Pakkaskokemuksia
Hyissaakeli.jkvi kirjoitti:-42 astetta oli alin lukema aamulla töihin mennessä Hyrynsalmen eteläpuolella viitostien varressa
Meitillä oli 20 tasan, 300TE seissyt pihassa ilman roikkaa maanantaista asti.
Äsken pistin raakasti tulille, muutaman kerran joutui startti pyöräyttämään kyllä rauhallisesti ennen käynnistymistä. Mielenkiintoinen piirre, että kone kävi heti alkuun tuommoista 900 kierrosta eikä ihan tasaisesti -- normaalistihan kiepit käyvät tuolla 1000 pinnassa hetken. Tosin nyt kyllä äänestäkin kuuli, että koneessa todella on vastusta, sisällä 5/40 Valvolinet.
Tuossa laatikossa on muutenkin aika pitkä kiinniottoviive, nyt pakilla tunsi vaihteen kytkeytyessä nykäyksen, mutta D-pykälän kun pisti päälle niin ei tuntunut kerrassansa mitään. Auto ei vavahtanut eivätkä kierrokset pudonneet vaikka vaihde kyllä meni päälle. Rohkeasti kaasua painamalla lähti liikkeelle kyllä normaalisti. Hetken päästä marketin pihalla tilanne oli jo normalisoitunut.
Piti muuten ajaa oikein kolmatta kilsaa ennen kuin alkoi tulla kabiiniin lämpöä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tulipa ajettua mersuautolla 140 km, lämmintäkin tuli suuttimista, tuulilasi pysy sulana pakkasta oli -25 - -30 astetta.
Kesti vaan ajaa n.10 km ennenkuin lämmöt kipus normaaliin koneessa.
Kesti vaan ajaa n.10 km ennenkuin lämmöt kipus normaaliin koneessa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
The Kolvin pakkaskestävyys tuli sitten todettua toissa aamuna Lämpötila n. -25 astetta. Lähti tosin käyntiin ok, mutta:
1) Kuskin ovi ei pysyny kiinni ennen kuin mätin sitä parikymmentä kertaa silleen vähän reilummalla kädellä. Tämän jälkeen ovi jäi siihen lukon ekaan pykälään roikkumaan, vaihtuipahan autossa ilma kun ajeli 30 km töihin
2) Pakki meni päälle vasta muutaman minuutin vatkaamisen jälkeen Vähän aikaa jo mietin että pitikö vaihtaa bussikyytiin, tuosta parkkipaikalta kun ei olisi poistuttu muuten kuin pakin avulla.
Samat tilanteet on käyny myös eilen ja tänään, vähän kyllä jännäkakkaa pukkaa kun mietin huomisaamua
1) Kuskin ovi ei pysyny kiinni ennen kuin mätin sitä parikymmentä kertaa silleen vähän reilummalla kädellä. Tämän jälkeen ovi jäi siihen lukon ekaan pykälään roikkumaan, vaihtuipahan autossa ilma kun ajeli 30 km töihin
2) Pakki meni päälle vasta muutaman minuutin vatkaamisen jälkeen Vähän aikaa jo mietin että pitikö vaihtaa bussikyytiin, tuosta parkkipaikalta kun ei olisi poistuttu muuten kuin pakin avulla.
Samat tilanteet on käyny myös eilen ja tänään, vähän kyllä jännäkakkaa pukkaa kun mietin huomisaamua
Tänään vulva lähti kuin palmun alta vaikka oli -24P.M.N. kirjoitti: Tuommoisia vulva-juttuja kun kirjoittaa, niin pitäis vissiin harkita K-18 merkintää tähänkin aiheeseen.
Lisäksi esitän vakavalla naamalla Bannia Sjtv:lle. EI SAA mainostaa "kilpailevaa" voorumia piste .
Miksi bannia, mitä voorumia ja missä vitussa sanotaan ettei saa mainostaa?
Gti masta seka riisseli tatsuni.
- HÄRSKI
- Yleismies
- Viestit: 190
- Liittynyt: 21.10.2005 9:40
- Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas
Oli minullakin edellisessä lavetissani Hankookin nastarenkaat.Ari66 kirjoitti:Siis mtähPerttu K kirjoitti:Hankook -akkulla ei tee mitään pakkasella.
Hankook -akku Mersussa
Siitä sai kyllä työmaalla aina kuulla huomautuksia, äijä ajaa mersulla missä on "korealaiset" renkaat.
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.
Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Sen on pakko olla hyvä. Meillä oli sama teksti kerran ruskeassa pullossa, josta join. Tuli vahva olo.TeroK kirjoitti: Mulla lukoo akun päällä notta Renault
Eivais. Mulla oli Hankook aiemmin, ja ainoa miinuspuoli oli että sippasi nykyakkujen tapaan ihan varoittamatta. Eikö noita Hankookeja ole muuten pidetty ihan kelpo paristoina?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Eilen ei ollut mitään hätiä kun pakkasta vain n.18 astetta. Tänään sitten -22 ja lähdin transporterilla töihin. Lähti laakista käyntiin ilman lämmitystä (Webasto rikki). Iltapäivällä kun lähdin töistä niin tuntui jotenkin oudolta. No toinen etugummi oli sitten tyhjä Pysähdyin ja hain takaa tunkin, avaimen ja yhden kesärenkaista mitkä oli jäänyt sinne lojumaan... No koitin naamapunaisena ja sormet sinisenä vääntää pultteja auki mutta ei toivoakaan. Ransportterihan on isän auto ja on nyt lainassa niinpä soitin sitten ja kyselin että ihan itekkö oli pultit kiristänyt. No vastaushan oli että joo mä yleensä laitan ne tiukkaan. No sitten soitin duunikaverille että viittikkö tulla auttaan. No kohta oli ruma 127 vieressä parkissa ja kaverin kanssa saatin kaksin väännettyä pultit auki. Pääsinpä sitten kotia kattomaan että mikä S124 vaivaa ko emäntä soitteli että ei käynnisty. No eihän se perkule voi käynnistyä kun emäntä oli tankannut siihen -15 suodattuvaa kiisseliä joka nyt alle -20 oli hyytelöä Puolustukseks sano että oli eilen katsastuksen jälkeen (meni laakista läpi) käyny lohjalla vaikka kuin monella asemalla mutta missään ei ollut parempaa tavaraa. Luulevat ilmeisesti että täällä etelässä kasvaa palmuja kun eivät voi kunnon talvilaatua myydä No sittenpäs ajattelin että käyn höräyttämässä pystärin tulille. Ja vi**t samaa p*skaa siellä. En ollu nyt pariin viikkoon sillä ajanut ku on tuo ransu olluna lainassa, niin oli sitten sielläkin hyytelöä. Positiivista oli että kummassakin akut jaksoivat pyörittää ihan kiitettävästi, mutta eipä se auta kun ei soppaa tule niin ei tule Ei auta kun ransulla sitte ajella...
Aamusella en uskaltanut edes kokeilla startata. Pakkasta oli -25 astetta ja lämppärin ajastuksen automaattisulake oli pompannut pois eikä ollut lämmittänyt laisinkaan. 10W-60 koneessa pistää miettimään starttaako kylmästä ilman lämmitystä Kolme tuntia lämmössä ja lähti kuin palmun alta Laatikon vaihdot oli miehekkään jämäkät kun modulaattori ei ole ohjaamassa lainkaan Matkalla tienvarteen jääneitä: Audi A4, Peugeot 405 - aika vähäistä oli mutta huomiseksi on luvattu enemmän pakkasta joten katsotaanpa miten sitten
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Näin tänään 124:n paikallisen voorttiliikkeen/korjaamon pihassa pelti auki, ja köyttä nokassa, oli vissiin joku tiiseli
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Juu , vanha juttu, kermaani myös keksi bensalle käyttöö jo 1939 .HVM kirjoitti:Max 30%, sitten alkavat syttymisvaikeudet.Mariini kirjoitti:OT: Noihin voisit saada eloa jos pakkanen pysyy samana tai vähän hellittää kun tankkaat hiukkasen bensaa sekaan. Notkistaa sen kesälaadun.
Messerschmidtin lentomoottori DB601 oli MB:n tekele.
Ohjeen mukaan pakkasstarttia varten piti nuijaan kaataa bensaa lämpimän öljyn joukkoon - josjakun kone palasi sotalennolta - ja hetki tyhjäkäyntiä.
Bensaa kaadettiin öljyn sekaan taulukosta katsottavien tietojen mukaan. Pakkanen luonnollisesti vaikutti bensan määrään.
Oli sitten valmiiksi notkeaa sotkua koneessa pakkasstarttia varten.
Lämmityskäyttö kesti sitten vastaavasti pidempään että öjyt lämpes ja bensa haihtu.
Voisin löytää kätköistäni ko. taulukon - kuka haluaa kokeilla .
Kelit on nyt tutkimukseen sopivat.
Koneen peruskorjausväli oli n. 100h, jos ei ammuttu sitä enne alas.
Viimeksi muokannut zyys, 19.1.2006 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
. . .
Nyt alkaa olla siinä rajoilla että uskaltaako enää autoon luottaa. -24 ja hyvin vaivaisen pyörityksen jälkeen käyntiin. Lämppäriähän ei siis ole. 10 min lämmitystä ja sitten peruuttamalla ruudusta pois. No eteenpäin ei sitten mentykkään, laatikko oli sitä mieltä. Toinen 10 min ja sitten tilanne laukesi. Tuota se laatikko on tehnyt muutamaan otteeseen ennemminkin joten tiesi olla huolestumatta pahemmin.
Onkohan xenonit jotenkin pakkasarkoja. Eilen kanitti kuskin puoli, tänään apukuskin. Napsuttamalla syttyy kyllä.
Onkohan xenonit jotenkin pakkasarkoja. Eilen kanitti kuskin puoli, tänään apukuskin. Napsuttamalla syttyy kyllä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Nonnih, suuri seikkailu Väyrysen ihmeelliseen sähkömaailmaan jatkuu
Testilämmittelylenkiltä palatessa laittelin auton roikkaan kiinni ja olin
siirtymässä sisätiloihin kun kuulin että keskuslukko naksautti ovet
kiinni. Ajattelin että taisin huomaamattani painaa kaukohjainavaimesta
ovet kiinni Avasin lukituksen uudelleen ja tulin sisälle. Äsken menin
tsekkaamaan tilanteen, ovet lukossa!
Vaikuttaa aika epäluotettavalle ko. tapahtuma. Onneksi avain oli auton
ulkopuolella. Akun miinusnapa on nyt irti eli resetointi on taas vaihteeksi
menossa.
Katsotaan kuinka etenee.
Heikki
Testilämmittelylenkiltä palatessa laittelin auton roikkaan kiinni ja olin
siirtymässä sisätiloihin kun kuulin että keskuslukko naksautti ovet
kiinni. Ajattelin että taisin huomaamattani painaa kaukohjainavaimesta
ovet kiinni Avasin lukituksen uudelleen ja tulin sisälle. Äsken menin
tsekkaamaan tilanteen, ovet lukossa!
Vaikuttaa aika epäluotettavalle ko. tapahtuma. Onneksi avain oli auton
ulkopuolella. Akun miinusnapa on nyt irti eli resetointi on taas vaihteeksi
menossa.
Katsotaan kuinka etenee.
Heikki
Työmatkalta bongattu....pakkanen siis nousi töihin päin ajaessa -24:stä -32 asteeseen. -24,5 tien poskessa lava-transit, -25 volvo 740, -26 farkku-sierra, -28 audi a4 jota volvo v70 oli hinaamassa, -29 pari turakin rekkaa...merkkejä en pannut merkille, -29 ford escort n.-95~, -29 ford orion, -30 peugeot 407....Eli 2 käden sormiin mahtui vielä 40km:n matkalta bongatut
Ainiin paras oli matkalla bongatuista rekoista toinen, puoliperää koittivat iivanat hinata transitilla En tiedä mikä oli määränpää mutta eteneminen ei näyttänyt oikein luonnistuvan...
Ainiin paras oli matkalla bongatuista rekoista toinen, puoliperää koittivat iivanat hinata transitilla En tiedä mikä oli määränpää mutta eteneminen ei näyttänyt oikein luonnistuvan...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
En valitettavasti Kävin viime vuonna Calais'sa WW2-museossa ja näppäsin kuvan tuosta koneesta. Päällä on lappu jossa lukee: "1300 HP. DAIMLER BENZ 601A FROM A MESSERSCHMITT BF109 Aircraft found at Coque". Onkohan tuo OM601:n esiasteVilenin Herttua kirjoitti: Mitä, ei kai Wikke omista DB601:stä?
® Mesen Porkkana-klubi
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Tuollainen puleerattuna ja jalustalla työhuoneessa. Olisi mahtava.Wikke kirjoitti:En valitettavasti Kävin viime vuonna Calais'sa WW2-museossa ja näppäsin kuvan tuosta koneesta. Päällä on lappu jossa lukee: "1300 HP. DAIMLER BENZ 601A FROM A MESSERSCHMITT BF109 Aircraft found at Coque". Onkohan tuo OM601:n esiasteVilenin Herttua kirjoitti: Mitä, ei kai Wikke omista DB601:stä?
Et sattumoisin ollut häämatkalla? Vaimon kanssa käytiin taannoin Pariisissa, ja vaadin pistäytymistä Pariisin sotamuseossa vaikka mikä olisi, vaikka kuinka huonoa onnea tuottaisi...
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Hieno konehan tuo on! En ollut häämatkalla, ihan lomamatkalla poikaporukassa, oli aikaa kierrellä tuommoisia museoita.Vilenin Herttua kirjoitti:Tuollainen puleerattuna ja jalustalla työhuoneessa. Olisi mahtava.
Et sattumoisin ollut häämatkalla? Vaimon kanssa käytiin taannoin Pariisissa, ja vaadin pistäytymistä Pariisin sotamuseossa vaikka mikä olisi, vaikka kuinka huonoa onnea tuottaisi...
Jotta ei ihan pysytä aiheessa, niin kohta lähden Oulusta Torniota kohti.. Pakkasta -26,5°C. Auto on ollut 13 tuntia roikan nokassa. Saas nähdä näkyykö välillä kilometritolppia .
® Mesen Porkkana-klubi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eilen oli valakonen transami eli Frod Transit huilaamassa ja tänään Sierra
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kerran tuli puhetta ajokortiista erään viimapään kans. Sano että kyllä hänellä on peräti yhdistelmäkortti, mutta se vaan on Puistolla (paikallinen nimismies) Tiedustelin mitä se siellä, kehu että otti sen pois kun hinasin linja-autoo mersulla Yksilön tuntien veikkasin että promillejako päässä hinasit kuorma-autolla, sano että oli promilleja eikä kuulemma henkilöautolla saisi hinataBoss kirjoitti:Ainiin paras oli matkalla bongatuista rekoista toinen, puoliperää koittivat iivanat hinata transitilla En tiedä mikä oli määränpää mutta eteneminen ei näyttänyt oikein luonnistuvan...
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...