Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29154
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jää hyvä akku käyttämättä.
Mikä ? Laita se Skodaan pariston tilalle :happy:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Niin, tuo 55ah akku jää täysin käyttämättä jos akun joutuu nyt vielä vaihtamaan isommaksi. Tyrkkäsin sokotan lataukseen yön ajaksi. Voihan se olla, että tuli ostettua liian pieni akku viime syksynä. Tämmöstä se on kun amatööri akkukauppaan menee. :roll:

EDIT: Nyt kun muistelee niin vuosi sitten ei tainnut paikallisella huoltamolla muita akkuja olla kuin tuo... :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Uusi päivä ja uudet kujeet... 8)
Yön yli latauksessa oltuaan Sokota tärähti käyntiin ilman mitään ongelmia virran suhteen.
Annoin käydä tovin ja sammutin. Yleismittari kiinni akkuun ja mittaamaan.
Ensin kuitenkin kaivelin sulakkeet esille ja mittari niin, että näkee tapahtuuko mitään.
Jännite oli noin 12.8 kun aloin nyppimään sulakkeita pois. Käytin jokaisen sulakkeen irti ja näytti siltä, että ei vaikutusta. Lukeman ollessa 12.54 katseeni kääntyi soittimen suuntaan. Terhakka riuhtaisu ja soitin oli irti. Päällepäin kaikki liitokset näyttivät olevan ok. Otin kuitenkin soittimen irti ja kas... mittarin lukema pysähtyi. Nyt sisälle tullessa lukema oli 12.5v. Katsotaan nyt onko vika soittimen asennuksessa. Se kyllä on laitettu ihan omaan johtosarjaan, mutta mielenkiinnosta jätin tuon pois.

Akulle tulee yksi ylimääräinen johto, nyppäsin sen irti ja kas, koko auto pimeäksi. Sen verran sitten katselin, että kyseinen johto tulee johtosarjan mukana sulakerasialle. Tiedä sitten onko kyseessä "jorman" tekemä juttu vai mikä.

jorma = sokotan huoltokirjassa esiintyvä nimi. Liekkö joku luottomekaanikko entisen omistajan tiimoilta... 8)

Vaan pitipä se tämäkin päivä nähdä: http://www.farmit.net/node/193463
Autohan on vaimoni ja hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että josko tuolle Sokotalle löytyisi uusi koti... Ikänsä japseilla ajaneena hänen mielessä on nyt eräs Accord, jonka tiedän erittäin siistiksi ja hyvin pidetyksi. Jos jotakuta kiinnostaa niin ilmoituksessa on minun numero. Sähköpostit menee veljelle kun minulla ei ole omia tunnuksia Farmitiin.
Sen verran mainitsen, että minulle on kerrottu tuon vitosen vihellyksen johtuvan jostain löystyneestä mutterista, jonka kiristäminen on osaavalle henkilölle helppo homma. Ihan tarkalleen kun en muistanut, miten tuo meni niin laitoin tuonne ilmoitukseen asian noin esille. Jos Sokota jotakuta kiinnostaa niin tuon esille myös sen, että tonnin tarjouksia ei kuunnella.

Käytännössä vaimoni tahto tarkoittaa sitä, että meidän pihassa taitaa vaihtua kohta kaikki autot :lol: Että näin tossun alla sitä ollaan... :oops:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Suosittelen lämpimästi juurikin accordia, peltiä vaan kannattaa varoiksi hankkia samalla ja hitsaustaito on suositeltavaa, muutenhan nuo tuntuu pelaavan, 400tkm jotakuinkin koskaan huoltelematon civikki täräytti tuossa juuri katsastuksen läpi ettei mitään, matkan varrella olleet puutteet on ollut vain ja ainoastaan se että tosiaan se auto katoaa luontoystävällisesti ruosteen muodossa luontoon. Jostain maasta olet sinä tullut mutta Suomeen perskeles jäät :pope:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Heh. Ruosteet on tuttu juttu, mutta tuo tarjolla oleva Accord on "yksilö", oikea "helmi". En ole koskaan tuota autoa nähnyt likaisena, vaikka sillä on ajettu noin 30km työmatkaa sorateiden takaa niin kauan kuin minä muistan. Mittarissa on jotain 300-400tkm, mutta ei hukkaan öljyjä eikä nesteitä. :) Ylläpitokulut ovat varmaan aivan eri luokkaa kuin sokotassa, mutta minkäs teet. :? :justiina: :kuume: :lippu:

Tuossa pojan kanssa leikkiessä tuli mieleen, että kyllä Ruotsin suunnalla on muotoilussa haettu mallia Tanskasta... Mielestäni yhdennäköisyys konttimallin Volvoon on enemmän kuin paljon :lol:
Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

:shock: Olen ollut aina miltei satavarma että aikanaan kun röökiä polteltiin niin sängyssä kuin toimistoissakin että idea kanttivolvoihin on tullut joko röökiaskeja pinoamalla tai tikkuaskeja mutta näköjään, naapurimaasta se on tuokin muotoilun huipentuma varastettu. Vaan selittäkääpä saabin designerin mielihäiriöt.... ei riitä järki eikä mielikuvitus mistä joku on niitä raapustellut.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Boss kirjoitti:Vaan selittäkääpä saabin designerin mielihäiriöt.... ei riitä järki eikä mielikuvitus mistä joku on niitä raapustellut.
Uusien mainosten mukaan ne ovat olleet pilvessä :wink:

Kuva
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29154
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sen verran mainitsen, että minulle on kerrottu tuon vitosen vihellyksen johtuvan jostain löystyneestä mutterista, jonka kiristäminen on osaavalle henkilölle helppo homma.
Niin on. Vihellys ei välttämättä poistu, se on enemmänkin ominaisuus.
Näillähän ei suositella ajettavan viitosella alle 80 nopeutta.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo vihellys on ollut menossa mukana koko kuluneen vuoden, mitä sokota on meidän perheessä ollut. Voitaneen siis sanoa, että ostettu ominaisuus. :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29154
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meilläkin muuten oli lähellä Accordin tulo kakkosautoksi, oisko tästä pari vuotta aikaa. Oli hyvät varusteet ja siisti auto - ja kulutus sitä luokkaa että jäipä ostamatta, tutulla myyjällä kun oli kirjattuna polttoaineostot ja meni pöljä näyttämään sen kirjanpidon :lol:
No, se oli 90-luvun Honda se.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3034
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ysiviitosen akkortin keskikulutus minun ajoillani, reilun kymppitonnin matkalla oli aika tarkkaan 8 litraa per satanen.

Jää hyvästi :byebye:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti: ja kulutus sitä luokkaa että jäipä ostamatta, tutulla myyjällä kun oli kirjattuna polttoaineostot ja meni pöljä näyttämään sen kirjanpidon :lol:
No, se oli 90-luvun Honda se.
Samoja ikiä se tuokin olisi. Suapa nyt nähä miten nämä kuviot menee. Se mitä olen tuolla kyseisellä Hondalla ajanut niin muistikuva olisi, että kyseessä on aika liukasliikkeinen auto... :?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Se mitä olen tuolla kyseisellä Hondalla ajanut niin muistikuva olisi, että kyseessä on aika liukasliikkeinen auto... :?
Vaihda ne kitkat nastarenkaisiin, niin siitä tulee ihan kelpo peli :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Appiukko on sen verran talven kanssa taistellut, että kitkarenkaita tuskin huolinnee ihan vähässä kummassa. Jos täällä meillä sudet kulkee eväsreppu selässä niin rautavaaralla niillä on varmaan "huoltoleirit" säännöllisin välimatkoin. Sen verran korvessa on tuo paikka... 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaahas... Huomenna pihassa voi kaikki olla toisin. :? :cry:
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Pappi kirjoitti:Jaahas... Huomenna pihassa voi kaikki olla toisin. :? :cry:
Kalusto vaihtuu ja karavaani kulkee?
Täällä vaihtokuviot edelleen levällään :oops: vakavissaan on katseltu C5:sia ´05--> katsotaan mihin päädytään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sokotan elo jatkuu nyt muualla. Teen koosteen kuluneesta vuodesta jossain vaiheessa. Sen tiedän, että säästöporsasta saattaa tulla ikävä, viimeistään silloin kun näitä nykyisiä autoja viedään jonossa tankille :cry:

Sokotan tilalle tuli tuommonen Honda Accord 2.0. Vuosimalli 1993. Kaasutinkoneella ja mittarissa jotain 300 - 400tkm väliin... Anopin ja appiukon silmäterä siirtyi vaimoni käyttöön.
Oikeen siisti ja kopsakka auto.

Ehottelin jo, että miten olisi kesäksi isompaa vannetta, tummaa lasia ja karvanoppaa. Ei kuulemma saa laittaa. :(

Kuva

Kuva

Kuva

Auton ruosteet on suojattu taannoin kunnolla. Mitä olen noita katsellut niin tuosta voi hyvällä mielellä sanoa, että ruosteeton honta. Mie tykkeen tuosta japanin poikien tyylistä tehä vaihteistot autoihin. Tuossakin on just semmonen rento laatikko, että vaihteet menee heittämällä sisään. Joku honta kuski tuumasi, että "oot sitten laittanut jaappanin mersun" :)

Aika näyttää miten tästä eteenpäin. Volvo kait se on laitettava taipaleelle ja katseltava joku työmatkakulkine. Pysyy mieli virkeenä. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29154
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sokotan elo jatkuu nyt muualla.
Niin, kukahan se niitä keräilee :ttu:

Komia Accord. Karvanopat laitat kysymätä :happy:
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Jopas ny, miten -93 mallisessa autossa vielä kaasarikone??

Allekirjotan kyllä itsekin tuon väitteen Hondan vaihdelaatikoista. Mulla oli joskus -89 Civic, ja ei oo vielä tullu vastaan autoa, jossa ois yhtä hyvä vaihdekeppituntuma. Lyhyet ja napakat liikkeet vaihdekepissä ja vaihteet meni päälle ihan tosta vaan. Ihan ilokseen sitä kepitti, vaikkei 1.3 kaasarikone suorituskykyä tarjonnutkaan.
S204, AZT250
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ei tuossa missään lue, että injection tms... Motonetin listalla oli maininta ilmanputsarista kaasarikoneen osalta, että "ovaali". Tuossa on koppa tuommonen ovaalin muotonen ja mitä entiseltä omistajalta vielä kysyin niin kaasarikoneella. Tehoa jottain 80kw?
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Tuota korimallia sai kai loppuun asti (-94) kaasarikoneisena ruiskumallin rinnalla.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3034
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tuo on minusta malliltaan onnistuneimpia Accordeja, paljon nätimpi kuin seuraajansa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikä lie karvalakki malli. Käsin veivattavat ikkunat ja mustat puskurit.
Haastetta pitää auto yhtä hyvässä kunnossa jatkossakin. Muunmuassa katsastuspöytäkirjat oli mukana vuodesta 1999. Nähtävästi tuollon anoppilaan ostettu noin 100tkm ajettuna.

Appiukolta kysyin, että onko tuohon tarvinnut vaihtaa alustaan osia. Ei kuulemma oo tarvinnut. Ihme vehkeitä. :? Anoppila on kuitenkin mutkasen ja kolosen hiekkatien takana.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29154
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korimalli on nätti. Mikään ulkonäössä ei häiritse.

Jos listaan vikoja mitä näissä olen vuosien varrella tavannut.
Lista ei ole pitkä eikä paha. Mikään listatuista ei ole luokkaa "taasko se on tuo osa rikki"

- Alapallot
- Vetarin kumit
- Etujouset
- Taka yläpallo
- Ilmavuotoja jossain n. 1000000 letkusta tai imusarjan tiivisteessä.
Tämä on tympeä korjattava jos sattuu kohdalle. Pari tapausta ollut vuosien varrella. Vai oliko se letkuhässäkkä ruiskukoneessa ?

Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin :D
Laturi on sellaisessa paikassa että sen saa irti muttei pois konetilasta :shock:

Venttiilit ovat käsisäätöiset mutta yleensä tarkastettaessa ei tarvitse säätää.
Jakopää on sellainen että laittajalla ei saa olla peukalo ihan keskellä kämmentä.
Kaasarit toimivat vanhemmitenkin virheettömästi eikä pakokaasutestissä ole ongelmia (paitsi mahdollinen em. ilmavuoto ja sen tuomat ongelmat)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Noh, tuossa meidän Hondassahan näytti olevan niitä alipaineletkuja enemmän kuin tarpeeksi :lol:

Rekisteriotteessa on merkintä ALB jarrujen kohdalla. Nyt kuitenkin kokeilin töihin tullessa jarruja kunnolla toteamus oli "ei tässä mitään abs jarrui ole". Ohjekirjan mukaan tuo merkintä viittaa abs jarruihin. Mittaristosta puuttuu tuohon järjestelmään liittyvä valo.

Liekköhän tuo nyt sitten seuraavassa katsastuksessa vietävä paaliin? 1999 vuodesta lähtien on mennyt heittämällä läpi, joten nytkö se tyssi tuli :cry:

Valot on tuossa mielenkiintoiset. Ajovaloina on H4 + H1? Eli umpiossa on "lisäpitkät" valmiina :? Jos tuolla alkaa enemmän ajelemaan niin pitäisköhän aatella xenon sarjaa... Keulan muotoilu on semmonen, että isot lisävalot ei tuohon kunnolla istu. Toisaalta, varastossa olisi yhdet 190:set joutilaana.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin :D
Tuosta sen verran että tosiaan aidoissa japsiautoissa moottori on kuskin puolella ja vaihteisto vänkärin puolella. Haittapuolena, jos siitä nyt mitään haittaa on, niin yksin ajaessa (kuten usein on) on sekä moottorin että kuskin paino kuskin puolella. Euroopassa tuo toteutetaan aina toisinpäin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10677
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meissenkeri kirjoitti:
dealer kirjoitti:Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin :D
Tuosta sen verran että tosiaan aidoissa japsiautoissa moottori on kuskin puolella ja vaihteisto vänkärin puolella. Haittapuolena, jos siitä nyt mitään haittaa on, niin yksin ajaessa (kuten usein on) on sekä moottorin että kuskin paino kuskin puolella. Euroopassa tuo toteutetaan aina toisinpäin.
Mennee henkimaaliman hommiksi... Kohta tässä keskustellaan värinöistä yms 8) Ei sentään. Jatkakaa . . . Mielenkiintoista lukea näitä näkökohtia.

Feliciaa muuten tulee ikävä siinä mielessä, että tämmöselle lyhkäselle kuskille se oikeen passelisti mitoitettu ja sopi karvalakkikin päähän, mikäli sitä olisi tarvinnut. :)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Pappi kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
dealer kirjoitti:Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin :D
Tuosta sen verran että tosiaan aidoissa japsiautoissa moottori on kuskin puolella ja vaihteisto vänkärin puolella. Haittapuolena, jos siitä nyt mitään haittaa on, niin yksin ajaessa (kuten usein on) on sekä moottorin että kuskin paino kuskin puolella. Euroopassa tuo toteutetaan aina toisinpäin.
Mennee henkimaaliman hommiksi... Kohta tässä keskustellaan värinöistä yms 8) Ei sentään. Jatkakaa . . . Mielenkiintoista lukea näitä näkökohtia.

Feliciaa muuten tulee ikävä siinä mielessä, että tämmöselle lyhkäselle kuskille se oikeen passelisti mitoitettu ja sopi karvalakkikin päähän, mikäli sitä olisi tarvinnut. :)
Hontasta tuli mieleen et sillon ku omistin ite preluden nii siinä oli kone vielä kallistettu 18 astetta taaksepäin painopisteen takia... En vaan nyt saa millään päähän et mistä luin sen... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29154
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rekisteriotteessa on merkintä ALB jarrujen kohdalla
Niin on Feliciassakin.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Se rekisteriotteen ALB tarkoittaa paineensäätö/kuormaventtiiliä taka-akselilla ja Hondan ALB taas Anti-Lock Brakes.

Ei tuo Hondan systeemi tainnut aikanaan mitään ylistystä saada, joten hyvä vaan että normaaleilla jarruilla. Pysähtymismatkat eivät olleet kovin loistavia ja auto saattoi kääntyä jarrutuksessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”