Tiileriparka :(
Joko kahvit on juotu?
Tähän topicciin voi varmaan myös lsätä kysymyksen tuosta omasta Favoriitista, että mistäs tuohon lisätään vaihteistoöljyä? Sama lootahan tuossa on kuin 1,3 Feliciassa.
Tähän topicciin voi varmaan myös lsätä kysymyksen tuosta omasta Favoriitista, että mistäs tuohon lisätään vaihteistoöljyä? Sama lootahan tuossa on kuin 1,3 Feliciassa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sitä itsekin veikkaisin, mutta ajattelin kuitenkin kysyä ammattilaiseltaFenton kirjoitti:Mie ihan veikkaamalla heitän, että mittarin vaijerin reiästä
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mittarinvaijeri irti ja pyöritin irti, pudottamatta sen muovista hammaspyörää laatikon sisään. Se muovijuttu toimii mittatikkuna, emmää virallista "merkkiä" muista mutta jos hammasosan yläpuolelle yltää niin eikö lie riittävästi.
Putki oli poikki liitoksen läheltä takavaimentimen etupuolelta, ja varaosa-autossahan olisi ollut erinomaisen hyväkuntoinen putki ellei sitä olisi leikelty kossien peltoautoon viime lauantaina
Kyseisestä peltoautosta putki olikin jo neljä vuotta sitten katkeillut useampaan kertaan joten ei ihmekään että se puuttui tyystin
Eihän tuo ollut varaosa-auton putki parempaa tarvetta odotellutkaan kuin pikkusta vajaa kuus vuotta , ja neljällä päivällä myöhästy
Putki oli poikki liitoksen läheltä takavaimentimen etupuolelta, ja varaosa-autossahan olisi ollut erinomaisen hyväkuntoinen putki ellei sitä olisi leikelty kossien peltoautoon viime lauantaina
Kyseisestä peltoautosta putki olikin jo neljä vuotta sitten katkeillut useampaan kertaan joten ei ihmekään että se puuttui tyystin
Eihän tuo ollut varaosa-auton putki parempaa tarvetta odotellutkaan kuin pikkusta vajaa kuus vuotta , ja neljällä päivällä myöhästy
Taas tätä äänen muuttumista ja oli pikkusta vaille poikki vähän eri kohdasta kuin keväällä.dealer kirjoitti:Ääni muuttui työmatkalla, taidan kahvit juotuani joutua kurkistamaan auton alle
Jos olisi uusi vaimennin olisin vaihtanut, mutta kun ei ollut niin jouduin hitsaamaan ja nyt ei ole enää välitöntä tarvetta vaimentimelle joten en tilannut sitä
Kun pitkästä aikaa piti nosturilla käyttää tutkin samalla hieman paikkoja, parin kuukauden päästä kun voisi katsastaakin taas.
Kuskin puolella on raidepäässä välystä, ja vänkärin puolellakin hieman.
Tilasin uudet nivelet, yhteensä 13 euroa 86 senttiä Viimesyksyisen alapallonvaihdon jälkeen mennyt jo kolmatta kymppiä nivelremonteihin
Voi olla ettei koskaan selviä kestävätkö ne yhtä pitkään kuin alkuperäiset joilla on nyt ajettu 227000km / 15 vuotta. Tarkasta huolto- ja korjaushistoriasta ei löytynyt merkintää niiden vaihdosta ja nivelissä on Skodan merkki.
Viestiketjua lukiessa huomasin että olen vuosi sitten haaskannut monta kymppiä rahaa termostaattiin ja takapyörien laakerisarjoihin, toivotaan että ne eivät ole hukassa
No, oli miten oli:
Oliko se 6306 vai olenko jo unohtanut Toivottavasti olendealer kirjoitti:...ja takapyörien laakerisarjoihin, toivotaan että ne eivät ole hukassa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Toivottavasti ei tiileri ota öljykylpyä kun menen taas käväsemään hänen työpaikallaan...kohtapuoliin, öljynesteitä saavat vaihdella
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Nämä vaihdettu tänään. Ajo-ominaisuudet paranivat, en ollut muistanutkaan ettei felician tapoihin kuulu haukkailla urissa.Kuskin puolella on raidepäässä välystä, ja vänkärin puolellakin hieman.
Tilasin uudet nivelet, yhteensä 13 euroa 86 senttiä
Kotona rähisin peilikuvalleni kun oli jäänyt ratti kieroon, sanoin että ens kerralla vien toiseen paikkaan laitettavaksi jos ei kerralla saaha kuntoon
Lupasi korjata takuuseen
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Elä kehtoo, tuo oma saapas mikä sammalta kasvaa tuossa pihassa, vaihtelin raidepäät olisko kohta 10 vuotta sitte, laitoin nykyisen toimarin tyttöystävän ajamaan onko ratti vinossa. Hyvä on! ... Ja vinossa se ruori on omasta ja kaikkien muittenkin mielestä. Oli ja on vieläkin kivan näköinen likka joten eipä ole tullut rattia oikaistua. muistuu aina mieleen kun tuota vanhusta ulkoiluttaa.dealer kirjoitti:Nämä vaihdettu tänään. Ajo-ominaisuudet paranivat, en ollut muistanutkaan ettei felician tapoihin kuulu haukkailla urissa.Kuskin puolella on raidepäässä välystä, ja vänkärin puolellakin hieman.
Tilasin uudet nivelet, yhteensä 13 euroa 86 senttiä
Kotona rähisin peilikuvalleni kun oli jäänyt ratti kieroon, sanoin että ens kerralla vien toiseen paikkaan laitettavaksi jos ei kerralla saaha kuntoon
Lupasi korjata takuuseen
Tänään oli aika ja aikaa laittaa lisävalot taas paikalleen.
Bosch 190 pari kiinanxenoneilla, moneskohan talvi lähtee noilla valoilla käytössä ... aika hapettuneen näköiset ballastit jo, mutta edelleen näkyy toimivan.
Tallissa tuli pieni hijainen hetki kun otin pöydän alta valot käteen ja niiden alta löytyi kilpilevy johon oli ruuvattu ballastit kiinni, ja Skodassahan levy on kesät talvet paikallaan eikä siihen kiinnitetä ballasteja.
Olin sitten unohtanut yhdet 190:it kokonaan nuo oli olleet joskus väyrysessä joka nykyään on Fentonin päiviä piristämässä.
Notta silleen, nyt ei ole autoa yksille hyville lisävaloille
Yritinpä käydä kuvaamassa valoja, mutta kameran muistikortille sopi vain tasan yksi kuva, joka ei ole kaksinen.
Parempaa odotellessa:
Bosch 190 pari kiinanxenoneilla, moneskohan talvi lähtee noilla valoilla käytössä ... aika hapettuneen näköiset ballastit jo, mutta edelleen näkyy toimivan.
Tallissa tuli pieni hijainen hetki kun otin pöydän alta valot käteen ja niiden alta löytyi kilpilevy johon oli ruuvattu ballastit kiinni, ja Skodassahan levy on kesät talvet paikallaan eikä siihen kiinnitetä ballasteja.
Olin sitten unohtanut yhdet 190:it kokonaan nuo oli olleet joskus väyrysessä joka nykyään on Fentonin päiviä piristämässä.
Notta silleen, nyt ei ole autoa yksille hyville lisävaloille
Yritinpä käydä kuvaamassa valoja, mutta kameran muistikortille sopi vain tasan yksi kuva, joka ei ole kaksinen.
Parempaa odotellessa:
Toinen lisävalo ei syttynyt aamulla, eli näin taas joutuu skodastakin vikaraporttia tekemään
Kävin äskettäin tutkimassa, auto käyntiin ja kaukovalot päälle ja juuri kun räpläsin ballastia valo päätti syttyä, jännite näpeissä 23000 volttia. Onneksi se jäi kuorensa sisään. Siinäpähän toimii, jos ei huomenna toimi niin vaivautunen ruikkimaan WD40 tms liittimiin
Tankkasinkin, 646 km ja 35 litraa. Keskimäärin 5,4 litraa sadalle.
Pahuksen mukava ajella taas säännölliseen tahtiin tutulla työmatkaruoskalla
Työmatkalla kotiinpäin olin jopa ohittamaisillani erään auton, mutta totuus ohitusmatkan pituudesta saavutti tietoisuuden jo ennen kuin edes vaihdoin kaistaa, kaasu ehti olla hetken pohjassa.
Tosipuheessa, oli siinä sitten pitempiäkin suoria joten Clio tuli turvallisesti ohitettua.
Kävin äskettäin tutkimassa, auto käyntiin ja kaukovalot päälle ja juuri kun räpläsin ballastia valo päätti syttyä, jännite näpeissä 23000 volttia. Onneksi se jäi kuorensa sisään. Siinäpähän toimii, jos ei huomenna toimi niin vaivautunen ruikkimaan WD40 tms liittimiin
Tankkasinkin, 646 km ja 35 litraa. Keskimäärin 5,4 litraa sadalle.
Pahuksen mukava ajella taas säännölliseen tahtiin tutulla työmatkaruoskalla
Työmatkalla kotiinpäin olin jopa ohittamaisillani erään auton, mutta totuus ohitusmatkan pituudesta saavutti tietoisuuden jo ennen kuin edes vaihdoin kaistaa, kaasu ehti olla hetken pohjassa.
Tosipuheessa, oli siinä sitten pitempiäkin suoria joten Clio tuli turvallisesti ohitettua.
Talvirenkaat alle.
Nokian 2 joilla ikää 7 vuotta. Ainakin viime talvena oli vielä hyvä pito, tosin eipä ollut juuri liukkaitakaan.
On se tuo akkupulttikone melko peli. Hankinnassa harmittaa vain se ettei ole tullut jo aiemmin ostettua, kyllä niin helposti vaihtui renkaat kahteen autoon.
Onhan tuo sääkin kyllä aivan loistava, aavistus tullut yöllä lunta että pellot valkoisina mutta piha sula, aurinko paistaa ja rasvatyyntä.
Yleensä vaihdan talvirenkaat alle julmetussa lumimyrskyssä tai kahdeksan asteen pakkasessa illalla säkkipimeässä, tuuli 15 metriä sekunnissa.
Nokian 2 joilla ikää 7 vuotta. Ainakin viime talvena oli vielä hyvä pito, tosin eipä ollut juuri liukkaitakaan.
On se tuo akkupulttikone melko peli. Hankinnassa harmittaa vain se ettei ole tullut jo aiemmin ostettua, kyllä niin helposti vaihtui renkaat kahteen autoon.
Onhan tuo sääkin kyllä aivan loistava, aavistus tullut yöllä lunta että pellot valkoisina mutta piha sula, aurinko paistaa ja rasvatyyntä.
Yleensä vaihdan talvirenkaat alle julmetussa lumimyrskyssä tai kahdeksan asteen pakkasessa illalla säkkipimeässä, tuuli 15 metriä sekunnissa.
Vapaapäivä, aamulla vilkaisin Felician lisävaloja - toinenkin pimeni noin viikko sitten
Ensimmäinen vikapaikka oli rele, sen vaihdolla alkoi viimeksi toiminut valo taas pelata.
Toinen vikapaikka löytyi ballastin liittimestä; vaikka se on hyvin suojattua mallia niin olipa vaan vesi päässyt sisään ja aiheuttanut korroosiota.
Liittimen puhdistus ja WD40 ja taas toimii valot
Samalla katselin huoltokirjaa, ei ole vielä aika vaihtaa öljyjä, ja edelleen otetta, ja kas näköjään voisi katsastaa.
Siispä leimalle, ja kuten näiden kanssa totuttu on ei huomauttamista.
Etujarruissa näkyy olevan vähän heittoa, veikkaus menee siihen suuntaan että juuri asemalle kääntyessä läpiajetulla suurella vesirapakolla voisi olla vaikutusta, nimittäin dynamometrillä ei polkaistu kuin kerran. Ainakaan ajossa ei tunnu vähäistäkään puoltamista, kokeilin muutamaan kertaan katsastuksen jälkeen.
Kuskin puolen takakaaren reuna on ruostunut ja siitä on irtoamassa sentin levyinen noin 5 cm pitkä palanen. Reikää sisätiloihin kyseisestä paikasta ei tule, joten korjaaminen saattaa jäädä kesään 2015 (tai -16 tai -17), näyttelyautosta kun ei vähäisimmässäkään määrin ole kyse.
Ensimmäinen vikapaikka oli rele, sen vaihdolla alkoi viimeksi toiminut valo taas pelata.
Toinen vikapaikka löytyi ballastin liittimestä; vaikka se on hyvin suojattua mallia niin olipa vaan vesi päässyt sisään ja aiheuttanut korroosiota.
Liittimen puhdistus ja WD40 ja taas toimii valot
Samalla katselin huoltokirjaa, ei ole vielä aika vaihtaa öljyjä, ja edelleen otetta, ja kas näköjään voisi katsastaa.
Siispä leimalle, ja kuten näiden kanssa totuttu on ei huomauttamista.
Etujarruissa näkyy olevan vähän heittoa, veikkaus menee siihen suuntaan että juuri asemalle kääntyessä läpiajetulla suurella vesirapakolla voisi olla vaikutusta, nimittäin dynamometrillä ei polkaistu kuin kerran. Ainakaan ajossa ei tunnu vähäistäkään puoltamista, kokeilin muutamaan kertaan katsastuksen jälkeen.
Kuskin puolen takakaaren reuna on ruostunut ja siitä on irtoamassa sentin levyinen noin 5 cm pitkä palanen. Reikää sisätiloihin kyseisestä paikasta ei tule, joten korjaaminen saattaa jäädä kesään 2015 (tai -16 tai -17), näyttelyautosta kun ei vähäisimmässäkään määrin ole kyse.
Illalla ja yöllä sateli lunta. Helppo oli valita millä lähtee töihin, ei ollut vaikeuksia liikkeellelähdössä tms.
Eikä työpaikan pihassa vastustanut, toisin kuin eräät toisesta päästä vetävät matalahkot laitteet. Pikku odotuskin siinä oli työpäivän aluksi kun muuan farkku 212 jäi kiinni korjaamon nosto-oven eteen, kitkarenkaiden ja ajonvakautus-luistonestojärjestelmien yhteistyö ei ilmeisesti toiminut ihan nappiin tai jotain.
Muuten kyllä ajan mieluummin takavetoisella, ja nelivetohan on sitten ihan eri juttu se....
Eikä työpaikan pihassa vastustanut, toisin kuin eräät toisesta päästä vetävät matalahkot laitteet. Pikku odotuskin siinä oli työpäivän aluksi kun muuan farkku 212 jäi kiinni korjaamon nosto-oven eteen, kitkarenkaiden ja ajonvakautus-luistonestojärjestelmien yhteistyö ei ilmeisesti toiminut ihan nappiin tai jotain.
Muuten kyllä ajan mieluummin takavetoisella, ja nelivetohan on sitten ihan eri juttu se....
Sehän oli tänään tullut työmatkalla luoti, tai kivi, kuskin puolen etuvilkkuun joka hajonnut osumasta.
Näinollen tallustelin pellolla olevan varaosafelician luokse, josta löytyi ehjä vilkku ja jonka asensin paikalleen, kas näin.
Varaosapirssistä on nyt otettu oikea takavalo erään toisen autoilijan rikki peruuttaman tilalle ja vasen takavalo postikuskin rikki kolhiman tilalle sekä nyt tämä vasen etuvilkku.
Enää ei tarvitsisi haavereita sattua tasaisen vauhdin taulukon mukaan, varaosapirssin oikea etuvilkku kun ei ole ihan priimakunnossa
Näinollen tallustelin pellolla olevan varaosafelician luokse, josta löytyi ehjä vilkku ja jonka asensin paikalleen, kas näin.
Varaosapirssistä on nyt otettu oikea takavalo erään toisen autoilijan rikki peruuttaman tilalle ja vasen takavalo postikuskin rikki kolhiman tilalle sekä nyt tämä vasen etuvilkku.
Enää ei tarvitsisi haavereita sattua tasaisen vauhdin taulukon mukaan, varaosapirssin oikea etuvilkku kun ei ole ihan priimakunnossa
Viime viikonloppuna katselin rouvan väykyn valot, että on ehjät, katsastusta varten. Keskiviikkona konttorilla oli vänkärin puoleinen palasina. Tänään oli vuorossa sitten oma, mutta kuskinpuoleinen sumari. Kumpikohan mulla olisi varaosa-auto?
Mitäänhän niillä ei tee, että sikäli se ja sama.
Mikäs seuraavaksi? Takasumari molemmista?
Mitäänhän niillä ei tee, että sikäli se ja sama.
Mikäs seuraavaksi? Takasumari molemmista?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Muutaman viikon tauon jälkeen Felicia työmatkalle, olipa outo tunne lähteä autolla joka on oikeasti lämmin pakkasella kymmenen minsaa oli pihalla käynnissä ja kuuma sisällä.
Puhuvat että xenonit ovat niin hitaat syttymään, no pakko oli myöntää kun viive luokkaa 2-3 minuuttia Sitten kuin salama löisi kun syttyy, hyvä ettei mennyt k*set housuun
Sama oli töistä lähdettyä ensimmäinen syttyminen. Pitänee joskus vaihtaa rele, tai jotain
Puhuvat että xenonit ovat niin hitaat syttymään, no pakko oli myöntää kun viive luokkaa 2-3 minuuttia Sitten kuin salama löisi kun syttyy, hyvä ettei mennyt k*set housuun
Sama oli töistä lähdettyä ensimmäinen syttyminen. Pitänee joskus vaihtaa rele, tai jotain
wiimax.fi
Otinpa hetken mielijohteesta lämpömittarin työpaikalta mukaan että saa mittailla natsipakastimen lämmöntuottoa.
Töistä lähtiessä oli pakkasta 19 astetta ja auto ollut tunnin "roikassa" sisätilalämmittimineen. Sisälämppäri vänkärin jalkatilassa lattialla taaksepäin.
Auto käyntiin ja heti tien päälle, lämmityssäätö täysillä ja puhallin 2/3.
Mittaus keskisuuttimista, infrapunalämpömittarilla.
Kilometri ajoa 40-50 km/h ja mittaus; 36 astetta.
Viisi kilometriä josta loppupäässä pari kilsaa 80:iä ja mittaus; 55 astetta.
Kymmenen kilometrin ajon jälkeen oli niin kuuma autossa ettei pystynyt pitemmälle ajamaan lämpöä pienentämättä, pysähdyin ja mittasin:
Moottorin lämmöt mittarin mukaan 80. Keskisuuttimien edessä ei pysty kynsiä kauaa pitämään, polttaa
Töistä lähtiessä oli pakkasta 19 astetta ja auto ollut tunnin "roikassa" sisätilalämmittimineen. Sisälämppäri vänkärin jalkatilassa lattialla taaksepäin.
Auto käyntiin ja heti tien päälle, lämmityssäätö täysillä ja puhallin 2/3.
Mittaus keskisuuttimista, infrapunalämpömittarilla.
Kilometri ajoa 40-50 km/h ja mittaus; 36 astetta.
Viisi kilometriä josta loppupäässä pari kilsaa 80:iä ja mittaus; 55 astetta.
Kymmenen kilometrin ajon jälkeen oli niin kuuma autossa ettei pystynyt pitemmälle ajamaan lämpöä pienentämättä, pysähdyin ja mittasin:
Moottorin lämmöt mittarin mukaan 80. Keskisuuttimien edessä ei pysty kynsiä kauaa pitämään, polttaa
Välillä väyrysellä... Minäkin mittailin joku aika sitten lämpöjä, webasto kun ei ole herännyt koko talvena. 32 km töistä kotiin ja mittaamaan, ulkolämpö -15°. Arvvaatteko?
Juu. +9 oli sisääntuleva ilma, sisälämpö -5.
V-tun hyvä talviauto
Moottoritiellä tuli hetken vähän lämpöisempää sisään, koneen lämmöt nousi lähes kuuteenkymppiin. Heti motarilta pois noustua lämmöt putosi toistakymmentä astetta.
Termarikauppaan?
Juu. +9 oli sisääntuleva ilma, sisälämpö -5.
V-tun hyvä talviauto
Moottoritiellä tuli hetken vähän lämpöisempää sisään, koneen lämmöt nousi lähes kuuteenkymppiin. Heti motarilta pois noustua lämmöt putosi toistakymmentä astetta.
Termarikauppaan?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.