Koeajossa Nissan Almera 2.0D -97

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tässä jotakin:

Toyota muistuttaa vielä enemmän jekkiautoa kuin Datsun.Muodoiltaan se on kovasti samanlainen, jopa siinä määrin että samanvärisinä miehistömme sekoitti autot helposti keskenään. Pehmoisesta alustasta johtuen meno on keinuvaa, edes ilmanpaineella toimivat apujouset eivät tätä tunnetta kykene poistamaan. Peugeotin koneella Suomessa varustettuna auton suorituskyky on sieltä paremmasta päästä, mutta muuten toyotalla ei ole paljonkaan tarjottavana, kuten menestyminen pistetaulukossa ja varsinkin pisteen hinnassa osoittaa.


Datsun: Molemmat japanilaiset ovat kovasti toistensa kaltaisia autoja joiden olemuksessa näkyy jenkkiauton piirteitä. Suorituskyvyltään Datsun on huono. 108km/h:n huippunopeutta ei voi edes nykyolosuhteissa pitää riittävänä. Varsinkin ohitustilanteet ovat lähes toivottomia. Tiloiltaan Datsun on edestä ahdas ja takaa kokoonsa nähden niukanpuoleinen. Ajoltaan auto on raskas ja teettää rattitöitä Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta vaikea nykyistä japsisuuntaa on kauniina pitää.


Mersu on tyylikkyydeltään ja viimeitelyltään huippuluokan auto, mikä näkyy myös hinnassa. Se on tilava ja tarjoaa hyvän kyydin. Suorituskyky on keskivertoluokkaa. Ulkonäöllisesti auto on muuttunut edukseen sitten edellisen korimallin, mutta ajoltaan se on jokseenkin entisensä. Suurimpana miinuksena on hyvin raskas tehostamaton ohjaus. Omistajalleen Mersu tarjoaa paitsi johtotähden, myös autoksi turvallisen rahansijoituksen, jossa tuskin paljoa häviää- Jos on varaa ostaa näin kallis auto.



Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot. :lol:

Edit: Mersu oli 220d, Datsun 220c, ja Toyota Indenoor 2,1 diesel.
Viimeksi muokannut romu, 06.12.2006 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Paljonko oli vertailussa käytettyjen autojen hinnat tuolloin, kun tuossa mainittiin mersun kalleus verrattuna muihin...

Romu, tienasit juuri pullakahvit. Seuraavan kerran kun näemme, minä tarjoan. :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Joo juodaan kun tavataan! :D

Tässä hintoja:

- MB - 85400 mk
- Citroen CX- 74100 mk
- Toyota Crown - 65900 mk
- Opel Rekord Berlina - 65700 mk
- Peugeot 504 GLD - 65350 mk
- Datsun 220c - 62480mk
- Chrysler Diesel De Luxe 60000 mk
- Peugeot 304 GLD - 47300 mk
- Volga 24-2 Diesel - 46500 mk

Tuo Chrysleri on Espanjalainen, näyttää joltain venytetyltä Sumppi Kostajalta! :shock:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

romu kirjoitti:Täältä löytyisi TM vuodelta -77, jossa on vertailussa kaikki suomen dieselautot!
Eikös VW Golf vielä ollut tuolloin Suomessa myynnissä?
romu kirjoitti:Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot.
Arin muistelot ovat 110-korisesta Crownista ja tuossa testissä ollut 80-sarjaa.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Hieno auto tuollainen 220C :roll: , muuten ei ole mitään tietoa kyseisestä vehkeestä - nehän ovat ruostuneet pois jo aikoja sitten.

Muistaakseni taistelee tasapäin Morris Marina dieselin kanssa umpilaiskimman auton tittelistä :lol: , menikö reilu minuutti 0-100 km/h. :shock:

Laiskuushan se vaivaa tuota RD/LD28 - koneistakin Nissania, mukava auto tavallaan mutta kone ei saa aikaan muuta kuin savua. :(
Heh, taannoin tuli äitin kans puheeksi, kuinka kamalia nuo 220 tatsunit olivat. Sillä kun on kokemusta neljästä yksilöstä. Laiskoja, kylmiä ja raskaita ajaa. Energiakriisin takia -65 mallisesta letukasta loikka tatsunin ruoriin oli kuulemma aika karu.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Serkkupoika osti juuri joku aika sitten lahonneen cedrikin korvaajaksi W123 300D:n ja heti moitti itse mersua laiskaksi. Ja itse ajoin taannoin ko mersulla ja laiskahan se olikin kiihtymään tuohon Laureliin verrattuna. Eli tästä päästhään päätökseen että cedrikit ja laurelit ei olekkaan niin kovin laiskoja autoja. Ajoltaanhan ne on luokkaa pehmeämpiä ja huomattavasti ketterämpiä kuin mersut. sisätilat on suunnilleen samaa luokkaa, penkit on huomattavasti mukavammat japseissa kuin W123/W124 mersuissa. Lisävarusteita esimerkiksi omassa laurelissanikaan ei ole yhtään, vakiovarustukseen kuuluu 4xsähkölasit, keskuslukko, ilmastointi yms pientä...
Cedrikin maahantuonti suomeen ja kaikkiin muihinkin japanin ulkopuolisiin maihin loppui vuonna 88, syytä en tiedä. Laurelia ja Bluebirdiä tuotiin suomeen niinkin kauan kuin vuoteen 1991 asti. Laurelia ja Cedrikkiä taitaa saada japanissa vielä uuttakin ja esim kiinassa on paljon laurelia taksina (lähde, Hong Kong elokuvat). Hinnaltaan cedrikit ja laurelit on aikanaan kilpailleet 200D:n kanssa melko lähekkäin, tarjoten rahalle vaan muutakin vastiketta kuin pelkän tähden nokalla, mersu vitos/kutosdiisselillä on ollut jo täysin eri hintaluokassa ja lisävarusteena sama varustelutaso on nostanut hintaa vielä lähemmäs pilviä. Ja eikös tuolla pohojanmaallapäin liikuskele cedrikin koneella varustettu melko liukkaasti liikkuva volvokin että kai sitä tehoakin saa halutessaan lisää. Cedrikin vakiotehot riittävät pumppua ruuvaamalla pieksemään W123:set vapaastihengittävät diisselit ja Laurelissa tuntuisi riittävän potku vielä mukavemmin... (mitä saisikaan ppd tai mynädiisseli nuista irti?) Ajomäärät tuntuisi olevan nissanin ja mersun koneilla samaa luokkaa. Tuosta Mersun ja nissanin patenttikaupasta olen kuullu aiemminkin esson baari juttua mutta kuulostaa sinänsä oudolta että miksi mersu jolla on jo kestävä diisselikone haluaisi sotkea siihen toisen merkin yhtä lujaa tekniikkaa?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

PK kirjoitti:
romu kirjoitti:Täältä löytyisi TM vuodelta -77, jossa on vertailussa kaikki suomen dieselautot!
Eikös VW Golf vielä ollut tuolloin Suomessa myynnissä?
romu kirjoitti:Muutamia kivoja kohtia oli, niikuin tuo crownin jousitus- vrt Ari 66:n muistelot.
Arin muistelot ovat 110-korisesta Crownista ja tuossa testissä ollut 80-sarjaa.

-Tosiaan, Golf puuttuu. TM on numero 3/77 Golfia ei liene vielä esitelty. :roll:

- Olisiko niin että noissa Crowneissa olisi alusta kuitenkin suht sama? :roll:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Nissan/toyota vastaan mersu,voe halavattu kuitenniin. :lol:
Ajatellanpa asiaa esim.näin:
Olisin ostamassa itselleni halpaa diesel autoa,vaikkapa hintaluokassa 2t e.
Tarjolla olisi 2 vaihtoehtoa 124 200d ja Nissan laurel hienoine kutos koneineen, ilmastointineen ,automaattilaatikoineen,metalliväreineen ym. Minulla oli suunnilleen tuommoinen valinta n.1,5 v sitten.
Tulos,kummanko valitsin on valitettavasti näkysällä täällä. :oops: :wink:
Jos autot pitäisi hankkia uutena,niin tulos voisi olla toinen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29263
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Serkkupoika osti juuri joku aika sitten lahonneen cedrikin korvaajaksi W123 300D:n ja heti moitti itse mersua laiskaksi.
Em. autot on hetivarmasti laiskoja kumpikin. :roll:
Vaikkapa W124 300D:llä noita kiertelee miten tahtoo tienpäällä.

Cedric / Laurel ongelma ovat ylikalliit varaosat; jarrut, pakoputkisto, nivelet, laturi, LD heikot venttiilinnostimet jne...
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

dealer kirjoitti:Em. autot on hetivarmasti laiskoja kumpikin. :roll:
Vaikkapa W124 300D:llä noita kiertelee miten tahtoo tienpäällä.
Dealer puhuu viisaasti kerrankin (taas) :shock:
124.023
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

dealer kirjoitti:
Em. autot on hetivarmasti laiskoja kumpikin. :roll:
Vaikkapa W124 300D:llä noita kiertelee miten tahtoo tienpäällä.
Eipä ole samassa hintaluokassakaan joten voiko enään verrata? 250D taas jääkin kevyesti toiseksi
:lol: ...
Mutta molemmissa on etunsa, Nissanissa ja Mersussa, huonoja autoja ei ole kumpikaan vaan on vain sen verran erinlaisia ettei välttämättä voi edes verrata keskenään. Ajossa tykkään enemmän nissanin keveydestä ja herkkyydestä. Huoltokuluissa taas enemmän mersu on miehleen, öljyksikin mersulle kelpaa yli puolet halvempi öljy kuin nissanille... Varaosat taas onkin oma lukunsa (nimimerkillä 221 euron laturi vst romuttamolta 20 eurolla toimiva laturi...)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ensin osa halusi verrata W124:seen. Sitten verrataan. Lopputulos; osa alkaa puhumaan erilaisesta hintatasosta-->ei enää verratakaan :lol:

Voidaan verrata vanhempiin vehkeisiin. W/S123 280 ja 300turbo kestävät vertailun samanikäisiin cedriceihin ja laureleihin kunnialla.

Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.


Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin :lol:(tyypillinen loppukaneetti)
124.023
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29263
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

250D taas jääkin kevyesti toiseksi
Huippunopeudessa on tehtaan ilmoitus Cedricille 150 ja 250D:lle 175, eroa on 25 km/h. :shock:
Luulisin että kiihtyvyydessäkin on jonkinlaista eroa 124 eduksi, en tiedä.

Muutama vuosi sitten ajelin työmatkaa 70-heppaisella diesel-Audilla, samaa matkaa ajeli joku Laurelilla.
Oulaistentieltä käännyimme monena aamuna peräkkäin kohti Ylivieskaa, en millään jaksanut siinä savupilvessä ajaa vaan tuikkasin ohi.
Laurel oli ihan pujottelukeppi pikku-Audille.
Ylämäessä savu sakeni muttei se mihinkään jaksanut mennä.
Lysti loppui muutamassa viikossa, Laurel oli eräänä iltana tuossa Kirkkomäessä :lol: pysähtymiskieltoalueella parkissa kardaanin takapää maassa roikkuen enkä sitä senkoommin ole nähnyt. :shock:

Kyyti ja muuten ominaisuudet olisivat taatusti Laurelissa paremmat kuin Audissa - tuli vaan mieleen tuokin tapaus. :roll:
wiimax.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hemingway kirjoitti: Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.
Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin :lol:(tyypillinen loppukaneetti)
Ei todellakaan ole :!:

Itse vaihdoin vast ikään (juurikin sieltä kajaanista) laurelin w124 mersuun ja oli hyvä verrata menomatka vs. tulomatka :wink:

Ei oo laurelin ratissa mersun tuntua ei, ajatteli asian sitten ihan mitenkä päin tahansa vaikkakin japsiksi lauren on ihan hyvä matkantekoväline ja käyntiääni on hieno...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti: Laurel oli ihan pujottelukeppi pikku-Audille.
Yhden ohi tuikkasin kiihdytyksessä myös 200D:llä,savusta päätellen kaasu oli pohjassa 8) Ei ainakaan se vakuuttanut tehoillaan :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hemingway kirjoitti:Ei ole nissanista mersun selättäjäksi.
Ps . Ovathan ne niin eri hintaisiakin :lol:(tyypillinen loppukaneetti)
No tämä on sinun mielipiteesi. En yhdy tähän... :wink: Onneksi eletään maassa, jossa voi valita millä autolla ajaa. (rahojensa puitteissa).

Varsinkin kun nyt on itsellä mietinnässä varmatoiminen kakkosauto, jonka on toimittava kuin junan vessa. Ei valitettavasti mersu ole listalla mukana, koska hintaluokka asettaa oman rajansa. Mitään loppuunajettua rönttää kun ei viitsi riesakseen ottaa, ei edes halvalla.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tästähän kehkeytyi mersu vastaan nissan topic. Minun pointti viittasi edes jotenkin otsikkoon. Eli: Koeajettu almera ei vedä vertoja mitenkään W124 D:lle. Onko tuosta nyt jotain epäselvyyttä jollakin? :shock:
Ja ilmeisesti nissanit oli ennen parempia: Laurel vs. Almera.
Topicin pointti oli, että almera on melko huono dieselmoottorisena 2.0-litraisena, kun ajatellaan kuinka uutta autoa oli koeajettu. Äänieristys, kulkupuoli, ajettavuus, sisustan laatu ym. Ei mitenkään voi sanoa, että Nissan Almera olisi dieselinä sivistynyt auto. Ihan niinkuin muutkin japanilaiset dieselkokelaat W124:seen nähden.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

hmmm...johan aiheutti keskustelua :lol:
Juu ei Almera 2.0D oo w124 200D:n , w201 2.0D:n tai w202 200D:n veronen lähellekkään..
Luvassa ois mini cooperin koeajoraportti ja alfa 156:n koeajoraportti ens viikon puolella :lol: 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

®ÐÐ kirjoitti:Almera D ei w201 2.0D:n veronen lähellekkään..
Ikäeroa autoilla on? :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

tasan 7 vuotta näillä yksilöillä mitä minä vertailen 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kysymys on vissiin siitä sun exästä... :?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

joo siitä 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Käyhän Pappi ajamassa esim. hyväkuntoinen w201 bensa mersu, vaikka vain tuolla 2 litran ruisku koneella (122 hv),lukkoperällä varustettuna,kyyti on aivan uskomattoman hyvä ja vertailukelpoinen huomattavasti uudempien ja kalliimpien muunmerkkisten autojen kanssa.
Minusta tuo w201 on osoittautunut luottopeliksi ja vaimolle erittäin hyvin kelpaavaksi kulkineeksi.Tämmösen ,kun saisi vielä automaatti laatikolla,niin avot. :wink: :lol:
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mene ja tiedä, olen tainnut joskus ennekin mainita, muttei tollasella cedricillä ollut ainakaan kotisäätöisellä pumpulla olevalle 300 D:lle mitään asiaa, paitsi savun määrässä :lol: Ihan fiilistäherättäviä pelejä nuo cedricit/laurelit.Tosin siitä silminnähden edistyvästä mätänemisestä kuuluisia ja nykyään osat on sikahintaisia ja vaikeasti saatavilla. Kerran jossain pajalla tommosen taka-akseliston näin ja nauruhan siitä hepposennäkösestä sekamelskasta irtosi. Valitettavan harvoin näkee nykyään isoja datsuneita, ainakaan täällä päin.. Toi almera se varmasti vasta järkyttävä laite onkin, tosin onneksi vain pensakoneisesta joskus joutunut kärsimään.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Niin;monellakos teistä on ollut omistuksessa cedricciä? Mulla oli 4 vuotta ja 200.000km. 8) Ruostehan meidät lopulta erotti.Takajarrulevyt meinas viedä konkurssiin..Velipojalla oli samoihin aikoihin W126 280SE-81 ja vertailtiin innokkaasti teknisiä ratkaisuja.Kyllä ne cedricin ratkaisut olivat 60-70 luvun jenkeistä.. :wink:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

dealer kirjoitti:Huippunopeudessa on tehtaan ilmoitus Cedricille 150 ja 250D:lle 175, eroa on 25 km/h. :shock:
Luulisin että kiihtyvyydessäkin on jonkinlaista eroa 124 eduksi, en tiedä.
Nissanin "kiihtyvyys 0-100km/h"-kohdassa on -85 Tuulilasin Autokuvastossa vain viiva. :o Liekö kellomies väsähtänyt? :lol:

Almerasta liu'uttiin (kuinka tämä oikein kirjoitetaan :oops:) näköjään sujuvasti vanhempiin malleihin. Tämäkin jo todistaa ettei nuo uudemmat kiinnosta ketään. :roll:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

daerok kirjoitti:Käyhän Pappi ajamassa esim. hyväkuntoinen w201 bensa mersu, vaikka vain tuolla 2 litran ruisku koneella (122 hv),lukkoperällä varustettuna,kyyti on aivan uskomattoman hyvä ja vertailukelpoinen huomattavasti uudempien ja kalliimpien muunmerkkisten autojen kanssa.
Näin on!

Yllättää monesti mukavasti, kunnossa ollessaan oikeilla varusteilla yllättävän mukava kokonaisuus pienuudesta huolimatta. Suhteessa aikaansa paljonkin mukavampi kuin Cee (W/S202).

Kirjoittihan TM aikoinaan ajaessaan ensikertaa W201:stä, että tässä autossa on paras alusta, mitä koskaan TM on ajanut. Painavia sanoja. W124:ssa on sama alustaratkaisu, enemmän massaa, tilaa, varusteita, koneita.. Ei haluta verrata edelleenkään Nissaneihin :shock:

Kirjoitti TM aikanaan toki Ceestäkin näin mairittelevasti ensi koeajossa:

"Muutaman viikon koeajon jälkeen mersu oli palautettava Veholle. Minun tuli sitä ikävä. Eniten kaipasin sen hiljaisuutta. Mersun rattiin oli helppo paeta pahaa maailmaa. Mersu opetti minut arvostamaan pysyviä arvoja. Vankkaa korirakennetta ja hienosti toimivaa alustaa. Mukavuutta ja sulavuutta. Äänetöntä moottoria. Kokonaisuutta yksityiskohtien sijaan. Lopulta sen hintakaan ei tuntunut enää pahalta." 8) 8)

Missä on ne TM:n tyypilliset moitteet monitoimiviiksestä ja ohjauksen tahmeasta palautuksesta taajamanopeuksissa? :wink: Olen keräillyt huvikseni mairittelevimpia lehtileikkeitä talteen, mukava niitä on lukea jälkeenpäin.

Noh, kylläpä ollaan almerasta kaukana nyt :oops: Noh, ei se mitään. Mukavia keskusteluja. Täällä on ilmeisen taitavia vedättäjiä, vai ovatko he tosissaan :shock:

Edit. Pappi se on vaan ilmeisen diplomaattinen autojen suhteen. Muut merkit saa kyllä kehuja, mersut ei :twisted:
124.023
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Se on sinänsä hassua että 70 heppainen audi on rivakampi kuin 90 heppainen laureli joka taas on huomattavasti rivakkaampi kiihtymään kuin 72 heppainen W201, 88 heppainen W123, 75 heppainen bensa golffi, 75 heppainen bensa passatti ja jopa 1.6 astra vuodelta 95 jäi kauas taakse kiihdytyksessä... Samoin monesti ko lähtee risteyksissä niin edellä ajavat tuntuisivat tulevan vastaan perä edellä... Ohitukset käy tuolla huomattavasti mukavammin kuin 300D:llä kävi aikanaan... Liekö kaikki kiinni säädöistä (syöttöä ruuvattu 2,5 kierrosta katsastussäädöistä aukipäin, kierrosrajoitinta ruuvattu myös pari kierrosta auki, tyhjäkäyntiä käy noin 850 rpm, tuntui silläkin olevan vaikutusta siihen että miten jaksaa vetää kun kirjan mukaan 600 olisi oikea, virityspotentiaaliakin vielä olisi ko ei pukkaa vielä mustaa kuin ylämäkeen täydellä kaasulla kiihdyttäessä).
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hemingway kirjoitti:Edit. Pappi se on vaan ilmeisen diplomaattinen autojen suhteen. Muut merkit saa kyllä kehuja, mersut ei :twisted:
Kuuleppa, näin aamutuimaan vois kehuakkin. Olen ajanut hyvillä mersuilla. Esim hvm ässä (300m). Sitten listalle voisi nostaa Dealerin omistuksessa olleet 250D, 300D, 300TDT. Hyvä oli myös Daimlerin 250D.

Oma mersuni, E200D oli muuten ok, mutta mielenkiinto loppui koska tuohon koriin ei sovi 200D kone, se oli minun käyttöön aivan liian tehoton. Kun vaikka lueskelet tuon toyota vs mersu topicin niin sieltä löytänet kehuja minun kirjoittamana mersusta.

Minä pystyn suhtautumaan puolueettomasti myös omiin autoihini... :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29263
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen keräillyt huvikseni mairittelevimpia lehtileikkeitä talteen...
Ei ole yllätys meille, Hemingway. :roll: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”