Erään Renaultin elämäntarina

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mikä sulake oli palanut?

Palaneesta sulakkeesta ja lagunasta tuli mieleen: Jos stop sulake(jarruvalo) on palanut niin voi olla että takaluukun oikeanpuoleisen johtosarjan johdon kuoret halkeilleet ja jarruvalon johdot hitsailee takalasinlämmityksen johtoihin. Ne kulkee luukun oikean puolen saranan vierestä (Vasemmalla puolella menee muut takaluukun sähköt: takaluukun lukko, pyyhin, rekisterikilven valot). No jokatapauksessa noi johtosarjat menee noista lagunoista rikki ennemmin tai myöhemmin. Tuostakin epäilisin että on kertaalleen korjattu. Uudet johdot kun vaihtaa siihen saranan kohdalle niin taas toimii.

Eipä noi muuten ole valojen sulaketta polttanut. Tietenkin jos vetokoukun pistoke tai johtosarja on saannut osumaa niin varoke napsahtaa. Tai sähkövammanen peräkärry on ollut kiinni. Jos muistat että mikä sulake on tai oli palanut niin se auttaisi vian selvittämistä. Ja onhan siellä oikean mallinen lamppu paikallaan ja oikein asennettu?
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Marco kirjoitti:Ps. joko on ilmaantunut hemmetinmoista nykimistä(kone ei ota edes kunnolla kierroksia) kostealla kelillä ja kylmällä koneella :?:
Ei muuta kuin se että pari syksyä sitten jos aamulla oli tarpeeksi kylmää ja kosteaa, niin töihin mentiin polkupyörällä kun koko kone ei käynnistynyt. :wink:

-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

fantasos kirjoitti:
Marco kirjoitti:Ps. joko on ilmaantunut hemmetinmoista nykimistä(kone ei ota edes kunnolla kierroksia) kostealla kelillä ja kylmällä koneella :?:
Ei muuta kuin se että pari syksyä sitten jos aamulla oli tarpeeksi kylmää ja kosteaa, niin töihin mentiin polkupyörällä kun koko kone ei käynnistynyt. :wink:

-Fantasos-
Vanhassa Mercedes dieselissä tuo ei haittaa millään lailla tuo syksyinen kylmyys ja kosteus auton toimivuuteen(yrittää lisätä autokuumetta :oops: )
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

jari_w123 kirjoitti:(yrittää lisätä autokuumetta :oops: )
Ei onnistu. Tämä kuume ei voi enää paheta. :kuume:

-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”