Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Se toiminta ei e39:ssä ole tosiaan kiinni siitä sarjaportista, usbin kautta saa dataa samalla tavalla. Mikäli dataa ei ala tulla, on vikaa joko koneen asetuksissa tai kaapelissa, yleensä veikkaisin koneen asetuksia. Sarjaportissa on kuitenkin se hyvä puoli, että sillä pääsee ainakin vanhempiin puimureihin.
Kein siknatuur
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Joo tuli kanssa hommattua 530Da-99 On tää mahtava vehje. Ongelmana tankissa sijaitseva pumppu, eli meno katkeaa kun ammuttuna alas kun löpömittari menee alta 30 litran. Uus tankin pumppu ostettu mutta entäs asennus? bimmerivoorumilla neuvo että takapenkki pois etc... Mutta omastani en sitä luukkua löytäny josta pumppu vaihdetaan? Eli operaation tehneet, olisin käytännön neuvoista hyvin kiitollinen.
Niin, siellähän on molemmin puolin takapenkin istuinosan alla luukut joten pitäs olla melko heleposti käsillä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Mää neuvoinkin häntä YV:llä, tais vaan ne äänieristeet hämätä, ku ne pitää leikellä auki.Mulqvist kirjoitti:Niin, siellähän on molemmin puolin takapenkin istuinosan alla luukut joten pitäs olla melko heleposti käsillä.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kuukausi ja tässä ketjussa pari sivua aiemmin kirjoitin peräviallisesta 728i:stä.
Perä tuli loppujen lopuksi Virosta viikolla. Eilen mittailtiin, että vaikka runko tuossa autoa vuotta tuoreemmassa on hivenen pidempi, ovat kiinnikkeet ja kardaanin/vetarien laipat toisiinsa nähden niin, että jos kardaani menee hiukan syvemmälle pooreissaan, niin tuolla onnistutaan.
Ainakin auto on nyt hävinnyt pihasta. Hintaa tuli 230€, joten huokauksella selvittiin, jos se nyt tuossa oli.
Perä tuli loppujen lopuksi Virosta viikolla. Eilen mittailtiin, että vaikka runko tuossa autoa vuotta tuoreemmassa on hivenen pidempi, ovat kiinnikkeet ja kardaanin/vetarien laipat toisiinsa nähden niin, että jos kardaani menee hiukan syvemmälle pooreissaan, niin tuolla onnistutaan.
Ainakin auto on nyt hävinnyt pihasta. Hintaa tuli 230€, joten huokauksella selvittiin, jos se nyt tuossa oli.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nyt on 2,5 kilokilometrin testiajo saatu päätökseen. Aikaa meni vain kaksi viikkoa.Sampo N. kirjoitti:Mekin lähdetään varmaan parin viikon sisään katsomaan vähän lisämuttereita maailmalta!
Viimeksi muokannut Sampo N., 26.10.2013 23:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kein siknatuur
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Liekö reissu lähteny käyntiin, ratiossa soi Bob Marley and the Wailers, jotkut eivät tykänneet ja "they Break My Windows". No matka jatkuu Biltema Motor Works virityspajan kautta, jossa muutama tunti ihmetellään kaikenlaista kivaa ja tarpeellista. Illalla tietysti käyty jossain punaisten lyhtyjen alueella, kun oltiin kuin Bad Men on Wheels, huudeltu siellä Be My Whore ja Blow My Whistle. Sitte kun hyvä yksilö tullut vastaan ja sitä on himoissaan aneltu: Be My Wife, Be My Wife!
Tarkempi tutkiskelu kovan ulkokuoren alle, sieltä löytyikin Big Mexican Woman, joka oli todellinen Brutal Money Waster...
Bolsevikkien MuuliWaunu esille jo!
Tarkempi tutkiskelu kovan ulkokuoren alle, sieltä löytyikin Big Mexican Woman, joka oli todellinen Brutal Money Waster...
Bolsevikkien MuuliWaunu esille jo!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Laitetaas jotain matkakertomusta jossain välissä. Pikkupuimuri sieltä kuitenkin tuli.
Tuommonen vin-dekooderi muuten löytyi, on mielestäni vähän parempi kuin tämä kotimainen. Ei aukea mitään välilehtiä, vaan tiedot pamahtavat suoraan ruudulle varusteita myöten.
http://www.bmwarchiv.de/vin/
Kein siknatuur
Vasen taka-anturi se ei ole jos nopeusmittari toimii.
Btcf:ltä Nimimerkki "Clavurion" on Oulusta, pistänpä vaikka sen puhelinnumeron sulle privana.
Btcf:ltä Nimimerkki "Clavurion" on Oulusta, pistänpä vaikka sen puhelinnumeron sulle privana.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ihan pakko kommentoida loistavaa topiccia.. Itsellä pari bemaria e39 528ia (eukon) ja e30 turbotettu avo. Käyttöauton virkaa tällä hetkellä hoitaa 3b diesel passatti ja tarkotus ois vaihtaa väyrystä tilalle, kun mersua en ole vielä omistanutkaan ja alunperinhän oli tarkotus 530d mutteri laittaa mutta sopivaa manuaali keppistä ei vain ole tarjolla..
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Sampo N. kirjoitti:Nyt on 2,5 kilokilometrin testiajo saatu päätökseen. Aikaa meni vain kaksi viikkoa.Sampo N. kirjoitti:Mekin lähdetään varmaan parin viikon sisään katsomaan vähän lisämuttereita maailmalta!
Eihän tätäkään mutteriläjää ehtinyt saada kunnolla kilpiin, kun se jo vietiin. Onneksi ei olleet varkaat asialla.
Ekolmeysiä on alkanut vaivata kummallinen ulina, kuuluu suorilla eikä hiljene kaarteissa, en usko laakeriin? Miten tuon laakerivälyksen voisi muuten tutkia, mihin suuntaan renkaa pitäisi heiluttaessa tunkatessa ja ravistellessa? Joka suuntaan?
Kein siknatuur
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Rengas ilmaan, käsijarru pois päältä. Ei tosin vaikuta etupyörässä. Jarrua ei kuitenkaan saa painaa. Toisella kädellä pyörän yläpuolelta kiinni ja toisella alapuolelta. Klappia ei saa olla. Tai korkeintaan erittäin vähän, vain sen verran että huomaa. Jos kuitenkin on klappia, niin kannattaa kokeilla painaa jarrua. Jos välys katoaa, niin laakerissa vikaa.
Tosin tuo ulina ajossa voisi ennemmin johtua kannatinlaakerista, tai ns. vakionopeusnivelestä kardaanissa. Pyöränlaakereilla on tapana muuttaa ääntään kaarrellessa = kuormituksen muuttuessa. Tosin ne nyt on kohtalaisen nopeasti kokeiltu, joten kannattaa ainakin tarkastaa.
Tosin tuo ulina ajossa voisi ennemmin johtua kannatinlaakerista, tai ns. vakionopeusnivelestä kardaanissa. Pyöränlaakereilla on tapana muuttaa ääntään kaarrellessa = kuormituksen muuttuessa. Tosin ne nyt on kohtalaisen nopeasti kokeiltu, joten kannattaa ainakin tarkastaa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Koitin tänään vielä kaarretestiä ja kyllä se hiljeni kuskinpuolelle kallistaessa. Tunkkasin myös rattaat ilmaan ja koitin, mielestäni mitään selvää välystä ei tuntunut. Sitten vertailin kuskinpuolelle ja ehkä siellä pieni klappi on vänkärin puolella.Sampo N. kirjoitti:Nojuu, sillähän en oikein tuohon laakerivikaan usko, kun kaarteilla ei ole vaikutusta ääneen. Eukon mukaan ääni kuitenkin tulisi renkaasta.
Täytyyhän se tunkata ylös ja tutkia, eturengasta tässä kuulemma epäillään.
Tänään lakkasi myös lämpöisen tulo hyttiin, lämmöt kuitenkin pysyivät kurissa. Onneksi oli liemiä autossa, kaadoin niitä sitten litran verran säiliöön ja taas mentiin 20 kilometriä jolloin oltiinkin jo kotona. Kotona pistin toisen litran säiliöön.
Jostakin siis falskaa ja ihan reilusti falskaakin. Nappasin sitten pohjamuovin pois ja tutkin autoa alta. Löysin läjän öljyvuotoja, mutta en vesivuotoa. Ei näkynyt päältäkään päin mitään. Pumppu näytti kuivalta, termaria en älynnyt tutkia vaikka tunnin etsinkin vesivuotoa tuloksetta. Kellään mitään ajatuksia?
Kein siknatuur