Toyota vastaan Mersu...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10737
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itse en valitettavasti usko yhteenkään autovertailuun. Vaikka testaajia on kymmenen ja jokainen arvostelee autosta vaikka sata eri kohtaa asteikolla 1-10. Markkinavoimat jyllää....

Autothan ostetaan toivottavasti käyttötarpeen mukaan. Mersu tuntui käteenkäypäseltä kamppeelta tähän työmatkaan mitä ajan. En ajattele autoa pitkäikäisenä hankintana, koska huonot tiet pehmentää auton kuin auton. Oli se sitten Mersu, Toyota tai Nissani...

Sittenhän on nämä tunnesyyt... (kukaan nainen tuskin ymmärtää miestä, joka harrastaa autoja). Meilläkin on kuulemma kaksi ritsaa pihassa ja autokauppaan ei tartte mennä, vaikka kuinka Avensis tai Väykky polttelis.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suunnilleen 99% :shock: :shock: :shock: ihmisistä ei kiinnosta pätkääkään :lol: :lol: :lol: , kumpi on parempi - 10000 euron Avensis 8) 8) 8) vai 40000 euron :shock: :shock: mersu.

Ei kiinnosta minuakaan :arrow: :arrow: :arrow: - toki tiedän että Avensiksen omistaja pääsee tuossakin vertailussa paljon pienemmillä käyttökuluilla :idea: :idea: :idea: .

Melkoisen uusia :shock: :shock: ja erittäin vähän ajettujakin mersuja tulee meillekin korjattavaksi; mikä kolisee ? :? :? :? miksi puhallusilman suunnansäätö ei toimi ? :?: :?: :?: miksi ei lähde käyntiin ? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Eipä taida olla samanlaisia..... laatuongelmia .... tojotalla ....vaikka autot on kolme kertaa halvempia.....
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

99% meiltä kysellään enempi osia tuoreisiin tojotiin kuin mersuihin edes vanhempiin. Semmoinen käsitys tässä jäänyt että toyotissa on enemmän vikaa, mutta ihmiset eivät viitsi niitä huoltoihin viedä vaan koittavat ostaa purkaamolta osat.
Gti masta seka riisseli tatsuni.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sjtv kirjoitti:99% meiltä kysellään enempi osia tuoreisiin tojotiin kuin mersuihin edes vanhempiin. Semmoinen käsitys tässä jäänyt että toyotissa on enemmän vikaa, mutta ihmiset eivät viitsi niitä huoltoihin viedä vaan koittavat ostaa purkaamolta osat.
[provo]Pöh. :D uusiin mersuihin kysellään siksi vähemmän purkuosia kun mersumiehillä on varaa ostaa uusiakin palikoita. Tojotalla ajeleva raamisahuri kysyy purkaamolta ennen merkkiliikkeeseen soittoa. :lol:

Eikä niitä uusia mersuja ihan vähässa kauppaa puretakkaan, toisin kuin tojotia. 8) [/provo]
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Kyllä tuossa Hondassakin kuuluu kaikennäköisiä kolahduksia, pauketta, rytinää, kitinää, kalketta sieltä sun täältä, kytkin nyppii oudosti ja kone nytkyttää kylmänä. Mutta niihin ei kiinnitä mitään huomiota, toisinkuin Mersussa. Todennäköisesti se on ollut uutenakin sellainen, on ainakin viimeiset 6 vuotta ollut. Ja heti kun on vettä vähäänkään ilmassa, on kaikki lasit umpihuurussa. Ja kyllä, putsaan raitisilmasuodattimen monta kertaa vuodessa. Jotenkin niihin vikoihin ja puutteisiin vaan tottuu vuosien mittaan ja hyväksyy sen että tämä nyt vaan on tämmönen halpa ja paska pikkukräpsä. Toki isot viat korjataan, esim. puhtaan nollan iskarit ja syyläri jossa nyrkinmentävä reikä. :lol:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

PM kirjoitti:Kyllä tuossa Hondassakin kuuluu kaikennäköisiä kolahduksia, pauketta, rytinää, kitinää, kalketta sieltä sun täältä, kytkin nyppii oudosti ja kone nytkyttää kylmänä. Mutta niihin ei kiinnitä mitään huomiota, toisinkuin Mersussa. Todennäköisesti se on ollut uutenakin sellainen, on ainakin viimeiset 6 vuotta ollut. Ja heti kun on vettä vähäänkään ilmassa, on kaikki lasit umpihuurussa. Ja kyllä, putsaan raitisilmasuodattimen monta kertaa vuodessa. Jotenkin niihin vikoihin ja puutteisiin vaan tottuu vuosien mittaan ja hyväksyy sen että tämä nyt vaan on tämmönen halpa ja paska pikkukräpsä. Toki isot viat korjataan, esim. puhtaan nollan iskarit ja syyläri jossa nyrkinmentävä reikä. :lol:
Jep, asenteella lienee paljon vaikutusta asiaan. Kuten tuhannesti todettua, 60.000 euron mersun ostaja aika hanakasti ottaa yhteyttä korjaamoon kun polttimonvalo palaa tms (enkä kiellä ettei vikoja olisi)...
Itsekin tykkään ajaa Ladalla, vaikka tuskin on sellaista vikaa mikä siitä voisi puuttua, ne eivät kaikki ole vielä tulleet vastaan. Avasin juuri 53.000 ajetun koneen, oli tosi siisti. Pidän Ladaa muuten ihan fiksuna autona; siellä on monet jutut toteutettu yksinkertaisen nerokkaasti, helposti tehtäviksi (eri asia sitten kuinka usein ne joutuu tekemään). Komponentit ovat edullisia kuten tiedetään. Italialaista suunnittelua tiedän, mutta olen ollut tunnistavinani muutamia venäläistyyppisiä yksityiskohtia, hyviä siis. Ei ne kaikki venäläiset ihan turhia ole, vaikka Stalin tapattikin miltei koko intelligentsian -30-50 -luvuilla. Kävihän ne sittemin avaruudessakin. No joo nyt venyy taas niin asiasta ulos... :(
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meillä taas joudutaan kyselemään purkaamoltakin Mersun osia vaikka talossa on KL - varaosamyynti.

Köyhät (?) mersumiehet ei raski ostaa edes kuudensadan euron hintaista lämmönsäätöpanelia, ja vaihtoperän myyminenkin on kova urakka.
Ei muuta kun "purkaamonuusi" alle entisen perän tilalle huutamaan, onpahan ainakin jotakin tehty. :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

600€ lämmönsäätöpaneelista :shock: Tuolla saa jo ison Holsetin :lol: Ei muuta kuin kolovi kouraan ja tinnaamaan :lol: :lol: :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

XUX63 kirjoitti:600€ lämmönsäätöpaneelista :shock:
Kyl se sen verran joo maksaa.
Täysautomaatti-ilmastointiin.


nimim: "yksi segmentti pimeänä"
Onneksi kohdasta, jossa se ei haittaa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ari66 kirjoitti:nimim: "yksi segmentti pimeänä"
Onneksi kohdasta, jossa se ei haittaa.
Eikös nuita segmenttejä pystynyt korjaamaankin :roll: Muistaakseni vanahalla voorummilla oli joskus juttua penari-miehen penariin tekemästä remontista...
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1020
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Penarivoorumilla jonkun allekirjoituksessa on mainos tuosta mittarien segmenttien korjauksesta, penareissa ollu samoja vikoja noitten kidenäyttöjen kanssa...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

XUX63 kirjoitti:Eikös nuita segmenttejä pystynyt korjaamaankin :roll: Muistaakseni vanahalla voorummilla oli joskus juttua penari-miehen penariin tekemästä remontista...
Mittariston korjauksista olen kuullut ja lukenut, mutta en ilmastointilaitteen LCD -näytön korjauskonsteista.

Kaipa senkin silti kuntoon saisi..... nyt ei vielä maksa vaivaa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Näköjään tartee pitää jälleen yksi saunailta :shock: :shock: ....nimittäin hyvä vanha kaverini on on ollut paikallisessa tojota firmassa töissä 15 v ja siitä yli 5 v työnjohtajana. Parin konjakin jälkeen varmaan se tehtaan tojotapistos alkaa hellittämään ja alkaa ns. vapautunut keskustelu. :lol: :lol:

Se, että väykky kolajaa edestä maksaa osineen noin 40 €, kalvak. tangot mut ku tojota kolisee edestä se maksaa :idea: :idea:

Muutoinkin pidän mersusta koska kaikkia varaosia on saanissa maahantuojan ulkopuolelta ja vieläpä edulliseen hintaan.

Miten on japsien kanssa :roll: :roll: :roll: ...????

Itse arvostan Hondan ehdottomasti Tojotan korolla tai ilman ....edelle :lol: :lol:...lisäksi on kuullu notta kasipuokkivolovot on meleko löyhäpääsiä vehkehiä :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nii, tojotakarina jos kolisee eestä tai takkaa nii kallistuksenvakaajan runkopuslat on välijät, maksaapi siinä muutaman euron ja vaihtotyösä mennee 5 minuuttia.

Kilometrejä o sillon takana 250000-350000

Ei ne alapallot tai koiralluut mersuunkaa kauhiasti maksa, joka toisesa ölijyvvaihosa ku laittaa suosilla uuet nii vähä aikaa o kolisemati.

Eipä siinä hontasakaa oo isompaa ongelmaa, silläki ajas kyllä.

"Muutoinkin pidän mersusta koska kaikkia varaosia on saanissa maahantuojan ulkopuolelta ja vieläpä edulliseen hintaan. "

Nii, just näitä lämmönsäätöpaneleita ja vaihtoperiä, on Evullisia.
Viime viikolla vaihon Väykkyyn lämppärin moottorin ku oli lakannu pyörimästä; 620 eurua ja työp päälle.
Ei ollu mersumiehellä oikeen hymy herkäsä.
Eikä silläkää joka kysy vasta W210 etuiskaria; reilut 800 eurua.
Oli alakanu vuotaan yhtäkkiä.

Mikäpä siinä jos lompsa kestää, kyllähä mersulla on mukava aijjaa....

Volovosta oon kaivaanu kokemuksia, itellä ku ei oo ku pääsääntösesti myönteisiä nuista kasipuokeista.
Tosin ne "oon kuullu että on pa*koja" osaan jättää ommaan arvoosa. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainii, 124 ihan perusmallin lämmönsäätöpaneli on kallein, ilmastoituun halvempi.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :?: :?: :?: :?: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

dealer kirjoitti:Nii, just näitä lämmönsäätöpaneleita ja vaihtoperiä, on Evullisia.
Viime viikolla vaihon Väykkyyn lämppärin moottorin ku oli lakannu pyörimästä; 620 eurua ja työp päälle.
Ei ollu mersumiehellä oikeen hymy herkäsä.
Eikä silläkää joka kysy vasta W210 etuiskaria; reilut 800 eurua.
Oli alakanu vuotaan yhtäkkiä.

Mikäpä siinä jos lompsa kestää, kyllähä mersulla on mukava aijjaa....
Mites, vieraileeko teillä monipuolisestikin merkkejä? Ajattelin, taitaa kuitenkin suht samoissa olla vm. 95--> mersujen varaosahinnat esim. Audin, BMW:n tai isojen Opelien kanssa? BMW-hinnoista mulla nyt on jonkinlaista tietoa, kun olen osia ostellut Saksasta, Eestistä jne... Eikä ne E39:n tulleet alumiinitolpatkaan kovin edulliset ole, oiskohan Suomessa myös siihen tonnin pintaan / kulma.

Taksipiireissä pitää aina piiketellen kysyä "erikoisemmilla" merkeillä ajavia. Kuten viimeksi yksi tuttu hankki Saab 9-5:n, eka ja toka huolto olivat kuulemma järjettömän hintaisia (mutta kehui muuten että saappi sopi hanskaan ja ainakin etuvetoisista ehkä paras). Mersu on ainakin stadin seudulla vielä ylivoimainen ton huollon puoleen, olisi mielenkiintoista tietää kuinka nopeasti esim. joku nykyisin taksissakin nähtävä iso Hyundai edes pääsee huoltoon, saati sitten isomman vian sattuessa joutuu odottamaan osia, korjausaikaa... huh.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No joo, Mersu, BMW, Peugeot, Audi, Volvo, VW tulee heti mieleen alle 5 vuotta vanhoista autoista, niitä käy.

Onhan se Mersullakin mennyt kalliimpaan suuntaan, joku W203 kun ei saa alapalloa vaan pitää vaihtaa 210 euron tukivarsi - ja niitä menee.

Vaikeahan se noita uudempia on vertailla - yhdessä on yksi heikko paikka, toisessa toinen ; joku osa maksaa, joku ei. :(
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Noo ammatimiehenä Dealer osaa ilmoittaa ne " edullisimmat" hinta vertaillut. Näinhän se homma ei etene.

Vuoden vanha mikä muu kuin mersu, mihin hintaan saa etupuskurin???
Mistä sen saa esim. Mersuun, Tojotaan,Mazdaan yms.???

Mihin hintaan saa mersuun???...ja mistä?

Toimitus aika voipi vaihdella, ei oelellista.
Asiakas nuuka, rahaa ja aikaa on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
santtu
Viestit: 172
Liittynyt: 01.10.2005 9:14
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

mitäs tiileri osaisit kertoa toyota avensiksesta,vm. aattelin 98. 300tkm ja diiseli. saako käden täydeltä p*skaa vai oisko hyvä vaihtoehto? kilometrejä tulee vuodessa 25-30 tuhatta
-blöö-
dodge dart -67-
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

PM kirjoitti:Kyllä tuossa Hondassakin kuuluu kaikennäköisiä kolahduksia, pauketta, rytinää, kitinää, kalketta sieltä sun täältä, kytkin nyppii oudosti ja kone nytkyttää kylmänä. Mutta niihin ei kiinnitä mitään huomiota, toisinkuin Mersussa.
Juuri tuossa on mielestäni ns. villakoiran ydin;keskivertopulliaisen 60-70 luvulla syntyneen jannun tai mimmin päässä on se "mersu on hyvä ja kallis" -dilemma joka ajaa pettymyksen tunteeseen että ei tää nyt ollutkaan niin mahtavaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vuoden vanhassa autossa "kasko" yleensä maksaa etupuskurin vaihdot , ei niihin juuri kiinnitä huomiota.
Sen muistan että w210 CDi:llä supikoiraan törmääminen tulee Kalliiksi - puskuri, muovit, syyläri, kooleri... :shock:
Samapa se on kaikkien "nykyautojen" kans.

Tästä se vasta saatas loputon suo ko alettas Lucky - Dogin kans oikein väittelemään. :D 8)

Santtu, ainakin sen ikäinen on vielä vanhemmalla moottorilla joka on kestävä, uudemmasta koneesta en tiedä.
Alipainepumppu siinä koneen päällä on kallis osa joka voi hajota, muistaakseni 700 euroa. Näppärä saattaa laakeroida sen itsekin, luulisin.

Sellainen Avensis maksanee 7000-8000 ?
Avatar
santtu
Viestit: 172
Liittynyt: 01.10.2005 9:14
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

joo 7-8 suunnilleen.vaihtoehtona olisi saman hintainen 124,perustuen hyviin ajo ominaisuuksiin.onko noissa alkupään volvo 850 dieseleissä jotain tunnettua heikkoa kohtaa? iso farkku pitäisi löytää
-blöö-
dodge dart -67-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen koittanut kysellä täällä Volvojen heikkoa kohtaa, ei ole oikein vastausta löytynyt. :?
Itselläni on ihan hyvä kuva jäänyt näistä 850 volvoista - turha tietysti sanoakaan, enhän muuten sellaista olisi ostanut.

Kovin suuri ei taida olla 124-farkku-valikoimakaan tuossa hintaluokassa, jos jonkinkuntoista aletaan hakea - oletko tutustunut ?
Avatar
santtu
Viestit: 172
Liittynyt: 01.10.2005 9:14
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

ei ole valikoima suuri. epäilyttää noi mersut, muilla merkeillä 10v nuoremmat ja ajettu yleensä pikkusen enemmän. tuon hintaluokan mersuja tuskin kuitenkaan ostettu kauppakasseiksi.tietysti poikkeuksiakin on
-blöö-
dodge dart -67-
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

santtu kirjoitti:joo 7-8 suunnilleen.vaihtoehtona olisi saman hintainen 124,perustuen hyviin ajo ominaisuuksiin.onko noissa alkupään volvo 850 dieseleissä jotain tunnettua heikkoa kohtaa? iso farkku pitäisi löytää
Tuohon hintaan saa ilmastoidun 406:n söpön. Tyyppivikoja löytyy kyllä mutta ei mitään sikakallista. On hyvä ajaa ja riittävän tilava.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Vertailun vuoksi, B-omegan automaatti-ilmastoinnin säätöpaneeli maksaa sellaiset 1200€ :shock: ja niitäkin joskus menee.
Ei siinä 850:sessä mitään sen kummempia tyyppivikoja ole, tietty ne alkaa olemaan aika lujasti ajettuja, ainakin dieselit.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Olen koittanut kysellä täällä Volvojen heikkoa kohtaa, ei ole oikein vastausta löytynyt. :?
850:n heikkouksia on/oli
-ensimmäisissä -92-94 vaihdelaatikko (man)
-ohjaustehostin vuotaa öljyä pihalle
-alapallonivelet kulutustavaraa
-alkuperäinen tuulilasi oli pehmeä, kului ruvelle äkkiä
muita "erityisiä" ongelmia en ole kuullut. Itellä ollut -96 kymppiventtiili bensa vuodesta -98 ja sillä on ajettu 300 tkm, joista itse 220 tkm.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10737
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Omassa Carinassa koskettiin etupään niveliin ensimmäisen kerran kun mittarissa oli 300tkm. Vaihdettiin raidetangon sisäpäät. Toyotan huollossa ja hintaakin tais kertyä jopa vajaa 100€ kun samalla säädettiin kulmat kohdalleen.

Suhteessa siihen missä ajossa Carina oli, kilometrit tulivat aika edulliseksi. Mersun kilometrit ovat maksaneet toistaiseksi ihan kiitettävästi. Katsotaan nyt tuleeko tuosta ajoautoa vai saako sitä pajoa vähän väliä.

Tietty jos joka öljynvaihto huoltoon laittaisi korjauslistalle jonkun "vian" niin oliskohan tuo sitten jossain vaiheessa priima.

Toyotalla mentiin öljynvaihdoilla ja muutamilla määräaikaishuolloilla, mutta murhetta sillä ei saanut aikaan.

Yhtään osaa en ostanut, enkä kysynyt romuttamolta. Mersuun taas on ihan mielenkiinnosta katsellut purkaamoiden listoja, mutta ei maksa vaivaa. KL:n kautta otetut osat on kuitenkin uusia joten pidetään Dealer leivässään kiinni jatkossakin... Vaikka auto vaihtuisikin, huoltoliike tuskin vaihtunee.

Jostain kumman syystä kotikylälläni sanottiin, että nyt ostit poika auton kun Carinan laitoin. Mersulla kun menin ensimmäisen kerran mökille niin totesivat vaan että "jaa, Mersulla ajelet". Kertonee omaa kieltään automerkkien alueellisesta arvostuksesta. Paikallinen taksimieskin pisti Mersut kiertoon ja osti Tojotan. No... aika näyttää mihin tämä auto ruljanssi menee.

Mainittakoon se, että kotikylältäni on 80km kuntakeskukseen ja suurin osa matkasta kolluutellaan hiekkateillä / huonoilla öljysorateillä. Autot joutuvat erittäin tiukille...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Täälläkin päin vaihtoi eräs vanha taksimies uuden E200cdi:n kahteen avensikseen. Ajanut ikänsä mersuilla, mutta totesi että johonkin se raja on vedetävä, nyt riittää remontit.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Kertonee omaa kieltään automerkkien alueellisesta arvostuksesta.
Joka kertonee omaa kieltään hieman muustakin ajattelumaailmasta. Sama aate on lujana myös niissä halsualaisissa ja ullavalaisissa keitä tunnen, aikakaukana sieltä pohjoisesta mutta mettää ne sanoivat mehtäksi sieläkin. Onneksi on välis näitä "puskurivaltiota" kaustine, evijärvi ym. Osaan hyvin kuvitella kuinka puoliksi ruotsia puhuva kloppi huutaa potkurilioppis vinossa että "HET kuno auton pistänä". Otetaan esimerkiksi ullavalaane jemmari, niin Mersua huonompaa autoa ei ole olemas jos siltä kysytään. Sitten kun kysytään montako mersua olet ajanut, niin vastaus on että en ole ollut edes kyytissä kun siinä on niin paskat kyydit ja tojossa niin hyvät. armeija aikana omistin w123 korisen mercedeksen ja väitän että oli parempi ajaa kuin silloisen kaverini karina2. Ehkä 240:n tehottomuus oli ohituksissa hieman perseestä, mutta ei se kaarinakaan natoraketti ollu. Ei ole tyynni huonot kokemukset tojotasta, mutta mersu parempi. Siitäkin huolimatta että siihen tosiaan saa sitten upottaa enemmän rahaa, niinkuin kuin te täälä junttasitte läpi.

edit: ikäeroa vertaaluautoilla ei ollut kun n. 20v ja mersulla ajettu karkeasti 340 000 enemmän. Vad säger ni nu? Vad?

edit2: fak väärä pronomini sattui paikalleen, kaikkia teitä tarkoitin siis.
Viimeksi muokannut Heikki H., 27.10.2005 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”