Toyota vastaan Mersu...
Itse en valitettavasti usko yhteenkään autovertailuun. Vaikka testaajia on kymmenen ja jokainen arvostelee autosta vaikka sata eri kohtaa asteikolla 1-10. Markkinavoimat jyllää....
Autothan ostetaan toivottavasti käyttötarpeen mukaan. Mersu tuntui käteenkäypäseltä kamppeelta tähän työmatkaan mitä ajan. En ajattele autoa pitkäikäisenä hankintana, koska huonot tiet pehmentää auton kuin auton. Oli se sitten Mersu, Toyota tai Nissani...
Sittenhän on nämä tunnesyyt... (kukaan nainen tuskin ymmärtää miestä, joka harrastaa autoja). Meilläkin on kuulemma kaksi ritsaa pihassa ja autokauppaan ei tartte mennä, vaikka kuinka Avensis tai Väykky polttelis.
Autothan ostetaan toivottavasti käyttötarpeen mukaan. Mersu tuntui käteenkäypäseltä kamppeelta tähän työmatkaan mitä ajan. En ajattele autoa pitkäikäisenä hankintana, koska huonot tiet pehmentää auton kuin auton. Oli se sitten Mersu, Toyota tai Nissani...
Sittenhän on nämä tunnesyyt... (kukaan nainen tuskin ymmärtää miestä, joka harrastaa autoja). Meilläkin on kuulemma kaksi ritsaa pihassa ja autokauppaan ei tartte mennä, vaikka kuinka Avensis tai Väykky polttelis.
Suunnilleen 99% ihmisistä ei kiinnosta pätkääkään , kumpi on parempi - 10000 euron Avensis vai 40000 euron mersu.
Ei kiinnosta minuakaan - toki tiedän että Avensiksen omistaja pääsee tuossakin vertailussa paljon pienemmillä käyttökuluilla .
Melkoisen uusia ja erittäin vähän ajettujakin mersuja tulee meillekin korjattavaksi; mikä kolisee ? miksi puhallusilman suunnansäätö ei toimi ? miksi ei lähde käyntiin ?
Eipä taida olla samanlaisia..... laatuongelmia .... tojotalla ....vaikka autot on kolme kertaa halvempia.....
Ei kiinnosta minuakaan - toki tiedän että Avensiksen omistaja pääsee tuossakin vertailussa paljon pienemmillä käyttökuluilla .
Melkoisen uusia ja erittäin vähän ajettujakin mersuja tulee meillekin korjattavaksi; mikä kolisee ? miksi puhallusilman suunnansäätö ei toimi ? miksi ei lähde käyntiin ?
Eipä taida olla samanlaisia..... laatuongelmia .... tojotalla ....vaikka autot on kolme kertaa halvempia.....
[provo]Pöh. uusiin mersuihin kysellään siksi vähemmän purkuosia kun mersumiehillä on varaa ostaa uusiakin palikoita. Tojotalla ajeleva raamisahuri kysyy purkaamolta ennen merkkiliikkeeseen soittoa.Sjtv kirjoitti:99% meiltä kysellään enempi osia tuoreisiin tojotiin kuin mersuihin edes vanhempiin. Semmoinen käsitys tässä jäänyt että toyotissa on enemmän vikaa, mutta ihmiset eivät viitsi niitä huoltoihin viedä vaan koittavat ostaa purkaamolta osat.
Eikä niitä uusia mersuja ihan vähässa kauppaa puretakkaan, toisin kuin tojotia. [/provo]
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Kyllä tuossa Hondassakin kuuluu kaikennäköisiä kolahduksia, pauketta, rytinää, kitinää, kalketta sieltä sun täältä, kytkin nyppii oudosti ja kone nytkyttää kylmänä. Mutta niihin ei kiinnitä mitään huomiota, toisinkuin Mersussa. Todennäköisesti se on ollut uutenakin sellainen, on ainakin viimeiset 6 vuotta ollut. Ja heti kun on vettä vähäänkään ilmassa, on kaikki lasit umpihuurussa. Ja kyllä, putsaan raitisilmasuodattimen monta kertaa vuodessa. Jotenkin niihin vikoihin ja puutteisiin vaan tottuu vuosien mittaan ja hyväksyy sen että tämä nyt vaan on tämmönen halpa ja paska pikkukräpsä. Toki isot viat korjataan, esim. puhtaan nollan iskarit ja syyläri jossa nyrkinmentävä reikä.
Jep, asenteella lienee paljon vaikutusta asiaan. Kuten tuhannesti todettua, 60.000 euron mersun ostaja aika hanakasti ottaa yhteyttä korjaamoon kun polttimonvalo palaa tms (enkä kiellä ettei vikoja olisi)...PM kirjoitti:Kyllä tuossa Hondassakin kuuluu kaikennäköisiä kolahduksia, pauketta, rytinää, kitinää, kalketta sieltä sun täältä, kytkin nyppii oudosti ja kone nytkyttää kylmänä. Mutta niihin ei kiinnitä mitään huomiota, toisinkuin Mersussa. Todennäköisesti se on ollut uutenakin sellainen, on ainakin viimeiset 6 vuotta ollut. Ja heti kun on vettä vähäänkään ilmassa, on kaikki lasit umpihuurussa. Ja kyllä, putsaan raitisilmasuodattimen monta kertaa vuodessa. Jotenkin niihin vikoihin ja puutteisiin vaan tottuu vuosien mittaan ja hyväksyy sen että tämä nyt vaan on tämmönen halpa ja paska pikkukräpsä. Toki isot viat korjataan, esim. puhtaan nollan iskarit ja syyläri jossa nyrkinmentävä reikä.
Itsekin tykkään ajaa Ladalla, vaikka tuskin on sellaista vikaa mikä siitä voisi puuttua, ne eivät kaikki ole vielä tulleet vastaan. Avasin juuri 53.000 ajetun koneen, oli tosi siisti. Pidän Ladaa muuten ihan fiksuna autona; siellä on monet jutut toteutettu yksinkertaisen nerokkaasti, helposti tehtäviksi (eri asia sitten kuinka usein ne joutuu tekemään). Komponentit ovat edullisia kuten tiedetään. Italialaista suunnittelua tiedän, mutta olen ollut tunnistavinani muutamia venäläistyyppisiä yksityiskohtia, hyviä siis. Ei ne kaikki venäläiset ihan turhia ole, vaikka Stalin tapattikin miltei koko intelligentsian -30-50 -luvuilla. Kävihän ne sittemin avaruudessakin. No joo nyt venyy taas niin asiasta ulos...
Meillä taas joudutaan kyselemään purkaamoltakin Mersun osia vaikka talossa on KL - varaosamyynti.
Köyhät (?) mersumiehet ei raski ostaa edes kuudensadan euron hintaista lämmönsäätöpanelia, ja vaihtoperän myyminenkin on kova urakka.
Ei muuta kun "purkaamonuusi" alle entisen perän tilalle huutamaan, onpahan ainakin jotakin tehty.
Köyhät (?) mersumiehet ei raski ostaa edes kuudensadan euron hintaista lämmönsäätöpanelia, ja vaihtoperän myyminenkin on kova urakka.
Ei muuta kun "purkaamonuusi" alle entisen perän tilalle huutamaan, onpahan ainakin jotakin tehty.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mittariston korjauksista olen kuullut ja lukenut, mutta en ilmastointilaitteen LCD -näytön korjauskonsteista.XUX63 kirjoitti:Eikös nuita segmenttejä pystynyt korjaamaankin Muistaakseni vanahalla voorummilla oli joskus juttua penari-miehen penariin tekemästä remontista...
Kaipa senkin silti kuntoon saisi..... nyt ei vielä maksa vaivaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Näköjään tartee pitää jälleen yksi saunailta ....nimittäin hyvä vanha kaverini on on ollut paikallisessa tojota firmassa töissä 15 v ja siitä yli 5 v työnjohtajana. Parin konjakin jälkeen varmaan se tehtaan tojotapistos alkaa hellittämään ja alkaa ns. vapautunut keskustelu.
Se, että väykky kolajaa edestä maksaa osineen noin 40 €, kalvak. tangot mut ku tojota kolisee edestä se maksaa
Muutoinkin pidän mersusta koska kaikkia varaosia on saanissa maahantuojan ulkopuolelta ja vieläpä edulliseen hintaan.
Miten on japsien kanssa ...????
Itse arvostan Hondan ehdottomasti Tojotan korolla tai ilman ....edelle ...lisäksi on kuullu notta kasipuokkivolovot on meleko löyhäpääsiä vehkehiä
Se, että väykky kolajaa edestä maksaa osineen noin 40 €, kalvak. tangot mut ku tojota kolisee edestä se maksaa
Muutoinkin pidän mersusta koska kaikkia varaosia on saanissa maahantuojan ulkopuolelta ja vieläpä edulliseen hintaan.
Miten on japsien kanssa ...????
Itse arvostan Hondan ehdottomasti Tojotan korolla tai ilman ....edelle ...lisäksi on kuullu notta kasipuokkivolovot on meleko löyhäpääsiä vehkehiä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Nii, tojotakarina jos kolisee eestä tai takkaa nii kallistuksenvakaajan runkopuslat on välijät, maksaapi siinä muutaman euron ja vaihtotyösä mennee 5 minuuttia.
Kilometrejä o sillon takana 250000-350000
Ei ne alapallot tai koiralluut mersuunkaa kauhiasti maksa, joka toisesa ölijyvvaihosa ku laittaa suosilla uuet nii vähä aikaa o kolisemati.
Eipä siinä hontasakaa oo isompaa ongelmaa, silläki ajas kyllä.
"Muutoinkin pidän mersusta koska kaikkia varaosia on saanissa maahantuojan ulkopuolelta ja vieläpä edulliseen hintaan. "
Nii, just näitä lämmönsäätöpaneleita ja vaihtoperiä, on Evullisia.
Viime viikolla vaihon Väykkyyn lämppärin moottorin ku oli lakannu pyörimästä; 620 eurua ja työp päälle.
Ei ollu mersumiehellä oikeen hymy herkäsä.
Eikä silläkää joka kysy vasta W210 etuiskaria; reilut 800 eurua.
Oli alakanu vuotaan yhtäkkiä.
Mikäpä siinä jos lompsa kestää, kyllähä mersulla on mukava aijjaa....
Volovosta oon kaivaanu kokemuksia, itellä ku ei oo ku pääsääntösesti myönteisiä nuista kasipuokeista.
Tosin ne "oon kuullu että on pa*koja" osaan jättää ommaan arvoosa.
Kilometrejä o sillon takana 250000-350000
Ei ne alapallot tai koiralluut mersuunkaa kauhiasti maksa, joka toisesa ölijyvvaihosa ku laittaa suosilla uuet nii vähä aikaa o kolisemati.
Eipä siinä hontasakaa oo isompaa ongelmaa, silläki ajas kyllä.
"Muutoinkin pidän mersusta koska kaikkia varaosia on saanissa maahantuojan ulkopuolelta ja vieläpä edulliseen hintaan. "
Nii, just näitä lämmönsäätöpaneleita ja vaihtoperiä, on Evullisia.
Viime viikolla vaihon Väykkyyn lämppärin moottorin ku oli lakannu pyörimästä; 620 eurua ja työp päälle.
Ei ollu mersumiehellä oikeen hymy herkäsä.
Eikä silläkää joka kysy vasta W210 etuiskaria; reilut 800 eurua.
Oli alakanu vuotaan yhtäkkiä.
Mikäpä siinä jos lompsa kestää, kyllähä mersulla on mukava aijjaa....
Volovosta oon kaivaanu kokemuksia, itellä ku ei oo ku pääsääntösesti myönteisiä nuista kasipuokeista.
Tosin ne "oon kuullu että on pa*koja" osaan jättää ommaan arvoosa.
Mites, vieraileeko teillä monipuolisestikin merkkejä? Ajattelin, taitaa kuitenkin suht samoissa olla vm. 95--> mersujen varaosahinnat esim. Audin, BMW:n tai isojen Opelien kanssa? BMW-hinnoista mulla nyt on jonkinlaista tietoa, kun olen osia ostellut Saksasta, Eestistä jne... Eikä ne E39:n tulleet alumiinitolpatkaan kovin edulliset ole, oiskohan Suomessa myös siihen tonnin pintaan / kulma.dealer kirjoitti:Nii, just näitä lämmönsäätöpaneleita ja vaihtoperiä, on Evullisia.
Viime viikolla vaihon Väykkyyn lämppärin moottorin ku oli lakannu pyörimästä; 620 eurua ja työp päälle.
Ei ollu mersumiehellä oikeen hymy herkäsä.
Eikä silläkää joka kysy vasta W210 etuiskaria; reilut 800 eurua.
Oli alakanu vuotaan yhtäkkiä.
Mikäpä siinä jos lompsa kestää, kyllähä mersulla on mukava aijjaa....
Taksipiireissä pitää aina piiketellen kysyä "erikoisemmilla" merkeillä ajavia. Kuten viimeksi yksi tuttu hankki Saab 9-5:n, eka ja toka huolto olivat kuulemma järjettömän hintaisia (mutta kehui muuten että saappi sopi hanskaan ja ainakin etuvetoisista ehkä paras). Mersu on ainakin stadin seudulla vielä ylivoimainen ton huollon puoleen, olisi mielenkiintoista tietää kuinka nopeasti esim. joku nykyisin taksissakin nähtävä iso Hyundai edes pääsee huoltoon, saati sitten isomman vian sattuessa joutuu odottamaan osia, korjausaikaa... huh.
No joo, Mersu, BMW, Peugeot, Audi, Volvo, VW tulee heti mieleen alle 5 vuotta vanhoista autoista, niitä käy.
Onhan se Mersullakin mennyt kalliimpaan suuntaan, joku W203 kun ei saa alapalloa vaan pitää vaihtaa 210 euron tukivarsi - ja niitä menee.
Vaikeahan se noita uudempia on vertailla - yhdessä on yksi heikko paikka, toisessa toinen ; joku osa maksaa, joku ei.
Onhan se Mersullakin mennyt kalliimpaan suuntaan, joku W203 kun ei saa alapalloa vaan pitää vaihtaa 210 euron tukivarsi - ja niitä menee.
Vaikeahan se noita uudempia on vertailla - yhdessä on yksi heikko paikka, toisessa toinen ; joku osa maksaa, joku ei.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noo ammatimiehenä Dealer osaa ilmoittaa ne " edullisimmat" hinta vertaillut. Näinhän se homma ei etene.
Vuoden vanha mikä muu kuin mersu, mihin hintaan saa etupuskurin???
Mistä sen saa esim. Mersuun, Tojotaan,Mazdaan yms.???
Mihin hintaan saa mersuun???...ja mistä?
Toimitus aika voipi vaihdella, ei oelellista.
Asiakas nuuka, rahaa ja aikaa on.
Vuoden vanha mikä muu kuin mersu, mihin hintaan saa etupuskurin???
Mistä sen saa esim. Mersuun, Tojotaan,Mazdaan yms.???
Mihin hintaan saa mersuun???...ja mistä?
Toimitus aika voipi vaihdella, ei oelellista.
Asiakas nuuka, rahaa ja aikaa on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Juuri tuossa on mielestäni ns. villakoiran ydin;keskivertopulliaisen 60-70 luvulla syntyneen jannun tai mimmin päässä on se "mersu on hyvä ja kallis" -dilemma joka ajaa pettymyksen tunteeseen että ei tää nyt ollutkaan niin mahtavaa.PM kirjoitti:Kyllä tuossa Hondassakin kuuluu kaikennäköisiä kolahduksia, pauketta, rytinää, kitinää, kalketta sieltä sun täältä, kytkin nyppii oudosti ja kone nytkyttää kylmänä. Mutta niihin ei kiinnitä mitään huomiota, toisinkuin Mersussa.
Vuoden vanhassa autossa "kasko" yleensä maksaa etupuskurin vaihdot , ei niihin juuri kiinnitä huomiota.
Sen muistan että w210 CDi:llä supikoiraan törmääminen tulee Kalliiksi - puskuri, muovit, syyläri, kooleri...
Samapa se on kaikkien "nykyautojen" kans.
Tästä se vasta saatas loputon suo ko alettas Lucky - Dogin kans oikein väittelemään.
Santtu, ainakin sen ikäinen on vielä vanhemmalla moottorilla joka on kestävä, uudemmasta koneesta en tiedä.
Alipainepumppu siinä koneen päällä on kallis osa joka voi hajota, muistaakseni 700 euroa. Näppärä saattaa laakeroida sen itsekin, luulisin.
Sellainen Avensis maksanee 7000-8000 ?
Sen muistan että w210 CDi:llä supikoiraan törmääminen tulee Kalliiksi - puskuri, muovit, syyläri, kooleri...
Samapa se on kaikkien "nykyautojen" kans.
Tästä se vasta saatas loputon suo ko alettas Lucky - Dogin kans oikein väittelemään.
Santtu, ainakin sen ikäinen on vielä vanhemmalla moottorilla joka on kestävä, uudemmasta koneesta en tiedä.
Alipainepumppu siinä koneen päällä on kallis osa joka voi hajota, muistaakseni 700 euroa. Näppärä saattaa laakeroida sen itsekin, luulisin.
Sellainen Avensis maksanee 7000-8000 ?
Olen koittanut kysellä täällä Volvojen heikkoa kohtaa, ei ole oikein vastausta löytynyt.
Itselläni on ihan hyvä kuva jäänyt näistä 850 volvoista - turha tietysti sanoakaan, enhän muuten sellaista olisi ostanut.
Kovin suuri ei taida olla 124-farkku-valikoimakaan tuossa hintaluokassa, jos jonkinkuntoista aletaan hakea - oletko tutustunut ?
Itselläni on ihan hyvä kuva jäänyt näistä 850 volvoista - turha tietysti sanoakaan, enhän muuten sellaista olisi ostanut.
Kovin suuri ei taida olla 124-farkku-valikoimakaan tuossa hintaluokassa, jos jonkinkuntoista aletaan hakea - oletko tutustunut ?
Tuohon hintaan saa ilmastoidun 406:n söpön. Tyyppivikoja löytyy kyllä mutta ei mitään sikakallista. On hyvä ajaa ja riittävän tilava.santtu kirjoitti:joo 7-8 suunnilleen.vaihtoehtona olisi saman hintainen 124,perustuen hyviin ajo ominaisuuksiin.onko noissa alkupään volvo 850 dieseleissä jotain tunnettua heikkoa kohtaa? iso farkku pitäisi löytää
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
850:n heikkouksia on/olidealer kirjoitti:Olen koittanut kysellä täällä Volvojen heikkoa kohtaa, ei ole oikein vastausta löytynyt.
-ensimmäisissä -92-94 vaihdelaatikko (man)
-ohjaustehostin vuotaa öljyä pihalle
-alapallonivelet kulutustavaraa
-alkuperäinen tuulilasi oli pehmeä, kului ruvelle äkkiä
muita "erityisiä" ongelmia en ole kuullut. Itellä ollut -96 kymppiventtiili bensa vuodesta -98 ja sillä on ajettu 300 tkm, joista itse 220 tkm.
Omassa Carinassa koskettiin etupään niveliin ensimmäisen kerran kun mittarissa oli 300tkm. Vaihdettiin raidetangon sisäpäät. Toyotan huollossa ja hintaakin tais kertyä jopa vajaa 100€ kun samalla säädettiin kulmat kohdalleen.
Suhteessa siihen missä ajossa Carina oli, kilometrit tulivat aika edulliseksi. Mersun kilometrit ovat maksaneet toistaiseksi ihan kiitettävästi. Katsotaan nyt tuleeko tuosta ajoautoa vai saako sitä pajoa vähän väliä.
Tietty jos joka öljynvaihto huoltoon laittaisi korjauslistalle jonkun "vian" niin oliskohan tuo sitten jossain vaiheessa priima.
Toyotalla mentiin öljynvaihdoilla ja muutamilla määräaikaishuolloilla, mutta murhetta sillä ei saanut aikaan.
Yhtään osaa en ostanut, enkä kysynyt romuttamolta. Mersuun taas on ihan mielenkiinnosta katsellut purkaamoiden listoja, mutta ei maksa vaivaa. KL:n kautta otetut osat on kuitenkin uusia joten pidetään Dealer leivässään kiinni jatkossakin... Vaikka auto vaihtuisikin, huoltoliike tuskin vaihtunee.
Jostain kumman syystä kotikylälläni sanottiin, että nyt ostit poika auton kun Carinan laitoin. Mersulla kun menin ensimmäisen kerran mökille niin totesivat vaan että "jaa, Mersulla ajelet". Kertonee omaa kieltään automerkkien alueellisesta arvostuksesta. Paikallinen taksimieskin pisti Mersut kiertoon ja osti Tojotan. No... aika näyttää mihin tämä auto ruljanssi menee.
Mainittakoon se, että kotikylältäni on 80km kuntakeskukseen ja suurin osa matkasta kolluutellaan hiekkateillä / huonoilla öljysorateillä. Autot joutuvat erittäin tiukille...
Suhteessa siihen missä ajossa Carina oli, kilometrit tulivat aika edulliseksi. Mersun kilometrit ovat maksaneet toistaiseksi ihan kiitettävästi. Katsotaan nyt tuleeko tuosta ajoautoa vai saako sitä pajoa vähän väliä.
Tietty jos joka öljynvaihto huoltoon laittaisi korjauslistalle jonkun "vian" niin oliskohan tuo sitten jossain vaiheessa priima.
Toyotalla mentiin öljynvaihdoilla ja muutamilla määräaikaishuolloilla, mutta murhetta sillä ei saanut aikaan.
Yhtään osaa en ostanut, enkä kysynyt romuttamolta. Mersuun taas on ihan mielenkiinnosta katsellut purkaamoiden listoja, mutta ei maksa vaivaa. KL:n kautta otetut osat on kuitenkin uusia joten pidetään Dealer leivässään kiinni jatkossakin... Vaikka auto vaihtuisikin, huoltoliike tuskin vaihtunee.
Jostain kumman syystä kotikylälläni sanottiin, että nyt ostit poika auton kun Carinan laitoin. Mersulla kun menin ensimmäisen kerran mökille niin totesivat vaan että "jaa, Mersulla ajelet". Kertonee omaa kieltään automerkkien alueellisesta arvostuksesta. Paikallinen taksimieskin pisti Mersut kiertoon ja osti Tojotan. No... aika näyttää mihin tämä auto ruljanssi menee.
Mainittakoon se, että kotikylältäni on 80km kuntakeskukseen ja suurin osa matkasta kolluutellaan hiekkateillä / huonoilla öljysorateillä. Autot joutuvat erittäin tiukille...
Joka kertonee omaa kieltään hieman muustakin ajattelumaailmasta. Sama aate on lujana myös niissä halsualaisissa ja ullavalaisissa keitä tunnen, aikakaukana sieltä pohjoisesta mutta mettää ne sanoivat mehtäksi sieläkin. Onneksi on välis näitä "puskurivaltiota" kaustine, evijärvi ym. Osaan hyvin kuvitella kuinka puoliksi ruotsia puhuva kloppi huutaa potkurilioppis vinossa että "HET kuno auton pistänä". Otetaan esimerkiksi ullavalaane jemmari, niin Mersua huonompaa autoa ei ole olemas jos siltä kysytään. Sitten kun kysytään montako mersua olet ajanut, niin vastaus on että en ole ollut edes kyytissä kun siinä on niin paskat kyydit ja tojossa niin hyvät. armeija aikana omistin w123 korisen mercedeksen ja väitän että oli parempi ajaa kuin silloisen kaverini karina2. Ehkä 240:n tehottomuus oli ohituksissa hieman perseestä, mutta ei se kaarinakaan natoraketti ollu. Ei ole tyynni huonot kokemukset tojotasta, mutta mersu parempi. Siitäkin huolimatta että siihen tosiaan saa sitten upottaa enemmän rahaa, niinkuin kuin te täälä junttasitte läpi.Kertonee omaa kieltään automerkkien alueellisesta arvostuksesta.
edit: ikäeroa vertaaluautoilla ei ollut kun n. 20v ja mersulla ajettu karkeasti 340 000 enemmän. Vad säger ni nu? Vad?
edit2: fak väärä pronomini sattui paikalleen, kaikkia teitä tarkoitin siis.
Viimeksi muokannut Heikki H., 27.10.2005 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.