Ralen lievä Bertone - raviporukat kyykkyyn!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jusamb kirjoitti: Raitisilmasuuttimista näyttäisi vielä pölyä löytyvän. Ja kajarin ritilästä. :roll: :wink:
Kehtaako noin pölyistä autoa edes Mänttään viedä. Jätä se Jyväskylään.
No kuten tästä kuvasta näet, aloitin kyllä raitisilmasuuttimien jynssäämisen, mutta se jäi näköjään sitten kesken kun auton omistaja soitti ja sekoitti kuviot. :oops:

Jyväskylään? No paperithan on toisaalta aukinaiset, että paljonkos tarjotaan? :twisted:

(Lupaan jynssätä suuttimet ja ritilät huomenna kuntoon, pitää se olla hutilus...) :oops:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tiesitkö muuten että:

* MISTÄ = Mänttä
* MIHIN = Wempäälä
* NOPEUS = 80

* Välimatka on 110 km
* Nopeus on 80 km/h
* Ajoaika on 1 h 22 min

Eli lähellä oltas. Aamusella saattas vaan vähän puhalluttaa...
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Tiesitkö muuten että:

* MISTÄ = Mänttä
* MIHIN = Wempäälä
* NOPEUS = 80

* Välimatka on 110 km
* Nopeus on 80 km/h
* Ajoaika on 1 h 22 min

Eli lähellä oltas. Aamusella saattas vaan vähän puhalluttaa...
Jösses, onko näin? :shock: Piru vie kun miula ei oo kun se keskiviikko huilia, pitää olla jo torstaina takasi rivissä! :supersad: Nyt on tehtävä ajatustyötä. Ei se maha kyllä auttaa, mutta... :roll: Hmmm... :roll:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eikä siitä oo enää iso luikasu hesaankaan, suoraa moottoritietä :wink:
Saa testailla saman tien, miten lämmöt nousee :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Onko se tämä "LLL-Paintwork Preservator" kolohu suojus vai?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

CDTA kirjoitti:Onko se tämä "LLL-Paintwork Preservator" kolohu suojus vai?
Juu, se on tunkinvarressa tuo vaahtomuovi, joka estää saapin helmoista pakkelin karisemisen, jos tunkinvarsi tapaa koriin.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Iippo Vinetto kirjoitti:Jokos jäsen Raul on "kastanut" tapansa mukaan (ks.Raulin allekirj.) vulvanderin, vai järjestetäänkö siitä nimikilpailu tyyliin mese. :roll: :D
Njuu, ei muuten hassumpi ehdotus tuo nimikisa! Pitääpä varmaankin pistää pystyyn jossain välissä... Ite en oo mitään nimeä vielä miettinytkään, se tulee yleensä sitten kun auton on nähnyt ja ajanut... :roll: :lol:

Projektinimihän on KalsångBlå, älkää kysykö miksi :shock: Tuo lienee kumminkin auttamattomasti liian pitkä auton lellittelynimeksi :banni:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Tiesitkö muuten että:

* MISTÄ = Mänttä
* MIHIN = Wempäälä
* NOPEUS = 80

* Välimatka on 110 km
* Nopeus on 80 km/h
* Ajoaika on 1 h 22 min

Eli lähellä oltas. Aamusella saattas vaan vähän puhalluttaa...
Jösses, onko näin? :shock: Piru vie kun miula ei oo kun se keskiviikko huilia, pitää olla jo torstaina takasi rivissä! :supersad: Nyt on tehtävä ajatustyötä. Ei se maha kyllä auttaa, mutta... :roll: Hmmm... :roll:
Kas, Tärviöltä ei Mänttään ole kuin 79 km. Moisessa kylässä on tullut joskus myös asuttua, tosin jo ennen kouluun menoa eli aika pienenä.
Joitakuita sukulaisia tuolla vielä majailee.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

HVM kirjoitti:Piru vie kun miula ei oo kun se keskiviikko huilia, pitää olla jo torstaina takasi rivissä! :supersad: Nyt on tehtävä ajatustyötä. Ei se maha kyllä auttaa, mutta... :roll: Hmmm... :roll:
Tuo kiirekin puoltaisi Jyväskylää, säästyisit tunnin ajamiselta :roll: :roll:

MISTÄ = Jyväskylä
MIHIN = Mänttä
NOPEUS = 80
Välimatka on 81 km
Nopeus on 80 km/h
Ajoaika on 1 h 0 min
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jyväskylän kautta tullaan. Pitää soitella jusambille. :idea:

Tarkotus ois jotta hinataan VålvÅ Valmetilla käyntiin siinä 0900hrs, mutta katotaan nyt miten sattuu edellisenä yönä myöhään p*nettamaan. CCR lupaili ajaa Joensuusta eteenpäin, että voipihan siinä p*nÅmies etupenkillä pilikitellä ja latailla pyssyä ihan rauhassa.

Jyskälässä treffataan jusampi -jos se sattuu vastaamaan puhelimeen- ja sitten ajetaan 311Km/h (kakkosella, puolikaasu) Mänttään, jossa tapahtuu itse juhlallinen pieksäjäistilaisuus, joka johtuu ralen pettymyksestä VålVÅn kondikseen. Hammassuojat mukaan, kaikki paikalle uskaltautuvat. :idea:

Lisätietoa tulee heti kun sitä ei ole saatavilla.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

:lol:

Joo, lisätään tännekin että meidän startti tapahtuu jostain täältä epsoosta noin 1300hrs. Kauankohan sinne oikeastaan ajelee sitten, ajokkina Ducato tai sinnepäin, matkavauhti vielä arvoitus, en mä edes tiedä kuinka kovaa sillä saa luvallisesti posotella :shock:

Toivomus on vaan että tapais mahdollisimman monta meseläistä tietenkin.
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ducatolla ajaa Helsingistä Mänttään noin 14h, riippuen miten sattuu hinauspäivystys pelaamaan. Mutta ei hätä tämän näköinen, voin korkata vapaat eläkerahastot kaiken varalta jo lähtiessä. :idea: :lol:

Painetta tässä on jo päällä muutenkin. :shock:
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Kyllä tulee itellekin nostalgisia muistoja mieleen varsinkin kun näkee noita HVM:n ottamia kuvia Volvon kojelaudasta. On niin samannäköistä kuin isäukon ex-240 Vollessa. Jopa tuo kasettimankka on samanlainen kuin se joka oli meidän Volvossa paikoillaan auton tullessa käyttöömme heinäkuussa -89. Hienoja autoja ne on nuo 240-sarjan Volvot, siitä ei pääse mihinkään. Ei tässä olekaan kuin sellainen kolme kuukautta niin tulee vuosi siitä kun meiltä Volvo lähti lähti ja Mersu tuli tilalle. Helppo muistaa kyseinen ajankohta myös siitäkin että sinä samaisena päivänä rekisteröidyin tänne mese.fi:lle :lol: .
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jokke79 kirjoitti:nostalgisia muistoja
Niin - oliko se jotain kun 3-lovisen favorit-Amazonin ykkönen (vaihdekeppi) hakkasi oikean polven mustelmille "kick-downissa"? Saako sitä tunnetta ostaa jostain rahalla, tai sitä kadotetua nuoruutta? Ja taisin saada vielä kaiken hyvän päälle p*lluakin... :supersad:

Mietihän vähän kun revit näitä havoja auki! :supersad:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

HVM kirjoitti:Niin - oliko se jotain kun 3-lovisen favorit-Amazonin ykkönen (vaihdekeppi) hakkasi oikean polven mustelmille "kick-downissa"? Saako sitä tunnetta ostaa jostain rahalla, tai sitä kadotetua nuoruutta?
Voitokkiisa suap ja minä tarjoan tällä kertaa, vielä kun vähän sovelletaan sitä vaihekeppi demonstraatiota niin unohttuu se nuoruuskin ihan tykkänään. Otappa pesäpallomaila aamulla mukkaan :idea:
HVM kirjoitti:Ja taisin saada vielä kaiken hyvän päälle p*lluakin... supersad
Tätä minä en kyllä pysty tarjoamaan mutta eikköön tuolta joku Olga matkalta löytyne :happy:
Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

HVM kirjoitti:Jyväskylän kautta tullaan. Pitää soitella jusambille. :idea:
Jyskälässä treffataan jusampi -jos se sattuu vastaamaan puhelimeen
Kiitos varoituksesta. :shock: Onneksi työreissu pelasti tällä kertaa. Pitänee kuitenkin varuilta teljetä vaimo ja lapset turvasäilöön. :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti:Niin - oliko se jotain kun 3-lovisen favorit-Amazonin ykkönen (vaihdekeppi) hakkasi oikean polven mustelmille "kick-downissa"? Saako sitä tunnetta ostaa jostain rahalla, tai sitä kadotetua nuoruutta? Ja taisin saada vielä kaiken hyvän päälle p*lluakin... :supersad:
Kyllä muistoja on myös PV554 Vollesta eli vanhasta kunnon Muna-Volvosta. 3-vaihteinen tietysti ja kyllä sellaisessa lienee munaakin annettu, ei niinkään saatu (ainakaan muistikuvien mukaan :lol: :twisted: )
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jusamb kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jyväskylän kautta tullaan. Pitää soitella jusambille. :idea:
Jyskälässä treffataan jusampi -jos se sattuu vastaamaan puhelimeen
Kiitos varoituksesta. :shock: Onneksi työreissu pelasti tällä kertaa. Pitänee kuitenkin varuilta teljetä vaimo ja lapset turvasäilöön. :wink:
No tämä selevä! :supersad: Eukko ja lapset kannattaa viedä päiväksi Mänttään jollekin ei-nesteen huoltoasemalle, ihan kaiken varalta. :ope:

Kaapo kirjoitti:
Kyllä muistoja on myös PV554 Vollesta eli vanhasta kunnon Muna-Volvosta. 3-vaihteinen tietysti ja kyllä sellaisessa lienee munaakin annettu, ei niinkään saatu (ainakaan muistikuvien mukaan :lol: :twisted: )
Minen oo puikottanu pirkkoja pönttö-volovossa, enkä omistanu semmosta muutenkaan! :supersad: Se on nyt vaan kylmästi muisteltava Valianttia ja Finn Datsunia, ei tässä muu auta. :|

Kaiken muun olisin kyllä kestänyt, mutta että Kaapo on selättänyt Göranin PV544:ssä...Kun nyt ei vuan tulis mäntyä orteen... :?

Volovo on muuten sitten justiin äsken tankattu, ja muutkin pakolliset reissua valmistelevat rituaalit on suoritettu:

-Vararengas ei ole kuin puoliksi tyhjä :arrow: huonomminkin voisivat asiat olla :arrow: ei toimenpiteitä. :idea:

-Pyöränpultit saadaan tarvittaessa auki irrottamatta akseleita ja napoja, eli rengasavain on kyydissä.

-Öljyt tarkistettu, samaten nesteet - kunnossa olivat.

-Pissapoikaan en ole kurkannut, enkä ihan vähässä rahaa kurkkaakaan. Ajakoot h*mot tuulilasi ravassa. :idea:

-Auton paperit ovat hanskalokerossa, tarkistettu 3947 kertaa. Pitää kaiken varalta vielä tarkistaa asia.

Mitäs tulee yleisölle mieleen? Onko tässä nyt jotain vielä tekemättä? Mitä tulee ottaa huomioon kun lähtee Volvolla Mänttään? Tämä kun on meikäläisen neitsytmatka, mutta CDTA on alustavasti kyllä lupaillut että takaisin päin tullaan Jetalla reikä korkattuna. :shock:

Tuliaisiakin on kokoon haalittu, teemana on tällä kertaa kenties hieman yllättäenkin autoilu ja pierut. :shock:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Olikos muuten Volvon luovari päivätty ja millekkä päivälle? Ehtiikö Rale hoitaa homman :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti:Olikos muuten Volvon luovari päivätty ja millekkä päivälle? Ehtiikö Rale hoitaa homman :shock:
Son päivätty viime perijantaille, vai millonkas mie sen hakemassa kävin? Että kerkijää kyllä, jos ei uneksi. :idea:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Apropoo, unohtui kysyä että mitäs bensaa nämä VålvÅt normaalisti polttaa? Stat Oilin superia? :roll: Lorottelin tankkiin noin 50 litraa 95E:tä, ja nyt tämä meinaa p*rkele tulla perässä sisälle. On pakko sammuttaa vaihteella. :lol:

Vai oiskohan tämä papan jäljiltä hieman karstainen? :shock: Jotta jospa se kölä hehkuu kannessa ja aiheuttaa tätä jälkikäyntiä? :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nesteelle mars ja mukaan purkki oktaanin kohottajaa, vai mitä se nyt olikaan. En sano varmaksi auttaako, mutta purkin kyljessä on maininta että ajoneuvoihin, jotka tarvitsevat tyrmäkämpää bensaa.

Meinaakko muuten ajella koko matkan nahkalippis päässä? Somasti sitten lainaat emännältäsi punaista tai vaalean punaista kaulahuivia.

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pappi kirjoitti:Nesteelle mars ja mukaan purkki oktaanin kohottajaa, vai mitä se nyt olikaan. En sano varmaksi auttaako, mutta purkin kyljessä on maininta että ajoneuvoihin, jotka tarvitsevat tyrmäkämpää bensaa.

Meinaakko muuten ajella koko matkan nahkalippis päässä? Somasti sitten lainaat emännältäsi punaista tai vaalean punaista kaulahuivia.

:D
Ei sinne mitään oktaanipuustereita tarvii laittaa, ei se jälkikäynti vaivaa ajossa. :lol: Ja seisatella ei, meillä on jo sorsat (ne k*sipullot) varattuna jos sattuu pissittämään kesken matkan. :idea: Ikkunasta tyhjennellään, joten älkää ohittako ojan puolelta kun CDTA:n virtsasasa on niin paljon valkuaista ja sokeria, että se sotkee tuulilasin. Kuskin puolen mahdolliset roiskeet ovat kuin vuoripuron vettä, että sieltä kautta sitten mahdolliset ohitukset. Sen verran on kyllä varoitettava, että ajan jokaisen ohittajan kylkeen, meitä ei ohitella. :evil:

Tällä kertaa on CDTA:n vuoro pukeutua, enkä edes minä tiedä monenko denierin sukkahousut se meinaa jalkaansa vetää. On kuulemma yllätys. :shock:

Alakaa jotenki taas tämä aihe vähän elämään. :shock:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No nämä Kuva ja nämä Kuva, verkkopaijan kanssa oon vielä kahenvaiheilla, jotta valakonenko vai peessi :whisper:
Kuva
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Kuten olen aikaisemminkin asiaa maininnu niin meidän Volvolle juotettiin aikoinaan pelkästään 99/98:a kun kerran sattui sellainen tapaus että se ei oikein 95:sta tykänny vaan poltti imuventtiilin :x . Mutta sekin voi olla volvokohtaista, en mene varmaksi sanomaan että johtuiko tuo kyseinen tapaus liian matalaoktaanisesta bensasta :roll: .
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

:eec:
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Ei CDTA tämä look kävis?

Kuva
Älkää polttako itteenne loppuun!
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Iippo Vinetto kirjoitti:Ei CDTA tämä look kävis?
Minen oo tuommonen karvanen turjake :no:
Sikspä laitankin verkkosukat, korkkarit ja jarrusukat niitten päälle...niijja ne tsrinnit :hutsu:
Paituli on tämmönen iglu verkkopaita Kuva ja sitte :shock: mulla on aaivaan iihaanaa raanu, sen kun vetäsen vielä hartioille nii jopahan keleppaa lähttee kylille :halm:

:director: HVM etkä sitte laita samanlaisia :shout:
Kuva
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Kyllä joskus aikanaan tuli todettua B19-kone sangen herkäksi ysivitoselle, ja toteamisen jälkeen uskollisesti tankattua ysikasia ja laitettua varmuudeksi vielä venttiilinsuojaa. Kaasarivehje oli sekin. Noi uudemmat B200 ja B230 onkin kai sitten ihan eri juttu, mutta tää ei ollut niitä?
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

onre kirjoitti:Kyllä joskus aikanaan tuli todettua B19-kone sangen herkäksi ysivitoselle, ja toteamisen jälkeen uskollisesti tankattua ysikasia ja laitettua varmuudeksi vielä venttiilinsuojaa. Kaasarivehje oli sekin. Noi uudemmat B200 ja B230 onkin kai sitten ihan eri juttu, mutta tää ei ollut niitä?
Juu nej, B19A juurikin. B200, ainakin K, on kans tosi herkkä monasti 95:lle. B230E/ET:tä ei tulis mieleenkään tankata muulla kuin 98:lla. B200E:tä tankkasin joskus ysiviidellä, eipä tullu eroa muutakuin kulussa ja kulutuksessa hieman...
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”