Koeajossa Nissan Almera 2.0D -97
Tässä jotakin:
Toyota muistuttaa vielä enemmän jekkiautoa kuin Datsun.Muodoiltaan se on kovasti samanlainen, jopa siinä määrin että samanvärisinä miehistömme sekoitti autot helposti keskenään. Pehmoisesta alustasta johtuen meno on keinuvaa, edes ilmanpaineella toimivat apujouset eivät tätä tunnetta kykene poistamaan. Peugeotin koneella Suomessa varustettuna auton suorituskyky on sieltä paremmasta päästä, mutta muuten toyotalla ei ole paljonkaan tarjottavana, kuten menestyminen pistetaulukossa ja varsinkin pisteen hinnassa osoittaa.
Datsun: Molemmat japanilaiset ovat kovasti toistensa kaltaisia autoja joiden olemuksessa näkyy jenkkiauton piirteitä. Suorituskyvyltään Datsun on huono. 108km/h:n huippunopeutta ei voi edes nykyolosuhteissa pitää riittävänä. Varsinkin ohitustilanteet ovat lähes toivottomia. Tiloiltaan Datsun on edestä ahdas ja takaa kokoonsa nähden niukanpuoleinen. Ajoltaan auto on raskas ja teettää rattitöitä Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta vaikea nykyistä japsisuuntaa on kauniina pitää.
Mersu on tyylikkyydeltään ja viimeitelyltään huippuluokan auto, mikä näkyy myös hinnassa. Se on tilava ja tarjoaa hyvän kyydin. Suorituskyky on keskivertoluokkaa. Ulkonäöllisesti auto on muuttunut edukseen sitten edellisen korimallin, mutta ajoltaan se on jokseenkin entisensä. Suurimpana miinuksena on hyvin raskas tehostamaton ohjaus. Omistajalleen Mersu tarjoaa paitsi johtotähden, myös autoksi turvallisen rahansijoituksen, jossa tuskin paljoa häviää- Jos on varaa ostaa näin kallis auto.
Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot.
Edit: Mersu oli 220d, Datsun 220c, ja Toyota Indenoor 2,1 diesel.
Toyota muistuttaa vielä enemmän jekkiautoa kuin Datsun.Muodoiltaan se on kovasti samanlainen, jopa siinä määrin että samanvärisinä miehistömme sekoitti autot helposti keskenään. Pehmoisesta alustasta johtuen meno on keinuvaa, edes ilmanpaineella toimivat apujouset eivät tätä tunnetta kykene poistamaan. Peugeotin koneella Suomessa varustettuna auton suorituskyky on sieltä paremmasta päästä, mutta muuten toyotalla ei ole paljonkaan tarjottavana, kuten menestyminen pistetaulukossa ja varsinkin pisteen hinnassa osoittaa.
Datsun: Molemmat japanilaiset ovat kovasti toistensa kaltaisia autoja joiden olemuksessa näkyy jenkkiauton piirteitä. Suorituskyvyltään Datsun on huono. 108km/h:n huippunopeutta ei voi edes nykyolosuhteissa pitää riittävänä. Varsinkin ohitustilanteet ovat lähes toivottomia. Tiloiltaan Datsun on edestä ahdas ja takaa kokoonsa nähden niukanpuoleinen. Ajoltaan auto on raskas ja teettää rattitöitä Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta vaikea nykyistä japsisuuntaa on kauniina pitää.
Mersu on tyylikkyydeltään ja viimeitelyltään huippuluokan auto, mikä näkyy myös hinnassa. Se on tilava ja tarjoaa hyvän kyydin. Suorituskyky on keskivertoluokkaa. Ulkonäöllisesti auto on muuttunut edukseen sitten edellisen korimallin, mutta ajoltaan se on jokseenkin entisensä. Suurimpana miinuksena on hyvin raskas tehostamaton ohjaus. Omistajalleen Mersu tarjoaa paitsi johtotähden, myös autoksi turvallisen rahansijoituksen, jossa tuskin paljoa häviää- Jos on varaa ostaa näin kallis auto.
Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot.
Edit: Mersu oli 220d, Datsun 220c, ja Toyota Indenoor 2,1 diesel.
Viimeksi muokannut romu, 06.12.2006 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo juodaan kun tavataan!
Tässä hintoja:
- MB - 85400 mk
- Citroen CX- 74100 mk
- Toyota Crown - 65900 mk
- Opel Rekord Berlina - 65700 mk
- Peugeot 504 GLD - 65350 mk
- Datsun 220c - 62480mk
- Chrysler Diesel De Luxe 60000 mk
- Peugeot 304 GLD - 47300 mk
- Volga 24-2 Diesel - 46500 mk
Tuo Chrysleri on Espanjalainen, näyttää joltain venytetyltä Sumppi Kostajalta!
Tässä hintoja:
- MB - 85400 mk
- Citroen CX- 74100 mk
- Toyota Crown - 65900 mk
- Opel Rekord Berlina - 65700 mk
- Peugeot 504 GLD - 65350 mk
- Datsun 220c - 62480mk
- Chrysler Diesel De Luxe 60000 mk
- Peugeot 304 GLD - 47300 mk
- Volga 24-2 Diesel - 46500 mk
Tuo Chrysleri on Espanjalainen, näyttää joltain venytetyltä Sumppi Kostajalta!
Eikös VW Golf vielä ollut tuolloin Suomessa myynnissä?romu kirjoitti:Täältä löytyisi TM vuodelta -77, jossa on vertailussa kaikki suomen dieselautot!
Arin muistelot ovat 110-korisesta Crownista ja tuossa testissä ollut 80-sarjaa.romu kirjoitti:Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot.
Heh, taannoin tuli äitin kans puheeksi, kuinka kamalia nuo 220 tatsunit olivat. Sillä kun on kokemusta neljästä yksilöstä. Laiskoja, kylmiä ja raskaita ajaa. Energiakriisin takia -65 mallisesta letukasta loikka tatsunin ruoriin oli kuulemma aika karu.dealer kirjoitti:Hieno auto tuollainen 220C , muuten ei ole mitään tietoa kyseisestä vehkeestä - nehän ovat ruostuneet pois jo aikoja sitten.
Muistaakseni taistelee tasapäin Morris Marina dieselin kanssa umpilaiskimman auton tittelistä , menikö reilu minuutti 0-100 km/h.
Laiskuushan se vaivaa tuota RD/LD28 - koneistakin Nissania, mukava auto tavallaan mutta kone ei saa aikaan muuta kuin savua.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Serkkupoika osti juuri joku aika sitten lahonneen cedrikin korvaajaksi W123 300D:n ja heti moitti itse mersua laiskaksi. Ja itse ajoin taannoin ko mersulla ja laiskahan se olikin kiihtymään tuohon Laureliin verrattuna. Eli tästä päästhään päätökseen että cedrikit ja laurelit ei olekkaan niin kovin laiskoja autoja. Ajoltaanhan ne on luokkaa pehmeämpiä ja huomattavasti ketterämpiä kuin mersut. sisätilat on suunnilleen samaa luokkaa, penkit on huomattavasti mukavammat japseissa kuin W123/W124 mersuissa. Lisävarusteita esimerkiksi omassa laurelissanikaan ei ole yhtään, vakiovarustukseen kuuluu 4xsähkölasit, keskuslukko, ilmastointi yms pientä...
Cedrikin maahantuonti suomeen ja kaikkiin muihinkin japanin ulkopuolisiin maihin loppui vuonna 88, syytä en tiedä. Laurelia ja Bluebirdiä tuotiin suomeen niinkin kauan kuin vuoteen 1991 asti. Laurelia ja Cedrikkiä taitaa saada japanissa vielä uuttakin ja esim kiinassa on paljon laurelia taksina (lähde, Hong Kong elokuvat). Hinnaltaan cedrikit ja laurelit on aikanaan kilpailleet 200D:n kanssa melko lähekkäin, tarjoten rahalle vaan muutakin vastiketta kuin pelkän tähden nokalla, mersu vitos/kutosdiisselillä on ollut jo täysin eri hintaluokassa ja lisävarusteena sama varustelutaso on nostanut hintaa vielä lähemmäs pilviä. Ja eikös tuolla pohojanmaallapäin liikuskele cedrikin koneella varustettu melko liukkaasti liikkuva volvokin että kai sitä tehoakin saa halutessaan lisää. Cedrikin vakiotehot riittävät pumppua ruuvaamalla pieksemään W123:set vapaastihengittävät diisselit ja Laurelissa tuntuisi riittävän potku vielä mukavemmin... (mitä saisikaan ppd tai mynädiisseli nuista irti?) Ajomäärät tuntuisi olevan nissanin ja mersun koneilla samaa luokkaa. Tuosta Mersun ja nissanin patenttikaupasta olen kuullu aiemminkin esson baari juttua mutta kuulostaa sinänsä oudolta että miksi mersu jolla on jo kestävä diisselikone haluaisi sotkea siihen toisen merkin yhtä lujaa tekniikkaa?
Cedrikin maahantuonti suomeen ja kaikkiin muihinkin japanin ulkopuolisiin maihin loppui vuonna 88, syytä en tiedä. Laurelia ja Bluebirdiä tuotiin suomeen niinkin kauan kuin vuoteen 1991 asti. Laurelia ja Cedrikkiä taitaa saada japanissa vielä uuttakin ja esim kiinassa on paljon laurelia taksina (lähde, Hong Kong elokuvat). Hinnaltaan cedrikit ja laurelit on aikanaan kilpailleet 200D:n kanssa melko lähekkäin, tarjoten rahalle vaan muutakin vastiketta kuin pelkän tähden nokalla, mersu vitos/kutosdiisselillä on ollut jo täysin eri hintaluokassa ja lisävarusteena sama varustelutaso on nostanut hintaa vielä lähemmäs pilviä. Ja eikös tuolla pohojanmaallapäin liikuskele cedrikin koneella varustettu melko liukkaasti liikkuva volvokin että kai sitä tehoakin saa halutessaan lisää. Cedrikin vakiotehot riittävät pumppua ruuvaamalla pieksemään W123:set vapaastihengittävät diisselit ja Laurelissa tuntuisi riittävän potku vielä mukavemmin... (mitä saisikaan ppd tai mynädiisseli nuista irti?) Ajomäärät tuntuisi olevan nissanin ja mersun koneilla samaa luokkaa. Tuosta Mersun ja nissanin patenttikaupasta olen kuullu aiemminkin esson baari juttua mutta kuulostaa sinänsä oudolta että miksi mersu jolla on jo kestävä diisselikone haluaisi sotkea siihen toisen merkin yhtä lujaa tekniikkaa?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
PK kirjoitti:Eikös VW Golf vielä ollut tuolloin Suomessa myynnissä?romu kirjoitti:Täältä löytyisi TM vuodelta -77, jossa on vertailussa kaikki suomen dieselautot!
Arin muistelot ovat 110-korisesta Crownista ja tuossa testissä ollut 80-sarjaa.romu kirjoitti:Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot.
-Tosiaan, Golf puuttuu. TM on numero 3/77 Golfia ei liene vielä esitelty.
- Olisiko niin että noissa Crowneissa olisi alusta kuitenkin suht sama?
Nissan/toyota vastaan mersu,voe halavattu kuitenniin.
Ajatellanpa asiaa esim.näin:
Olisin ostamassa itselleni halpaa diesel autoa,vaikkapa hintaluokassa 2t e.
Tarjolla olisi 2 vaihtoehtoa 124 200d ja Nissan laurel hienoine kutos koneineen, ilmastointineen ,automaattilaatikoineen,metalliväreineen ym. Minulla oli suunnilleen tuommoinen valinta n.1,5 v sitten.
Tulos,kummanko valitsin on valitettavasti näkysällä täällä.
Jos autot pitäisi hankkia uutena,niin tulos voisi olla toinen.
Ajatellanpa asiaa esim.näin:
Olisin ostamassa itselleni halpaa diesel autoa,vaikkapa hintaluokassa 2t e.
Tarjolla olisi 2 vaihtoehtoa 124 200d ja Nissan laurel hienoine kutos koneineen, ilmastointineen ,automaattilaatikoineen,metalliväreineen ym. Minulla oli suunnilleen tuommoinen valinta n.1,5 v sitten.
Tulos,kummanko valitsin on valitettavasti näkysällä täällä.
Jos autot pitäisi hankkia uutena,niin tulos voisi olla toinen.
Em. autot on hetivarmasti laiskoja kumpikin.Serkkupoika osti juuri joku aika sitten lahonneen cedrikin korvaajaksi W123 300D:n ja heti moitti itse mersua laiskaksi.
Vaikkapa W124 300D:llä noita kiertelee miten tahtoo tienpäällä.
Cedric / Laurel ongelma ovat ylikalliit varaosat; jarrut, pakoputkisto, nivelet, laturi, LD heikot venttiilinnostimet jne...
Eipä ole samassa hintaluokassakaan joten voiko enään verrata? 250D taas jääkin kevyesti toiseksidealer kirjoitti:
Em. autot on hetivarmasti laiskoja kumpikin.
Vaikkapa W124 300D:llä noita kiertelee miten tahtoo tienpäällä.
...
Mutta molemmissa on etunsa, Nissanissa ja Mersussa, huonoja autoja ei ole kumpikaan vaan on vain sen verran erinlaisia ettei välttämättä voi edes verrata keskenään. Ajossa tykkään enemmän nissanin keveydestä ja herkkyydestä. Huoltokuluissa taas enemmän mersu on miehleen, öljyksikin mersulle kelpaa yli puolet halvempi öljy kuin nissanille... Varaosat taas onkin oma lukunsa (nimimerkillä 221 euron laturi vst romuttamolta 20 eurolla toimiva laturi...)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ensin osa halusi verrata W124:seen. Sitten verrataan. Lopputulos; osa alkaa puhumaan erilaisesta hintatasosta-->ei enää verratakaan
Voidaan verrata vanhempiin vehkeisiin. W/S123 280 ja 300turbo kestävät vertailun samanikäisiin cedriceihin ja laureleihin kunnialla.
Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.
Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin (tyypillinen loppukaneetti)
Voidaan verrata vanhempiin vehkeisiin. W/S123 280 ja 300turbo kestävät vertailun samanikäisiin cedriceihin ja laureleihin kunnialla.
Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.
Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin (tyypillinen loppukaneetti)
124.023
Huippunopeudessa on tehtaan ilmoitus Cedricille 150 ja 250D:lle 175, eroa on 25 km/h.250D taas jääkin kevyesti toiseksi
Luulisin että kiihtyvyydessäkin on jonkinlaista eroa 124 eduksi, en tiedä.
Muutama vuosi sitten ajelin työmatkaa 70-heppaisella diesel-Audilla, samaa matkaa ajeli joku Laurelilla.
Oulaistentieltä käännyimme monena aamuna peräkkäin kohti Ylivieskaa, en millään jaksanut siinä savupilvessä ajaa vaan tuikkasin ohi.
Laurel oli ihan pujottelukeppi pikku-Audille.
Ylämäessä savu sakeni muttei se mihinkään jaksanut mennä.
Lysti loppui muutamassa viikossa, Laurel oli eräänä iltana tuossa Kirkkomäessä pysähtymiskieltoalueella parkissa kardaanin takapää maassa roikkuen enkä sitä senkoommin ole nähnyt.
Kyyti ja muuten ominaisuudet olisivat taatusti Laurelissa paremmat kuin Audissa - tuli vaan mieleen tuokin tapaus.
wiimax.fi
Ei todellakaan oleHemingway kirjoitti: Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.
Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin (tyypillinen loppukaneetti)
Itse vaihdoin vast ikään (juurikin sieltä kajaanista) laurelin w124 mersuun ja oli hyvä verrata menomatka vs. tulomatka
Ei oo laurelin ratissa mersun tuntua ei, ajatteli asian sitten ihan mitenkä päin tahansa vaikkakin japsiksi lauren on ihan hyvä matkantekoväline ja käyntiääni on hieno...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No tämä on sinun mielipiteesi. En yhdy tähän... Onneksi eletään maassa, jossa voi valita millä autolla ajaa. (rahojensa puitteissa).Hemingway kirjoitti:Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.
Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin (tyypillinen loppukaneetti)
Varsinkin kun nyt on itsellä mietinnässä varmatoiminen kakkosauto, jonka on toimittava kuin junan vessa. Ei valitettavasti mersu ole listalla mukana, koska hintaluokka asettaa oman rajansa. Mitään loppuunajettua rönttää kun ei viitsi riesakseen ottaa, ei edes halvalla.
Tästähän kehkeytyi mersu vastaan nissan topic. Minun pointti viittasi edes jotenkin otsikkoon. Eli: Koeajettu almera ei vedä vertoja mitenkään W124 D:lle. Onko tuosta nyt jotain epäselvyyttä jollakin?
Ja ilmeisesti nissanit oli ennen parempia: Laurel vs. Almera.
Topicin pointti oli, että almera on melko huono dieselmoottorisena 2.0-litraisena, kun ajatellaan kuinka uutta autoa oli koeajettu. Äänieristys, kulkupuoli, ajettavuus, sisustan laatu ym. Ei mitenkään voi sanoa, että Nissan Almera olisi dieselinä sivistynyt auto. Ihan niinkuin muutkin japanilaiset dieselkokelaat W124:seen nähden.
Ja ilmeisesti nissanit oli ennen parempia: Laurel vs. Almera.
Topicin pointti oli, että almera on melko huono dieselmoottorisena 2.0-litraisena, kun ajatellaan kuinka uutta autoa oli koeajettu. Äänieristys, kulkupuoli, ajettavuus, sisustan laatu ym. Ei mitenkään voi sanoa, että Nissan Almera olisi dieselinä sivistynyt auto. Ihan niinkuin muutkin japanilaiset dieselkokelaat W124:seen nähden.
Käyhän Pappi ajamassa esim. hyväkuntoinen w201 bensa mersu, vaikka vain tuolla 2 litran ruisku koneella (122 hv),lukkoperällä varustettuna,kyyti on aivan uskomattoman hyvä ja vertailukelpoinen huomattavasti uudempien ja kalliimpien muunmerkkisten autojen kanssa.
Minusta tuo w201 on osoittautunut luottopeliksi ja vaimolle erittäin hyvin kelpaavaksi kulkineeksi.Tämmösen ,kun saisi vielä automaatti laatikolla,niin avot.
Minusta tuo w201 on osoittautunut luottopeliksi ja vaimolle erittäin hyvin kelpaavaksi kulkineeksi.Tämmösen ,kun saisi vielä automaatti laatikolla,niin avot.
Mene ja tiedä, olen tainnut joskus ennekin mainita, muttei tollasella cedricillä ollut ainakaan kotisäätöisellä pumpulla olevalle 300 D:lle mitään asiaa, paitsi savun määrässä Ihan fiilistäherättäviä pelejä nuo cedricit/laurelit.Tosin siitä silminnähden edistyvästä mätänemisestä kuuluisia ja nykyään osat on sikahintaisia ja vaikeasti saatavilla. Kerran jossain pajalla tommosen taka-akseliston näin ja nauruhan siitä hepposennäkösestä sekamelskasta irtosi. Valitettavan harvoin näkee nykyään isoja datsuneita, ainakaan täällä päin.. Toi almera se varmasti vasta järkyttävä laite onkin, tosin onneksi vain pensakoneisesta joskus joutunut kärsimään.
Niin;monellakos teistä on ollut omistuksessa cedricciä? Mulla oli 4 vuotta ja 200.000km. Ruostehan meidät lopulta erotti.Takajarrulevyt meinas viedä konkurssiin..Velipojalla oli samoihin aikoihin W126 280SE-81 ja vertailtiin innokkaasti teknisiä ratkaisuja.Kyllä ne cedricin ratkaisut olivat 60-70 luvun jenkeistä..
Nissanin "kiihtyvyys 0-100km/h"-kohdassa on -85 Tuulilasin Autokuvastossa vain viiva. Liekö kellomies väsähtänyt?dealer kirjoitti:Huippunopeudessa on tehtaan ilmoitus Cedricille 150 ja 250D:lle 175, eroa on 25 km/h.
Luulisin että kiihtyvyydessäkin on jonkinlaista eroa 124 eduksi, en tiedä.
Almerasta liu'uttiin (kuinka tämä oikein kirjoitetaan ) näköjään sujuvasti vanhempiin malleihin. Tämäkin jo todistaa ettei nuo uudemmat kiinnosta ketään.
Näin on!daerok kirjoitti:Käyhän Pappi ajamassa esim. hyväkuntoinen w201 bensa mersu, vaikka vain tuolla 2 litran ruisku koneella (122 hv),lukkoperällä varustettuna,kyyti on aivan uskomattoman hyvä ja vertailukelpoinen huomattavasti uudempien ja kalliimpien muunmerkkisten autojen kanssa.
Yllättää monesti mukavasti, kunnossa ollessaan oikeilla varusteilla yllättävän mukava kokonaisuus pienuudesta huolimatta. Suhteessa aikaansa paljonkin mukavampi kuin Cee (W/S202).
Kirjoittihan TM aikoinaan ajaessaan ensikertaa W201:stä, että tässä autossa on paras alusta, mitä koskaan TM on ajanut. Painavia sanoja. W124:ssa on sama alustaratkaisu, enemmän massaa, tilaa, varusteita, koneita.. Ei haluta verrata edelleenkään Nissaneihin
Kirjoitti TM aikanaan toki Ceestäkin näin mairittelevasti ensi koeajossa:
"Muutaman viikon koeajon jälkeen mersu oli palautettava Veholle. Minun tuli sitä ikävä. Eniten kaipasin sen hiljaisuutta. Mersun rattiin oli helppo paeta pahaa maailmaa. Mersu opetti minut arvostamaan pysyviä arvoja. Vankkaa korirakennetta ja hienosti toimivaa alustaa. Mukavuutta ja sulavuutta. Äänetöntä moottoria. Kokonaisuutta yksityiskohtien sijaan. Lopulta sen hintakaan ei tuntunut enää pahalta."
Missä on ne TM:n tyypilliset moitteet monitoimiviiksestä ja ohjauksen tahmeasta palautuksesta taajamanopeuksissa? Olen keräillyt huvikseni mairittelevimpia lehtileikkeitä talteen, mukava niitä on lukea jälkeenpäin.
Noh, kylläpä ollaan almerasta kaukana nyt Noh, ei se mitään. Mukavia keskusteluja. Täällä on ilmeisen taitavia vedättäjiä, vai ovatko he tosissaan
Edit. Pappi se on vaan ilmeisen diplomaattinen autojen suhteen. Muut merkit saa kyllä kehuja, mersut ei
124.023
Se on sinänsä hassua että 70 heppainen audi on rivakampi kuin 90 heppainen laureli joka taas on huomattavasti rivakkaampi kiihtymään kuin 72 heppainen W201, 88 heppainen W123, 75 heppainen bensa golffi, 75 heppainen bensa passatti ja jopa 1.6 astra vuodelta 95 jäi kauas taakse kiihdytyksessä... Samoin monesti ko lähtee risteyksissä niin edellä ajavat tuntuisivat tulevan vastaan perä edellä... Ohitukset käy tuolla huomattavasti mukavammin kuin 300D:llä kävi aikanaan... Liekö kaikki kiinni säädöistä (syöttöä ruuvattu 2,5 kierrosta katsastussäädöistä aukipäin, kierrosrajoitinta ruuvattu myös pari kierrosta auki, tyhjäkäyntiä käy noin 850 rpm, tuntui silläkin olevan vaikutusta siihen että miten jaksaa vetää kun kirjan mukaan 600 olisi oikea, virityspotentiaaliakin vielä olisi ko ei pukkaa vielä mustaa kuin ylämäkeen täydellä kaasulla kiihdyttäessä).
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Kuuleppa, näin aamutuimaan vois kehuakkin. Olen ajanut hyvillä mersuilla. Esim hvm ässä (300m). Sitten listalle voisi nostaa Dealerin omistuksessa olleet 250D, 300D, 300TDT. Hyvä oli myös Daimlerin 250D.Hemingway kirjoitti:Edit. Pappi se on vaan ilmeisen diplomaattinen autojen suhteen. Muut merkit saa kyllä kehuja, mersut ei
Oma mersuni, E200D oli muuten ok, mutta mielenkiinto loppui koska tuohon koriin ei sovi 200D kone, se oli minun käyttöön aivan liian tehoton. Kun vaikka lueskelet tuon toyota vs mersu topicin niin sieltä löytänet kehuja minun kirjoittamana mersusta.
Minä pystyn suhtautumaan puolueettomasti myös omiin autoihini...