taloudessamme ajettu 315km. KULUTUS 8,7 litraa / 100km 8) Ei paha.
Tähän mennessä ei muuta raportoitavaa.
Ajo ollut lähinnä 20km ja stop.


PS. autossa on ohjaustehostaja.
ML 270 CDI -00
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Väyrysmi taas menee enempi hulluuden tai tyhmyyden puolelle ja siitä paraneminen on vaikeaa ja kallista. Siihen on vain yksi parannuskeino ja se on Kuusakosken paalain. Sen oireita on rahattomuus, kärttyisyys ja jatkuva korjaamoilla pyöriminen.
Eiköhän tää oo jo kohtapian kuultu? hokemisen makua minusta, kyllä ne väykyt vaan on lujia pirssejä ja hyviä ajaa.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1020
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Siinähän tuo puolta miljoonaa lähenee suuremmitta huolitta, minkähän sekundan Jusa on ostanu aikoinaan? :lol: Taitaa tulla huolettomammaksi kuin W211.

Ps. :wink:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Mariini kirjoitti:Siinähän tuo puolta miljoonaa lähenee suuremmitta huolitta, minkähän sekundan Jusa on ostanu aikoinaan? :lol:
Osa väykkyni ongelmista voi olla yksilösekundaa, mutta mm. suuttimien tervaaminen, polttoainejärjestelmän n. 20 vuotavaa liitosta, imusarjan hajoaminen ja ruostuminen menee mielestäni ns. tyyppivikojen piikkiin. Tuorein ilon aihe on tämä:

Kuva

Tämäkään ongelma ei ole uniikki. Veho on vaihtanut näitä maskeja alle 2 vuotta vanhoihin autoihin lukuisia. Tosin autonihan on jo 6 vuotta vanha, joten siihen verrattuna kromimaali on pysynyt hyvin kiinni ja johan sen pitääkin irrota. Kuitenkin jos katsotaan lähtökohtaa, eli vajaa 2 vuotta sitten ostin 4 vuotta vanhan väykyn Saksasta paikalliselta Mersun diileriltä. Autolla oli tuolloin ajettu 80 tkm ja nyt lukema on 146 tkm. Vielä jälkeenpäinkin kilometreistä kysyttyäni myyjä ja edellinen omistaja vakuuttaa että kilometrit pitävät paikkansa. Lisäksi auton on kahteen eri kertaan tarkistanut mersun vaihtoautotakuupäällikkö. Eli oletin että kovin sekunda sen ei pitänyt olla. Tietysti täytyy muistaa että olen normiautoilija enkä mikään mekaanikko ja normaalin kuluttajansuojalain tarkoittamassa merkityksessä voinen väittää, että olen asiakkaana riittävän huolellisesti kaupan kohteen tarkistanut. Se että jos minun pitäisi kauppaa tehdessä ruuvailla suuttimet näkyviin katsoakseni että onko ne tervassa, niin silloin kyllä mennään jo normitarkastelun yläpuolelle että heilahtaa. Tietysti jotain mersun CDI koneista ymmärtävä näin saatta tehdäkin. Mutta silloin pitäisi jo normiautoilijalle järjetää 2 päivän väykynostokursseja, missä käydään kaikki tarkistettavat asiat läpi.

Ja ajettavuus on väykyssä ihan hyvä, silloin kun auto on kunnossa. Ja olen vilpittömän iloinen jos joku pääsee väykyillä 500.000 km ilman isompia ongelmia. Minä vain en ole päässyt. Kokemukseni väykystä on riittävän hyvin dokumentoitu, joten ainakaan minulle ei kannata kovin montaa kertaa tulla selittämään mitään niiden laadusta. Tai sitten minun laaturimani on liian korkealla. Ja olihan se Ladakin lujaa laatua.

Ja sekin on totta että tätä laulua on jo tarpeeksi kuultu, mutta kun niitä säkeistöjä tuntuu aina vaan tulevan lisää.

Ja loppuun vielä, jos joku luulee että minulle on mennyt herne nenään, niin hän on väärässä. Sinne on mennyt peruna mukuloineen, varsineen ja mätine siemenperunoineen. :roll: :wink: :D :D :D Siksi onkin hyvä että ne voi aina välillä käydä niistämässä tällä forumilla ulos. 8)
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mitä helv#ttiä onko tuo väyrysen maski muovia :?: .Eipä kyllä uskoisi että mersukin on lähtenyt tuolle linjalle jos se tosiaan on muovia?No eihän siinä muovissa sinänsä mitään vikaa ole oon vaan tottunut siihen että yleensä kiiltävät osat on alumiinia tai terästä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10709
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Taitaa tuo muovimaski olla sitä kustannustaloudellisuutta... Eivät vaan tainneet osata laskea saksan maalla, mitä maksaa takuuseen vaihtaa maskeja.

Yhdyn Jusamppiin, ei ku siis hänen kommenttiin. Jos autolla on ajettu vain 146tkm ja maksanut pienen omaisuuden, voisi jopa olettaa, että auto on laadukas... (ei sitten mätiä porkkanoita nenäonteloihin).
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

jusamb kirjoitti:Saabismi on sairautena hyvä, koska potilas on hyvinvoiva, iloinen ja työkykyinen. Tästä syystä KELA ei ole luokitellut saabismia sairaudeksi vaikka kansanparantajat niin tekevätkin. Väyrysmi taas menee enempi hulluuden tai tyhmyyden puolelle ja siitä paraneminen on vaikeaa ja kallista. Siihen on vain yksi parannuskeino ja se on Kuusakosken paalain. Sen oireita on rahattomuus, kärttyisyys ja jatkuva korjaamoilla pyöriminen. Näitä oireita voidaan hetkellisesti lieventää Volvolla. Myös Tojotan käytöstä on saatu hyviä hoitokokemuksia. :roll: :D
Tosi hyvä kirjoitus.
Vitsiä kerrakseen, ei tätä ole ennen kuultukaan.
124.023
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Kulutuksen välisyksy raportti - 10.8 l / 100km :shock: no ajo taas ollut 20 km ja stop mutta kuskina on ollut mannesman :roll:
ML 270 CDI -00
Avatar
capriceman
Viestit: 23
Liittynyt: 07.10.2005 10:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moi!

Ajelin tossa taannoin 900i koneella ja kulutus on maantiellä 7litran hujakoilla.
Kaupungissa noin 8-9 litraa.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

capriceman kirjoitti:Moi!

Ajelin tossa taannoin 900i koneella ja kulutus on maantiellä 7litran hujakoilla.
Kaupungissa noin 8-9 litraa.
Oma 9000CS vei vapaastihengittävällä (samalla, kuin 900i) koneella juurikin tuon verran...
Ei mielestäni mikään kohtuuton kulutus.
Toki kenkimällä sitä saa menemään paljon enemmänkin, varsinkin kaupungissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”