
Herrasmiehet ajavat BMW:llä
öö, tuohan pitäisi pistää ajossa jo sellaista ilmiötä ettei tie riitä. Muutenkin pitäisi tuntua melko julmetusti saumoihin ajellessa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Joo, ja renkaat per reissuMulqvist kirjoitti:öö, tuohan pitäisi pistää ajossa jo sellaista ilmiötä ettei tie riitä. Muutenkin pitäisi tuntua melko julmetusti saumoihin ajellessa.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuoha on ku uazi keula rekisteröintikatsastuksessa
Eikä haitannu yhtää ajoa, eikä lopen katsuriakaa

Eikä haitannu yhtää ajoa, eikä lopen katsuriakaa

----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Kylhän tuo vähä sellasta ääntää pitää kuin ois kivi kantapäässä..
Tiellä tuo pysyy ihan hyvin, sitä en tiiä onko ohjauksen satunnainen kangertelu tuosta kiinni vai ei. Välillä jäykkä kääntää jokasuuntaan, välillä ihan normaali...
Miehekäs rouskutus kuuluu tosiaan ajaes.
On tuolla muutama tuhat kilsaa ajettu ääntäen.
Kun ei vikaa löytyny, ennenkö nosti renkaat ilmaan.
Sen jälkeen ei olekkaan ajettu kuin ihan välttämättömin tuolla vehkeellä... (1 kopin veto reissu)
Ihan näillä näppäimillä pitäis mennä vaihtamaan joku gsp:n tekele tuonne, saas nähä montako sataa kilsaa sillä päästään, varmasti susi jo syntyessään?


Tiellä tuo pysyy ihan hyvin, sitä en tiiä onko ohjauksen satunnainen kangertelu tuosta kiinni vai ei. Välillä jäykkä kääntää jokasuuntaan, välillä ihan normaali...
Miehekäs rouskutus kuuluu tosiaan ajaes.

On tuolla muutama tuhat kilsaa ajettu ääntäen.

Kun ei vikaa löytyny, ennenkö nosti renkaat ilmaan.

Ihan näillä näppäimillä pitäis mennä vaihtamaan joku gsp:n tekele tuonne, saas nähä montako sataa kilsaa sillä päästään, varmasti susi jo syntyessään?

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Laakeri tuli vaihdettua tuolloin sunnuntaina, ja eilen kun ajelin töistä pois, niin joku paikka naputti jo
Saas nähä, kun naputus vähä lisääntyy, niin sit heilutellaan taas, onko toinenkin etupyörä vai onko uus laakeri jo sökö?
Alkuperäinen Koyo ei ollu kestäny ku sen reilu 400tkm, uus ei sitte kestäny kun 50km?
(jos siis tuo uus on se joka ääntää..)

Saas nähä, kun naputus vähä lisääntyy, niin sit heilutellaan taas, onko toinenkin etupyörä vai onko uus laakeri jo sökö?

Alkuperäinen Koyo ei ollu kestäny ku sen reilu 400tkm, uus ei sitte kestäny kun 50km?

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
BMW:n päähaastajana ei enää pidetä Mersua vaan Audia:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=645389About the competition
BMW "main" competitor in internal discussions used to be MB. Not anymore.
The main "worry" is Audi mostly because of the purchasing power of VW as a group which allows Audi to get better pricing from suppliers. This is what keeps BMW working extra-hard today to stay leaders in their segment.
Little known fact: BMW sells more xDrive cars than Audi sells Quattro

Tuota viimistä riviä vähän kyllä epäilen, toisaalta bemarissa tarttee olla X että sillä pääsee samoihin paikkoihin ko etuvetosella audilla, eli ei aivan mahdottomuus kuitenkaan.Laaksonen kirjoitti:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Uusi 3 saapunut myös Suomeen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W39fKLEMohg[/youtube]
Huhujen kukaan lähivuosina saatamme nähdä autossa myös 3-sylinterisen koneen:
http://www.autoblog.com/2012/02/10/thre ... n-its-way/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W39fKLEMohg[/youtube]
Huhujen kukaan lähivuosina saatamme nähdä autossa myös 3-sylinterisen koneen:
http://www.autoblog.com/2012/02/10/thre ... n-its-way/


Ainakin mun 530dt tuntuu menevän pahempiin paikkoihin kun moni etuveto...Mulqvist kirjoitti:Tuota viimistä riviä vähän kyllä epäilen, toisaalta bemarissa tarttee olla X että sillä pääsee samoihin paikkoihin ko etuvetosella audilla, eli ei aivan mahdottomuus kuitenkaan.Laaksonen kirjoitti:

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Menee se jos vielä tavaraa kontisssa, tietyllä kelillä menee sitten pakilla jos ei etuperin. Siinä mielessä E39 oli positiivinen yllätys, vaikka sen pari kertaa sainkin kiinni jäämään. Tosin aina samassa mäessä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No paksi niin täynnä romua ettei verhoa kiinni saa, ja vielä penkkejä vasten subit, 2 kymppituumasta koteloineen. Eikä toi farkun perä niin kauhean kevytkään taida olla, noin itelläänkään...
Mulla on vaan ongelma, perse menee jotain 4 senttii liian matalalla kokoajan.
Ja taakse on vaihdettu Bilsteinin vaununvetojouset, niin siitä huolimatta. Ellei oo sitte tullu jotain madallusjousia virheellisesti siihen.
Ei se kyllä vanhoillakaan jousilla yhtään ylempänä ollu.
Mulla on vaan ongelma, perse menee jotain 4 senttii liian matalalla kokoajan.


Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Sitten heti perään kyssäri, että eikös tollasessa E39:ssä pitäis olla ilmajouset takana?Vensku_ kirjoitti:No paksi niin täynnä romua ettei verhoa kiinni saa, ja vielä penkkejä vasten subit, 2 kymppituumasta koteloineen. Eikä toi farkun perä niin kauhean kevytkään taida olla, noin itelläänkään...
Mulla on vaan ongelma, perse menee jotain 4 senttii liian matalalla kokoajan.Ja taakse on vaihdettu Bilsteinin vaununvetojouset, niin siitä huolimatta. Ellei oo sitte tullu jotain madallusjousia virheellisesti siihen.
Ei se kyllä vanhoillakaan jousilla yhtään ylempänä ollu.

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Eikä oo vakiovaruste mun mielestä, vaan lisävaruste. 
Voi kun oliskin ilmat.
Ja tämä on jo sen ikäinen ainakin, että vois olla, jossei mallisarjan alkupäässä (95? 96?) ole ollu.. Ihan viimisiä vekottimia ennen faceliftiä.

Voi kun oliskin ilmat.

Ja tämä on jo sen ikäinen ainakin, että vois olla, jossei mallisarjan alkupäässä (95? 96?) ole ollu.. Ihan viimisiä vekottimia ennen faceliftiä.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Bemari on tässä suhteessa tuhat kertaa parempi kuin mersu, jos MB:n S211:ssäkin olisi ilmajousitus lisävaruste niin meikäläinenkin uskaltaisi sellaisia katsella rautajousilla varustettuna.Vensku_ kirjoitti:Eikä oo vakiovaruste mun mielestä, vaan lisävaruste.
Ihan älytöntä tehdä tuosta ilmajousituksesta vakiovaruste kun on jo vuosikymmenen ajan nähty ettei se systeemi pelaa kylmissä ilmastoissa kuten Suomessa. Ymmärrän kyllä ettei tehdas tee mitään ratkaisuja pelkästään pohjoismaiden pienten markkinoiden takia, mutta entäpä Pohjois-Amerikka eli USA:n pohjoisosat ja Kanada?
Onneksi sentään C-farkun saa rautajousilla.

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Just. Ajovalo.netistä lainattua "BMW 500 E39:"
"Keväällä 1997 esiteltiin Touring-malli, joka oli perinteisesti kuljetuskapasiteetiltaan rajoittunut elämäntapafarmari. Taka-akselisto oli sedaniin verrattuna tilaa säästävää mallia. 528i:stä lähtien takana oli ilmajousiin perustuva automaattinen tasonsäätö."
Tämän takia olin siinä käsityksessä, että kaikki 530d:t olisivat ilmajousilla. Koskee sitten ilmeisesti vain bensakoneisia.
"Keväällä 1997 esiteltiin Touring-malli, joka oli perinteisesti kuljetuskapasiteetiltaan rajoittunut elämäntapafarmari. Taka-akselisto oli sedaniin verrattuna tilaa säästävää mallia. 528i:stä lähtien takana oli ilmajousiin perustuva automaattinen tasonsäätö."

Tämän takia olin siinä käsityksessä, että kaikki 530d:t olisivat ilmajousilla. Koskee sitten ilmeisesti vain bensakoneisia.

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Juu, niinhän se on. Mutta tekisivät siitä systeemistä kuitenkin pakkasenkestävän, olishan niillä ollut jo kohta 10 vuotta aikaa kehitellä systeemiä. Mutta ei, uudehkot 212 farkutkin makaavat Vehon pihalla persaus tontissa eli mitään ei asian hyväksi ole viitsitty tehdä.XUX63 kirjoitti:Siellä on farkku niin marginaalikamaa. Se on joko sedan tai sitten SUV.Eldorado kirjoitti:Ymmärrän kyllä ettei tehdas tee mitään ratkaisuja pelkästään pohjoismaiden pienten markkinoiden takia, mutta entäpä Pohjois-Amerikka eli USA:n pohjoisosat ja Kanada?

No onhan se Veholle varmaan hyvä pisnes myydä niitä jousia tonnin kappale.

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Melko yleinen virhe noiden ilmajousien kanssa tuntuu olevan se että huomataan että se ei toimi oikein, eli laskee vaikka se persus yön aikana niin silti sillä vaan tyytyväisenä ajellaa niin kauan että se hajoaa totaalisesti että tulee se isompi lasku ja päästään foorumeille räyhäämään miten p*ska systeemi se on 
Mutta sehän nyt on täysin selvä että jos tuon ikäluokan kulkineeseen on pakko päästä käsiksi niin on vaan hyväksyttävä se että niitä tonnin tai parin kupruja voi tulla merkillä kuin merkillä lompakkoon

Mutta sehän nyt on täysin selvä että jos tuon ikäluokan kulkineeseen on pakko päästä käsiksi niin on vaan hyväksyttävä se että niitä tonnin tai parin kupruja voi tulla merkillä kuin merkillä lompakkoon

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu, mutta ihmettelen edelleen että olisko se nyt niiiiin hirveän vaikeaa saada se systeemi pomminvarmaksi myös pakkasolosuhteissa. Kuussakin on (kuulemma) käyty...
Ja tiedän kyllä tehtaan vastauksen tähän: Liian kallista tehdä siitä olosuhteet kestävä systeemi!

Ja tiedän kyllä tehtaan vastauksen tähän: Liian kallista tehdä siitä olosuhteet kestävä systeemi!
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Puhutkos sä nyt niistä pimeällä puolella lymyävistä natseista mistä on kuulemma peräti jonkun näköistä videomateriaalikin juuri julkaistuEldorado kirjoitti:Kuussakin on (kuulemma) käyty...


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jep, toivotaan näin.sonikki kirjoitti:Puhutkos sä nyt niistä pimeällä puolella lymyävistä natseista mistä on kuulemma peräti jonkun näköistä videomateriaalikin juuri julkaistuEldorado kirjoitti:Kuussakin on (kuulemma) käyty...Ehkä noiden invaasion myötä myös se saksalainen insonööriosaaminen palaa rautaiselle tasolle ja ne kehittää Mersun mikä kasvattaa pankkitilin saldoa sitä mukaa kun sillä ajaa?

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Hehe, kenens S211 oli perjantaina Porlammin osuusmeijerin pihassa pylly ihan tontissa?
Mua tekis mieli laittaa "jälkiasenteinen" ilmajousisarja tähän... Mut en osaa vissii ettiä, tai sit niit ei o tähän autoon tehty. En tiiä millanen homma ois se alkuperäin laittaa...
Mut mulle kelpais noi rautajousetkin, kun vaan sais perää 4 senttii ylemmäs!!!


Mua tekis mieli laittaa "jälkiasenteinen" ilmajousisarja tähän... Mut en osaa vissii ettiä, tai sit niit ei o tähän autoon tehty. En tiiä millanen homma ois se alkuperäin laittaa...
Mut mulle kelpais noi rautajousetkin, kun vaan sais perää 4 senttii ylemmäs!!!



Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91