VW vai Merssu? VW pihassa... Ja sulakkeet palaa *erkl..

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Enkä minä missään tapauksessa väitä että kaikki on sitä samaa....
Monella kaverilla on Vag tuotteita ja hyvin vähillä huolloilla ja polttoaineilla ovat päässet kun ovat hyviä yksilöitä ostaneet.
Tiedän monta mersuakin joihin en koskisi pitkällä puukepilläkään omistusmielessä.
Nämä on vain näitä ammatin varjopuolia.... ensimmäisenä tulee viat mieleen, vähän niinku dealerilla Cdi-mersujen kohdalla :wink:

Sitä ei aina hoksaa että se samainen auto on voinut kuljettaa omistajaansa 100tkm ilman isompia remontteja. Niitä autoja vain näkee silloin kun tarttee tehä jotain....
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4386
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Aki P kirjoitti:
Sitä ei aina hoksaa että se samainen auto on voinut kuljettaa omistajaansa 100tkm ilman isompia remontteja. Niitä autoja vain näkee silloin kun tarttee tehä jotain....
Tuo on hel"%/(n hyvä pointti,miullakin ajettu 190 mersulla jotain 105 000km.,siis mie oon ajanu,ei oikeestaan mitään korjattavaa ja viimoset 10 000km turbo/mynä/ic:nä,ja jos joskus luovun tuosta,ja jos seuraava omistaja ei tykkää tehdä ite mitään,niin voihan se olla,että korjaamo löytää työnsarkaa..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Autojen huonot puolet tulee esiin silloin kun niita ammatikseen korjaa.Bemarit ja hondat tuntuu mun mielest' aivan paskoilta kun niit'outuu p'ivitt'in korjaamaan.PS miten nama ''' siis aa kirjaimet missa on pisteet paalla saa toimiin :?: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näin sunnuntaiaamuna kun on aikaa niin avaudutaanpas vähän heti alkuun. :D
Ihan viimeisen päälle tosissaan ei kannata ottaa. :wink:
jari_w123 kirjoitti:Autojen huonot puolet tulee esiin silloin kun niita ammatikseen korjaa.
Tismalleen näin. 8)
...ensimmäisenä tulee viat mieleen, vähän niinku dealerilla Cdi-mersujen kohdalla
Näihin kommentteihin minä olen oppinut takertumaan todella herkkänahkaisesti, erityisesti jos kirjoittajana on cdi-mersun omistaja.
Tosin tämä kirjoitukseni ei ole milläänlailla Akia "vastaan" tarkoitettu, yleistä löpinää vaan.

OK, uudehkot Mersut ovat kestäviä, viattomia autoja joita ei ruoste vaivaa - erityisesti minulla tämä kuva vaan on vääristynyt koska huollan ja korjaan niitä työkseni päivittäin. :wink:

Jos kirjoitan jotain ja unohdan erikseen mainita ettei kyseinen vika ole jokaikisessä cdi:ssä niin ei mene kun 5 minuuttia ja joku herkkänahkainen aukoo päätään että
"sinä nyt et korjaamolla näe kuin niitä rikkinäisiä mersuja"
ihan niinkuin autoja ei kävisi lainkaan määräaikaishuolloissa, "suomihuolloissa" tai katsastustarkistuksissa. :lol:

Viimeksi taisi riitaa tulla kun laitoin kuvan umpitukossa olevasta cdi:n ilmansuotimesta.
Sattui vaan niin ikävästi että topikin otsikkona oli "cdi-mersujen ongelmia" tjsp. - siitäkös heti huuto että eikö muissa autoissa muka mene suotimet tukkoon, mikäs tyypillinen cdi-ongelma se tämä on. :shout:

Itse en ollut kiinnittänyt minkäänlaista huomiota koko otsikkoon, kunhan haulla etsin jotain topikkia jonka jatkoksi laittaa kuvat ja tarinaa + pari varoituksen sanaa siitä mitä seuraa huollon puutteesta cdi:ssä.

Olisi pitänyt tehdä topikki "Common-rail dieselin ilmansuodattimen tukkeutuminen ja mitä siitä saattaa seurata" ?

Näistä tilanteista oppii. :idea:

Kyllähän sen ymmärtää ettei ole mukavaa kun on ostanut muutama vuosi sitten uudehkon Mersun ajatellen että nyt on alla auto jolla ajaa sinne viiteensataantuhanteen kilometriin asti ilman mitään vikaa kuten W123:lla aikoinaan ... miten käy ?
Ainakin auton arvo on tipahtanut 15000-20000 euroa 3-4 vuodessa, miten lie odotukset muuten toteutuneet. :happy:

Olenkin pyrkinyt vähentämään niistä hyvin vähäisistä Cdi-mallien vioista kirjoittamista täällä, on ihan turhaa tuottaa pahaa mieltä sekä muille foorumilaisille että itselleen, minä olen nimittäin senverran mul**u että riitaa tulee heti jos on aihetta. :D

Joku kysyy miksi cdi oireilee näin ja näin :arrow: minä tiedän koska kyseessä on tavallinen vika, imusarja on vaihdettu kyseisten oireiden takia lähes kaikkiin meillä huollossa käyviin cdi-mersuihin :arrow: vastaan että tavallista, imusarja rikki :arrow: auton omistaja on tyytyväinen saadessaan vian korjattua nopeasti ja kaikki muut vastaavan auton omistajat ajattelevat että taas se tiilerinpa**iainen morkkaa cdi-mersuja ja alkavat kirjoitella topikkiin miten "minun autollani on ajettu 300000 eikä tietoakaan kyseisestä viasta, pas*aa puhut" :arrow: hetken päästä kysyvät yyveellä että paljonkohan se imusarja mahtaa maksaa ? :(
Onko se hankala vaihtaa ? :(

Maailma on ihmeellinen. :whistle:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Jep, monet tuntuu olevan sitä mieltä että mersuja ei tartte korjata ja ne kestää maailman tappiin asti pelkästään tankkaamalla ja öljyjä vaihtamalla. Olen jo pitemmän aikaa sanonut näille viisaille että jos kaikkia autoja huollettais samalla tavalla kuin mersuja niin jokaisella saman kokoluokan autolla ajais yhtä pitkään.

Erona vaan on se että jos *orollaan joudutaan laittamaan 200€:n ohjausboksi 5 vuotta vanhaan autoon ollaan siitä itkemässä joka ikisessä mahdollisessa asiayhteydessä ja inistään vielä maahantuojallekkin että saisko takuuseen kun on niin kallis. Mersuun kun pannaan 700€:n edestä ohjainbokseja tai sen osia auton ollessa myös 5 vuotias ei mersumiehet inise tai valita, vähän purraan hammasta ja puristellaan kättä taskussa. Huollosta lähdettäessä tai viimeistään päivän päästä rahasumma on unohtunut, ainakaan siitä ei kuuluteta kuin "lähipiirille" jotka ymmärtävät että se on ominaisuus....

Nim. been there done that.

Toivottavasti nyt ei menny herneitä nenään kenellekkään? :oops: :roll: :supersad:

Mie meen ostelemaan vihellellen tuulipuvussa mustekaloja :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tästäkin ketjusta voinee päätellä vanhan totuuden että kun jokin koskee miehen herkintä paikkaa, niin se on auto, toiseksi herkintä, niin se on lompakko, kolmanneksi herkimmän voinee kukin päätellä sitten itse :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Jaahas jaahas, pannaas väliaikatietoja. 3 tuusaa on rytyytetty menemään ja ensimmäinen vika, eilen nappasin kärrin perään ja vetelin sitä jonkun tovin. Illalla kotia ajellessa arvelin että pitää takasumaria jostain syystä räplätä päälle, vedin valonupista ja p*rkl sulakerasiassa kävi tupsaus.

Kellon ollessa vetämässä jo yhdeksättä tuntia illalla ei varmasti ole enää mikään pulju auki mistä saisi sulakkeita ja vanhoistakaan ei voi käyttää kun näissä uusissa on sulakkeetkin sellaisia ihme vinkuroita. Tässä vaiheessa pääsi lipsahtamaan jo se kuuluisa "voi *aatana" ilta alkoi hämärtää mutta pasa jaksoi kuitenkin kotiin asti. Aamulla kävin hakemassa repullisen sulakkeita ja aloin niitä yks kerrallaan tuhoamaan tyylillä "otetaan tää pois ja sit kokeillaan, jahas ei ollu tässä vika" viimein jäi jäljelle enää vetokoukun johtosarja ja relepatentti hässäkkä joka oikosen ja nallin laukeamisen voisi aiheuttaa.

Hermo ei kestäny 5 minuutin releen kupeen tavaamisen jälkeen enää katella mitään kaavioita, kaikki vaan mäkeen mikä lähtee. Purin kontista sisukset pois ja aloin purkaa johtoja, kaikki ol onneks pikaliittimillä yms kiinni auton takavaloissa. Tunnin purkamisen jälkeen oli jäljellä nätti syttyrä johtoa joka ei ollut enää missään kiinni.

Ja eikun testaamaan, takasumari palaa ja sulake kestää! Työvoitto on saavutettu. Nyt rupesi mietityttämään että mikä piru tuossa kärrin vetämisessä meni vikaan, ennen sitä pelasi kaikki ihan normaalisti käytin kärriä perässä niin takasumarien sulake alkoi palamaan välittömästi oli kärri kiinni tai ei.

Autossa on 13 napainen pistoke ja kärrissä 7 napainen, johdon välissä on adapteri joka muuntaa 13->7 napaiseksi. Mikä män pieleen, ei äly riitä miten tää on mahdollista, miun mielestä ei mitenkään, mutta....

nim. oishan sitä kärriä kiva vetää aina kuitenkin joskus ja sillon ois hyvä jos olis valot... Myös siinä kärrissä...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

En tiiä tuosta jos siinä se moterni 13-napainen töspeli on, mutta näissä 7-napaisissa on monissa sellainen sumuvalon tappokytkin joka sammuttaa auton oman sumarin jos on kärri perässä. Ettei se heijasta turhaan esim. vaunun etulaitaan.
Näissä se tappi+kosketin siellä pistokkeessa tykkää jumittaa/kipinöidä/hapettua ja viimeistään katsastuksessa huomataan ettei sumari pala.
Tuli mieleen että oisko siellä se kytkin oikoseen menny kun käytit kärriä kiinni?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Saapiko tuon tapin näkyville purkamalla sen pistokkeen atomeiksi?

Koukun johdot oli kaikki ehjiä ja eristeet paikoillaan, mutta molemmista takavaloista kulki johdot 9 napaiseen pitkään releeseen/vahvistimeen. Samaan purkkiin tuli myös jatkuva virta, purkissa luki jaeger ja joku tyyppikoodi. Voiko tämän hässäkän ottaa välistä pois ja vetää virrat suoraan takavaloilta niinkuin ennen?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Se tappi näkyy yleensä pistokkeen ulkokehällä, jota töpselin reuna painaa sisään.
Mutta jos se siis on adapterilla niin en tiiä liekö moista ollenkaan. :?
Jos ei kulje niin kromaa se.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Vastaavissa Kovilin tekeleissä tuo tappi näkyy tosiaankin päällepäin, mutta jotta sen sai pelaamaan, piti purkaa tuo pistoke ja erotella kosketuspinnat sisältäpäin erilleen.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Aki P kirjoitti:Käyhhän jo ostaan halpamarketista mustekala naruja talvea varten niin saa pysymään ovet kiinni kaarteissa kun on ensin saanu ne auki :lol:

Mulla vw kokemukset asettuu toki aika lailla negatiivisen suuntaan. Monesti on tullut mersun vaihossa samanikäistä tai uudempaa volsua ja kaikki olleet ihan loppuja. Enää en ota vaihossa vag- vehkeitä.
Jakopäiden kans menee heeerrrrmo. Minkä takia autossa pitää tunkea kone laatikko ja perä konehuoneeseen :?:
Onhan ne varmasti tien päällä ihan jees, turvallisia ja hiljaisia ja pieni ruokasia...... mutta.
Ikävä kyllä itelläkin on samanlaisia kokemuksia VAG-konsernin autoista, tuo mustekala kikka kannattaa ottaa sitten tosiaan tosissaan(paitsi silloin kun muistaa käyttää sisätilan lämppäriä :wink: ) Mutta on kyllä sitten vähän positiivista palautettakin, maantiellä yllättävän mukavia ajella ja menee todella pienellä ruualla...(itellä meni matkassa 1.9TD passat 5,1l/100km)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Olen miettinyt että mitä hemmetin vikaa mulla on tosa 3 koppasessa golfissa kun ovet on toimineet jo 2 talvea hyvin ja muutenkin pahimmat viat on ollut hajonnut bensapumppu ja vettä pyörimisnopeus anturin liittimessä. Kun lukee ffp:tä niin tuntuu että täysiä paskoja nää on etenkin nää vr koneiset.
No nyt kun meneen tämmösiä kirjotteleen niin varmaan hajoo huomenna jotain kallista tai palaa koko romu :?
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Pega kirjoitti:Olen miettinyt että mitä hemmetin vikaa mulla on tosa 3 koppasessa golfissa kun ovet on toimineet jo 2 talvea hyvin ja muutenkin pahimmat viat on ollut hajonnut bensapumppu ja vettä pyörimisnopeus anturin liittimessä. Kun lukee ffp:tä niin tuntuu että täysiä paskoja nää on etenkin nää vr koneiset.
No nyt kun meneen tämmösiä kirjotteleen niin varmaan hajoo huomenna jotain kallista tai palaa koko romu :?
sä olet löytännyt jonkun erikoisyksilön kun kerta ei ole ollut mitään perinteisiä "tyyppivikoja" :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Juu niin sen täytyy olla mutta no tää onkin kolomas golffi ja oon ajanu tällä vasta 70tkm ensimmäisellä ajoin 200tkm ja toisella 310tkm. Mutta kyllä nyt alakaa olla korkee aika löytyä se mersu mullekkin. Joka auton vaihossa olen mersuja ettiny mutta joko hinta on karannut liika korkeeks tai kunto ei ole miellyttäny :?
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Aki P kirjoitti: Jakopäiden kans menee heeerrrrmo. Minkä takia autossa pitää tunkea kone laatikko ja perä konehuoneeseen :?:
Juurikin näin, aijon pitää siitä huolen ettei ittelleen enää moisia vekottimia tule.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Pannaas päivitystä, 80 tuusaa yhteensä ajettu ja ilmottelee service in 2800km. Siinä se on taas 15 tuhatta pyörähtänyt ilman ainuttakaan vikaa, pitää koputtaa puuta... Mutta kasettihan se levis taas, pasa jäi seisomaan ja mersulla mennään. Kontista pitäis tulla jouluks satamaan isojenpoikien lelu vinkkelikasilla.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”