Kilanderin kdj 120 LC
Joo,vissiin kai sitten hankaloitunut isompien pallojen muutoskatsastus.
90-luvun puolivälin jälkeen yhellä tutulla vm.88 hiluxissa oli otteessa 36 x 16,5 - 15 pallot.
Taisi vaan olla turhan isot normikäyttöön:isohko autonkuljetustraileri perässä aiheutti sen että meni katon kautta ympäri.
Liian suuri tilannenopeus,asvalttitiellä alkoi pomppimaan ja traileri työnsi kevytperäisen auton poikittain ja nurin.
Eli kai tuommoiset tosi isot pallot voisi mennä jotenkin, Suomessa kun kohtuu hiljaa täällä saa ajaa.
Kärrin vetäminen pitäisi kyllä unohtaa,itellä iso sahatavarapaketti perässä ja painopiste turhan takana aiheutti sen 32" renkailla,ettei voinut yli 60 km/h ajaa tai kävi peräpää autossa heijaamaan ikävästi.
33x12,5-17 taitaa olla suurin rengas Cruiseriin silleen helposti.Jotain mainintaa AT: n sivuilla ammattikäytöstä tms 35" kohdalla
90-luvun puolivälin jälkeen yhellä tutulla vm.88 hiluxissa oli otteessa 36 x 16,5 - 15 pallot.
Taisi vaan olla turhan isot normikäyttöön:isohko autonkuljetustraileri perässä aiheutti sen että meni katon kautta ympäri.
Liian suuri tilannenopeus,asvalttitiellä alkoi pomppimaan ja traileri työnsi kevytperäisen auton poikittain ja nurin.
Eli kai tuommoiset tosi isot pallot voisi mennä jotenkin, Suomessa kun kohtuu hiljaa täällä saa ajaa.
Kärrin vetäminen pitäisi kyllä unohtaa,itellä iso sahatavarapaketti perässä ja painopiste turhan takana aiheutti sen 32" renkailla,ettei voinut yli 60 km/h ajaa tai kävi peräpää autossa heijaamaan ikävästi.
33x12,5-17 taitaa olla suurin rengas Cruiseriin silleen helposti.Jotain mainintaa AT: n sivuilla ammattikäytöstä tms 35" kohdalla
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Viime viikonloppuna kohteena Sortavala.Yli mentiin Niirala / Värtsilä raja-asemien kautta.Yötä oltiin hotelli Ladogassa.
Lauantai iltana hotellin baarissa tuntui kuin olisi mennyt ajassa 20 vuotta taaksepäin.
Täällä Tohmajärven isännät ei olleet köyhiä eikä kipeitä,seuraa oli tarjolla runsaanpuoleisesti.
Ja sunnuntai aamuna aamupalalla kuulemma eurot mystisesti kadonneet,lompakossa vain ruplia ja niitäkin vain vähän.
Sortavala ei äkkiseltään näytä niin siistiltä kuin vaikka Käkisalmi.
Kiva Toitsu.
Jos on vasta Venäjän alkeet hallussa voipi joutua hetken miettimään mitä tuossa lukee:
Tiet,ja niitten kunto vaihtelee melko paljon.Sortavala Käkisalmi välillä on noin 20 km. hiekkatietä.
Välillä on kymmenen kilometriä ihan uutta paanaa,sitten jatkuu taas hiekkatie.
Tähän asti mitä tuolla pyörinyt,ehdottomasti huonoin pätkä on 15 km.Muolaasta Viipurin suuntaan.Tämä on asfalttitietä vaikka ei ehkä näytä siltä.Paikallisen Lemminkäisen viime käynnistä on jo aikaa.
Viipurin Lukoililla.Jännästi peräkkäiset rekisterinumerot.
On se kurjaa kun joutuu ajamaan vanhalla neuvosto-autolla.
Semmoinen aika tarkka 600 kilometriä tuli matkaa tästä kierroksesta.Nyt kun avaisivat pian sen Parikkalan ylityspaikan niin lyhenisi kummasti matka Muurmanskiin
Lauantai iltana hotellin baarissa tuntui kuin olisi mennyt ajassa 20 vuotta taaksepäin.
Täällä Tohmajärven isännät ei olleet köyhiä eikä kipeitä,seuraa oli tarjolla runsaanpuoleisesti.
Ja sunnuntai aamuna aamupalalla kuulemma eurot mystisesti kadonneet,lompakossa vain ruplia ja niitäkin vain vähän.
Sortavala ei äkkiseltään näytä niin siistiltä kuin vaikka Käkisalmi.
Kiva Toitsu.
Jos on vasta Venäjän alkeet hallussa voipi joutua hetken miettimään mitä tuossa lukee:
Tiet,ja niitten kunto vaihtelee melko paljon.Sortavala Käkisalmi välillä on noin 20 km. hiekkatietä.
Välillä on kymmenen kilometriä ihan uutta paanaa,sitten jatkuu taas hiekkatie.
Tähän asti mitä tuolla pyörinyt,ehdottomasti huonoin pätkä on 15 km.Muolaasta Viipurin suuntaan.Tämä on asfalttitietä vaikka ei ehkä näytä siltä.Paikallisen Lemminkäisen viime käynnistä on jo aikaa.
Viipurin Lukoililla.Jännästi peräkkäiset rekisterinumerot.
On se kurjaa kun joutuu ajamaan vanhalla neuvosto-autolla.
Semmoinen aika tarkka 600 kilometriä tuli matkaa tästä kierroksesta.Nyt kun avaisivat pian sen Parikkalan ylityspaikan niin lyhenisi kummasti matka Muurmanskiin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tilasin Vallilan takomosta vähän jykevämmät jouset taakse,suunnilleen saman pituiset,hieman paksummasta langasta tehty.
Tänään vaihtelin alle ja jotain tuuman verran nousi perä.Samalla vaihtelin nastarenkaat alle,hieman etuajassa kun Joulukuuhun vielä aikaa .
Mittarilukema 200519 km.
Tänään vaihtelin alle ja jotain tuuman verran nousi perä.Samalla vaihtelin nastarenkaat alle,hieman etuajassa kun Joulukuuhun vielä aikaa .
Mittarilukema 200519 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tämä taitaa jäädä taloon kun tänään kävin hakemassa uuden rekisteriotteen jo neljättä kertaa.
45 € maksoi tällä kertaa päästömittauksen kanssa.
Ajovalot näyttää aavistuksen alas uusilla takajousilla,sanoi että voisi hieman säätää.
Eli pitää sorvaamossa teettää pienet kiekot tolpan päälle=ensikesäksi 33" kumit alle
45 € maksoi tällä kertaa päästömittauksen kanssa.
Ajovalot näyttää aavistuksen alas uusilla takajousilla,sanoi että voisi hieman säätää.
Eli pitää sorvaamossa teettää pienet kiekot tolpan päälle=ensikesäksi 33" kumit alle
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ensimmäisen päivän aamuna keula kohti itää,rauhallista oli ajella kun ei sinnepäin menijöitä juurikaan ollut.
Siinä mennään Olginon kohdilla -joka oli Neuvostoliiton aikaan suosittu matkakohde Suomalaisten keskuudessa.
Nyt pääsi testaamaan Nokia here sovellusta android luurissa ihan tositoimissa.
Ja kyllä voi suositella,hienosti toi Pietarin keskustaan Talvipalatsin ja Amiraliteetin välistä Nevski prospektille ja siitä Iisakin kirkon viereen,jossa Prestige hotellista varaus pariksi yöksi.
Perjantaina tuli käytyä Iisakin kirkon tornissa josta on hyvät näköalat kaupunkiin.Ensin jotain 221 askelmaa kierreportaita,sitten lopuksi portaat menee loppupätkän ulkona.
Onneksi ei edellisenä iltana tullut vedettyä märkää kuin Velkaperän isäntä Hankasalmella,kovan sivutuulen takia olisi saattanut portaissa horjuttaa..
Gorokhovaya kadulta näkymää Amiraliteetin suuntaan.
Talvipalatsin aukiolta illalla.
Talvipalatsin aukiolta päivällä.
Jotain fotoja.
Nähtävyyksiä kun oli katseltu ,pääsi harrastuksien pariin.
Se oli kyllä ihme että noin keskustassa sijaitsevalla hotellilla oli tarjota parkkipaikka autolle ja sisältyi vielä hintaan.
Pietarissa on yleensä aika vaikea löytää pysäköintipaikkaa ,ainakaan niiltä kohdilta missä haluaisi pysäköidä..
Lauantaina alkoi sitten satamaan lunta heti aamusta,käytiin vähän katselemassa Vasilin saarella maisemia,mutta sateen takia melko pian laitettiin puhelin navigointihommiin ja länttä kohti.
Päätettiin sitten hullutella ja ajaa uutta/maksullista moottoritietä normaalin Sestroretskin reitin sijasta.
Ei ole maisemilla tietä pilattu,mutta ei myös hinnallakaan-jotain 1,15 € maksoi jotain 30-40 km.uutta nelikaistatietä ajella.
Paljon oli tulijaa Suomen suuntaan mutta raja-asemilla oli varauduttu ja hyvin ehti lauantaisaunaan kotiin.
Siinä mennään Olginon kohdilla -joka oli Neuvostoliiton aikaan suosittu matkakohde Suomalaisten keskuudessa.
Nyt pääsi testaamaan Nokia here sovellusta android luurissa ihan tositoimissa.
Ja kyllä voi suositella,hienosti toi Pietarin keskustaan Talvipalatsin ja Amiraliteetin välistä Nevski prospektille ja siitä Iisakin kirkon viereen,jossa Prestige hotellista varaus pariksi yöksi.
Perjantaina tuli käytyä Iisakin kirkon tornissa josta on hyvät näköalat kaupunkiin.Ensin jotain 221 askelmaa kierreportaita,sitten lopuksi portaat menee loppupätkän ulkona.
Onneksi ei edellisenä iltana tullut vedettyä märkää kuin Velkaperän isäntä Hankasalmella,kovan sivutuulen takia olisi saattanut portaissa horjuttaa..
Gorokhovaya kadulta näkymää Amiraliteetin suuntaan.
Talvipalatsin aukiolta illalla.
Talvipalatsin aukiolta päivällä.
Jotain fotoja.
Nähtävyyksiä kun oli katseltu ,pääsi harrastuksien pariin.
Se oli kyllä ihme että noin keskustassa sijaitsevalla hotellilla oli tarjota parkkipaikka autolle ja sisältyi vielä hintaan.
Pietarissa on yleensä aika vaikea löytää pysäköintipaikkaa ,ainakaan niiltä kohdilta missä haluaisi pysäköidä..
Lauantaina alkoi sitten satamaan lunta heti aamusta,käytiin vähän katselemassa Vasilin saarella maisemia,mutta sateen takia melko pian laitettiin puhelin navigointihommiin ja länttä kohti.
Päätettiin sitten hullutella ja ajaa uutta/maksullista moottoritietä normaalin Sestroretskin reitin sijasta.
Ei ole maisemilla tietä pilattu,mutta ei myös hinnallakaan-jotain 1,15 € maksoi jotain 30-40 km.uutta nelikaistatietä ajella.
Paljon oli tulijaa Suomen suuntaan mutta raja-asemilla oli varauduttu ja hyvin ehti lauantaisaunaan kotiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Webasto thermotop c hoitanut esilämmityksen.Nyt kun alkoi neljäs yhteinen vuosi,niin moottori ei jokakerta lämmennytkään ja webasto sammui itsestään jonkin ajan kuluttua.
Kiertopumppuun viittasivat oireet ja tuossa äänimaailmaa,minkälaista hurinaa pelkkä kiertovesipumppu pitää.
Vanha.
Uusi.
Aika kohtuuhintaan ja nopeasti sai Suomesta pumpun,Saksassa olisi ollut parikymppiä halvemmalla...Mutta kun homma oli akuutti jouluviikolla.
Kiteen läheltä Tolosenmäeltä tilasin 21.12 sunnuntai-iltana ja perillä täällä matkahuollon toimipisteessä oli tiistai aamuna 23.12 ja paikalleen meni samana iltana.
Ilmata sai jonkin verran että alkoi pysymään Webasto päällä.On tuo nyt toiminut.
Kiertopumppuun viittasivat oireet ja tuossa äänimaailmaa,minkälaista hurinaa pelkkä kiertovesipumppu pitää.
Vanha.
Uusi.
Aika kohtuuhintaan ja nopeasti sai Suomesta pumpun,Saksassa olisi ollut parikymppiä halvemmalla...Mutta kun homma oli akuutti jouluviikolla.
Kiteen läheltä Tolosenmäeltä tilasin 21.12 sunnuntai-iltana ja perillä täällä matkahuollon toimipisteessä oli tiistai aamuna 23.12 ja paikalleen meni samana iltana.
Ilmata sai jonkin verran että alkoi pysymään Webasto päällä.On tuo nyt toiminut.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo,niillä Vallilan takajousilla tilanne vähän samankaltainen kuin topikin alussa-keula alempana kuin perä.
Piti teettää sorvaamossa pienet prikat tolpan päälle oikomahoitoa varten.
Nyt tuli tilaa isommille pyörille.Ajattelin sitten ottaa hyötykäyttöön auton mukana tulleet 9x20" vanteet,olivatkin jo olleet hyvän tovin varastossa hapettumassa.
Sitten vaan lähimpään rengasliikkeeseen ja Toyo Open country 275 / 60 - 20 kumeja yksi kierros here,please.
Ulkomitoiltaan kumit vastaa melkosen tarkkaan 33"x12,5" renkuloita.
Jos meinaisi 35" laittaa niin pitäisi koria nostaa 3" rungolta niin hyvin pyörisivät.Jousituksen korotusvarat aika tapissa,tai siis ei oikein enää säätövaraa pyöränkulmille.
Piti teettää sorvaamossa pienet prikat tolpan päälle oikomahoitoa varten.
Nyt tuli tilaa isommille pyörille.Ajattelin sitten ottaa hyötykäyttöön auton mukana tulleet 9x20" vanteet,olivatkin jo olleet hyvän tovin varastossa hapettumassa.
Sitten vaan lähimpään rengasliikkeeseen ja Toyo Open country 275 / 60 - 20 kumeja yksi kierros here,please.
Ulkomitoiltaan kumit vastaa melkosen tarkkaan 33"x12,5" renkuloita.
Jos meinaisi 35" laittaa niin pitäisi koria nostaa 3" rungolta niin hyvin pyörisivät.Jousituksen korotusvarat aika tapissa,tai siis ei oikein enää säätövaraa pyöränkulmille.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Helatorstai mahdollisti yhdellä vapaalla töistä pidennetyn viikonlopun,siispä lähialuematkailukohteeksi valikoitui Saaremaa.
Torstaina kello 4.20 keula kohti Länsisatamaa ja jo klo.10.30 oltiin Tallinnassa.
Siellä käytiin vain Järvekeskuksessa syömässä lettuset ja jatkoimme kohti Virtsua.Liput oli varattu ennakkoon kello 12.55 lauttaan.
Ajoitus osui aika nappiin,alle 10 min.odottelua ja pääsi ajamaan sisään.
Muhussa ensimmäinen tuulimyllyhavainto
Majoituimme Kuressaareen Johan Design & spa Hotelliin.
Vähän piti tutustua kaupunkiin ennen Suomen peliä.
Perjantaina ajettiin saaren eteläkärkeen.
Tuossa nuolen osoittamassa kohdassa puhelin meni Latvian verkkoon ,tuon etelämmäksi ei taida Estoniassa päästä.
Tuossa keltaisen rastin kohdalla sijaitsee tuulimylly,joka saattaa olla Saaremaan juomia nauttineille tuttu pullon/tölkin kyljestä.
Lehmätkin on täällä jotenkin erilaisia kuin meilläpäin.Tuon kuvan jälkeen tuli poistuttua melkoisen ripeästi aidan turvallisemmalle puolelle,huomasin siinä että otuksella oli pari poikasta siinä takavasemmalla niin en viitsinyt häiritä kauempaa.
Muita paikallisia eläinhavaintoja.
Kärlan keskustassa asiat järjestyksessä:kirkko ja kolhoosi.
Lauantaina lähdettiin iltapäivällä kohti Tallinnaa,ajettiin Anglan tuulimyllymäen ja Kaalin kraaterin kautta.
Laitetaas tuohon kuva jostain veneestä.
Tallinnasta sunnuntaina iltapäivällä kotiappäin ja siinä kello 22 illalla kotona ,jotain vähän reilu 1100 km.kertyi trippiin tästä matkasta.
Torstaina kello 4.20 keula kohti Länsisatamaa ja jo klo.10.30 oltiin Tallinnassa.
Siellä käytiin vain Järvekeskuksessa syömässä lettuset ja jatkoimme kohti Virtsua.Liput oli varattu ennakkoon kello 12.55 lauttaan.
Ajoitus osui aika nappiin,alle 10 min.odottelua ja pääsi ajamaan sisään.
Muhussa ensimmäinen tuulimyllyhavainto
Majoituimme Kuressaareen Johan Design & spa Hotelliin.
Vähän piti tutustua kaupunkiin ennen Suomen peliä.
Perjantaina ajettiin saaren eteläkärkeen.
Tuossa nuolen osoittamassa kohdassa puhelin meni Latvian verkkoon ,tuon etelämmäksi ei taida Estoniassa päästä.
Tuossa keltaisen rastin kohdalla sijaitsee tuulimylly,joka saattaa olla Saaremaan juomia nauttineille tuttu pullon/tölkin kyljestä.
Lehmätkin on täällä jotenkin erilaisia kuin meilläpäin.Tuon kuvan jälkeen tuli poistuttua melkoisen ripeästi aidan turvallisemmalle puolelle,huomasin siinä että otuksella oli pari poikasta siinä takavasemmalla niin en viitsinyt häiritä kauempaa.
Muita paikallisia eläinhavaintoja.
Kärlan keskustassa asiat järjestyksessä:kirkko ja kolhoosi.
Lauantaina lähdettiin iltapäivällä kohti Tallinnaa,ajettiin Anglan tuulimyllymäen ja Kaalin kraaterin kautta.
Laitetaas tuohon kuva jostain veneestä.
Tallinnasta sunnuntaina iltapäivällä kotiappäin ja siinä kello 22 illalla kotona ,jotain vähän reilu 1100 km.kertyi trippiin tästä matkasta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Viikonloppuna käytiin pyörähtämässä Muolaassa ja Pietarissa.
Perjantaina heti kun töistä pääsi keula kohti rajaa ja siinä heti klo.18 jälkeen oltiin Wanhassa navetassa.
Siellä oli muuten asiat järjestyksessä,mutta aiemminkin tässä mainittu siperianhusky-Voltti nimeltään,oli ollut kolme päivää kateissa.
Aiemminkin hävinnyt,aika kauas joutunut kun kerran löytynyt Primorskista ja joskus Pietarista.
Kuulemma heillä Facebookissa joku ryhmä missä voipi ilmoitella kadonneesta koirasta.
Kun sanoin että aikoinaan kun meidän husky karkaili niin ilmoitettiin paikallisradiossa ja koira löytyi nopeaan.
Venäjällä kuulemma ei voi näin toimia,alkaa samantien rikolliset soittelemaan jotta tarviaisi rahaa saada jos haluat koiran vielä nähdä.Oli siellä vielä joku karhukoiran näköinen koiranvirkaa hoitamassa.
Siinä saunottiin,syötiin ja kunnon yöunien jälkeen kohti Pietaria.
Nyt on hyvä ajaa kun viime käynnin jälkeen se kaikista huonoin osuus mihin olen Kannaksella törmännyt oli päällystetty-poislukien 50 metrin pätkä Muolaanjärven länsipäässä,siinä kuulemma loppui rahat .
Uusi natettakin sattuu matkan varrelle.
Pietarissa oltiin jo niin hyvissä ajoissa että huonetta hotellista ei vielä saanut,ehti hieman oikoa koipia siinä kaupungilla.
Hotelli oli ihan keskustassa,noin 100m.Kazanin kirkosta matkaa pienellä sivukadulla.
Siinä vieressä oli joku suosittu yökerho joka lisäsi liikennettä yöaikaan.Siinä oli kivasti nostettu baaritiskin päihin esitanssijoilla varustetut rst-teräksiset tangot.
Siinä kun juotiin illan viimoisia oluita hotellin parvekkeella,ihmettelin kun alhaalta kuuluu sellaista ääntä kuin joku täyttäisi paineilmalla rengasta.
Mutta siihen juuri parvekkeen alapuolelle oli parkkerattu ilokaasun myyntipiste.
Tuo musta ilmapallo on merkkinä ilokaasun tarvitsijoille että täältä sitä saa.
Ihmeen hyvin kävi kauppa näinkin halvan alkoholin maassa.
Seuraavana aamuna kun kävelimme keskustassa,helppo oli huomata jalkakäytävästä missä kohtaa on baari/yökerho.Tyhjiä mustia ilmapalloja lojui maassa runsain määrin.
Sunnuntaina iltapäivällä kotiin päin.Aika rauhallista oli ajella,eli mitään isompia onnettomuuksia ei näkynyt.
Nämä leveän pientareen tiet on ikäviä ajaa.
Jos ajat suurinta sallittua nopeutta,tulee sinun ajaa tuolla pientareen puolella ja jyristellä herätysviivojen yli.
Tämä varsinainen kaista on varattu kiirellisemmille autoilijoille.Joko samaansuuntaan menijöille,tai sitten vastaantulijoille joitten pitää ohittaa vaikka vastaan tulee autoja.
Molemmat ryhmät kyllä muistavat valomerkein opastaa jos hitaampi autoilija erehtyy nopeitten kaistalle tulemaan.
Nopealla kaistalla ajamiseen sitten tuo-etenkin Suomen kilvillä-lisäjännitystä sivuun liputtaminen.
Tuo se on mukavaa,kun ei omalle kohdalle osu.
Tietöitä tekevät kovasti,Suomen suuntaan on valmistumassa moottoritietä taas jotain 20-30 km.lisää.
Hintataso on nyt aika maltillinen Venäjällä,siihen nähden ihmeen vähän näkyi turisteja liikenteessä.
Tuli syötyä soljankaa ja pelmenejä,coffee housessa kahvilla,Gruusialaisessa välipalaksi hatsapuri leipää,illalla saslikkia,puolen litran tuoppeja Baltika 7:aa jotain 15 kpl.,matkakassasta hupeni ruplia 100 euron verran.
Jossain muualla joutuisi varmaan tinkimään kahvista coffarissa
Perjantaina heti kun töistä pääsi keula kohti rajaa ja siinä heti klo.18 jälkeen oltiin Wanhassa navetassa.
Siellä oli muuten asiat järjestyksessä,mutta aiemminkin tässä mainittu siperianhusky-Voltti nimeltään,oli ollut kolme päivää kateissa.
Aiemminkin hävinnyt,aika kauas joutunut kun kerran löytynyt Primorskista ja joskus Pietarista.
Kuulemma heillä Facebookissa joku ryhmä missä voipi ilmoitella kadonneesta koirasta.
Kun sanoin että aikoinaan kun meidän husky karkaili niin ilmoitettiin paikallisradiossa ja koira löytyi nopeaan.
Venäjällä kuulemma ei voi näin toimia,alkaa samantien rikolliset soittelemaan jotta tarviaisi rahaa saada jos haluat koiran vielä nähdä.Oli siellä vielä joku karhukoiran näköinen koiranvirkaa hoitamassa.
Siinä saunottiin,syötiin ja kunnon yöunien jälkeen kohti Pietaria.
Nyt on hyvä ajaa kun viime käynnin jälkeen se kaikista huonoin osuus mihin olen Kannaksella törmännyt oli päällystetty-poislukien 50 metrin pätkä Muolaanjärven länsipäässä,siinä kuulemma loppui rahat .
Uusi natettakin sattuu matkan varrelle.
Pietarissa oltiin jo niin hyvissä ajoissa että huonetta hotellista ei vielä saanut,ehti hieman oikoa koipia siinä kaupungilla.
Hotelli oli ihan keskustassa,noin 100m.Kazanin kirkosta matkaa pienellä sivukadulla.
Siinä vieressä oli joku suosittu yökerho joka lisäsi liikennettä yöaikaan.Siinä oli kivasti nostettu baaritiskin päihin esitanssijoilla varustetut rst-teräksiset tangot.
Siinä kun juotiin illan viimoisia oluita hotellin parvekkeella,ihmettelin kun alhaalta kuuluu sellaista ääntä kuin joku täyttäisi paineilmalla rengasta.
Mutta siihen juuri parvekkeen alapuolelle oli parkkerattu ilokaasun myyntipiste.
Tuo musta ilmapallo on merkkinä ilokaasun tarvitsijoille että täältä sitä saa.
Ihmeen hyvin kävi kauppa näinkin halvan alkoholin maassa.
Seuraavana aamuna kun kävelimme keskustassa,helppo oli huomata jalkakäytävästä missä kohtaa on baari/yökerho.Tyhjiä mustia ilmapalloja lojui maassa runsain määrin.
Sunnuntaina iltapäivällä kotiin päin.Aika rauhallista oli ajella,eli mitään isompia onnettomuuksia ei näkynyt.
Nämä leveän pientareen tiet on ikäviä ajaa.
Jos ajat suurinta sallittua nopeutta,tulee sinun ajaa tuolla pientareen puolella ja jyristellä herätysviivojen yli.
Tämä varsinainen kaista on varattu kiirellisemmille autoilijoille.Joko samaansuuntaan menijöille,tai sitten vastaantulijoille joitten pitää ohittaa vaikka vastaan tulee autoja.
Molemmat ryhmät kyllä muistavat valomerkein opastaa jos hitaampi autoilija erehtyy nopeitten kaistalle tulemaan.
Nopealla kaistalla ajamiseen sitten tuo-etenkin Suomen kilvillä-lisäjännitystä sivuun liputtaminen.
Tuo se on mukavaa,kun ei omalle kohdalle osu.
Tietöitä tekevät kovasti,Suomen suuntaan on valmistumassa moottoritietä taas jotain 20-30 km.lisää.
Hintataso on nyt aika maltillinen Venäjällä,siihen nähden ihmeen vähän näkyi turisteja liikenteessä.
Tuli syötyä soljankaa ja pelmenejä,coffee housessa kahvilla,Gruusialaisessa välipalaksi hatsapuri leipää,illalla saslikkia,puolen litran tuoppeja Baltika 7:aa jotain 15 kpl.,matkakassasta hupeni ruplia 100 euron verran.
Jossain muualla joutuisi varmaan tinkimään kahvista coffarissa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Puhuuko se kilander venäjää vai miten pärjäät tuolla matkalla?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
No ei pääse kehumaan että puhuisin.Itseopiskellut kirjaston kielikurssien avulla aakkoset ja kieltä sen verran että hotellissa,ravintolassa ja huoltoasemalla jotenkin pärjää.bercedes menz kirjoitti:Puhuuko se kilander venäjää vai miten pärjäät tuolla matkalla?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Joku kuitenkin vetää tuonne rajan taakse kun siellä matkailet vähän väliä?kilander kirjoitti:No ei pääse kehumaan että puhuisin.Itseopiskellut kirjaston kielikurssien avulla aakkoset ja kieltä sen verran että hotellissa,ravintolassa ja huoltoasemalla jotenkin pärjää.bercedes menz kirjoitti:Puhuuko se kilander venäjää vai miten pärjäät tuolla matkalla?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vissiin kun on tuo matkailukärpänen hieman puraissut niin tulee hyödynnettyä tätä mahdollisuutta.
Minulla on tietä pitkin itärajalle 21 km.matkaa ja siitä alkaa ihan "oma maailma",tai no aika paljon erilainen kuin tällä puolen rajaa.
Melkein tuntuu että ihmisillä on vähän kynnystä Venäjän matkailun suhteen-toki maailmanpoliittinen tilanne nyt on mitä on,mutta käytiinhän siellä Neuvostoliiton aikaankin.
Minulla on tietä pitkin itärajalle 21 km.matkaa ja siitä alkaa ihan "oma maailma",tai no aika paljon erilainen kuin tällä puolen rajaa.
Melkein tuntuu että ihmisillä on vähän kynnystä Venäjän matkailun suhteen-toki maailmanpoliittinen tilanne nyt on mitä on,mutta käytiinhän siellä Neuvostoliiton aikaankin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Pietari on kuitenkin ihan oikea metropoli tai ainakin miljoonakaupunki, joka on itärajalla asuvien saavutettavissa suhteellisen helposti eli ymmärrän hvyin, että tuolla tulee vierailtua. Varsinkin, kun sulla on auto, jolla pääsee vähän huonommillakin teillä.kilander kirjoitti:Vissiin kun on tuo matkailukärpänen hieman puraissut niin tulee hyödynnettyä tätä mahdollisuutta.
Minulla on tietä pitkin itärajalle 21 km.matkaa ja siitä alkaa ihan "oma maailma",tai no aika paljon erilainen kuin tällä puolen rajaa.
Melkein tuntuu että ihmisillä on vähän kynnystä Venäjän matkailun suhteen-toki maailmanpoliittinen tilanne nyt on mitä on,mutta käytiinhän siellä Neuvostoliiton aikaankin.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Venäjän matkailun ymmärrän hyvin. Itse en ole vielä uskaltautunut omalla autolla lähteä kiertelemään Venäjällä, muutakuin viiden vuoden verran Säkkijärvellä asti Pietari on kyllä ehdottomasti näkemisen arvoinen kaupunki. Omakohtainen kokemus on venäjän kielen käytöstä se, että siellä jos yrität puhua edes vähän venäjää, ovat erittäin mielissään ja eivät pahastu vaikka kielen osaamisesi olisi heikko. Itse olen opiskellut koulussa aikoinaan ala-asteelta lukion loppuun venäjää. Haasteellinen kielihän se on, mutta kielen perusteilla pärjää jo hyvin pitkälle
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Mukava kuulla94zip kirjoitti:+1stanger kirjoitti:Mukava lueskella näitä Kilanderin matkakertomuksia.
Myös se oli mukavaa kuultavaa että Toyota meni äsken huomautuksitta taas läpi katsastuksesta.Se olikin jo viides kerta minun omistuksessa.
Nyt vaan en itse päässyt paikalle,oli muuta menoa samalle ajalle buukattu niin sisko käytti konttorilla.
Muuta valmisteluja en tehnyt kuin tsekkasin että valot toimii ja de-aktivoin vetokoukun pistorasian mikrokytkimen niin toimii tarvittaessa takasumuvalotkin=kerran vuoteen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
"Iti sutaa. Ruki vehr i vintovki stikai." Tuli ne ennenkin toimeen vähin sanoin. Juuri sen verran pitää venättä osata ettei ilimasiksi Siperiaan myyvä.
Läppäjärvi, Sortavala.
Nipin napin aikuisikä sitten viimeksi käynyt punaisella planeetalla eno hyvän kanssa. Olis kohta korkea aika lähtä kahtomaan mikä ei oo muuttunut mihinkään ja laulaako ne tyttäret lalalaa...
Aika entinen ei koskaan enää palaa, joten eipä ole ollut neukkulan tähteiden jälkeen ollut sittemmin mikään hinku rajan taa. Se oli silloin pikkumiehelle ihmemaa. Pennien eestä ruupelia tiskiin ja olit letkuohjattavan tankin onnellinen omistaja. Pattereista joutui jo pulittamaan enemmän, jotta sai möyriä Jetan takapenkillä kahen tankin taistelun.
Reissu oli v. 93, seuraavalla reissulla neljä vuotta myöhemmin mitään ei ollut jäljellä.
Läppäjärvi, Sortavala.
Nipin napin aikuisikä sitten viimeksi käynyt punaisella planeetalla eno hyvän kanssa. Olis kohta korkea aika lähtä kahtomaan mikä ei oo muuttunut mihinkään ja laulaako ne tyttäret lalalaa...
Aika entinen ei koskaan enää palaa, joten eipä ole ollut neukkulan tähteiden jälkeen ollut sittemmin mikään hinku rajan taa. Se oli silloin pikkumiehelle ihmemaa. Pennien eestä ruupelia tiskiin ja olit letkuohjattavan tankin onnellinen omistaja. Pattereista joutui jo pulittamaan enemmän, jotta sai möyriä Jetan takapenkillä kahen tankin taistelun.
Reissu oli v. 93, seuraavalla reissulla neljä vuotta myöhemmin mitään ei ollut jäljellä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Uusivuosi ajateltiin viettää vaihtelun vuoksi Pietarissa,ja kun sain 31 päivän töistä vappaaksi pääsi ajoissa lähtemään.
Kello 10 Tojota tulille ja kello 14 oltiin Pietarin keskustassa,tosi rauhallista oli sinnepäin ajella.
Hyvin ehti kierrellä kaupungilla,tavoittena kun oli mennä vuoden vaihtumista ihmettelemään Talvipalatsin aukiolle.
Kello 23 aikoihin siellä oli tyhjää koska pääseminen tehty vähän hankalaksi.
Alue aidattu ja liian vähän kulkuaukkoja sinne,niissä metallinpaljastimet sekä lisäksi miliisi jarruttamassa liikennettä.
Metallinpaljastimet käytännössä piippasivat koko ajan kun ei samanlaista mahdollisuutta kuin lentokentillä riisua vyö,avaimet yms.pois.
Ja sitten portin jälkeen miliisit vielä käsikopelolla tarkistivat aukiolle saapujat.Eli jono veti tosi huonosti ja takana tuhansia ihmisiä,siinä meinasi jo ahdistaa.
Sekin oli erikoista kun Nevski Prospekt on liikenteen valtaväylä,oli se laitettu kävelykaduksi.
Tosin porukkaa kun kymmeniätuhansia liikenteessä niin ei siitä muuten mitään tulisi.
Iltapäivällä vielä normaalitilanne.
Ja myöhemmin.
Viittä vaille 24 katsottiin Putinin puhe Kremlistä.
Tuo video ei kauaa kestä,alkaa 2015 ja loppuu 2016 ,mutta siihen kulminoituu hyvin,miten vakava asia juhliminen on Neuv...Venäjällä.
https://www.youtube.com/watch?v=OXjg8uoROyU
Virkavaltaa oli järjestystä valvomassa enemmän kuin keskiverto kunnassa Suomessa juhlakansaa,no ei kyllä näkynytkään järjestyshäiriöitä.
Joo mukavasti meni reissu,pari yötä oltiin hyväksi havaitussa Prestige hotellissa.Auto seisoi sisäpihan parkissa.Taas muisti pitkästä aikaa miten hyvä tuo Webasto on kun oli lauantaina -17,hyvää teki puoli tuntia lämmittää ennen liikkeelle lähtöä.
Näinköhän sitä seuraava reissu vaikka Viroon..
Kello 10 Tojota tulille ja kello 14 oltiin Pietarin keskustassa,tosi rauhallista oli sinnepäin ajella.
Hyvin ehti kierrellä kaupungilla,tavoittena kun oli mennä vuoden vaihtumista ihmettelemään Talvipalatsin aukiolle.
Kello 23 aikoihin siellä oli tyhjää koska pääseminen tehty vähän hankalaksi.
Alue aidattu ja liian vähän kulkuaukkoja sinne,niissä metallinpaljastimet sekä lisäksi miliisi jarruttamassa liikennettä.
Metallinpaljastimet käytännössä piippasivat koko ajan kun ei samanlaista mahdollisuutta kuin lentokentillä riisua vyö,avaimet yms.pois.
Ja sitten portin jälkeen miliisit vielä käsikopelolla tarkistivat aukiolle saapujat.Eli jono veti tosi huonosti ja takana tuhansia ihmisiä,siinä meinasi jo ahdistaa.
Sekin oli erikoista kun Nevski Prospekt on liikenteen valtaväylä,oli se laitettu kävelykaduksi.
Tosin porukkaa kun kymmeniätuhansia liikenteessä niin ei siitä muuten mitään tulisi.
Iltapäivällä vielä normaalitilanne.
Ja myöhemmin.
Viittä vaille 24 katsottiin Putinin puhe Kremlistä.
Tuo video ei kauaa kestä,alkaa 2015 ja loppuu 2016 ,mutta siihen kulminoituu hyvin,miten vakava asia juhliminen on Neuv...Venäjällä.
https://www.youtube.com/watch?v=OXjg8uoROyU
Virkavaltaa oli järjestystä valvomassa enemmän kuin keskiverto kunnassa Suomessa juhlakansaa,no ei kyllä näkynytkään järjestyshäiriöitä.
Joo mukavasti meni reissu,pari yötä oltiin hyväksi havaitussa Prestige hotellissa.Auto seisoi sisäpihan parkissa.Taas muisti pitkästä aikaa miten hyvä tuo Webasto on kun oli lauantaina -17,hyvää teki puoli tuntia lämmittää ennen liikkeelle lähtöä.
Näinköhän sitä seuraava reissu vaikka Viroon..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli syksyllä tilattua renkaat yhdestä Saksalaisesta niitä toimittavasta toimistosta,laitetaas pari sanaa siitä kun kaikki ei ihan mennyt kuin elokuvissa.
Noilla 18" vanteilla olleille Toyon kitkarenkaille olin katsellut seuraajia,mikään hirmuinen kiire asialla ei ollut mutta yksi päivä löytyi sopivan hintaiset Continental Contitrack 265/70-18 kumit.
Eipä siinä,tilasin ne ja silloin elettiin aikaa 20 päivä lokakuuta.
Yllättävän nopeasti tulivat,26 päivä olin iltavuorossa kun lähetti soitti että hän olisi tässä teidän pihalla renkaitten kanssa.Sovittiin että jättää siihen autotallin kulkuoven viereen,hieno homma että sopi näin,ilman mitään kuittauksia.
Siinä sitten kun pääsin töistä nostelin renkaat talliin ja avasin paketit,kumit oli kietaistu pahviin ja runsaasti teippiä ympärille.
Yleensä ei tule oltua niin tarkka,renkaissa riittää kunhan ovat mustat ja pyöreät.
Yksi näistä ei ihan täyttänyt sitä kriteeriä.
Laitoin sitten heti viestiä Saksan suuntaan että ei tämä ole ihan ok.,kaikki pahvit oli ehjiä joten tämmöisenä tämä oli matkaan laitettu,kuljetusvauriosta ei nyt ole kyse.
4.11 kyselin asiasta,vastasivat että odottavat vastausta rengasvarastolta.
10.11 kysyin taas,sanoivat että vaurio siinä on,vaihdetaan rengas.
16.11 lähetti soittaa että olisi tulossa rengasta hakemaan,sanoin että tuu huomenna kun olen töissä nyt,jätän sen siihen autotallin kulkuoven viereen.
Ja niin lähti 17.11 kumi takaisin.
22.11 laitoin viestiä että mites jos vaikka uutta tilalle,seuraavana päivänä laittoivat seurantakoodin.
Se vain ei liikkunut mihinkään päivien kuluessa,kysyin paikallisesta konttorista,muuta ei osannet sanoa kuin että kysy Helsingistä.
Kysyin postnordicin Helsingin konttorista tuolla saamallani koodilla,kuulemma Ruotsista Hollantiin oli mennyt tuo lähetys.
9.12 laitoin viestiä Saksaan,tällä kertaa ei vastattu mitään.
16.12 ahdistelin taas viestin muodossa,sanoin että ei näillä kolmella oikein mitään tee jos ette sitä yhtä pysty toimittamaan jne.
17.12 jatkoin vielä että jos kysyisitte sieltä varastolta onko mitään rengasta lähetettykään kun se antamanne seurantakoodi oli sen vaurioituneen sinnepäin menevän renkaan koodi.
21.12 tuli lyhyt sähköposti,rengas lähetetty,ei mitään seurantakoodia yms.turhaa liitteenä.
29.12 olin töissä kun lähetti soitti että olisi yksi rengas hänellä kyydissä,kun sanoin että just nyt töissä,ehdottikin itse jos jättäisi siihen autotallin kulkuoven viereen tämän.
Aika sopivasti tuli kun tuota luntakin alkoi tulla uudenvuoden jälkeen,hyvä oli siihen asti noilla 285/60 Toyoilla ajella.
Heti 4 päivä maanantaina oli aika paikalliselle rengashuollolle,ei jaksanut itse puljata vaan vein sinne ja sanoin että vaihtakaa alle nuo.Joskus siis on tullut vietyä irtorenkaat mutta kai sitä on laiskaksi tullut.
Tänään kun menen töihin tietää paljon tuo maksoi,vein samalla CLKn takarattaat kumien vaihtoon ja kohta haen pois.
Nuo uudet kumit vastaa korkeudelta 33" kumeja,tuolla pienellä korotuksella sopivaksi havaittu koko.Mittarivirhe silleen sopiva että satasen alueella voi laittaa vakionopeudensäätimen tasalukemaan,todellinen nopeus hieman yli.
Noilla 18" vanteilla olleille Toyon kitkarenkaille olin katsellut seuraajia,mikään hirmuinen kiire asialla ei ollut mutta yksi päivä löytyi sopivan hintaiset Continental Contitrack 265/70-18 kumit.
Eipä siinä,tilasin ne ja silloin elettiin aikaa 20 päivä lokakuuta.
Yllättävän nopeasti tulivat,26 päivä olin iltavuorossa kun lähetti soitti että hän olisi tässä teidän pihalla renkaitten kanssa.Sovittiin että jättää siihen autotallin kulkuoven viereen,hieno homma että sopi näin,ilman mitään kuittauksia.
Siinä sitten kun pääsin töistä nostelin renkaat talliin ja avasin paketit,kumit oli kietaistu pahviin ja runsaasti teippiä ympärille.
Yleensä ei tule oltua niin tarkka,renkaissa riittää kunhan ovat mustat ja pyöreät.
Yksi näistä ei ihan täyttänyt sitä kriteeriä.
Laitoin sitten heti viestiä Saksan suuntaan että ei tämä ole ihan ok.,kaikki pahvit oli ehjiä joten tämmöisenä tämä oli matkaan laitettu,kuljetusvauriosta ei nyt ole kyse.
4.11 kyselin asiasta,vastasivat että odottavat vastausta rengasvarastolta.
10.11 kysyin taas,sanoivat että vaurio siinä on,vaihdetaan rengas.
16.11 lähetti soittaa että olisi tulossa rengasta hakemaan,sanoin että tuu huomenna kun olen töissä nyt,jätän sen siihen autotallin kulkuoven viereen.
Ja niin lähti 17.11 kumi takaisin.
22.11 laitoin viestiä että mites jos vaikka uutta tilalle,seuraavana päivänä laittoivat seurantakoodin.
Se vain ei liikkunut mihinkään päivien kuluessa,kysyin paikallisesta konttorista,muuta ei osannet sanoa kuin että kysy Helsingistä.
Kysyin postnordicin Helsingin konttorista tuolla saamallani koodilla,kuulemma Ruotsista Hollantiin oli mennyt tuo lähetys.
9.12 laitoin viestiä Saksaan,tällä kertaa ei vastattu mitään.
16.12 ahdistelin taas viestin muodossa,sanoin että ei näillä kolmella oikein mitään tee jos ette sitä yhtä pysty toimittamaan jne.
17.12 jatkoin vielä että jos kysyisitte sieltä varastolta onko mitään rengasta lähetettykään kun se antamanne seurantakoodi oli sen vaurioituneen sinnepäin menevän renkaan koodi.
21.12 tuli lyhyt sähköposti,rengas lähetetty,ei mitään seurantakoodia yms.turhaa liitteenä.
29.12 olin töissä kun lähetti soitti että olisi yksi rengas hänellä kyydissä,kun sanoin että just nyt töissä,ehdottikin itse jos jättäisi siihen autotallin kulkuoven viereen tämän.
Aika sopivasti tuli kun tuota luntakin alkoi tulla uudenvuoden jälkeen,hyvä oli siihen asti noilla 285/60 Toyoilla ajella.
Heti 4 päivä maanantaina oli aika paikalliselle rengashuollolle,ei jaksanut itse puljata vaan vein sinne ja sanoin että vaihtakaa alle nuo.Joskus siis on tullut vietyä irtorenkaat mutta kai sitä on laiskaksi tullut.
Tänään kun menen töihin tietää paljon tuo maksoi,vein samalla CLKn takarattaat kumien vaihtoon ja kohta haen pois.
Nuo uudet kumit vastaa korkeudelta 33" kumeja,tuolla pienellä korotuksella sopivaksi havaittu koko.Mittarivirhe silleen sopiva että satasen alueella voi laittaa vakionopeudensäätimen tasalukemaan,todellinen nopeus hieman yli.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Lavannurkat nuita pinon alimmille tekee, mutten nuin rujosti vääntynyttä vielä ole nähnyt. Rengaskoot kasvaa, mutta rekat ja kuormalavat ei.
Hiukan muotopuoli menee jos saa vaan hapet sisään ja pysymään siellä, saa renkaan nousemaan normaalisti vanteelle ja punnuksiin. Oikiaa ne ylleensä. Tuota ei kannata harkitakaan asennukseen, paitsi metsäperävaunuun sisärenkaalla.
Hiukan muotopuoli menee jos saa vaan hapet sisään ja pysymään siellä, saa renkaan nousemaan normaalisti vanteelle ja punnuksiin. Oikiaa ne ylleensä. Tuota ei kannata harkitakaan asennukseen, paitsi metsäperävaunuun sisärenkaalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Näköjään lähes uusiinkin autoihin voi tulla vikoja
Etupyöränlaakeri oli jo jonkin aikaa ujeltanut hieman,napakampi pakkasjakso ei parantanut asiaa,alkoi jo pitämään jurinaa tietyissä nopeuksissa.
Uusi oli hankittu motonetista 118 eurolla,maanantaina joutessani nappasin vanhan pois.
Tässä kohtaa vähän ihmettelin kun jostain lukenut että merkkiliike veloittaa noin 600 euroa hommasta.
Eihän tämä ole kuin minuutin homma niille jotka näitä työkseen tekee..
Kaverin työpaikalla suhteellisen hyvä valikoima työkaluja,siellä prässissä napa irti vanhasta laakerista.
Tuossa kun on kaksi laakeria samassa paketissa,sisemmän laakerin sisäkooli jää vielä napaan.
Se on vähän työläämpi irroittaa kun ei saa oikein millään otetta ja kiinnikkin tuppaa olemaan.
Varmaan merkkiliikkeessäkin teettää hieman työtä tuo.
No nyt on uusi laakeri paikallaan ja tulipa taas mukavan hiljainen auto ajaa
Etupyöränlaakeri oli jo jonkin aikaa ujeltanut hieman,napakampi pakkasjakso ei parantanut asiaa,alkoi jo pitämään jurinaa tietyissä nopeuksissa.
Uusi oli hankittu motonetista 118 eurolla,maanantaina joutessani nappasin vanhan pois.
Tässä kohtaa vähän ihmettelin kun jostain lukenut että merkkiliike veloittaa noin 600 euroa hommasta.
Eihän tämä ole kuin minuutin homma niille jotka näitä työkseen tekee..
Kaverin työpaikalla suhteellisen hyvä valikoima työkaluja,siellä prässissä napa irti vanhasta laakerista.
Tuossa kun on kaksi laakeria samassa paketissa,sisemmän laakerin sisäkooli jää vielä napaan.
Se on vähän työläämpi irroittaa kun ei saa oikein millään otetta ja kiinnikkin tuppaa olemaan.
Varmaan merkkiliikkeessäkin teettää hieman työtä tuo.
No nyt on uusi laakeri paikallaan ja tulipa taas mukavan hiljainen auto ajaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli mieleen aihe kysymykselle. Ajelin tuollaisella landcruiserilla joulunaikaan lapinreissulla puolisentuhatta kilsaa suomen teitä ja alkuihastus vaihtui ahistukseksi, koska autoa joutui "ajaan" kokoajan. Siis se tuntui seilaavan kokoajan ja siinä ei paljo sivulle alkuun katteltu. Sama kokemus velimiehenkin ruiskusta ja mietin että onko tämä ohjaamisen jonkunlainen tarve ominaisuus johon tottuu vaiko vika jossainpäin alustaa. Minua asia jäi siis vaivaan, omistaja mielellään antoi ajovuoron mulle koska käy hartijoille ja sanoi kyseisen auton olleen koko omistusaikansa sellainen " seilaaja".
Miten on asian laita. Mukavahan tuo muuten monessa suhteessa tuntui olevan. Pakkanen oli tuolloin reipas ja vetoisuutta tuntui oven puolella, mikä lie omistajan mieltymys säätöihin. Niihin en puuttunu vaan asensin tauolla vaatekerran väliasua lisää.
Miten on asian laita. Mukavahan tuo muuten monessa suhteessa tuntui olevan. Pakkanen oli tuolloin reipas ja vetoisuutta tuntui oven puolella, mikä lie omistajan mieltymys säätöihin. Niihin en puuttunu vaan asensin tauolla vaatekerran väliasua lisää.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98